czy alternator przestanie ładować po odłączeniu wzbudzenia przy pracującym silniku Nie, nie przestanie ładować, chyba że znacznie spadną obroty silnika. Jest to mały, prosty 20A alternator Zrób mu zdjęcie, jest szansa, że taki maluch jest samowzbudny
Alternatory samowzbudne mają 9 diod,Jawa ma alternator obcowzbudny czyli 6 diodowy natomiast Etki mają alternatory samowzbudne dodatkowo Etka ma dość ciekawie rozwiązane ładowanie min.prostownik ze sporym zapasem obciążalności prądowej,regulator napięcia z ogranicznikiem prądowym altek też pewnie jest wzmocniony dlatego Etki zapalają na pych bez baterii...
Nie pomyślałem o tym ale odpowiedni układ może załączać wzbudzenie dopiero wtedy gdy śmigła kręcą się z odpowiednią prędkością. O to właśnie mi chodziło. Przy braku wiatru, regulator jednak pobiera ten prąd. Znajomy zrobił w ten sposób, że sprzęgnął z wałem alternatora mały generator samowzbudny zasilający układ wzbudzenia( a wiadomo, że jak alternator...
Przpuszczam że chodzi o alternator stosowany przy silniku turboodrzutowym. Na poczatek trzeba go podlączyc do normalnego silnika od praliki albo szlifierki i zobaczyć co sie dzieje.... Wszystko zalezy co chcesz z niego zrobic.
Jeżeli masz alternator rozłożony to sprawdź: Wirnik: czy nie ma przerwy - mirnik między pierścienie(powinien pokazac jakąś opornośc) i czy nie ma do masy - miernik między pierścień i oś(tu miernik nie powinien nic pokazac).Do sprawdzenia przebicia międzyzwojowego potrzebny jest specjalny przyrząd. Stojan: czy nie ma przerwy - miernik wpinasz między...
Witam. przepraszam że tak wpadam z pytaniem o prądnicę ale głowię już się z tym parę dni i potrzebuje fachowej pomocy. Mój wiatrak już stoi i czeka na prądnicę a dokładnie to ma być zastosowany alternator samochodowy 80A albo większy zależy jaki zdobędę i chodzi mianowicie o przerobienie wirnika na samowzbudny na neodymach, czy to zwiększy sprawność...
chyba że mamy alternator samowzbudny co jest tak rzadko spotykane że jeszcze takiego nie widziałem na żywo
Przy jakich obrotach się wzbudza tzn konrolka gaśnie? I tutaj jest problem bo obrotomierze ostatnio przestał działać. Minimalne obroty biegu jałowego w tym ciągniku to 550 więc wydaj mi się tak na oko, że do około 1500 trzeba przegazować aby zgasła. To chyba jest alternator samowzbudny więc może tak być, że potrzebuje większych obrotów do wzbudzenia...
Jest tam zabezpieczenie 10A,czy jest sprawne? Wiem jak to brzmi,ale to może być przyczyna.Alternator posiadający mostek wzbudzenia tak jak ten,może być samowzbudny po przekroczeniu pewnych obrotów,bo wirnik ma magnetyzm szczątkowy . Bezpiecvzniki mają na zewnątrz wypustki umożliwiajace kontrolę przy pomozy probówki,nie trzeba ich wyjmować po kolei,wystarczy...
Alternator samowzbudny wychodzą 3 przewody
Po pierwsze czy usterka występuje na gorącym silniku , po drugie jest to alternator samowzbudny więc każda usterka będzie sygnalizowana kontrolką ładowania.P
Alternator samowzbudny bez kontrolki. Jakie te problemy z ładowaniem?
Podejrzewam że masz BSM , i w nim jest regulator napięcia. Alternator jest samowzbudny , 9 diodowy.
Witam.Mam taki dziwny przypadek.Alternator nowy(niby po regeneracji) ale objawy jak na starym.Na wolnych ładowanie 13v.Po przekroczeniu 1000rpm 14.2v.Bsm nie wysyła żadnych sygnałów żadnego pwm nic z tych rzeczy.Po odpięciu kabla od alternatora jest tam 0v.Czasami pojawia się impuls około 9v.Na kablu cienkim od alternatora jest 13v po odpaleniu.Czy...
