To będzie bardzo podobny schemat instalacji jak w Twoim traktorku. Ten, który darłeś w pierwszym swoim poście to zupełnie co innego i nie sugeruj się nim. http://obrazki.elektroda.pl/7211030600_1... Czerwony to ładowanie, ale po drodze jest jeszcze dioda lub regulator, trzeba sprawdzić czy nie jest uszkodzony. Działanie świateł nie świadczy...
Byłem u mechanika podpytać i mówił że może dioda na alternatorze padła któraś mówił że ta ikonka na desce jest zasilana kablem z alternatora Kontrolka ładowanie nie jest zasilana z alternatora . Droga taka - D+ do modułu centralnej elektryki . Z centralnej elektryki po Can do licznika . Aż się prosi sprawdzić ciągłość tego niebieskiego kabelka . Ktoś...
Mi padł regulator w Tarpanie, przy okazji ładował maksymanym prądem i spaliło alternator (moze i dobrze bo miałem nówkę aku) proponowałbym rozebrać prądnicę i zobaczyc uzwojenia, przycvzyną nie łądowania moze też byc przebicie na diodach prostujących, zeby je sprawdzic na 100% to najlepiej jest je wyciagnać (każdą mieć osobno tylko nie pomylić bo połowa...
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
A właśnie - zacząłeś od początku Litości. Nie można zaczynać od końca. Ew "zaczynać od końca". Trzymajmy fason językowy. To Elektroda a nie Pudelek. zrobiłeś sobie bilans energetyczny? Wiesz ile tak na prawdę wynosi zapotrzebowanie na energię w pojeździe? Tu jest pies pogrzebany. Awersja do prostych obliczeń "teoretycznych" (gdzie tu jest jakaś teoria???)...
Witam Dioda to za mało, jako kontrolkę zastosuj żarówkę 1.2 - 3W. Jak już koniecznie chcesz jako kontrolkę mieć diodę LED to dodatkowo musisz dopiąć odpowiedni rezystor. Jutro mogę sprawdzić jak to było w starych VW i podeśle Ci schemat.
Najpierw radzę naładować akumulator i zostawić w aucie na noc lub dłużej ze ściągniętą klemą. Jeśli autko odpali bez problemu, to pozostaje tylko kwestia poboru prądu przez urządzenia. Sam pomiar oporności nic nie da, bo niektóre odbiorniki mogą się "aktywować" dopiero po podaniu napięcia. Trzeba więc wpiąć amperomierz między klemę a biegun akumulatora...
Witam Typowa usterka starszych leciwych samochodów.Przyczyną lekkiego świecenia się kontrolki łądowania podczas obciążenia instalacji najczęściej jest zła masa /duży opór / na przewodach ,lub uszkodzona dioda wzbudzenia na alternatorze lub starte szczotki .Należy srawdzić napięcie łądowania bez obciążenia powinno być około 14,3V oraz podczas obciążenia...
kidziorv1 Chyba za dużo od ciebie wymagam.. a ty masz dość podstawowe problemy z samym alternatorem i nie tylko. Musisz je na początek rozwiązać. Jednak regulator jako układ elektroniczny i osobny problem można (i trzeba!) sprawdzić na stole. Pisałem jak to zrobić. Alternator "zostawiam" Błażejowi. :D Przecież to dość proste sprawy... Odpowiadam na...
Dwie lampy H3? Daj 15A. Tutaj okej, musi być zapas po prostu mocy. 15 będzie idealne, bo przy 12V będą mogły pobrać coś około 10A. Przewody powinny mieć 1,5mm2. Tu się nie zgodzę. Przyjmujemy że ma napięcie w instalacji 12V, więc prąd popłynie około 10A. Ja już bym założył 2.5mm2 do włącznika, a dalej na lampy po 1.5mm2. Zakładanie przekaźnika pod...
Czy coś poza wymianą prostownika robiłeś, sprawdzałeś? Czy masz schemat? Jak nie znajdź! Łatwiej będzie tobie naprawiać, a innym cię nakierować. Kontrolka ma świecić po włączeniu zapłonu bez zapalania silnika i gasnąć jak alternator zacznie ładować. Może spalona? Może przekaźnik kontrolki uszkodzony? Sprawdź szczotki. Czy w instalacji było coś grzebane?...
Jeśli alternator Denso to spalona dioda w mostku prostowniczym. Im szybciej zrobisz tym mniejsza szansa, że spalisz stojan(uzwojenie) alternatora. Padały mostki prostownicze, potem leciały stojany. Alternator do weryfikacji, w między czasie sprawdzić przewody prądowe, w oplach często utleniała się miedź w zakuciach przy klemach akumulatora (można wybadać...
