Alternatory samowzbudne mają 9 diod,Jawa ma alternator obcowzbudny czyli 6 diodowy natomiast Etki mają alternatory samowzbudne dodatkowo Etka ma dość ciekawie rozwiązane ładowanie min.prostownik ze sporym zapasem obciążalności prądowej,regulator napięcia z ogranicznikiem prądowym altek też pewnie jest wzmocniony dlatego Etki zapalają na pych bez baterii...
Ten cienki przewód to właśnie wzbudzenie. Jego zwarcie do masy przy alternatorze ma zaświecić kontrolkę na desce. Ten alternator jest samowzbudny, dlatego po przegazowaniu zaczyna ładować i bez wzbudzenia z deski.
Przpuszczam że chodzi o alternator stosowany przy silniku turboodrzutowym. Na poczatek trzeba go podlączyc do normalnego silnika od praliki albo szlifierki i zobaczyć co sie dzieje.... Wszystko zalezy co chcesz z niego zrobic.
Jeden z pinów na alternatorze (ten z kablem) jest wykorzystany do informowania komputera silnika o obciążeniu przez alternator np aby ten podniósł wolne obroty. Drugi jest typowym sterowaniem kontrolki, tzn. podaje masę w trakcie w stanie spoczynku a "plus" w czasie ładowania. Przez ten pin tak jak w klasycznym alternatorze samowzbudnym można wzbudzić...
Po pierwsze w ten sposób możesz spalić diody, po drugie nie ma takiego czegoś jak alternator samowzbudny. Twoje rozumowanie jest błędne po całości.
chyba że mamy alternator samowzbudny co jest tak rzadko spotykane że jeszcze takiego nie widziałem na żywo
jakie zalety ma alternator samowzbudny? co się stanie gdy podepnę te diody wzbudzenia?
Sprawdź jeszcze raz czy dobrze zlokalizowałeś zacisk IG. W japońskich alternatorach nie ma opcji aby ładowanie działało bez zasilania po stacyjce. http://datsun1200.com/modules/mediawiki/... Tu masz schemat podobnego rozwiązania. Jak widać z zacisku IG idzie zasilanie na uzwojenie wzbudzenia (zacisk F). Zacisk N to punkt...
A nie dotyczy to alternatorów samowzbudnych? Podobnie jak układ dziewięciodiodowy? Jaki tam jest schemat układu? Inna rzecz- wiedzieliście, że Bosch (przynajmniej w starszych alternatorach) w mostkach prostowniczych stosował diody Zenera? Ciekawe jak teraz? Jak w załączniku z [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/v...
Alternator samowzbudny wychodzą 3 przewody
czy alternator przestanie ładować po odłączeniu wzbudzenia przy pracującym silniku Nie, nie przestanie ładować, chyba że znacznie spadną obroty silnika. Jest to mały, prosty 20A alternator Zrób mu zdjęcie, jest szansa, że taki maluch jest samowzbudny
Alternator samowzbudny bez kontrolki. Jakie te problemy z ładowaniem?
alternator jako prądnica obcowzbudna Generalnie alternator jest samowzbudny. jest wzbudzana z akumulatora napięciem ~12V Z akumulatora wzbudzenie jest tylko w momencie rozruchu. Nie znalazłem konkretnej informacji/ odpowiedzi, czy po zwiększeniu napięcia wzbudzenia zwiększy się napięcie wyindukowane w uzwojeniu stojana. Oczywiście, że się zwiększy....
Po pierwsze czy usterka występuje na gorącym silniku , po drugie jest to alternator samowzbudny więc każda usterka będzie sygnalizowana kontrolką ładowania.P
Były swego czasu produkowane alternatory samowzbudne. Szukaj informacji.
Przy jakich obrotach się wzbudza tzn konrolka gaśnie? I tutaj jest problem bo obrotomierze ostatnio przestał działać. Minimalne obroty biegu jałowego w tym ciągniku to 550 więc wydaj mi się tak na oko, że do około 1500 trzeba przegazować aby zgasła. To chyba jest alternator samowzbudny więc może tak być, że potrzebuje większych obrotów do wzbudzenia...