Witam panowie po dłuższej przerwie. Posiedziałem długo nad alternatorem, wszystko dokładnie wyczyściłem, no i ku mojemu zdziwieniu alternator okazał się samowzbudny gdyż bez podłączania czegokolwiek do wtyczki z pierwszego postu alternator wzbudza się sam przy około 1000obr i ładuje akumulator napięciem 14V. Czy jest to usterka alternatora czy po prostu...
Alternator samowzbudny valeo czy hitachi?
Alternator jest samowzbudny jeżeli na D+ nie ma zwarcia to musi ładować,tym bardziej że był sprawdzany.
Widząc "plug&play" ( podłącz i używaj) można odnieść wrażenie że mamy do czynienia z informatykiem . Alternator po podłączeniu dwóch przewodów można używać tak jak mysz komputerową nie trzeba nic konfigurować tym bardziej wgrywać sterowników ( choć ktoś zaraz napisze że współczesne alternatory sterowane komputerowo (inteligentne ) potrzebują jakiegoś...
Nie byłoby problemu gdybyś miał alternator samowzbudny natomiast w tym przypadku musisz zastosować do załączenia przekaźnika układ sterowany napięciem alternatora. Zobacz temat jazdy na światłach.P
Hmm ... wzbudzenie powiadasz .... tylko dla czego P i Y idzie do regulatora/prostownika z którego później wychodzi na resztę instalacji. Z kolei W/Y idzie do drugiego regulatora AC. Czy to nie jest alternator samowzbudny ?
Kolego Jpna , to jest alternator samowzbudny i dokąd nie obraca się na pierścieniach niema napięcia . Przebita dioda spowadowała przepływ prądu na stojan . Stojan najprawdopodobniej spalony . Czuć specyficzny swąd.
Rozumiem, że instalacje odtworzyłeś na podstawie fabrycznego schematu? Tam jest alternator samowzbudny i on musi mieć 6 diod prostowniczych o dużym amperażu i trzy diody obwodu wzbudzenia alternatora ( 1-amperowe).
do klon111 - Trzeba to obliczyć. 1.Moc dopuszczalna wirnika 15 V x 2 A = 30 W .Takie ampery zmierzyłem po regulatorze w wirniku.Przyjąłem 2 A jako dopuszczalne w tym Swoim wirniku alternatora. 2.Opór uzwojenia wirnika R = U/I = 15 V / 2 A = 6,5 Ω ≈ 7 Ω 3.Prąd przy 120 V w wirniku I = U / R = 120 V / 7 Ω = prawie 20 A ( do tego...
Z tego co udało mi się rozpoznać (a mogę się mylić) - jest to alternator "poradziecki" samowzbudny (bez konieczności zasilania go z akumulatora). Z jego zamontowaniem należy uważać, gdyż C-360-tki miały plus na masie a alternator ten ma minus na masie. Oznacza to, że bez wcześniejszego odizolowania alternatora od masy ciągnika nie wolno go podłączać,...
Tak na marginesie kolego nikusert, widziałem alternator samowzbudny w lokomotywie jeżdżącej w kopalni, która ze względów przeciwwybuchowych nie posiada akumulatora. Ma specjalną konstrukcję wirnika, są w nim zamontowane małe magnesy stałe, które zapewniają sem wystarczającą do uruchomienia regulatora napięcia. Ale jak już pisałem, takie rozwiązania...
Alternator samowzbudny jest np montowany w bardzo kiedyś popularnym motorze ETZ 250/251. Jest 9-cio diodowy i można było odpalić bez akumulatora, jeździć i pomimo zamontowanej elektroniki (zapłon i parę innych drobiazgów) działałało aż miło. :lol:
masz moze cały schemat do alternatora dwu pinowego jak wzbudzany jest ten alternator czy jest samowzbudny czy w jakis iny sposob
No dobra widze Panowie ze kazdy ma swoja teorie na ten temat a generalnie chcialem uslyszc cos od kogos kto zrobil to juz w praktyce. Ja rowniez sie dowiadywalem w sprawie ECU i wyglada na to ze regulator jest zintegrowany z kompem, ( nie nie moge teraz tego potwierdzic ) chodz nieukrywam ze zastanawia mnie mozliwosc zakupu na allegro samego regulatora????...
