Może uszczelniacz leje , tarcza jak się napije oleju to kiedy jest zimna może jakoś chodzić przy ciepłej będzie się bardziej ślizgać. Bo na bani to można łańcuch w rowerze naprawiać a nie rovera. Teraz masz do sprawdzenia sprzęgło, wysprzęglik, uszczelnienie wału i skrzyni, do wymiany mostek i regulator jeśli nie cały alternator.
Naprawa będzie opłacalna jeżeli dokupię za rozsądną cenę mostek bo wydaje mi się uszkodzony i regulator którego nie umiem sprawdzić, ale gdzie takie coś dostać. W tych alternatorach nie ma cen rozsądnych, więc niech to sprawdzi ktoś kompetentny bo można to przerobić np. regulator. Nigdzie nie dostaniesz tych części taniej jak 150-200zł.P
trzeba wyciągać,ale prosto i łatwo się wyciąga
Amator zbudował Arkę a Titanika fachowcy i jaki był efekt? Samym miernikiem nie sprawdzisz alternatora. Tym bardziej jak jest on już złożony. Możesz jednak w imadle sprawdzić czy zadziała .Podłącz zgodnie z( + B ) do + akumulatora , D+ do kontrolki, drugi zacisk kontrolki pod ( +) masa na obudowę .Wiertarka z regulacją obrotów , klucz nasadowy na śrubę...
Odłącz wtyczkę alternatora.
Bezpieczniej by było zastosować moduł do automatycznego włączania świateł mijania np. ze znanego portalu aukcyjnego.
Zazwyczaj alternator musi być podłączony do akumulatora żeby w ogóle zadziałał, poza tym praca bez podłączonego akumulatora może spowodować uszkodzenie alternatora.
moze tak? http://obrazki.elektroda.net/76_12556406...
Może być prozaiczna rzecz , słaby kontakt przewodu plusowego/ na akumulator/ na alternatorze.
Porównałbym ten efekt do prób odpalenia samochodu przy bardzo słabiutkim akumulatorze Akumulator sprawdził?
Może to jest to związane z alternatorem i regulatorem napięcia.
Zostawiłbym w spokoju rozrusznik i alternator. Zacznij szukać przyczyny. Iskra jest jak nie odpala?
Land Rover Freelander 2 2.2 silnik francuski Traci ładowanie po nagrzaniu silnika, mianowicie traci sygnał do pobudzenia alternatora. Przy gaszeniu czuć, że trzęsie całą budą, więc traci zasilanie również na przepustnicy. Nie działają wtedy światła, radio i jest brak reakcji na gaz. AI: Czy problem występuje podczas jazdy, postoju, czy w obu przypadkach?...
a jest tam na desce czerwona dioda?bo ja mam rovera 400 i jak mu sie baterie odlaczy to pozniej trzeba mu kod wprowadzic poruszajac kluczykiem w zamku drzwi bo inaczej nie zapali a dioda mruga.
Bo w wersjach z szyberdachem czasami dochodzi do rozszczelnienia i zalania BCU. Czy sprawdzałeś napięcie ładowania na alternatorze?
Musisz wyciągnąć osobny przewód +12V po zapłonie. Po zapłonie powinieneś mieć 12V na elektrozaworze pompy wtryskowej, wyprowadź to napięcie przez bezpiecznik przelotowy do alternatora.
A124-14V-44A A125-55k-14V-55A polonez 1,9disel producent Paris Rhone typ A13N 12V50A polonez rover Magneti-Mareli A 12765 12V 65A
W maluszku wyszło troszkę za mało - oryginalnie miałem 6mm2. Polonez 900W 60A 10mm2, Opel astra 1000W 70A 10mm2, Rover 400 950W 65A 10mm2.
Świecenie lampki ładowania bez włączonego zapłonu wskazuje na uszkodzenie diody w mostku prostowniczym(do wymiany).Powodzenia.
Alternator na pewno poleciał, ale co tam rozrusznik- alternator jeden kit.
Chyba lepiej dołożyć jeszcze jeden taki alternator. Nawet w GB gotowe zestawy masz. https://gwynlewis4x4.co.uk/product/300td...
Proszę sprawdzić amperomierzem pobór, zakładamy że nowy alternator 100 % sprawny , czy przy odłączonym B+ jest tak samo?
alternator do naprawy
Oj Romoo, to chyba tylko układ Leonarda ratuje...