Nie pomyślałem o tym ale odpowiedni układ może załączać wzbudzenie dopiero wtedy gdy śmigła kręcą się z odpowiednią prędkością. O to właśnie mi chodziło. Przy braku wiatru, regulator jednak pobiera ten prąd. Znajomy zrobił w ten sposób, że sprzęgnął z wałem alternatora mały generator samowzbudny zasilający układ wzbudzenia( a wiadomo, że jak alternator...
Alternator samowzbudny valeo czy hitachi?
Do regulatora masz przykręcone masy, alternator samowzbudny, regulator dziewięciodiodowy.P
Wyjście 15 w 9 diodowym alternatorze jest praktycznie w 100% wykorzystywane do kontrolki ładowania ale pełni jeszcze funkcję ,,wzbudzenia" alternatora bo jak już wiesz albo nie wiesz alternator 9 diodowy jest samowzbudny. Tak to można najprościej wytłumaczyć. Ktoś to pewnie zakleił bo wyszedł z założenia że i tak akumulator będzie potrzebny do odpalenia...
dzięki że ktoś się tym zainteresował .poszukiwałem informacji u znajomych trochę się dowiedziałem na ten temat zgadza się to jest alternator samowzbudny, pod pokrywą znajduje się tylko układ prostowniczy jednak nie ma regulatora. podaję oznaczenia na oryginalnym regulatorze σΠB 23_50 . ten środkowy zacisk (ros d ) służy do podłączenia kontrolki...
alternator nie działa sam z siebie, musi mieć akumulator żeby robił wzbudzenie, bez wzbudzenia nie daje prądu, więc nie będzie świecić z niego żarówka sama z siebie podczas kręcenia nim, choć są alternatory samowzbudne, w ruskich traktorach występowały, chyba we władymircach, w sumie to można by przerobić alternator żeby był samowzbudny, trzeba by jakiś...
W "dziapańskich" motocyklach pracują alternatory samowzbudne, z wirnikiem na magnesach stałych, z bodaj regulatorami szeregowymi.
:arrow: Wiech26 To jest alternator ze wzbudzeniem. Widać szczotki wzbudzenia na ostatnim zdjęciu. Regulator napięcia podpina się na konektor w centrum alternatora. Można spokojnie zastosować elektroniczny 14,5V (od Fiata 125). Co? To w alternatorze samowzbudnym (dziewięciodiodowym) nie ma szczotek? Ja czegoś nie wiem, czy ty piszesz bzdury?
Witam panowie po dłuższej przerwie. Posiedziałem długo nad alternatorem, wszystko dokładnie wyczyściłem, no i ku mojemu zdziwieniu alternator okazał się samowzbudny gdyż bez podłączania czegokolwiek do wtyczki z pierwszego postu alternator wzbudza się sam przy około 1000obr i ładuje akumulator napięciem 14V. Czy jest to usterka alternatora czy po prostu...
Nie byłoby problemu gdybyś miał alternator samowzbudny natomiast w tym przypadku musisz zastosować do załączenia przekaźnika układ sterowany napięciem alternatora. Zobacz temat jazdy na światłach.P
Hmm ... wzbudzenie powiadasz .... tylko dla czego P i Y idzie do regulatora/prostownika z którego później wychodzi na resztę instalacji. Z kolei W/Y idzie do drugiego regulatora AC. Czy to nie jest alternator samowzbudny ?
Każdy się wzbudza od napięcia na wirniku. tak sie składa że są alternatory samowzbudne
Kolego Jpna , to jest alternator samowzbudny i dokąd nie obraca się na pierścieniach niema napięcia . Przebita dioda spowadowała przepływ prądu na stojan . Stojan najprawdopodobniej spalony . Czuć specyficzny swąd.
Rozumiem, że instalacje odtworzyłeś na podstawie fabrycznego schematu? Tam jest alternator samowzbudny i on musi mieć 6 diod prostowniczych o dużym amperażu i trzy diody obwodu wzbudzenia alternatora ( 1-amperowe).
