jak długo grzeją świece żarowe ? 1 minutę czy 10 minut ? oczywiście po rozruchu https://obrazki.elektroda.pl/9133406600_... no i podgrzewanie
Uszkodzone radio nie podnosiło by napięcia to na 99% alternator , raczej laweta.
po reanimacji alternatora może nie będzie problemu z kontrolką
Raz w starym zwarły się diody, alternator się spalił - częstę w alternatorach Denso. Dwa kupiłeś jakąś chińszczyznę lub źle zregenerowany alternator, trzeba wymienić na orgniał.
no to albo masz przerwę w odwodzie alternator -> kontrolka albo żarówka się w niej spaliła i tym sposobem alternator nie ma wzbudzenia.
Przy odwrotnym podłączeniu akumulatora w pierwszej kolejności cały prąd bierze na siebie alternator, dopóki w nim się diody nie spalą lub bezpiecznik pomiędzy alternatorem a akumulatorem cała reszta elektryki jest raczej bezpieczna.
Chłopie, za dużo kombinujesz. Trzymaj się jednego schematu, bo zaraz coś spalisz.
przypadkiem zrobiłem zwarcie śrubokrętem na alternatorze i spaliło mi kontrolkę Jakiego zwarcia byś tam nie zrobił, nie mogłeś spalić kontrolki, to jest po prostu niemożliwe. Albo nie masz gdzieś styku (plus, masa alternatora), albo spaliłeś diody w mostku, choć w to wątpię
alternator zeby spalił uzwojenia musi albo go zablokować na łożyskach albo pracować dłuższy czas z odłączonym akumulatorem w twoim przypadku jaki opisałeś jedyne co mogło się stać to skończenie lub zawieszenie się szczotek dioda jak by poszła to kontrolka by zaczeła jażyć a nie świecić na stałe z pozdrowieniem tomek Przed napisaniem następnego posta...
Zobacz jakie ladowanie masz. U mnie na przykład alternator sie spalił.
Sugestie ci napisałem ,pomiar cęgami. Jak wzbudzeniówki poszły może przywierac D+ do masy , zamontuj diodę separacyjną 1A na przewód kontrolki paskiem w kier. alternatora. Chyba że wirnik przywiera i spalił diody.
Proszę zapalić auto odłączyć kleme od akumulatora :!: :!::!::!:Nie wolno odłączać akumulatora w czasie pracy alternatora:!::!::!: Spalisz alternator:cry:
Często ten przekaźnik lubi się spalić , łatwo to sprawdzić omomierzem.
witam, spalił mi sie regulator napięcia od alternatora 6d-14v2, jak wykonać taki regulator do alternatora ? (spalił się tranzystor ksh127)
ople isuzu tak miały, jak w starym alternatorze spalił się wirnik co skutkowało "spaleniem" się przekaźnika który znajduje się głęboko pod kierownicą, wystarczy go wyciągnąć i włożyć z powrotem to zazwyczaj pomaga
Przyczyną był alternator. Napięcie 16,7 V, aż się spalił. Po wymianie alternatora wszystkie błędy przestały się pojawiać.
Ja bym radził na początek sprawdzić stan silnika. Na impulsatorze widać sporo opiłków żelaza, co świadczy o zużyciu któregoś z części silnika, a nie zostały one wyłapane przez korek z magnesem i filtr oleju. Na pokrywie alternatora od temperatury spaliła się farba. Koło magnesowe aż załapało brązowego koloru, ale to już ciężko będzie dyskutować czy...
Jeśli alternator Denso to spalona dioda w mostku prostowniczym. Im szybciej zrobisz tym mniejsza szansa, że spalisz stojan(uzwojenie) alternatora.
Regulator ma w sobie zabezpieczenie przed nadmiernym prądem ,powinien się wyłączyć a nie spalić.
może być coś takiego? Wybaczcie za ciemnotę ale nie chce spalić alternatora. http: 3.1.18. Nie wysyłaj linków, które po pewnym czasie przestaną być aktywne. To spowoduje, że dyskusja straci jakikolwiek sens.
Jeśli ten cienki od alternatora to spaliło bezpiecznik jak ten gruby to on jest podłączony bezpośrednio do klemu plusowej akumulatora.
