Może jakieś niewidoczne zwarcie międzyzwojne w stojanie, patrzyłeś w nocy czy nie widać w środku jakiegoś łuku ? pomiar samej rezystancji jest praktycznie bezużyteczny , lepszy byłby pomiar odpowiedzi czasowej na impuls prądowy zaobserwowany za pomocą oscyloskopu.
W moim aucie wyłączona jest funkcja załączania automatycznie przy odpaleniu grzania szyb. Pomiarów prądu dokonywał elektryk i stwierdził że wszystko z poborem prądu jest ok. Dzisiaj rano po odpaleniu miernik pokazywał 13.2V a po ok 5 minutach 14.2V. Po włączeniu świateł i radia ładowanie takie same 14.2 V. Natomiast po włączeniu dodatkowo ogrzewania...
Może piszczy bo któreś z napędzanych urządzeń stawia zbyt duży opór? Oddaj auto do fachowca. Sam, zrobiłeś co mogłeś. Nawet próbowałeś nagiąć o cały centymetr.... Zaprawdę, czas na fachowca.
Akumulator jak widzę jest niezły. Spróbuj podładować go na prostowniku, może alternator słabo ładuje.
Jak dla mnie alternator za słabo ładuje według tego miernika, podjedź do jakiegokolwiek sklepu z akumulatorami i poproś o sprawdzenie ładowania itd. Powinni zrobić to za darmo lepszym sprzętem...
Cześć Mam podobny kłopot. Alternator słabo ładuje. 12,2 do max 13,4 na wysokich obr, Alternator był sprawdzany- rzekomo sprawny. Kable nawet puszczone na krótko też bez rezultatu ( masowy i plusowy). Klemy poczyszczone, miejsca styków masowe przeszlifowane szczotką na wkrętarce, zasmarowane miedzianym smarem i też żadnej zmiany. jak włączę światła to...
Objaw taki występuje przy zwartej diodzie ,przejechałeś 300km bo alternator ładuje ale słabo jednocześnie nie pali się kontrolka bo dostaje zasilanie z stałego plusa na alternatorze./mostek do wymiany.P
Zbyt to komplikujesz, wstaw probówkę do styku D+ przy alternatorze i jej drugi koniec do prądy (b+). Musi się świecić jasno jeśli nie - masz przyczynę. Podpowiem tylko, że problem będzie u ciebie typowy - luźne śruby mostka diodowego, trzeba rozebrać alternator, dokręcić śruby mostka, zabezpieczyć klejem przed odkręceniem i powinno być ok.
ja stawiam na alternator słabo ładuje:) tez tak mialem przez pierwsze 10min chodzil pozniej niemial sily krecic i bylo tylko stukanie:] i kontrolki przygasaly pozdrawiam
Pasek alternatora może być za luźny, wyślizgany, może mieć już mikropęknięcia. Jak nie ma dobrego ładowania na wysokich obrotach to pasek się ślizga i alternator się szybciej nagrzewa przez zwiększone tarcie. Warto podjechać do sklepu z akumulatorami i tam sprawdzić w jakim stanie jest akumulator, czy jest prawidłowe ładowanie oraz w jakim stanie jest...
Też myślałem że to akumulator podmieniłem z audi a4 1,9tdi i to samo ten co był wcześniej jest nowy ma 3miesiące, świece żarowe sprawne czyli albo alternator słabo ładuje albo kończy się rozrusznik .
A jeszcze jedno zapomniałem dodać pasek od alternatora polej wodą . Jak przestanie piszczeć to masz uszkodzony(słabo napięty) pasek lub koło wytarte.
Alternator jest od tego ciągnika, ponieważ jakieś 3-4 lata temu był kupiony nowy - oryginalny i działał przez te 4 lata. Wydaje mi się, że nie da się tak czy owak zamonować w koszu od spreżarki innego alternatora. Koła pasowe oryginalne, nic nie zmieniane.
Za pomocą tego testera można przecież sprawdzac napięcie akumulator przy zgaszonym silniku. Jeżeli napięcie na akumulatorze będzie niższe niż 12v to znaczy, że albo alternator słabo ładuje, albo coś zżera prąd z akumulatora przy zgaszonym silniku(np. alarm albo nie wiem co:))). Przynajmniej tak mi się wydaje:))
Akumulator jest w sam raz do tego samochodu, ksiązkowo powinien być 60-64Ah, ale do diesla nieco większy nie zaszkodzi. Problem lezy raczej po stronie instalacji, może alternator słabo ładuje, lub jest zwarcie na instalacji, moze swiece dalej grzeją?