Witam.Mam taki dziwny przypadek.Alternator nowy(niby po regeneracji) ale objawy jak na starym.Na wolnych ładowanie 13v.Po przekroczeniu 1000rpm 14.2v.Bsm nie wysyła żadnych sygnałów żadnego pwm nic z tych rzeczy.Po odpięciu kabla od alternatora jest tam 0v.Czasami pojawia się impuls około 9v.Na kablu cienkim od alternatora jest 13v po odpaleniu.Czy...
Możesz użyć alternator od BMW, silnik M47 np. One są na 140/150 A. Samowzbudne (jeśli nie wysterujemy ich z BSD). One nie wymagają nic, oprócz PLUSA.
Podaj więcej szczegółów - jaka prądnica(alternator) samowzbudna/obcowzbudna, te 3x48V to międzyfazowe? Akumulatory kwasowe/zasadowe? (kwasowe - 57,6V) Po co te "dodatkowe obciążenie"? W każdym przypadku wymogi układowe są inne.
Witam Alternatory są samowzbudne od siebie,w niektórych kontrolka wstępnie wspomaga wzbudzenie alternatora.Jaki jest problem. Kolego nie pisz bzdur !, alternator nie jest samowzbudny, przynajmniej takowe nie występują w samochodach
Podejrzewam że masz BSM , i w nim jest regulator napięcia. Alternator jest samowzbudny , 9 diodowy.
Masz alternator Boscha, konstrukcja regulatora sprawia, że alternator jest samowzbudny, ale prąd wzbudzenia bierze z akumulatora. Wzbudzenie włącza się automatycznie po wykryciu napięcia/częstotliwości na jednej z faz uzwojenia (połączenie pod wkrętem). W moim przypadku był alternator Valeo. Nie zagłębiałem się w budowę, ale możliwe że Valeo miał jeszcze...
Ja bym się nie pitolił, tylko wziął "podkowę"/prostownik z rozwalonego alternatora makarona, fiata czy cokolwiek i podłączył z głową obciążenie. Z opisu nie wiadomo czy to, w zasadzie tylko z nazwy "alternator", samowzbudne koło magnesowe wyrabia napięciowo i wygląda, że usterka jest na cewkach. Tak wynika ze schematu, który mam. A przebicia do masy...
Magnetyzm szczątkowy nie wystarczy aby wzbudzić alternator. Żadna nowoczesna maszyna nie polega na magnetyzmie szczątkowym. To nieprawda. Były produkowane alternatory samowzbudne, bez zewn. zasilania uzw. wzbudzenia. Wcale udane, mniej awaryjne.
Alternator jest samowzbudny jeżeli na D+ nie ma zwarcia to musi ładować,tym bardziej że był sprawdzany.
Alternatory samowzbudne montowane są w drogich autach terenowych i pojazdach specjalnych. Umożliwiają eksploatację pojazdu bez akumulatora. Dodatkowo mogą być 5-cio a nie jak standardowo 3-fazowe. Wielu kierowców nawet nie wie o tym,że taki alternator posiada.
Więc nie masz WOGÓLE pojęcia o elektrotechnice motoryzacyjnej. To jest wycieczka osobista nic nie wnosząca do tematu. I po co z alternatora samowzbudnego chcesz zrobić obcowzbudny? Żeby coś tam działało? To prymitywne obejście problemu, zamiast jego rozwiązania. Wg mnie nie przystoi Elektrodzie.
Dokładnie, stacyjka lub ew. bezpiecznik główny. Oświetlenie główne i klakson są zasilane przed stacyjką, natomiast kierunkowskazy i światła stop po stacyjce. Ładowania też nie będzie, gdyż często alternatory samowzbudne potrzebują jednak "wspomagania" poprzez świecenie kontrolki ładowania. Stacyjkę lepiej kupić oryginał LSN.
Oczywiście, w większości alternatorów, wykluczając te samowzbudne.
