Nic nie wyjdzie. Zmniejszysz przekrój magnetowodu a przez to spadnie strumień magnetyczny, a przez to SEM, a przez to moc, itd. nie szlifuj żłobków. SEM zależy liniowo od strumienia magnetycznego oraz od prędkości jego zmian. Na strumień magnetyczny wpływ mają zastosowane magnesy, dlatego lepsze wyniki uzyskiwane są ze wzbudzenia elektrycznego. Ale...
Witam. Zakupiłem używany alternator z demontażu. Jest to Mitsubishi 210A stosowany w lagunach III itp.Po zakupie postanowiłem zrobić mały przegląd łącznie z wymianą łożysk i szczotek. Po rozbiórce okazało się że prostownik jest 16-diodowy i nie posiada diod wzbudzenia. Jest to zupełnie coś innego niż do tej pory miałem do czynienia. Brak w internecie...
Gniazdo łożyska nic nie izoluje . Trzyma łożysko elastycznie w całości. Stojan jest zbyt ciasno pasowany w aluminiowej obudowie. , Korozja elektrochemiczna powoduje spuchnięcie stojana i w konsekwencji pęknięcie obudowy i nast. zwarcie.
Będzie. Ale to średnio-dobre alternatory. Pierścienie grube jak ołówek, stojan jak poczuje wodę to puchnie.
Po pierwsze alternator Valeo bo takie tam chodzą mają słabe wirniki/ pękają druty czyli wirnik do wymiany oczywiście po uprzednim sprawdzeniu/ , po drugie sprawa diod jak je sprawdzałeś skoro są zgrzewane z stojanem a po trzecie jaki typ alternatora są z diodami wzbudzenia/ nie spotkałem jeszcze uszkodzonych, oraz bez diod wzbudzenia i co to znaczy...
Moja sugestia jest taka: Najpierw sprawdz zasilanie alternatora (ten gruby kabel przykrecony do niego sruba 6mm). jesli na nim bedzie wystepowało napiecie rowne napieciu akumulatora to pozostaje do sprawdzenia stojan alternatora (to buczenie i wycie moze wskazywac ze dostał on przebicia miedzyzwojowego a to kwalifikujemgo na złom).po wyjeciu stojanu...
Spuchniety i zwarty stojan z obudową. Klasyka
Na DF, szczotka plusowa podaj przez amperomierz prąd z B+ jednocześnie podłącz woltomierz do B+. Prąd na wzbudzanie powinien być ok 2A i wtedy powinno podnieść się napięcie na B+. Jeżeli prąd wzbudzania jest a napięcie nie poszło w górę na B+ to trzeba sprawdzić stojan na zwarcie z masą. Jeżeli nie ma prądu wzbudzania to trzeba sprawdzić opór wirnika...
Hamowanie to (nawet gdy się nie obraca) spowodowane jest charakterystyczną pracą regulatora napięcia . Ów, po dołączeniu zasilania na zacisk B+ na krótką chwilę załącza prąd na podmagnesowanie wirnika. Tak samo, jednak na nieco dłużej załącza z chwilą pojawienia się napięcia na zacisku D+. Tak ma być i proszę się tym nie przejmować. Elektromagnetyczny...
Stojan ma prawdopodobnie zwarcie do masy. P
Robisz tak-ujmujesz alternator w obie dłonie w ten sposób, żebyś kciukami przytrzymał za stojan w tedy uderzasz. Górna część to ta z kołem pasowym i ona ma się wysunąć z tylko wirnikiem.
Kolego lepiej kup jakiś używany alternator bo jeżeli diody masz uszkodzone szczotki na wykończeniu i stojan jak słusznie zauważył kolega elektrit przytarty łożyska też na pewno zużyte to naprawa będzie dużo droższa niż alternator Boscha, ale wybór należy do ciebie.P
Pytanie dlaczego mój stojan ma 4 wyprowadzenia? Bo ma wyprowadzony środek gwiazdy.
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Musiałbyś ustalić dlaczego masz tylko 13.8V widocznie masz uszkodzony stojan i podnosząc napięcie ładuje cały czas wysokim natężeniem prądu.P
W altku Marelli z Punciaka jak z obciążeniem nie daje, ale daje bez obciążenia, to najwcześniej stojan do wyrzucenia, czyli na dobrą metę alternator do wyrzucenia. Radzę więc od razu zrobić rzetelny test obciążeniowy, a nie szukać kij wie czego. 12.2V na odpalonym to brak ładowania. Disel miałby problemy z rozruchem.
