Mnie wiem czy powinienem się wtrącać, ale moim zdaniem to sposób na żarówkę jest wystarczający do sprawdzenia diod prostowniczych alternatora, ale jeśli chodzi o diody wzbudzenia to miernik jest konieczny.
Sprawdzić to trzeba nie tylko koło pasowe ale cały napęd osprzętu razem z kołem alternatora.
Tam do regulatora dochodzą dwa kable-żółty i szary (bodaj taki).Na zółtym ma być plus po właczeniu kluczyka,na szarym wisi kontrolka.Jeżeli jest plus na zółtym,to wszystko powinno w instalacji być ok,wygląda na padnięty regulator. W załaczniku przydatne info jak sprawdzić.
http://obrazki.elektroda.pl/3147112000_1... http://obrazki.elektroda.pl/5923029200_1... http://obrazki.elektroda.pl/3400454700_1... Pierścienie i regulator wyglądają ok. A co do sprawdzenia tych diód to kolego czy mógłbyś mi jak krowie na miedzy wytłumaczyć jak mam to sprawdzić w moim przypadku? Bo nie...
To w alternatorze nie ma więcej rzeczy ,sprawdź jeszcze jaki pobór prądu ma wirnik.P
szczotki regulatora napięcia :arrow: mogą nie łączyć bo są już krótkie lub sam regulator diody wzbudzenia :arrow: różnica potencjałów między punktem DF(wzbudzenie) a zaciskiem + aku lub diody prostownicze i tak musisz wydrzeć alternator z auta żeby sprawdzić dokładnie
pomoże ktoś w rozwiązaniu tego problemu rozrusznik alternator sprawdzony
Dostałem go wraz z uciętą wtyczką, do dolutowania. To nie kombinuj tylko dolutuj, tak się robi. Sterowanie COM. Prosiłbym jeszcze o potwierdzenie, czy rolka paska jest na pasek PK7? Jeżeli masz pasek 6PK to spoko założysz (pasek od wewnątrz), wolny rowek zostaje na zewnętrznej stronie. Możesz też przełożyć koło pasowe, trzeba mieć pneumatyczny klucz.
Nie wiem dokładnie czy to to, ale może komuś się przyda.
Czy podłączyłeś wszystko prawidłowo,podałeś zasilanie na regulator.Przewód zdjęty ze styku L i przyłożony do masy powinien zaświecić lampkę.
Sprawdź alternator.
Jeśli ma ADR to wyłącz i włącz główny wyłącznik prądu powinno pomóc
Do sprawdzenia szczotki alternatora.
Jeżeli nie znalazłeś odpowiedzi chociaż temat poruszany to dla przypomnienia z regulatora wtyczka posiada dwa styki patrząc na alternator od tyłu z lewej styk szerszy do podłączenia kontrolki ładowania oraz z prawej styk węższy do podłączenia zasilania 12 V po zapłonie.P
W kondensatorowni. Przede wszystkim należy sprawdzić, czy to problem z radiem, czy z autem. Podstawić inne radio, problematyczne radio wstawić w inne auto. Do sprawdzenia alternator.
czy ktoś sprawdził ładowanie na wypiętej wtyczki alternatora ?
A jak właśnie sprawdzić ten alternator ?
Jeżeli Napięcia wychodzą poza zakres 13,6-14,3V, no powiedzmy 15V, to warto sprawdzić stan połączeń akumulatora, masy do nadwozia i plecionki pomiędzy nadwoziem i silnikiem.
Naprawić instalację do alternatora.
Sprawdź naciąg paseka alternatora
No dobrze tylko cały czas nie otrzymałem odpowiedzi jak to podłączyć bez kontrolki, żeby sprawdzić czy działa.
Witam,panowie czego to może być odgłos? Stukot pojawia się przy około 1500 obrotów i występuje tylko pod obciążeniem,na jałowym pracuje normalnie Master 2016 2.3 Biturbo Ciężko sprawdzić skąd dokładnie stuka,ale wydaje mi się że od strony alternatora
Pozostaje sprawdzić regulator napiecia alternator.
witam. po odłączeniu na noc klemy minusowej auto nie rozładowuje się Według mnie następny krok to pomiar prądu upływu,(może coś nie wyłącza się,po wyjęciu kluczyka),a następnie sprawdzenie alternatora.