To jest rezystor sztucznie zwiększający moc kontrolki do ok. 4–5 W, który służy do tego aby alternator samowzbudny, z diodami wzbudzenia (9-diodowy), wzbudził się szybciej tzn. natychmiast po uruchomieniu silnika. Prąd przepływający przez żarówkę z rezystorem, następnie przez regulator napięcia, powoduje wstępne namagnesowanie wirnika alternatora. W...
Alternatory są samowzbudne? Czy wzbudzenie przez D+ a potem już wzbudzenie jest pobierane z 3 diod w układzie gwiazdy podłączonych do stojana?
Od jakiegoś motocykla z alternatorem samowzbudnym. Np. CBR600, sporo tego na Alle... i ceny znośne. Podłączasz trzy fazy, + i masę. Reszta u Ciebie to pewnie jest + po stacyjce. W trwałość kitajskich regulatorów raczej nie wierzę. Ps. Przemierz sobie najpierw rezystancje cewek alternatora i przejście do masy, co by następny regler z dymem nie poszedł.
Podpiąłem go tak jak na zdjęciu, niby żarówka gaśnie, gdy włączam alternator wiertarką, ale jak przykładam klucz do wirnika, to się magnesuje trochę. Czy to jakieś zwarcie czy coś? Czy coś źle podpiąłem? Wydaje mi się, że coś źle podpiąłeś, albo raczej za dużo podpiąłeś, chodzi mi te trzy piny - jest do nich wszystkich na stałe podłączony "+" akumulatora...
(...)dzisiejsze alternatory to konstrukcje samowzbudne(...) Nie kwestionuję tego bo się nie znam... ale skoro są samowzbudne to jak odbywa się regulacja napięcia? W moim samochodzie regulacja napięcia odbywa się poprzez załączanie lub odłączanie uzwojenia wzbudzającego (regulator elektromechaniczny lub tani elektroniczny) lub regulację prądu uzwojenia...
Czyli samowzbudny. Tak?
Alternator nie jest maszyną samowzbudną, żeby zaczął dawać napięcie, przez wirnik musi popłynąć niewielki prąd, żeby go wstępnie namagnesować, tą rolę pełni kontrolka ładowania, żarówka o mocy ok 2W, w samochodach, w których jako kontrolka jest stosowana dioda led, jest zamontowany rezystor, który wzbudza alternator, prąd płynący przez led byłby zbyt...
Z usuwaniem diod bym się nie śpieszył, wyprowadź tylko ewent. przewody do ich zwierania natomiast przemyśl czy jest konieczność stosowania dodatkowego żródła prądu do wzbudzenia, może byłaby możliwość zrobienia tego alternatora samowzbudnego. Prądnice wzbudzają się same z magnetyzmu szczątkowego więc pozostawał by tylko problem regulacji prądu. Ty wiesz...
ponownie pytam, czy po włączeniu stacyjki na zacisku 67 powinno pokazać się napięcie? Nie. Prądnica w przeciwieństwie do alternatora jest samowzbudna i nie potrzebuje dodatkowego prądu podmagnesowania, żarówka kontrolna ładowania spełnia tylko rolę informacyjną, bez niej prądnica też ma zacząć ładować. Zacznij od sprawdzenia samej prądnicy bez regulatora,...
Przy przeróbce alternatora na samowzbudny konieczne byłoby przerobienie połączenia uzwojenia wzbudzenia - jedną ze szczotek połączyć z masą, a nie z zaciskiem B+ jak to było w oryginale. Nie zawsze tak się da zrobić. Spróbuj poszukać starych, dużych, zewnętrznych regulatorów od japońskich samochodów, np. z Toyoty z lat '80. Kiedyś miałem z takim do...
Myślę, że nie będziemy tego ciągnąć dalej. To podstawowa książkowa wiedza. Informacje o rodzajach alternatorów (obcowzbudne, samowzbudne), budowie alternatora (nieszczęsny komutator, którego tam nie ma), zasadzie działania regulatora napięcia (mechanicznego i elektronicznego) są bardzo łatwe do zdobycia. Polecam podręcznik elektrotechniki samochodowej.
tylko ze ten alternator jest nowy no nie mowy ale regenerowany, a moze ktros dioda siedzi to mala pomocniczy, bo nie sadze zeby mial przebicie wszakt to regenerowany ale uzwojenie ma chyba nowe Dodano po 2 dodam jeszcze ze jak sie wlaczy alternator a potem wlacze swiatla i podgrzewanie szyby to przestaje dzialac, czyli jak dostanie obciazenia to lipa...
