Zbyt to komplikujesz, wstaw probówkę do styku D+ przy alternatorze i jej drugi koniec do prądy (b+). Musi się świecić jasno jeśli nie - masz przyczynę. Podpowiem tylko, że problem będzie u ciebie typowy - luźne śruby mostka diodowego, trzeba rozebrać alternator, dokręcić śruby mostka, zabezpieczyć klejem przed odkręceniem i powinno być ok.
Witam. Chciałem prosić o pomoc w diagnozie alternatora. Problem dotyczy Massey Ferguson 255, a dokładnie alternatora montowanego za kompresorem. Prąd ładowania to ok 34A. Objawy: - Uzwojenie stojana bardzo się grzeje. Po około 2 minutach pracy na średnich obrotach stojana praktycznie nie można dotknąć - Przy średnich obrotach ok 1300obr/min prąd mierzony...
72 Ah jest z oczywistych względów lepszy, ale bedzie cięższy i droższy. Sprawne ogniwo - to podstawa. Nawet gdyby alternator słabo sobie radził z jego pełnym doładowaniem (co może wystapić jedynie w ciągu zimy- lecz wcale nie musi takie zjawisko zachodzić, bo zalezy ono od wielu rzeczy), to moim zdaniem lepiej jest raz na dwa, trzy tygodnie ogniwo doładować,...
Generalnie pytam o to, czy jazda ze słabym, wysłużonym akumulatorem może mieć negatywne skutki dla alternatora? Z tego co wiem to nie. Nawet jeśli auto pali bez problemu. Jeśli auto pali bez problemu oraz nie ma innych niepokojących oznak (np przygasanie świateł). Można uznać że akumulator jest sprawny do dalszej eksploatacji. Słaby akumulator to na...
W moim aucie wyłączona jest funkcja załączania automatycznie przy odpaleniu grzania szyb. Pomiarów prądu dokonywał elektryk i stwierdził że wszystko z poborem prądu jest ok. Dzisiaj rano po odpaleniu miernik pokazywał 13.2V a po ok 5 minutach 14.2V. Po włączeniu świateł i radia ładowanie takie same 14.2 V. Natomiast po włączeniu dodatkowo ogrzewania...
Witam Te 7V świadczy o zbyt słabo wzbudzonym alternatorze, czyli uszkodzony regler, albo uszkodzone diody. Nie te główne tylko pracujące w obwodzie zasilania reglera. Zwykle to to 2-3 ampperowe.
Objaw taki występuje przy zwartej diodzie ,przejechałeś 300km bo alternator ładuje ale słabo jednocześnie nie pali się kontrolka bo dostaje zasilanie z stałego plusa na alternatorze./mostek do wymiany.P
Może piszczy bo któreś z napędzanych urządzeń stawia zbyt duży opór? Oddaj auto do fachowca. Sam, zrobiłeś co mogłeś. Nawet próbowałeś nagiąć o cały centymetr.... Zaprawdę, czas na fachowca.
Akumulator jak widzę jest niezły. Spróbuj podładować go na prostowniku, może alternator słabo ładuje.
A jeszcze jedno zapomniałem dodać pasek od alternatora polej wodą . Jak przestanie piszczeć to masz uszkodzony(słabo napięty) pasek lub koło wytarte.
Kontrolka świeci cały czas, natomiast gdy wzbudzę alternator sztucznie, to słabo się jarzy. Alternator odłączyłem na moment. Jak najlepiej sprawdzić instalację pod kątem zwarć? Po kolei odłączałem kilka obwodów instalacji i nie było różnicy - dalej nie ładował.
Jak dla mnie alternator za słabo ładuje według tego miernika, podjedź do jakiegokolwiek sklepu z akumulatorami i poproś o sprawdzenie ładowania itd. Powinni zrobić to za darmo lepszym sprzętem...
