czy alternator przestanie ładować po odłączeniu wzbudzenia przy pracującym silniku Nie, nie przestanie ładować, chyba że znacznie spadną obroty silnika. Jest to mały, prosty 20A alternator Zrób mu zdjęcie, jest szansa, że taki maluch jest samowzbudny
Ten cienki przewód to właśnie wzbudzenie. Jego zwarcie do masy przy alternatorze ma zaświecić kontrolkę na desce. Ten alternator jest samowzbudny, dlatego po przegazowaniu zaczyna ładować i bez wzbudzenia z deski.
Alternatory samowzbudne mają 9 diod,Jawa ma alternator obcowzbudny czyli 6 diodowy natomiast Etki mają alternatory samowzbudne dodatkowo Etka ma dość ciekawie rozwiązane ładowanie min.prostownik ze sporym zapasem obciążalności prądowej,regulator napięcia z ogranicznikiem prądowym altek też pewnie jest wzmocniony dlatego Etki zapalają na pych bez baterii...
Nie jest sterowany jakimśtam kompem. Zwykły samowzbudny alternator.
pytanie-czy przy wył stacyjce jest nap na regulatorze? jesli nie to samowzbudny
Po pierwsze w ten sposób możesz spalić diody, po drugie nie ma takiego czegoś jak alternator samowzbudny. Twoje rozumowanie jest błędne po całości.
chyba że mamy alternator samowzbudny co jest tak rzadko spotykane że jeszcze takiego nie widziałem na żywo
Wyjście 15 w 9 diodowym alternatorze jest praktycznie w 100% wykorzystywane do kontrolki ładowania ale pełni jeszcze funkcję ,,wzbudzenia" alternatora bo jak już wiesz albo nie wiesz alternator 9 diodowy jest samowzbudny. Tak to można najprościej wytłumaczyć. Ktoś to pewnie zakleił bo wyszedł z założenia że i tak akumulator będzie potrzebny do odpalenia...
jakie zalety ma alternator samowzbudny? co się stanie gdy podepnę te diody wzbudzenia?
Sprawdź jeszcze raz czy dobrze zlokalizowałeś zacisk IG. W japońskich alternatorach nie ma opcji aby ładowanie działało bez zasilania po stacyjce. http://datsun1200.com/modules/mediawiki/... Tu masz schemat podobnego rozwiązania. Jak widać z zacisku IG idzie zasilanie na uzwojenie wzbudzenia (zacisk F). Zacisk N to punkt...
Nie pomyślałem o tym ale odpowiedni układ może załączać wzbudzenie dopiero wtedy gdy śmigła kręcą się z odpowiednią prędkością. O to właśnie mi chodziło. Przy braku wiatru, regulator jednak pobiera ten prąd. Znajomy zrobił w ten sposób, że sprzęgnął z wałem alternatora mały generator samowzbudny zasilający układ wzbudzenia( a wiadomo, że jak alternator...
Przpuszczam że chodzi o alternator stosowany przy silniku turboodrzutowym. Na poczatek trzeba go podlączyc do normalnego silnika od praliki albo szlifierki i zobaczyć co sie dzieje.... Wszystko zalezy co chcesz z niego zrobic.
Ale czy jest możliwość zmodyfikowania zwykłego żeby był samowzbudny ?
Jeden z pinów na alternatorze (ten z kablem) jest wykorzystany do informowania komputera silnika o obciążeniu przez alternator np aby ten podniósł wolne obroty. Drugi jest typowym sterowaniem kontrolki, tzn. podaje masę w trakcie w stanie spoczynku a "plus" w czasie ładowania. Przez ten pin tak jak w klasycznym alternatorze samowzbudnym można wzbudzić...
Możesz użyć alternator od BMW, silnik M47 np. One są na 140/150 A. Samowzbudne (jeśli nie wysterujemy ich z BSD). One nie wymagają nic, oprócz PLUSA.
Czyli samowzbudny. Tak?
Alternator samowzbudny bez kontrolki. Jakie te problemy z ładowaniem?
A nie dotyczy to alternatorów samowzbudnych? Podobnie jak układ dziewięciodiodowy? Jaki tam jest schemat układu? Inna rzecz- wiedzieliście, że Bosch (przynajmniej w starszych alternatorach) w mostkach prostowniczych stosował diody Zenera? Ciekawe jak teraz? Jak w załączniku z [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/v...