Wyjmij alternator, idź z nim do elektryka i sprawdzi ci ładowanie a że alternator będziesz miał wtedy na wierzchu o tyle szybciej ci to naprawi. Zalanie alternatora najpierw spowoduje niepalenie się kontrolki ładowania podczas uruchomienia silnika i brak ładowania akumulatora. Po chwili pracy silnika ładowanie powinno wrócić a jeśli nie to najpierw...
tak jak wyzej sprawdz opornosci wirnika, czy nie ma zwarcia. tak samo stojan no i diody a regulatora raczej samemu w domu nie sprawdzisz....
Bo to sa dwa rózne miejsca. Wsuwka to katody diod mostka pomocniczego, śruba to katody diod prostownika głównego. Jeżeli na wsuwce masz oczekiwane napiecie, to znaczy, że stojan "wyrabia" (mówiąc prostym językiem), zaś anomalia jest po stronie prostownika głównego.
Witam! Podstawa to zrobić najpierw to co najłatwiejsze a potem kombinować z regulatorem lub domyślać sie bóg wie czego. Sprawdź stojan i wirnik na przebicie izolacji do masy (stawiam na stojan gdyż wirnik jako częsć wirująca sam się osusza-odwirowywuje). Jest prosty sposób aby to sprawdzić - potrzebna jest żarówka w oprawce z przewodami np. 230V/100W...
ale stojan był spuchnięty, niekiedy po około milimetr przerwy między klatkami No tak je rozdyma, korozja pomiędzy poszczególnymi blachami. Czasami tak, że potrafi nawet wyrwać śrubę spajającą obie połówki alternatora.
Może wyjaśnij do czego zmierzasz. Bo chyba jasne, że na wstępie trzeba zrezygnować z regulatora lub sporo zmodyfikować. Uzwojenia oczywiście można połączyć szeregowo tylko zależy od układu uzwojeń co uzyskasz. Nie spodziewam się potrojenia napięcia a nawet poważny jego spadek i grzanie uzwojeń. Przyznaję, że nigdy nie próbowałem takiej zabawy. Jeśli...
Napisałeś coś takiego: Podłączenie wtyczki z trzema przewodami pod regulator powoduje wyczuwalny spadek obrotów silnika i napięcie rzędu 35V na zacisku U+ oraz nadmierne nagrzewanie się tego ustrojstwa. A więc skoro grzeje się bez jakiegokolwiek obciążenia zewnętrznego to zapewne przyczyna wewnątrz. Aż się boję, że stojan umyłeś jakimś rozpuszczalnikiem...
Świece zapłonowe NGK BKR5EZ takie były fabrycznie i nie ma z nimi problemu. Sprawdź jeszcze alternator czy nie ma pękniętej obudowy zwłaszcza od spodu, bo jeśli jest, to przemieszcza się stojan i potrafi zakłócić pracę komputera do tego stopnia, że wyświetla różne błędy których faktycznie nie ma i czasem zapali kontrolkę silnika nie wiadomo dlaczego...
Wstajesz z rana i pijesz kawę 1.Wstawiasz auto na kanał lub podnośnik 2.Otwierasz maskę 3.Odpinasz klemę akumulatora 4.Zdejmujesz kołpak lub felgę aluminiowa 5.Luzujesz nakrętkę na przegubie i odkręcasz 6.Zdejmujesz koło 7.Odkręcasz osłonę 8.Odkręcasz dolne mocowanie McPersona dwie śruby 9.Wyjmujesz przegub z półośką na bok (bez wyjmowania za skrzyni)...
Witam! Zamiast prądnicy założyć alternator najlepiej z wewnętrznym regulatorem napięcia. Co się tyczy rozrusznika to moim zdaniem elektryk nie ma racji, bo to jest silnik prądu stałego, w którym chcąc zmienić kierunek obrotów zamieniamy bieguny zasilania. W twoim wypadku trzeba by może dobrać z jakiegoś innego ( z "-" na masie) samochodu. Chodzi oto...