Mam VW Transportera T4 2.4 Diesel i ostatnio go kupiłem . Grzeje się w nim alternator , spalił już 3-ci regulator Wymień alternator skoro uszkodzony. Regulatory nie palą się bez powodu.
Chodzi tylko o to że za pomocą silnika można spalić alternator (alternator nie wyrabia prądowo) , silnik + ładowanie akumulatora . Autor nie napisał jaką moc posiada silnik .
Alternator zapewne.Skoro spaliło bezpiecznik przy radio to może ono jest uszkodzone.
Jaki Ford? Czy alternator jest z wbudowanym regulatorem? Czy jakoś nowocześniej? Czy wtyczkę odłączyłeś w czasie pracy? 20V może uszkodzić elektronikę samochodu. Mógł się spalić sterownik skrzyni.
Alternator obfotografowałeś ale przekażników jest kilka.Pewnie mostek się spalił i włancza przekażnik od kontrolki.
Raczej najpierw padł regulator napięcia , potem spaliły się żarówki . Coś dzieje się z alternatorem . W japończykach niech cię nie dziwi napięcie z alternatora bez regulatora . Może przekroczyć grubo powyżej 100V .
Przed ładowaniem 12v. W czasie ładowania w prostowników włączona opcja max to było 14,2v. Teraz po odłączeniu schodzi gdzieś do 12.9v. Co mogę posprawdzać jeszcze żeby mi następnego alternatora nie spaliło ? Przewody od alternatora prześwietlonej do akumulatora. Silnik ma masę
Witam forumowiczów, mam problem z toyota hilux 2008r a dokładniej z ładowaniem . Wcześniejszy alternator się spalił po wymianie na nowy ładuje ale świeci się kontrolka ładowania, założyłem inny uzywany i dalej to samo sprawdziłem na stole u elektryka i tam kontrolka gaśnie czyli alternator odpada. Co może być przyczyną czy może podczas spalenia alternatora...
Wszystko to co napisałeś jest potwierdzeniem tego co ja napisałem. 2-3min od odpalenia na wolnych włączone ksenony, klima i wszystko elektryczne bez długich - napięcie startowało od 13.37V i spadało aż do 12.17V po 1 minucie. Ta 1 minuta to jest czas nagrzania się stojana, a od niego regulatora napięcia. Jak dotknąłem ręką obudowy alternatora to po...
Ktoś wcześniej wsadził wirnik 12V i dlatego się spalił. Ty przewinąłeś dalej na 12V czyli dalej ma szanse się spalić.
Znajomy mówił że koło czynne alternatora porusza się dość lekko i nie trzeba wielkiej siły żeby nim ruszac to prawda? Porusza się lekko tylko gdy alternator nie jest obciążony np. światła wyłączone a akumulator naładowany. Włączenie świateł czy innych odbiorników powoduje taki w zrost oporu jaki stawia alternator że potrafi spalić się pasek napędowy...
Witam serdecznie. Problem z alternatorem zaczął się w ubiegłym roku. Podobno spalił się od tego, że z pompy paliwa kapała ropa prosto na alternator. Wymieniony został na używany, pompa niby uszczelniona i przez 3 miesiące było ok. Potem znowu powtórka, tyle że tym razem podobno jakaś rolka była luźna i spaliło alternator. W końcu założony został nowy...
Na pace 4 spalone alternatory w ciągu w ciągu ostatnich dni..... piąty na silniku. Nie rozumiem. Jak to spaliło 4 alternatory w tym samym silniku/samochodzie ? Jeden powinien być stary a trzy nowe, a tu wszystkie stare. Tylko nie pisz że w ciągu tygodnia tak się ubrudziły. No i co ma wspólnego immo z alternatorem ?
A po co Ci schemat? Alternator się spalił i tyle.
Witam. Mam problem z ładowaniem w aucie. Zapaliła się kontrolka ładowania tydzień temu. Więc wymieniłem regulator napięcia usterka została usunięta. Kontrolka zgasła - dodam, że 0.5 roku temu był po regeneracji. Dziś alternator spalił się całkowicie. Co może być przyczyną? Czy zakup nowego alternatora załatwi sprawę? Czy może szukać przyczyny gdzie...