Witaj! Sprawdź szczotki i połączenie./Wirnik posiada uzwojenie zakończone pierścieniem.Jeden koniec uzwojenia jest na masie a drygi dostaje napięcie z regulatora./ Alternator to nie prądnica samowzbudna. Alternator posiada trzy cewki połączone diodami,które prostują napięcie zmienne na stałe. Wirnik za pomocą regulatora i odpowiedniego napięcia tworzy...
Po pierwsze czy usterka występuje na gorącym silniku , po drugie jest to alternator samowzbudny więc każda usterka będzie sygnalizowana kontrolką ładowania.P
alternator jako prądnica obcowzbudna Generalnie alternator jest samowzbudny. jest wzbudzana z akumulatora napięciem ~12V Z akumulatora wzbudzenie jest tylko w momencie rozruchu. Nie znalazłem konkretnej informacji/ odpowiedzi, czy po zwiększeniu napięcia wzbudzenia zwiększy się napięcie wyindukowane w uzwojeniu stojana. Oczywiście, że się zwiększy....
Alternator samowzbudny wychodzą 3 przewody
Przyczyną może być regulator niestety. Zdarzają się trefne egzemplarze które muszą mieć większe wzbudzenie lub obroty niż normalnie . Natomiast co do alternator to bym się go nie czepiał jeśli po uruchomieniu i wzbudzeniu utrzymuje 14,2V do 14,4V przy włączonych światłach , nawiewie , ogrzewanej szybie itp. Jeśli po wzbudzeniu alternator pracuje normalnie...
Do regulatora masz przykręcone masy, alternator samowzbudny, regulator dziewięciodiodowy.P
Witam! W jakim przypadku alternator w polonezie nie jest samowzbudny?! Alternatory w polonezach były samowzbudne -to w Fiatach 125p były obcowzbudne ale w końcowych wersjach też już były samowzbudne. Jeżeli dobrze pamiętam to na samowzbudnym będą trzy zaciski 30-śruba M6, 67-wsówka męska do której trzeba podłączyć regulator napięcia, a do wsówki na...
Oczywiście, w większości alternatorów, wykluczając te samowzbudne.
Myślę, że nie będziemy tego ciągnąć dalej. To podstawowa książkowa wiedza. Informacje o rodzajach alternatorów (obcowzbudne, samowzbudne), budowie alternatora (nieszczęsny komutator, którego tam nie ma), zasadzie działania regulatora napięcia (mechanicznego i elektronicznego) są bardzo łatwe do zdobycia. Polecam podręcznik elektrotechniki samochodowej.
alternator nie działa sam z siebie, musi mieć akumulator żeby robił wzbudzenie, bez wzbudzenia nie daje prądu, więc nie będzie świecić z niego żarówka sama z siebie podczas kręcenia nim, choć są alternatory samowzbudne, w ruskich traktorach występowały, chyba we władymircach, w sumie to można by przerobić alternator żeby był samowzbudny, trzeba by jakiś...
Odłączenie akumulatora na pracującym silniku jest wielkim błędem i tego nie należy robić. / INACZEJ jest w prądnicy ponieważ ona jest samowzbudna. Mała uwaga - alternatory 9-diodowe też są samowzbudne.
Witam panowie po dłuższej przerwie. Posiedziałem długo nad alternatorem, wszystko dokładnie wyczyściłem, no i ku mojemu zdziwieniu alternator okazał się samowzbudny gdyż bez podłączania czegokolwiek do wtyczki z pierwszego postu alternator wzbudza się sam przy około 1000obr i ładuje akumulator napięciem 14V. Czy jest to usterka alternatora czy po prostu...
Witam Alternatory są samowzbudne od siebie,w niektórych kontrolka wstępnie wspomaga wzbudzenie alternatora.Jaki jest problem. Kolego nie pisz bzdur !, alternator nie jest samowzbudny, przynajmniej takowe nie występują w samochodach
Alternator samowzbudny valeo czy hitachi?
ani to wzbudzenie ani prostownik alternatora ta dioda jest odpowiedzialna za zezwolenie na rozruch/zapłon motocykla w przypadku gdy otwarta jest stopka boczna, zapięty bieg.sygnały z obu tych czujników sa sumowane przez tą diode (są to dwie diody w jednej obudowie) i blokują rozruch maszyny-chyba że wciśnięte zostanie sprzęgło. można zastąpić dwoma...