Cześć Mam podobny kłopot. Alternator słabo ładuje. 12,2 do max 13,4 na wysokich obr, Alternator był sprawdzany- rzekomo sprawny. Kable nawet puszczone na krótko też bez rezultatu ( masowy i plusowy). Klemy poczyszczone, miejsca styków masowe przeszlifowane szczotką na wkrętarce, zasmarowane miedzianym smarem i też żadnej zmiany. jak włączę światła to...
całkiem możliwe że jest to wina układu prostowniczego w alternatorze, ieśli kontrolka pali się słabo to być może siadła jedna dioda, albo jeśli powiadasz że głośniej chodzi to może siadły Ci łożyska w ów alternatorze i jego praca jest zbyt mało efektywna. Pozdro
Tak sobie poczytałem i mogę powiedzieć że ten alternator nawet jeśli jest 24V to i tak jest zepsuty bo: - żarówka nie świeci - nawet 24V altek podłączony do 12V zacznie ładować, tyle że żarówka na moment zgaśnie w tracie rozpędzania alternatora a jak już altek osiągnie napięcie znamionowe będzie świecić - jak mocno to już zależy od źródła prądu czyli...
Patrząc w katalogu, to najzwyklejszy alternator Boscha starego typu, z zewnętrznym chłodzeniem. Nie powinno być niespodzianek.
ja stawiam na alternator słabo ładuje:) tez tak mialem przez pierwsze 10min chodzil pozniej niemial sily krecic i bylo tylko stukanie:] i kontrolki przygasaly pozdrawiam
A koledzy powiedzcie mi czemu żarówka od akumulatora świeci słabszym światłem niż pozostałe żarówki na desce rozdzielczej? Czym to może być spowodowane. Przekręcam kluczyk i wszystkie żarówki mocno świecą a ta od alternatora tak słabo.
Alternator jest od tego ciągnika, ponieważ jakieś 3-4 lata temu był kupiony nowy - oryginalny i działał przez te 4 lata. Wydaje mi się, że nie da się tak czy owak zamonować w koszu od spreżarki innego alternatora. Koła pasowe oryginalne, nic nie zmieniane.
Czyli musisz ją mocno dokręcić bo innaczej alternator może sie słabo wzbudzać
Też myślałem że to akumulator podmieniłem z audi a4 1,9tdi i to samo ten co był wcześniej jest nowy ma 3miesiące, świece żarowe sprawne czyli albo alternator słabo ładuje albo kończy się rozrusznik .
Pasek alternatora może być za luźny, wyślizgany, może mieć już mikropęknięcia. Jak nie ma dobrego ładowania na wysokich obrotach to pasek się ślizga i alternator się szybciej nagrzewa przez zwiększone tarcie. Warto podjechać do sklepu z akumulatorami i tam sprawdzić w jakim stanie jest akumulator, czy jest prawidłowe ładowanie oraz w jakim stanie jest...
Za pomocą tego testera można przecież sprawdzac napięcie akumulator przy zgaszonym silniku. Jeżeli napięcie na akumulatorze będzie niższe niż 12v to znaczy, że albo alternator słabo ładuje, albo coś zżera prąd z akumulatora przy zgaszonym silniku(np. alarm albo nie wiem co:))). Przynajmniej tak mi się wydaje:))
Pasek alternatora za słabo naciągnięty.
Akumulator jest w sam raz do tego samochodu, ksiązkowo powinien być 60-64Ah, ale do diesla nieco większy nie zaszkodzi. Problem lezy raczej po stronie instalacji, może alternator słabo ładuje, lub jest zwarcie na instalacji, moze swiece dalej grzeją?
Możesz mieć jeszcze alternator słabej wydajności (uszkodzony), bo nie wiemy jak był sprawdzany na stole. Tu dobrze by pomierzyć prądy. ps. próbowałeś po odpaleniu przegazować (zwiększyć obroty) i wtedy mierzyć? klemy masowej IBS Co to za dewajs? Pomiar prądu?
Regulator napięcia, sprzęgiełko alternatora, słabe połączenia. Możliwości jest wiele. Czy zostało zmierzone napięcie ładowania na alternatorze oraz na akumulatorze? Czy były różnice? Czy ma prawidłowe napięcie ładowania? W jakim wieku jest akumulator?
Może regulator napięcia albo alternator coś słabo pracuje? Ewentualnie któraś dioda w alternatorze i przez to prąd jest "rzadszy" ;)
Masz słabe ładowanie z alternatora .Przyczyn może być kilka walnięty alternator ,regulator napięcia ,słabo naciągnięty pasek alternatora ,uszkodzony przewód alternator -akumulator .Czy świeci ci się kontrolka ładowania?
Tak, tak, wymieniać pół auta, a problem ok 15 cm od alternatora lub w samum alternatorze. Oddaj do fachowca, zaoszczędzisz na kosztach.
Sprawe juz rozwiazalem okazalo sie ze spalony byl tranzystor w zegarach tak jak pisal ariel2232.