Nie wiem jak w tym sprzęcie. Ale prawdopodobnie mogę się mylić Ale za to na sto procent w starszym sprzęcie takowa żarówka, kontrolka ładowania służyła, jako element pomocniczy do wzbudzenia alternatora. I obwód tej żaróweczki jest, był bardzo ważny, aby akumulator był ładowany poprawnie przez alternator.
Należy stary odciąć, jego końcówki odbudować od głównego mostka.Nowy mostek ma taki uspokaja, który powinien być wsunięty międzień radiatory.Radiatory są skręcone, należy śruby lekko poluzować jak się da.Jeżeli nie jest to możliwe, nowy mostek możona osadzić na kleju.
Mechanik zmierzył przy mnie ładowanie przy dużym obciążeniu (radio, wentylator, długie światła) i okazało się, że alternator słabo ładuje, wcześniej jak sprawdzałem przy samych światłach mijania było ok. Po wymianie światła już nie migają, choć jak np opuszczam szyby to przygasają (ale tak chyba zawsze było), migają też te dwa małe wyświetlacze pod...
Auto odpala normalnie, zrobię kilka przejażdżek, po chwili wsiadam do auta, rozrusznik kręci a auto nie chce odpalic pomimo że akumulator jest naładowany, na kable od innego samochodu odpala bez problemu Zapewne akumulator kończy żywota. Krótkie "przejażdżki" to zbyt mało aby doładować akumulator po kilku odpaleniach szczególnie w dieslu. Aby diesel...
Zastąpi. :)
Pasek,koło alternatora, lub za duże koło. Dlatego słabo ładuje na wolnych.
witam wszystkich. Od kilku dni mam problem ze swoją audi a6 C5 2.4benzyna z 1998 r. Problemem są skoki napięcia w samochodzie. Chodzi o to że podczas jazdy ładowanie nagle spada na około 8 Volt i zapalają się wszystkie kontrolki w samochodzie i auto gaśnie. Po czym auto normalnie odpala i normalnie jedzie dalej. Faktem jest to że alternator juz troche...
Witam Państwa Mam problem z moim C-maxem. Otóż miesiąc temu padł mi drugi już alternator(Magnetti Marelli 105A). Obecnie zakupiłem za namową znajomego elektryka regenerowany Denso 150A. Problem polega na tym że alternator słabo ładuje na wolnych obrotach 12.4-128 nie zapala sie kontrolka ładowania. Dopiero po przy gazowaniu pojawia się ładowanie 14,2-14,4....
tak bo na wolnych obrotach alternator ładuje słabo , przy dodaniu gazu i załączonych światłach powinno być 14 - 14,4V.
Tak, tak, wymieniać pół auta, a problem ok 15 cm od alternatora lub w samum alternatorze. Oddaj do fachowca, zaoszczędzisz na kosztach.
Pierścienie ślizgowe też wymieniał? Objaw jak na zużyte pierścienie. Albo przy wymianie podgiął wałek. Mógł też słabo je zalutować i siła odśrodkowa powoduje że nie łączy odpowiednio.
jak kolega dokładniej opisał to też skierowałbym poszukiwania na alternator który pewnie słabo ładuje na początek szczotki i pierścienie ślizgowe - może już któryś jest przecięty
Jeżeli alternator ładuje to albo słabo naciągnięty pasek lub słabej jakości natomiast zwarcie międzyzwojowe stojana także ma podobny objaw ale ładowanie będzie dużo mniejsze od nominalnego.P
Podłączenie B+ alta nie powinno iskrzyć.Wychodzi na to że alt kradnie prąd ,jest jakieś zwarcie w nim. Jak będziesz miał miernik to pomierzyć spadek napięcia na przewodach a jak dalej ładuje słabo to alt na stół.
Czy napięcie było mierzone bezpośrednio przy alternatorze? Czy miernik dobrze pokazuje, może użyć innego dla porównania. Można odłączyć akumulator bez obaw. Adaptacje robi się tylko dla nowego akumulatora, ale raczej w tym modelu nie potrzeba.