Odłącz alternator i sprawdź czy dalej będzie zwarcie.
Pył ze szczotek spowodował zwarcie szczotek ze sobą. Wyskrob węgiel i próbój regulator zamontowany w alternatorze , podłaczony poprzez kable rozruchowe i napędzany wiertarką.
Ale chyba numery alternatorów masz.P
Alternator rozpinałem i nic z tego poza tym alternator jest z drugiej strony
u nas byla to jedna dioda we wloskim badziewnym alternatorze Magneti Marelli
Wymieniony regulator i teraz wszystko gra ;)
Polonez z silnikiem Rovera ma alternator produkcji Lucas (Magneti Marelli).Nie myl z Polskim Elmotem
W dieslach z reguły sygnał do obrotomierza jest brany z alternatora. Musisz się przyjrzeć na połączenia przy alternatorze czy nic się nie urwało.
mechanicznie zamienne.
chodzi o główną diodę w alternatorze
Witam Samochód: Rover 420 (2.0 benzyna) Si Lux – GSI – 1998r Szukam sposobu na odłączanie w momencie gaszenia samochodu i ponowne podłączanie po jego odpaleniu - obwodu: alternator – akumulator. O co konkretnie chodzi: Od paru miesięcy walczyłem z rozładowującym się akumulatorem. Dopiero teraz udało mi się namierzyć przyczynę –...
Witam. W Rover 420 DI rocznik 1999 urwał się pasek alternatora (wieloklinowy) i wkręcił się w rozrząd, silnik do końca pracował. Po demontażu osłon okazało się, że trzeba rozebrać rozrząd by wyciągnąć resztki paska z kółek. Chciałem sprawdzić ustawienia rozrządu ale nie wiem gdzie są punkty rozrządu, osłona jest zmasakrowana. Proszę o jakieś foty rozrządu,...
Regulator oryginał Bosch? Na moim regulatorze widnieje takie oznaczenie F00M145206 jedyny jaki znalazłem pasujący do teog oznaczenia to z tej aukcji na innych stronach nic nie znalazłem pasującego : https://allegro.pl/oferta/regulator-alte...
Powiedział Ci jasno i wyrażnie, a Ty kup nowy alternator i wymień i będzie ok.
Nie ma takiej opcji by kontrolka podłączona prawidłowo do d+ świeciła pełną mocą a alternator się wzbudzał i ładował 13,9V.
Jak najbardziej, Punto nie zapaliło, jak zblokował się mechanicznie alternator (spuchnięta obudowa)W Range roverze Sport spalił się nawet bezpiecznik od rozrusznika po zatarciu sprężarki. Zdejmij pasek osprzętu i próbuj.
Taki sam altek był w samochodach Rover i MG. Dioda to zenerka na 17V i można ją zignorować.
Przecież to Ford, Rover. Mostek kosztuje góra 40 zł.
Taka pompka się nada? https://allegro.pl/oferta/pompa-paliwa-w...
Czy dałoby to radę z seryjnym alternatorem? Da sie byle byś non stop, nie kręcił do oporu. aby podłączyć pompę elektryczną ( np. z Astry G Ja mam podo rover i wspomaganie elektrycze i działa. Alternator nawet słabszy. Ale trzeba załozyć dzienne lampy.
Może być tak, że rozrusznik, mimo że sprawny nie może zakręcić silnikiem, gdyż jedno z urządzeń na pasku klinowym stawia duży opór. Proponuję zdjąć pasek klinowy i sprawdzić czy koło alternatora sie obraca i przy okazji inne kółka, ale najprawdopodobniej wirnik alternatora skorodował na styku ze stojanem i się nie obraca.
Uniknie to wystrzału pewnie ponad 30 amperów z alternatora do aku jak auto odpali Tego nie unikniesz nawet przy baterii naładowanej w 100%. Zawsze po czymś takim masz kilkadziesiąt A ładowania. Czym bardziej rozładowana bateria tym dłużej spada prąd ładowania. Tutaj przykład odpalania niewysilonego ruskiego benzyniaka. [youtube] https://youtu.be/z_6aNF5tfhA?si=hnptyv8a...
