po reanimacji alternatora może nie będzie problemu z kontrolką
jak długo grzeją świece żarowe ? 1 minutę czy 10 minut ? oczywiście po rozruchu https://obrazki.elektroda.pl/9133406600_... no i podgrzewanie
Raz w starym zwarły się diody, alternator się spalił - częstę w alternatorach Denso. Dwa kupiłeś jakąś chińszczyznę lub źle zregenerowany alternator, trzeba wymienić na orgniał.
Chłopie, za dużo kombinujesz. Trzymaj się jednego schematu, bo zaraz coś spalisz.
Uszkodzone radio nie podnosiło by napięcia to na 99% alternator , raczej laweta.
może być coś takiego? Wybaczcie za ciemnotę ale nie chce spalić alternatora. http: 3.1.18. Nie wysyłaj linków, które po pewnym czasie przestaną być aktywne. To spowoduje, że dyskusja straci jakikolwiek sens.
no to albo masz przerwę w odwodzie alternator -> kontrolka albo żarówka się w niej spaliła i tym sposobem alternator nie ma wzbudzenia.
Mi padł regulator w Tarpanie, przy okazji ładował maksymanym prądem i spaliło alternator (moze i dobrze bo miałem nówkę aku) proponowałbym rozebrać prądnicę i zobaczyc uzwojenia, przycvzyną nie łądowania moze też byc przebicie na diodach prostujących, zeby je sprawdzic na 100% to najlepiej jest je wyciagnać (każdą mieć osobno tylko nie pomylić bo połowa...
Przy odwrotnym podłączeniu akumulatora w pierwszej kolejności cały prąd bierze na siebie alternator, dopóki w nim się diody nie spalą lub bezpiecznik pomiędzy alternatorem a akumulatorem cała reszta elektryki jest raczej bezpieczna.
Chodzi tylko o to że za pomocą silnika można spalić alternator (alternator nie wyrabia prądowo) , silnik + ładowanie akumulatora . Autor nie napisał jaką moc posiada silnik .
Absolutnie musi być masa na obudowie alternatora! Jeśli jest mocowany na elastycznych tulejkach gumowych, jak np. w kadecie, to musi mieć dość gruby kabel masujący.
Musiałeś zrobić niezłą zwarę , jak bezpiecznik poleciał 80A .Możliwe , że uszkodziły się diody mocy.Lepiej jak by to sprawdził elektryk samochodowy to byś wiedział co jest do wymiany. :|
Ktoś wcześniej wsadził wirnik 12V i dlatego się spalił. Ty przewinąłeś dalej na 12V czyli dalej ma szanse się spalić.
Często ten przekaźnik lubi się spalić , łatwo to sprawdzić omomierzem.
Przyczyną był alternator. Napięcie 16,7 V, aż się spalił. Po wymianie alternatora wszystkie błędy przestały się pojawiać.
Sugestie ci napisałem ,pomiar cęgami. Jak wzbudzeniówki poszły może przywierac D+ do masy , zamontuj diodę separacyjną 1A na przewód kontrolki paskiem w kier. alternatora. Chyba że wirnik przywiera i spalił diody.
Witam serdecznie. Problem z alternatorem zaczął się w ubiegłym roku. Podobno spalił się od tego, że z pompy paliwa kapała ropa prosto na alternator. Wymieniony został na używany, pompa niby uszczelniona i przez 3 miesiące było ok. Potem znowu powtórka, tyle że tym razem podobno jakaś rolka była luźna i spaliło alternator. W końcu założony został nowy...
Na pace 4 spalone alternatory w ciągu w ciągu ostatnich dni..... piąty na silniku. Nie rozumiem. Jak to spaliło 4 alternatory w tym samym silniku/samochodzie ? Jeden powinien być stary a trzy nowe, a tu wszystkie stare. Tylko nie pisz że w ciągu tygodnia tak się ubrudziły. No i co ma wspólnego immo z alternatorem ?