Wypadałoby pomierzyć moc tego alternatora używając dowolnego obciążenia. Maks obciążenie to takie przy którym napięcie będzie powoli przysiadać. Następnie patrzysz w tym momencie na maks prąd ładowania. Co ważne alternatory samowzbudne mają zasadniczy mankament tego typu że wymagają podwyższonych obrotów aby zaszedł proces ładowania. Alternatory samochodowe...
masz moze cały schemat do alternatora dwu pinowego jak wzbudzany jest ten alternator czy jest samowzbudny czy w jakis iny sposob
Jeżeli alternator jest samowzbudny ( a chyba takie są w obecnych samochodach) to według mnie gdy stoi, nie powinien dostawać żadnego napięcia (bo je sam wytwarza) i nie powinien piszczeć.
Romek, w dziale "elektryka " pytań nie zadaje byłe łoś i chyba rozeznanie ma! Plusa za stacyjką wydrze tam i z alternatora, drugi to L. Tam nie ma plusa ze stacyjki. Alternator jest samowzbudny.
Nie ma w alternatorze żadnego samowzbudnego wirnika. Zależy wszystko od regulatora. Masz podane co wsadzic i będzie po prawidłowym spięciu działać. Na szczotkach masz mieć opór uzwojenia wirnika. Szczotki miedziano-węglowe alternatora.
Witam!! Mam problem z napięciem ładowania,które znacznie wykracza poza granice ogólnie przyjęte, tj. sięga 17,5V. Temat dotyczy motocykla Yamaha XJ600. Z tego co wiem, siedzi tam alternator samowzbudny. Czy i co można zaradzić na taka usterkę? Czy da rade zastosować regulator napięcia np. z poloneza,czy czegoś podobnego? Dysponuje schematem instalacji...
Witam, padł regulator w mojej suzie, a że z kasą u mnie ostatnio krucho to szukam jakiegoś taniego zamiennika. Instalacja 12 V, alternator samowzbudny trójfazowy - 200W. Napięcie między każdą parą uzwojeń - 80 V przy 5000 obr. Przerabiał już ktoś ten problem? pozdrawiam Filip
Cały problem polega na braku stabilizacji napiecia w takim prostowniku w momencie rozruchu. W połączeniu z dużymi prądami w czasie rozruchu i indukcyjnością może skutkować gwałtownymi skokami napięcia. Czym to grozi dla elektroniki w pojeździe nie trzeba chyba tłumaczyć. Szczególnie regler w motocyklowej instalacji z wykorzystaniem alternatora samowzbudnego...
Alternatory są samowzbudne? Chyba nie: Nie. Ale poczekaj, co powiedzą inni. Jak uda Ci się uzyskać sensowne napięcie w/g mojego pomysłu, to Ci powiem jak zrobić taki układ samowzbudny i regulowany.
Nie jest sterowany jakimśtam kompem. Zwykły samowzbudny alternator.
W jaki sposob mozna przerobic alternator obcowzbudny na samowzbudny??? Co to wogole jest mozliwe?
pytanie-czy przy wył stacyjce jest nap na regulatorze? jesli nie to samowzbudny
Jeżeli masz alternator rozłożony to sprawdź: Wirnik: czy nie ma przerwy - mirnik między pierścienie(powinien pokazac jakąś opornośc) i czy nie ma do masy - miernik między pierścień i oś(tu miernik nie powinien nic pokazac).Do sprawdzenia przebicia międzyzwojowego potrzebny jest specjalny przyrząd. Stojan: czy nie ma przerwy - miernik wpinasz między...