Witam! W jakim przypadku alternator w polonezie nie jest samowzbudny?! Alternatory w polonezach były samowzbudne -to w Fiatach 125p były obcowzbudne ale w końcowych wersjach też już były samowzbudne. Jeżeli dobrze pamiętam to na samowzbudnym będą trzy zaciski 30-śruba M6, 67-wsówka męska do której trzeba podłączyć regulator napięcia, a do wsówki na...
Witajcie , chciałbym się podpiąć pod temat . Padł mi regler w KTM . Kupno nowego to ok 600 PLN więc odpada . Alternator jest jednofazowy samowzbudny . Napięcie daje do 60V więc jest ok . Próbowałem dopasować regler od skuterka niestety na wyjściu napięcie waha się od 8 do 20 V a prąd jest tak mały że ledwo LEDa świeci . czy ktoś potrafi zaprojektować...
Jeżeli alternator jest samowzbudny ( a chyba takie są w obecnych samochodach) to według mnie gdy stoi, nie powinien dostawać żadnego napięcia (bo je sam wytwarza) i nie powinien piszczeć.
Nie jest sterowany jakimśtam kompem. Zwykły samowzbudny alternator.
pytanie-czy przy wył stacyjce jest nap na regulatorze? jesli nie to samowzbudny
Problem w tym, że nie ma tam zwarcia bo żaróweczka podpięta pod wyjście alternatora gaśnie nawet wtedy kiedy wszystko jest podpięte.... Skoro ładowanie jest super to znaczy, że alternator jest samowzbudny nawet nie trzeba przygazować aby zaczął ładować....szukam informacji co wygasza kontrolkę....
Widziałem taki alternator (Czeski Magneton) w wykonaniu kopalnianym (zasila światła w lokomotywie jeżdżącej pod ziemią, ze względów bezpieczeństwa pojazd nie posiada akumulatora). W wirniku ma zamocowane niewielkie magnesy stałe, dzięki czemu jest samowzbudny
Ale chyba jest samowzbudny bo ma tylko dwa wyjścia z alternatora
Kolego Madera . Alternator jest samowzbudny bo posiada diody wzbudzenia . Do inicjacji wzbudzenia wystarczy pozostałość magnetyczna plus 0,1-0,2 A z kontrolki ładowania podawane do regulatora. Większa ilość faz przed mostkiem zmniejsza pulsowanie prądu .Serwisowanie ,jak Kolega napisał identyczne.
Jeżeli kontrolka świeci się cały czas To masz uszkodzone diody wzbudzenia 3szt. 1A/ 100V . Ciekawe czy regulator jest sprawny, podłączają bezpośrednio zasilanie czerwonym kablem z niebieską izolacją zasilasz bezpośrednio regulator z akumulatora a to jest alternator samowzbudny . Żeby to sprawdzić to podczas pracy silnika zmierz ładowanie następnie nie...
Każdy alternator jakoś jest wzbudzany - samowzbudny lub obcowzbudny. Podaj typ alternatora , jest na naklejce alternatora. Używaj znaków interpunkcyjnych , bo nie wiadomo jak to czytać od przodu czy od tyłu.
Witam wszystkich i proszę o pomoc . Spalił mi się regler a o kupnie nowego mogę zapomnieć ( 600PLN ) . W związku z tym chciałem zapytać czy ktoś mógłby zaprojektować układ regulatora . Ja się na tym kompletnie nie znam . Kilka szczegółów : - motocykl KTM enduro - alternator jednofazowy samowzbudny - napięcie na zaciskach alternatora do 75V - moc alternatora...
... alternator samochodowy ... Z tym, że alternator jest obcowzbudny i aby zaczął dawać prąd - potrzebuje prądu, więc musi być akumulator. Ponadto moc alternatora - aby ją wykorzystać - "prosi się" o wiatrak o średnicy parę metrów. Można przerobić alternator na samowzbudny (wyrzucić uzwojenie z wirnika, wstawić neodymy), ale wtedy jego regler nie będzie...