Co do bezpiecznika pomiędzy instalacją samochodu (alternatorem) a akumulatorem AuX, to jakie parametry ma separator ? oraz jakie przekroje przewodów zastosowałeś. Mocno rozładowany akumulator dodatkowy w momencie gdy alternator zacznie ładować może pobierać kilkadziesiąt Amperów, i taki scenariusz należy przewidzieć. Druga rzecz rzucająca się w oczy...
wszystko zalezy od silnika jezeli masz taki jak ten to w obudowie nieopodal alternatora http://obrazki.elektroda.pl/7841126500_1...
Pasek ma samonapinacz? ,sprawdź naciąg paska .Gdy sprawdzałeś na alternatorze, to masę gdzie miałeś,akumulator czy alternator.Jeżeli na alternatorze i to samo jest to raczej coś jednak z diodami.Sprawdź jak pisałem. A ile jest na wyjściu na kontrolkę.
przed zgaśnięciem szarpie,przerywa?ale może być że schodzi paliwo do zbiornika.piszczy pasek napędu alternatora,sprawdz jak odpalając go przy otwartej masce czy nie masz tam pomiędzy kablami i świecami dyskoteki.
w momencie kiedy jest bieg jałowy wskazówka drga jak szalona. Sprawdz czy napiecie z alternatora jest stabilne na roznych obrotach (przede wszystkim na wolnych, bo wtedy drga)
To stanowczo za mało. Szukaj gdzie są spadki napięć w/g podanych punktów. Najczęściej jest słaba masa na alternatorze. Sprawdź, jak pisałem , napięcie między obudową alternatora a masą samochodu - w twoim przypadku miernik powinien pokazać około 1 wolta. Jeżeli będzie bliskie zera, to sprawdź napięcie alternatora. Dobrze by było, aby w czasie pomiarów...
Ano właśnie o tym pisałem. Zupełny brak refleksji przy pracy. Mieszasz tymi przewodami, kręcisz nakrętki i nie myślisz o skutkach i przyczynach. Skoro sytuacja nie jest jasna (dla ciebie) to postępujesz aby nie powiększyć start. Tymczasem u ciebie żywioł. Jak można nie zauważyć zwarcia w instalacji mając uprzednio przypadek spalenia urządzenia? Jak...
Na 99% w samochodzie uległ uszkodzeniu mostek prostowniczy.Typowa usterka alternatorów Lucas.Problem zresztą poruszany na forum. Sigi-styki w kostce o której wspominasz się przeplają,owszem,ale nie w polonezie MPI 16V,a w GLD ( dieslu).Polonez-Rover takowej kostki nie ma,ale raz miałem zdarzenie ze była wypalona kostka ze stykami,ta która nachodzi bezpośrednio...
rover 620ti (turbo). Problem następujący jakiś czas temu padł mi alternator wymieniłem regulator napięcia i kontrolka ładowania nie świeciła się po wł zapłonu, po uruchomieniu silnika również zapalała się na chwile przy gaszeniu ale ładowanie było to tak zostawiłem. Lecz pare dni temu kontrolka zaświeciła się po uruchomieniu silnika nawet rozjaśnia...
Pomysł doskonały. Przy pełnym oświetleniu solar zapewni ładowanie akumulatora na poziomie 0,6A. Czyli powinno wystarczyć na ładowanie GPS-u :) . A na poważnie to jedź do jakiegoś elektryka niech ci naprawi alternator bo na samym akumulatorze do długo nie pojeździsz nawet bez tych bajerów które wymieniłeś. A przy sprawnym alternatorze problemów nie będzie...
Dzieki. W tym LR rozsypal sie chyba regulator napiecia w alternatorze. Ale komplet schematow jest na stronie: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... Pozdrowienia z Tych, jurekS(at)ty
Tak się nie usuwa problemu z rozładowywaniem akumulatora. Po pierwsze bierzemy rozłączamy akumulator i podłączamy szeregowo miernik i mierzymy ile prądu jest pobierane po uśpieniu elektroniki auta. Jeśli jest około 50 mA jest ok jak więcej szukamy wyjmując bezpieczniki po kolei i sprawdzamy pobór prądu. Po drugie ile lat ma akumulator, jakie jest napięcie...
hmmm.... dowiedziałem się dziś że alternator ten można zastąpić mocniejszym ale od forda escorta, czy orientuje się ktoś z Was od jakiego modelu escorta pasuje alternator do poldka z silnikiem rovera 1.4 16V
Mam ten sam alternator chlodzony ciecza BMW/Land Rover. W moim padla dioda. Nie chcialem uszkodzic wianka laczacego diody wiec przecialem nozki diod. I tak zamierzam zmienic wszystkie. Mam teraz wianek i korpus z diodami osobno. Jedna diode wybilem zeby sprawdzic czy wogole sie da. W czym problem? A wiec diody znalazlem. Moge kupic te nadwymiarowe nawet...