Panowie z diodami led na wzbudzeniu zawsze będzie problem przy alternatorze samowzbudnym dlatego że przy diodzie w obwodzie wzbudzenia płynie prawie zerowy prąd natomiast przy żarówce jest to około 0.3A i nie ma żadnego problemu z wzbudzeniem gdzie przy diodzie alternator wzbudza się praktycznie z magnetyzmu szczątkowego i tylko odpowiedni regulator...
Odłączenie akumulatora na pracującym silniku jest wielkim błędem i tego nie należy robić. / INACZEJ jest w prądnicy ponieważ ona jest samowzbudna. Mała uwaga - alternatory 9-diodowe też są samowzbudne.
Witam! W jakim przypadku alternator w polonezie nie jest samowzbudny?! Alternatory w polonezach były samowzbudne -to w Fiatach 125p były obcowzbudne ale w końcowych wersjach też już były samowzbudne. Jeżeli dobrze pamiętam to na samowzbudnym będą trzy zaciski 30-śruba M6, 67-wsówka męska do której trzeba podłączyć regulator napięcia, a do wsówki na...
witam, problem z autkiem u kolegi - peugeot 206 z silnikiem benzynowym 1.4. mierząc napięcie akumulatora wynosi ono 14,8V. Po lekkim rozgrzaniu się auta zaczyna się usterka nasilać - napięcie skacze chwilowo na ułamek sekundy do zera, 18v, 13, 14 i tak sobie skacze. reakcja elektroniki na to jest - mruganie świateł drogowych, choinki na zegarach, samoczynne...
Problem w tym, że nie ma tam zwarcia bo żaróweczka podpięta pod wyjście alternatora gaśnie nawet wtedy kiedy wszystko jest podpięte.... Skoro ładowanie jest super to znaczy, że alternator jest samowzbudny nawet nie trzeba przygazować aby zaczął ładować....szukam informacji co wygasza kontrolkę....
Alternator od fiata mirafiori też jest samowzbudny, kiedyś gadałem z elektrykiem samochodowym i powiedział mi że wszystkie alternatory w nowych samochodach są samowzbudne, niestety cena skutecznie odstraszyła mnie od testowania. pzdr
Witam chciałbym zrobić ojcu taki mały wskaźnik do motocykla coś takiego jak to: Układ wydaje się banalnie prosty, wiem, że cena nie jest wysoka, ale podłączyć coś gotowego to nie to samo co to coś zrobić. Główne założenie jest takie, że zapala się jakaś kontrolka po odpaleniu motocykla pokazująca, że napięcie na akumulatorze podskoczyło i jest ładowanie....
prądnice na magnesach neodymowych są sprawniejsze, no i wymagają prostszego sterowania Dokładniej: nie wymagają żadnego sterowania, bo są niesterowalne. Dopiero ich "produkt" wymaga "obróbki", ale na poziomie 100 razy większej mocy, niż ta, której potrzebuje sterowanie alternatora. A można połączyć: mała prądnica samowzbudna na neodymach daje prąd...
To w końcu masz sprawną kontrolkę ?,jaka jest trudność by była sprawna.Alternator samowzbudny ,bo o takim jest mowa ZAZWYCZAJ się nie wzbudzi by ładować,oczywiście jak jest sprawny,gdy kontrolka uszkodzona.
]CYRUS2 napisał: Tak alternatora nie wzbudzisz. Alternator wzbudza prąd stały z akumulatora płynący przez lampkę ładowania. Alternator samochodowy nie jest prądnicą samowzbudną, a o takiej tu mowa. Jest zawsze prądnicą obcowzbudną, wzbudzaną napięciem z akumulatora. Prąd płynący przez lampkę ładowania, nie zawsze jest prądem wzbudzenia. Nie rozbierałem...
Kolego Madera . Alternator jest samowzbudny bo posiada diody wzbudzenia . Do inicjacji wzbudzenia wystarczy pozostałość magnetyczna plus 0,1-0,2 A z kontrolki ładowania podawane do regulatora. Większa ilość faz przed mostkiem zmniejsza pulsowanie prądu .Serwisowanie ,jak Kolega napisał identyczne.
