Ok ECU, ale alternator sterowany cyfrowo, czy klasycznie wzbudzany napięciem na zacisk L alternatora.
Alternator (regulator) sterowany/aktywowany cyfrowo magistralą BSS.
Przy takich obrotach potrzebujesz przekładni ok. 6:1. Szukaj najprostszego alternatora bez żadnych udziwnień w stylu sterowania cyfrowego.
Licznik do naprawy Bez związku . Alternator sterowany cyfrowo - brak napięcia wzbudzającego jeśli o to ci chodzi, pozatym autor pisze że brak napięcia ładowania - 12,6v . Popraw masę Może być . Niech autor zmierzy miernikiem napiecie (w momencie wystepowania problemu) pomiędzy zaciskiem + 12V na śrubie alternatora a masą na akumulatorze i masą bloku...
W nowszych samochodach klasy wyższej stosuje się już układy kontroli "gospodarki energetycznej" w pojeździe. W klemie akumulatora jest zamontowany przekładnik prądowy - sterownik na bieżąco monitoruje prąd płynący do/z akumulatora a w alternatorze zamontowano regulator napięcia sterowany cyfrowo (za pomocą magistrali lin)
Jedno pinowy jest sterowany cyfrowo. Dwupinowy tradycyjnie. Ładowac beda oba. Gorzej z kontrolką. Mercedes??
Każdy regulator bez sterowania cyfrowego ma ograniczać napięcie do 14,3-14,4 V i bez żadnego znaczenia jest, jaki to samochód.
No to weź aku do domu, spróbuj sprawdzić poziom elektrolitu (i ewentualnie go uzupełnić) i naładuj do pełna. Nie zaszkodzi a może pomóc. Swoją drogą skoro mówisz że napięcie regulatora zależy od stanu aku to mnie trochę dziwi bo takiego czegoś spodziewałbym się po tych sterowanych cyfrowo alternatorach a nie po tych tradycyjnych.
jak to bliźniak 807 to piec może być sterowany cyfrowo, w thermo top C alternator niema nic do pieca, jeśli jest sterowany analogowo to sygnał do odpalenia pieca przez termowłącznik leci na pin 1,3 lub 5 w kostce 6cio pinowej na piecu, sprawdź czy masz przewód z któregoś z tych pinów wyprowadzony i sprawdź czy po odpaleniu samochodu pojawia sie tam...
Daj numer alternatora wtedy będzie można więcej powiedzieć jak już brałeś sie za wymianę regulatora nie mogłeś sprawdzić reszty alternatora. Nie potrafię zrozumieć czemu ludzie tracą kasę na wymianę często nie potrzebnych rzeczy bez zbadania podstawowych rzeczy. Zamiast wymieniać elementy w ciemno albo wymontowac alternator i przejrzeć go lub nawet...
Alternator jest sterowany siecią LIN. To co mierzysz na wtyczce sterowania alternatora to cyfrowy sygnał, możesz sprawdzić oscyloskopem. Alternator sterowany w trybie awaryjnym jest w stanie wzbudzenia i generuje napięcie ładowania. Jeśli błąd U1F1B się nie kasuje lub powraca po skasowaniu to proponuję szukać zwarcia w obwodzie LIN właśnie. Ta sama...
Witam, podczas budowy pewnego projektu napotkałem problem z brakiem miejsca na rozrusznik i zastanawiam się nad zastosowaniem alternatora jako rozrusznika. Współczesne samochody posiadają taką funkcję, jednak większość z nich ma dodatkową instalację 48V. Znalazłem równierz taki alternator-rozrusznik z systemu start-stop który działa tylko na 12V jednak...
Posiedziałem jeszcze nad tym i jednak ten typ regulatora musi być sterowany cyfrowo. Znalazłem jednak identyczny regulator ze złączem L i DFM i takowy mam zamiar założyć. Z tego co wyczytałem złącze DFM nie musi być nigdzie podłączane.
