wiem co to 120 stopni wektorowo Najprostszym wyjaśnieniem jest twój rysunek. Jeśli wygumkujemy z niego uzwojenia, te linie w środku będą określać środki cewek każdej z trzech faz. Wówczas układ geometryczny uzwojeń będzie odpowiadał przesunięciu fazowemu napięć poszczególnych faz. Można powiedzieć, że max napięcie na fazach będzie się pojawiać co 120...
Może wyjaśnij do czego zmierzasz. Bo chyba jasne, że na wstępie trzeba zrezygnować z regulatora lub sporo zmodyfikować. Uzwojenia oczywiście można połączyć szeregowo tylko zależy od układu uzwojeń co uzyskasz. Nie spodziewam się potrojenia napięcia a nawet poważny jego spadek i grzanie uzwojeń. Przyznaję, że nigdy nie próbowałem takiej zabawy. Jeśli...
Alternator użyty jako silnik? Mała szansa na sukces ... Moc nominalna alternatora dotyczy jego "standardowych" warunków, tzn, gdy obroty są ok. 6000/min - wtedy warunki chłodzenia umożliwiają obciążenie prądem kilkadziesiąt Amper. Aby z alternatora zrobić silnik, są 2 możliwości: 1 - silnik asynchroniczny, wówczas uzwojenia stojana są zasilane z kondensatorem...
KIA Ceed 2007 rok, 2,0 CRDI w sierpniu kupiono nowy akumulator i alternator. Alternator przestał ładować okazało się ze uległy uszkodzeniu diody z powodu za dużego prądu. Stojan od strony koła pasowego ma uzwojenia jak nowe, od strony diod uzwojenie zmieniło kolor. Świeci się kontrolka EPS od elektrycznego wspomagania kierownicy. Po naprawie alternatora,...
Witam. Pewnie że trzeba. Na uzwojenie wirnika podaje się napięcie, płynący prąd wytwarza pole magnetyczne, pole magnetyczne "przecina" uzwojenie stojana, w uzwojeniach stojana indukuje się prąd. Prąd ten jest prostowany w sześciodiodowym mostku. Pozdrawiam
Witam. Zakupiłem używany alternator z demontażu. Jest to Mitsubishi 210A stosowany w lagunach III itp.Po zakupie postanowiłem zrobić mały przegląd łącznie z wymianą łożysk i szczotek. Po rozbiórce okazało się że prostownik jest 16-diodowy i nie posiada diod wzbudzenia. Jest to zupełnie coś innego niż do tej pory miałem do czynienia. Brak w internecie...
Witam, Na wstępie chciałbym się przedstawić - mam na imię Mariusz i mieszkam w Krakowie, nie zajmuję się elektroniką na co dzień a tylko gdy mam problem z pojazdami choć obsługiwać multimetr potrafię. Tworzę nowy temat ponieważ inne odnoszące się do problemu są archiwalne. Sedno sprawy: W Yamasze XJ600 nie działa ładowanie akumulatora. 1. Sprawdziłem...
Skoro nawiniesz 36 zwojów zamiast 9 otrzymasz 4-krotnie wyższe napięcie, a że zmieniasz połączenie z trójkąta w gwiazdę, to wartość napięcia mnożysz przez √3, zatem finalnie uzyskasz 6,9-krotnie wyższe napięcie przemienne niż miał oryginał (międzyfazowe, czyli to podasz na 6 diodowy mostek prostowniczy). Skoro alternator miał w nominale 100 A (dla mocy...
Fakt, już ją masz i nie zwracasz Chińczykom. Traktujmy więc obliczenia jako przewidywane "zyski". Znajdź w necie statystyki wiatru w wawie z poprzednich kilku lat abyś wiedział ile jest dni w roku z wiatrem o prędkości 4 5 6 8 m/s. Tyle pkt wystarczy, ewentualnie jeśli okaże się że jest więcej niż tydzień silniejszych wiatrów, uwzglednij je też Dodano...
Widzisz czynna długosc uzwojenia... to tez własnie grubość stojana.. Wiec pisze ze jego stojan jest grubszy ( około 2 krotnie ) wiec nawet jesli jego silnik ma około 100-120W to nie ma fizyczej możliwości bu nagle stał się generatorem 230W ( te silniki przy zwykłej pracy nagrzewaja się do ponad 80C ! ) efekt braku chłodzenia... to przy takim przeciązeniu...