Też dobry sposób, kolego polo . Muszę kiedyś go wypróbować. W moim poście miałem na myśli alternator z zewnętrznym regulatorem, tak jak opisał to autor tematu, więc regulator można symulować, podpinając zasilacz przy pomocy aplikacji układu. Wtedy będziemy wiedzieć, czy regulator pracuje, czy nie. Z drugiej strony, nie ma możliwości dokładnego zbadania...
Na początek sprawdź czy na przekręconym kluczyku masz napięcie na małej wtyczce wpinanej do alternatora( wzbudzenie). Pewnie nie bedzie nic i tu szukałbym przyczyny. U mnie wystarczyło wypięcie jej i wpięcie z powrotem :-) Te alternatory są samowzbudne i od około 1500obr/min zaczynają ładować nawet bez wzbudenia z zewnatrz.
Każdy alternator jakoś jest wzbudzany - samowzbudny lub obcowzbudny. Podaj typ alternatora , jest na naklejce alternatora. Używaj znaków interpunkcyjnych , bo nie wiadomo jak to czytać od przodu czy od tyłu.
W takim razie pozostaje wpiąć alternator bezpośrednio w grzałkę :d by się tylko przydał termostat do tego :) Ale z tego co wiem to alternator podpięty "na krótko" bezpośrednio nie będzie wogóle ładował bo potrzebuje prąd wzbudzenia. Bo chyba nie ma alternatorów samochodowych samowzbudnych. Poza tym termostat na 30-50A DC to też trochę wyzwanie.
Jeżeli kontrolka świeci się cały czas To masz uszkodzone diody wzbudzenia 3szt. 1A/ 100V . Ciekawe czy regulator jest sprawny, podłączają bezpośrednio zasilanie czerwonym kablem z niebieską izolacją zasilasz bezpośrednio regulator z akumulatora a to jest alternator samowzbudny . Żeby to sprawdzić to podczas pracy silnika zmierz ładowanie następnie nie...
PANOWIE . Udzielacie porad kolegom a widzę że sami za bardzo nie macie pojęcia o alternatorach o ich działaniu . Dziś prawie wszystkie alternatory są samowzbudne to znaczy że nie potrzebują zewnętrznego napięcia do wzbudzenia . Abstrakcyjne podawanie + na zacisk D+. Odpowiedź jest prosta na taką usterke (dla elektryka samochodowego) - stojan
Witaj! Sprawdź szczotki i połączenie./Wirnik posiada uzwojenie zakończone pierścieniem.Jeden koniec uzwojenia jest na masie a drygi dostaje napięcie z regulatora./ Alternator to nie prądnica samowzbudna. Alternator posiada trzy cewki połączone diodami,które prostują napięcie zmienne na stałe. Wirnik za pomocą regulatora i odpowiedniego napięcia tworzy...
Bardzo dziękuje za odpowiedzi. Przystane na propozycje zaproponowane przez Panów i zrobię to za pomocą alternatora. Tylko chciałbym rozwiac pewne wąpliwości: 1. Czy do tego układu będę potrzebował jeszcze jakiegoś akumulatora żeby uzyskać napięcie wzbudzenia ? 2. Rozumiem że regulator napięcia alternarora bada napięcie na wyjściu alternatora i na tej...
Do sprawdzenie prądnicy musisz miec uchwyt do jej zamocowania, coś do napędu i akumulator do wzbudzenia. Chyba że sprawdzisz tylko uzwojenie omomierzem i styk na szczotkach. Z alternatorem podobnie tyle ze bywają samowzbudne........, Pozdr.J.
A po co kombinować jak koń pod góre. Sa przecież gotowe regulatory napięcia zawierające od razu w jednej obudowie też mostek prostowniczy 3~. Regulatory tego typu sa stosowane w większości współczesnych motocykli japońskich i nie tylko , z alternatorem samowzbudnym z magnesami trwałymi. Regulacja napięcia polega na obcinaniu części z polówki sinusoidy...
A czy alternator, który kupiłeś był oryginalny? Bo tam idzie samowzbudny.