Witam. Jezeli jest to Polonez z silnikiem Rover 1.4, nalezałoby sprawdzć wyjście połączenia prądowego, ta wersja Polonezów miała przewody prądowe łączone do alternatora za pomoca konektorów /a raczej powinno byc na kabeloczku, zwłaszcza ze jest na alternatorze odpowiednie wyjście/. Konektory przegrzewały się i korodowały, co zwiekszalo opór i częstym...
hmm miałbym z poloneza silnik (i chyba skrzynia) 1.6 ale obecnie bez alternatora - więcej szczegółów mogę podać wieczorem po skontaktowaniu z bratem (do ostatniego dnia na chodzie, polonez był bity z boku) - silnik nam na pewno został
Witam.Może to być słaby styk na klemie akumulatora lub alternatora.Można spróbować poruszać klemami na akumulatorze czy nie są luźne,a nawet zdjąć je,przeczyścić papierem ściernym(od wewnątrz).To samo zrobić można z akumulatorem.Sprawdz też przewody na zacisku alternatora,czy nie są luźne lub oberwane.Myślę,że nawet dla blondynki nie jest to trudne...
wtyczki posprawdzałem wiązki raczej tez, chociaż mogłem coś ominąć, jutro się temu baczniej przyjże. Może być to wina alternatora ? czy odpada? muszę spróbować sam coś w tym temacie, bo obawiam się, że u mnie nie ma człowieka, który zajmuje się takimi rzeczami. (elektryka/elektronika w aucie). stąd mój temat.
mogl bys podac jak bardzo to obciaza diesla bo mi po glowie lata przenosna spawarka napedzana benzyniakiem. A jesli ktos byl by zainteresowany to mam jeden mostek kolo 250a do odstapienia z radiatorami Ciężko powiedzieć. Spawa się przeważnie na wyższych obrotach więc nie wyłapie spadku obrotow. Diesel Land Rover 2,5Tdi 113PS W internecie jest schemat...
Hej, Szukałem w archiwum i nie znalazłem. Mam bowiem starego Land Rover 109 z instalacją 24v. Mam co prawda przetwornicę 24v na 12v ale podczas pracy nieźle się grzeje i wolę używać wyłącznie do ładowania telefonu lub cb. Chciałbym jednak zamontować normalne (12v) gniazdo do przyczepki. Na logikę każdy przewód do istniejącego już gniazda zasila 24v....
przypadkiem trafiłem na ten temat chodzi mi po glowie podobna rzeźba silnik rover najlepiej turbo skrzynia z poloneza 1.4 most od fiata 132/argenta a nawet + samonośna rama o nadwoziu na razie nic nie piszę bo to nie wiąże się z tym tematem wał trzeba będzie zamówić skrzynia i most powinny wytrzymać nową moc bo pojazd będzie lekki :twisted: więc odpowiadając...
Fordoski Srowski! Nie ma alternatorów "fordowskich", jasne? Może tam być abo Lucas albo Bosch. I jak nie potrafisz ich odróżnić od siebie to się nie bierz za ta robotę. Acha, Lucas z Forda pasuje do np. Rovera 214 albo poloneza z silnikiem Rovera, więc jaki jest, fordowski czy polonezowski? Tak to jest z wami lamerki....
Witam!! jestem rowniez posiadaczem takiego Roverka 1,6 16V .Mam identyczny problem z odpalaniem przy minusowych temperaturach. Byłem u elektryka samochodowego sprawdził ładowanie alternatora okazało sie ze jest 13,5 V. Stwierdził, że to nie powód żeby panikować, że to musi byc inna przyczyna. Jedynie to może byc wina regulatora napięcia. Odłączałem...
no właśnie....:):) już jeden problem z głowy to właśnie regulator napięcia w alternatorze, a pasuje mi schemat elektryczny wycieraczek bo prawdopodobnie jest zwarcie na kostce ponieważ gdy włączam wycieraczki z przodu włącza mi się też z tyłu czy ktoś ma i mógł by mi udostępnić......????????