I ja ma problem z Renówką tyle że 160.94 TZ W czasie jazdy nagle zgasł cały panel sterowania. Nie pali się żadna dioda przy joystikach i traktor stanął. Silnik pracuje, przyciski blokad działają ale jazdy nie ma (panel zgasł). Po wstępnych oględzinach okazało się że ładowanie skoczyło na 18,5 V w alternatorze wypaliła się kostka, Alternator naprawiony...
Dziękuję za uwagi ale powiem tak: Ja też naprawiałem alternatory i mierzyłem diody. Owszem, pomiary ujawniały uszkodzone diody, ale zdarzyło się, że po wtłoczeniu sprawnej alternator wracał z uszkodzoną inną diodą (alternator Magneti Marelli-Ford Sierra, Ford Escort). Pomagała wymiana całego prostownika. Opisałem ten przypadek bo chcę zaoszczędzić wielu...
Po włączeniu dmuchawy na max świateł oraz radia i ogrzewania tylnej szyby dioda stanu alternatora zgasła.Stąd tez moje pytanie czy dobrze rozumiem ze przy włączonych odbiornikach wogóle alternator nie ładuje? Witam serdecznie. Rozpisałeś się kolego porządnie i zapewniam Cię, że nie każdemu będzie chciało się to czytać ale ja ze swojej strony uważam,...
Raczej poleciały tylko diody w alternatorze. Mostek jest kompletny, wymieniasz cały i nic do niego nie dokładasz. Mostek jest 6 diodowy, 3 diody z anodą na obudowie i trzy z katodą na obudowie. Jak widać diody są osadzone na dwóch półpierścieniach. Każdy półpierścień ma diody tylko tego samego rodzaju, półpierścienie są od siebie odizolowane. Jak rozpoznać...
Diody niskoprądowe to nie problem, można dać coś z "rodziny" 1N4001. Identyfikacja uszkodzonej diody jest na 100% dopiero po jej wymontowaniu. Diod wysokoprądowych o konstrukcji stosowanej w alternatorach nie spotkałem w handlu, praktycznie jedyne ich źródło, to rozbiórka z uszkodzonych alternatorów, zwykle któreś tam diody z kompletu "przetrwały" awarię....
Na ohm nie sprawdzisz,multimetr musi mieć znaczek diody Dokładnie. Ale z nią jest problem bo zero dokumentacji do niej to jest dioda można by tak o niej powiedzieć /pełni ona rolę regulatora mocy , a także w momencie rozłączenia cewki startu rozrusznika, cewki start stop lub przekażnika podgrzewania świec zabezpiecza też układ elektryczny przed szpilkami...
Amperomierz i bezpieczniki a dopiero rozebrać alternator i sprawdzać diody. A jakby trzeba było go rozebrać to należałoby przy okazji sprawdzić stan tulejki komutatora i łożyska.
Witam serdecznie po dłuższej przerwie. Wymienił mi fachowiec wcześniejszy diodę po raz 3 alternator się już nie grzeje. Byłem sprawdzić w serwisie - sklepie akumulator. Sprzedawca mi powiedział że troszkę 1 cela jest zasiarczona Sprawdził gęstość. Sprawdził napięcie 12,3V sprawdził naładowanie miał około 30Ah. a jego wartość fabryczna 62Ah. Proszę go...
To niech ten elektryk weźmie ten uszkodzony alternator i rozkręca śrubkę po śrubce. Jak już będzie miał rozebrany w drobny mak, to bierze w rękę miernik, żarówkę z kabelkiem i wio. Sprawdza uzwojenia (na zwarcie do masy, na przerwę i zwarcie między wojnę). Potem żarówkę z kabelkiem i sprawdza mostek. Dioda po diodzie w jedną stronę przewodzą, w drugą...
Sprawdź woltomierzem napięcie ładowania czy alternator ładuje zaraz po odpaleniu czy dopiero po przegazowaniu. Jeśli ładuje odrazu nie przejmowałbym się tym faktem zbytnio na twoim miejscu.
Witam, posiadam Renault Megane I 1,9D. Mam problem z alternatorem. Jak było za duże obciążenie to zapalała się kontrolka od ładowania akumulatora. Kupiłem alternator na szrocie który okazał się jeszcze gorszy od mojego. Rozebrałem te alternatory i teraz pytanie. W jaki sposób mogę sprawdzić diody w tych alternatorach? http://obrazki.elektroda.pl/5946366100_1...