Czy jest ładowanie można bardzo łatwo sprawdzić - wystarczy sprawdzić napięcie na akumulatorze gdy silnik nie jest włączony. Potem odpalić i zobaczyć jak zachowuje się napięcie przy dodawaniu gazu. Sam aku powinien mieć 12,coś V (zależy od naładowania, stanu itd. Może być np. 12,6). Na chodzącym powinien mieć juz gdzieś 13-14V, a przy dodawaniu gazu...
Kontrolka świeci cały czas, natomiast gdy wzbudzę alternator sztucznie, to słabo się jarzy. Alternator odłączyłem na moment. Jak najlepiej sprawdzić instalację pod kątem zwarć? Po kolei odłączałem kilka obwodów instalacji i nie było różnicy - dalej nie ładował.
Masz za słabe ładowanie, sprawdź alternator, regulator napięcia. Skutkiem słabego ładowania są problemy z akumulatorem, jest nie doładowany i dlatego słabo kręci.
Ta bardzo łatwo zmierz jego oporność. Powinno być chyba ze 4 omy. Czasem kontrolka świeci słabo ,i alternator ładuje. Ale dopiero przy wyższych obrotach. Wtedy wiadomo że jest padnięta jedna z diód prostowniczych. Zasilających regulator. Drugi + małej mocy. Jeżeli masz zwarte zwoje na wirniku to pali ci tranzystor kluczujący w regulatorze. I wtedy alternator...
Masz słabe ładowanie z alternatora .Przyczyn może być kilka walnięty alternator ,regulator napięcia ,słabo naciągnięty pasek alternatora ,uszkodzony przewód alternator -akumulator .Czy świeci ci się kontrolka ładowania?
Odpuszczę to sobie, dzięki za rady. Mam prądnicę oryginalną ale trochę słabo ładuje.
Gdzie podłączyłeś kontrolkę? Zrób zdjęcie tylnej pokrywy, jakie ma oznaczenia.
Taa i na uszkodzenie akumulatora ( jak nie kontaktuje to słabo ładuje) lub alternatora ( uderzenia prądu ) ... Mam E4 co prawda 2,0 T i oba elementy już naprawiawiłem/wymieniałem... Pozdr. J.
MIDPAC każdy ma prawo się pomylić a nie komentować czy ktoś się zna czy nie . czyli nie mam prawa komentować? Jezeli tak to nie publikuj postów- nie będziemy ich komentować. BTW wypadało by podziękować za trafna (i darmową) poradę- tak przynajmniej wynika z dobrego wychowania... Żeby nie było dzięki za pomoc Dodano po 46 Zamieniłem licznik od innego...
Jeszcze można sprawdzic pasek alternatora i woltomierzem czy na zapalonym silniku napięcie wzrasta do 14V.Alternator może słabo ładować.
https://obrazki.elektroda.pl/3706636700_... Tam przeważnie słabo ładuje alternator ,sprwawdz czujnik temp akumulatora w jego podstawie. Ja przerobiłem u siebie na regulator w alternatorze, oryginalnie jest on w pcm/ecu. Niedoładowuje po czasie kazdy alternator
Na razie zaczynasz panikować. Do sprawdzenia czy alternator ładuje wystarczy miernik z Biedronki. Alternator jest cały czas podłączony przynajmniej grubym wyjściem prądowym jest na tej linii bezpiecznik na akumulatorze. Ale skoro wyładowało ci akumulator raczej spokojnie to wg mnie albo nie ładuje (lub bardzo słabo) lub faktycznie alternator/regulator...
Moim zdaniem powinna ona pokazywać ładowanie już przy rozruchu silnika, żeby wspomóc start silnika, ponieważ słabo kręci (rozrusznik jest nowy) Jeżeli by tak miało być (ładowanie przy rozruchu) to jeszcze bardziej byś obciążył rozrusznik. Prądnica (alternator) aby wytworzyła energie elektryczną potrzebuje dostarczenia energii mechanicznej, którą "czerpie"...
Mam problem z powyższym Volvo. Podczas jazdy padło wspomaganie. Okazało się, że jest zwarcie w pompie wspomagania. Pompa kupiona 2 niby nowa bo tak pisał sprzedawca na internecie i wspomaganie nadal nie działa. Napięcia na wtyczkach 12V są. Na przewodach CAN po 2.5-2.7V więc chyba ok. A jest błąd w CEM brak łączności z EPS. Zauważyłem też że alternator...