70 - 80 stopni to dla altka żaden problem. W niektórych nowych autach alternator jest chłodzony (grzany?) płynem chłodniczym. Np Mercedes A klasa niektóre, Renault Espace 2,2 DCI.
Proponuję ci sprawdzić masę (rama- silnik),a na początek weź grubszy przewód i połącz minus akumulatora z masą rozrusznika.Jeżeli będzie dobrze kręcił to masz odpowiedź i musisz sprawdzić gdzie on tą masę traci.
Kontrolka to skutek , znajdź przyczyne i napraw ją, - alternator.
W uszach alternatora są wciśnięte tuleje, podeprzyj uszy na czymś, np. na imadle i stuknij młotkiem żeby się przesunęły, będzie Ci łatwiej ustawić alternator i wkręcić śruby
Tak, do zacisku 15 lub 54.
Czyżby alternator albo rozrusznik do wymiany? Sprawdź na innym akumulatorze .
Sprzęgiełka były podmieniane na stare zużyte, jak i nowe z pudełka, już po awarii żeby sprawdzić czy to nie jego wina, ale różnica wychodziła poniżej 0,1- błąd pomiarowy bo trudno dokładniej zmierzyć suwmiarką więc to nie wina samego sprzęgiełka Ja to rozumiem że nie było różnicy między starym i nowym sprzęgłem tzn obydwa tak samo przesunięte o 1mm....
Na alternatorze. Zmierz miernikiem napięcie w instalacji na akumulatorze i na alternatorze.
Czyli tylko sprawdzę i porównam z tym co w opisie alternatora tak?
Podpiołeś się +sem pod zacisk D+.Tam właśnie powinno pojawić się napięcie jeżeli alternator jest sprawny.Dlatego też gaśnie kontrolka STOP i ładowania.Masz jednak uszkodzony alternator.
Takiego regulatora nie dostaniesz (tej firmy).Można założyć Valeo lub jakąś inną podróbkę. Jakiej firmy masz alternator?
Ładowanie masz za niskie. Próba z włączonymi światłami i innymi odbiornikami, pewnie będzie poniżej 13V. Więc do sprawdzenia instalacja i alternator.
kolego śmiało możesz montować moduł z diesla, to element niekodowany jedynie ustawia sie tam typ alternatora
W takim razie musisz rozkręcić alternator i sprawdzić stan cewek. Prawdopodobnie trzeba będzie wymienić regulator.
Decybel, no co ty. Wpierw trzeba zobaczyć czy na styk + regulatora (ten cieńszy) idzie napięcie, w tym renalut alternator jest 6-cio diodowy. Później trzeba sprawdzić sam regulator.
Po otwarciu maski po lewej stronie,sasiaduje z alternatorem
Odłącz wtyczkę alternatora sprawdź różnice. Nie słyszałem aby ten model miał oszczędzanie energii.
Nie jestem pewien jak u Ciebie, miałem kiedyś opla combo 1.7d i tam sygnał do obrotomierza szedł z alternatora
zakladajac ze wszystko z alternatorem masz ok.napiecia pomierzyles.proponowalbym ci przyjrzec sie akumulatorowi i jego stykom.sprowdz jaka ma pojemnosc i ci istotne czy nie ma zwarc miedzy celami. po drodze przejzyj dokladnie masy od tych lamp.a pala sie przy zapalaniu czy gaszeniu?oczywiscie przewody od alternatora sprawdziles?masy od silnika tez prawda?
Wina w tym nowym alternatorze. Sprawdź jeszcze czy jest przykręcony kabel prądu. Fi8 nakrętka fi13
Dlaczego film można ściągnąć tylko za punkty? Nowy użytkownik to nie wie gdzie się co ustawia . Poprawi się na przyszłość :D Co do dźwięku to ja wiem czy on jest jakiś nienormalny . Dla mnie normalny/często spotykany dźwięk pola elektromagnetycznego obciążonego alternatora .