Będzie działać. Miejsce wzajemnego połączenia tych dwóch dodatkowych diod będzie po prostu "wisieć w powietrzu" a same diody będą w takiej sytuacji podłączone zaporowo, więc nie wpłyną na działanie alternatora. Tak na marginesie to masz po prostu stojan z trzema wyprowadzeniami (bez wyprowadzonego punktu wspólnego) bo to że ma trzy uzwojenia to akurat...
Jaka jest zasada nawijania uzwojen w alternatorze Może jakis link do obrazka lub nawet moze byc narysowane w Paint
Witam. Taka sytuacja: Alternator zwarty (zamiast obciążenia kawał drutu,czyli maksymalne obciążenie). Czy po zasileniu uzwojenia wzbudzenia z osobnego źródła (odłaczone oryginalne diody, napięcie 14V podane na szczotki wirnika), alternator ma jakiś początkowy moment rozruchowy? Tzn. chodzi mi o to, czy stawia opór (powiedzmy gdy by go kręcić ręką),...
Witam. Mam taki problem....przy wymianie alternatora mechanik jak dokręcał przewód do zacisku ukł. wzbudzania to go przekręcił tak że kręci się cała śruba.....Postanowiłem to jakoś poprawić i udało się to wmiarę dociągnąć, ale mam pytanie..... W jaki sposób ta śruba jest połaczona z resztą układu?? na "ścisk?? tzn ścieżka jest pod łbem śruby i jak się...
Witam! Mam problem z alternatorem do motocykla. Wygląda on mniej więcej tak: http://lisciasty_pl.republika.pl/altek1.... http://lisciasty_pl.republika.pl/altek2.... Napięcie między fazami jest około 1,5-2 V, a powinno być około 60-70 V przy 5000 obrotach. Rezystancja mierzona między fazami wynosi 0,5 oma, serwisówka podaje wartość od 0,1 do 1 oma. Przebić...
BOSCH, 70A, budowa koszykowa, wąski pasek. Drażnił mnie świst łożysk, więc zdecydowałem się na ich wymianę. Zastosowałem łożyska KBC, podobno najlepsze do tego celu. Wymieniłem też łożyska ślizgowe. Jedyne, co pozostało, to regulator ze szczotkami (niebawem zostaną wymienione również, czekam na szczotki). Ale świst występuje dalej. Wiem na 100%, że...
Witam Forumowiczów. Próbuję na stole uruchomić taki alternator, jak na zdjęciu. Net przeszukałem, moze ktos znajdzie COŚ co ja nie widziałem. Jak to zrobić? Próbowane z akumulatorem w pełni naładowanym ( ok.13V), zasilaczem 12,2 V, rozładowanym akumulatorem (prąd ładowania 3A). Obroty zadane z wiertarki ( z tabliczki około 1300 obr/min.). Liczę, że...
Witam chce zbudować sobie stanowisko do kontroli rozrusznika i alternatora a dokładniej każdego jej elementu. 1. Do badania stojanu i wirnika na razie mam induktorowy miernik izolacji ale to chyba za mało . Kiedyś widziałem u elektryka przyrząd ktróry sie składał z żarówki i jakiegoś brzęczyka i sprawdzał tym wirnik i stojan . Jakby ktoś wiedział o...
Witam , po co stosuje się uzwojenie wzbudzania na wirniku ? Czy nie można by zostawić magnesów ( tych klinów) tak jak są . Czy może włożyć w nie magnes stały ? Przecież też powinno działać. Pozdrawiam Przemek
fakt jak komutator wytarty to moze dlugo nie pochodzic, tylko trzeba rozlutowac sory oderwac diody od stojanu ;) Nie o pierścienie chodzi a pękający drut uzwojenia i stojan nie lutowany a zgrzewany.P
W 13 poście pisałem, że wychodzi za mały opór drutu i żebyś to sprawdził. Uzwojenia alternatora 24V poznać po tym, że jest cieńszy drut i wirnik ma opór 16 - 18 om. Jeżeli stojan ma też gruby drut to cały alternator jest 12V Wirniki się nie palą tylko ulegają uszkodzeniu z winy użytkownika.
Czyżby drut nawojowy był oznaczany w mm kw? Zastosowanie mniejszej średnicy zwiększy wypełnienie przekroju i może się udać taki manewr. Jednak weź pod uwagę, że będzie gorzej z odprowadzeniem ciepła, większa powierzchnia styku uzwojeń i więcej punktów połączeniowych. Każdy z tych elementów zmniejsza niezawodność sprzętu. Twój rysunek nieprecyzyjny....
https://obrazki.elektroda.pl/3124923100_... https://obrazki.elektroda.pl/2397254700_... Ten stojan alternatora po lewej zamontowany był wcześniej i działał, wersja 2T, ten po prawej zamontowany jest obecnie wersja 4T. Ładowania nadal brak czy to wina alternatora? Regulator też jest nowy i ten sam co wcześniej, więc...