Cały syf w napięciu czyli szpilki biorą się nie z przekaźników a z energii zmagazynowanej w wirniku alternatora. Nie do końca się z tym stwierdzeniem zgodzę. Nie neguję faktu samoindukcji wirnika jako takiego, natomiast w momencie gdy regulator napięcia wyłącza DF w wirniku powstaje szpilka, tyle, że nie ma którędy polecieć w instalację samochodu....
zmień sterownik na próbę ,albo wstaw w swoje orginalne pamięci ,ew jakiś dzielnik częstotliwości,oddac chip do poprawienia ,Pomogłem? Sterownika drugiego nie mam, oryginalnych pamięci również. Piszesz o wstawieniu dzielnika częstotliwości, a czy to nie będzie takie same rozwiązanie jak rezystor? I jeszcze ponawiam pytanie: w jaki sposób licznik wie...
Inne numery, inne sterowanie, inny model alternatora, inny prąd? Wiem czy już w 2002 roku też ale sterowanie może być analogowe lub cyfrowe. No i z, lub bez "dmf" czy jak to się tam nazywa..
Mysle ze nie ma problemu szybszego zuzycia. Alternator konstrukcyjnie jest dosyc pancerny a zewnetrzne elementy typu mocny mostek i regulator tez wplywaja pozytywnie na trwalosc. Oryginalny alternator ma 65A i byl niewystarczajacy dla pracy wyciagarki i dodatkowego obciazenia osprzetem. Glownym zalozeniem bylo zachowanie oryginalnej instalacji a dolozenie...
Rozwiązanie może byc również inne: Każde auto ma w jakiś sposób mierzone obroty silnika(aparat zapłonowy,czujnik Halla,alternator) .Wystarczy dorobić jakiś układ do pomiaru prędkości wału za skrzynią(auta z AS to mają fabrycznie) i porównać obydwa sygnały wg zadanych progów...Mozna też wykorzystać do porównania sygnał ABS. Dobrze że temat został poruszony,...
Sygnał LIN to przewód sterujący alternatorem, leci z alternatora do modułu USM pod maską, wskaźniki sygnał o ładowaniu dostają cyfrowo w sieci CAN. Sprawdź dokładnie ten przewód między altkiem a USM
Tam umierały regulatory. Jesli przewod jest ok. Sterowanie jest cyfrowe. Są już dzialajace zamienniki.
Tłumaczy się jak komuś dobremu, sygnał jest cyfrowy, więc nie sterowanie napięciowe czy PWM.
Ja także dołączam się do pytania, z tym że chciałbym do Ibizy II 1,9 TDI zaadoptować licznik z Lupo 1,0 w benzynie. Jak licznik z Arosy jest na 32 pinach, to Lupek ma w gratisie "tylko" dwie złączki po 32 piny (niebieska i zielona). Podejrzewam, że nie da się tego łatwo zrobić (jeśli w ogóle się da). Od razu dla nadgorliwych - deska rozdzielcza będzie...
Zerknij kolego w tym temacie na schemat zmieniarki, idea ground loop isolatora prowadzi do odizolowania masy urządzania nadającego do masy urządzenia odbiorczego i sama idea jest najbardziej słuszna jeśli arduino ma za zadanie tylko emulować pojawienie się cd-changera w radiu i sygnał audio mamy np z przewodu jack podłączonego do telefonu. W przypadku...
Cześć, Ogólnie to pragnę wykorzystać alternator samochodowy z systemu 48V do ładowania baterii akumulatorów. Potrzebna mi moc rzędu 10kW, a takie alternatory potrafią zaspokoić tą potrzebę. Upatrzyłem sobie alternatory z tzw mild-hybrid. Alternatory te mogą pracować jako rozrusznik, motor, jak i generator. Z mojej analizy googlania itd, zdołałem wywnioskować,...
