Jak jest zwarcie stojana do masy to uzwojenia spalone. Wirnik powiniwn miec (na pierscieniach) okolo 4 ohm. Diody byly odpięte w czasie pomiaru?
Przemyślę to. Ja nim sprawdzam zwarcia w uzwojeniach stojanów alternatorów.
Odciąć flexem i ponownie naciąć gwint. Plus nowe koło. I zaspawać . Ogólnie brak czesci do tego szajsu
https://obrazki.elektroda.pl/6454840800_... Dioda 1 plusowa pomiędzy U a B+ Dioda 1 minusowa pomiędzy U a B- Dioda 2 plusowa pomiędzy V a B+ Dioda 2 minusowa pomiędzy V a B- Dioda 3 plusowa pomiędzy W a B+ Dioda 3 minusowa pomiędzy W a B- MP to wspólny punkt gwiazdy dla uzwojenia stojana.
Doszliśmy do wniosku, że potrzebujemy część charakterystyki tylko mamy dokonać wyboru która to część ma być. Teraz jeżeli wiemy, że reaktancja indukcyjna uzwojenia stojana alternatora zależy od częstotliwości, to można wyprowadzić wniosek, że w początkowej części charakterystyki prąd obciążenia zależy wyraźnie od prędkości obrotowej i dopiero po przekroczeniu...
Sygnał prostokątny, jak nie masz wyjścia obrotomierza to z odczepu uzwojenia stojana alternatora, w niektórych gotowy styk,, W,, oocja druga to zastosowanie generatora sygnału i podanie go na styk 5
Uzwojenie stojana alternatora Kamaza niespotykane w innych pojazdach a regulator z funkcją ładowania lato/zima.
Do czego musi być podłączone to uzwojenie?
Buczenie to raczej nie łożyska, prędzej coś nie tak z uzwojeniem. Może być i zwarcie międzyzwojowe albo uszkodzony prostownik silnie obciąża stojan. Alternator nie grzeje się nadmiernie?
Te 6 końcówek to początek i koniec każdej z trzech faz uzwojenia stojana
Jak w prosty sposób zweryfikować uzwojenie stojana alternatora Denso 104210-5710. Interesuje mnie sposób połączenia uzwojeń wewnątrz stojana (prawdopodobnie "podwójna gwiazda"). Na załączonym zdjęciu widok tego stojana. Mostek diodowy zwarty a pasuje upewnić się co do sprawności stojana.
Jeśli alternator Denso to spalona dioda w mostku prostowniczym. Im szybciej zrobisz tym mniejsza szansa, że spalisz stojan(uzwojenie) alternatora.
Alternator Lucas.Uzwojenie stojana jest skojazone w trójkąt.
Moja sugestia jest taka: Najpierw sprawdz zasilanie alternatora (ten gruby kabel przykrecony do niego sruba 6mm). jesli na nim bedzie wystepowało napiecie rowne napieciu akumulatora to pozostaje do sprawdzenia stojan alternatora (to buczenie i wycie moze wskazywac ze dostał on przebicia miedzyzwojowego a to kwalifikujemgo na złom).po wyjeciu stojanu...
Witam ponownie,mam jeszcze jedno pytanie . W jakim celu ze środka gwiazdy uzwojenia stojana alternatora są wyprowadzone dwie diody plusowa i minusowa oprócz sześciu normalnych z trzech uzwojeń.
Gdzie jest czujnik od obrotomierza, Uzwojenie stojana alternatora podaje impulsy do obrotomierza. sprawdź przewody przy alternatorze.
Niektóre samochody biorą sygnał z alternatora na obrotomierz. Sygnał biorą z uzwojenia stojana alternatora, jak się zmienia się częstotliwość na uzwojeniu przy większych obrotach silnika to i wskazówka obrotomierza wskazuje więcej. Masz uszkodzony alternator albo przewody od alternatora.
Wyprowadź sobie kabelek z jednego z końców uzwojenia stojana alternatora, tylko weź pod uwagę, że diesle mają przeważnie większe przełożenie między wałem a alternatorem, więc obrotomierz będzie przekłamywał
Prawdopodobnie już zdiagnozowałeś usterkę. Objaw charakterystyczny dla zwarcia lub przerwy w uzwojeniu ewentualnie utratą przewodzenia na diodach głównych. Naprawa to wymian lub przewinięcie stojana.