Przy jakich obrotach się wzbudza tzn konrolka gaśnie? I tutaj jest problem bo obrotomierze ostatnio przestał działać. Minimalne obroty biegu jałowego w tym ciągniku to 550 więc wydaj mi się tak na oko, że do około 1500 trzeba przegazować aby zgasła. To chyba jest alternator samowzbudny więc może tak być, że potrzebuje większych obrotów do wzbudzenia...
W "dziapańskich" motocyklach pracują alternatory samowzbudne, z wirnikiem na magnesach stałych, z bodaj regulatorami szeregowymi.
Hmm ... wzbudzenie powiadasz .... tylko dla czego P i Y idzie do regulatora/prostownika z którego później wychodzi na resztę instalacji. Z kolei W/Y idzie do drugiego regulatora AC. Czy to nie jest alternator samowzbudny ?
I ostatnie-sprawdź czy alternator dostaje wzbudzenie, bo tam będzie problem. Nie będzie bo jest samowzbudny. Oddaj autor alternator do naprawy bo błądzisz w miejscu .
Nie byłoby problemu gdybyś miał alternator samowzbudny natomiast w tym przypadku musisz zastosować do załączenia przekaźnika układ sterowany napięciem alternatora. Zobacz temat jazdy na światłach.P
prądnice na magnesach neodymowych są sprawniejsze, no i wymagają prostszego sterowania Dokładniej: nie wymagają żadnego sterowania, bo są niesterowalne. Dopiero ich "produkt" wymaga "obróbki", ale na poziomie 100 razy większej mocy, niż ta, której potrzebuje sterowanie alternatora. A można połączyć: mała prądnica samowzbudna na neodymach daje prąd...
Masz alternator Boscha, konstrukcja regulatora sprawia, że alternator jest samowzbudny, ale prąd wzbudzenia bierze z akumulatora. Wzbudzenie włącza się automatycznie po wykryciu napięcia/częstotliwości na jednej z faz uzwojenia (połączenie pod wkrętem). W moim przypadku był alternator Valeo. Nie zagłębiałem się w budowę, ale możliwe że Valeo miał jeszcze...
Podejrzewam że masz BSM , i w nim jest regulator napięcia. Alternator jest samowzbudny , 9 diodowy.
masz moze cały schemat do alternatora dwu pinowego jak wzbudzany jest ten alternator czy jest samowzbudny czy w jakis iny sposob
:arrow: Wiech26 To jest alternator ze wzbudzeniem. Widać szczotki wzbudzenia na ostatnim zdjęciu. Regulator napięcia podpina się na konektor w centrum alternatora. Można spokojnie zastosować elektroniczny 14,5V (od Fiata 125). Co? To w alternatorze samowzbudnym (dziewięciodiodowym) nie ma szczotek? Ja czegoś nie wiem, czy ty piszesz bzdury?
Mimo piaskowania jest samowzbudny dziewięciodiodowy.!
Podpiąłem go tak jak na zdjęciu, niby żarówka gaśnie, gdy włączam alternator wiertarką, ale jak przykładam klucz do wirnika, to się magnesuje trochę. Czy to jakieś zwarcie czy coś? Czy coś źle podpiąłem? Wydaje mi się, że coś źle podpiąłeś, albo raczej za dużo podpiąłeś, chodzi mi te trzy piny - jest do nich wszystkich na stałe podłączony "+" akumulatora...
Alternator jest samowzbudny jeżeli na D+ nie ma zwarcia to musi ładować,tym bardziej że był sprawdzany.
ale trzeba pamiętać że alternator wymaga prądu wzbudzania, prądnica/silnik z magnesami trwałymi nie ma tej wady za to wymaga przetwornicy służącej za regulator napięcia na wyjściu. Są jeszcze prądnice samowzbudne, wykorzystujące magnetyzm szczątkowy.
Każdy alternator jakoś jest wzbudzany - samowzbudny lub obcowzbudny. Podaj typ alternatora , jest na naklejce alternatora. Używaj znaków interpunkcyjnych , bo nie wiadomo jak to czytać od przodu czy od tyłu.
Rozumiem, że instalacje odtworzyłeś na podstawie fabrycznego schematu? Tam jest alternator samowzbudny i on musi mieć 6 diod prostowniczych o dużym amperażu i trzy diody obwodu wzbudzenia alternatora ( 1-amperowe).
