Naładuj baterie i zmierz jej napięcie. Zobacz co spalone w alternatorze.
Do sprawdzenia błędy z ECM,sterownik podje 24V na regulator alternatora.
Mam problem z ładowaniem Scania 124. Nowy alternator. Gdzie szukać problemu w przekaźniku?
Tak samo się dzieje jak jest przerwa na D+
Ten błąd oznacza za masz problem z alternatorem.
Sterowanie alternatora jest z EMS, przewody są krótkie także nie powinien być ci potrzebny schemat, jeśli jesteś pewien że alternator jest dobry(kiedyś miałem uszkodzony nowy z pudełka) i nie ma ADR to masz uszkodzony EMS.
Szczotki i regulator napięcia alternatora
W dieslach obrotomierz pobiera sygnał z alternatora. Dlatego jak padło ładowanie to też i brak wskazań obrotomierza. Objawy wskazują na uszkodzenie alternatora (jak zrozumiałem kontrolka świeci). Najprawdopodobniej szczotki.
Podmień alternator lub akumulatory :D
Witam, proszę o inf. czy ktoś się spotkał z takim tematem: Scania Euro6 nowy alternator i nowe baterie, prąd ładowania 29,4V, po wyjęciu alternatora na stole 28,4V, co to może być? Jedyne błędy to zapchany filtr cząstek stałych, ale nie można go wypalić bo jest za wysokie napięcie ładowania?
Wydaje się że regulator napięcia na alternatorze do wymiany
S40 - podaje masę na żółty kabel jak rozłącza się plus tak? To służy zatrzymaniu produkcji prądu przez alternator. Twoja Scania to nie R.
Powiedział co wiedział...
Kabel od rozrusznika do alternatora sprawdzony. Problem już jest znaleziony,powodem braku ładowania jest uszkodzony komputer silnika.
Różne są te koszyczki i różnie jest to wyprowadzane- w alternatorze Scania jest to akurat lutowane (przygrzewane) w okolicy wentylatora do tych wąsów które biegną wewnątrz tworzywa i jest to dość daleko od pierścieni i temperatur- koszyczki się wymienia, lutuje wyprowadzenia i to nawet trzyma. Są tam dwa punkty mocowania- jeden, który miałem na myśli...
koledzy mam taki sam problem w scanii 114 380, dostalem drugie zegary podpiolem je odpalilem auto i dalej to samo. na wolnych obrotach pokazuje ponizej 500 czy to moze byc problem z alternatorem ?
Na 31 stronie jest opis.
Dziękuję za informację temat ogarnięty brakowało sygnału z alternatora
Witam. Kilka razy odpalałem Scanię R na krótko (z uszkodzonym sterowaniem rozrusznika) i nigdy nie było błędu ładowania alternatora..
A czy czasem był wymieniany alternator ?
Witam, Znajomy posiada Scanie R 420 z 2006 roku. Gdy jego kierowca zgasi ją to za 5/6 godzin nie idzie jej już odpalić. Podejrzewaliśmy rozrusznik lub akumulatory ale to jest w porządku. Dopiero jak odłączyliśmy wszystko od przetwornicy w kabinie to odpaliła po całym dniu stania bez problemu. I moje pytanie jest takie, czy to jest wina przetwornicy...
Witam. Po wymianie alternatora przestał chodzić obrotomierz i świeci kontrolka ładowania, a alternator ładuje. Po zmierzeniu miernikiem pokazuje 27,2V - 27,8V, więc tu jest wszystko OK. Miał ktoś podobny przypadek? Dzięki za odpowiedzi. Pozdro
Witam. Scania R 420 2007r zapaliła się kontrolka ładowania .Sprawdziłem napięcie 28.3v czyli jest prawidłowe.Wymieniłem regulator napięcia i też bez zmian.Przy alternatorze do żadnego z dwóch cienkich przewodów nie dochodzi PLUS po zapłonie,obydwa idą do sterownika przy silniku i są dobre.Nie bardzo wiem gdzie szukać rozwiązania tej usterki.Proszę o...
Jaltes opisuje błąd w taki sposób; Zasilanie 2.Napięcie obwodzie przekroczyło dolną dopuszczalną granicę. Napięcia na bezpiecznikach sprawdzone, dodam że błąd wywala tylko po odpaleniu.