Alternator użyty jako silnik? Mała szansa na sukces ... Moc nominalna alternatora dotyczy jego "standardowych" warunków, tzn, gdy obroty są ok. 6000/min - wtedy warunki chłodzenia umożliwiają obciążenie prądem kilkadziesiąt Amper. Aby z alternatora zrobić silnik, są 2 możliwości: 1 - silnik asynchroniczny, wówczas uzwojenia stojana są zasilane z kondensatorem...
może uzwojenie stojana pada,bez obciążenia coś produkuje prądu ale jak podłączysz obciążenie to napięcie spada,sprawdż stojan
No i sprawa wyważenia wirującego "stojanu" ?
KIA Ceed 2007 rok, 2,0 CRDI w sierpniu kupiono nowy akumulator i alternator. Alternator przestał ładować okazało się ze uległy uszkodzeniu diody z powodu za dużego prądu. Stojan od strony koła pasowego ma uzwojenia jak nowe, od strony diod uzwojenie zmieniło kolor. Świeci się kontrolka EPS od elektrycznego wspomagania kierownicy. Po naprawie alternatora,...
Czym sie zakończy ?? :) Wielokrotne odpalanie auta bez sprawnego układu ładowania kończy się zawsze rozładowaniem akumulatora i prawdopodobnym uszkodzeniem rozrusznika. Zastanawiam się co ciebie tak rozśmieszyło. czy jarzmo magnetyczne nie robi się gorące? Alternator wyje, wydaje ze siebie jakiś przeciągły dźwięk? Stojan z uzwojeniami jest dosyć ciepły,...
Witam, Na wstępie chciałbym się przedstawić - mam na imię Mariusz i mieszkam w Krakowie, nie zajmuję się elektroniką na co dzień a tylko gdy mam problem z pojazdami choć obsługiwać multimetr potrafię. Tworzę nowy temat ponieważ inne odnoszące się do problemu są archiwalne. Sedno sprawy: W Yamasze XJ600 nie działa ładowanie akumulatora. 1. Sprawdziłem...
Witam. Zamieram przewinąć alternator samochodowy na 48 V do ładowania baterii litowej. Mam alternator Bosch 14 V, 100 A. Stojan alternatora połączony był w trójkąt, wyprowadzone 6 par drutów 1,4 mm. Policzyłem jedną pętlę jak na rysunku. https://obrazki.elektroda.pl/1304797500_... I wyszło 18 zwojów. Nowy stojan zamierzam nawinąć drutem...
Dzięki za odpowiedź! Alternator był w naprawie (świeciła kontrolka, ale ładował), zrobiony został stojan i łożyska. Kontrolka zniknęła. Zastanawia mnie tylko ta prawidłowość: zimno, mokro (ale nie zawsze! po myjni, czasem w deszczu też jest OK). Może przewody alternatora? Ewentualnie, czy jest możliwość, aby wadliwy akumulator powodował takie objawy?
Tak jak napisał (at)kkknc w hiatach to normalna i częsta przyczyna, ale w peugeotach też się zdarza. Obudowa napuchła od rdzy i przesunęła stojan względem wirnika. Jedyna naprawa to wymiana na sprawny lub bawienie się z tokarką itd.
Witam serdecznie, w mojej Mazdzie dojdzie niedługo kilka odbiorników prądu, większe wiatraki, elektryczne pompy, i szczytowy pobór mocy może oscylować w okolicach 120 amperów, a stały pobór w granicach 70-80 amperów, problem w tym że auto ma w tej chwili 80 amperowy alternator mitsubishi a2tb0191 i większe nie występują w tym modelu, znalazłem alternator...
Jest to alternator taki jak stosowany był we Wołdze. 6 diodowy z dedykowanym regulatorem i przekaźnikiem. https://obrazki.elektroda.pl/4617524100_... . Jeżeli masz trochę pojęcia to trzeba by alternator pozebrać , zweryfikować i sprawdzić podzespoły, wirnik stojan łożyska prostownik. Jeżeli ok to można podłożyć zastępczy regulator np...