Odnośnie masy, alternatora, rozrusznika itp. polecam rozważyć problem plusa. O ile masa atlernatora jest zazwyczaj masą rozrusznika (znaczy się blok silnika) to czasem od klemy idzie osobny plus na rozrusznik a osobny na alternator. Poza tym miałem Rovera który kręcił jak głupi, a na masie w czasie pracy silnika miał ok 2V różnicy między blokiem a karoserią,...
Witajcie. Klima oczywiście jest. Napinacz w moim przypadku jest przy alternatorze, jest specjalna śruba regulacyjna- wkręcając napinamy. W sieci piszą, że trzeba przed zdjęciem paska poluzować śrubę na rolce-pytanie po co skoro ta śruba na moje oko tylko trzyma rolkę :?: Na razie śruby nie luzowałem, bo jeszcze nie wiedziałem, że trzeba. Może poluzowując...
Mam zbliżony problem u mnie w Polonezie z silnikiem Rovera. Gdy silnik jest zimny wszystko jest ok. Zapala bez najmniejszego problemu, nawet po dłuższym postoju. Nigdy nie miał i nie ma instalacji gazowej. Po rozgrzaniu silnika nagle zaczyna tracić całą moc (obroty powoli spadają, konieczna staje się redukcja biegu). Spadkowi mocy towarzyszy jednoczesny...
Problemem jest to, że trzeba przesunąć poziom napięć sterujących - można to zrobić używając tranzystora, można używając innego elementu, choćby transoptora, czy diody Zenera. Ale układ z diodą Zenera będzie wrażliwy na napięcie zasilania "12V" - zmiana napięcia zasilania zadziała tak, jak zmiana sygnału, i np. będzie działał poprawnie przy zasilaniu...
Dzięki za info! Pewnie jest tak jak napisałeś, tylko teraz jest kwestia odpowiednio to wykorzystać. Z tego co się zorientowałem włączenie webasto uzależnione jest od alternatora (zaczyna pracować po uruchomieniu silnika). Jak wcześniej napisałem odłączenie webasto już nie będzie problemem (wystarczy jak się trochę zagrzeje silnik i cała reszta, bez...
Wydaje mi sie ze po zalaczeniu silnika, napiecie zasilajace wprowdza znieksztalcenia od alternatora na przyklad. Nie jestem jednak ekspertem i moge sie mylic... Wlasnie przeczytalem dokladniej Twojego posta- napisales, ze dzieje sie to przekreceniu kluczyka czyli samochodu nie uruchamiasz?
Wbrew opiniom różnych mądrych inżynierów polecam im większa pojemność tym lepiej. Alternator ma tak potężny zapas mocy, że naładuje każdy nawet największy akumulator .Do tego samego napięcia czyli 13,8-14,2wolta. A gdy kręcimy rozrusznikiem to większy akumulator ma lżej,i wytrzyma dłużej. A nawet gdy jest już słaby, to jeszcze ma tyle mocy żeby sobie...
Dzień dobry! Chcę dziś przedstawić swoją konstrukcję agregatu 12V z niewielkiego silnika spalinowego i alternatora samochodowego. https://obrazki.elektroda.pl/9360359700_... Wstęp/założenia Przyczyną powstania konstrukcji była bardziej chęć ciekawego wykorzystania starych silników Honda G100 które posiadam i sprawdzenia swoich umiejętności...
Witam W wolnych chwilach zajmuję się przeróbkami elementów lub odbiorników elektrycznych w samochodach starszych i klasykach np. VW Garbus, VW Transporter T2,T3. Najczęściej chodzi o dopasowanie obrotomierzy klasycznych o dużych cyferblatach (sterowanych przez cewkę zapłonową lub alternator). Nie jest to trudne, polega zazwyczaj na poprowadzeniu nowych...