Te od wzbudzenia są "standardowe" a pozostałe są metalowe wciskane w obudowę i półksiężyc, diody sprawdzaj najlepiej podłączając ją szeregowo przez żarówkę np. 4W do 12 wolt ponieważ miernik już mnie kilka razy oszukał i darmo składałem alternator, prąd wzbudzenia wynosi ok 3A więc gdyby była uszkodzona dioda to możesz zastosować 5A.
Akumolator sprawny ładowany cała noc. po odpaleniu pokazywało na wolnych obrotach ok 0,5 A a na wysokich dochodziło do 3A . Przy jakim napięciu na akumulatorze? Przy w pełni naładowanym akumulatorze prąd ładowania nie będzie duży, ale napięcie wysokie. Przydałoby się odtworzyć część schematu z układem ładowania. Koniecznie sprawdź czy w przełączniku...
dzięki za odpowiedź, zamówiłem drugi z podobnym przebiegiem tylko pytanie czy sam alternator np jakaś dioda w środku , czy podłączenie pod tą faze uzwojenia może powodować takie problemy ? Alternator był z allegro ale cena ok. 200zl i może nie do końca dobrze zregenerowali ? Elektryk jest w stanie na stole sprawdzić tą częstotliwość tego wyjścia sprawdzić...
Cześć, w aucie zapaliła się kontrolka ładowania, zniknęło wspomaganie. Ładowanie brak. Zdemontowałem alternator, uszkodzona jest jedna dioda w mostku prostowniczym. Przed podjęciem decyzji o naprawie (wymianie diody lub mostka) lub wymianie całego alternatora chciałem sprawdzić regulator napięcia. Podłączyłem żarówkę pod szczotki i zasilacz regulowany...
Żeby sprawdzić poprawnie diody należy odlutować przynajmniej dwie końcówki (z trzech) wychodzące od stojana. Są to miedziane sztywne przewody, które łączą jakba alternator z diodami. Jeżeli tego nie zrobisz to obwód zamknie się przez uzwojenie i miernik pokaże że dioda jest dobra. A regulator napięcia jest dobry? Piszesz, że szcotkotrzymacz i szczotki...
Witam, Żarząca się kontrolka ładowania niekiedy jest efektem nadpalającej sie diody i pomimo wymiany regulatora ze sprawnego na sprawny;) dalej kontrolka żarzy się. Zazwyczaj leci dioda dodatnia w mostku prostowniczym alternatora. I choć do końca nie wyzionęła ducha to juz jej koniec jest bliski. Wystarczy je sprawdzić poprzez zwykłe zwarcie chwilowe...
Dzieki bardzo wszystkim. Zgodnie z waszymi radami auto pojechało na lawecie. Co do akumulatora to tak - jest nowy i właśnie po jego montażu zacząłem sprawdzać napięcie bo świeciła dioda ładowania na desce. Zobaczymy co będzie z innym alternatorem Edit. Alternator założony. Ładuje 14,6V. Niestety kontrolka nadal się pali. Zastanawiam się jaka może być...
Podobny przypadek miałem w Fiacie Uno 1.4. Po wyłączeniu kluczyka świeciła się kontrolka od ładowania. Przyczyna tkwiła w alternatorze, uszkodzona dioda prostownicza. Twój przypadek jest troszkę podobny. Spróbuj odłączyć alternator i sprawdzić czy kontrolki zgasną, przynajmniej ten element będziesz miał sprawdzony. Co do wyłącznika masy z zdalnym sterowaniem...
Napięcie ładowania również możesz sprawdzić, ale moim zdaniem to będzie uszkodzona jedna lub więcej dioda prostownicza w alternatorze. Żeby stwierdzić uszkodzenie diody musisz sprawdzić czy alternator daje prąd zmienny czy stały na wyjściu, lub go wymontować i pomierzyć diody. Spróbuj odłączyć ładowanie i niech silnik pracuje korzystając z samego akumulatora...
witam ponownie,mostek jest zbudowany na 6 diodach jedna jest zwarta,wymieniłem ja,niewiem czy warto mi zakładac ten alternator do samochodu poniewaz mam obawy ze regulator jest tez uszkodzony,znalazłem na alegro regulator podobnie wygladajacy do mojego,ale współpracuje on z 9 diodowym mostkiem http:*** może ktoś cos poradzi ,czekam na opinie,a może...
Prawidłowe ładowanie akumulatora to 14.7V szybkie ładowanie stosowane w niektórych prostownikach to 16V nie stosować żadnych kondensatorów mierzyć prąd ładowania . Dając dużye napięcie i prąd powyginasz cele w akumulatorze radze po naładowaniu akumulatora odpalić silnik i sprawdzić napięcie ładowania na akumulatorze powinno być 14.7V jak jest mniej...