W sumie możliwości są dwie, albo stojan nie jest współosiowo zamontowany w stosunku do wirnika, albo coś nie tak z łożyskiem tylnym alternatora (za małe lub brak plastikowego pierścienia)
Nowy regulator napiecia włożyłem firmy era. Wiem jaka jest jakość nowych części może to i on psuje działanie. Na poprzednim który miał parę lat to tak samo było. Jeszcze chodzi mi po głowie że może alternator ma zużyte łożyska. Nie hałasuje, lekko się obraca, nie ma luzów. Od poprzedniej naprawy zrobione 70tys km. W styczniu tego roku był w naprawie...
Wiekszosc alternatorow ma uzwojony zarowno stojan jak i wirnik (no bo jak dzialalaby regulacja U). Gdyby wirnik alternatora byl zrobiony z magnesu trwalego to oczywiste jest ze nie potrzebowal by zasilania z zewnatrz (czy z twornika) aby wytworzyc okreslone U i mozna by bylo z niego pobierac energie. O tym czy alternator (jako samo pojedycze urzadzenie)...
Dodaj ze odpinamy stojan
Witam . Może być tak jak pisze kolega Seweryn. Dla pewności należy sprawdzić alternator stojan ,diody,jak również uzwojenie wirnika (to na karkasie ,jaki pobiera prąd ).Przypalone uzwojenie ,lub jego skrót objawia się większym poborem prądu ,regulator może robić się gorący i może ulec uszkodzeniu .Prąd pobierany przez uzwojenie wirnika przeciętnie jest...
Mam wszystko w stole woltomierz , amperomierz akumulator. Chyba znalazłem przyczynę . odłączyłem mostek i stojan ma ok 50K do masy Stojan wygląda dość biednie .
To typowa przypadłość kilkunastoletnich alternatorów Magneti-Marelli w starych Fiatach (wybitnie Punto 1 generacji). W celach naukowych można próbować to naprawiać (czyszczenie, szlify, zabezpieczenie antykorozyjne) jak ktoś jest zadeklarowanym majsterkowiczem, albo lepiej wymienić, byle na oryginał, nie zamiennik, bo później są problemy ze zdobyciem...
mk1265 - Alternator Nie.Lepszy Ci będzie Silnik od Pralki - Tam jest lepszy stojan (Już Gotowy) - tylko musisz zrobić wirnik.To będzie skuteczniejsze o całe Niebo.
Normalny alternator tylko stojan jest chłodzony cieczą chłodzącą silnika.P
witam zastanawiam sie nad sprawą zwiększenia mocy, a więc zwiększenia prądu wytwarzanego przez alternator doczytałem w książkach napraw, że alternator bisa ma większą moc ( 44 A to podobno prąd nominalny) a zwykły malczanowski ma tylko 34 A i to w dodatku maksymalnie możw orientuje się ktoś, czy średnica stojana alternatora z bisa jest taka sama jak...
Czyli kolega ma słabszy silnik i alternator nie 100A. Powodzenia we wnerwiającym składaniu alternatora. Lubi też obrobić gniazdo na łożysko- warto sprawdzić i założyć na kleju do łożysk. Silnik 2,0 d4d 126KM, a alternator teoretycznie ma 100A choć bezpiecznik ładowania ma 140A. Łożysko od strony mostka siedziało dosyć twardo w obudowie. Nie wiem jak...
Obejrzałem parę filmików na yt Niestet, aby wiedzieć co pokazują, musisz mieć minimum wiedzy. Najprostsze to, że na yt ciągle pokazują nowe perpetum mobile. jestem w tym amatorem Więc musisz się doedukować, bo na razie to wykonałeś sporo pracy i nic z tego nie masz. Przezwojenie stojana Problem, że jedna cewka musi miec jeden biegun - nie 2 czy 1,1....
Fakt, już ją masz i nie zwracasz Chińczykom. Traktujmy więc obliczenia jako przewidywane "zyski". Znajdź w necie statystyki wiatru w wawie z poprzednich kilku lat abyś wiedział ile jest dni w roku z wiatrem o prędkości 4 5 6 8 m/s. Tyle pkt wystarczy, ewentualnie jeśli okaże się że jest więcej niż tydzień silniejszych wiatrów, uwzglednij je też Dodano...
stojan alternator uzwoi stojan alternator alternator stojan uzwojenia
podciśnienie układ ciśnienie pulsować napiąć jakie nasadki
Komunikat "96" w Honda CR-V 1996 - możliwe przyczyny Komunikat "96" w Honda CR-V 2016 - co oznacza?