Mi padł regulator w Tarpanie, przy okazji ładował maksymanym prądem i spaliło alternator (moze i dobrze bo miałem nówkę aku) proponowałbym rozebrać prądnicę i zobaczyc uzwojenia, przycvzyną nie łądowania moze też byc przebicie na diodach prostujących, zeby je sprawdzic na 100% to najlepiej jest je wyciagnać (każdą mieć osobno tylko nie pomylić bo połowa...
Kolego masz urwaną masę pomiędzy silnikiem a karoserią ,nie zapalaj bo spalisz sterownik wtrysku. Masa jest koło alternatora.
Alternator spalisz jak będzie bez obciążenia.Rozkręć klemę tak aby lużno schodziła.Odpal silnik,i wtedy podłączając przewody od miernika jednocześnie zsuwasz klemę z akumulatora.Będziesz musiał chuba poprosić kogoś do pomocy,bo jak piszesz gaśnie przy kilku odbiornikach to muszisz "trzymać na lekkim" gazie.Zakładam,że dochodzi i jest czyste paliwo.
jak poprzednicy, sprawdź regulator i przejścia na kab;lach czy są pewne, jesli nie to, sprawdź czy nie jest spalony alternator (znajomemu z vectrze b się spalił) jeśli nie jest spalony to sprawdź wszystkei dopdy prostujące w alternatorze( część powinna mieć przejście w jedna stronę a część w drugą -piszę tak żeby nawet osoba nie znajaca się na elektryce...
Jak najbardziej, Punto nie zapaliło, jak zblokował się mechanicznie alternator (spuchnięta obudowa)W Range roverze Sport spalił się nawet bezpiecznik od rozrusznika po zatarciu sprężarki. Zdejmij pasek osprzętu i próbuj.
Alternator raczej nie bo bezpiecznik spalił się przy odłączonym alternatorze i rozruszniku. Tak jak (at)andrzej20001 pisał wydaje mi się że zwarło się coś do masy.
Podaj kod silnika i wyposażenie. Dodano po 36 bardzo proszę o pomoc ponieważ alternator się spalił Co sie spaliło.
Może i koło puszcza po zalaniu. Ale spalić stojan w tym typie to już kozaka potrzeba.
Do sprawdzenia diody w alternatorze oraz regulator. Alternatora (uzwojeń) raczej nie spaliłeś stawiam na diody...
problem w tym że kontrolka ładowania ani żadna inna się nie zapala gdy silnik pracuje dopiero jak akumulator jest prawie cały wyczerpany zaczynają mrugać wszystkie kontrolki Dodano po 5 zastanawiam się jeszcze czy jest możliwe że po włożeniu alternatora po regeneracji akumulator który jak się okazało miał zwarcie i powodował że alternator się przegrzewał...
Jak sprawdziłeś alternator? Czy po odpięciu alternatora nadal świeci? Podmień regulator napięcia. byłbym bardzo wdzięczny jakbyś powiedział mi jak to podłączyć by nie spalić alternatora
Spaliło alternator a licznik przy dobrych wiatrach ocalał. A niby z jakiego powodu miałby spalić się alternator i licznik??? A co do problemu tak jak pisze (at)ftp.kowal sprawdź wszystkie połączenia i ewentualnie naładuj akumulatory i wtedy spróbuj go odpalić.
Rolą tego rezystora jest wzbudzenie alternatora na wypadek spalonej żarówki w liczniku? Jeżeli tak to zastanawiam się jak się wzbudza alternator skoro rezystor jest wypięty a żarówka się nie świeci?
Pozwolę się podłączyć pod temat. Otóż też mam nowy alternator, jednak ładuje mi tylko 13,6 V. Podłączone wszystko jest dobrze. Czyżby wadliwy alternator? A jak będzie ładować alternator przy jednaj spalonej (nie przewodzącej) diodzie? A moze to regulator?
Jeżeli napięcie spada i się nie ładuje, to wniosek taki, że uszkodził się alternator, biorąc pod uwagę jeszcze to, że coś się faktycznie spaliło. Na twoim miejscu bym spróbował naładować najpierw akumulator prostownikiem.