Ogólnie, jeśli nie ma się pewności, co się robi, i w dodatku czy będzie to bezpieczne zarówno dla ludzi w otoczeniu (no i elektroniki), to wzywamy pomoc assistance albo wieziemy pojazd do mechanika. O ile w pojazdach do powiedzmy 1992 roku pewne "durne" pomysły przechodziły łącznie z odpalaniem bez akumulatora w dawcy, to im nowsze, tym więcej szkód...
Jeśli alternator Denso to spalona dioda w mostku prostowniczym. Im szybciej zrobisz tym mniejsza szansa, że spalisz stojan(uzwojenie) alternatora.
Napisz jaką masz instalację 12v czy 12v rozruch 24v. Alternatora nie sprawdza się tak jak to robiłeś ,tak to możesz spalić alternator. Alternator na razie masz dobry.
To jak myślisz z czego się pali. I co konkretnie. Bo z pustego Salomon nie naleję. Jak nie ma wytworzonego napięcia to sterownik skąd ma wziąć napięcie by spalić alternator.
Regulator ma w sobie zabezpieczenie przed nadmiernym prądem ,powinien się wyłączyć a nie spalić.
Jak sprawdziłeś alternator? Czy po odpięciu alternatora nadal świeci? Podmień regulator napięcia. byłbym bardzo wdzięczny jakbyś powiedział mi jak to podłączyć by nie spalić alternatora
Przed ładowaniem 12v. W czasie ładowania w prostowników włączona opcja max to było 14,2v. Teraz po odłączeniu schodzi gdzieś do 12.9v. Co mogę posprawdzać jeszcze żeby mi następnego alternatora nie spaliło ? Przewody od alternatora prześwietlonej do akumulatora. Silnik ma masę
Spaliło alternator a licznik przy dobrych wiatrach ocalał.
Witam panowie potrzebuje pomocy zakupiłem samochód marki ford i mam problem będę bardzo wdzięczny za pomoc. Tematem jest coś z elektryka albo coś innego, jechałem sobie do sklepu po 4 dniach zakupu Forda nagle samochód zgasł. Gdy chciałem odpalić samochód zaczęły wariować elektryka oraz wskaźniki. Zaprowadziłem samochód do elektryka powiedział że trzeba...
Sam sobie go spaliłeś alternator nie może pracować bez głównego zasilania.P
przypadkiem zrobiłem zwarcie śrubokrętem na alternatorze i spaliło mi kontrolkę Jakiego zwarcia byś tam nie zrobił, nie mogłeś spalić kontrolki, to jest po prostu niemożliwe. Albo nie masz gdzieś styku (plus, masa alternatora), albo spaliłeś diody w mostku, choć w to wątpię
:arrow: To spalimy alternator :cry:
Witam, Czy jest możliwość ze wzmacniacz może spalić alternator w samochodzie lub jego przewody. Ja mam samochód golf 3. Pozdrawiam.
jak poprzednicy, sprawdź regulator i przejścia na kab;lach czy są pewne, jesli nie to, sprawdź czy nie jest spalony alternator (znajomemu z vectrze b się spalił) jeśli nie jest spalony to sprawdź wszystkei dopdy prostujące w alternatorze( część powinna mieć przejście w jedna stronę a część w drugą -piszę tak żeby nawet osoba nie znajaca się na elektryce...
Urządzenie jest dobre. Mam identyczne zainstalowane, tylko że do podgrzewania reduktora gazu. W moim przypadku działanie jest widoczne, chociaż podłączyłem tylko 2 grzałki z obawy o alternator. Musisz tylko dokładnie sprawdzić, czy twój alternator wytrzyma takie dodatkowe obciążenie 50 A, bo można łatwo spalić alternator.
Jaki Ford? Czy alternator jest z wbudowanym regulatorem? Czy jakoś nowocześniej? Czy wtyczkę odłączyłeś w czasie pracy? 20V może uszkodzić elektronikę samochodu. Mógł się spalić sterownik skrzyni.
