Po pierwsze nie jest to wyjście z gwiazdy tylko z regulatora i ma za zadanie sprawdzanie procentowego obciążenia alternatora w celu podniesienia obrotów silnika przy zwiększającym się obciążeniu odbiornikami, po drugie musiałbyś sprawdzić czy w momencie niskiego napięcia jest brak ładowania czy zbyt duży pobór jeżeli jak twierdzisz świece się nie włączają...
W Władimircu jest przekaźnik blokujący rozruch silnika podczas pracy silnika. Zasilanie do tego przekaźnika jest z jednej fazy alternatora bodajże. Jest tak jak napisał kolega, prostownik podnosi napięcie które załącza przekaźnik i uniemożliwia rozruch silnika.
(at)m2606 Przestań pisać bzdury. Alternator ma uzupełnić energię zużytą na rozruch silnika i zasilić instalację. To wszystko. Jeżeli nie jest w stanie uzupełnić w dużym, to nie zrobi tego i w małym.
Żarówka kontrolna nie ma 5W -taka jest w światłach pozycyjnych. Żarówka kontrolki ma 2W. Założenie żarówki 5W powoduje wytopienie gniazda kontrolki. Poza tym ten schemat dla sześciu diod będzie inny. Bzdura totalna. Tak się robiło w maluchach by się wzbudzał bez gazowania. Nawet jak bym podłączył H4 pomijając to że się nie zmieści to też w normalnych...
To zrobiłbym na przekaźniku czasowym. Można wykorzystać sygnał z alternatora lub z czujnika ciśnienia oleju i zastosował prosty układ, który po określonym czasie od podania sygnału sterującego odetnie sterowanie przekaźnikiem, o czym informować może właśnie gasnące podświetlenie. Układ czasowy jest potrzebny po to, by w przypadku przygasania kontrolek...
W wiekszosci samochodow za odlaczanie zbednych odbiornikow pradu jest odpowiedzialna stacyjak, przeczysc styki na alternatorze, akumulatorze i cewce rozrusznika i sprawdz czy podczas krecenia rozrusznikiem dziala ci np radio czy nawiew
Więc wychodzi że ten akumulator jest całkowicie naładowany, więc nie rozumiem dlaczego uświadamiacie mnie od któregoś tam posta, że nie jest możliwe naładowaniem go jazdą pół-godzinną Zasadniczo, akumulator w pojeździe nigdy nie jest mocno rozładowany o ile nie zapomnisz zgasić świateł postojowych lub wyłączyć innych odbiorników, które nie zostają...
Tak jak pisze mirosław wielki podłącz pod tester. Nie ma takiej możliwości aby alternator blokował rozruch silnika. A co się dzieje z napięciem jak silnik pracuje są włączone światła i wtedy masz 14,6 V , gdy na pracującym silniku wyłączysz światła co się dzieje z napięciem ?
System ładowania dodatkowego akumulatora - separator - nie tylko do samochodu, przyczep i samochodów kempingowych Urządzenie ma za zadanie ładować dodatkowy akumulator podczas pracy silnika samochodu i nie dopuścić do rozładowania głównego akumulatora podczas postoju. Urządzenie monitoruje napięcie głównego akumulatora - jeśli wykryje jego wzrost ponad...
Takie rzeczy to jescze w paru innych samochodach. Realizuje to ECU czujnik liczy impulsy obrotu wału i wie momentalnie kiedy silnik odpalił. W twoim układze zwłoka będzie stała i zależna od kaprysów alternatora.
tak kolo jest zaspawane po usunięciu tych blaszek i przylutowania stojana bezpośrednio przestał działać system rozruchu silnika sprawdziłem na aucie pod maska jak zgaśnie silnik i ma być ponowny rozruch szarpnie 3x paskiem (kołem alternatora) w ułamek sekundy i nic, kilka razy próbowałem za każdym razem tak samo
kolego szkot14 tzn. że wykorzystałeś zwykły silnik który napędza alternator który kolejno ładuję akumulator lub służy jako rozruch w zimie i działa tak że nie niszczy akumulatorów ? Jakie obroty są na alternatorze ?
witam. ja mam takie pytanie odnosnie exploatacji samochodu osobowego. jak to jest z ladowaniem akumulatora poprzez alternator a rozruch silnika. chodzi o to ile pradu pobiera rozrusznik i ile trzeba pozniej jezdzic zeby akumulator byl zawsze naladowany na max. czy taka osoba co codziennie dojezdza powiedzmy tylko kilometr jest w stanie utrzymac naladowanie...