Regulator zostaw w spokoju, problemem jest uzwojenie (stojan) alternatora, sprawdź to przez włączenie wszystkich odbiorników i organoleptycznie czy alternator robi się gorący. Jeśli tak stojan do wymiany. A jeśli nie robiłes takiego altenatora oddaj do regenracji/wymien na inny.
Alternator do wiatraka nie nadaje się - dlatego że jego praca jest regulowana we współpracy z silnikiem samochodowym o mocy kilkudziesięciu KM. Porównajmy sobie pracę takiego alternatora z silnikiem - turbina wiatrowa o mocy od 0 - paru kW. Najpierw na zefirkach (pomimo przełożenia) alternator ma małe obroty włączamy wzbudzenie (ręcznie) - na takich...
Obierania wirnika raczej nie wchodzi w grę, jedynie coś będzie nie tak z diodami.Raczej wygląda to na uszkodzenie diody głównej, gdyż gdyby była uszkodzona dioda wzbudzenia (przerwa), to by napięcie na zacisku D+ byłoby niższe około 10 V w porównaniu do zacisku B+.Diody pojedynczo są nie wymienne, jedynie do sprawdzenia cały mostek po rozumowaniu go...
To jest regenerowany alternator, widać po uzwojeniu stojana
Hamowanie to (nawet gdy się nie obraca) spowodowane jest charakterystyczną pracą regulatora napięcia . Ów, po dołączeniu zasilania na zacisk B+ na krótką chwilę załącza prąd na podmagnesowanie wirnika. Tak samo, jednak na nieco dłużej załącza z chwilą pojawienia się napięcia na zacisku D+. Tak ma być i proszę się tym nie przejmować. Elektromagnetyczny...
wymień uzwojenie alternatora (stojan) powinno pomóc. Sprawdż także diody. A tak na marginesie to w niektorych autach to zjawisko to normalka że trzeba przygazować aby wzbudzić alternator. taa całe auto od razu każ mu wymienić. sprawdź sobie jeszcze raz diody, czy nie ma zimnych lutów na połączeniu mostka z uzwojeniem, czy wsuwki wpięte w regulator...
Jak przewinąć wirnik i stojan od alternatora i wirnik , uzwojenie wzbudzające i wciągające w rozruszniku z 12 na 24 Zasada jest prosta liczysz zwoje i przekrój drutu w uzwojeniu 12V i nawijasz 2x więcej zwojów o przekroju 2x mniejszym od drutów na 12V. Przy przejściu z 24V na 12V robisz dokładnie odwrotnie.
Może być uszkodzony regulator napięcia ładowania, jeżeli masz możliwość to podmień go i sprawdź. Inne możliwe uszkodzenia to diody, uzwojenie stojana, uzwojenie wirnika alternatora. Z regulatorem napięcia jest najmniej roboty więc proponuję zacząć od niego.
Witam serdecznie.Jak wymieniłeś regulator i sprawdziłeś diody to został tylko stojan.Ciągłość uzwojenia wirnika odpada bo wtedy nie świeci się kontrolka.Sprawdź proszę czy stojan nie ma przebicia między uzwojeniem a masą.Musisz to zrobić na 230 V.Pozdrawiam.
Wymieniłbym wszystkie trzy diody wzbudzenia i zmierzył uzwojenia stojana, zakładając, że przyczyna tkwi w alternatorze (nierównowaga mostka), a nie w instalacji do tablicy.
Wirnik spalony w alternatorze? Raczej stojan kolego. Przebicie i zwarcie w uzwojeniach może mieć zarówno stojan jak i wirnik.Sam miałem kiedyś na "własnej skórze" przypadek gdzie uzwojenia wirnika powiedziały "Pa"... A pisząc swój post miałem na myśli sprawdzenie uzwojeń w alternatorze a wymiana wirnika była przykładem aby nie inwestować w regulator...
Wymieniłem alternator i wszystko działa. Albo stojan, albo wirnik dostawały przebicie na uzwojeniach przy określonych obrotach.