Sprawdź naciąg paska klinowego, czym większy prąd ładowania tym większy opór stawia alternator. Jeśli pasek jest słabo naciągnięty to alternator nie dostanie swoich obrotów i będzie śię ślizgał. Optycznie i słuchowo tego nie zauważysz
tak bo na wolnych obrotach alternator ładuje słabo , przy dodaniu gazu i załączonych światłach powinno być 14 - 14,4V.
Częstą usterki tych alternatorów jest uszkodzenie mostka diod wzbudzenia ,a właściwie jednej, co objawia się większym napięciem ładowania, różnocą napięcia na zacistachucha B+, D+.Dodatkowo kontrolka ładowania lekko żarzy. Napięcie na zacisku D+ , jest zazwyczaj około 10 V.
Auto odpala normalnie, zrobię kilka przejażdżek, po chwili wsiadam do auta, rozrusznik kręci a auto nie chce odpalic pomimo że akumulator jest naładowany, na kable od innego samochodu odpala bez problemu Zapewne akumulator kończy żywota. Krótkie "przejażdżki" to zbyt mało aby doładować akumulator po kilku odpaleniach szczególnie w dieslu. Aby diesel...
Przyczyny to: -zużyte koło pasowe (częste) -zużyty pasek lub słabo naprężony -rozwarstwione koło dwumasowe (częste w tym moedlu)
Mechanik zmierzył przy mnie ładowanie przy dużym obciążeniu (radio, wentylator, długie światła) i okazało się, że alternator słabo ładuje, wcześniej jak sprawdzałem przy samych światłach mijania było ok. Po wymianie światła już nie migają, choć jak np opuszczam szyby to przygasają (ale tak chyba zawsze było), migają też te dwa małe wyświetlacze pod...
Sprawdziłem na szybko wszystko poza zwarciami między zwojowymi . Przeczyszczone i sprawne ,wszystko jest ok. Zaryzykowałem i założyłem i ..działa z napędem na paski :) Zmylił mnie 3 też Bosch , który na wiertarce przy małych obrotach ładował a 2 STARSZEGO typu , nie zaskoczyły przy dużo większych ! Ten co uszkodzony wirnik : http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic32...
Gdyby przy słabo napiętym pasku alternator się nie kręcił to by nie było problemu bo było by to widoczne, ale jak ma poślizg to się kręci, tylko że wolniej, a to jest niewidoczne.
Pasek,koło alternatora, lub za duże koło. Dlatego słabo ładuje na wolnych.
Najtańszy golf 4 ,passat B5 ,skoda octavia 1 , ibiza 3 , polo , fabia 1 coś z Opla można by zastosować (Astra G , Signum Vectra C) . Wystarczy zmienić kółka na pasek 19mm. Dorobić lub zmodyfikować uchwyt (tak by kółko było w osi). Najprostsze w montażu są te z opla. Tzn obudowy te same praktycznie. Tylko w tych z VAG jest wzbudzenie na dwuliniowej wtyczce...
Zastąpi. :)
Dzięki za wskazówki. Wymieniłem dla pewności regulator. Sprawdziłem napięcie na alternatorze na zacisku "B+" i jest około 12V Sprawdziłem też napięcie na zacisku "54" regulatora i jest napięcie ok 12V Wygląda na to że alternator działa tylko chyba za słabo. Może diody w alternatorze?
Witam Państwa Mam problem z moim C-maxem. Otóż miesiąc temu padł mi drugi już alternator(Magnetti Marelli 105A). Obecnie zakupiłem za namową znajomego elektryka regenerowany Denso 150A. Problem polega na tym że alternator słabo ładuje na wolnych obrotach 12.4-128 nie zapala sie kontrolka ładowania. Dopiero po przy gazowaniu pojawia się ładowanie 14,2-14,4....
Może być też koniec szczotek lub regulatora w alternatorze, bądź za słabo napięty pasek klinowy.
witam wszystkich. Od kilku dni mam problem ze swoją audi a6 C5 2.4benzyna z 1998 r. Problemem są skoki napięcia w samochodzie. Chodzi o to że podczas jazdy ładowanie nagle spada na około 8 Volt i zapalają się wszystkie kontrolki w samochodzie i auto gaśnie. Po czym auto normalnie odpala i normalnie jedzie dalej. Faktem jest to że alternator juz troche...