Witam Umieszczę schemat dzisiaj jak go poszukam. Gdy podłączymy uzwojenie 380 V do 220V to zmniejszymy magnesowanie rdzenia i jednocześnie spadnie nam moc na wtórnym. Podstawowy parametr 45/s na liczbę zwoi. Transformator stanie sie " miękki" Napięcie wtórne zmienne mierzone miernikiem uniwersalnym 19 -21 V. Potem diody 2 lub 4 zależności od uzwojenia....
Pomijam moc silnika z kosiarki ale ciekawe jak wyglądał by jego rozruch z takim obciążeniem czy w ogóle był by możliwy Rozruch robi się bez obciążenia.
Jeżeli masz skoki napięcia to nawala regulator w alternatorze
W tej instrukcji zabezpieczamy się od iskrzenia nad akumulatorem bo iskrzymy na silniku. Oczywiście nic nie piszą o spaleniu alternatora poprzez rozruch awaryjny drugiego pojazdu.
Akumulator tyle odda ile auto potrzebuje na rozruch silnika. Podczas pracy sprawnej instalacji cały bilans podczas pracy pokrywa alternator. Duża bateria ma większy potencjał tzw.kręcenia potocznie mówiac i tyle. Jak jest możliwość i portfel wkłada sie jak największą.
O widzisz to zaskoczenie, podejrzewałem step-up aby naładować kondensatory do wyższego napięcia i tym samym zgromadzić w nich większą energię. Kondensatory mogłyby być podłączone równolegle na stałe do akumulatora ale: -trzeba kontrolować napięcie, przekroczenie napięcia na super kondensatorze kończy się źle -jeżeli akumulator zostanie powolnie rozładowany...
W tym modelu jak dobrze pamiętam gaśnie po odpaleniu silnika
nielepiej zrobić rozruchu samemu ??? alternator ma 55A disla jak sie podłonczy kilka alternatorów do silnika elektrucznego to morzna sobie zrobić rozruch !!!! Prostownik ma 30A-50A jak sie podłączy kilka prostowników do prądu 240V to można sobie zrobić rozruch. W pytaniu nie tyle chodzi o napięcie co o wydajność prądową prostownika. czli lepiej 4x100amper...
Jestem nowym użytkownikiem i na początek chciałbym wszystkich powitać. Jestem posiadaczem Opla Astry H z silnikiem Isuzu. Mój problem polega na tym,że bardzo często naprawiam alternator w tym samochodzie. W tym roku alternator był raz regenerowany, a pózniej jak się zepsuł to wymieniłem na nowy. Elektryk tłumaczył mi ,że winną za uszkodzenie alternatora...
świece żarowe były zmieniane (grzeją ok), pasek rozrządu także, filter paliwa, akumulator, czujnik śledzenia obrotów wału wyczyszczony, alternator sprawdzony pod względem ładowania,
To I przez to słabe ładowanie ma na klemach? Nie. Z alternatora wychodzi 14V Za mało. Czy przez przewód od rozrusznik - akumulator? Nie. Jaki przewód od alternatora do rozrusznika.
Alternator to prądnica trójfazowa. Napięcie z niej jest prostowane przez diody. Są tam jeszcze diody pomocnicze i m też się zdarza uszkodzić. Najbardziej narażone na uszkodzenie są diody z prostownika powiedzmy głównego. Muszą przewodzić po kilkadziesiąt amperów, wydziela się w nich po kilkadziesiąt watów mocy. Mogą się uszkodzić od zbyt wysokiej temperatury....
Myślę, że zdecydowanie prościej technicznie będzie zastosować do rozruchu jakiś silnik DC np od wycieraczek (za przekładnią te silniki mają dużą siłę). Koszt inwertera do rozruchu silnika powali kolegę na ziemie.
Masa to obudowa. Klema ta guba to +. Ten rozrusznik to silnik szeregowy. Jak nie chcesz mieć tych problemow wymień go na rozrusznik z przekładnią planetarną. Zapalisz capka na aku od samochodu. Masz alternator czy prądnicę
Mam wrażenie, że opis w #1 jest bardzo niejasny. Przydałoby się zestawienie: * jakie wejścia (wliczając w to zasilanie) i wyjście (w tym prąd obciążenia wyjścia) ma mieć układ, który chcesz zrobić? * jakie są możliwe sytuacje: postój, rozruch silnika, jazda z działającym alternatorem, jazda z wyłączonym alternatorem,...? * dla każdej sytuacji: jakie...
Wg. różnych danych producenta napięcie ładowania jest nieprawidłowe dopiero po przekroczeniu wartości : 1 źródło podaje 15,8 v 2 źródło podaje 16 v Więc napięcie ładowania na poziomie 15,2 jest jak najbardziej na miejscu. Wiem że kłoci się to ze światopoglądem różnych osób na ten temat i za chwilę zostanę zlinczowany że to złe dla akumulatora, że się...