Jeżeli alternator oddaje prąd np 8A to nie powinien się grzać. Jeżeli przy małym prądzie się grzeje to uszkodzony jest stojan. Uzwojenie stojana jeżeli zmieniło barwę z brązowej na czarną to już mamy pewność. Alternator z uszkodzonym stojanem trudniej się wzbudza, trzeba przygazować aby kontrolka zgasła.
Mostek prostowniczy się wysypał. Najczęściej alternatory mają 9 diód. 6 prostowniczych i 3 odpowiedzialne za gaśnięcie kontrolki po wzbudzeniu ładowania. Altek do demontażu i sprawdzenia diod a także uzwojenia stojana. Jak wiadomo, alternator to prądnica trójfazowa, więc któreś uzwojenie stojana też może mieć przebicie. Ale raczej mostek.
To rozumiem. Zmiany napięcia na zwojnicy regulują sile pola magnetycznego wytwazanego przez zwojnicea to.... Wienc do czego tyle tych konektorów co tam się podlacza do tych od prądu przemiennego. Trzy sa wolne nic sie tam nie podlacza, sa to mostki polaczenia prostownika z uzwojeniem stojanu. Stary ale bardzo konretny sprzet bezawaryjny!!!
Usterka zdiagnozowana i naprawiona. Okazał się 'zimny' (może lepiej zaśniedziały) lut na jednej z końcówek uzwojenia stojana w alternatorze. Gdyby nie problemy z wyjęciem alternatora (silnik 1.8 16V, ale pewnie podobnie jak w 2.0), to cała reszta to "pikuś". Dzięki wszystkim za zainteresowanie.
Wersja z 3-ma osobnymi stojanami nie koniecznie musi być najlepsza. Przy bezpośrednim prostowaniu prądu (jak to ma miejsce w alternatorze) przesunięcie fazowe nie gra roli jednak gdyby taka prądnica miała generować sinusa 3F to każde mechaniczne przemieszczenie się stojana zaburzy przesunięcie 120°. Kolejna sprawa to zamykanie się strumienia magnetycznego....
Sprawdź szczotki i komutator a przy okazji łożyska W alternatorze nie ma komutatora, tylko pierścienie ślizgowe. Taki objaw daje "spęczony" stojan. Pod wpływem korozji, uzwojenie stojana jest ściskane do środka i zaczyna dotykać do wirnika. Wtedy słychać taki świst i zanika ładowanie. Jednocześnie wyłącza się wspomaganie kierownicy. Nie chcę mi się...
Wszystko to co napisałeś jest potwierdzeniem tego co ja napisałem. 2-3min od odpalenia na wolnych włączone ksenony, klima i wszystko elektryczne bez długich - napięcie startowało od 13.37V i spadało aż do 12.17V po 1 minucie. Ta 1 minuta to jest czas nagrzania się stojana, a od niego regulatora napięcia. Jak dotknąłem ręką obudowy alternatora to po...
Alternator z koparki Hitachi 24 V 50A - alternator marki Mitsubishi A4TU5486 Co może być przyczyną nadmiernego ładowania - alternator po podpieciu do maszyny ładuje odrazu 26-27V i prądem ponad 60A Stojan przezwojony Mostek prostowniczy - nowy Regulator napięcia - Orginał - nie wymieniony ze względu na to ze nie ma zamienników a o originale nie ma mowy-nie...
W alternatorze do sprawdzenia szczotki i uzwojenie wzbudzenia. Jeśli wzbudzenie ciągnie prąd a alternator nie generuje energii to uzwojenie stojana i mostek diodowy. Do amperomierza mogą być podłączone dodatkowe przewody, do odbiorników w instalacji. Zależnie po której stronie amperomierza będą podłączone, wskazania będą inne. Po stronie akumulatora...
