Dzięki szaman sprawdzę przy najbliżej okazji czy te sitko nie jest zapchane. Tak to seria 4 i na 99% stary typ smoka.
Witam ! Nabyłem taką scanie z 2004r na silniku HPI 420 , po odpaleniu strasznie kuleje na cylindrach na wolnych obrotach silnik nie dymi ani na niebiesko ani na czarno przy diagnozie silnika na serwisie stwierdzili uszkodzony zawór gaszenia i sprawdzenie smoka w zbiorniku, scania gaśnie bez problemu po przekręceniu stacyjki :idea: więc trochę mnie to...
Witam. Może to być też zawór gaszenia. Wymienialeś zaworki zwrotne ?!? Jedyny jest w "smoku"
Temperatura paliwa (czujnik) Ciśnienie paliwa (czujnik) lub brak ciśnienia. Sprawdź filtr, smoka, pompę- zmierzyć ciśnienie.Sprawdzić zaworki przelewowe.
co Koledzy poradzicie bo to auto pali jak smok
Może tak być. Ważne jest to jaki jest kod błędu po wyłączeniu silnika . Osobiście obstawiam na wysokie ciśnienie paliwa auto gaśnie i odpala bez problemu . Jestem słaby w układach paliwa Scania ale ostatnio przy tych objawach był smok.
odepnij przewody zaraz za filtrem paliwa, wsadz do banki 5 litrow i sprobuj wtedy pomierzyc cisnienia. Jesli nic sie nie zmieni to raczej mozesz sobie odpuscic grzebanie przy smoku. Jesli bedzie poprawa to warto sprawdzic smok
Jeden zawór masz po lewej stronie akumulatora paliwowego 16bar, drugi w obudowie filtra 24bar. Odchylenie tak dużej różnicy świadczy że coś jest nie tak w układzie paliwowym. Po za tym, po zgaszeniu auta, paliwo powinno zejść do ok 1bar bo tyle wynosi ciśnienie atmosferyczne. Coś jest zapchane lub kaseta świruje Sprawdź smoka, ECU mam do HPI Jak coś...
Witam Do sprawdzenia jest w pierwszej kolejności smok paliwa a dokładnie zaworek,który jest zamontowany w smoku(ameliniowa rurka część ssąca) Trzeba podlączyć się z powietzrem do nypla odpowietrzającego na obudowie filtra paliwa i wpompować 3 bary ciśnienia do układu ważne jest aby nie pompować wiecej niż te 3 bary.Większe ciśnienie może uszkodzic smok....
Kolego smok do sprawdzenia
Sprawdź pompę oleju , koło zębate lubi się luzować na wałku pompy, oringi do przedłużenia rury smoka lubią twardnieć i łapią lewe powietrze, dlatego po przegazowaniu ciśnienie wraca do normalnych wskazań.
Bardzo dobrze, przynajmniej ten element wykluczyłeś. Teraz sprawdź zaworek przelewowy na listwie(pisałem) i ściągnij dekielek smoka przy baku- tam lubi być przerdzewiała metalowa rurka. Możesz też założyć tekelana bezpośrednio do zbiornika od popki i test czasowy powie, czy warto się tym punktem zajmować. W pompie głównej paliwa też są zaworki jak pamiętam.....
ponownie mam podobny problem jak na początku tylko teraz nie dymi, ale powyżej 800 obrotów zapala się edc, niema siły, silnik pracuje tak jakby nie palil na wszystkie cylindry, na ręcznej diagnostyce pokazuje bład 71, wymieniłem filtr paliwa, sprawdziłem smoka czy przypadkiem nie ma problemu z siatką, i nic nie pomaga
Odczytaj kody błedów, usterka może dotyczyć wielu rzeczy: czerwony zawór, pompa zasilajaca, zaworki w smoku paliwa.
