Gotowe „zapłony CDI” to takie same zestawy alternatorów od chińskich skuterów/motocykli, lepiej lub gorzej wykonanych (podstawa, krzywka, rodzaj ładowania, podzespoły). Sam sobie odpowiedz na pytanie, skoro ludzie zakładają i użytkują.
Regulator napięcia od chińskiego skutera 125. Schematów jest na Elektrodzie trochę. Nie każdy regulator będzie pasował. Specjalistą w tym temacie jest niejaki BANANvanDYK, spróbuj go zapytać.
Kolego masz coś namieszane w instalacji, skąd masz 2 oporniki, zwykle fabrycznie instaluje się jeden ( 30 W/3,9 oma). Pewnie Ty lub poprzedni właściciel chcieliście mieć światła główne z akumulatora i stąd namieszano w instalacji. Sprawdź też poprawność założenia żarówki w tylnej lampie, może włókno "postojówki" świeci razem ze "stopem" i napięcie stałe...
Skoro światła są z akumulatora, to nie może występować rezystor świateł, a jedynie rezystor automatu ssania. Regulator napięcia musi być odpowiedniego typu (tzw. "dwufazowy"), nie można przypadkiem założyć regulatora przeznaczonego do instalacji ze światłami z alternatora. Tak samo stator musi mieć jedno uzwojenie ładowania (bezmasowe), nie można założyć...
Załóż sobie komplet z jakiegoś chińskiego skutera. Zrobisz za jednym razem porządek z prądami i zapłonem.
Witam, mam jakiś chiński skuterek, dokładnej marki nie ma napisane. Chodzi o to, że zakupiłem go niedawno, za groszowe sprawy, więc liczyłem się z tym, że nie będzie wszystko okej i zapewne trochę pracy będzie trzeba włożyć. Problem jest taki, że jak naładuje akumulator z prostownika, to na zapłonie normalnie działają światła, starter, klakson. Lecz...
W takim razie czemu mierzysz napięcie akumulatora mając ustawiony miernik na napięcie przemienne? Akumulator należałoby wymienić. Tylne światło pozycyjne oraz np. podświetlenie licznika i przednie światło pozycyjne nie jest zasilane przypadkiem z akumulatora? Jeśli tak, to winny będzie regulator napięcia, lub też jak to często bywa brak połączenia białego...
Konstrukcja alternatora i regulatora napięcia w chińskich skuterach dalece odbiega od rozwiązań stosowanych w samochodach i uniemożliwia proste podłączenie kontrolki ładowania. Tam nie ma obwodu wzbudzania alternatora, bo nie ma tam uzwojenia wzbudzającego, zamiast niego są magnesy stałe. Regulator jest prymitywnym regulatorem stratnym.
O! Od czego ten zestaw? Masz jakieś jego parametry techniczne? Choćby moc tego alternatora? Jeśli masz to w ręku, to podaj średnicę koła magnesowego.
Witam buduję prosty prostownik akumulatora do ciągnika. Moje trafo ma kilka odczepów od 14V do 19V. I tu moje pytanie, czy mogę użyć regulatora napięcia z samochodowego alternatora lub z chińskiego skutera? Taki regulator można kupić za parę złotych. Wtedy mógłbym przełączając odczepy regulować prąd ładowania. A regulator by dbał aby napięcie nie było...
W tym przypadku tak, ale skutery i motocykle maja alternatory z magnesem stałym a w takim przypadku regulator zwiera + do masy aż do spadku napięcia (przynajmniej tak pisało).
Witam. Drut fi 1.0mm spokojnie wystarczy - nawet za gruby . Takim drutem przewijałem " elektrownie " do dużych motocykli - Virago , itp . Nawiasem mówiąc takim drutem przewijałem również stojany do alternatorów samochodowych . Przy średnicy większej niż 1mm ą trudności z układaniem zwojów . No i uważaj - NIE USZKODŹ EMALII ! Możesz nawinąć w taki sposób...
Skoro przepięcie zniszczyło wszystkie moduły w motocyklu, to raczej miałeś tam moduł DC-CDI zasilany z instalacji 12V W alternatorze jest tylko 3-fazowe uzwojenie instalacji 12V, bez wysokonapięciowej cewki zasilającej cdi
Wpisz w pasku wyszukiwania Google - Sprawdzenie regulatorów napięcia alternatora - otrzymasz wiele odpowiedzi, rekomendacji i filmów. Przykładowa odpowiedź, ale w języku rosyjskim https://go-radio.ru/kak-proverit-rele-re...