Ponieważ toczy się tu dyskusja dotycząca sprawdzania diod pozwolicie że podłączę się do tematu. Zrobiłem dziś alternator do Renault Clio 1.8 D firmy Valeo i bardzo zaciekawiły mnie diody mocy w tym altku. Prąd zwrotny przy zimnych diodach z napięciem 27V przyłożonym na ok. 3 sek.. wynosił 0,76A. Wydaje mi się że to trochę dużo zważywszy że dioda mocy...
kolego gimak mozesz napisac troche jasniej tak dla laikow Spróbuję to rozwinąć. Od razu zaznaczam, że metody tej nie sprawdzałem w praktyce, bo nie miałem takiej potrzeby, a na pewno byłaby modyfikowana w zależności od rozwoju sytuacji. Na samym początku trzeba by określić w jakich warunkach występuje grzanie altka, czy już w czasie postoju przy pracy...
Witam Posiadam Taki alternator http://obrazki.elektroda.pl/7911610800_1... http://obrazki.elektroda.pl/5549865500_1... http://obrazki.elektroda.pl/8306738000_1... Dowiedziałem się że ten rodzaj miał + na obudowie lub - Jak mogę to sprawdzić? Oraz czy ten schemat podłączenia jest ok dla tego allternatora...
Jak dodałeś gazu to napięcie mogło skoczyć nawet do 100V i mogłeś uszkodzić dużo rzeczy. chyba tylko przy uszkodzonym regulatorze, normalnie po odłączeniu alternatora napiecie powinno być troszkę wyższe 13.8-14.3V w moim maluszku jak pracuje wolno silnik to się zarzy kontrolka ładowania jak dodam gazu to kontrolka przygasa ale nie calkiem Miałem taki...
Nigdy w życiu nie miałem w ręku żadnego licznika, zegarów od jakiego kolwiek passata więc nie mam pojęcia czy siedzi tam dioda led + rezystor czy po prostu żaróweczka o mocy 4W. Tak jak pisałem w którymś poście wyżej to chwilowo pod wzbudzanie podłączyłem żaróweczkę 4W wymontowaną z licznika od żuka lecz efekt był taki, że świeciła w pełnym zakresie...
Teraz nie demontowałem alternatora, bo nie wiem w czym leży problem. Poprzednio alternator był rozebrany na czynniki pierwsze. na zdjęciach wyżej widać moduł z diodami rozebrałem go tak aby żadna dioda nie była połączona z inną. Sprawdziłem diody czy nie mają przebicia i wszystkie były dobre. Regulator sprawdziłem na zasilaczu regulowanym i tez wydaje...
Powiem tak-zwykły mutimetr do tego pomiaru się nie nadaje. Dioda alternatora musi być sprawdzona podczas przepływu przez nią jakiegoś większego prądu, wystarczy już 0,5A
W traktorkach stosuje się albo regulator albo tylko diodę, ale pewnie tylko w tańszych traktorkach. Sprawdź, czy z "prądnicy" na kabelku od ładowania jest napięcie zmienne i w jakiej wysokości (ok. 16 czy ok. 30 V), bo od tego zależy jaki układ prostujący jest stosowany. Jeśli alternator daje napięcie zmienne, to masz pewność, że układ prostowniczy...
Witam. Alternator ma wymienione łożyska, jedno uzwojenie było urwane i zostalo zlutowane a miejsce lutowania zaizolowane izolacja, dioda prostownicze tzn. cały ten układ został jakis czas przed remontem wymieniony. Po odpaleniu samochodu nie ma ładowania, co może byc przyczyna? Jak sprawdzić alternator żeby go już nie robierać bo mam dużo innej roboty...
Witam! nic gdybać tylko działać. Na sam początek należy sprawdzić ładowanie przy akumulatorze a potem na alternatorze jeśli nie ma to alternator do wyciągnięcia i może być wiele przyczyn. Szczotki zbyt wytarte, uszkodzony wirnik, uszkodzone uzwojenie stojanu (rzadko, ale się zdarza), któraś dioda mogła paść (ale do wymiany cały zespół) to wszystko można...
To pulsujące napięcie z alternatora poprzez diodę.
Witam. Muszę powiedzieć że miałem już takie usterki powodem jest co do piszczenia za luźny pasek albo łożyska natomiast grzał się będzie gdy diody w mostku bądź nawet jedna dioda w mostku będzie miała przebicie lub uszkodzenie na zwarcie. Musisz rozebrać alternator odłączyć stojan i wtedy sprawdzić najlepiej miernikiem diody wciśnięte w mostek. W jedną...