Tak, akumulator rozładowują światła, radio, dmuchawa... Gdy silnik pracuje zasilanie idzie z alternatora. Przypominam Panom fachowcom, że kontrolka świeci kiedy ładowania nie ma. Obie kontrolki o których wspominam w temacie są sprawne. Akumulator naładowany prostownikiem zapewnia prąd na rozruch, kontrolki nie świecą. Po przejechaniu dłuższego dystansu...
to mi ciągle wygląda na brak masy. Podłącz jakiś kabel do minusa na akumulatorze, a drugi koniec podepnij gdzieś do skrzyni biegów albo bloku silnika, i w tedy zobacz czy na tych bezpiecznikach lampka zaświeci normalnie. jeśli tak to bedzie oznaczało brak masy na silniku. nie wiem czy podłączenie do komputera coś pokaże. Nie wiem jak sprawdzałeś połączenia...
Masakra robi się jak ma się webasto postojowe. Ja grzeję po jakieś 15 minut dwa razy dziennie (przed i po pracy) i przy przebiegu po 20 km w każdą stronę nie ma bata żeby się podładował (przy właściwym napięciu instalacji !). No ale coś za coś :D Co innego jak jedynym konkretnym poborem prądu poza czasem pracy alternatora jest sam rozruch silnika, a...
Brak obciążeń typu światła, nawiew itd.: 1. Peak prądu po dwukrotnym przekręceniu zapłonu: ok 65A na przewodzie świec 2. Spadek na Alternatorze w tym czasie 11,43V 3. Skok na kablu do świec podczas rozruchu 40-48A (skoki) 4. Spadek na alternatorze przy rozruchu silnika 9,16V Średnio na świecach prąd, który do nich dochodził podczas pracy silnika na...
Napięcie w stanie jałowym zależy od ustawienia przełącznika zakresów, w trybie rozruchu nie przekracza 15V. Zabezpieczenia są potrzebne, przy takiej wydajności prądowej (równej niemalże spawarce) wystarczy kilka sekund przy nieprawidłowym podłączeniu i pożar gotowy. Nie musi to być aż tak rozbudowana ochrona jak w moim wypadku, odpowiednio dobrany bezpiecznik...
Prawdopodobnie jest problem z ładowaniem akumulatora. Przyczyn może być kilka: uszkodzony alternator lub luźny pasek napędu alternatora, uszkodzona masa z silnika na blachy samochodu, uszkodzony regulator napięcia, problem z przewodami z alternatora. Jeśli podłączony poraz pierwszy akumulatro dał rozruch pojazdu to podłączenie go było prawidłowe. Przyczyna...
Mam pytanie do praktyków - elektryków. Czy uszkodzona stacyjka może mieć wpływ na ładowanie alternatora i świecenie kontrolki ładowania. Jak sprawdzić czy stacyjka jest uszkodzona czy nie. Kontrolka nie świeci , ale rozruch silnika jest . Dotyczy to starego silnika disla Mercedesa w łodzi motorowej. Proszę o pomoc w tej sprawie.
Mam dzisiaj okazję, jak znajdę trochę czasu pomierze dokladnie co i jak. Przedstawie pomiary i opis finalu hipotetycznej awarii alternatora. Moje spostrzeżenia i wnioski są poparte TYLKO wiedzą praktyczną. Chyba Ci się jakieś felerne trafiły, te diody. Proponuję (tylko nie w aucie), dać wzbudzenie bez regulatora, rozpędzić alternator i zmierzyć napięcie...
Te które siedzi teraz jeśli to jakiś mały pierdek 50cm3 na pewno jest za słabe,co najmniej trzeba by zmienić magnesy z ferrytowych na neodymowe, pewnie inaczej rozmieścić cewki i je przewinąć. Inną sprawą jest co zrobić z nadmiarem prądu w czasie pracy silnika no i czy taki alternator nie odbierałby za dużo mocy z dychawicznego silnika.
Tak jak wyżej opisano. Do tego. Zmieniasz osprzęt silnika na 24V. Czyli alternator i rozrusznik. Oświetlenie to tylko zarówki. A echosonda z przetwornicy. Chociaż tak naprawdę. To silnik powinien mieć swój akumulator nie związany z niczym tak by zawsze zapewnić rozruch silnika. A reszta już zasilana z tych dwóch akumulatorów co masz. A to co na 12 V...
Witam Więc przewód D+ nie ma ciągłości między alternatorem a centralką... lub:. Jeśli auto posiada "hebel" oryginalny może występować zwarcie tego przewodu do masy w samym "heblu" lub w okolicy skrzynki akumulatorów gdzie jest ten przewód. Przerwa najczęściej występuje w wiazce kabli z kabiny do ramy w okolicy filtra powietrza lub w okolicy wejścia...