Wszystko prawda co piszecie ale bez przesady żeby za 10 minut spaliło alternator jakoś to do mnie nie dociera.P
Nic mu nie mu, pozwól brudowi się wypalić tylko nie na wolnych obrotach bo wtedy nie ma dobrego chłodzenia i go spalisz. Alternator musi mieć wysokie obroty czyli silnik min 3000obr.m
A co akumulator do tego? Przy obciążeniu 1000W spalisz alternator, instalację, a na koniec zniszczysz baterię.
Tym zwarciem spaliłeś alternator, ładowania nie było i się rozładował aku - normalne że rozrusznik nie kręci. Naładuj akumulator i zacznie kręcić.
3500kg wciągnie auto nawet bez kół i czasami bez podestów. Robi to na fiacie Ducato i akku jeszce nie wybuchł i nie spalił alternatora.
Na takie coś to jest rada jw., inny alternator. Zobacz czy jakiś duży Bosch jest kompatybilny mechanicznie z Twoim małym. Ja tam zawsze wale z laguny dci 150A bo za 5 dych kupi i trudno spalić.
Raczej najpierw padł regulator napięcia , potem spaliły się żarówki . Coś dzieje się z alternatorem . W japończykach niech cię nie dziwi napięcie z alternatora bez regulatora . Może przekroczyć grubo powyżej 100V .
Kolego masz urwaną masę pomiędzy silnikiem a karoserią ,nie zapalaj bo spalisz sterownik wtrysku. Masa jest koło alternatora.
Źle, zrobisz zwarcie wedle tych czerwonych kresek. Odlutuj te małe diody, odlutuj czerwony przewód od mostka. Wyjmij stojan. Ze stojana powinny wychodzić 4 przewody. 3 z nich widać na zdjęciu- podłączone do diod za pomocą nakrętek. 4 będzie polaczeniem 3 drutów (cewek) - do niego masz dolutować czerwony przewód. Nie kombinuj po swojemu, zrób jak napisałem...
Modelarski ESC sobie odpuść, będzie się kręcić, ale mocy nie uzyskasz wysokiej, bo momentalnie spalisz sterownik.
Nie widzialem spalonego alternatora od co najmniej 20 lat, wiec nie mam zdania. oj 3-4 w roku mam spalone uzwojenia,przebicia na mase nie licze.
Kolega napisał że po założeniu nowego akumulatora , więc może być założony dobrze ale wystarczyło że przez pomyłkę zakładający dotknął odwrotnie biegunów dlatego spalił alternator /zwarte diody/ a efektem spalony przewód.P
Jak będzie oblepione błotem to tez się spali. Zresztą zwarcia międzyzwojowe często się trafiały - wibracje, temperatura.
Diody te maja krótkie koncowki tak ze dolutowujac koncówki i lutujac do mostka moze puscic lut najlepiej kup cały mostek
Zobacz jakie ladowanie masz. U mnie na przykład alternator sie spalił.
Pokaż stojan od środka w tym spalonym alternatorze.P
Ja bym radził na początek sprawdzić stan silnika. Na impulsatorze widać sporo opiłków żelaza, co świadczy o zużyciu któregoś z części silnika, a nie zostały one wyłapane przez korek z magnesem i filtr oleju. Na pokrywie alternatora od temperatury spaliła się farba. Koło magnesowe aż załapało brązowego koloru, ale to już ciężko będzie dyskutować czy...
koleszko na przyszłość jak odłanczasz klemę od akumulatora to włącz swiatła bo inaczej spalisz alternator muysi być jakies zużycie tego prądu twożonego przez alternator no ale w twoim przypadku alternator musie produkaować jakiś prąd a może własnie tak zepsułeś swoję autko co...?? :)
pytanie teraz takie: czy jak wsadzę 150tkę z nowego focusa, lub 190 z mondeo to będzie wszystko grało? wiem, że mogą być problemy z montażem ale to już pikuś :p Tylko nie wiem po co, jakoś nie spotkałem spalonego alternatora 105A poza regulatorem.P
No dobrze, wszystko ładnie, tylko jak ma komunikować się ze sterownikiem silnika, i po co, jak samochód jest zgaszony, zamknięty, właściciel kluczyki ma w kieszeni i siedzi sobie w domku przed TV? No chyba, że oba steroniki w tym czasie gadają coś miedzy sobą i ustalają jakąś strategię, jak tu gościa zaskoczyć na jutro. Już i tak spalił alternator,...