Witaj! Piszesz,że uzwojenie ma połączenie z masą /stojanem/. W alternatorze masz trzy uzwojenia,które zasilają diody a na plusami zasilasz akumulator. Żeby sprawdzić,które uzwojenie ma połączenie z masą to zacznij od odłączenia zestawu djód. Uzwojenia jednym końcem są połączone razem i te połączenie rozlutuj. Sprawdź poszczególne uzwojenia. Jeśli które...
przekładnia kontowa z robura prosta konstrukcja solidna oś z piastą szpilki gotowe do przymocowania piasty wirnika ale żeczywiście przekładnia mała 1do5 dobry pomysł z przekładnią samochodową ale mocowanie wirnika trzeba robić solidne , a co z uzwojeniem tego stojanu czy mam wzorować się na alternatorze trófazowym plus mostki prostownicze
Może być uszkodzona (ne) dioda, lub inny problem, więc nie wiadomo, czy nie mają racji- napięcie powinno być 14,4V. Lampka ładowania zaświeca się wtedy, gdy nie ma odpowiedniego napięcia z prostownika pomocniczego alternatora. Jęśli to napięcie jest odpowiednie, to mamy taką sytuację, że pojawia się plus od strony deski(zapłonu) na lampce i drugi plus...
Nie będę udawał, że znam ten motocykl. Z twoich wywodów wynika, że masz do czynienia z grubsza z tradycyjnym alternatorem. Sytuacja sugeruje, że masz zwarcie w wiązce przewodów do uzwojenia wzbudzenia lub w samym uzwojeniu. W zależności czy regulacja wzbudzeniem dokonywana jest + czy - regulator przekazuje połączenie na przewody w środku wiązki. Praca...
Być może kolega Krzysztof10 ma rację z tą niesymetrycznością sam jestem ciekaw? Korci mnie trochę bo mam alternator od stara 200 z magnesami na wirniku i uzwojeniem trójfazowym ,żeby nawinąć dodatkowy stojan z uzwojeniem dwufazowym ,przełożyć i zobaczyć co będzie . Zobaczymy jak czasu starczy to spróbuję Co do przejścia kabli przez gondolę w dół w moim...
Uzwojenie stojanów wydaje się być identyczne Moc alternatora STATYCZNIE zależy od wielkości rdzenia stojana . Dynamicznie natomiast od obrotów.
po zwarciu alternator zaczął wyć Zrobił się zwarty zwój na którymś uzwojeniu stojana
Witam . Może być tak jak pisze kolega Seweryn. Dla pewności należy sprawdzić alternator stojan ,diody,jak również uzwojenie wirnika (to na karkasie ,jaki pobiera prąd ).Przypalone uzwojenie ,lub jego skrót objawia się większym poborem prądu ,regulator może robić się gorący i może ulec uszkodzeniu .Prąd pobierany przez uzwojenie wirnika przeciętnie jest...
Najczęstsza przyczyna w tych alternatorach to zwarcie uzwojenia stojana do masy -z starości.P
Lampka w tym układzie jest wyłączana przez specjalny przekaźnik wysterowany ze środka uzwojenia stojana, w tym alternatorze styk N. Możesz ppszukać przekaźnika kontrolki ładowania od bizona, stara czy czegoś takiego albo zamontować wskaźnik napięcia. Jeśli prąd wirnika jest problemem bo np maszyna musi stać z wlączonym zapłonem to zamontuj 3 dodatkowe...
Nigdy, w żadnym alternatorze uzwojenie stojana nie ma żadnego połączenia z masą, jak jest przebicie to stojan do wymiany
Alternator nie wytwarza pola elektromagnetycznego, no może jakieś szczątkowe, ale magnetyczne. Duży opór stawiany podczas kręcenia wirnikiem, świadczy o zwartch diodach, lub o zwartych zwojach uzwojenia stojana. Przy założeniu że niczego nie podłączamy na wyjścia "+" i "-".
alternator może mieć w tym swój udział ..(np zaolejone uzwojenie itp) Z tym zaolejonym uzwojeniem, to akurat jest bzdura, nawet zwarty do masy stojan nie spowoduje poboru prądu z akumulatora, natomiast przebita/ zwarta dioda + lub uszkodzony regulator napięcia (zwłaszcza Bosch z serii F00M-xxx) jak najbardziej
Zwarcie międzyzwojowe uzwojenia stojana alternatora .Zbyt obciążony alternator(czytaj jakieś superszybkie ładowarki telefonów,przenośne lodówki, dodatkowe lampki i świecidełka,oświetlenie podwozia,dodatkowe Halogeny wzmacniacze muzyczne o mocy przekraczającej połowę mocy alternatora leżące w bagażnikach-nawet ja "stary wyga" nie raz jestem zaskoczony...
