podobno sprawny Raczej nie sprawny, jeżeli wszystko dobrze podłączyłeś i napiąłeś pasek.
Diody w alternatorze, zimn lut lub padnięta dioda.
W fordzie w silnikach Diesla musisz dobierac alternator po VIN, wlozyz inny, ladowanie bedzie ok ale jest jeden minus, bedzie Ci sie swiecic non stop kontrolka ladowania na zegarach i nie zgasnie dopóki nie włożysz prawidlowego alternatora. Poprostu elektronika altka musi być zgrana z wyposarzeniem auta: el. podgrzewana szyba czołowa czy fotele itd....
Czyli już wie pan w czym problem.. Akumulator pada przez niska temperature,.. niech pan go naładuje prostownikieim i okręci bardzo dobrze jakimś materałem izolującym, steropian, jakieś płutno ociepleniowe, wata, wszystko sie nada byle by okrecić dobrze i jak najgrubiej.. lekkie mrozy powinien wytrzymać a jeśli bedą większe musi pan poprostu na noc aku...
D+ oczko, to wzbudzenie. W wsuwka to obrotomierz.
dzieki za wszystko ale to jest "inne" i jak ten alternator ładuje to sie ma ta kontrolka swiecic a jak zgasnie to nie ładuje, troche to głupie no ale........
Warto by napisać jaki typ alternatora posiadasz, bo fabrycznie były w nich stosowane chyba 3 rodzaje, do tego jest obecnie kilka zamienników. Jeśli nie ma napięcia na zacisku „B+” alternatora, to znaczy że masz uszkodzenie w instalacji elektrycznej. Przewód ładowania od alternatora biegnie do zacisku amperomierza (+) i na tym samym zacisku jest także...
1/ 59101 - sygnał obrotomierza 2/ 59000 - sygnał L 3/ 15006 - zasilanie po zapłonie w typie TGA występuje 15021 ostatni to 30077 Zasilanie permanentne (stałe) w typie TGA występuje 30074 ale to jest przewód B+ na oczko a nie do wtyczki W kostce mam tylko na 1 pinie po zapłonie 24v,2 pin 5v,3i4 nic nie pokazuje. a jaki masz numer tego 4 ? Jak dla mnie...
Brak wzbudzenia sprawdz diody.
Jeśli swieci sie lampka ładowania nawet gdy jest właczony silnik to jaka może być usterka ? Padł alternator? Please Help?
Mostek nie ma znaczenia a regulator włóż stary one się nie psują.P
Jak odepniesz wtyczkę od alternatora to kontrolka ładowania nadal świeci czy gaśnie?
Zbyt to komplikujesz, wstaw probówkę do styku D+ przy alternatorze i jej drugi koniec do prądy (b+). Musi się świecić jasno jeśli nie - masz przyczynę. Podpowiem tylko, że problem będzie u ciebie typowy - luźne śruby mostka diodowego, trzeba rozebrać alternator, dokręcić śruby mostka, zabezpieczyć klejem przed odkręceniem i powinno być ok.
W tym roczniku gasi regulator napiecia , alternator do wyjęcia mostek sprawdz na obciążenie jak ok zmień regulator.
Kontrolka alternatora, czy akumulatora Pewnie chodzi o kontrolkę z namalowanym symbolem akumulatora która informuje o poprawnej pracy układu ładowania. Innej kontrolki tego typu zresztą nie ma.
Posprawdzaj diody w alternatorze
Witam Zaobserwowałem dziś bardzo niepokojący objaw. Otóż dziś nagle podczas jazdy zapaliła mi się kontrolka rezerwy, choć bak prawie pełen. Na jałowym lampka ledwo się pali, ale po zwiększeniu obrotów świeci się mocniej. Na dodatek spod maski smród jakby ktoś palił izolację z kabli. Mniej więcej zlokalizowałem, że to z alternatora - szczotki ? Alternator...
W żaróweczce, w instalacji.... Dotknij przewód D+ czyli ten od kontrolki przy alternatorze do masy i sprawdź czy się zaśweieca.
Sprawa prosta jak drut w transformastorze-nie łączy masowanie alternatora .
jak mówiłem, wzbudzenie jest Kontrolka ładowania świeci?