Miałaś napisane wyżej sprawdź napięcie na samym alternatorze a nie w instalacji.
Za jakiś czas nie odpali, tak podejrzewam. Trzeba to sprawdzić, może zużyły się szczotki w alternatorze.
To sprawdź alternator bo chyba ktoś go nieźle spartolił. Nigdy nie podaje więcej niż 11,5 V ?
Potrzebuję informacji na temat charakterystyki ładowania alumulatora w samochodzie. Z powodu pewnych zakłóceń pracy silnika na biegu jałowym jednym z podejrzanych jest alternator z regulatorem. Podejrzewam go o nadmierne ładowanie na biegu jałowym silnika. Dzisiaj sprawdziłem napięcie na akumulatorze. Wynosi 14,75V w całym zakresie pracy silnika(powinno...
Uniwersalnym nie sprawdzisz. Alternator ma pewnie z 90A a miernik max 10A.
skoro kontrolka świeci jak jest odłączona od alternatora to wzbudź go przez zwykłą probówkę z żarówką i szukaj usterki w instalacji :D
[url=https://autokult.pl/11649,wolne-kol... temat o sprzęgłach alternatora. Jest pełny opis wraz ze sprawdzeniem.
Czesc, ja bym sprawdził mase na silniku. Na wsporniku nad alternatorem jest przykrecona masa (dwa przewody do jednej końcówki) sprawdź tam miałem taki przypadek kiedyś. pozdrawiam
Jak widać orłem nie jestem dlatego pytam osoby takie jak Ty :) które mogą coś podpowiedzieć. Dobra to ja się zlituję.:) W starych dieslach obrotomierz był sterowany sinusoidą z specjalnego styku alternatora.
Witam, jakie łożyska do alternatora Renault Megane I z 97r Alternator Valeo 80A A 13 VI 104
No wlaśnie nie zawsze jest to takie proste. Ja mam Lale z klimą i alternator jest na stałe i nie pełni roli napinacza. Jest dodatkowo rolka napinająca.
AQ może kolega LENIWIWC_PL sprawdzi co dzieje się z alternatorem w sensie elektrycznym. Czyli czy aby przypadkiem nie ma zwarcia lub podobnych przypadłości.
Kostka b 29 w liczniku gdzie ma dochodzić prąd z alternatora jest masa. Po uruchomieniu silnika i rozpoczęciu ładowania ma tam być +12V
Na początek połączenie przewodów przy alternatorze
Sprawdź przewód który idzie od alternatora przez rozrusznik do akumulatora, możliwe że to on nie łączy.
Co za problem, bierzesz stetoskop i określasz z dokładnością do 1 cm. Jeżeli go nie masz to bierzesz kij od szczotki i jednym końcem przykładasz do podejrzanego elementu a drugim do ucha (metoda mechaników gdy stetoskop mieli tylko lekarze). Ja obstawiam łożysko w alternatorze.
Kup se drugi,zamontujesz sam http://moto.allegro.pl/item204333579_ren...
Wg tych danych alternator w pełni sprawny. Pozostaje jeden kabelek sterujący i sterowanie alternatorem. Jeszcze jedno - gdy zaświeci kontrolka akumulatora lub komunikat to wtedy sprawdź napięcie na klemach. Na początek możesz zrobić tymczasowy by-pass kabelka sterującego i "jeździć i obserwować".
Tak tylko jaki typ alternatora Delco,Valeo a może co innego.P
Tak. Koło pasowe alternatora padło, ale wymieniłem cały alternator.