Jeśli nie ma spadków na instalacji a akumulator sprawny i naładowany to zostaje tylko że alternator za słaby w stosunku do poboru.
Słabo kombinujesz, bo dodatkowa dioda, nawet schottky (mały spadek napięcia na złączu), to jednak spadek. Zacznij od początku - policz zapotrzebowanie na prąd. Maksymalne i średnie. Potem dobierz JEDEN alternator. Ten wewnętrzny możesz całkiem odłączyć, a najlepiej usunąć uzwojenia. Będzie działać. Następnie kombinuj z wyjściem do napędu alternatora...
Końcówka przy akumulatorze na kablu od alternatora ma słaby styk ,normalne . Założyć nową końcówkę i po problemie.P
Pierścienie ślizgowe też wymieniał? Objaw jak na zużyte pierścienie. Albo przy wymianie podgiął wałek. Mógł też słabo je zalutować i siła odśrodkowa powoduje że nie łączy odpowiednio.
A czy jest możlwiość że to przez kiepsko połączone uziemnienie? Możliwe, że jest problem z masą alternatora, wtedy napięcie przysiadało by także bez podłączonego wzmacniacza. Sprawdź te napięcia dla różnych warunków pracy samochodu. Może pasek napędzający alternator jest słabo naciągnięty. Ale podstawa to pomiary napięć.
Sprawdź zasilania i bezpieczniki oraz bezpiecznik na akumulatorze i alternator. Ogólnie słabo to widzę , coś jeszcze może przywierać CAN , kto wie co jeszcze padło ,skoro nawet komputera nie podpiałeś i nie przeleciałeś diagnozą wszystkiego. Dodano po 44 W espasie są też bezpieczniki po prawej i lewej stronie kokpitu od góry!!!!!!
żeby było po 16 żłobków każdej fazy. Czemu po 16? Zobacz na podlinkowane forum, tam dość dobrze widać jak nawinąć twornik. Jak tak zrobisz, samo się ułoży. Najpierw każdą cewkę wyprowadź osobno, potem je połączysz. Ps. Uparłeś się na widok zwinięty, ale to słabo widoczne jest.
13,1 do 13,4V ale bywa, ze jest nawet 15 i to, co ciekawe wyższe jest przy niskich obrotach Przy niskich czy przy schodzących obrotach - tak tylko z ciekawości. Nie ma tam sprzęgiełka? Te 15V to morderstwo dla akumulatora na dłuższa metę. Ale z innej strony (słabo znam charakterystyki alternatorów) na małych obrotach alternator jest mniej wydajny więc...
Przemo więc zmień przekaźnik/podmień. Który? Piszę z pamięci, a coś słabo pamiętam który to był.
Kolego , chyba trochę słabo czytałeś poprzednie części , wielokrotnie było powtarzane , że alternator samochodowy to nie jest dobry pomysł , ale życzę Ci powodzenia w próbach
Być może szczotki w alternatorze już się wysłużyły, lub regulator napięcia jest uszkodzony. Może to być przyczyną przygasania świateł. Nie zauważyłeś że akumulator jest słabo doładowywany.
Jest to dość głośne i szybkie pukanie. Tak jak by ktoś lekko i szybko młotkiem napieprzał A ja tu widzę słaby/słabo naładowany akumulator. By nie zgłupieć do reszty, odepnij Kolego ten alternator, przewody zaizoluj choćby rękawiczkami roboczymi lub kawałkami szmat i odpalaj. Jak "aku" będzie dobry, jakoż i rozrusznik - będzie działać. O reszcie pomyśli...
Sprawdź na samym alternatorze, może gdzieś spadki tylko masz na połączeniach. Brakuje tych 0,5 do 1 V i to jest bardzo prawdopodobne, że przewód masy jest skorodowany, albo gdzieś na zacisku alternatora jest słaby styk.
A po co w ogóle grzebałeś i co wymieniałeś, czy wcześniej było dobrze? Swapowałem auto z 2.3 AGZ na 3.2 BHE. Tylko w tym BHE był padnięty alternator - ładował bardzo słabo (11,5, odzywał się komunikat alternator workshop) i łożyska wyły. Sprzęgięłko też rozwalone. Poszedł do regeneracji + wymieniłem sprzęgięłko. No i oczekiwałem raczej idealnego ładowania...
jak kolega dokładniej opisał to też skierowałbym poszukiwania na alternator który pewnie słabo ładuje na początek szczotki i pierścienie ślizgowe - może już któryś jest przecięty
Na razie zaczynasz panikować. Do sprawdzenia czy alternator ładuje wystarczy miernik z Biedronki. Alternator jest cały czas podłączony przynajmniej grubym wyjściem prądowym jest na tej linii bezpiecznik na akumulatorze. Ale skoro wyładowało ci akumulator raczej spokojnie to wg mnie albo nie ładuje (lub bardzo słabo) lub faktycznie alternator/regulator...