Może pojadę sarkazmem, Kup sobie jeszcze miernik napięcia do instalacji w mieszkaniu, i trzymaj się faktu że ma tam być 230V, Wtedy już wogóle nie będziesz spał z nerwów..... Napięcie nigdy nie będzie stało w miejscu. wystarczy dłuższy zimowy rozruch, włączona ogrzewana szyba , dmuchawa aby napięcie spadało. Natomiast skoki powyżej 15V sygnalizują słabe...
to alternator dawcy musi mieć zapas mocy. i myślałem że ten zapas wynosi w najgorszym razie 120W bo tyle daje to gniazdo Co ma wspólnego gniazdo z wydajnością alternatora? Chodziło mi o to że jak chce z samochodu dawcy zasilić bez konsekwencji drugi rozładowany samochód to alternator dawcy musi mieć zapas mocy. Przecież awaryjny rozruch głównie pobiera...
Witam. Mam problemy z ładowaniem. Po uruchomieniu silnika nie mam ładowania. Gdy silnik dostanie więcej mocy ładowanie się pojawia. Tak jak by coś blokowało rozruch alternatora. Miałem wymieniany akumulator, regenerowany alternator i problem wraca. Obecnie podczas jazdy zapala mi się kontrolka ładowania. Po zatrzymaniu i kolejnym odpaleniu gaśnie. Co...
Po taniości popełniłem agregat dla samego siebie. Silnik ze skutera 4T napędza alternator. Do tego mały akumulator. Rozruch oczywiście elektryczny, w moim przypadku nawet automat. Do tego przetwornica 2kW. Jak mi prąd wyłączą to samoczynnie startuje rezerwa. Koło kilowata mam dopóki paliwa starczy a w szczycie do 2kW. Koszty, silnik ze skutera miałem...
Napiecie przy odpalonym na kreconym rozruszniku to 10.5V na cewce przy pompie mam 3 kable bialy zolty i czarny. Bialy masa zolty plus po stacyjce i czarny w ktorym pojawia sie napiecie okolo 2V przy odpaleniu i pracy na rozruszniku. Po puszczeniu kkuczyka z rozruchu gasnie i napiecie 2V znika. Dodano po 1 Mozliwe ze alternator? Po odpaleniu na wyjsciu...
Silnik Tico jest akurat bardzo fajny i mocny, tyle, że ma nie traktorową charakterystykę - czyli mały moment na niskich obrotach, za to lubi wysokie obroty, dużo lepiej się nada 900-tka z Cinqecento/Seicento - ten silnik to stare OHV i on bardzo mocno ciągnie z dołu. Co do elektryki Tico to z aparatu zapłonowego wychodzą 2 kable - brązowy i czarny z...
Napisz przeznaczenie takiego układu - czy np chodzi o to, aby po rozładowaniu jednego z nich, drugi umożliwiał rozruch silnika? Bo jeśli chodzi tylko i wyłącznie o zwiększenie pojemności to można bezpośrednio wpiąć drugi akumulator do instalacji (pamiętając o przekrojach przewodów).
Sprawdzenie próbówką 30s. , może jakiś immobiliser jest co sie zdarzało i umarł. Ew masa silnika była skorodowana i puściła całkiem. Odkręć taśmę masową od belki oczyść tam i załóz nową nakrętkę, na alternatorze nie gniła.
Proponuję ci sprawdzić masę (rama- silnik),a na początek weź grubszy przewód i połącz minus akumulatora z masą rozrusznika.Jeżeli będzie dobrze kręcił to masz odpowiedź i musisz sprawdzić gdzie on tą masę traci.
czyli jak bedzie naladowany i podlaczony pod alternator 14,4 to nie bedzie bral ani 1mA? to po co mowia ze mozna przeladowac? Teoretycznie akumulator w samochodzie ma być cały czas naładowany. Podczas normalnej eksploatacji i należytego stanu technicznego pojazdu nie ma prawa się rozładować. Dlatego będzie pobierał minimalny prąd tak jak pisze kolega...
Nic nie piszesz w jakim stanie masz akumulator i stan połączeń kabli oraz masy z nadwoziem, połączenia wymagają okresowego oczyszczenia. Atas Isol - Preparat do konserwacji styków elektrycznych. Jaki jest stan szczotek alternatora i napięcie ładowania. Doraźnie preparat ułatwiający rozruch silnika. Mechanik niech sprawdzi zapłon i ustawienie zaworów.