Wymieniłem cały stojan alternatora. Przy pierwszej awarii spaliła mi sie kostka (połączenie alternatora z regulatorem). Zrobilem kostke , po2000km spalił mi sie alternator. Wymienilem alternator i kostke na nową. Mineło 2miesiące. Teraz ta nowa znowu wygląda jaby sie grzała, zżółkła itp. Nie wiem jak sprawdzić regulator(wylkuczyc). Ostatnio po wymianach...
Przecież kolega elektrit napisał czego i gdzie masz szukać. W tych alternatorach przekażnik wyłacza kontrolkę więc jeżeli alternator się spalił to i spalił się przekaźnik i jest cały czas zwarty dlatego kontrolka nie gaśnie pomimo iż alternator ładuje.P
Jest może jeszcze jakiś bezpiecznik/przekaźnik po drodze od regulatora napięcia lub alternatora, który mógł się spalić? Przed akumulatorem (na blaszydle mocującym akumulator) jest bezpiecznik. Chciałem się upewnić czy w tym modelu jest w alternatorze ? Tak. Czy jest szansa ,ze mogłem także spalić przez ten nieprzemyślany do końca zabieg alternator...
Urządzenie jest dobre. Mam identyczne zainstalowane, tylko że do podgrzewania reduktora gazu. W moim przypadku działanie jest widoczne, chociaż podłączyłem tylko 2 grzałki z obawy o alternator. Musisz tylko dokładnie sprawdzić, czy twój alternator wytrzyma takie dodatkowe obciążenie 50 A, bo można łatwo spalić alternator.
Kontrolka przy włożeniu kluczyka zapala się po czym gaśnie, regulator nie wygląda na spalony (elektroniczny) plastik nie jest nigdzie przepalony, nie śmierdzi takim spalonym. Chyba że możliwe, że bez oznak zewnętrznych spaliło się coś w środku. Bezpiecznik na kablu 30 alternator stacyjka spalił się. Ja podejrzewam diody, tylko nie wiem jak to sprawdzić.
Napisz jaką masz instalację 12v czy 12v rozruch 24v. Alternatora nie sprawdza się tak jak to robiłeś ,tak to możesz spalić alternator. Alternator na razie masz dobry.
Witam podobnie jak kolega agent100 bezwzględnie zalecam kontakt z kimś kto już coś takiego naprawiał, z prądem nie ma żartów, jeszcze samochód spalisz albo co. :wink:
To jak myślisz z czego się pali. I co konkretnie. Bo z pustego Salomon nie naleję. Jak nie ma wytworzonego napięcia to sterownik skąd ma wziąć napięcie by spalić alternator.
Witam mam takie pytanie, niedawno w aucie padł mi sterownik pompy wtryskowej, wcześniej, regenerowany był alternator, przy dodawaniu gazu, w dolnym zakresie obrotów , widać jak wszystkie lampki na desce i światła rozjaśniają się przy pomiarze wychodzi napięcie 15,3V, moje pytanie to czy przeładowujący alternator, mógł spalić sterownik pompy, bynajmniej...
Sam sobie go spaliłeś alternator nie może pracować bez głównego zasilania.P
Masz 3 kable więc jeden pewnie idzie na obrotomierz. Sprawdź czy nie spaliła się kontrolka ładowania, bo przez tą żarówkę alternator dostaje sygnał do działania. Zobacz czy do kontrolki dochodzi +12V. Jak po zapłonie będzie świeciła kontrolka to pójdziemy dalej.
W ciągniku miałem alternator 160A gdy się spalił to odkupiłem od kolegi z rozbitego samochodu właśnie ten 180A.
Z tym pracującym dawcą do rozruchu to też trochę nie tak, bo można alt. ukatrupić dlaczego ? i co się zepsuje ? Jak to co, alternator - spalisz mostek przy przekroczeniu dopuszczalnego prądu. Podstawowa rzecz - samochód dawca ma pracować na biegu jałowym, w trakcie próby rozruchu, podnoszenie obrotów dla wspomożenia może się właśnie tak skończyć. a...
:arrow: To spalimy alternator :cry:
Tego alternatora nie wolno odlaczac od regulatora bo go spalisz. Daj spokuj on tyle obciaza co nic.
Witam, Czy jest możliwość ze wzmacniacz może spalić alternator w samochodzie lub jego przewody. Ja mam samochód golf 3. Pozdrawiam.
akumulator jak się mógł spalić ?