Pompy podające w hpi też dość często padało skoro uważasz że smok napewno jest dobry
Jesli ta scania ma pompe wstepna trzeba sprawdzic cisnienie zasilania wstepnej.Sprawdzic nieszczelnosci w ukladzie paliwowym lub zatkany smok w zbiorniku.
Mam problen z scanią 124 hpi czasami a przewżnie w mieście zapala mi się edc byłem w scani serwisie wymieniłem pompę paliwa smok sprawdziłem co zalecała scania a i tak czasami edc się zapala. Ma ktoś pomysł co może być ?
Problem rozwiązany, przyczyną okazał się jednak smok. Sprawdziliśmy zaworki, te dodatkowe, które założyliśmy pól roku temu, okazało się, że jeden nie wytrzymał i przepuszczał, drugi był ok. Po podaniu do smoka ciśnienia, okazało się że kulka trzyma, tylko puszcza uszczelnienie u góry smoka, tam gdzie jest skręcany śrubkami imbusowymi. Założyliśmy nowy...
Witam,czy sprawa sie wyjaśniła Dodano po 2 Czy w smoku jest zaworek zwrotny.
Problem rozwiązany usterka tkwiła w smoku na powrocie adblue
Witam Sprawdz zaworek w smoku prawdo podobnie nie trzyma paliwa i stąd ten problem.
Witam, problem rozwiązany, zatkany smok adblue, dzięki wszystkim za odp Dodano po 1 Zatkany smok adblue
Przyjrzyj się zasilaniu czujników, może brak masy, uszkodzeniom przewodów, błędy o tym mówią.- no jak grzebałeś przy smoku to też sprawdź.
Witam, Jakiś patent na wyjęcie smoka starego typu (przewody na zatrzaski). Procedure z multi znam. Scania z 2003 możliwe, że od nowości smok siedzi. Nie chce uszkodzić, a muszę wymienić zbiornik. Jak przetnę przewód to jakaś złączka da rade?
Masz wkład filtra paliwa tak?Po odkręceniu dekla z filtrem w środku jest taki plastikowy trzpień , wykręć go i dokładnie sprawdź czy nie jest pęknięty bo to jedna z przyczyn uciekającego paliwa z filtra jak i nieprawidłowego przepływu jeśli filtr jest zamknięty.Drugą przyczyną uciekającego paliwa z instalacji jest awaria zaworka zwrotnego w smoku. Tego...
Ustawienie zaworow nie zaszkodzi. Sprawdzenie sitek na smokach i wymiana filtrów paliwa też;) Jakie pokazuje cisnienie na listwie?
Smok był nieszczelny i schodziło paliwo.
Głośna praca pompy oleje może być spowodowana zasysaniem powietrza na oringach łącznika między pompą a smokiem ,wiem z doświadczenia.
Możesz jeszcze zrobić tak żeby odłączyć przewody zasilające od zbiornika chodzi o to żeby pominąć zbiornik , zorganizuj sobie bańkę z paliwem i bezpośrednio żeby pobierał paliwo z bańki i zmierz ciśnienie , może jakieś nieszczelności są w okolicach zbiornika lub coś ze smokiem jest nie tak.
Jest to do sprawdzenia bez dzwonienia do serwisu, miałem kiedyś podobny problem i rozwiązałem to w następujący sposób- każdy kto miał kiedyś zdemontowaną miskę olejową w scanii wie , że przy smoku jest półka ( blacha ,parapet) która ogranicza włożenie bagnetu za daleko. Wystarczy poluzować pochwę ,wejście bagnetu, jest tam śruba fi 8 i wyciągnąć tekelan...
ok rozumiem z nowym rokiem zacznę sprawdzać od smoka w górę Dzięki za pomoc dzisiaj.
Witam jak najbardziej most,kapcie czy skrzynia czy były wymieniane te podzespoły kiedyś też miałem przypadek,że pompiarz założył nie te końcówki co trzeba i szło szału dostać dlaczego pali jak smok i nie mam mocy.