Witam, Próbuje naprawić swój alternator ( wymiana łożysk, szczotek) i napotkałem problem :) Mianowicie w tym modelu alternatora uzwojenie jest wklejane ( nie wiem co to jest silikon, guma, klej ?) i za bardzo nie mam pomysłu jak na co wkleić moje uzwojenie do alternatora...Próbowałem na sam silikon i niestety jest problem bo bardzo słabo ze schnięciem...
Jeżeli alternator ładuje to albo słabo naciągnięty pasek lub słabej jakości natomiast zwarcie międzyzwojowe stojana także ma podobny objaw ale ładowanie będzie dużo mniejsze od nominalnego.P
w skodzie felicji z akumulatora jest pobierany zbyt duzy prad co powduje przewaznie w zimne dni ,ze gdy auto postoi przez jakis czas nie da się pozniej odpalic samochodu z powodu wyczerpanego akumulatora,dlaczego akumulator się wyczerpuje moze ktos mial podobna usterke? Witam. Przy niskich temperaturach (czytaj ok -15 - 20 C) zmniejsza się pojemność...
MIDPAC każdy ma prawo się pomylić a nie komentować czy ktoś się zna czy nie . czyli nie mam prawa komentować? Jezeli tak to nie publikuj postów- nie będziemy ich komentować. BTW wypadało by podziękować za trafna (i darmową) poradę- tak przynajmniej wynika z dobrego wychowania... Żeby nie było dzięki za pomoc Dodano po 46 Zamieniłem licznik od innego...
Zimny lut między regulatorem a alternatorem. Po wymianie prostownika po prostu za słabo gość mi to zlutowal. Temat zamknięty
Masz za słabe ładowanie, sprawdź alternator, regulator napięcia. Skutkiem słabego ładowania są problemy z akumulatorem, jest nie doładowany i dlatego słabo kręci.
Odnośnie tego kondensatora... - kondensator dostarcza mocy przy niemożności wzięcia jej z akumulatora... i teraz: czy alternator ładuje akumulator cały czas prądem o stałym napięciu, czy tak jak tłumaczy znajomy mechanik, że przy większym poborze prądu sprzętu CA(np uderzenie basu) alternator dostarcza więcej mocy(skacze z napięciem). Czy cały czas...
na innnym akumulatorze nie odpala ale od innego auta tak
https://obrazki.elektroda.pl/3706636700_... Tam przeważnie słabo ładuje alternator ,sprwawdz czujnik temp akumulatora w jego podstawie. Ja przerobiłem u siebie na regulator w alternatorze, oryginalnie jest on w pcm/ecu. Niedoładowuje po czasie kazdy alternator
Chyba nic nie wiemy o okolicznościach. Jaki pojazd (układ), akumulator, instalacja. W starych instalacjach/samochodach napięcia osiągały wartość rzędu 12,5 - 12,8 V ale to były raczej instalacje z prądnicą. Z racji rozwoju technologii produkcji akumulatorów napięcie podnoszono przez 13,5 - 13,8 V do obecnie stosowanego 14,2 -14,7 V i więcej. Ogólnym...
Ta bardzo łatwo zmierz jego oporność. Powinno być chyba ze 4 omy. Czasem kontrolka świeci słabo ,i alternator ładuje. Ale dopiero przy wyższych obrotach. Wtedy wiadomo że jest padnięta jedna z diód prostowniczych. Zasilających regulator. Drugi + małej mocy. Jeżeli masz zwarte zwoje na wirniku to pali ci tranzystor kluczujący w regulatorze. I wtedy alternator...
(at)kkknc akurat instalacji do alternatora nie ruszałem, rzeczywiście tam słabo to wygląda - do poprawy. Ale w jakim celu wykonać iskrzenie? (at)mczapski dioda ładowania nie działała, jest podpięty woltomierz który informuje o ładowaniu. (at)piotrekwoj1 ale sęk w tym że u mnie zacisk 15 jest zaślepiony, a brązowy i niebieski przewód idą pod maskę i...