Alternator od fiata mirafiori też jest samowzbudny, kiedyś gadałem z elektrykiem samochodowym i powiedział mi że wszystkie alternatory w nowych samochodach są samowzbudne, niestety cena skutecznie odstraszyła mnie od testowania. pzdr
A czy alternator, który kupiłeś był oryginalny? Bo tam idzie samowzbudny.
Każdy się wzbudza od napięcia na wirniku. tak sie składa że są alternatory samowzbudne
Do sprawdzenie prądnicy musisz miec uchwyt do jej zamocowania, coś do napędu i akumulator do wzbudzenia. Chyba że sprawdzisz tylko uzwojenie omomierzem i styk na szczotkach. Z alternatorem podobnie tyle ze bywają samowzbudne........, Pozdr.J.
]CYRUS2 napisał: Tak alternatora nie wzbudzisz. Alternator wzbudza prąd stały z akumulatora płynący przez lampkę ładowania. Alternator samochodowy nie jest prądnicą samowzbudną, a o takiej tu mowa. Jest zawsze prądnicą obcowzbudną, wzbudzaną napięciem z akumulatora. Prąd płynący przez lampkę ładowania, nie zawsze jest prądem wzbudzenia. Nie rozbierałem...
Alternatory są samowzbudne? Czy wzbudzenie przez D+ a potem już wzbudzenie jest pobierane z 3 diod w układzie gwiazdy podłączonych do stojana?
Maksymalną moc wytwarza 34A a napiecie 64V - to jakaś paranoja. Tyle to może wytworzyć bez regulatora napięcia, a jeśli w tym motorze jest instalacja 12V to regulator ogranicza do 14,2V. Wydaje mi się , że można w tym motorze zastosować któryś z regulatorów z instalacji samochodowych, jedyne co to sprawdzić czy dany alternator jest typu samowzbudnego...
dzięki że ktoś się tym zainteresował .poszukiwałem informacji u znajomych trochę się dowiedziałem na ten temat zgadza się to jest alternator samowzbudny, pod pokrywą znajduje się tylko układ prostowniczy jednak nie ma regulatora. podaję oznaczenia na oryginalnym regulatorze σΠB 23_50 . ten środkowy zacisk (ros d ) służy do podłączenia kontrolki...
Widziałem taki alternator (Czeski Magneton) w wykonaniu kopalnianym (zasila światła w lokomotywie jeżdżącej pod ziemią, ze względów bezpieczeństwa pojazd nie posiada akumulatora). W wirniku ma zamocowane niewielkie magnesy stałe, dzięki czemu jest samowzbudny
Jak to ma działać jak schemat jest samowzbudnego a ty masz obcowzbudny.P
W jaki sposob mozna przerobic alternator obcowzbudny na samowzbudny??? Co to wogole jest mozliwe?
Jeżeli alternator jest samowzbudny ( a chyba takie są w obecnych samochodach) to według mnie gdy stoi, nie powinien dostawać żadnego napięcia (bo je sam wytwarza) i nie powinien piszczeć.
Podaj więcej szczegółów - jaka prądnica(alternator) samowzbudna/obcowzbudna, te 3x48V to międzyfazowe? Akumulatory kwasowe/zasadowe? (kwasowe - 57,6V) Po co te "dodatkowe obciążenie"? W każdym przypadku wymogi układowe są inne.
Witam.Mam taki dziwny przypadek.Alternator nowy(niby po regeneracji) ale objawy jak na starym.Na wolnych ładowanie 13v.Po przekroczeniu 1000rpm 14.2v.Bsm nie wysyła żadnych sygnałów żadnego pwm nic z tych rzeczy.Po odpięciu kabla od alternatora jest tam 0v.Czasami pojawia się impuls około 9v.Na kablu cienkim od alternatora jest 13v po odpaleniu.Czy...
(...)dzisiejsze alternatory to konstrukcje samowzbudne(...) Nie kwestionuję tego bo się nie znam... ale skoro są samowzbudne to jak odbywa się regulacja napięcia? W moim samochodzie regulacja napięcia odbywa się poprzez załączanie lub odłączanie uzwojenia wzbudzającego (regulator elektromechaniczny lub tani elektroniczny) lub regulację prądu uzwojenia...