Kolego kortyleski. Wyrywasz zdanie z kontekstu. Ono nie ma żadnego sensu bez odniesienia się do wypowiedzi kolegi Grgeory92. Potem piszesz coś o prądnicach rowerowych. Na tej zasadzie mogłeś napisać nawet o dinozaurach... A było tak: napisał: napisał: są alternatory, które nie potrzebują w ogóle wzbudzenia Nie ma i nigdy nie będzie takich alternatorów!...
Sokrat58 alternator to też prądnica a alternator od motoru jest samowzbudny więc może się nada.
Nie wygląda na typowy, taki jakie my znamy z naszych silników, czyli z wyjściami D i DF (15 i 67). Ten ma 3 wyjścia w formie blaszanych ścieżek i dwa niebieskie kabelki. Gdzieś już takie coś widziałem, ale teraz nigdzie nie mogę znaleźć. Jedna blaszka idzie pod B+ i jest dobrze dokręcona. Trzeba pamiętać, że alternator ten jest samowzbudny i bezszczotkowy,...
... ale skoro są samowzbudne to jak odbywa się regulacja napięcia?... To czy alternator jest samowzbudny czy nie, nie ma wielkiego wpływu na sposób regulacji napięcia. Starsze konstrukcje alternatorów (obcowzbudne) miały układ wzbudzenia zasilany z akumulatora przez wyłącznik zapłonu (np. FIAT 125p). Wadą tego rozwiązania był fakt, że po włączeniu...
Drogi Kolego....cudów nie ma . Alternator o którym piszesz jest samowzbudny i w związku z tym musi mieć na pewno 6 szt diod prostowniczych dużej mocy i 3 szt małych diod 1 amperowych do obwodu wzbudzenia , czyli razem musi być łącznie 9 .
Próbuję zrobić regulator wentylatora chłodnicy do motocykla sportowego. Cała instalacja sprowadza się do modułu cdi i wentylatora. Obydwa urządzenia są zasilane z alternatora jednak cdi bezpośrednio a wentylator przez regulator, który się spalił. Alternator jest samowzbudny (koło magnesowe). Chyba wszystkie regulatory motocyklowe działają na zasadzie...
|Dopiero odpowiadam niemiałem wcześniej czasu . Otóż jak się okazuje niektóre mazdy z tego okresu posiadają alternator samowzbudny z elektroniczną regulacją do której sygnał podawany jest poprzez urządzenie sterujące , które zbiera informacje o parametrach pracy urządzeń takich jak : podgrzewanie szyby , abs , klimatyzacja, tcs, system wtryskowy silnika....
ani to wzbudzenie ani prostownik alternatora ta dioda jest odpowiedzialna za zezwolenie na rozruch/zapłon motocykla w przypadku gdy otwarta jest stopka boczna, zapięty bieg.sygnały z obu tych czujników sa sumowane przez tą diode (są to dwie diody w jednej obudowie) i blokują rozruch maszyny-chyba że wciśnięte zostanie sprzęgło. można zastąpić dwoma...
Witajcie Zakręceni czytam od jakiegoś czasu i nadal nie wiem co wybrać ale przyznam że wiedza tu wymieniana jest spora zobaczcie tu: http://pl.youtube.com/watch?v=1QlTl3D5Rc... wygląda tak jakby alternator został przerobiony na samowzbudny dołożono niewielką płytkę . niby szybkoobrotowy a jednak zdaje egzamin skoro ktoś produkuje i są...
Regulatorem w trójce steruje UPC który CANem wygasza kontrolkę ładowania. Najprawdopodobniej siedzi altek z dwójki którego regulator nie jest sterowany przez UPC bo w dwójce go nie ma CAN to dwa skręcone przewody (L i H). Tutaj jest COM lub LIN. Alternator ten jest samowzbudny - więc ładowanie jest i będzie. Identico usterkę miałem w Volvo, tam gościu...