Tutaj chodzi o wymianę diód bez wymiany uzwojenia. Wiązka w samochodzie na pewno jest w porządku. Alternator/prądnica jest podłaczona do rozrusznika. Gruby kabel spokojnie przeżył, bo jest zaprojektowany do obciążeń rozruchowych. Należy zbadać kabel od rozrusznika do alternatora. Ale dla pewności bym go wymienił - to nie jest duży wydatek. Trzeba sprawdzić...
Za chwilę następny temat, szybko psują mi się akumulatory. Litości alternator z przodu ,4 śruby i jedna by zwalić pasek i po sprawie. Nie bardzo Cię rozumiem. Alternator wyciągałem do czyszczenia styków i masy jak wymieniałem regler. Diód sprawdzić nie umiałłem więc nie rozumiem aluzji. Dodano po 55 Masz spalony mostek po odwrotce - na pewno nie jedna...
Witam Kolegów Posiadam Renault Espace IV 1.9dci z 2005 roku z Alternatorem 155A nr. SG15L013 chłodzony cieczą. W autku padł akumulator, a że wiekowy no cóż mógł paść. Ładowanie aku nic zbytnio nie dawało bo napięcie aku nie wyszło powyżej 10.34V. No ok. ale dało jeszcze odpalić autko. Miernik w ręce i sprawdzam ładowanie, no pięknie książkowo14.5V momentami...
Witam. Z alternatorami miałem w życiu mało do czynienia ale ostatnio musiałem mieć..w mojej vectrze c 2005.r 1.9cdti padł alternator 105A. Po wymontowaniu i sprawdzeniu okazało się że uszkodzona jest dioda prądowa. Znalazłem na alledrogo sprawny używany za 100zł, postanowiłem go sprawdzić przed zamontowaniem. Na B+ plus z akumulatora, masa na obudowę...
Do mczapski. Kolego serdeczne dzięki za pomoc wcześniej oczywiście zacząłem od wymiany szczotek na nowe a dopiero potem grzebałem przy kablach( lampka jest podłączona pod regulator 15 i dalej do stacyjki) ale miałeś rację ładowania nie było bo okablowanie było do ..... , wystarczyło zrobić obejście od szczotek do 67 regulatora i wszystko śmiga jak należy....
Jeżeli jest to charakterystyczny gwizd wraz z dodawaniem gazu to albo kable sygnałowe idą po tej samej stronie co i kabel zasilający pompkę paliwa, albo uszkodzona jest jedna dioda w alternatorze. To drugie można sprawdzić oscyloskopem albo odpinając alternator i zapalając na chwilę samochód i sprawdzając czy nadal jest gwizd. Pozdrawiam.
Jak się pasek urwał to kręciłem alternatorem - ślicznie się kręci, bez oporów i nie ma luzu. Może faktycznie koło było nowe i przyspieszyło to zużycie paska, ale dwa razy? (pierwszy raz urwał się na starym kole) Pilnowałem też naciągu. Czy da się domowym sposobem sprawdzić poprawność geometrii kół pasowych? A coś jeszcze mi się przypomniało: Dioda w...
Są trzy tak jak na schemacie. S i L we wtyczce i B+ Czyli na przewód we wtyczce L dać masę i ma kontrolka świecić. I dać na krótko na S alternatora i powinno być ładowanie na akumulatorze - czyli jeśli jest sprawny to powinien się wzbudzić - oczywiście po odpaleniu silnika. Kolego napisałeś chyba odwrotnie - na S jest plus ale żeby wzbudzić to też dać...
Na 95% uszkodzona dioda w mostku prostowniczym- jeśli to alternator Magneti-Marelli- a większość właśnie takich była montowana fabrycznie. Typowa przypadłość w Fordach.
Jakakolwiek dioda prostownicza, 1N4148, 1N4007, bez znaczenia. Każda dioda jest kierunkowa, wstaw tak, żeby paskiem była w stronę alternatora
Mam problem z alternatorem, sprawdzałem i nie ładuje co w takim przypadku powinno skutkować tym że zapali się dioda na licznikach że nie ma ładowania, mimo to się nie świeci. Wymieniłem szczotki z regulatorem, i problem nadal ten sam. Prośba o pomoc co jeszcze sprawdzić i jak ustalić przyczynę Opel Astra 1.4 F 1993 rok Kombi
Na regulatorze napisane jest 14,4V made in germany Smile wg. mnie możliwe jest uszkodzenie którejś diody prostowniczej, i przez to jest mniejsze napięcie, nie mam możliwości sprawdzić prądu ładowania, mam miernik do 10A. Ale pierwszy będzie wymieniony regulator, szczotki są już mocno zużyte, a wymienia je się razem z całością (przynajmniej tak mi się...