Alternator który posiadasz jednak pochodzi od Aeroxa (i innych skuterów Yamahy z silnikiem Minarelli), tylko że z nowszych wersji z zapłonem DC-CDI. Alternator od TZR konstrukcyjnie jest bardzo podobny, stąd pomyłka. Moduł DC-CDI do skuterów jest nieco tańszy, tylko że są też dostępne chińskie podróbki których nie warto polecać. Większy kłopot będzie...
No przecież widać, że na światło i grzejnik urządzenia rozruchowego idzie napięcie przemienne z alternatora. Więc nie ma się co dziwić. Zresztą jest to częste rozwiązanie w chińskich skuterach. Oszczędza się na wielkości regulatora. Napięcia mierzone bez obciążenia, czyli z alternatorem odpiętym od instalacji mogą sięgać kilkudziesięciu V. Też nic dziwnego,...
Od kiedy uzwojenie alternatora wytwarza prąd stały? oryginalnej banki 35w 12v hs1 mojego kumpla na platynach Oryginalnej? Nie wydaje mi się. + co oznacza że ma odwrócony "pinout" ? Przyjrzyj się uważnie, porównując z innymi. poza tym regulator powinien i tak czy siak na 14,4V odcinać Zależy co. Regulatory od skuterów ograniczają napięcie na światłach...
Stator kupiłeś nieoryginalny, tzn. przeznaczony do chińskich skuterów 2T. Nawet nie zastanawiałem się że mogą mieć inny pinout w kostce od alternatora. Zamień miejscami przewody w kostce od strony statora: biały oraz zielony. Przewód biały ma łączyć się z przewodem pomarańczowo-biały instalacji elektrycznej. Przewodu zielonego od statora nie potrzebujesz,...
Każdy producent umieszcza na swoim sprzęcie nazwę, model, TABLICZKĘ ZNAMIONOWĄ. A tutaj brak jakichkolwiek cech, jak twierdzisz. Więc raczej zapomnij o oryginalności. To pewnie jakiś chiński klon, kopia, mniej lub bardziej legalna. Jak widzę, tam jest prosty zapłon CDI i do tego pewnie równie prosty alternator. Sprawy znane z większości chińskich skuterów....
O ile nie masz urządzeń trójfazowych to pchanie się w trzy fazy trochę bez sensu. Lepiej jedna a solidna. Choć wielkie brawa za konstrukcję. Ja do tematu podszedłem trochę inaczej, wykorzystałem silnik z chińskiego skutera 4t. Do tego alternator coś 160A 12V, akumulator 100Ah złomowy ( niby) i przetwornica czysty sinus 3kW. Wyszło to grosze bo silnik...
Schemat regulatora niedokładnie zrysowany, z resztą ten regulator był nieprawidłowo wykonany. Nie ukrywam że mogłem coś pomylić odnośnie niektórych elementów i podpięcie tranzystorów. Aczkolwiek same "ścieżki" powinny być prawidłowo. Ładowanie działa jednopołówkowo na dodatnich półokresach napięcia alternatora. Czyli jako Amator elektroniki, dobrze...
Obstawiam następujące możliwości: 1. uszkodzony regulator napięcia 2. niewłaściwy pinout regulatora (zdarzają się nietypowe) 3. zwarcie w instalacji elektrycznej po stronie +12V, możliwe także uszkodzenie akumulatora, przebiegunowanie. Poza tym rezystor od świateł nie jest koniecznie potrzebny, służy on jedynie do obciążenia alternatora i odciążenia...
Nie wiem dokładnie jak tam jest, ale czasem nie jest to konstrukcja taka jak w skuterach? Jeden przewód to bylby odczep do świateł, koniec uzwojenia do ładowania (ale kondensatora?). Jednym słowem sprawdź czy to jest uzwojenie "masowe" z odczepem czy "bezmasowe". Schematy różnych regulatorów znajdziesz na http://www.motelek.net/schema/spannung/ Mam...
Cześć, po zimie jeszcze nie odpaliłem skutera, ale czas najwyższy. Chiński, 3600km przebiegu. Akumulator całkowicie rozładowany: 12N4-3B, 12V4AH 10HR (http://www.yinxinbattery.com/E_product.... Mam tylko prostownik samochodowy: 12V/6A/T dla akumulatorów 20-60Ah Czy mogę podłączyć? Chociaż na chwilę, żeby naładować na tyle, żeby skuter odpalił...