Alternator samochodowy jest samowzbudny - tzn. na starcie (bez prądu wzbudzenia) robi wystarczająco dużo prądu, żeby zasilić uzwojenie wzbudzenia:) Przyjrzyj się schematowi alternatora np. z Fiata 125p - tam uzwojenie wzbudzenia nie jest zasilane z akumulatora, lecz z uzwojeń alternatora, poprzez osobny zestaw diod prostowniczych. Dzięki temu przez...
Przyjrzyj sie swoim mocowaniom alternatora w Uno i spojrz na allegro. Za alternator od Zafiry czy BMW czy z VW Valeo potrafi odac nawet 140A. A koszt uzywanego to ponizej 200zł. Zawsze zaraz po kupnie należy taki alternator zregenerować, tzn nowe łozyska, szczotki regulator. taka podstawowa domowa regeneracja altka. Nie powinno sie stoswać dwóch roznych...
Ten cienki przewód to właśnie wzbudzenie. Jego zwarcie do masy przy alternatorze ma zaświecić kontrolkę na desce. Ten alternator jest samowzbudny, dlatego po przegazowaniu zaczyna ładować i bez wzbudzenia z deski.
Kol. ze zdjęcia nie widać co to za typ altka . Wszystkie alternatory z jakimi się spotkałem [ bo chyba innych nie ma ] mają zawsze na masę MINUS [ prądnica w C- 330 miała + na masę ] Jeżeli ten alternator który posiadasz ma w sobie regulator nap. podłącz do najgrubszego zacisku + ze stałym napięciem , do cieńszego [ jeżeli ma w sobie regulator napięcia]...
Jeden z pinów na alternatorze (ten z kablem) jest wykorzystany do informowania komputera silnika o obciążeniu przez alternator np aby ten podniósł wolne obroty. Drugi jest typowym sterowaniem kontrolki, tzn. podaje masę w trakcie w stanie spoczynku a "plus" w czasie ładowania. Przez ten pin tak jak w klasycznym alternatorze samowzbudnym można wzbudzić...
Czasem tak bywa na forach że się odchodzi daleko od tematu. Ja dorzucę jeszcze że układ kontroli ładowania z przekaźnikiem jest o tyle lepszy że potrafił nawet zasygnalizować uszkodzenie jednej z diód mostka głównego, choć ładowanie było. A co do magnetyzmu szczątkowego to wszyscy mają po trochę racji - alternator 6 diodowy jest obcowzbudny i wystartuje...
Nie jestem specem od wersji Jawy/CZ, ale wersje 12V miały alternator z regulatorem elektronicznym a nie wibracyjnym (kol miachu nazwał go zabawnie platynkowym). Proponuję sprawdzić połączenia masy. Nawet dorobić masę regulatora i prostownika kablem. Podejrzanym jest niewydarzony prostownik wzięty od włochów z alternatora malucha przez knedli do Jawy/CZ....
Nie musi. Jest wiele samowzbudnych.
Po pierwsze w ten sposób możesz spalić diody, po drugie nie ma takiego czegoś jak alternator samowzbudny. Twoje rozumowanie jest błędne po całości.
jakie zalety ma alternator samowzbudny? co się stanie gdy podepnę te diody wzbudzenia?
A nie dotyczy to alternatorów samowzbudnych? Podobnie jak układ dziewięciodiodowy? Jaki tam jest schemat układu? Inna rzecz- wiedzieliście, że Bosch (przynajmniej w starszych alternatorach) w mostkach prostowniczych stosował diody Zenera? Ciekawe jak teraz? Jak w załączniku z [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/v...
Sprawdź jeszcze raz czy dobrze zlokalizowałeś zacisk IG. W japońskich alternatorach nie ma opcji aby ładowanie działało bez zasilania po stacyjce. http://datsun1200.com/modules/mediawiki/... Tu masz schemat podobnego rozwiązania. Jak widać z zacisku IG idzie zasilanie na uzwojenie wzbudzenia (zacisk F). Zacisk N to punkt...