Jeżeli jest zanik ładowania, to maleje obciążenie silnika przez alternator i obroty rosną. Jeżeli chodzi o wyszukanie usterki, to zacznij od sprawdzenia i przeczyszczenia przewodów alternator-akumulator (również klemy), następnie sprawdź ewentualnie wymień szczotki (nie znam tego modelu-nie wiem jak łatwy jest dostęp), jeżeli to nie pomoże, to polecam...
między kołem pasowym na wale a na alternatorze jest rolka i to jest napinacz, regulowany ręcznie, przykręcony na 2 śruby
Sprawdź ile cienkich kabelków jest podłączonych do alternatora.
Witam ,łożysko wciskane było na prasie . Myślę że to wina jakości łożyska . Próbowałem kupić w serwisie Renault ale występuje tylko cały altek . Nie wiedzą jakiej firmy montują na pierwszy montaż . Szkoda że nie mam starego oryginalnego kupił bym tej samej firmy.
Ten cienki przewód obok grubego + musi iść do kontrolki a resztę masz już napisane Dodano po 2 Możesz sprawdzić sam alternator robiąc kontrolkę z dwoma przewodami,jeden dajesz na ten cienki a drugi na gruby+ . Kontrolka powinna świecić a po odpaleniu zgasnąć.
Jest taki alternator 180 A/14 V montowany z silnikami 1,5 dci. Jego oznaczenie to : 231006293R. Troszku zabawy i powinien wejść do 1,6 16V. Mnie zastanawia co innego. 180 x 14 = 2520 W. Nie wiem co chcesz tym zasilić ale tyle mocy to nie miał sprzęt nagłaśniający w remizach. Duże kolumny estradowe mają po 1000 W i obsługują wielkie imprezy na kilka...
Nie mam pewności ale chyba z alternatora.
Renault laguna I alternator Bosch, ale co to ma do rzeczy?
Jesli masz parcie na 0,3V to załóż zewnętrzny regulator napięcia. A w jakim celu to robisz?
Master 00r 2.8dti 114KM. Z tego co się dowiedziałem to sygnał OBROTOMIERZ pobiera z alternatora. Sprawdziłem przewody i alternator. Jest to Bosch i wychodzą tylko 2 przewody. 1 główny "zasilający" i drugi chyba ten sygnałowy. Obok niego litera D. Gdzieś wyczytałem, że przy VW jest litera W. Ktoś przede mną już tam zaglądał i wpiął się w przewód sygnałowy...
Sprawdź kable dochodzące od alternatora do ECU.
Tak miałem wylutowany i mogłem sprawdzić, ale nie miałem miejsca na stole. Zwarcie na mostku? Nowym? Nie pszyszło mi do głowy aby to sprawdzić, choć nie wydaje mi się aby miał zwarcie nowy, bo raczej są sprawdzane. Jutro wylutuje i sprawdzę.
Właśnie rozmawiałam z mechanikiem, powiedział, że może to być wina alternatora przez zw wysokie ładowanie przepustnica gubi nastawy. Odstawiam do sprawdzenia alternator liczę, że pomoże.
Sprawa jest prosta ,jak podajesz mase kontrolka jest a po włozeniu wtyku w regulator nie ma to jest uwalony alternator. A co to trzeba sprawdzić.
Sprawdziłeś czy pasek od alternatora nie jest luźny? I jakie napięcie akumulatora na włączonym silniku bez obciążenia i pełnym obciążeniu? I jaki przebieg ma ?
a jeżeli podłączyłem czerwony do minusa to jakie jest prawdopodobieństwo żę uwaliłem regulator? i jak to sprawdzić?
Jakiej firmy jest ten alternator bo coś w Google nie mogę znaleźć.
Na desce rozdzielczej lekko żarzą mi się dwie kontrolki ładowania i pasów sprawdź masy .
nie znam sie bardzo na duzych mobilach, ale regulator moze sie zepsuc to raz, a dwa najczesciej zamontowany jest w alternatorze pozdrawiam
Podłącz prostownik pod rozrusznik albo alternator.
Problem: ALTERNATOR Clio (silnik 1.8 - F3P) Jak sprawdzić co jest do wymiany: regulator czy płytka diodowa bez schematu:).