Witam, Posiadam Poloneza 1.4 z silnikiem Rovera. Chciałbym założyć wspomaganie kierownicy. Nie wiem jak zamontować koło pasowe do napędu pompy. Na wale głównym jest koło na pasek wielorowkowy, które napędza alternator. Przestrzeń między tym kołem a ramą nie pozwala na założenie dodatkowego koła potrzebnego do napędu tej pompy. Czy trzeba zmienić koło...
Zwykły termostat z czujnikiem na parowniku. Wyłączenie np przy - 5C, załączenie przy +5C i po temacie. Kolego zakładam klimy do maszyn i powiem ci że pół biedy jest jak maszyna ma 12v, wtedy całe sterowanie jest 12v. Gorzej jak jest 24V wtedy nie dość że trzeba silną przetwornice, to jeszcze trzeba wzmocnić alternator, zresztą przy 12V też. Bo pobór...
Mam roverka 220sdi 96,sam go prztargałem z Niemiec .Miał skradziony komputer .W serwisie był bardzo drogi więc dałem ogłoszenie do giełdy.Po tygodniu znalazł się upragniony sterownik,jednak po zamontowaniu autko nie chciało palić. Znalazł się facet z warsztatu elektrycznego ktury powiedział że to wina niedopasowania imo i sterownika i że da się to zrobić....
Jaki polonez?To że Caro nic nie znaczy. Były tam trzy typy alternatorów,a jeżeli weźmiemy pod uwagę model z silnikiem Rovera lub citroenowski diesel to więcej. Może napisz kolego który rocznik,i jaki to caro,ok?
jeżeli 2.0 benzyna jo zajebisty samochód a jak to 2.0 diesel to powinien palić do 6.5 L w mieście i około 5 L poza turbina zdycha średnio po 180 000 kilometrów silnik lubi ciec ale to standart i trzeba wymieniać rozrząd max po 80 000 kilometrów bo jak zerwie się pasek to boli około 5 tyś PLN i nakoniec wywodu zwróc uwage na napinacz paska alternatora...
Witam, Mam alternator na 24 V angielskiej firmy CAV typ AC 5824-2, możliwością obrotu obu kierunkach; alternator ma wyjścia: + - A F W komplecie jest regulator Cav typ 440A z wyjściami: - A WL F HI+ MED+ LO+ http://obrazki.elektroda.net/1_124821224... Prawdopodobnie powyższy sprzęt był stosowany w Land Roverach. Czy jest potrzebny przekaźnik...
W swoim poście napisałeś ,że : Stopień sprężania 0.4 Bar przy poborze prądu 95 A (silnik do 1.5 litra). Średnica wewnętrzna 60 mm, technologia "szczelna" - bez prześwitu. Wzrost mocy (producent) do 30%, zmierzony (Rover 1.4) 26% wzrost zużycia paliwa - ok. 4 %. Czas montażu - 0.5 h. Czas regulacji i kalibracji - 0.5 h. Gwarancja 3 lata. Policzmy samemu...
Witam, prosilbym o pomoc w rozwiązaniu problemu, który juz mnie przerasta, a wiec od poczatku... Problem zaczął sie jakiś tydzień temu kiedy zaczęła sie świecić kontrolka akumulatora. Rozebrałem alternator i okazało sie ze padł regulator i komutator, kiedy wymieniłem te elementy myślałem, ze po problemie, az przekrecilem kluczyk na zplon i kontrolka...
Witam wszystkich. Mam taki problem. Auto Range Rover rozładowuje akumulator w taki sposób: Po zamknięciu drzwi z pilota przez 30 sek. pobór 1A, przez 1,5min pobór 0,80A, przez 2 min pobór 0,53A następnie pobór 0,03A. Teoretycznie idealnie, tylko że pobór 0,03 A trwa zaledwie 30 sekund i wraca do poboru 0,53A, aby po kolejnych 2 minutach na 3 sekundy...
Eee, nie dziwny. :) Lucas A127. Podobny mają fordy, rovery. Gruba śruba na akumulator, cienka na kontrolkę. Ale ja bym go do ciagnika nie wsadzał. Za delikatny.
Romuś, w tym Roverku pasek 4PK na pewno uciągnie alternator przez dłuższy czas? Z praktyki, w Octavii TDI z dokładaną klimatyzacją 5PK nie dawał sobie rady, nawet z nowymi kółkami.