Witam, padł regulator w mojej suzie, a że z kasą u mnie ostatnio krucho to szukam jakiegoś taniego zamiennika. Instalacja 12 V, alternator samowzbudny trójfazowy - 200W. Napięcie między każdą parą uzwojeń - 80 V przy 5000 obr. Przerabiał już ktoś ten problem? pozdrawiam Filip
Wyjście 15 w 9 diodowym alternatorze jest praktycznie w 100% wykorzystywane do kontrolki ładowania ale pełni jeszcze funkcję ,,wzbudzenia" alternatora bo jak już wiesz albo nie wiesz alternator 9 diodowy jest samowzbudny. Tak to można najprościej wytłumaczyć. Ktoś to pewnie zakleił bo wyszedł z założenia że i tak akumulator będzie potrzebny do odpalenia...
alternator jako prądnica obcowzbudna Generalnie alternator jest samowzbudny. jest wzbudzana z akumulatora napięciem ~12V Z akumulatora wzbudzenie jest tylko w momencie rozruchu. Nie znalazłem konkretnej informacji/ odpowiedzi, czy po zwiększeniu napięcia wzbudzenia zwiększy się napięcie wyindukowane w uzwojeniu stojana. Oczywiście, że się zwiększy....
Łączysz alternatory w szereg, nie mogą mieć wspólnej masy. W szereg włączasz amperomierz i nie może przekroczyć prądu słabszego alternatora. Alternatory muszą być samowzbudne, na dodatkowych 3 małych diodach.
To skąd wiesz że to mostek jak jego uszkodzenie jest zawsze sygnalizowane przez kontrolkę bo to alternator samowzbudny.P
To w końcu masz sprawną kontrolkę ?,jaka jest trudność by była sprawna.Alternator samowzbudny ,bo o takim jest mowa ZAZWYCZAJ się nie wzbudzi by ładować,oczywiście jak jest sprawny,gdy kontrolka uszkodzona.
Do regulatora masz przykręcone masy, alternator samowzbudny, regulator dziewięciodiodowy.P
Były swego czasu produkowane alternatory samowzbudne. Szukaj informacji.
:arrow: Wiech26 To jest alternator ze wzbudzeniem. Widać szczotki wzbudzenia na ostatnim zdjęciu. Regulator napięcia podpina się na konektor w centrum alternatora. Można spokojnie zastosować elektroniczny 14,5V (od Fiata 125). Co? To w alternatorze samowzbudnym (dziewięciodiodowym) nie ma szczotek? Ja czegoś nie wiem, czy ty piszesz bzdury?
alternator nie działa sam z siebie, musi mieć akumulator żeby robił wzbudzenie, bez wzbudzenia nie daje prądu, więc nie będzie świecić z niego żarówka sama z siebie podczas kręcenia nim, choć są alternatory samowzbudne, w ruskich traktorach występowały, chyba we władymircach, w sumie to można by przerobić alternator żeby był samowzbudny, trzeba by jakiś...
Możesz użyć alternator od BMW, silnik M47 np. One są na 140/150 A. Samowzbudne (jeśli nie wysterujemy ich z BSD). One nie wymagają nic, oprócz PLUSA.
dzięki że ktoś się tym zainteresował .poszukiwałem informacji u znajomych trochę się dowiedziałem na ten temat zgadza się to jest alternator samowzbudny, pod pokrywą znajduje się tylko układ prostowniczy jednak nie ma regulatora. podaję oznaczenia na oryginalnym regulatorze σΠB 23_50 . ten środkowy zacisk (ros d ) służy do podłączenia kontrolki...
W "dziapańskich" motocyklach pracują alternatory samowzbudne, z wirnikiem na magnesach stałych, z bodaj regulatorami szeregowymi.
Masz alternator Boscha, konstrukcja regulatora sprawia, że alternator jest samowzbudny, ale prąd wzbudzenia bierze z akumulatora. Wzbudzenie włącza się automatycznie po wykryciu napięcia/częstotliwości na jednej z faz uzwojenia (połączenie pod wkrętem). W moim przypadku był alternator Valeo. Nie zagłębiałem się w budowę, ale możliwe że Valeo miał jeszcze...