Ja miałem podobny problem z passatem moim też mi dioda migala i słabe lądowanie było przy małych obrotach i ciągle akumulator padał bo o dziwo dioda u mnie załączała alternator i był kabelek urwany przez co nie włączał się regulator napięcia no i warto było by sprawdzić tulejki na rozruszniku bo może też mieć ciężko przy rozruchu i pobierać duży prąd...
Zupełnie nie wiem co ma zwarta dioda do problemów z rozruchem. Zresztą w tych pojazdach nie obserwowało się awarii prostownika. Jeżeli nasunąłeś trop alternatora to pasowało by sprawdzić czy nie jest pęknięty i wirnik blokuje o stojan. Ale taki alternator mocno skowyczy podczas pracy.
A więc tak, alternator na razie siedzi w samochodzie jeszcze, odstawiłem tą robotę na piątek, bo w między czasie wziąłem się za wyjmowanie maglownicy gdyż stuka. Ale tak, akumaltor zawiozłem do sklepu z akumulatorami. Pan podładował, przed wyjściem z pracy odłączył, przyszedł na drugi dzień, zmierzył napięcie, trzymało ładnie 12.8V. Coś go tknęło aby...
wydaje sie że masz usterke w alternatorze zobacz diody pozdrawiam
Metoda 'naprawiania' tego ustrojstwa jest mianowicie taka: (można na początku sprawdzić diody i uzwojenia, lecz gdy alterek jest w samochodzie to lepiej na początku sprawdzić instalację) Sprawdzić czy jest + akku na zacisku śrubowym !!! Gdu nie ma + sprawdzić przewód idący do rozrusznika.Sprawdzić plecionkę miedzianą idącą do karoserii, ona zawsze koroduje,...
No i super . Wymieniłem regulator nap na nowy i lipa taka jak wcześnień . Napięcie zależne tylko od prędkości obrotowej . Wymontowałem diody na oko przebicia nie ma , ale nie wiem jak sprawdzić czy pod obciązeniem jest tak samo :( Ale do rzeczy . Skombinowałem schemat i mam pytanie czy padnięta dioda moze "źle sterować " regulatorem napięcia ?? Czy...
Jeżeli zakres napięć generowanych przez dynamo waha się, aż w tak dużym stopniu to należy zmodyfikować nieco koncepcję i zastosować przetwornicę DC-DC z szerokim zakresem napięcia wejściowego. Dobrze by było zastosować ograniczenie napięcia( pewnie dioda Zenera może się tu sprawdzić)...bo mało która przetwornica przewiduje na swoim wejściu napięcie...
Alternator nie ładuje, po przekręceniu kluczyka kontrolka ładowania ledwo się żarzy trzeba się dobrze przypatrzeć żeby dostrzec swiatło, po zapaleniu nic się nie zmienia, regulator zamieniany bez rezultatu, pewnie trzeba go rozebrać ale może ktoś miał taki sam objaw i wie czy to była np spalona dioda bo gdy go rozbiorę to domową metodą mogę sprawdzić...
Dzięki , Aleksander_01 Dodano po 20 Ten alternator podłączałem w taki sposób jak na dołączonym zdjęciu z regulatorem z pierwszego postu i niby działa kontrolka gaśnie ale nie wszystko jest ok. Ładuje 15.7V co dalej z tym zrobić??? A dodam jeszcze że szczotkotrzymacz też jest ten sam co na pierwszym zdjęciu Wybacz ale to podłączenie to bzdura co zrobiłeś...
Nie, na zapłonie samym miga tylko dioda ciśnienia oleju. A podczas pracy silnika żadna się nie świeci. Tak przynajmniej mi się wydaje, przyznam, że nie zwróciłem nawet na to uwagi. Dodano po 3 Sprawdzić alternator i wymienić akumulator. Można to zrobić zwykłym miernikiem? Nie mam zbytnio funduszy na fachowca. Mam zwykły miernik. Czy poprzez te włączenie...
gimak napisał: Jest niemożliwe, aby w ciągu tych kilkunastu minut przy pracy silnika na wolnych obrotach alternator zdążył naładować akumulator rozładowany do napięcia 11.5V Jeżeli akumulator jest rozładowany do 11,5V to albo wcześniejszy błąd kierowcy (pozostawione włączone odbiorniki) albo czas złomować akumulator bo swoje wypracował. Kolego, oddzielmy...
a czy ty widziałeś kiedyś akumulator w ogóle jakikolwiek ?? tam jest tylko + oraz - zarówno do wyjścia jak i do ładowania jak prądnica daje więcej niż 12V to całość zanim zostanie zmagazynowana w aku idzie na instalacje więc nie mówcie od razu że aku do wywalenia bo to trochę śmieszne, w samochodzie tez tak jest że mierzy się na akumulatorze nawet 14V...