Ok to może zapytam tak: chodzi mi o dane kontrolne: średnica pierścieni ślizgowych nowy/min długość szczotek nowy/min rezystancja uzwojenia wzbudzenia rezystancja uzwojenia stojana
Alternator ma uzwojenia na stojanie i na wirniku. Zasada działania jest ta sama. Tyle że u Ciebie są niepotrzebne szczotki, którymi odbierasz i tak prąd zmienny a nie stały bo nie ma komutatora. Strasznie skomplikowałeś to wszystko. A nie masz w domu starego induktora od telefonu? Tam jest taki fajny wirnik... miał byś prawie gotowca. To do szkoły podstawowej...
Jak przełożysz wirnik z 90-siątki do 115-stki to nie osiągniesz maksymalnej mocy , ma cieńsze uzwojenie wzbudzenia , jak zrobisz to odwrotnie możesz uszkodzić uzwojenie stojana - większy prąd wzbudzenia niż nominalny . :|
To nie jest tak jak myślisz, w starych dieslach bez elektroniki, do obrotomierza idzie po prostu prąd zmienny z jednej z faz uzwojenia stojana alternatora. Elektronika w obrotomierzu to przetwornik f/u, który po uwzględnieniu przełożenia pomiędzy wałem korbowym a alternatorem wysterowuje woltomierz analogowy, który spełnia rolę obrotomierza. Mamy tutaj...
Jest wiele podobnych alternatorów (identycznych w obudowie, uzwojeniu stojana {statora}), jedynie bez dwustronnego wałka wirnika. To żaden problem. Kiedyś do swojego wpakowałem alternator od Fiata.
Witam. Pewnie że trzeba. Na uzwojenie wirnika podaje się napięcie, płynący prąd wytwarza pole magnetyczne, pole magnetyczne "przecina" uzwojenie stojana, w uzwojeniach stojana indukuje się prąd. Prąd ten jest prostowany w sześciodiodowym mostku. Pozdrawiam
Mam pytanie a zarazem prośbe. Czy ktoś mógłby mi napisać jak bada się oporność i ciągłość uzwojenia stojana i wirnika alternatora. Chodzi o dowolny typ alternatora. Proszę o pomoc. Za pomoc z góry dziękuje. Z Poważaniem Daniel
O które uzwojenie dokładnie ci chodzi o sttojan czy o wirniki???? Jeżeli chodzi o stojan to jest to bardzo ciekawe urządzenie bo patrząc od strony zacisków to nic innego jak stojan silnika 3 fazowego. Niestety jak wymontujesz stojan to sprawa wygląda nie ciekawie bo masz tam w zalezność i od model i producenta bardzowiela biegównów, przeplot uzwojeń...
Mało z tym, że trzeba odlutować końce uzwojeń stojana od mostka, to jeszcze pomiar ich miernikiem nie do końca jest miarodajny, najlepiej sprawdzać żarówką 21W podłączoną szeregowo do akumulatora. Chyba, że któraś dioda ma przebicie/ zwarcie, wtedy od razu wiadomo, że mostek do wymiany (miernik będzie tak samo piszczał przy zwarciu diody - jak i uzwojenia...
Witam, czy napięcie wzbudzenia(volty) ma bardzo ważny wpływ na napięcie wyindukowane w uzwojeniu stojana ? np. alternator jako prądnica obcowzbudna, jest wzbudzana z akumulatora napięciem ~12V i natężeniem max 2A, przez co na uzwojeniu stojana przy 1500 obr/min indukuje się napięcie może do 30V AC( bez regulatora ). Nie znalazłem konkretnej informacji/...
Pomyśl. Średnica drutu nawojowego przy poborze z alternatora około 70A musiała by być przynajmniej taka jak dotychczas a nawet większa gdyż uzwojenie alternatora zawsze nie jest obciążone takim prądem i uzależnione jest od ilości odbiorników aktualnie włączonych w samochodzie i właśnie regulator napięcia stoi na straży dopasowania pracy alternatora...
Kup wspomaganie z Megane II(zasilanie i działa, jest na forum o tym cała litania) bo tego co masz, nie uruchomisz do końca roku. Tylko pytanie odnośnie tej 19. Ten sygnał to ma mieć 12V tak ? I jak można to zrealizować w ciągniku? Poczytaj w sieci o sygnałach prostokątnych a od biedy taki sygnał można wyciągnąć z uzwojenia stojana w alternatorze (o...