Absolutnie musi być masa na obudowie alternatora! Jeśli jest mocowany na elastycznych tulejkach gumowych, jak np. w kadecie, to musi mieć dość gruby kabel masujący.
Modelarski ESC sobie odpuść, będzie się kręcić, ale mocy nie uzyskasz wysokiej, bo momentalnie spalisz sterownik.
Teoretycznie tak ale nigdy tego nie próbowałem i koledze tez nie radze możesz spalić regulator, takich rzeczy się nie praktykuje... i poza tym bez przekaźnika rozładuje ci akumulator...
Diody te maja krótkie koncowki tak ze dolutowujac koncówki i lutujac do mostka moze puscic lut najlepiej kup cały mostek
Pokaż stojan od środka w tym spalonym alternatorze.P
Wszystko prawda co piszecie ale bez przesady żeby za 10 minut spaliło alternator jakoś to do mnie nie dociera.P
regulator jest drugi ale taki sam....alternator sie spalił bo odłączył sie kabel na styku (30) i nie było odbioru i te malutkie diody od kontrolki poszły wiec co ?? mam rozumieć jeśli ich nie ma to regulator nie działa ??
Po pierwsze 80A bezpiecznik może tylko spalić zwarcie na głównym zasilaniu alternatora a nie na regulatorze, po drugie nie może się nic innego spalić bo po to jest to zabezpieczenie.P
Być może kontrolka jest sterowana przekażnikiem/ często w japońskich/,jeżeli alternator był spalony to i pali się przekażnik, dlatego kontrolka świeci. Pozdr.
Napisałem : "Na koniec akumulator rozładowany prawie do zera", czyli w ostatniej fazie rozruchu silnika! Proszę czytać dokładnie. Charakterystyka alternatora. Czyżby kolegę Motronic wujek Google opuścił? Jeżeli tak to proszę: http://www.elektr.polsl.pl/magazyn/get.p...
Ogólnie, jeśli nie ma się pewności, co się robi, i w dodatku czy będzie to bezpieczne zarówno dla ludzi w otoczeniu (no i elektroniki), to wzywamy pomoc assistance albo wieziemy pojazd do mechanika. O ile w pojazdach do powiedzmy 1992 roku pewne "durne" pomysły przechodziły łącznie z odpalaniem bez akumulatora w dawcy, to im nowsze, tym więcej szkód...
A co akumulator do tego? Przy obciążeniu 1000W spalisz alternator, instalację, a na koniec zniszczysz baterię.
`Ani razu mi sie jeszcze alternator nie spalił ale z opowiadań i pytalem sie kumpli którzy maja lepszy sprzet to albo zalozyc mocniejszy alternator (to odpada bo mi sie tego niechce robić w zimie tymbardziej jak samochod bede sprzedawał) lub zrobic ogranicznik pradu za nim akumulator + kondensator 1F.
Musiałeś zrobić niezłą zwarę , jak bezpiecznik poleciał 80A .Możliwe , że uszkodziły się diody mocy.Lepiej jak by to sprawdził elektryk samochodowy to byś wiedział co jest do wymiany. :|
Na takie coś to jest rada jw., inny alternator. Zobacz czy jakiś duży Bosch jest kompatybilny mechanicznie z Twoim małym. Ja tam zawsze wale z laguny dci 150A bo za 5 dych kupi i trudno spalić.
spalił się alternator. Wymieniłem na nowy.
Tym zwarciem spaliłeś alternator, ładowania nie było i się rozładował aku - normalne że rozrusznik nie kręci. Naładuj akumulator i zacznie kręcić.
Nic mu nie mu, pozwól brudowi się wypalić tylko nie na wolnych obrotach bo wtedy nie ma dobrego chłodzenia i go spalisz. Alternator musi mieć wysokie obroty czyli silnik min 3000obr.m
Ale to nie blokuje na amen wirnika alternatora. Jedyna opcja to pole magnetyczne "przekleja" wirnik do stojana i blokuje go Dokładnie to. Może być nawet zbyt mała szczelina pomiędzy wirnikiem a stojanem w jakimś miejscu. W wyniku krzywo osadzonego łożyska lub luzu na drugim łożysku, którego autor już nie wymienił. Na tyle mała że przy swobodnym kręceniu...