Kombinujesz jak koń pod górę z tymi chińskimi LEDami. Najbardziej prawdopodobne jest to, że zamienniki żarówek dwuwłóknowych mają uproszczoną budowę. Za światło pozycyjne i stop odpowiadają te same LEDy, różni się tylko prąd diody. Pomiędzy jednym a drugim zaciskiem znajduje się tylko rezystor. Do prawidłowego działania wymagany jest stan niskiej rezystancji...
Ściągacz z gwintem M19x1.0 prawym pasuje do zapłonów Ducati Energia które były stosowane w silnikach AM6, ale poza Yamahą TZR 50 (bynajmniej tą najpopularniejszą z lat '00). Tutaj jest alternator Yamahy z zewnętrznym impulsatorem i bez cewki zasilającej CDI (zapłon DC-CDI Moric) i tutaj przychodzi ściągacz z lewym drobnym gwintem takim jak przy innych...
Yyy, tylko że standardowa prądnica i alternator to nie jest to samo. Prądnica ma po prostu cewki ładujące. Alternator jest trójfazowy i te fazy muszą być odpowiednio zgrane by to działało. Poza tym, masz już prąd do ładowania. Standardowe ładowanie powinno w zupełności wystarczyć do fabrycznego osprzętu. Nadmiar mija się z celem.
A jack63 znowu swoje, że istnieje tylko jedno rozwiązanie układowe regulatora napięcia, które zostało przedstawione na forum... Niemal wszystkie regulatory z którymi się spotkałem były typu Shunt (ograniczanie napięcia poprzez zwarcie fazy do masy), pomijając wszystkie nietypowe rozwiązania we włoskich Vespach, Mofa i Simsonach. Co prawda są regulatory...
Sprawdź bezpiecznik, Sprawdź czy na moduł dochodzi napięcie z akumulatora, sprawdź przejścia alternatora - czy nie uszkodziłeś uzwojeń alternatora na statorze. Odłącz regulator i zobacz czy odpali nowe nie znaczy dobre. ( nie wkręcaj go na obroty bo coś uszkodzisz) Zrób zdjęcia modułu, cewki, statora i podaj nazwę motoru to pozwoli określić z czym mamy...
Obawiam się że to co przedstawiasz to moduł sterujący światłami, nr. części 33800-T6R-100, w Niemczech kosztuje 30 euro. Moduł zapłonowy powinien być na dwie wtyczki, identyczne jak w chińskich skuterach 4T. Raczej będziesz miał zapłon DC-CDI oraz alternator trójfazowy jak w Jet Euro X. Taki moduł to bardziej kłopotliwa sprawa, jeśli dobrze patrzę to...
(...) (at)ElektrodaBot czy stacyjka w skuterze 4t ma jakiś wpływ że nie działają kierunkowskazy, elektrostarter, światło stop I klakson (at)ElektrodaBot Dodano po 50 : (at)ElektrodaBot czy stacyjka w skuterze 4t ma jakiś wpływ że nie działają kierunkowskazy, elektrostarter, światło stop I klakson (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Tak,...
W chinolach są stosowane akumulatory od 3Ah do 7Ah, w nich to różnicy nie robi. Zastanawiam się jaką wydajność uzyska się z alternatora na niskoobrotowym silniku WSK. Chinole pracują średnio na 7000RPM, osiąga się wówczas ok. 80W mocy. Dane dla zapłonu Yamahy, ale chińskie powinny mieć podobnie: http://www.motelek.net/andere/scooter/ya...
Regulator ma typowy pinout. Napięcie zasilające oświetlenie masz na żółtym przewodzie. Napięcie jest przemienne, ale jeśli nie masz miernika TrueRMS nie zwracaj szczególnej uwagi na wynik pomiaru , bo na zwykłym mierniku przy napięciu odkształconym nie masz w ogóle dokładności, będzie wskazywać 10-14V przy prawidłowo pracującym regulatorze. Napięcie...
Wybacz ale nie mam ochoty tłumaczyć w jaki sposób płyną elektrony. Przeciętny uczeń elektroniki mający za sobą praktykę powinien zrozumieć w czym jest błąd, co dokładniej przedstawiłem na schematach zastępczych. Schemat przedstawiony przez sprzedawcę także zawiera błędy. Dokładniej to związane z "-" i "masą". Ta "żarówka led" to jest chiński śmieć,...