Wydaje się że słabo odpinałeś alternator,rozrusznik,wszystkie bezpieczniki powinno coś zareagować.Winny może być też panel bezpiecznikowy w komorze silnika lub w kabinie, gdyż za bezpiecznikami jest elektronika.
Odpuszczę to sobie, dzięki za rady. Mam prądnicę oryginalną ale trochę słabo ładuje.
Taa i na uszkodzenie akumulatora ( jak nie kontaktuje to słabo ładuje) lub alternatora ( uderzenia prądu ) ... Mam E4 co prawda 2,0 T i oba elementy już naprawiawiłem/wymieniałem... Pozdr. J.
Czy jest ładowanie można bardzo łatwo sprawdzić - wystarczy sprawdzić napięcie na akumulatorze gdy silnik nie jest włączony. Potem odpalić i zobaczyć jak zachowuje się napięcie przy dodawaniu gazu. Sam aku powinien mieć 12,coś V (zależy od naładowania, stanu itd. Może być np. 12,6). Na chodzącym powinien mieć juz gdzieś 13-14V, a przy dodawaniu gazu...
- dużo zabawy z wymianą, na co zwrócić uwagę? Wymiana jest prosta.Dostęp do pompy po zdjęciu lewego przedniego koła i nadkola. Jeżeli masz wersję auta bez halogenów to tylko zaślepkę w zderzaku zdejmujesz aby wtyczki odłączyć. Potem węże odkręcasz, mocowanie i wyjmujesz. Niektórzy regenerują te pompy ( gwarancja 12-cy), warto? Koszt regeneracji to...
Jeszcze można sprawdzic pasek alternatora i woltomierzem czy na zapalonym silniku napięcie wzrasta do 14V.Alternator może słabo ładować.
Sprawdzalem napiecie na biegu jalowym i tak na aukumulatorze mialem 11,7 przy normalnym podlaczeniu jak powinno wszystko byc, natomiast po zdjeciu klemy plusowej z akumulatora na przewodzie dodatnim jest 13,5V Oszalałeś , nie wolno sciągać klemy przy pracującym silniku, sam sobie mogłeś zepsuć regulator jesli był dobry , po wymianie paska klinowego,...
Kolego podepnij osobną kontrolkę 5W prosto pod alternator,gruby przewód i szczotki.Następnie akumulator i szczotki,jeśli dalej to samo to alternator.W alternatorze płyta diodowa lub słabo przylutowane uzwojenie,naprawa bez wyjmowania.
Być może fabryczne zagnieceni się utleniło Ale wtedy na wyjściu z altka miałby np. 14,5V a na baterii słabo.
Okazało sie że sprzęgło / rolka alternatora padła i w ogole alternator sie nie kręcił a jedynie sama rolka zewnętrzna. Nie brałem jej pod uwagą dopiero później mnie to zaciekawiło. Wymiana jej przywróciła 14+V. Dzieki za odpowiedzi te pomocne jak i te mniej pomocne-zbędne :-) widzę że poziom elektrody.pl sie nie zmienił xd - raczej nie będą w wieczornych...
http://obrazki.elektroda.pl/8773426000_1... http://obrazki.elektroda.pl/1614396500_1... Zrobiłem zdjęcia obydwu regulatorów, nie wiem po co, przecież dokładnie je opisałem, ale jeśli to pomoże rozwiązać mój problem. Regulator jest "ruski". Błażej wytłumacz dlaczego mam odkręcać przewód od alternatora czy nie wystarczy...
Gdzie podłączyłeś kontrolkę? Zrób zdjęcie tylnej pokrywy, jakie ma oznaczenia.
Nie wiem jak tam wszystko jest korygowane. Jeżeli włączysz światła i spadną obroty to komputer powinien je podnieść tak by uzyskać właściwe obroty tym samym zwiększy się prąd ładowania. Sprawdż w podobnym modelu czy tak jest. Jeżeli takiej funkcji nie ma to masz problem z ładowaniem skoro kable są dobre. Może szczotki w alternatorze już słabo przylegają....