A ładować można go do 14,8V a prze chwilę trochę więcej Takie informacje napotkałem, i tak wynika z moich obserwacji w układach ze sterownikiem akumulatora. Po odpaleniu silnika alternator ładuje prawie wcale, po kilkunastu sekundach jak obroty silnika się ustabilizują to zaczyna się ładowanie (intensywne - nawet do 14,8v). Jak ładunek utracony na...
Nawet i 2000 by nie zawadziło. Dieslowi taki pobór mocy nie zaszkodzi a i bateria się szybciej podładuje po rozruchu.
Centa Futura mają dość dobre prądy. Przykładowo: w/g mnie, graniczną dolną wielkością będzie 53Ah/540A; kolejny mniejszy i tańszy i ok. 20 złociszów jest 47Ah/450A czyli aż o blisko 100A rozruchowego mniej. Jednak jak wieść niesie, te akumulatory o bardzo wyśrubowanych parametrach nie mają długiej żywotności - coś jak silniki: silnik Mercedesa W123...
To urządzenie działa na zasadzie bardzo szybkiego doładowania akumulatora w samochodzie do stanu umożliwiającego rozruch, a w konsekwencji tego rozruchu samodzielnego ładowania już z alternatora samochodu. Doładowanie trwające minutę wystarcza do rozruchu sprawnego silnika. Takie urządzenia mają wystawione złącze wprost z baterii Li-Ion przez bezpiecznik...
Witajcie Zgromadziłem trzy transformatory toroidalne 12v do zasilania halogenów (2 szt 250 VA/21A i 300VA/25A).Chciałbym zrobić z nich prostownik wspomagający rozruch. Dodatkowo przyda mi się jako zasilacz do zasilania/ testowania różnych urządzeń (po dołożeniu kondensatorów i możliwości złączenia dwóch trafo w szereg). Wymyśliłem sobie, aby zamiast...
Proszę, podajcie strony w tym dziale z podanymi układami do załączenia. W tym dziale to są raczej konstrukcje silnik-prądnica (najlepiej zbudowana z alternatora i magnesów neodymowych) i nikt się przełącznikiem nie przejmuje bo rozruch na filmikach to jest ze sznurka jak w kosiarce. Poszukaj zagadnień przełącznika sieć-agregat tam znajdziesz rozwiązania...
ok dzieki Ile tak w przybliżeniu moze kosztować wymiana: pierścieni(wymieniac razem z tłokami? wszystkie 4?) + wymiana uszczelniaczy na zaworach + może przy okazji UPG + wymiana rozrządu + naprawa alternatora?
Audi a4 b5 ADR .Topi się niebieski kabel od stacyjki,podczas rozruchu.Ponoć idzie on do kontrolki ładowania.Ostatnio świeciło się brak ładowania,na chwilę gasło,lub migało.Pierwsza myśl alternator.Ale czemu przewód stacyjki się topi.Teorytycznie np.uszkodzony przewód alternatora miałby na to wpływ? 1. Bezpośrednia odpowiedź na pytanie użytkownika:...
Jeżeli chodzi o tą skodę to chcę doświadczalnie zrobić prawidłowy ciepły rozruch, przez przekaźnik i bocznik żeby na gorącym silniku normalnie odpalał.
Wtedy w samochodzie wystatczyłby aku niewielki, jak z motocykla. Tylko na rozruch, bo później zawsze alternator załatwiałby robotę. Ale tak nie jest. Tak właśnie jest, głównym i podstawowym zadaniem akumulatora jest tylko rozruch silnika. Pomijam kwestię zasilania alarmu, centralnego zamka i innych "drobiazgów" na postoju. Oczywiście piszę o normalnym...
To jaki problem, ? ...ale...... -dla pewności zanieś alternator do elektryka samochodowego żeby go sprawdził. -najlepiej gdy to będzie alternator z wewnętrznym regulatorem. -potrzebny jest akumulator który będzie zasili wzbudzenie a potem będzie ładowany(wzbudzenie musi być, choć były alternatory które pobierały wzbudzenie z gwiazdy(z niesymetryczności)i...
Ładuje po czasie ,by alternator nie obciążał silnika w czasie rozruchu i zaraz ponim.To normalne. Ten regulator,sprawdza napięcie na akumulatorze przez zacisk S i nie tylko.Problemy z brakiem przejścia na wtyczce i zaciskach mogą powodować takie skoki. Odłącz wtyczkę od alternatora, powinien regulować tylko przez D+ w trybie awaryjnym. Będziesz wiedział...
Jak możesz otworzyć maskę silnika, to podłącz się pod masę i zacisk prądowy rozrusznika lub alternatora (uwaga na biegunowość), ale najlepiej szeregowo przez żarówkę np. H7 (powinno wystarczyć prądu dla centralnego zamka)- w razie, jak w miejscu na akumulator klema plusowa kabla leży na blasze, to najwyżej zaświeci żarówka, nie całe auto :) Możesz korzystać...