Zmierz wielkość podciśnienia między smokiem a pompą, sprawdź też wentylację zbiornika. Usterka w 2 bankach to ewidentny brak ciśnienia.
Gdy wszystkie rady zawioda zrzuc miske i zobacz czy nie odkrecila sie pompa lub sam smok z pompy.Znam takie przypadki.
mam ta tulejke we wlewie , wyciągałem smoka i przesuwałem do patrzac na wskaznik i wariuje .
Witam Pierwsze co to misa w dół sprawdź o-ringi na laczniku pompa smok i zaworek w pompie pękają sprężynki.
W smoku na zbiorniku też jest zawór zwrotny który lubi paść i paliwo cofnie się do zbiornika. Niestety nie można go wymienić , trzeba wymienić smok.
Niektórzy wiercą u dołu coolera otwór 3-4 mm,aby spuścić wodę,ta woda to niezły budyń-mieszanka oleju i wody wredna emulsja.Przy huśtawce mrozów ,po uruchomieniu, intercooler potrafi zamarznąć i wręcz zadusić silnik Jeśli wentylacja silnika "odma" jest poprowadzona na zewnątrz a nie do rury ssącej to nie może być oleju (chyba że turbina padła). Zawór...
Witam potrzebuję schemat instalacji elektrycznej do scanii R420 z 2005 roku mianowicie chodzi mi o kabel który wychodzi ze smoka do kabiny w które miejsce wchodzi ponieważ wskaźnik przestał pokazywać poziom paliwa. Dziękuje pozdrawiam
Filtr paliwa zmieniany na oryginalny był niedawno, regulator ciśnienia ten w listwie sprawdzałem i przemyłem benzyną (sprawdzałem, czy się zamyka i otwiera – śrubowkrętem). Regulator ciśnienia w obudowie filtra też pamiętam, że wykręcałem takie małe coś ze sprężynką, też przemyłem benzyną i złożyłem z powrotem, ale czy one działają tak, jak powinny,...
SCANIA R 420 naprawiona-znalazłem usterkę, okazało się że smok był zapchany. Została mi do odpalenia jeszcze 470, tutaj ciśnienie w filtrze paliwa jest, błędów komputer nie wykazał. Zaworki na listwie są wyczyszczone, oba.
Witam mam problem z scania 124 podczas jazdy zgasla nie mozna jej odpalic wyskoczyl blad edc sprawdzilem smok cisnienie paliwa jest w filtrze nie odpali nawet na samostarcie pomocy stoje na srodku drogi i skonczyly mi sie pomysły
Hpi ma smok paliwa na 4 przewody pde na 2
Sprawdź odpowietrzenie w smoku. Denoxtronic 1 oczyszcza się sprężonym powietrzem. Może tu masz problem, że robi się ciśnienie podczas oczyszczania i nie ma gdzie ujść ze zbiornika.
Witam mam problem ze scania r420 HPI nikt nie potrafi mi pomóc. W temperaturze do 0 stopni Scania pali od strzała zimna i rozgrzana. Gdy temperatura spada poniżej 0 stopni Scania zimna nie chce odpalić bez samostartu, gdy już odpali odpala później za każdym razem aż do momentu gdy silnik robi się zimny. Błędy wskoczyły przy odpalaniu: GMS1404 EMS 4870,...
witam. świeci mi na desce usterka silnika i dymek z wykrzyknikiem oraz generuje błąd ems 4754 bez żadnej jednostki jedynie z gwiazdką. pali od strzała gaśnie bez problemu jedzie, silnik normalnie pracuje. jedynie co czuje to że ma mniej mocy. czujnik ciśnienia paliwa wyczyscilem ten czerwony zawor od gaszenia też. smoka tak samo wyczyscilem. co to może...