Przy przeróbce alternatora na samowzbudny konieczne byłoby przerobienie połączenia uzwojenia wzbudzenia - jedną ze szczotek połączyć z masą, a nie z zaciskiem B+ jak to było w oryginale. Nie zawsze tak się da zrobić. Spróbuj poszukać starych, dużych, zewnętrznych regulatorów od japońskich samochodów, np. z Toyoty z lat '80. Kiedyś miałem z takim do...
Nie ma w alternatorze żadnego samowzbudnego wirnika. Zależy wszystko od regulatora. Masz podane co wsadzic i będzie po prawidłowym spięciu działać. Na szczotkach masz mieć opór uzwojenia wirnika. Szczotki miedziano-węglowe alternatora.
Jeżeli masz alternator rozłożony to sprawdź: Wirnik: czy nie ma przerwy - mirnik między pierścienie(powinien pokazac jakąś opornośc) i czy nie ma do masy - miernik między pierścień i oś(tu miernik nie powinien nic pokazac).Do sprawdzenia przebicia międzyzwojowego potrzebny jest specjalny przyrząd. Stojan: czy nie ma przerwy - miernik wpinasz między...
Romek, w dziale "elektryka " pytań nie zadaje byłe łoś i chyba rozeznanie ma! Plusa za stacyjką wydrze tam i z alternatora, drugi to L. Tam nie ma plusa ze stacyjki. Alternator jest samowzbudny.
Alternatory samowzbudne montowane są w drogich autach terenowych i pojazdach specjalnych. Umożliwiają eksploatację pojazdu bez akumulatora. Dodatkowo mogą być 5-cio a nie jak standardowo 3-fazowe. Wielu kierowców nawet nie wie o tym,że taki alternator posiada.
Magnetyzm szczątkowy nie wystarczy aby wzbudzić alternator. Żadna nowoczesna maszyna nie polega na magnetyzmie szczątkowym. To nieprawda. Były produkowane alternatory samowzbudne, bez zewn. zasilania uzw. wzbudzenia. Wcale udane, mniej awaryjne.
Alternatory są samowzbudne? Chyba nie: Nie. Ale poczekaj, co powiedzą inni. Jak uda Ci się uzyskać sensowne napięcie w/g mojego pomysłu, to Ci powiem jak zrobić taki układ samowzbudny i regulowany.
Ja bym się nie pitolił, tylko wziął "podkowę"/prostownik z rozwalonego alternatora makarona, fiata czy cokolwiek i podłączył z głową obciążenie. Z opisu nie wiadomo czy to, w zasadzie tylko z nazwy "alternator", samowzbudne koło magnesowe wyrabia napięciowo i wygląda, że usterka jest na cewkach. Tak wynika ze schematu, który mam. A przebicia do masy...
Witam wszystkich i proszę o pomoc . Spalił mi się regler a o kupnie nowego mogę zapomnieć ( 600PLN ) . W związku z tym chciałem zapytać czy ktoś mógłby zaprojektować układ regulatora . Ja się na tym kompletnie nie znam . Kilka szczegółów : - motocykl KTM enduro - alternator jednofazowy samowzbudny - napięcie na zaciskach alternatora do 75V - moc alternatora...
ponownie pytam, czy po włączeniu stacyjki na zacisku 67 powinno pokazać się napięcie? Nie. Prądnica w przeciwieństwie do alternatora jest samowzbudna i nie potrzebuje dodatkowego prądu podmagnesowania, żarówka kontrolna ładowania spełnia tylko rolę informacyjną, bez niej prądnica też ma zacząć ładować. Zacznij od sprawdzenia samej prądnicy bez regulatora,...
tylko ze ten alternator jest nowy no nie mowy ale regenerowany, a moze ktros dioda siedzi to mala pomocniczy, bo nie sadze zeby mial przebicie wszakt to regenerowany ale uzwojenie ma chyba nowe Dodano po 2 dodam jeszcze ze jak sie wlaczy alternator a potem wlacze swiatla i podgrzewanie szyby to przestaje dzialac, czyli jak dostanie obciazenia to lipa...
Alternator nie jest maszyną samowzbudną, żeby zaczął dawać napięcie, przez wirnik musi popłynąć niewielki prąd, żeby go wstępnie namagnesować, tą rolę pełni kontrolka ładowania, żarówka o mocy ok 2W, w samochodach, w których jako kontrolka jest stosowana dioda led, jest zamontowany rezystor, który wzbudza alternator, prąd płynący przez led byłby zbyt...