Przy takim układzie że kontrolka świeci cały czas, i jak kolega Krzysiek 7 podpowiada,nie powinno być ładowania.Na zdjęciu widać że masz źle włożony przewód biały do końcówki konektorowej ,tej izolowanej.Jeżeli nie ma ładowania to w wolnej chwili ,podłacz (+) w miejsce gdzie masz teraz podłączoną kontrolkę na szczotko trzymaczu ,a kontrolką sprawdź...
Zrobiłem też taki eksperyment że odpiąłem R, do alternatora był wpięty tylko L i nic więcej. Po przekręceniu stacyjki kontrolka bardzo słabo, ledwo dostrzegalnie zaświeciła.
Mam problem z powyższym Volvo. Podczas jazdy padło wspomaganie. Okazało się, że jest zwarcie w pompie wspomagania. Pompa kupiona 2 niby nowa bo tak pisał sprzedawca na internecie i wspomaganie nadal nie działa. Napięcia na wtyczkach 12V są. Na przewodach CAN po 2.5-2.7V więc chyba ok. A jest błąd w CEM brak łączności z EPS. Zauważyłem też że alternator...
Ewidentny brak ładowania na co wskazuje brak pracy obrotomierza. Jeżeli kontrolka od ładowania po przekręceniu słabo świeci uszkodzony obwód wzbudzenia -regulator, wirnik. Przyczyną może być blokowanie regulatora,brak szczotek , pierścieni. Na początek zdjąć z alternatora wtyczkę i zmasować niebieski cienki przewód kontrolka powinna zaświećić normalnie...
Miałem podobnie kontrolka ładowania gasła a ładowania nie było takie jak powinno był uszkodzony regulator napięcia na alternatorze i podczas jazdy światła słabo świeciły być może szczotki się wytarły na alternatorze albo poszła któraś z diod na pewno masz coś z ładowaniem bo masz rozładowany akumulator .
Moim zdaniem powinna ona pokazywać ładowanie już przy rozruchu silnika, żeby wspomóc start silnika, ponieważ słabo kręci (rozrusznik jest nowy) Jeżeli by tak miało być (ładowanie przy rozruchu) to jeszcze bardziej byś obciążył rozrusznik. Prądnica (alternator) aby wytworzyła energie elektryczną potrzebuje dostarczenia energii mechanicznej, którą "czerpie"...
Tak wtyczka 2 pin lampka gaśnie Dodano po 26 Podłączyłem lampkę świeci ale bardzo słabo jest 10v na jednym pinie
Słabo szukałeś. Nie wiem jaki alternator planujesz zamontować, jednak w większości przypadków przewód 6 mm² w zupełności wystarczy. Chyba, że zamierzasz zamontować dużo odbiorników i alternator dużej mocy, wtedy należy zastosować 10 mm².
czy na tym foto na pewno jest 2x B+ bo słabo widać oznaczenia dolnych wsówek
Witam. Samochód Toyota Avensis T25 1,8 benzyna 2008 r. Problem z ładowaniem na niskich obrotach. Alternator to DENSO 27060-OD170, został zregenerowany prawie od podstaw, trochę hałasował i słabo ładował. Wymieniłem łożyska, mostek prostowniczy, regulator napięcia, szczotki, komutator. Alternator prawie nowy. Dzisiaj podczas jazdy przy dużych opadach...
Myślę, że skoro tak, to ten alternator jest chiński, i ten prąd jest podany w chinaamperach, a nie euroamperach - niestety jedne i drugie są oznaczane literką 'A', my jesteśmy przyzwyczajeni nazywać euroampery po prostu amperami, i mało orientujemy się, że są w chinach tak samo nawywają chinaampery, które są nieco inne. Orientacyjnie, 80 chinaamperów...
Za słabo skręcili koło i dla tego ci się przestawił. Rano gdy odpaliłeś silnik alternator dał większe obciążenie na pasek i nakrętka puściła. Nic nie rozbieraj najpierw ustaw silnik na blokadach puzniej kilka obrotów ręcznie i jak nie ma oporów /blokowania/ to możesz kręcić rozrusznikiem i próbować odpalić. Jak się blokuje podczas ręcznego kręcenia...
Albo przy tym całym remoncie, przewód masowy silnika (plecionka) słabo przykręcony.
alternator słabo ładuje alternator ładuje słabo halogeny słabo
junkers cerapur podłączyć sterownik przewodność mosiądzu iveco zacisk
Głośne wirowanie pralki - przyczyny i rozwiązania Światła przeciwmgielne Peugeot 307 (2007) - problem z napięciem