Dzięki za informacje ile Ah zabiera odpalenie, wszędzie tego szukałem . Dyskusja się zrobiła z tego dość długa ,nawet się nie spodziewałem. Zobaczę dzisiaj jak się ładuje ,jak będzie za słabo to zmierzę ile alternator daje na pełnym obciążeniu. Akumulator ma niecały rok ,mój prostownik ładuje chyba do 13V . Dzięki za pomoc
Myślę, że skoro tak, to ten alternator jest chiński, i ten prąd jest podany w chinaamperach, a nie euroamperach - niestety jedne i drugie są oznaczane literką 'A', my jesteśmy przyzwyczajeni nazywać euroampery po prostu amperami, i mało orientujemy się, że są w chinach tak samo nawywają chinaampery, które są nieco inne. Orientacyjnie, 80 chinaamperów...
Witam, mam problem z alternatorem w fiacie uno 1.0. Ostatnio padła mi kontrolka ładowania - nie świeciła. Wymieniłem regulator napięcia ze szczotkami i teraz świeci ale strasznie słabo. Coś czuje ze se słabo ładuje, bo jak włączam światła, dmuchawę i ogrzewanie szyby to napięcie spada prawie do 12V no i nawet światła się nie rozjaśniają jak zapale silnik...
12,4 to nie jest tragedia ale w akumulatorze powiedzmy 2-letnim, gdzie auto jeździ na krótkich trasach. Natomiast no wydaje mi się że kilkumiesięczny akumulator, który nie widział zimy powinien zdecydowanie więcej pokazywać. To co będzie przy -12 stopniach? 12V? to za rok nawet 12 nie pokaże. Z resztą to są bezsensu rozmowy bo czy jak alternator ładuje...
Witam. Samochód Toyota Avensis T25 1,8 benzyna 2008 r. Problem z ładowaniem na niskich obrotach. Alternator to DENSO 27060-OD170, został zregenerowany prawie od podstaw, trochę hałasował i słabo ładował. Wymieniłem łożyska, mostek prostowniczy, regulator napięcia, szczotki, komutator. Alternator prawie nowy. Dzisiaj podczas jazdy przy dużych opadach...
Być może fabryczne zagnieceni się utleniło Ale wtedy na wyjściu z altka miałby np. 14,5V a na baterii słabo.
Witam szanownych forumowiczów, Mam problem z moim Fiatem Brava 1.2 16v z klimatyzacją. Na początku opisze problem: Podczas stania w korku zauważyłem że czasie dodawania gazu światła świecą jaśniej, tak samo deska rozdzielcza. Samochód zaczął się dusić na wolnych obrotach. Wyłączyłem wszystkie odbiorniki, jakimś cudem dojechałem do mieszkania. Niestety...
1. Jeżeli pasek jest słabo napięty, to piszczy i się grzeje, słabo też ładuje alternator. 2. Jeżeli alternator jest pęknięty, to też może piszczeć, ale już z innego powodu. Wtedy raczej na złom z nim, niż do naprawy. Ja obstawiam raczej to drugie
Cos skopane , to zawsze działa
Skoro był zatarty to jest prawdopodobne że przeciąłeś uzwojenie lub uzwojenie ma zwarcie międzyfazowe. Najlepsze będzie kupno nowego alternatora.
A po co w ogóle grzebałeś i co wymieniałeś, czy wcześniej było dobrze? Swapowałem auto z 2.3 AGZ na 3.2 BHE. Tylko w tym BHE był padnięty alternator - ładował bardzo słabo (11,5, odzywał się komunikat alternator workshop) i łożyska wyły. Sprzęgięłko też rozwalone. Poszedł do regeneracji + wymieniłem sprzęgięłko. No i oczekiwałem raczej idealnego ładowania...
Sprawe juz rozwiazalem okazalo sie ze spalony byl tranzystor w zegarach tak jak pisal ariel2232.
Alternator może dawać takie napiecie (7V) przy odłączonym akumulatorze. Według mnie za małe ma obroty alternator przy wolnych obrotach silnika. Można je zwiększyć przez zmianę (zmiejszenie) średnicy koła pasowego na alternatorze.