Hybryda....oj chyba nie tędy droga.... Ale najpierw trzeba sobie postawi pytanie, do czego mi taki pojazd? Bo jak do szybkiej, zrywnej, dalekiej jazdy...to elektryczny odpada... Może powiem co mi pasuje i jak myślę to zrobic: Zasięg dzienny 30-40km Prędkośc max 60-70 km/h Przyśpieszenie....mizerne 15-25 s do 100 km/h ( teoretycznie , 100km/h nie osiagnie;))...
No to na początek zacznę od poinformowania wszystkich miłośników alternatywnych źródeł zasilania, że każdy diesel można zasilać OR bez różnicy czy ma pompę Luckasa czy Bosha, oprócz HDI, z piezowtryskiwaczami. Żeby nie być gołosłownym... sam mam Citroena BX Diesla 1.9 z pompą Luckasa i jeżdżę na OR przez praktycznie cały rok (z wyjątkiem mrozów <-20...
Witam wszystkich. Zmagam się z nietypową przypadłością auta. Po nagrzaniu na wolnych obrotach silnika zaczyna falować obrotami w górę i w dół, od wolnych 635 do 1100 a czasem spada poniżej 600 do 550 obrotów. W tym czasie zapalone światła mijania i wentylator kabiny na 2. Normalne obciążenie moim zdaniem i nie powinno nic falować. Auto trafiło do mnie...
A ten silnik Diesla ma wtrysk mechaniczny, czy sterowany elektrycznie? Może da się podłączyć obrotomierz do sterowania wtrysku paliwa? Jeśli był sterowany z cewki zapłonowej, i wystarcza mu sygnał z alternatora, to pewnie i sygnał cyfrowy z układów CMOS 4000 będzie mu pasował (aczkolwiek warto zajrzeć do opisu). Pytanie, czy tym układom wystarczy sygnał...
Regulatory mamy analogowe jak cyfrowe i chodzi tu o sygnał wzbudzenia. Jak chodzi o zasilanie wirnika to zazwyczaj sterują impulsowo i PWM też. I nie zależnie jaki to regulator i ilu amperowy alternator to zawsze regulator mierzy napięcie na jednym uzwojeniu lub w starszych na 3 przez diody prostownicze. Takie napięcie to około 7.1V DC na pojedynczej...
Bawilem sie tymi funkcjami lecz bez efaktu :| poszedlem dalej i przetlumaczylem ten angielski odpowiednik odnosnie programowania oraz wiazek CN, co prawda ciezko co z tego zrozumiec ale lepszego translatora nie znalazlem. Program P-1 ustawienia O 1/1 turbo timer Auto programu Gdy jest włączona, to funkcja utrzymania silnika w 2 min po drzwi są zamknięte....
alternator sterują 3 przewody : S,SIG,FR - na S ,czyli informacja o naładowaniu akumulatora wynosi 14,7 dokładnie tak jak miernik bezpośrednio na akumulatorze - na SIG na wolnych obrotach jest napięcie ok 9v a dodając gazu rośnie do 15 - na FR na wolnych obrotach jest ok 3,5v a dodając gazu maleje do 1,5 v Trochę to nie pasuje do teorii która głosi:...
Volkswagen Golf 8 nie jest wyszukanym supersamochodem - jest to po prostu najlepiej sprzedający się model niemieckiego producenta samochodów, który jest bardzo pojemny i w najnowszej wersji ma mnóstwo różnych bajerów. Oferuje szereg zaawansowanych funkcji systemów wspomagających kierowcę (ADAS) i stałą łączność, na przykład V2X do komunikacji z otoczeniem...
sterowany cyfrowo przedwzmacniacz przedwzmacniacz sterowany cyfrowo potencjometr sterowany cyfrowo
płyta indukcyjna schemat amica wymiana łożyska oporowego ustawienie regulatora pokojowego termet
Jak podłączyć Creative Inspire P380 w samochodzie? Resetowanie licznika i zegara w VW Passat B5 po zgaszeniu silnika