To ma być ADR? Jeśli nie to trzeba pociągnąć tylko 2 przewody dodatkowo. 2 zabezpieczone bezpiecznikami jeden Tacho drugi Radio. Dobrze by było aby "hebel" miał dodatkowy wyłacznik zwarty po wyłączeniu prądu, do blokady alternatora.
Witam. Auto Opel Movano 2.5l. Wczoraj zauważyłem, że zaświeciła się kontrolka ładowania... zaświeciła się cyklicznie co 3-4 minuty podczas jazdy. Miernikiem sprawdziłem napięcie, wynosi 11.4. Stwierdziłem, że wina leży po stronie alternatora. Wymontowałem, zawiozłem do serwisu, gdzie okazało się, że alternator jest sprawny - napięcie 14.5. Po włożeniu...
Panowie pomocy.. SCANIA R420 2007R. Podczas jazdy giną mi światła długie, klakson, spryskiwacz szyby i podgrzewanie lusterek. Wpływ km oraz czas jazdy nie ma wpływu.. Ginie wszystko różnie po 10min. jazdy po 1,5h jazdy. Powymieniałem przekaźniki nie pomogło. Czy ma ktoś jakiś pomysł?
Witam świeci się kontrolka ładowania. proszę powiedzieć co po kolei sprawdzić. czy po drodze są jakieś bezpieczniki , przekaźniki co mają wpływ lub związek z ładowaniem aku? jak sprawdzić sam alternator. i czy przed alternatorem jest tak jak na schemacie GEN. IND. w INSTRUMENT CLUSTER. jeżeli coś takiego jest to gdzie się znajduje. :idea:
witam chodzi m konkretnie jak sprawdzic alternator wymontowany z samochodu i nie chodzi mi o sprawdzenie wizualne,bo szczotki mozna wymontowac i sprawdzic ich stan pierscienie tak samo wmiare silne przebicie na wirniku lub stojanie tez zwyklym miernikiem,natomiast wiem ze sie robi specjalna kombinacje kabli wraz z zarowka wzbudzenia i podlancza sie...
A czy ten żółty przewód podłączyć pod aku czy jest gdzieś zasilanie stały + przy alternatorze ?
Problem rozwiązany. Sprzedano mi niewłaściwy regulator napięcia. Polecam wszytkim wymianę i zakup regulatora ściśle wg. numerów seryjnych alternatora.
Nie potrzebujesz większych obrotów do niczego, ale jest jakiś problem w komputerze, który to pilnuje max. obrotów silnika, albo szwankuje obrotomierz, albo alternator.
On nie ma dwóch alternatorów czasem?
sprawdz przekaznik od blokady rozrudsznika jest polaczony z d+ alternatora (zabezpieczenie)
Zasilanie gazem nie za bardzo, kłopotliwa, droga i skomplikowana instalacja. Alternator do Catterpilar, Scania maja po 100A.
przegląd instalacji alternator kabina i do sprawdzenia szczotki w alternatorze ... Pozdrawiam .
Kabelki od alternatora, przetarte możliwe że na łączeniu ramy z kabiną. Napraw je i odpalanie powróci (chyba że sam alternator uszkodzony)
Masz problem z odpaleniem? Odłącz akumulatory i sprawdź je przyrządem obciążeniowym. Sprawdź jeszcze ładowanie na samym alternatorze, połączenie alternatora i rozrusznika.
Niestety też zaliczyłem taką awarię. Sterownik silnika uszkodzony. Na szybko pominięty został sterownik silnika i alternator ładuje. Trzeba bezpośrednio z akumulatora podać "+24v" na obydwa cienkie kable idące do wtyczki alternatora.
Jest ADR Ale po wieczornych bojach nawet serwis Scani rozlozyl ręce alternator wymieniony bosch na bosch.
Winny jest przekaźnik, aktywowany w momencie rozpoczęcia ładowania alternatorem. Niestety, nie mam pod ręką schematu i nie powiem który. To pozwoli ci juz na pewne działania- np wzajemna zamiana przekaźników.