Ja tam nikomu nie zabraniam niech sobie każdy lutuje jak chce. Ale dla mnie ta lutownica w kształcie siekiery, to produkt hardkorowy jak na uzwojenia alternatora. :D
Jeżeli pali się kontrolka to prawdopodobnie nie ma ładowania przyczyn może być wiele zwarcie do masy uzwojenia stojanu można sprawdzić przapuszczając prąd do żarówki 100W /220V między masą alternatora a uzwojeniem ma nie być przepływu prądu jak jest to uzwojenie do wymiany wylutować mostek prostowniczy i sprawdzić poszczególne diody a potem wymienić...
6303 2RS C3 i 6202 2RS C3. I od razu kup odpwiedni ściągacz, taki jest najlepszy na łozysko od strony pierścieni: http://alejka.pl/jonnesway-sciagacz-dwur... Aby alternator rozpołowić należy obciąć zgrzane doprowadzenia uzwojenia stojana do prostownika, nie ucinaj za krótko. Śruby mocujące regulator mogą być zapaćkane silikonem,...
Kolega Motronik ma rację może to być zwarta dioda. Ja dodam od siebie spalenie uzwojenia stojana. Tak czy inaczej alternator do ponownej rozbiórki.
A doradziłby ktoś jakiś możliwie najmocniejszy alternator 24V z podwójnym uzwojeniem stojana i 6 wyprowadzeniami drutu nawojowego (podobno "podwójna gwiazda" który jako sprawną używkę można kupić w miare rozsądnej cenie?
Kolego, nie słuchaj głupot o kablu kontrolki. Na tym forum tak się porobiło, że byle łajza bez wiedzy pisze pierdoły. Nie ma tam kabla kontrolki, przewody są trzy, na jednym jest plus zasilania i idzie z bepziecznika, to jeden skrajny. Środkowy i drugi skrajny idą do PCM, idzie tam sygnał protokątny z i od regulatora. Na podstawie analizy tych sygnałów...
ja bym raczej radził go przerobić na bezszczotkowe dc bruschles bo nasz stojan takie uzwojenie posiada 3 fazowe połączone w gwiazde jak bruschlesy no a krokowy też by był tylko jak by wyglądało takie sterowanie tegoż krokowca ja osobiście nie widziałem takiego silnika krokowego o takim uzwojeniu
Trzeba zobaczyć co wtym alternatorze siadło.Na 100 % trzeba go wymontować , rozdwoić rozlutować uzwojenie stojana , od diód .Sprawdzić diody , regulator , szczotki .
Jak nie masz na półce oringów miedzianych do łaczenia to rurka lpg pocieta na małe krążki plus kolba lutownicza. Transformatorówką to możesz głosnik polutować a nie uzwojenie stojana do mostka.
Poza tym, wirnik to z definicji ta część, która się kręci, a stojan to ta, która stoi, więc one na pewno się poruszają względem siebie - tylko może źle rozpoznajesz, co jest czym. W alternatorze też robi się tak, że uzwojenie wzbudzenia (albo magnes) i uzwojenia do generowania są nieruchome, a obraca się tylko rdzeń - i to ten rdzeń jest wirnikiem....
do zohen i adam20 - Pralkowiec to może być albo długi jako wąż BOA albo gruby jako HIPOPOTAM (nawet dwa w jednym) - lle będzie ważyć to trudno przewidzieć i tak obrazowo to nie mogę ci wytłumaczyć - musisz w to uwierzyć. Jakbyś mógł mi (i podobnym do mnie ciemniakom) wytłumaczyć Tu to trochę przesadziłeś i zbyt dużo wymagasz, nieładnie się Sam przywasz...
witam uszkodziły sie pierścienie slizgowe w alternatorze 90A ale mam sprawny wirnik z alternatora 65A pozatym sa takie same różnia sie tylko uzwojeniem stojana i chciałem sie upewnić czy bez problemowo mozna przełożyc wirnik??? gdyż według mnie za nateżenie wytwarzanego pradu jest odpowiedzialne "wieksze" uzwojenie stojana a nie wirnik.
inne uzwojenia stojana i wirnika oraz inne regulatory napięcia
Ahoj. Wiem, że to jest sztuka dla sztuki bo taki silnik będzie miał małą skuteczność ale mam tych alternatorów kilka i chciałem się pobawić :D Wywaliłem wszystkie diody i w sumie wszystko poza uzwojeniami. 891466 Jak widać stojan ma trzy uzwojenia połączone oryginalnie w gwiazdę. Mierzyłem rezystancję wychodzi około 1ohma na każdym uzwojeniu. 891467...