Ewidentny brak ładowania na co wskazuje brak pracy obrotomierza. Jeżeli kontrolka od ładowania po przekręceniu słabo świeci uszkodzony obwód wzbudzenia -regulator, wirnik. Przyczyną może być blokowanie regulatora,brak szczotek , pierścieni. Na początek zdjąć z alternatora wtyczkę i zmasować niebieski cienki przewód kontrolka powinna zaświećić normalnie...
całkiem możliwe że jest to wina układu prostowniczego w alternatorze, ieśli kontrolka pali się słabo to być może siadła jedna dioda, albo jeśli powiadasz że głośniej chodzi to może siadły Ci łożyska w ów alternatorze i jego praca jest zbyt mało efektywna. Pozdro
Alternator ogólnie ładować ładuje ale bardzo słabo. Przy wolnych obrotach i wyłączonych odbiornikach 13.8V przy włączonych światłach mijania 12.5V. Przy wyższych obrotach te napięcia są wyższe lecz tutaj chciałbym się zająć nie świeceniem się lampki.
mogą być wyrobione pieirścienie w alternatorze
Witam! Jeśli akumulator i alternator są sprawne,to istotnie nie powinno być problemu. Przeważnie jest tak, że problemy zaczynają się zimą, gdy trzeba całą dobę włączyc swiatła. Spróbuj oczyścić i zakonserwować klemy, jeśli tego nie zrobiłeś. Zanieczyszczone - działają jak prostownik - akumulator oddaje prąd, ale jest słabo ładowany przez alternator....
Temat zamykam.Gościu nawet nie napisał czy diesel,czy benzyna. Nawet nie podał co za nissan,nie mówiąc o typie alternatora.
Tak wtyczka 2 pin lampka gaśnie Dodano po 26 Podłączyłem lampkę świeci ale bardzo słabo jest 10v na jednym pinie
Witajcie, Mam Skodę Octavię z 2000 r. Wczoraj miałem problem, ponieważ rozładował mi się akumulator. Przy parkowaniu mi zgasł i nie mogłem już odpalić. Sprawdziłem miernikiem napięcie 11,5 V. Dopiero po doładowaniu z drugiego samochodu, mój odpalił. Oddałem dzisiaj mechanikowi do sprawdzenia auto. W jego opinii rozrusznik, alternator i akumulator są...
Powinien być regulator FL, a wsadzili WL. Wygląda tak samo, ale nie są zamienne w stronę nowszych modeli. Wsadź ARE 2032.
Ile razy można tłumaczyć że masz wyczyścić śrubę i "podkówkę" bo to na ich skorodowanym styku ginie te napięcie?
Mam taki sam problem z alternatorem,zapala się lampka z ładowania Akumulatora i też się słabo świeci,Sprawdziłem czy ładuje go akumulator i ładował ale dzisiaj zacdzeły pomału chodzić wycieraczki i światła się słabo świeciły i jeszcze silnik czasami jak to się robi przygasa.Założyłem nowy akumulator i dalej świeciła się lampka Ładowania AKumulatora.A...
Tak sobie poczytałem i mogę powiedzieć że ten alternator nawet jeśli jest 24V to i tak jest zepsuty bo: - żarówka nie świeci - nawet 24V altek podłączony do 12V zacznie ładować, tyle że żarówka na moment zgaśnie w tracie rozpędzania alternatora a jak już altek osiągnie napięcie znamionowe będzie świecić - jak mocno to już zależy od źródła prądu czyli...
Mam problem z alternatorem, mechanik orzekł ,że słabo ładuje a że to japończyk to części drogie lepiej kupić używkę otóż po wymianie problem jest nadal aktualny nie mam możliwości sprawdzenia czy ładuje ale w trakcie jazdy czasem zapala się kontrolka ładowania akumulatora (alternator dwuletni Bosh) . Dzieją się też dziwne rzeczy też ze światłami ,które...
Potrzebuję to przerobić, bo słabo ładuje. Akumulator wiecznie nie doładowany. Zimą będą problemy z odpaleniem, bo zamontowane jest Webasto. Jak zlokalizować ten czujnik na klemie? Są tam tylko bezpieczniki i przewody. Co odłączyć?
witam... problem polega na tym ze moje renault clio 1.2 95r mam problem z ładowaniem były wymienione szczotki ale to nic nie dało... został oddany znów i wymienili regulator napiecia ale znow to samo... opisze jak to wygladało: jechalismy dzis autem po drodze wszystko łądnie chodzi kontrolka od ładowania mrygała odczasu do czasu az w koncu zaczeła sie...