Witam, otóż posiadam Renault Lagune I 2.2dt i mianowicie mam problem z klimatyzacją, gdyż przed kolizją rozrządu wszystko pęknie chodziło, natomiast po naprawie silnika przewód + który idzie do sprężarki został przyciśnięty przez alternator i miał zwarcie do masy (po wciśnięciu AC dioda przycisku raz mrugła co oznaczało, że coś jest nie tak i nie chodzi...
No dobra, wszystko gra, ale dlaczego kontrolka ładowania żarzy się słabo a kontrolka od filtra paliwa świeci się jaśniej. Na schemacie te obwody sa połączone poprzez przekaźnik. Czy istnieje możliwośc, ze alternator jest OK. a powaliło się coś w instalacji ? Woda, lub coś takiego ? Jak sprawdzić alternator bez rozkręcania ? Jak sprawdzić że ładowanie...
Te dwie rzeczy się wykluczają, bo kontrolka normalnie świeci przy sprawnym alternatorze i gaśnie dopiero po wzbudzeniu alternatora, na diodach pomocniczych pojawia się napięcie, a lampka jest z drugiej strony wpięta do +, więc przestaje świecić, bo ma prawie ten sam potencjał na obu zaciskach. Zresztą autor tematu nie opisuje zbyt dokładnie swych pomiarów,...
Diody w alternatorze, zimn lut lub padnięta dioda.
Do Twojego celu mógłbyś użyć diody do alternatora. Z pewnością wybrałbyś jakiś tani mostek, nawet używany, przy okazji sprawdzając, po symbolach diod, dane odnośnie napięć i prądów znamionowych. Ilustrację w/w propozycji przedstawia np. link: https://www.google.pl/search?safe=off&bi...
Witam. to mój pierwszy post i proszę o wyrozumiałość. próbowałem szukać w przerabianych juz tematach ale nie znalazłem wytłumaczenia "jak krowie na rowie" mam taki problem: Jakiś czas temu moje cb przestało działać. tzn włącza sie normalnie - jest kanał 9. po zmianie na jakikolwiek nic nie słychać w głośniku. jeśli kręcę squlechem to tylko milimetr...
Alternator 9D teraz posprawdzać diody i wirnik.
Witam. Po prostu zmierz diody w alternatorze i będziesz wiedział co jest grane. Jeżeli nie bardzo wiesz jak to opanować to przełącz miernik na diodomierz i działaj a wyniki zapisuj na kartce. W sumie jest 6 + 3 diody. Pozdrawiam
Do spawarki zastosuj dowolną diodę o takim samym prądzie. Twoja dioda ma 200A 2500V. Ta z allegro będzie dobra, o ile pasuje gwint. Przy tym prądzie to będzie już M20x1,5. Chyba że chcesz kupić wszystkie 4 :)? Koledze kiedyś spaliła się dioda w besterze, wyglądała jak diody przy alternatorach. Wstawiłem taką diodę od alternatora i spawa do dziś!
Jeśli tak to można wykluczyć usterkę alternatora, jego diod i regulatora. Pozostaje więc albo upływ prądu (pobór przy wyłączonych wszystkich odbiornikach piał o tym JAFO),albo poprostu twój 4-letni aku.skończył się
No to moim zdaniem nie ma nawet co myśleć o użyciu 3 V. Może łatwiej byłoby wykrywać napięcie 13,5 V lub wyższe, kiedy pracuje alternator, żeby zasilić diody z linii klaksonu?
Wygląda na 9 diod . Z poloneza kup regulator 9 diod i zamontuj . Dobrze go przykręć do masy .
W 99% alternatorów Hitachi padały diody prostownicze.
Koła pasowe takie same? Po rozebraniu sprawdzić czy gdzieś nie ma śladów tarcia na wirniku, łożyska są ok? Może przyczyna poza wymienioną przez kolegę 5150 jest mechaniczna? Napięcie ładowania wydaje się być dobre, zastanawia mnie ten obrotomierz, opukaj go jak nie to wymontuj i obróć "do góry nogami". wskazówka powinna wrócić na zero, nie odłączaj...
Ta czarna puszka to elektro-mechaniczny regulator napięcia. Ten alternator ma prąd znamionowy 25A, zrób jak kolega wyżej radzi. Będzie chyba taniej, prościej i niezawodnie no i większy prąd ok 50A, co przy akumulatorach 180Ah i całodobowej jeździe na światłach ma znaczenie.
Kwestia przypadku, trzeba demontować alternator, najczęściej lecą diody/stojan/regulator napięcia.
Jak będziesz miał wyjęty alternator sprawdż stan połączeń diod prostowniczych.