Więc nie masz WOGÓLE pojęcia o elektrotechnice motoryzacyjnej. To jest wycieczka osobista nic nie wnosząca do tematu. I po co z alternatora samowzbudnego chcesz zrobić obcowzbudny? Żeby coś tam działało? To prymitywne obejście problemu, zamiast jego rozwiązania. Wg mnie nie przystoi Elektrodzie.
Dokładnie, stacyjka lub ew. bezpiecznik główny. Oświetlenie główne i klakson są zasilane przed stacyjką, natomiast kierunkowskazy i światła stop po stacyjce. Ładowania też nie będzie, gdyż często alternatory samowzbudne potrzebują jednak "wspomagania" poprzez świecenie kontrolki ładowania. Stacyjkę lepiej kupić oryginał LSN.
To w końcu masz sprawną kontrolkę ?,jaka jest trudność by była sprawna.Alternator samowzbudny ,bo o takim jest mowa ZAZWYCZAJ się nie wzbudzi by ładować,oczywiście jak jest sprawny,gdy kontrolka uszkodzona.
Problem w tym, że nie ma tam zwarcia bo żaróweczka podpięta pod wyjście alternatora gaśnie nawet wtedy kiedy wszystko jest podpięte.... Skoro ładowanie jest super to znaczy, że alternator jest samowzbudny nawet nie trzeba przygazować aby zaczął ładować....szukam informacji co wygasza kontrolkę....
Pierwszy to samowzbudny, drugi to obcowzbudny, ale teraz te różnice sie zacierają.
A ja pozwolę sobie temat zamknąć, ponieważ zaniża on ogólny poziom forum. Kolega bizon_126 następnym razem otrzyma ostrzeżenie, jak będzie udzielał szkodliwych porad i nie dostosuje się do p. 10.9 Regulaminu. Autorowi postu polecam zapoznanie się z ogólnodostępnymi materiałami, dotyczącymi niezwykle prostej zasady działania alternatora, bez względu...
Od jakiegoś motocykla z alternatorem samowzbudnym. Np. CBR600, sporo tego na Alle... i ceny znośne. Podłączasz trzy fazy, + i masę. Reszta u Ciebie to pewnie jest + po stacyjce. W trwałość kitajskich regulatorów raczej nie wierzę. Ps. Przemierz sobie najpierw rezystancje cewek alternatora i przejście do masy, co by następny regler z dymem nie poszedł.
To jest rezystor sztucznie zwiększający moc kontrolki do ok. 4–5 W, który służy do tego aby alternator samowzbudny, z diodami wzbudzenia (9-diodowy), wzbudził się szybciej tzn. natychmiast po uruchomieniu silnika. Prąd przepływający przez żarówkę z rezystorem, następnie przez regulator napięcia, powoduje wstępne namagnesowanie wirnika alternatora. W...
Sokrat58 alternator to też prądnica a alternator od motoru jest samowzbudny więc może się nada.
Na początek sprawdź czy na przekręconym kluczyku masz napięcie na małej wtyczce wpinanej do alternatora( wzbudzenie). Pewnie nie bedzie nic i tu szukałbym przyczyny. U mnie wystarczyło wypięcie jej i wpięcie z powrotem :-) Te alternatory są samowzbudne i od około 1500obr/min zaczynają ładować nawet bez wzbudenia z zewnatrz.
Bardzo dziękuje za odpowiedzi. Przystane na propozycje zaproponowane przez Panów i zrobię to za pomocą alternatora. Tylko chciałbym rozwiac pewne wąpliwości: 1. Czy do tego układu będę potrzebował jeszcze jakiegoś akumulatora żeby uzyskać napięcie wzbudzenia ? 2. Rozumiem że regulator napięcia alternarora bada napięcie na wyjściu alternatora i na tej...
Kolego Madera . Alternator jest samowzbudny bo posiada diody wzbudzenia . Do inicjacji wzbudzenia wystarczy pozostałość magnetyczna plus 0,1-0,2 A z kontrolki ładowania podawane do regulatora. Większa ilość faz przed mostkiem zmniejsza pulsowanie prądu .Serwisowanie ,jak Kolega napisał identyczne.