Witam mam problem ze Scanią. Ma duże spalanie na poziomie 40l/100km, wymieniono na serwisie pompę paliwa, zawór EGR, przeregulowano pompowtryski oraz zawory, wymieniony czujnik doładowania. wyczyszczono smok nowe filtry sprawy intercooler Spalanie bez zmian, troszkę się poprawiło, ale niewiele. Czy ktoś może coś doradzić.
Wydaje mi się że ciśnienie powinno być mierzone na odpowietrzniku listwy zasilającej(zaraz za wentylatorem odpowietrznik tzw.szybkozłączka) u mnie na wolnych jak jest rozgrzana ma 3 bary na trochę większych ok 1000 ok 4,5-5bar.sprawdź filtr paliwa czy nie przypchany i smok w baku,może ma problem ze ssaniem
Być może się mylę, ale coś mi świta, że w HPI jest jeszcze zaworek w smoku, w zbiorniku i właśnie skutkowało to szybkim zanikiem ciśnienia po zgaszeniu...
Witam. Jak w temacie. Odpala tylko na samostarcie. Myślę, że to zaworek na smoku, ale świeci się usterka silnika i wywala aktywny błąd EMS 116 1 28. Jakieś porady?
problem jast tki ze odpalam auto jade kilkadziesiat kilometrow I scania gasniezapala sie ustrka silnika odcEkasz z dwie godziny I znow ja pale I da sie jechac ale znow po kilkudziesieciu kilometrach zapala sie usterka silnika I odrazu zadko kiedy sieda odrazu uruchomic znow trzeba odczekac wracam tak zmoskwy ,pomocy,dodam ze zaworwk przelewowy sprawdzalem...
Witam Scania R 2005rok HPI kod błędu 5325 (Niskie ciśnienie paliwa) Po nocy zapala normalnie w dzień podczas jazdy zapala z pomocą odrobiny plaka. Podczas jazdy brak błędów.Jak stanie po 10min nie chce zapalic. Zaworki wymienione ,smok i przewody też. Nowy filtr czpień filtra i dekiel Gdzie szukać przyczyny
Pod kompa, sprawdzać jak buduje ciśnienie na listwie. Filtry, sitko w smoku, nieszczelność na przewodach paliwowych, pompy, zawór przelewowy - przyczyn w tym silniku może być od groma.
Witam, Mam taki problem mianowicie chodzi o scanie G 400 ma dwa zbiorniki po 700 litrów w lewym jest smok i z tego właśnie pobiera całe paliwo a z drugiego prawego pobiera tylko oko 250 l i tak za każdym razem nie pomaga dmuchnięcie powietrza w prawy odpowietrznik. Co może być przyczyną i jak to rozwiązać ?
Mialem podobny przypadek, a mianowicie ktos przede mna wyrzucil separator paliwa i polaczyl przewody na zlaczki i jedna sie rozszczelnila, a ze byla na przewodzie ssacym to zasysalo paliwo z powietrzem i chwilami brakowalo paliwa. Dzialo sie tak raz na jakis czas ale nie dawalo mi to spokoju i przejrzalem przewody i znalazlem te wadliwe zlaczki. Daj...
Witam chłopaki mam Scanie 124 400 98r i do tej pory paliła jak smok, ale siłę miała konkretną, wymieniłem wtryski na nowe pali mało ale poradzić się nie może, słyszałem ze problemem może być fakt, iż wtryski są nowe, a pompę trzeba by poprawic bo daje słabsze ciśnienie. czy miał ktoś podobny przypadek i co sądzicie o tej sprawie piszcie plis
Ten antysyfon ma opinie takie, że przy tankowaniu chlapie napędem, mało, wystaje nad wlew i zagrożenie, że zawadzi naczepą w sytuacjach krytycznych( takie się zdarzają) Albo nie ma takich o jakich myślisz ( Może podaj konkretny model) u nas w Polsce- co prawda jestem teraz w drodze do York Schire,(Selby) ale nie wiem gdzie się za tym rozglądać. Mam...