W caro był na alternatorze. Ale nie napisał jaki silnik, bo może mieć polonezowski, 1,9 diesel (XUD9) albo K16 Rovera,
A cos bardziej konstruktywnego? Świece grzeja, alternator laduje,kable sprawne. Nie bądźcie tacy madrale:) Mówię o prawdziwym życiu na łonie dzikiej przyrody,gdzie nie ma miejsca na bledy i zaniedbania.Prosze o konstruktywne rady, a nie intelektualne popierdziawki. -18 stopni, stary diesel, do sąsiadada 3 km.Sa rzeczy których sie nie przeskoczy, a można...
Witam.Od pewnego czasu nie mogę poradzić sobie z ładowaniem (Rover 218d,95r alt-Valeo). Najpierw zaczęła się zapalać kontrolka ładowania, gasła pow.2000obr/min. Wymieniłem szczotki-bez zmian, wymieniłem pierścienie na wirniku-pomogło, jeden był przetarty. 2 dni szczęścia i nagle z pod maski dym (z alternatora), okazało się że śruba do której przykręca...
Nie zawsze, dziś miałem Hondę i właśnie dopiero po czasie dioda puszczała. Ani na Denso,ani na Boschu to niemożliwe. Nawet w Roverze 620 (czyli hondzie ) na Lucasie też nie. A gadamy teraz o Oplu.
Witam, od niedawna posiadam Poloneza Caro 95 rok, silnik Rover 1,4 + LPG. Auto posiadało uszkodzoną elektrykę, której objawy wyglądały następująco: jednego dnia auto rano nawet nie kręciło, a po południu odpalało bez większych problemów. Bywały dni, że cały dzień nie chciał odpalić, oraz takie dni ze nawet rano odpalał bez problemu, ale przeważały te,...
Następujący problem polonez 1,4 16V silnik rovera na zimnym silniku wszystko OK natomiast po nagrzaniu żarzy się lekko kontrolka ładowania - po dodaniu gazu (około 2500obr/min) gaśnie. Ładowanie na ciepłym silniki i biegu jałowym 13,95V i sie waha 0,5V - kontrolka się żarzy. na zimnym 14,36V kontrolka nie pali się. wyjąłem regulator - szczotki OK, poczyściłem...
Sam posiadam diesla 2,5 w budzie a6 wiec wiem co to wolne nagrzewanie po 10km temp dopierlo łapie 90 Przeciez 2,5 tdi też maja podgrzewcz elektryczny cieczy , też 3 świecowy. Zresztą mój kolega zastowował krocciec z podgrzewaczem od laguny - na 4 swieczki i mimo altka 120a Mój kolega ma tez 4 świeczki w Roverze TDI i całkiem mu sie to sprawuje, sam...
Witam! Poszukuje firmy która by mi odkłóciła instalacje. Samochód ROVER 600 Sprzęt deh-6900 mdimension glow powerbassy es-6c kable dietz próbowałem już wielu rzeczy i nie potrafie sobie poradzić, poszukuje kogoś komu chce się pobawić z kondesatorem na alternator i masami, bo moje umiejętności aż takie nie są kontakt: 506061449 xavier84(at)orange.pl...
witam znalazłem coś takiego """" Pierwszą czynność to odnalezienie złącza diagnostycznego. W przypadku mojego 220SDi znajduje się ono za środkową konsolą, na dole, od strony kierowcy. W ROVERach serii 400 (95-99) znajdować się powinno pod zaślepką umieszczoną na dole po lewej stronie kierownicy. W ROVERach serii 600 (95-99) umieszczone jest za plastikiem...
Ja kiedyś do roveru UKRAINA dołaczyłem alternator i nawet spoko było . Zdjąłem opone i dałem pasek klinowy, rozbujałem układ ale jak właczyłem wzbudzenie to masakra stawać mogłem na pedały i może jak bym miał ze 150 kg to mógłbym korbować ale przełożenie było ogromne i nie dałem rady wyciskać kilowatów.
rover alternator alternator polonez rover polonez rover alternator
jakie zelazko pralka gorenje moduł ściągnąć teledysk
hormann rotamatic brama hormann
Wymiana tulei w układzie kierowniczym Daewoo Matiz Brak zasilania elektroniki prawych przednich drzwi Passat B5 1.9 TDI 90KM kombi