POkaż jaki masz regulator , steruje masą czy plusem?
Witam! Po zapaleniu silnika alternator nie ładuje, dopiero po przekroczeniu 3000 obrotów sie załącza i ładuje nawet przy niskich obrotach ale chyba słabo bo co jakiś czas rozładowuje się akumulator. Wymieniałem regulator ale dalej to samo! Co to może by? Z góry dziękuje i pozdrawiam!
Końcówka przy akumulatorze na kablu od alternatora ma słaby styk ,normalne . Założyć nową końcówkę i po problemie.P
Nie rozumiecie, że alternator Mitsubischi cały czas wzbudza BSI? Bez tego "poganiania" ładuje słabo. Mało tego-BSI go gasi w ten sposób, że (umowny) zacisk D+ po zgaszeniu samochodu przez chwilę zwiera z masą, jak tego nie zrobi to alternator pobiera prąd około 2A. Sam się na to nabrałem. A my dalej nie wiemy co on tam ma. Kolego, zobacz jeszcze jedną...
Mam pytanie jeśli alternator nie ładuje na niskich obrotach (zaraz po odpaleniu) a po dodaniu na chwile gazu do dechy wszystko wraca do normy i ładuje nawet na niskich obrotach to czego to może być wina? dodam jeszcze że po wyłączeniu silnika i ponownym włączeniu od razu problem znów się pojawia. Pasek klinowy jest na pewno dobrze napięty wszystkie...
witam szanownych kolegów problem jak w temacie zkupiłem rok temu nowy akumulator wszystko było ok do czasu kiedy nadszedł czas zimy pozostawiajac renie na na noc pod chmurką rano ma bardzo mało siły by odpalic silnik (słabo kreci) pojechałem do mechanika sprawdził mi alternator szczotki ok ładowanie normalne jakie macie sugestje czego szukac
A właśnie - zacząłeś od początku Litości. Nie można zaczynać od końca. Ew "zaczynać od końca". Trzymajmy fason językowy. To Elektroda a nie Pudelek. zrobiłeś sobie bilans energetyczny? Wiesz ile tak na prawdę wynosi zapotrzebowanie na energię w pojeździe? Tu jest pies pogrzebany. Awersja do prostych obliczeń "teoretycznych" (gdzie tu jest jakaś teoria???)...
Ok, a jak sie okaże że i przy alternatorze wartości są zbliżone czyli słabe ładowanie? Tzn że alternator do roboty tak?
Regulacja napięcia jest tam raczej minusem, więc bez przeróbek niewiele zdziałasz. Należy wnioskować, że maszyna słabo wzbudza się. Powody to zwarcia w uzwojeniach (z racji nowego regulatora nie ma mowy o zanieczyszczeniu) lub na prostowniku. Może uszkodzona dioda wzbudzenia (jedna z trzech). Może zbyt mały prąd wzbudzenia pierwotnego, czyli za słaba...
Przy takim układzie że kontrolka świeci cały czas, i jak kolega Krzysiek 7 podpowiada,nie powinno być ładowania.Na zdjęciu widać że masz źle włożony przewód biały do końcówki konektorowej ,tej izolowanej.Jeżeli nie ma ładowania to w wolnej chwili ,podłacz (+) w miejsce gdzie masz teraz podłączoną kontrolkę na szczotko trzymaczu ,a kontrolką sprawdź...
Masy sprawdzone kabel alternator też zmian brak
Dzięki za wskazówki. Wymieniłem dla pewności regulator. Sprawdziłem napięcie na alternatorze na zacisku "B+" i jest około 12V Sprawdziłem też napięcie na zacisku "54" regulatora i jest napięcie ok 12V Wygląda na to że alternator działa tylko chyba za słabo. Może diody w alternatorze?
to jest silnik 4 cylindrowy, oryginalnie powinny być 2 aku po 6v minimum 160ah i minimum 700A. W ususie c-360 założyłem tez zamiast 2x6v jeden 12v 135ah 620A i jest idealny, zima nie zima pali na dotyk i kręci jak wściekły (oczywiście wstawiony alternator nowy). A tutaj w c-385 taka podmianka widze że była głupotą, no ale mniejsza o to, bo problem tkwi...