Każdy się wzbudza od napięcia na wirniku. tak sie składa że są alternatory samowzbudne
]CYRUS2 napisał: Tak alternatora nie wzbudzisz. Alternator wzbudza prąd stały z akumulatora płynący przez lampkę ładowania. Alternator samochodowy nie jest prądnicą samowzbudną, a o takiej tu mowa. Jest zawsze prądnicą obcowzbudną, wzbudzaną napięciem z akumulatora. Prąd płynący przez lampkę ładowania, nie zawsze jest prądem wzbudzenia. Nie rozbierałem...
Podaj więcej szczegółów - jaka prądnica(alternator) samowzbudna/obcowzbudna, te 3x48V to międzyfazowe? Akumulatory kwasowe/zasadowe? (kwasowe - 57,6V) Po co te "dodatkowe obciążenie"? W każdym przypadku wymogi układowe są inne.
Alternator nie jest maszyną samowzbudną, żeby zaczął dawać napięcie, przez wirnik musi popłynąć niewielki prąd, żeby go wstępnie namagnesować, tą rolę pełni kontrolka ładowania, żarówka o mocy ok 2W, w samochodach, w których jako kontrolka jest stosowana dioda led, jest zamontowany rezystor, który wzbudza alternator, prąd płynący przez led byłby zbyt...
Magnetyzm szczątkowy nie wystarczy aby wzbudzić alternator. Żadna nowoczesna maszyna nie polega na magnetyzmie szczątkowym. To nieprawda. Były produkowane alternatory samowzbudne, bez zewn. zasilania uzw. wzbudzenia. Wcale udane, mniej awaryjne.
Chcę z alternatora zrobić prądnicę samowzbudną z neodymami na wirniku. Czytałem że tak można i da się bez przewijania uzyskać 40A [mi wystarczy 16A], czy to prawda? Chcę wykorzystać alternator gdyż nie mam za dużego budżetu.
Podpiąłem go tak jak na zdjęciu, niby żarówka gaśnie, gdy włączam alternator wiertarką, ale jak przykładam klucz do wirnika, to się magnesuje trochę. Czy to jakieś zwarcie czy coś? Czy coś źle podpiąłem? Wydaje mi się, że coś źle podpiąłeś, albo raczej za dużo podpiąłeś, chodzi mi te trzy piny - jest do nich wszystkich na stałe podłączony "+" akumulatora...
tylko ze ten alternator jest nowy no nie mowy ale regenerowany, a moze ktros dioda siedzi to mala pomocniczy, bo nie sadze zeby mial przebicie wszakt to regenerowany ale uzwojenie ma chyba nowe Dodano po 2 dodam jeszcze ze jak sie wlaczy alternator a potem wlacze swiatla i podgrzewanie szyby to przestaje dzialac, czyli jak dostanie obciazenia to lipa...
To jest rezystor sztucznie zwiększający moc kontrolki do ok. 4–5 W, który służy do tego aby alternator samowzbudny, z diodami wzbudzenia (9-diodowy), wzbudził się szybciej tzn. natychmiast po uruchomieniu silnika. Prąd przepływający przez żarówkę z rezystorem, następnie przez regulator napięcia, powoduje wstępne namagnesowanie wirnika alternatora. W...
Przy przeróbce alternatora na samowzbudny konieczne byłoby przerobienie połączenia uzwojenia wzbudzenia - jedną ze szczotek połączyć z masą, a nie z zaciskiem B+ jak to było w oryginale. Nie zawsze tak się da zrobić. Spróbuj poszukać starych, dużych, zewnętrznych regulatorów od japońskich samochodów, np. z Toyoty z lat '80. Kiedyś miałem z takim do...
Oczywiście, w większości alternatorów, wykluczając te samowzbudne.
Ja bym się nie pitolił, tylko wziął "podkowę"/prostownik z rozwalonego alternatora makarona, fiata czy cokolwiek i podłączył z głową obciążenie. Z opisu nie wiadomo czy to, w zasadzie tylko z nazwy "alternator", samowzbudne koło magnesowe wyrabia napięciowo i wygląda, że usterka jest na cewkach. Tak wynika ze schematu, który mam. A przebicia do masy...