Może być uszkodzona dioda alternatora, ta fabryczna. Po prostu, zdobyć rysunek alternatora, rozlutować wszystkie diody, posprawdzać na przewodzi/nie przewodzi, posprawdzać uzwojenia faz, stojan i wirnik. Ot' i wszystko.
Jeśli alternator w Astrze jest podobny do tego <http://www.czarnik.neostrada.pl/sch/... to skąd tam sześć wyprowadzeń uzwojenia stojana? Nie oczekuję punktów!
Witam Kontrolka świeci to oznacza że regulator powinien być sprawny.Na początek sprawdziłbym mostek prostowniczy i diody wzbudzenia.Mostek oczywiście odłączony od stojana.Jak będziesz miał stojan rozlutowany od mostka to sprawdź miernikiem czy nie ma przebicia uzwojenia na masę czyli korpus.
Odłącz uzwojenie od mostka diodowego i sprawdź diody, prawdopodobnie jedna ze wzbudzeniowych jest przepalona. Kolejną możliwą usterką może być zwarcie międzyzwojowe uzwojenia stojana, wtedy należy wymienić stojan na nowy.
Hmm silnik 1.7 td ISUZU pzrerabiałem temat alternatora w opel astra z takim samym silnikiem alternator HITACHI z wyjsciem na pompe podcisnienia wspomagania hamulcow . sprawdz polaczenia - wtyczki jesli to nie pomorze to niestety rozbiorka alternatora . sprawdz czy jest przejscie uzwojenie wirnika moze byc naderwany przewod przy pierscieniach slizgowych...
Na wyjsciu z alternatora na kazdej fazie 18v na wolnych, a przy 5000 obr ok 60-65V AC. Pomiary trzeba robić pod obciążeniem! Blisko mocy nominalnej. Niech alternator się nagrzeje! Jak możesz, to wyjmij stojan i pooglądaj i powąchaj (to nie jest żart) uzwojenia i miejsca łączenia uzwojeń z kablami. Jesli masz szanse na induktor to zmierz rezystancję...
Nie wiem co oznacza ten skrót , z Angielskiego może to być Central Iluminations Generator (C.I.G.) co może po maszemu oznaczać centralny lub automatyczny włącznik świateł.Dzięki za informację. Problem został rozwiązany , przyczyną grzania się alternatora było niewielkie zwarcie uzwojenia stojana do masy. Wiem podałem, że stojan w stosunku do masy nieskończoność...
Witam W modelarstwie przerabia sie silniczki z CD romów na silniki trójfazowe W silnikach tych nieruchomy jest wirnik a wiruje stojan na którym sa magnesy na takiej zasadzie sa nawiniete uzwojenia tej pradnicy w linku co zamieściłem powyrzej. Sa tablice do przeróbek silnika zapomoca których jest podane przy jakiej ilosci zebów stojana zastosować magnesów...
Witam serdecznie.Jak wymieniłeś regulator i sprawdziłeś diody to został tylko stojan.Ciągłość uzwojenia wirnika odpada bo wtedy nie świeci się kontrolka.Sprawdź proszę czy stojan nie ma przebicia między uzwojeniem a masą.Musisz to zrobić na 230 V.Pozdrawiam.
No i na to wygląda ży ty tak samo nie widzisz różnicy pomiędzy alternatorem a prądnicą. Według ciebie to tak samo alternator będą miały wsk 125 jaki 175, komary i inne bzyki, ba jeszcze rower ma alternator hahaha. A tak apropos co ma rozrusznik do alternatora?, w pierwszych wsk 175 (silnik wiatra) też była prądnica 12V i to ta sama co w gazeli zresztą...
Dokładnie, przyczyną jest najprawdopodobniej zwarcie uzwojenia z masą na stojanie. Stojan można przezwoić, jest to koszt min. 100zł (zależy gdzie), tyle samo kosztuje używany alternator na szrocie (który też nie wiadomo, ile pochodzi).
juz znalazlem przyczne (tzn. jakies 3 tyg temu). Jedynym uszkodzeniem alternatora bylo przjscie uzwojenia stojanu do obudowy - okolo 20 ohm. Czyli prawdopodobnie alternator wytwarzal napiecie i je oddawal odrazu do masy. Zostal wymieniony stojan i jest ok. Za wymiane dalem 100zl, reszta elementow byla dobrych. pozdrawiam i dziekuje za zainteresowanie...