spalił się alternator. Wymieniłem na nowy.
witam, spalił mi sie regulator napięcia od alternatora 6d-14v2, jak wykonać taki regulator do alternatora ? (spalił się tranzystor ksh127)
witam prosze o pomoc w podłaczeniu owej wciagarki ma ona byc zamontowana w autopomocy. zasilanie wciagarki 12v 300 A jaki musi byc alternator i akumulator jeden czy dwa? i w jaki sposób podłączyc wciagarke pod zasilanie auta, podłączałem bezposrednio pod akum. gdy silnik pracował to spaliłem alternator prosze o pomoc i jak moge prosic o jakis rozrysowany...
alternator zeby spalił uzwojenia musi albo go zablokować na łożyskach albo pracować dłuższy czas z odłączonym akumulatorem w twoim przypadku jaki opisałeś jedyne co mogło się stać to skończenie lub zawieszenie się szczotek dioda jak by poszła to kontrolka by zaczeła jażyć a nie świecić na stałe z pozdrowieniem tomek Przed napisaniem następnego posta...
Proszę zapalić auto odłączyć kleme od akumulatora :!: :!::!::!:Nie wolno odłączać akumulatora w czasie pracy alternatora:!::!::!: Spalisz alternator:cry:
Witam. Ciągnik to ursus c 330 Mam pytanie Czy jak założyłem alternator na starej biegunowości (plus na masie) i przekręciłem rozrusznikiem z 2 razy ale bez podpinania przewodu z B+ do zacisku rozrusznika mogłem spalić alternator ... przewód ładowania podpiąłem dopiero gdy przepiąłem klemy i problem mam taki ze nie mogę znaleźć prądu na żarówce ładowania...
Witam ja już robię w tym samochodzie 6 raz alternator ciągle to samo diody Kup lepsze diody a nie po 50zł. Jakoś wcześniej nie było takiego wysypu spalonych alternatorów isuzu, dopuki ryż nie wszedł na półki z częściami samochodowymi.
Miałem słaby akumulator, wyciągnąłem do doładowania, już powoli muszę kupić nowy. Po pierwsze , jak masz dodane jakieś akcesoria to kup większy akumulator.!! Po drugie skoro nie palił i musiałeś go ładować to był szmelc i złom. W ogóle po co go wyciągałeś? Po trzecie na pewno spaliło alternator lub jego bezpiecznik i bezpieczniki reszty osprzętu, znajdź...
Wszystko to co napisałeś jest potwierdzeniem tego co ja napisałem. 2-3min od odpalenia na wolnych włączone ksenony, klima i wszystko elektryczne bez długich - napięcie startowało od 13.37V i spadało aż do 12.17V po 1 minucie. Ta 1 minuta to jest czas nagrzania się stojana, a od niego regulatora napięcia. Jak dotknąłem ręką obudowy alternatora to po...
Alternator raczej nie bo bezpiecznik spalił się przy odłączonym alternatorze i rozruszniku. Tak jak (at)andrzej20001 pisał wydaje mi się że zwarło się coś do masy.
Tak zrobię tylko obecnie mam trochę więcej w nim rozebrane i te pomiary muszą poczekać. Pytam, bo mogę kupić i oryginalny regulator, tylko nie chcę go od razu spalić jak alternator mam mieć zwarcie.
Alternator obfotografowałeś ale przekażników jest kilka.Pewnie mostek się spalił i włancza przekażnik od kontrolki.
Może i koło puszcza po zalaniu. Ale spalić stojan w tym typie to już kozaka potrzeba.
Co w związku z tym zrobić? Kupować więcej spalonych alternatorów i je wymieniać na pałe, co tydzień. A ta radosna twórczość, to w związku z czym? Gdzie autor napisał, że wymienia sobie alternatory w ciemno? Tym razem, wyjaśnisz mi swoje intencje na PW/SW. Blokada pisania do tego czasu.