Nie jest tak źle z tym ładowaniem, ale trochę za niskie - regulator nie pozwala na więcej - sprawdź połączenia/masę lub wymień. Ja stawiam na słabe połączenia przewodów lub sam alternator - szczotki, diody. Alternator ma spory zapas mocy, napięcie nie powinno spadać aż tyle.
Na postoju jak stoisz, czy pozycyjne świeci dużo słabiej od stopu??Stop musi świecić wyraźnie mocniej od pozycyjnego (ustawa). A jak świeci słabo jak stoisz to może dlatego, że alternator nie ładuje aku. i jest mniejsze napięcie (mniejszy prąd płynie przez diody).
Osoba, która zregenerowała alternator, założyła zły regulator napięcia.
Sprawdź ciągłość przewodów idących z alternatora do akumulatora. Moze pasek jest za słabo naciągniety slizga się i nie zawsze daje ładowanie.
Zapoznaj się z tym: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... Z twojego opisu wnioskuje że oprócz stojana alternatora masz uszkodzony regulator napięcia. Działanie jego polega (najprościej) na chwilowym łączeniu uzwojeń alternatora do masy. Złe odprowadzenie ciepła i połączenia elektryczne są zabójcze dla regulatora i następnie...
Ja również mam problem z alternatorem delco w oplu astrze f. Zaczęło się od tego że padły łożyska. Wymieniłem je złożyłem i wszystko działało około 3-4 dni, wtedy to zapaliła się kontrolka od ładowania, po paru minutach jazdy zgasła za to zaczęła się lekko świecić kontrolka płynu hamulcowego, którego z resztą miałem dobrą ilość. Czasami zaświeciła się...
Ja bym jeszcze zmierzył na alternatorze, ale przy odkręconym kablu "+". Może diody są uwalone i ładuje za słabo. Na stole bez obciążenia będzie 28 V, a pod obciążeniem w aucie już nie daje rady. Zmierz też jaki jest pobór prądu z akumulatora.
Witam , zmieniłem regulator napięcia bo słabo ładował 13V,teraz ładuje maksymalnie 13,9 bez obciążenia czy to wystarcza? Jeśli za mało to co jeszcze się uszkodziło?
Wiele razy pisane było o niedomaganiach alternatora w skodzie felicja. Jest opisane wszystko.
Witam mam problem z alternatorem w Hondzie a mianowicie grzeje się. Po 5 minutach na wolnych obrotach jest tak gorący że nie można go dotknąć. Przewinięty został stojan okazało się ze słabo ładuje i dalej to samo. Na wolnych obrotach ładuje 13-13,2V na wysokich max. 13,8V jak jest gorący 13,7V.
To zmienia postać rzeczy. sprawdz naciąg paska i czy nie jest "spalony" Miałem taki przypadek pasek się ślizgał i za słabo ładował.
Mistrzu, jakoś nigdy w oplu nie dało mi się widzieć błędu alternatora. Nie, chyba raz w Vectra C. Nigdy jak słabo ładowało nie pisało że uszkodzony altek, a tylko tyle "FC48-akumulator-napięcie niskie"
Na początek sprawdź wszystkie połączenie kabli alternatora masy wsuwki od regulatora i ważny naciąg paska klinowego.
Cześć. Nie wiem w sumie sam, czy mam problem, czy jednak nie, dlatego chciałbym skonsultować to z kimś, kto się na tym zna. Wydaje mi się, że w moim Ursusie C360 3P, słabo świecą przednie światła. To światło jest takie bardziej pomarańczowe niż białe. Ciągnik posiada alternator, nie prądnice. Ładowanie mierzone na zaciskach akumulatora jest prawidłowe,...
Witam ponownie. Auto na zimnym silniku odpala bez problemów, po przejechaniu kilku kilometrów lub dłuższego odcinka przy włączonej; klimatyzacji , CD, świateł, zawieszenia pneomatycznego (ale również bez tych odbiorników) pojawia się problem z odpalaniem. Wydaje mi się, że nie jest to związane z alternatorem- chyba, że się mylę ale gdy kilkakrotnie...
alternator ładuje słabo słabo ładuje prostownik słabo ładuje
matiz obroty silnika gazie budowa latarki podajnik ręczny
zelmer formuła1 wentylator rowenta
Jak zmienić język z niemieckiego na polski w XP Deus Mercedes GLS 400d szarpie przy gwałtownym dodaniu gazu