Trzeba wymontować alternator - sprawdzić diody wzbudzenia - sprawdzić diody prostownicze - stan zużycia szczotek - pomierzyć uzwojenia stojana - pomierzyć uzwojenia wirnika. Czyli krótko mówiąc przeprowadzić diagnostykę alternatora. Dodano po 1 Jeżeli oczywiście zostały sprawdzone wcześniej wszystkie połączenia elektryczne i sprawdzony naciąg paska...
Ależ może być dioda przyczyną gwizgu. Co prawda sama dioda nie wydaje żadnych dźwięków, ale będąc przebitą powoduje zmianę obciążenia w trakcie obrotu wirnika. Tak samo będzie gwizdać alternator gdy będzie przebicie w uzwojeniach. W alternatorach w Punto (i pewnie wielu innych też) występuje jeszcze jeden problem. Otuż jest zbyt ciasno osadzony stojan...
Mostek bądź paliło się uzwojenie stojana .
Pytanie-czy po zwiększeniu obrotów lampka gasnie w sposób zdecydowany,czy wygaszanie lampki następuje w sposób stopniowy?I czy z alternatora nie dochodzi odgłos przypominający wycie?Objawy o których piszesz wyglądają na uszkodzony stojan,niestety-pomiar miernikiem nic szczególnego nie wniesie,nie wykryjesz nim zwarcia w uzwojeniu fazy.Proszę zrobić...
Regulator wymieniany na nowy Helli i tak samo było, wie ktoś jakie wartości oporu ma uzwojenie twornika i stojana w takim alternatorze??
A czy nic nie zalewa tego alternatora? Bo mi dymił się alternator kiedy poszło uzwojenie na stojanie, ale był zalewany przez płyn chłodniczy.
Jak alternator się grzeje to albo przez zwarciowy prąd na jego wyjściu (można spalić auto) albo może mieć zwarcie w środku na diodach lub uzwojeniach i pozostaje jeszcze regulator napięcia. Amatorsko można pomiędzy przewodem prądowym włożyć bezpiecznik samochodowy np 25A jak go spali to masz zwarcie w aucie. Bardziej wygląda mi to na zwarciu na diodach...
Prawdopodobnie przebicie na uzwojeniu wirnika lub komutatora do "masy". Zimny lut między regulatorem a alternatorem. Po wymianie Lamery, wiecie o czym piszecie, tak sobie gryzmolicie aby sobie popisać? W żadnym alternatorze nie ma komutatora, to do pierwszego lamerka. Do drugiego lamerka- tam jest alternator Denso, nie ma tam ani jednego lutu. Serio!...
. stojan ...hmmm... może pierścienie z uzwojeniem, Stojan to raczej pakiet magnesów neodymowych z odpowiednimi nabiegunnikami. a "rotor"; /wiem że się nie kręci/ stos płytek neodymowych ? Na wzór silników liniowych, a więc w postaci jakby rozwiniętego stojana silnika klatkowego, czyli pożłobkowanego pakietu blach. A jeśli ma to być model to rdzeń z...
No i na to wygląda ży ty tak samo nie widzisz różnicy pomiędzy alternatorem a prądnicą. Według ciebie to tak samo alternator będą miały wsk 125 jaki 175, komary i inne bzyki, ba jeszcze rower ma alternator hahaha. A tak apropos co ma rozrusznik do alternatora?, w pierwszych wsk 175 (silnik wiatra) też była prądnica 12V i to ta sama co w gazeli zresztą...