Widzę że w c 330 zamontowałęś altka od poldka . Trzeba go bardzo stabilnie przymocować i idealnie centrycznie inaczej ci pasek w 1 tydzień zetnie bokiem. Zamontuj elektroniczny regulator i odłącz ten biały przewód od masy ten co idzie do szczotek , zaoszczędzisz na przekaźniku lampki kontrolki. Zanim podepniesz altka przepnij odwrotnie akumulatory -...
Witam podobnie jak kolega agent100 bezwzględnie zalecam kontakt z kimś kto już coś takiego naprawiał, z prądem nie ma żartów, jeszcze samochód spalisz albo co. :wink:
To normalne wymienić prostownik, regulator na pewno dobry.P
Kolego zleć tę robotę komuś kto się na tym zna . Ty nie masz najmniejszego o tym pojęcia i możesz narobić sobie kosztów , a nawet autko sobie spalić :|
sprawdziłem i jest wszystko OK A czy mogła któraś dioda się spalić w alternatorze i to wszystko przez to
Masz 3 kable więc jeden pewnie idzie na obrotomierz. Sprawdź czy nie spaliła się kontrolka ładowania, bo przez tą żarówkę alternator dostaje sygnał do działania. Zobacz czy do kontrolki dochodzi +12V. Jak po zapłonie będzie świeciła kontrolka to pójdziemy dalej.
W BMW stabilizator był całościowy, mówie na przykładzie dwóch alternatorów. Zgaduję że u Ciebie jest tak samo. Aby go przetestować najpierw musisz zrobić pomiar oporności uzwojenia. Jak znajdziesz jaka powinna być katalogowa to dowiesz sie czy jest sprawne. Potem to tylko pomiar napięcia i prądu przy pracy aby stwierdzić sprawność stabilizatora i parametry...
Spaliłeś diody w alternatorze i nie ma ładowania
Wymieniłem cały stojan alternatora. Przy pierwszej awarii spaliła mi sie kostka (połączenie alternatora z regulatorem). Zrobilem kostke , po2000km spalił mi sie alternator. Wymienilem alternator i kostke na nową. Mineło 2miesiące. Teraz ta nowa znowu wygląda jaby sie grzała, zżółkła itp. Nie wiem jak sprawdzić regulator(wylkuczyc). Ostatnio po wymianach...
Tak nie może byc albo spalisz prostownik albo alternator...
Próbuję zrobić regulator wentylatora chłodnicy do motocykla sportowego. Cała instalacja sprowadza się do modułu cdi i wentylatora. Obydwa urządzenia są zasilane z alternatora jednak cdi bezpośrednio a wentylator przez regulator, który się spalił. Alternator jest samowzbudny (koło magnesowe). Chyba wszystkie regulatory motocyklowe działają na zasadzie...
Znajomy mówił że koło czynne alternatora porusza się dość lekko i nie trzeba wielkiej siły żeby nim ruszac to prawda? Porusza się lekko tylko gdy alternator nie jest obciążony np. światła wyłączone a akumulator naładowany. Włączenie świateł czy innych odbiorników powoduje taki w zrost oporu jaki stawia alternator że potrafi spalić się pasek napędowy...
Wita, podczas jazdy moim Puntem nagle zaczęła mi się świecić kontrolka ładowania na niskich obrotach. Uznałem, że może coś zamokło i to dlatego. Na następny dzień odpaliłem samochód normalnie, kontrolka się nie zapalała, niby wszystko ok. Pojechałem na stację zatankować, jak wróciłem do samochodu nagle bum, samochód nie odpali, nie włączy się radio...
Dobra widzę że temat idzie nie w tą stronę co chciałem. Skoro nikt nie chce mi pomóc w temacie to będę musiał na własną rękę próbować, najwyżej spalę ten alternator, pech. Temat do zamknięcia.
Jak masz upaloną diode główną to może sie spalić od przeciążenia.