Podaję z deski bo z deski sczytywałem . Samochód był podpinany pod komputer przez serwis w tedy jak filtr paliwa się zgniótł wymienili go i powiedzieli że wszystko jest ok, a po 2 dniach znów to samo patrzyłem do filtra ale jest ok smok też jest ok . Odpaliłem teraz i jest dobrze nie ma żadnych błędów tylko te obroty mi zostały.
Wgranie sops od innego samochodu może pogorszyć sytuację. W tym pliku zawarta jest dokładna konfiguracja pojazdu (numery wszystkich jednostek sterujących, rodzaj skrzyni biegów a nawet rodzaj smoka paliwowego i jeszcze wiele innych danych ) Poza tym sdp3 weryfikuje plik sops przed wgraniem i raczej musi się zgadzać nr vin, który też siedzi w pliku sops.
Na diagnostyce w ASO Scania powiedzieli że jest uszkodzony zawór EHAP -został wymieniony(ale bez cewki) na drugi nie dało to rezultatu czujnik ciśnienia doładowania -wymieniony na drugi z zamiennika trochę lepiej ale to nie to co było i mówili że turbo bo nie ładuje sprawdzone i nie ma co się czepić do turbiny zawór przelewowy sprawdzałem ale tylko...
witojcie hej po modelu 114 380 wychodzi na pompowtryski pde31 błąd 51 jak najbardziej pompowtrysk 51 ale jest jedno ale pierwszy cylinder ze względu na zamocowanie silnika jest wyżej od szóstego co za tym idzie jeśli są jakieś zakłócenia w zasilaniu paliwa będzie generował błąd powoduje to zapowietrzenie na listwie zasilającej.Może na początek sprawdz...
Witam serdecznie.Po raz kolejny wracam na forum z kłopotem ze Scanią. W poprzednim temacie poruszałem już kłopot z moją Scanią ,dużym spalaniem oraz licznymi błędami EDC. Wszystko to zakończyło się wymianą pompy wtryskowej ,końcówek wtryskiwaczy ,zawory gaszącego EHAB ,pompki paliwowej a kilka dni temu doszedł jeszcze wtrysk sterujący. Pięknie było...
Usterka wstępnie usunięta ;mechaniczna okazało się że pompa klęknęła ,wymieniliśmy i auto odpaliło ,jednak dość długo kręci do zaskoczenia niż poprzednio , możliwe że zawór nie trzyma w smoku? Udało się też na krótko połączyć i wykasować błędy ale problem ze zwarciem chyba pozostał chyba że faktycznie jest jakieś zakłócenie z urządzeń zewnętrznych ....
Witam. Mam problem ze scania r 420 euro 3. Kody wyczytałem ems 53253 oraz 53249 nr.jednostki 1757640. Samochód 1500 km po wymianie smoka oraz zaworu na listwie, trzymała ciśnienie w układzie. Samochód nie równo pracuje po zapaleniu się błędu. Raz jest aktywny raz nie. Dodam ze mechanik podmienił jakiś czujnik ciśnienia paliwa bo na jego więcej pokazywała...
Scania HPI nie wchodzi na pełne obroty ma tylko 2000 obr/min nierówno pracuje, nie ma mocy, przykopca na czarno przy zmianie biegów dość dużo/ nie ma żadnych błędów. Cisnienie paliwa 19 atm zaworki i smok dobre, filtr paliwa wymieniony. Pokazuje komputer że na 6 cylindrze ma duże odchylenie -13 do 9 a reszta po 0 wymieniony pompowtrysk.
czyszczenie smoka demontaż smoka sterowniki smoka
moduł zasilający bosch parkside wiertarka odbicie obrazu matrycy
skutery wodne silniki musical fidelity
Pioneer Amplifier A-107 - świeci DIRECT, mrugają diody INPUT SELECTOR Schemat elektryczny okapu Mastercook - jak znaleźć?