Znalazłem przyczynę. Coś musiało wpaść do alternatora i wgięło jedną z blach stalowych pakietu na którym jest nawinięty stojan. Blacha wcięła się w uzwojenia robiąc zwarcie. Niestety nie jestem w stanie tak jej odgiąć by nie uszkodzić innych zwojów więc stojan raczej do wymiany a ponieważ raczej go osobno nie dostane to alternator do wymiany.
W życiu nie sparzyłem się obudową alternatora,gdziekolwiek by była zamocowana i jak długo by pracował silnik.No chyba że nie czuje ręką temperatury 190 stopni przy których topi się cyna.Coś ten mechanik ma sporą fantazję :D (pomijam oczywiście przypadki gdy faktycznie alternator był gorące przez zatarte łóżyska lub gdy wirnik "bił"w stojan przy skrzywionej...
maniek__maniak Tylko czy on ci się wzbudzi? Magnetyzm szczątkowy wirnika może być za mały. Z tego co piszesz to rozumiem, podmagnesowujesz stojan jakimś fragmentem jego uzwojenia. Takich wynalazków nie próbowałem, może to jest jakiś ciekawy trik, trza by spróbować. Tylko jak póżniej będziesz regulował wzbudzenie - regulując prąd tego fragmentu uzwojenia...
Alternator Lucas.Uzwojenie stojana jest skojazone w trójkąt.
Witam piszę w samochodach ponieważ nie udało mi się znaleźć konkretnie odnośnika do motocykli. Mój problem polega na ładowaniu, a właściwie jego braku w motocyklu etz 250, nie jest to konkretnie ten motocykl, ale złożony gokart z silnikiem i okrojoną instalacją z motocykla etz 250. W załącznikach dodaje od razu instalację do tego motocykla: 1. tak zwaną...
witam. Chyba raczej zwarcie uzwojenia stojana, żeby sprawdzić wszystkie diody musisz rozlutoważ uzwojenia stojana od mostka, a jeżeli masz rozlutowany stojan warto też go sprawdzić prostym sposobem łącząc jeden koniec poszczególnych uzwojeń w szereg z żarówką 230v i do sieci drugi biegun sieci dotykamy do pozostałych wolnych uzwojeń i do masy alternatora...
Dziekuje wszystkim mam nadzieje ze stojan nie jest spalony ale to sie okaże jak rozbiore alternator w razie czego bede kombinował dam znac jak poszło a jeszce chce was zapytac o jedną rzecz, czy stosować jakieś pasty silikonowe do diod polepszające odprowadzenie ciepła czy raczej nie bo pogorszą styk pomiedzy diodą a elektrodą ???? Pozdrawiam Michał.
Dzięki za odpowiedź Moc zakładam, że oryginalnie około 80W. Mam dwa takie magneta, czyli stojany i koła magnetyczne. Jeden stojan (uszkodzony mechanicznie) właśnie przewijam jak oryginał, czyli drutem 1mm w podwójnej izolacji, uzwojenia pierwsze 80zwoi w prawo drugie w lewo itd 4 cewki do ładowania, a 5 do regulatora i 6 zostaje wysokie napięcie oryginał...
Jak jest zwarcie stojana do masy to uzwojenia spalone. Wirnik powiniwn miec (na pierscieniach) okolo 4 ohm. Diody byly odpięte w czasie pomiaru?
Z kwasem ostrożnie w alternatorze- ja nie stosuję. Jak sprzwdziłeś diody bez rozlutowania stojana? No więc tak , po prostu wziąłem miernik i sprawdziłem diody :D Fakt wiem że źle - ale jeśli było by zwarcie to świadczyło by to o zwarciu cewki stojana lub diody. Na szczęście dziś udało mi się rozłączyć stojan od mostka - "wyprałem" stojan z syfu w wodzie...
Witam Wszystkich Załączam rysunek oryginalnego uzwojenia silnika SF132 S6 (940obr) o którym poprzednio pisałem. Stojan tego sinika posiada 36 żłobków . Obawiam się dużych zaskoków z uwagi na duży biegun wirnika który musiałby być poskładany z wielu neodymów. Zrobiłem kiedyś alternator w którym zastosowałem wirnik na magnesach . Aby zmniejszyć szczelinę...