W takim razie pozostaje wpiąć alternator bezpośrednio w grzałkę :d by się tylko przydał termostat do tego :) Ale z tego co wiem to alternator podpięty "na krótko" bezpośrednio nie będzie wogóle ładował bo potrzebuje prąd wzbudzenia. Bo chyba nie ma alternatorów samochodowych samowzbudnych. Poza tym termostat na 30-50A DC to też trochę wyzwanie.
do klon111 - Trzeba to obliczyć. 1.Moc dopuszczalna wirnika 15 V x 2 A = 30 W .Takie ampery zmierzyłem po regulatorze w wirniku.Przyjąłem 2 A jako dopuszczalne w tym Swoim wirniku alternatora. 2.Opór uzwojenia wirnika R = U/I = 15 V / 2 A = 6,5 Ω ≈ 7 Ω 3.Prąd przy 120 V w wirniku I = U / R = 120 V / 7 Ω = prawie 20 A ( do tego...
Wypadałoby pomierzyć moc tego alternatora używając dowolnego obciążenia. Maks obciążenie to takie przy którym napięcie będzie powoli przysiadać. Następnie patrzysz w tym momencie na maks prąd ładowania. Co ważne alternatory samowzbudne mają zasadniczy mankament tego typu że wymagają podwyższonych obrotów aby zaszedł proces ładowania. Alternatory samochodowe...
Nie wygląda na typowy, taki jakie my znamy z naszych silników, czyli z wyjściami D i DF (15 i 67). Ten ma 3 wyjścia w formie blaszanych ścieżek i dwa niebieskie kabelki. Gdzieś już takie coś widziałem, ale teraz nigdzie nie mogę znaleźć. Jedna blaszka idzie pod B+ i jest dobrze dokręcona. Trzeba pamiętać, że alternator ten jest samowzbudny i bezszczotkowy,...
Rower nie samochód, w dzień jeździ bez włączonego oświetlenia, a te 3VA powinny wystarczyć na niezbyt intensywne korzystanie GPS-a, a w przerwach - na podładowanie akumulatorka (np. takiego na 1 -2 Ah), żeby można użyć GPS-a na postoju. Dlatego, że to jest 3VA, więc najprawdopodobniej regulator napiecia lub inny układ kontrolujacy ładowanie nie będzie...
nie wiem czy takie normalne jest to że każdy alternator potrzebuje wzbudzenia, właśnie przelutowywałem całą instalację od MTZ i mam alternator co prawda 12V ale samowzbudny, ani w realu ani na żadnym schemacie nie jest podłączony przez kontrolkę. Jeden przewód do akumulatora a drugi do blokady rozruchu.
Tylko pamiętaj, że alternator jest urządzeniem wysokoobrotowym i nie jest samowzbudny.
Z usuwaniem diod bym się nie śpieszył, wyprowadź tylko ewent. przewody do ich zwierania natomiast przemyśl czy jest konieczność stosowania dodatkowego żródła prądu do wzbudzenia, może byłaby możliwość zrobienia tego alternatora samowzbudnego. Prądnice wzbudzają się same z magnetyzmu szczątkowego więc pozostawał by tylko problem regulacji prądu. Ty wiesz...
To skąd wiesz że to mostek jak jego uszkodzenie jest zawsze sygnalizowane przez kontrolkę bo to alternator samowzbudny.P
Dziękuję za sugestie, ale już doszedłem co i jak. 1- (+) z akumulatora 3- (-) z akumulatora (masa) Dzięki temu podłączeniu działa woltomierz. Jak zegar odpakowałem z paczki jako nowy, to przy starym akumulatorze (11,5V) nic nie wskazywał. Dopiero dzisiaj, jak go podpiąłem do prostownika (15,5V) to się ruszył i już działa dobrze. Widocznie zastał się...
Jak na 12 V to raczej była przerabina. I tutaj pytanie. Prądnica komutatorowa czy alternator? Otóż we wczesnych wersjach Jawy (stacyjka w zbiornuku plaiwa) była możliwość uruchamiania na pych przy odpowiednim położeniu kluczyka. Jeśli jest to wersja prądnicy samowzbudnej to można uzyskać taką możliwość.
Do C330 najlepszy jest od matiza ,koło pasowe pasuje i jest samowzbudny,no i oczywiście łatwy w montażu.
alternator samowzbudny samowzbudny generator przetwornica samowzbudny
wzbudzanie mikrofonu przycisk myszki kostka stacyjki octavia
panasonic aquarea panasonic aquarea
Zamiana trymera 3-12 pF na 4-15 pF w układach elektronicznych Schemat serwisowy Krups EA873 - dostępność i alternatywy