I te 2 zarówki 35W świecą jednocześnie? Takiej mocy żarówki były fabrycznie? Obawiam się ze dla typowego cinskiego magneta 75W obciążenia światłami to będzie zbyt wiele, z reguły jest jedna żarówka 35W a i tak bilans energetyczny jest "na styk". No tak. I zauważyłem też, że plastiki reflektorów lekko już pożółkły. Pewnie od ciągłej jazdy na światłach....
Witam Ostatnio miałem problem ze skuterem Zipp Steed 50 4T, w którym światła są oryginalnie zasilane z akumulatora, skuter nie miał dobrego ładowania. Co prawda z tym problemem sobie poradziłem, ale zastanawia mnie jedna rzecz. Skutery z taką instalacją elektryczną różnią się statorem (jest cewka "bezmasowa" gdy przy zwykłych jest "masowa" z odczepem),...
Kolego nie jestem lewy w tym i znam się trochę na mechanice ale bez konkretnych wartości pomiarowych jakie są w instrukcji skutera przeważnie,której nie mam ,w sieci też nie ma, nie jestem w stanie określić czy są prawidłowe, nie jestem wróżką a w sieci różnie piszą. Jeśli jesteś taki dobry i znasz wartości to powiedz czy są prawidłowe bo może modul...
Słusznie podkreśliłeś: Trzeba pamiętać o niektórych rzeczach: uchwyt masy podłączamy do elementu spawanego, Ale nie można też wykluczyć dziwnych przypadków, potem się okazuje którędy płynie prąd. Szef spawał coś przy chińskim skuterze, przypadkiem dotknął czegoś innego i spaliła się masa w instalacji. Cienki przewód idący od statora aż do regulatora...
Dzięki ale ten link do obrazka opisanego po niemiecku... widziałęm ten obrazek wcześniej ale tego języka nie znam. Żeby jeszcze kolory kabli podali.. to na tyle znam.. Nie wiem co to ladeanker i AC-regler .. Ale zrobiłem coś innego - zamówiłem oryginalny regulator u autoryzowanego dostawcy części do Modo 50 (firma www.moto-ventus.pl) niepotrzebnie kupowałem...
Witam po wielu próbach i błędach silnik pracuje doskonale, zastosowałem moduł MED 213A z czujnikiem podciśnienia. Na wał dałem magneto od chińskich skuterów i na magneto przykręciłem koło foniczne. średnicy większej od magneta o 3 cm i na wystającej poza magneto części koła - zęby do dołu, czujnik pod kołem fonicznym nie z boku. Silnik wykręca ponad...
Czy mam przedstawić materiały "instruktażowe" abyś zrozumiał o czym ja mówię? http://www.motelek.net/schema/spannung/f... ogólny schemat działania układu ładowania w skuterach 50 cm³ wraz z pełnym schematem regulatora napięcia. http://www.motelek.net/andere/scooter/Mi... wyniki pomiarów wydajności alternatora z...
Rozrusznik na testy założyłem od chińskiego skutera (12V) Myślałem o jakiejś przetwornicy z 12V na 24V do urządzeń lub z 24 na 12 do rozrusznika. Ewentualnie poszukać rozrusznika na 24V. Co do instalacji rozrusznika to dopasuje jakikolwiek bo mam dostęp do tokarki, frezarki i innych maszyn. Co do prostownika to odpada, bo agregat będzie działał w miejscach...
Ja w swoim motocyklu wymieniałem żarówkę z tyłu codziennie... Ja przy swoim kiedyś wymieniałem co około 2 tygodnie, dwuwłóknowe żarówki i zawsze spalone światło pozycyjne, rzadko światło stopu. Do czasu kiedy przerobiłem mocowanie i zamontowałem lampę poprzez przepusty gumowe do wiązek przewodów, podobnie jak to było robione w motocyklach Hondy. Od...
A wg. mnie mylisz skutek z przyczyną. Z resztą to nie istotne. Trzeba porządnie (dużymi prądami ) sprawdzić stojan. post wyżej pisałem zeby zrobił pomiary prądem... Na jakiej podstawie wyciągasz takie wnioski??? Znasz "zawartość" obudowy, producenta, schemat??? wnioski wyciągam z pracy nad chińskimi skuterami z własnego doświadczenia wiem ze przewody...
Witajcie zatarłem niedawno zwoje na starym oryginalnym alternatorze, problemy z odkręceniem koła zamachowego ;C (2 Przewody od ładowania różowy, żółty) i niebieski do iskry Znalazłem tani chiński alternator (3 Przewody żółty, biały i czerwony i dodatkowo niebieski iskra) Zamontowałem lecz ładowania niestety brak. Napięcie na akumulatorze po odpaleniu...