Sokrat58 alternator to też prądnica a alternator od motoru jest samowzbudny więc może się nada.
Witam wszystkich i proszę o pomoc . Spalił mi się regler a o kupnie nowego mogę zapomnieć ( 600PLN ) . W związku z tym chciałem zapytać czy ktoś mógłby zaprojektować układ regulatora . Ja się na tym kompletnie nie znam . Kilka szczegółów : - motocykl KTM enduro - alternator jednofazowy samowzbudny - napięcie na zaciskach alternatora do 75V - moc alternatora...
Maksymalną moc wytwarza 34A a napiecie 64V - to jakaś paranoja. Tyle to może wytworzyć bez regulatora napięcia, a jeśli w tym motorze jest instalacja 12V to regulator ogranicza do 14,2V. Wydaje mi się , że można w tym motorze zastosować któryś z regulatorów z instalacji samochodowych, jedyne co to sprawdzić czy dany alternator jest typu samowzbudnego...
I ostatnie-sprawdź czy alternator dostaje wzbudzenie, bo tam będzie problem. Nie będzie bo jest samowzbudny. Oddaj autor alternator do naprawy bo błądzisz w miejscu .
#W tych samych Białoruśkach jest jeszcze inne rozwiązanie: magnesy są tylko po to aby alternator był samowzbudny, żeby bez akumulatora można było uzyskać nominalne napięcie w instalacji, to na wypadek jakby aku zdechły a złoma odpaliło się na popych :D I tam jest podobna historia, uszkodzenie regulatora powoduje wzrost napięcia do ponad 40V, szczotki...
|Dopiero odpowiadam niemiałem wcześniej czasu . Otóż jak się okazuje niektóre mazdy z tego okresu posiadają alternator samowzbudny z elektroniczną regulacją do której sygnał podawany jest poprzez urządzenie sterujące , które zbiera informacje o parametrach pracy urządzeń takich jak : podgrzewanie szyby , abs , klimatyzacja, tcs, system wtryskowy silnika....
Z tego co udało mi się rozpoznać (a mogę się mylić) - jest to alternator "poradziecki" samowzbudny (bez konieczności zasilania go z akumulatora). Z jego zamontowaniem należy uważać, gdyż C-360-tki miały plus na masie a alternator ten ma minus na masie. Oznacza to, że bez wcześniejszego odizolowania alternatora od masy ciągnika nie wolno go podłączać,...
Próbuję zrobić regulator wentylatora chłodnicy do motocykla sportowego. Cała instalacja sprowadza się do modułu cdi i wentylatora. Obydwa urządzenia są zasilane z alternatora jednak cdi bezpośrednio a wentylator przez regulator, który się spalił. Alternator jest samowzbudny (koło magnesowe). Chyba wszystkie regulatory motocyklowe działają na zasadzie...
Dziękuję za sugestie, ale już doszedłem co i jak. 1- (+) z akumulatora 3- (-) z akumulatora (masa) Dzięki temu podłączeniu działa woltomierz. Jak zegar odpakowałem z paczki jako nowy, to przy starym akumulatorze (11,5V) nic nie wskazywał. Dopiero dzisiaj, jak go podpiąłem do prostownika (15,5V) to się ruszył i już działa dobrze. Widocznie zastał się...
Nie wygląda na typowy, taki jakie my znamy z naszych silników, czyli z wyjściami D i DF (15 i 67). Ten ma 3 wyjścia w formie blaszanych ścieżek i dwa niebieskie kabelki. Gdzieś już takie coś widziałem, ale teraz nigdzie nie mogę znaleźć. Jedna blaszka idzie pod B+ i jest dobrze dokręcona. Trzeba pamiętać, że alternator ten jest samowzbudny i bezszczotkowy,...
samowzbudny alternator samowzbudny generator przetwornica samowzbudny
światła mijania xsara picasso centrala hipath laser biała kartka
przyczepa kampingowa resetowanie baterii
Kostkarka nie pobiera wody - przyczyny i rozwiązania Dioda zasilania nie świeci mimo sprawnego bezpiecznika