Po pierwsze 80A bezpiecznik może tylko spalić zwarcie na głównym zasilaniu alternatora a nie na regulatorze, po drugie nie może się nic innego spalić bo po to jest to zabezpieczenie.P
ople isuzu tak miały, jak w starym alternatorze spalił się wirnik co skutkowało "spaleniem" się przekaźnika który znajduje się głęboko pod kierownicą, wystarczy go wyciągnąć i włożyć z powrotem to zazwyczaj pomaga
Jeśli ten cienki od alternatora to spaliło bezpiecznik jak ten gruby to on jest podłączony bezpośrednio do klemu plusowej akumulatora.
Witam Zastanawiam się czy jest możliwe jeździć skuterem bez akumulatora i odpalać go kopnikiem albo wiertarką ? Ewentualnie jakieś przeróbki typu kondensator czy coś innego w miejscu akumulatora żeby nie spalić alternatora... do pytania zachęcił mnie miedzy innymi ten film https://youtu.be/3D5hLmzWXVg a dlaczego pytam bez akumulatora? Co roku kupuje...
Mam nadzieje że nie zwarłeś obydwu przewodów we wtyczce. Po drugie czy ci spaliło ten przewód?
Jak najbardziej, Punto nie zapaliło, jak zblokował się mechanicznie alternator (spuchnięta obudowa)W Range roverze Sport spalił się nawet bezpiecznik od rozrusznika po zatarciu sprężarki. Zdejmij pasek osprzętu i próbuj.
Teoretycznie tak ale nigdy tego nie próbowałem i koledze tez nie radze możesz spalić regulator, takich rzeczy się nie praktykuje... i poza tym bez przekaźnika rozładuje ci akumulator...
Alternator zapewne.Skoro spaliło bezpiecznik przy radio to może ono jest uszkodzone.
Lepiej nie bo jak ci sie omsknie przewod to spalisz regulator.
Z doświadczenia kilku kurierów którzy jeżdzą między IE a PL miało to zamontowane i wielkiej różnicy nie widzieli. U dwóch spalił się alternator w trasie i troszke ich to kosztowało...
Jest może jeszcze jakiś bezpiecznik/przekaźnik po drodze od regulatora napięcia lub alternatora, który mógł się spalić? Przed akumulatorem (na blaszydle mocującym akumulator) jest bezpiecznik. Chciałem się upewnić czy w tym modelu jest w alternatorze ? Tak. Czy jest szansa ,ze mogłem także spalić przez ten nieprzemyślany do końca zabieg alternator...
Właśnie też coś mi zaświtało. Faktycznie naładowanie jednego może spowodować przeładowanie lub nie doładowanie następnego. Jest miejsce na inny akumulator to może zastosuje to rozwiązanie. Jeszcze inna myśl dwa alternatory 12V i każdy ładuje swój. Jak dobrać rezystor ażeby nie spalić wentylatora 12V.
Mam VW Transportera T4 2.4 Diesel i ostatnio go kupiłem . Grzeje się w nim alternator , spalił już 3-ci regulator Wymień alternator skoro uszkodzony. Regulatory nie palą się bez powodu.
Jeżeli napięcie spada i się nie ładuje, to wniosek taki, że uszkodził się alternator, biorąc pod uwagę jeszcze to, że coś się faktycznie spaliło. Na twoim miejscu bym spróbował naładować najpierw akumulator prostownikiem.
Jeżeli na odwrót podłączyłeś akumulator to praktycznie może być tylko jedna przyczyna nie ładowania,albo spalił się bezpiecznik alternatora /bo japońce przeważnie mają / albo spaliło diody w mostku prostowniczym. P
Naładuj baterie i zmierz jej napięcie. Zobacz co spalone w alternatorze.
spalił się regulator alternatora(zwiera pobór ponad 3A).Czy można zastosować inny regulator?
alternator spalić spalić alternator samochodzie spalić uzwoić alternator
kyocera toner zamiennik napięcie przewodzenia diody pomiar temperatura przegrzać
sonda lambda ładowarka dewalt dcb118 schemat
Nawigacja Toyota - Systemy, Aktualizacje, Problemy Delta Electronics ZPMU2.E192413 UL Power Supply Certification: Meaning, Models, and Verification