Do sprawdzenia na pewno regulator jak i całe okablowanie. Jak i reszta alternatora, czyli wirnik.
Otóz kolego w polonezie w zależności od rocznika był albo całkowicie zespolony alternator ( owe 9 diod) albo alternator starszego typu który do poprawnego wzbudzenia potrzebował obwodu z żaróweczką kontrolną ładowania.
Można powiedzieć, że nie. Te diody zapewniają samozasilanie alternatora. Lampkę można zastąpić małoskomplikowanym wskaźnikiem napięcia na instalacji/akumulatorze. Np dwie diody.
Alternator Bosch, więc regulator napięcia również firmy BOSCH. Tylko i wyłącznie oryginał. Jak wyciągniesz alternator to koniecznie sprawdź diody prostownicze w nim - miałem przypadek, że "chińczyk) ubił mostek prostowniczy.
Ale co tam jest trudnego? Pierwsza rzecz, chyba najprostsza to ustalenie jako to alternator, 6 czy 9 diod. Reszta pójdzie z górki.
Każda dioda ma jedno wyprowadzenie a obudowa diody jest drugim. Diody są umieszczone parami, "minusowe" są wbudowane w obudowę alternatora a "plusowe" w płytkę która jest odizolowana i z niej jest wyprowadzony biegun plusowy. Jak odkręcisz nakrętki, które łączą wyprowadzenia każdej pary to będziesz mógł je sprawdzić. Jednak te diody mocy rzadko się...
Wiazka Forda oznaczona EC (2M5T 12A522) ma podlaczone przewody od alternatora niebieski na pin 41, szary na 45 do PCM. W przypadku mojej wiazki niebieski przewod byl juz zasniedzialy przy samym pinie do PCM. Oznaczenie wiazki jest zamocowane pare centymetrow powyzej duzej plastikowej kostki wpuszcznej w slupek B (ponizej PCM).
W książce napraw fiata 125p są dwa typy alternatorów: starszy z 6 diodami w alternatorze i nowszy z 9 diodami . W obydwu jest mechaniczny regulator i w starszym zacisk 15 regulatora idzie przez stacyjkę na plus akumulatora, a w nowszym idzie na wyprowadzenie dodatkowych trzech diodek z alternatora. Zacisk 67 w obydwu typach idzie przez szczotkę na wirnik.
Wybacz,ale nie doczytałem czy podczas prób na stole masz podłączony akumulator czy tylko jako obciążenie żarówkę.Jeśli tylko żarówkę,to amperomierz nie będzie wychylał się na "minus".Wystarczy przy zamontowanym alternatorze i podłączonym akumulatorze spojrzeć na amperomierz.Jeśli nawet przy zatrzymanym silniku amperomierz wychyla się na "minus" masz...
Na niebiesko zaznaczyłem miejsce, gdzie wpiąłem się cewką przekaźnika. Wydaje mi się, że regulatorowi to nie powinno zaszkodzić, bo pobieram tylko dodatkowe 50 mA, które wydostają się z alternatora przez diody wzbudzenia. I tak to powinno być podłączone. Regulator nie ma tu nic do rzeczy. Takie połączenia są często w autach ciężarowych wykorzystywane...
Po pierwsze alternator Valeo bo takie tam chodzą mają słabe wirniki/ pękają druty czyli wirnik do wymiany oczywiście po uprzednim sprawdzeniu/ , po drugie sprawa diod jak je sprawdzałeś skoro są zgrzewane z stojanem a po trzecie jaki typ alternatora są z diodami wzbudzenia/ nie spotkałem jeszcze uszkodzonych, oraz bez diod wzbudzenia i co to znaczy...
A w alternatorze nie było całego mostka? Diody muszą mieć chłodzenie alternator pewnie dawał 55A
nie widzisz innych diod bo byc może twój alternator ma tylko diody prostownicze.są dwa rodzaje tych alternatorów.z mostkiem 6 diodowym i z mostkiem 9 diodowym.prawdopodobnie masz zwartą diode prostowniczą i dlatego nie pali ci kontrolka albo dodatkowo padł regulator napięcia[standard w tych alternatorach] jesli potrzebujesz więcej wskazówek pytaj.
sprawdzić dioda alternator sprawdzić alternator renault sprawdzić alternator sucho
rozkład losowy cyfrowy układ kombinacyjny znaleźć przewód ściana
sterownik zaworu proporcjonalnego sterownik zaworu mieszajacego
Głośnik wysokotonowy 4Ω – jaki kondensator do zwrotnicy 4 kHz? Obliczenia i dobór MKP Wycinanie ruchomych postaci w CapCut Mac offline