Stojan nie wył w charakterystyczny sposób,jak przy zwarciu międzyfazowym lub miedzyzwojowym.Nie grzał się też zbytnio.Zresztą stojan pomierzyłem. Diody sprawne,wszystkie 6. Łożyska? Ejże! Paliło by pas napedowy,piszczał by,albo by obróciło łożyska w tarczach. Zastanawiał mnie mały moment hamujący wytwarzany przez wirnik,mimo że prąd w uzwojeniu wirnika...
Nie rozumiem o jakie "pierścionki" chodzi Pierścienie ślizgowe. Doprowadzony do wirnika prąd stały powoduje że uzwojenie/a wirnika wytwarzają pole magnetyczne w jednym kierunku a kierunek ten zmienia się wraz z położeniem kątowym wirnika względem uzwojeń stojana. Komutator jest tak jakby "prostownikiem elektromechanicznym" i mimo obrotu wirnika, kierunek...
Płytka wewnątrz alternatora połączona z jednej strony z uzwojeniem stojana, z drugiej strony z zasilaniem (B+) i regulatorem. Proponuję poszukać w internecie obrazów dla tego typu alternatora.
Miałem na myśli, że w oryginalnym, japońskim mostku wszystkie diody są gabarytowo identyczne. Chińskie podróby wyglądają tak, jakby też miały 8 diod, ale co za problem zrobic imitację diody :-) Chyba wstawię taki 6-diodowy mostek, tylko cały czas mnie zastanawia po co są te dwie dodatkowe diody. Jakiś sprzedawca przekazał mi, że przy tym zamienniku...
Witam Rozebrałem go wyjąłem mostek prostowniczy (diody dobre) zwarcia na uzwojeniu nie ma (sprawdzane pod 230V) Jak sprawdzałeś diody że nie jesteś pewny czy są dobre.Druga sprawa jak sprawdzałeś stojan (może mieć zwarcie międzyzwojowe) .To że pobiera prąd może być że winne są diody lub regulator.
Natomiast alternator Jubana ma konstrukcję przypominającą tą z FSO1500/Poloneza. Części elektryczne (regulator, przewody, a pewnie i też stojan, wirnik i diody) są chińskiego pochodzenia. Szczotki wydają się mniejsze niż w alternatorze FSO. Ale jakoś nic nie śmierdzi chinami Przypominać przypomina ale chińczyk skutecznie zmienił trochę budowę. W środku...
Witam. Na twoim miejscu naprawiłbym stary alternator i nie kombinował z przeróbkami gdyż może to się źle skończyć dla twoich świec żarowych gdyż tam wszystko razem współpracuje, a mianowicie dopuki silnik nie osiągnie jakiejś temperatury cały czas grzeją świece żarowe, podczas grzania świec alternator daje tylko 11v a nie 14v. Pozdrawiam. PS w tych...
Nie masz racji kolego, ponieważ nie chcesz sam poszukać co to alternator więc sam ci w skrócie wyjaśnię: Te dwa pierścienie zasilają elektromagnes na wirniku który generuje pole magnetyczne, pole to wirując razem z wirnikiem indukuje napięcie w trójfazowym uzwojeniu stojana. żeby urządzenie przerobić na silnik trzeba na stałe zasilić wirnik (stanie...
Tak tym hamulcem jest siła elektromotoryczna. Nie. To siła elektrodynamiczna generuje ten opór - czyli pole magnetyczne jedne wytworzone przez wirnik, a przeciwdziałające mu wytworzone przez uzwojenie stojana.
maniek__maniak Tylko czy on ci się wzbudzi? Magnetyzm szczątkowy wirnika może być za mały. Z tego co piszesz to rozumiem, podmagnesowujesz stojan jakimś fragmentem jego uzwojenia. Takich wynalazków nie próbowałem, może to jest jakiś ciekawy trik, trza by spróbować. Tylko jak póżniej będziesz regulował wzbudzenie - regulując prąd tego fragmentu uzwojenia...
uzwoić stojan stojan alternator alternator stojan
instrukcja rosyjski oscyloskop tokarka samoróbka ustawienia czcionki
zafira schemat instalacji wymienić wirnik wiertarki
GECO G-406-P08 AL5 – usuwanie alarmu 5 czujnika S2, naprawa NTC, reset sterownika Pozycja klapy V70 – diagnostyka, adaptacja i typowe usterki w Climatronic VAG (Golf IV, Passat B5/B6, Audi A4)