Potrzebuję pomocy.Mam Escorta z 96 roku,ostatnio dość często rozładowywuje się mi akumulator.Wymieniany był alternator(poprzedni spalił sie)elektryk go wyregulował.Rozładowanie następuje poprzez użytkowanie na postoju przez jakieś 30-40 minut.Później nie ma siły nawet zakręcić rozrusznikiem.Co robić??????
Kolega napisał że po założeniu nowego akumulatora , więc może być założony dobrze ale wystarczyło że przez pomyłkę zakładający dotknął odwrotnie biegunów dlatego spalił alternator /zwarte diody/ a efektem spalony przewód.P
Właśnie też coś mi zaświtało. Faktycznie naładowanie jednego może spowodować przeładowanie lub nie doładowanie następnego. Jest miejsce na inny akumulator to może zastosuje to rozwiązanie. Jeszcze inna myśl dwa alternatory 12V i każdy ładuje swój. Jak dobrać rezystor ażeby nie spalić wentylatora 12V.
Patrząc na obecne twoje problemy z tym to szybciej nie będzie. Masz raczej na pewno zepsuty regulator, te elektroniczne łatwo spalić, gdyby był mechaniczny to inna sprawa Zrób najprostszą czynność. Pomiędzy 67 w alternatorze i plus ze stacyjki wepnij szeregowo żarówkę H4 (55/60W). Powinno ładować a żarówka słabiej lub mocniej świecić. Druga sprawa...
Spaliłeś diody w alternatorze i nie ma ładowania
Jeżeli na odwrót podłączyłeś akumulator to praktycznie może być tylko jedna przyczyna nie ładowania,albo spalił się bezpiecznik alternatora /bo japońce przeważnie mają / albo spaliło diody w mostku prostowniczym. P
Tak nie może byc albo spalisz prostownik albo alternator...
Witam mam problem (chyba jak wszyscy posiadacze tego modelu) z alternatorem mianowicie spalił mi się poprzedni (alternator 4 piny okrągły wtyk) przy okazji ukruszyły mi się przewody z tej okrągłej wiązki która dochodzi do alternatora wymieniłem je po kolei. Kupiłem nowy ładować ładuje dobrze problem jest z obrotomierzem na wolnych obrotach ma 2,5tys...
Waraz : wez cegi pomiarowe zaloż na kabel od akumulatora i odpal samochod przy rozładowanym aku : 50A ladowania to nic nietypowego ( skad bzdure o tym ze alternatory maja ogranicznik wzieleś to nie wiem ) Jedynie ogranicznik pradowy mialy pradnice ale tylko dlatego by wirnika nie spalić.
Lepiej nie bo jak ci sie omsknie przewod to spalisz regulator.
Witam mam nastepujący problem. jakiś czas temu zrobiło mi sie zwarcie na alternatorze spalił się ,ponad to poszedł tez licznik;/ zaprowadziłem do elektromechatronika wszytko elegacko naprawil. komputer nie wywala żadnego błędu jednakże co jakiś czas licznik odmawia posluszeństwa po porstu wywala error i obrotow ani predkosci juz nie pokazuje i od nowa...
Kolego łożyska się zatarły w alternatorze i chyba się spalił.
Do spawarki zastosuj dowolną diodę o takim samym prądzie. Twoja dioda ma 200A 2500V. Ta z allegro będzie dobra, o ile pasuje gwint. Przy tym prądzie to będzie już M20x1,5. Chyba że chcesz kupić wszystkie 4 :)? Koledze kiedyś spaliła się dioda w besterze, wyglądała jak diody przy alternatorach. Wstawiłem taką diodę od alternatora i spawa do dziś!
spalić alternator spalić alternator samochodzie spalić uzwoić alternator
gorenje silnik szczotki nadawanie sygnalu wgranie języka polskiego
rozebrać ekspres krups ea8200 lodówka bauknecht
Różnice silników PSA EW10D HPi vs EW10J RFN – wtrysk, awaryjność, LPG, modele TCL mleczny obraz – przyczyny, ustawienia, podświetlenie LED, T-CON, modele C72, P615