Ktm to nie jest chiński skuterek . Pomijam fakt że na reglerze za 50 zeta jest lipa , nie działa . Ale dziękuję za cenną radę .
Według moich informacji ten system zapłonu stosowany był wyłącznie w silnikach chłodzonych cieczą. Składak jakiś? W silnikach chłodzonych powietrzem stosuje się prosty moduł tzw. bezimpulsatorowy. Moduł który otrzymałeś z pewnością przeznaczony jest do motorowerów z silnikiem AM6, ew. Derbi (zapłon Ducati Energia). Nie ma opcji aby dało się go podłączyć...
To jest chiński zamiennik zapłonu od skuterów z silnikiem produkcji Franco Morini. Zapłon idiotycznie prosty, gdyż to jest CDI bez impulsatora. Może pracować w kierunkach CW i CCW, ale będzie generował dwie iskry na obrót wału korbowego (w DMP będzie iskra tracona). Z tego co tu widzę, dorobiony jest nowy stożek koła magnesowego skręcony na śruby (Morini...
Na zdjęciu masz rezystor od świateł i regulatora napięcia (który był beznadziejnym rozwiązaniem układowym). Nie jest on konieczny do zapłonu, lecz jeśli chce się mieć dobre światła i ładowanie, trzeba usunąć ten rezystor, przerobić połączenie regulatora i zamontować typowy regulator od skutera. Dostrzegam że to wersja chłodzona powietrzem. Z tymi modelami...
Od dłuższego czasu szukam w internecie/forum schematu regulatora ładowania, który działałby podobnie jak regulator w alternatorze tzn. załączał by tranzystor lub jakis inny element wykonawczy który działałby jak przekaźnik ale nim nie był wtedy gdy jest spadek napięcia i rozłączał gdy będzie jego wzrost. Napięcie jakie by miał utrzymywać na akumulatorze...
Jeżeli potrzeba samą iskrę to zapłon z kosiarki się może nadać , ewentualnie zapłon z jawki z dołożonym czujnikiem transformatorem (bądź przewiniętą cewką) i modułem CDI. Jak z ładowaniem to zapłon z chińskiego skuterka np taki który montują do WSK 125 (znajdziesz po wpisaniu w google).
A chinski BLDC w feldze od ,,e- skutera" nie był lepszy ?
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów mam pytanko jaka wartosci znamionowa prądu maja doidy z alternatora z malucha?? Mam ich kilka i chcialbym je wykorzystac do budowy prostownika- do ladowania akumulatorów rzecz jasna. Mialem jakis chiński mostek 25A ale zetknely mi sie niechcacy zabki i mostek poszedł z dymem:cry: jeszcze jedno pytanko czy jesli...
Szczerze, to nie za bardzo rozumiem o co pytasz, lightbary to dodatkowe światła przednie na dwóch żarówkach 55 watowych i nie wiem czy można je dodać po stronie AC? Zwykłe żarówki możesz podłączyć po stronie AC, skutkiem czego wpływ na regulator będzie żaden, natomiast problem zapewne się pojawi gdzie indziej - napięcie może spaść do stanu w którym...
Witam, Przeszukałem całe fora internetowe i brak jakichkolwiek wzmianek o ZIPP'ie QUANTUM z rocznika 2005, a dokładniej o instrukcji - poradniku obsługi i naprawy dla tego modelu, a najwłaściwiej rzecz biorąc dla tej firmy, co jest??? Na Allegro znalazłem kilka egzemplarzy i oto opis: Skutery chińskie, tajwańskie i koreańskie. Silniki 50, 100, 125,...
Witam, kiedy to chińskie żarówki 2x 35w (opisane) okazały się 2x 18w postanowiłem założyć 2x 35w z prawdziwego zdarzenia, ale regulator CHYBA nie wyrabia z obciążeniem (pali się po 1godz). więc wpadłem na pomysł założenia 2-giego regla do świateł -miało by to działać tak że 1 z 2 reglem połączonym równolegle zasilały by światła -akumulator byłby zasilany...
skuter chiński chiński skuter alternator skuter
multivan bezpieczniki autko akumulator mercedes voyager kontrolka oleju
cylinder meteor cylinder meteor
Ciśnienie wstępne 0,5 bara w instalacji c.o. Ciśnienie wstępne w naczyniu przeponowym: 0.8 czy 1.0 bar?