Więc nie masz WOGÓLE pojęcia o elektrotechnice motoryzacyjnej. To jest wycieczka osobista nic nie wnosząca do tematu. I po co z alternatora samowzbudnego chcesz zrobić obcowzbudny? Żeby coś tam działało? To prymitywne obejście problemu, zamiast jego rozwiązania. Wg mnie nie przystoi Elektrodzie.
Dokładnie, stacyjka lub ew. bezpiecznik główny. Oświetlenie główne i klakson są zasilane przed stacyjką, natomiast kierunkowskazy i światła stop po stacyjce. Ładowania też nie będzie, gdyż często alternatory samowzbudne potrzebują jednak "wspomagania" poprzez świecenie kontrolki ładowania. Stacyjkę lepiej kupić oryginał LSN.
Od jakiegoś motocykla z alternatorem samowzbudnym. Np. CBR600, sporo tego na Alle... i ceny znośne. Podłączasz trzy fazy, + i masę. Reszta u Ciebie to pewnie jest + po stacyjce. W trwałość kitajskich regulatorów raczej nie wierzę. Ps. Przemierz sobie najpierw rezystancje cewek alternatora i przejście do masy, co by następny regler z dymem nie poszedł.
Alternatory są samowzbudne? Czy wzbudzenie przez D+ a potem już wzbudzenie jest pobierane z 3 diod w układzie gwiazdy podłączonych do stojana?
Romek, w dziale "elektryka " pytań nie zadaje byłe łoś i chyba rozeznanie ma! Plusa za stacyjką wydrze tam i z alternatora, drugi to L. Tam nie ma plusa ze stacyjki. Alternator jest samowzbudny.
Alternatory są samowzbudne? Chyba nie: Nie. Ale poczekaj, co powiedzą inni. Jak uda Ci się uzyskać sensowne napięcie w/g mojego pomysłu, to Ci powiem jak zrobić taki układ samowzbudny i regulowany.
Myślę, że nie będziemy tego ciągnąć dalej. To podstawowa książkowa wiedza. Informacje o rodzajach alternatorów (obcowzbudne, samowzbudne), budowie alternatora (nieszczęsny komutator, którego tam nie ma), zasadzie działania regulatora napięcia (mechanicznego i elektronicznego) są bardzo łatwe do zdobycia. Polecam podręcznik elektrotechniki samochodowej.
Też dobry sposób, kolego polo . Muszę kiedyś go wypróbować. W moim poście miałem na myśli alternator z zewnętrznym regulatorem, tak jak opisał to autor tematu, więc regulator można symulować, podpinając zasilacz przy pomocy aplikacji układu. Wtedy będziemy wiedzieć, czy regulator pracuje, czy nie. Z drugiej strony, nie ma możliwości dokładnego zbadania...
Z usuwaniem diod bym się nie śpieszył, wyprowadź tylko ewent. przewody do ich zwierania natomiast przemyśl czy jest konieczność stosowania dodatkowego żródła prądu do wzbudzenia, może byłaby możliwość zrobienia tego alternatora samowzbudnego. Prądnice wzbudzają się same z magnetyzmu szczątkowego więc pozostawał by tylko problem regulacji prądu. Ty wiesz...
ponownie pytam, czy po włączeniu stacyjki na zacisku 67 powinno pokazać się napięcie? Nie. Prądnica w przeciwieństwie do alternatora jest samowzbudna i nie potrzebuje dodatkowego prądu podmagnesowania, żarówka kontrolna ładowania spełnia tylko rolę informacyjną, bez niej prądnica też ma zacząć ładować. Zacznij od sprawdzenia samej prądnicy bez regulatora,...
W jaki sposob mozna przerobic alternator obcowzbudny na samowzbudny??? Co to wogole jest mozliwe?
samowzbudny alternator samowzbudny generator przetwornica samowzbudny
radmor programator podkręcić procesor pentium triak schemat połączeń
Histereza w kotle Vaillant ecoTEC exclusive - ustawienia i znaczenie Najmniej awaryjne silniki TSI: 1.4 TSI EA211 i 2.0 TSI EA888 Gen 3