A coś takiego: [url=http://www.youtube.com/watch?v=T7D4... Bardzo mobilny, w razie konieczności podładuje i wspomoże rozruch (50A zawsze coś). Nie zawsze jest możliwość ciągnięcia kabli, albo trzymania w pogotowiu zapasowego akusa pod ładowaniem, W mojej sytuacji koszt by był praktycznie zerowy bo i silnik od piły ok 2hp jak i alternator...
Najsłabszym ogniwem jest silnik spalinowy. Zanim dostanie odpowiednią dawkę paliwa to zgaśnie. Dokładniej nie sam silnik, co układ sterujący "otwarciem przepustnicy", który nie zdąży zwiekszyć dawki paliwa przy gwałtownym dociążeniu. Faktem jest, że jeśli agregat ma dostępną dźwignię gazu, to znam ludzi którzy dzięki niej omijali problem rozruchu poprzez...
proszę czytac pytanie Czy alternator może produkowac prąd kręcąc sie w obie strony? wiem że potrzebuje prądu na rozruch jak by pan miał wątpliwości to wypróbowałem w starym "aro" zapaliłem silnik i od łączyłem od akumulatora (oczywiście kable od alternatora miałem w środku) i pod łączyłem w tym samym momencie kable o alternatora i silnik działał (silnik...
Zamieszczę moją odpowiedź w innym temacie: cyt: Masakra robi się jak ma się webasto postojowe. Ja grzeję po jakieś 15-20 minut dwa razy dziennie (przed i po pracy) i przy przebiegu po 20 km w każdą stronę nie ma bata żeby się podładował (przy właściwym napięciu instalacji !). No ale coś za coś :D Co innego jak jedynym konkretnym poborem prądu poza czasem...
Witam, Po przerwie zimowej, zabrałem się za uruchomienie agregatu chłodniczego SUPRA 544 MICRO (załącznik 1). Po załączeniu sterowania na tryb spalinowy silnik kreci się (wydaje się, że dość leniwie) lecz nie uruchamia się i wyskakuje błąd "low battery". W celu wyeliminowania problemów z akumulatorem, został podłączony inny akumulator centry 61 AH 600A....
To też już od dawna nieaktualne, tak było do Euro4, od około 2006-2009 roku w zależności od marki, każdy alternator ma wbudowany moduł sterujący i po CAN albo LIN komputer CEM nim zarządza. Tam już nie ma takich prądów po rozruchu. Nieskromnie spytam: co ma prąd rozruchu pobierany z akumulatora do parametrów alternatora? Alternator ma za zadanie zadbać...
To jesteś w stanie odpowiedzieć po jakim czasie zostanie uzupełniony prąd wykorzystany na rozruch 3.0TDI altek 180A akumulator 120Ah ? a) bez włączania odbiorników prądu na wolnych obrotach b) taki sam stan ale obroty silnika powyżej 1500zobr/min c) włączone światła dzienne 40W, dmuchawa, radio,(webasto- 3pompy w sumie ok.70w) średnie obroty silnika
Albo kolega Szy-mat nie precyzyjnie opisał temat, albo ja nie zrozumiałem. W przypadku dot. agregatu o mocy 2,4 KW, z silnikiem 2T, to albo jest to stary agregat, albo masz silnik 4T. W takich agregatach (bez AVR jak podajesz) zarówno wzbudzenie prądnicy jak i regulacja napięcia zależna jest m.in. od kondensatora (C) a nic nie wspominasz o nim. Agregaty...
1. Stosujesz dławik hydrauliczny, można dać z zaworem jednostronnym. Do góry praca normalna w dół regulowana. 2. Stare maszyny były na przewodach. Co zastosujesz bez znaczenia, byle bezpiecznie. 3. Tam masz zwykły (prawie zwykły bo akurat ten jest w wersji krótkiej) czujnik indukcyjny. Włożony w zaślepkę z teflonu by wydział śrubę kratki. 4. To zabezpieczenie...
Jeśli masz obrotomierz w zegarach, to daje on sygnał o prędkości obrotowej silnika. Bo w dieslu bez kompa raczej trudno znaleźć potrzebne impulsy bez dorabiania jakiegoś czujnika. Swoją drogą myślałem, że napięcie ci spada do 13V po jakimś czasie, a nie rośnie powoli z niskiego stanu. Taka sytuacja wskazuje na to, że akumulator, mimo że jest nowy, gubi...
Akumulator służy do zasilania odbiorników wówczas kiedy nie pracuje prądnica/alternator a nie do ładowania. Tak więc to właśnie alternator musi pokryć zapotrzebowanie na moc pobieraną oraz utrzymanie w dobrym stanie akumulatora. Z pewnością alternator utrzyma akumulator w dobrym stanie i pozostaje pytanie jakie obciążenie można podłączyć dla właściwej...