Dla zainteresowanych napisze że robota spoko jeśli się ma klucze trochę chęci jest to do zrobienia, wymiary które pisałem simeringów są zgodne z danymi producenta renault, jedna ważna rzecz o której nikt to nie pisze a mianowicie koło pasowe wału korbowego to po którym kręci się pasek akcesoriów alternatora itp. To koło u mnie miało takie luzy że nadawało...
Jest pewny sposób na diagnostykę, wyjąć mostek i sprawdzić. Teraz pomyśl, alternator wali napięciem zmiennym, jak myslisz, jest to możliwe w chwili, gdy zapięty jest akumulator? I ostatnie-sprawdź czy alternator dostaje wzbudzenie, bo tam będzie problem.
Mówisz tu o klimatyzacji i teraz pytanie czy masz klimatyzację, klimatronika czy zwykły nawiew, bo sprężarka klimatyzacji załącza się po lekkim dodaniu gazu i to mogło by być przyczyną. Jak chcesz sprawdzić alternator to musisz ściągnąć pasek i sprawdzić luzy.
Czy mogę Sprawdzić dziwnym sposobem że : podczas pracy odłączyć kleme + od aku która jest sprzężona z klemą od alternatora (tak mi powiedzieli "znajomi" ) Zmień znajomych! I to jak najszybciej. Nie będę po raz kolejny pisał, jak idiotyczną (możesz wstawić dowolne mocniejsze wyrażenie) jest metoda sprawdzania alternatora "na klemę". I tak - miernik...
Było sprawdzone wszystko przed wymianą, napisałem to trochę skrótowo, że od razu po sprawdzeniu napięcia. Fakt wyszedł taki, że alternator nie ładował, po wymianie na nowy błąd pozostał. I o to pytam.
Akumulator wymieniłem na inny, bezpieczniki sprawdzone , a komputerek do OBD2 to scandiag
Mi wydaje się że po prostu poszedł regulator napięcia (to chyba najczęstsza przyczyna braku ładowania akumulatora w samochodzie). Można to sprawdzić w bardzo prosty sposób. Domniemam że jeśli wymieniłeś szczotki masz też jakiś multimetr itd? http://www.youtube.com/watch?v=KnLzL_7g6... Tu jest fajny filmik pokazujący jak sprawdzić regulator. Jeśli pod...
Spróbuj wyjąć wtyczkę z alternatora i sprawdź czy problem ustąpił.
Mam pytanie jeśli alternator nie ładuje na niskich obrotach (zaraz po odpaleniu) a po dodaniu na chwile gazu do dechy wszystko wraca do normy i ładuje nawet na niskich obrotach to czego to może być wina? dodam jeszcze że po wyłączeniu silnika i ponownym włączeniu od razu problem znów się pojawia. Pasek klinowy jest na pewno dobrze napięty wszystkie...
Na powrocie z wtryskiwaczy i pompy. Szara wtyczka (okolice pokrywy, nad alternatorem, pompą wspomagania).
Czytałem ten temat ale to nie jest to próbowałem tak zrobić i nic nie pomaga. Ewidentnie brakuje wzbudzenia na pin 3(wtyczka alternatora)
Można na próbę to sterowanie odpiąć... Do sprawdzenia tez spadki napięcia między alternatorem akumulatorem, po kablu plusowym i po masie.
Naprawione. Uszkodzony był sterownik, i alternator ;(.
Na klemie plusowej jest bezpiecznik. Sprawdź napięcie przed i za nim. W ogóle te styki przy klemie (bezpieczniku) i połączenie (styk B+) przy alternatorze proponuję oczyścić.
sprawdzić ładować alternator renault sprawdzić ładowanie alternator renault renault alternator
wymiana uchwyt wiertarski schemat megane klima renault laguna przycisk
ładowanie akumulatora rowerze rs232 keyboard
Synchronizacja jazdy suwnicy – falowniki Danfoss, ABB, Siemens, eliminacja ukosowania, PLC Radio samochodowe traci fale podczas jazdy – antena elektryczna, zakłócenia, słaby odbiór FM