Sprawdzałeś czy na alternator dochodzi impuls, wzbudzenie? Chyba niebieski przewód jak dobrze pamiętam , może przetarł się w trąbie słonia. Sprawdzałeś wiązkę od alternatora do kabiny pod atrapą?
A filtry wymienione? Alternator był zmieniany?
Kup używkę alternatora za stówę i sobie pomierz ile koło pasowe wystaje. Co do zablokowania rozrusznika. Stało się tak nam we firmie u Scanii. Stała w ciężkim terenie, podczas zapalania zespawało styki, czy coś się tam zablokowało. I w tym ciężkim terenie trzeba było ten rozrusznik wymienić. U mnie w Megane na kołach 6 rowkowych jest założony pasek...
Witam uszkodzony komputer brak impulsu 24volt na alternator temat zamykam Pozdrawiam
Urwany przewód wzbudzenia, lub koniec szczotek alternatora. Jak wyżej - takie zabezpieczenie.
a pasek alternatora sie nie slizga??
Podaj numer sterownika EMS lub vin chociaż. Dodano po 1 Tu Masz opis tak na czuja... :D Napięcie akumulatora Opis Napięcie akumulatora miało wartość niższą niż dopuszczalna. Wartość napięcia wynosiła 9 V lub mniej przez 0,2 s. Przyczyna Usterka może wystąpić w trakcie rozruchu zimnego silnika, jeśli akumulator jest słaby. Uwagi Jeśli napięcie jest za...
majster...nie chce wchodzić w nie potrzebne dyskusję proszę uwierz mi,nie chodzi o drogie części lub oryginały,bez problemu jak trzeba będzie to podjadę i zapłacę..ale jestem z tych ludzi co lubi korzystać z neta i z forum i podzielić się swoimi doświadczeniami czy problemami,po prostu, naprawdę nie potrzebuje takich komentarzy bo mam swoje doświadczenie...
Zadajesz pytanie, że nawet kolegom elektrykom nie chce się odpowiadać, i prawie sam sobie udzielasz odpowiedzi. :) Sprawdź wszystkie połączenia, od akumulatorów po alternator i tablicę bezpieczników. Na nos mechanika, tu nie tylko masa ale i prąd może być luźny. :) Odłącz ogrzewanie całkowicie i zobacz co się będzie działo.
Sluchajcie usterkabrozwiazana trudno w to uwierzyc ale przyczyna okazal sie alternator ktory generowal za duze napiecie i automatycznie odcinalo zawory stad slabe hamulce..... Alternator wymieniony na nowy orginalny i jak reka odjol
Alternator nie ma na czujniki żadnego wpływu.
cześć to stąd te inne błędy w VIS.Ten błąd vis 79 jest aktywny czy sprawdzałeś zasilanie i zero na pinach przekaznika,który to rok tej scanii podaj jak możesz 7 ostatnich cyfr z numeru vin aby dobrać odpowiedni schemat elektryczny do rocznika Dodano po 59 ten przekaznik ma oznaczenie R19 ze sterownika VIS z wtyki D z 18 pinu po uruchomieniu silnika...
Mam mały problem zaczęło się od tego że alternator nie ładował po nocy odpalałem na kable dzisiaj ta samą kontrolka plus czerwona usterka silnika rozrusznik kreci ale nie odpala
darfur5 alternator ładuje dobrze, pół roku temu był wymieniony
no bo właśnie mam problem z wzbudzeniem alternatora :( i niewiem czy to wina złej instalacji czy może jakies trzeba zrobic trik zeby go wzbudzic ??
Jeśli nie ma drugiego alternatora to pin porostu jest wolny ,,nie uzbrojony"
A jaki to alternator? Valeo czy Bosch. Prąd ładowania zależy od typu alternatora i jego budowy. Np. w Scanii są stosowane altki o wydajności od 75 do 110 Amper zależnie od wyposażenia pojazdu.
alternator scania scania alternator diody alternator sprawdzenie
kolektor słoneczny powietrzny trilux wysoki czarny korektor radmor
bateria parkside interfejs multidiag
Skoda Fabia 1.6 TDI 2014 – lokalizacja czujnika położenia kierownicy G85 Telewizor Blaupunkt gubi kanały DVB-T2 – niestabilny sygnał, wzmacniacz antenowy, autoaktualizacja