Przy uwzględnieniu sprawności przetwornicy prąd pobierany z akumulatora przekroczy nawet 150 A , co przy akumulatorze 74 Ah (nowym i w pełni naładowanym) pozwoli na maksimum pół godziny pracy . Przy takim obciążeniu akumulator będzie się dosłownie gotował i nie starczy już prądu na rozruch silnika . Jeśli wcześniej odpalisz silnik by alternator doładowywał...
Pierwszy jest w przetwornicy. Najczęściej zadziała poniżej 10,5V. Co zapobiega głębokiemu rozładowaniu i zniszczeniu akumulatora. Niestety przy tym napięciu nie odpalisz auta z rozrusznika. Trzeba by dać coś wyżej. Przy 2 akumulatorach ten problem odpada. Zawsze masz cały główny na rozruch silnika. Co jest lepszym rozwiązaniem. Bez znaczenia czy alternator...
Przecież do tego wystarczy jeden przekaźnik i jedna dioda. http://obrazki.elektroda.net/84_12182357... Układ po włączeniu zapłonu czeka na rozruch silnika . Jeśli silnik zapali i kontrolka alternatora zgaśnie zapalą się światła. Układ wyłączy światła dopiero po wyłączeniu klucza stacyjki a nie przypadkowym zgaśnięciu silnika. Stosuje to w samochodach...
Moim zdaniem powinna ona pokazywać ładowanie już przy rozruchu silnika, żeby wspomóc start silnika, ponieważ słabo kręci (rozrusznik jest nowy) Jeżeli by tak miało być (ładowanie przy rozruchu) to jeszcze bardziej byś obciążył rozrusznik. Prądnica (alternator) aby wytworzyła energie elektryczną potrzebuje dostarczenia energii mechanicznej, którą "czerpie"...
1. Podaj sposób, w jaki podłączyłeś te świece do instalacji elektrycznej. 2. Producent zastosował alternator o maksymalnym prądzie 65A oraz całą instalację elektryczną bez uwzględniania podłączania w przyszłości dodatkowego obciążenia pobierającego 60A (choć wspominasz o planach dołączenia trzeciej świecy, a więc 90A). Radzę przemyśleć tę kwestię. Moje...
Alternator ładuje? Dmuchawa działa po rozruchu silnika i alternatora.
Kolego kkknc o wybuchanie akumulatora chodziło o to, że: przewody o dużym przekroju -> mała rezystancja -> duży prąd ładujący akumulator -> dużo wodoru (w jednostce czasu) + małe otworki odprowadzające wodór, ewentualnie iskierka zapalająca wylatujący gaz ( nie koniecznie od "żabek" może być i elektrostatyka, lub cokolwiek innego)= wybuch (ojcu kolegi...
Coś tu trochę nie tak. Fakt, że zanim nie sprawdziłem linka, miałem Kolege, hmm...za fantastę. Dawno nie interesowałem się superkondensatorami oraz ich dostępnością. Ale wracając do meritum, czegoś nie rozumiem. Zakladając, ze zostanie dokonany rozruch silnika z tej baterii, w pelni naladowanej, to napiecie na niej nie spadnie do zera, czyli czyli ESR...
... ale czy ładowanie w samochodzie da radę ? Pozdrawiam Roman Oczywiście że da radę :!: Przeciez alternator uzupełnia w akumulatorze tylko energie zużytą wcześniej na rozruch (przede wszystkim) a więc z grubsza biorąc, silniejszy akumulator będzie krócej kręcił rozrusznikiem do czasu zapłonu silnika i odda mniej energi, którą po rozruchu będzie musiał...
Rozruch silnika jest prosty. Jego pilnowanie też. Tyle że musisz mu podkręcić trochę obroty silnika dać większy alternator i zmienić przekładnie. Alternator potrzebuje około 6000 obr/min by osiągnąć pełną moc.
Ten alternator 120A u mnie to do silnika 1.4 TDI. Siłą rzeczy musi być wydajniejszy jak do benzyniaka. Wiadomo, świece żarowe i zimowy rozruch. Jak masz 90A to raczej odpowiedni dla Twojego auta.
Miałeś przedstawić dowody, powtórzę dowody. A nie swoje wywody. Rodem z książek o polowaniu na czarownicę Założenie większej pojemności akumulatora np. 70Ah tam gdzie zalecane jest 55Ah naraża nasz akumulator na częste niedoładowanie szczególnie w jeździe miejskiej gdzie więcej razy odpalamy niż robimy kilometrów. Bzdura totalną, fizyka się kłania....