Witam Państwa... :) Mam prośbę.... kto z bardziej doświadczonych kolegów pomoze sporządzić projekt alternatora liniowego. Potrzebny mi jest do stworzenia modelu, więc założenia: 1. moc nieistotna/ale dobrze, gdyby miał jakiś standardowy parametr 12V/; 2. prosty, do wykonania w warsztacie; 3. stojan ...hmmm... może pierścienie z uzwojeniem, a "rotor";...
Trafna uwaga. Przy 12V jest zatem ok. 60A czyli 720W ale większa część zostanie zamieniona na pracę. Zasilać mamy trzema fazami a nie stałym U. Proponuję zmierzyć rezystancję uzwojenia pierwotnego transformatora sieciowego jakiegoś wzmacniacza mocy i policzyć ile to kilowatów pobiera te trafko. :-) Takie uproszczenia wprowadzają w błąd. Oczywiście przy...
... wiec aby to działało jako silnik należy zdemątować diody i zasilić stojan napięciem trujfazowym a wirnik zasilic napięciem stałym(wzbudzenie). No tak ale skoro z prądnicy synchronicznej robimy silnik synchroniczny to wirnika raczej nie zasilamy ale zwieramy. Jak silnik ma być synchroniczny , to zasilamy . Jak silnik ma być asynchroniczny (pierścieniowy),...
Posiadam silnik 2kw pierscieniowy chce go przerobić na pradnicę samowzbudną do małej elektrowni wiatrowej. Silnik w orginale miał 960 obr/min, i stojan nawiniety na napiecie 220/400v . wyżuciłem uzwojenie wirnika na którym jest 36 żłobków i nawinołem od nowa na wirnik dwa uzwojenia po 250 zw drutem fi 0,8 na jedna i druga połowę, cewki połączyłem szeregowo...
witam mam zamówione owe łożysko sam jestem ciekaw co mi przyjdzie pomajsterkował bym przy tym pańskim alternatorze
Doszliśmy do wniosku, że potrzebujemy część charakterystyki tylko mamy dokonać wyboru która to część ma być. Teraz jeżeli wiemy, że reaktancja indukcyjna uzwojenia stojana alternatora zależy od częstotliwości, to można wyprowadzić wniosek, że w początkowej części charakterystyki prąd obciążenia zależy wyraźnie od prędkości obrotowej i dopiero po przekroczeniu...
Są małe szanse by można było coś "przełożyć", za prąd "odpowiada" średnica użytych drutów do nawinięcia uzwojenia stojana i wirnika, pośrednio także typ zastosowanych diod prostowniczych.
Prawdopodobnie już zdiagnozowałeś usterkę. Objaw charakterystyczny dla zwarcia lub przerwy w uzwojeniu ewentualnie utratą przewodzenia na diodach głównych. Naprawa to wymian lub przewinięcie stojana.
Alternator ma uzwojenia na stojanie i na wirniku. Zasada działania jest ta sama. Tyle że u Ciebie są niepotrzebne szczotki, którymi odbierasz i tak prąd zmienny a nie stały bo nie ma komutatora. Strasznie skomplikowałeś to wszystko. A nie masz w domu starego induktora od telefonu? Tam jest taki fajny wirnik... miał byś prawie gotowca. To do szkoły podstawowej...
Jeżeli alternator oddaje prąd np 8A to nie powinien się grzać. Jeżeli przy małym prądzie się grzeje to uszkodzony jest stojan. Uzwojenie stojana jeżeli zmieniło barwę z brązowej na czarną to już mamy pewność. Alternator z uszkodzonym stojanem trudniej się wzbudza, trzeba przygazować aby kontrolka zgasła.
Jak powiedział ci Marchewka do testów diody muszą być odseparowane od stojana. Tu masz na początek filmik poglądowy https://www.youtube.com/watch?v=UlavAPK_... .Jedyna uwaga to ja stosuję żarówkę reflektorową do sprawdzania diod . W tym alternatorze diody padają bardzo rzadko. Na twoim miejscu zainteresowałbym się stanem pierścieni ślizgowych wirnika...
To jest regenerowany alternator, widać po uzwojeniu stojana
stojan alternator alternator stojan stojan piła uzwojenia
świateł pozycyjnych generator impuls tyrystor dobór głośników radio
budowa glosnikow altus budowa glosnikow
Uszkodzona masa a zwarcia w elektryce samochodu Wzmacniacz Sony TA-F690 nie działa po wymianie końcówki mocy - możliwe przyczyny