Więcej energii z akumulatora zużyjesz na rozruch , niż w ciągu tych kilku minut pracy alternator w niego właduje ( nie biorąc pod uwagę podgrzania silnika).
----------------------------------------... Problem rozwiązany winny był całkowicie zablokowany alternator. Pasek się ślizgał po rolce blokując rozruch. Teraz pali od kopa i zero błędów. Dziękuję za pomoc.
Nie wiem skąd biorą się bzdury o konieczności doładowywania akumulatora prostownikiem. Rozruch sprawnego auta benzynowego to wyciągnięcie z aku około 0,1Ah. Ten ubytek alternator uzupełni po kilku minutach pracy silnika.
To szkoda że o tym 1/10 prądu nie wie alternator w samochodzie i po rozruchu tak spokojnie wciskają te 50A w akumulator. Akurat nie znam dokładnie budowy alternatora, słyszałem że jest to prądnica która ma oko na napięcie akumulatora i jak to napięcie jest małe to zwiększa prąd wzbudzenia. Tak sobie myślę że po rozruchu silnika to napięcie na baterii...
A może by tak skupić się na szybkim naładowaniu padniętego akumulatora niż rozruch na samym prostowniku - czasem kila minut ostrego ładowania (prądem niższym niż rozrusznika) wystarczy by zgromadzić dość ładunku w akumulatorze na rozruch silnika. Wyjdzie o wiele taniej zbudować prostownik niż rozrusznik bo jeśli jest to pojazd to powinien mieć jakiś...
Wpadł mi ręce mały diesel cos około litra pojemności (służył do rozruchu koparki). Mam następującą koncepcję wykorzystania go. Na wale założyć mu alternator np z autobusu (24v 1,5 kVA), pod alternator grzałkę i umieścić ją w zbiorniku wody. Do zbiornika też wsadzić wężownicę przez którą płyneła by woda chłodząca silnik. Zdemontowałbym chłodnicę i dorobił...
czy trzeba go demontować na okres letni? Taki podgrzewacz dobrze by było zdemontować. Ja przez parę lat miałem zamontowany taki podgrzewacz http://allegro.onet.pl/podgrzewacz-paliw... Włącza się automatycznie przy -3 stopnie i dopiero przy odpalonym silniku. Przekaźnik sterujący podłącza się pod wzbudzenie alternatora....
witam jak w temacie problem z ładowaniem, z tego co wiem ten alternator potrzebuje napięcia 12v do rozruchu i tu pierwsze pytanko czy to napięcie powinno być podawane stale czy tylko w chwili odpalenia silnika. Od alternatora wychodzą 3 przewody jeden przykręcany i dwa z kostki pierwszy to rozruch alternatora a drugi jest połączony z przekaźnikiem i...
Podczas ostatniej próby rozruchu silnika bezpiecznik 25 amper się nie przepalił natomiast rozrusznik się nie kręci. Prosiłbym o podanie problemu czy jest to uszkodzony rozrusznik czy alternator czy może jakiś inny problem.
Kolego arkwyl nieźle kombinujesz. Z grubsza tak kombinują współcześni ekonomiści. Mianowicie zadłużanie jest sposobem na rozwój i dobrobyt. Tak i u ciebie. Im więcej tracisz tym więcej zyskujesz. Podpowiem na temat, że w fazie rozruchu silnika alternator znajduje się w stanie minimalnej wydajności.
Autor nadal nie dostał odpowiedzi jak ma rozwiązać swój problem, a tym czasem napisano 19 postów o niczym. Brawo Wy. A wpis kolego to co wnosi to tematu? Gdzie jest odpowiedź? W pierwszym poście wspomniano, że takie tematy były omawiane ale jest zasada forum - najpierw szukamy a jak nie znajdziemy to dopiero pytamy. Kolega autor, chyba przytłoczony...
pytam o magnesy neodymowe. Znam człowieka który przerabia alternatory 24V na magnesy i uzyskuje 230V Zadziała ale musi to robić osoba z doświadczeniem bo: trzeba dobrać ilość par magnesów do ilości nadbiegunników. W tym silniku są 2. Traci się regulację wytwarzanej mocy od siły wzbudzenia, wzbudzenie jest stałe od początku co w przypadku turbiny wiatrowej...
Jeżeli podejrzewasz alternator to zdejmij pasek klinowy i zapal silnik.
alternator rozruch prąd alternator rozruch rozruch silnik trójfazowy
focus przewody radia licznik energia elektryczny odczyt przekaźnik antenowy
arcam avr300 kalibracja hydrostatu
Dioda T4 E7 - identyfikacja i analiza Zamiennik tranzystora SMD FQT1N60C - STN1NK60Z, IPDN60R3K0CE