Witam Owszem aby lampka zgasła musi być odpowiednie napięcie ale ta lampka jest też od wzbudzenia alternatora i jak ona świeci to alternator nie ładuje (dlatego tak jest z tymi światłami) i to wcale nie jest normalne to jest uszkodzony alternator w sumie narazie można tak jeździć ale kiedyś... POZDRAWIAM
Witam sprawdż kabel prądowy łączący alternator z instalacją a on jest podłczony pod zacisk prądowy rozrusznika najprosciej podłacz żarowke 12v-15w miedzy zacisk prądowy alternatora a masą auta i powinna swiecic Jezeli swieci a lampka ładowania nie swieci to może byc uszkodzony regulator alternatora pozdrawiam wacek17
witam Zapalając silnik kontrolka od ładowania gaśnie włączając światła kontrolka nadal nie świeci ale jak dodam gazu to zaczyna się delikatnie swiecic a jak dodam jeszcze kilka uządzen to się mocno świeci i rozładowuje akumulator. Co się mogło zepsuć.
sprzet poprostu tak ci ssie alternator ze ten nie wyrabia ja u siebie popalilem diody w altenatorze a mam wiekszy aku i alternator i gorszy sprzet przy twoim naglosnieniu potrzeba ci alternatora ok 150A plus do tego do bagaznika 2 aku wtedy nie powinnienes miec problemow ze sluchaniem i jazda obecnei na swiatlach drugie rozwiazanie to sluchac ciszej...
a czy mozna to samemu spr ogolnie jak alternator nie łąduje kontrolka powinna swiecic a tu nie swieci a powinna chociaz przy wsadzeniu karty w czytnik sekund kilka powinna zaswiecic a tu brak moze w sumie nie wiem .... tzn nie ma mozliwosci sprobowania samemu?
Witam! Moze.Pozdrawiam.Stefan.
Jakie jest napięcie na zacisku B+ alternatora.
witam Zapalając silnik kontrolka od ładowania gaśnie włączając światła kontrolka nadal nie świeci ale jak dodam gazu to zaczyna się delikatnie swiecic a jak dodam jeszcze kilka uządzen to się mocno świeci i rozładowuje akumulator. Co się mogło zepsuć.
Coś moze byc nie tak z alternatorem lub jego napedem. Katowanie auta na odcince pominę... Kontrolka ma nie swiecic i tyle
no nic w takim razie chyba zostaje odesłać i kupić inny. I co nie masz zamiaru nic sprawdzać ? Czy na wtyczce są napięcia jakie powinny być itp? Rozumisz co z tego schematu?
Na początek załadować akumulator odłączyć gruby plus z alternatora zabezpieczyć przed zwarciem i zostawić do rana aby wykluczyć alternator albo wpiąć żarówkę na kleme i obserwować jak świeci z alternatorem i bez to na początek
Owszem, regulator nie jest drogi, to wymienie w pierszej kolejnosci. A co z wydajnocia pradowa samego alternatora? Moze ulec zmianie, pogorszeniu? Światla wydaja sie swiecic gorzej. W domowych warunkach sprawdzic nie moge bo moj multimetr moze mierzyc jedynie do 10A.
jezeli podajesz wzbudzenie np kontrolka do bezpiecznikow i alternator normalnie ładuje i twoja kontrolka gasnie, to jest wszystko z alt ok. Sprawdź wzbudzenie od deski do altka. Po wypieciu z altka kontrolka na desce gasnie, a po podpieciu do masy ma swiecic.
To najpierw go poskręcaj i odpal i nie grzeb na razie przy alternatorze.
z nowym alternatorem ten sam problem dziwne ale sprubujmy cos zaradzic: po pierwsze na uruchomionym silniku , wlaczonych swiatlach zmierz napiecie na akumulatorku /powinno byc cos kolo 13,8-14,4V jeśli jest ladowanie/ po drugie jesli regulator jest ze szcztotkotrzumaczem to zdejmij koncowke /cienki przewod/ i podepnij tam zaroweczke jakas okolo 2W /moze...
Do sprawdzenia alternator.
Tak, śmiało można wymienić.
Najprawdopodobniej zwarta plusowa dioda alternatora.
przekaźnik jest za nakładką progową,jak słupek prawych przednich drzwi. Silnik 1,5 to nieodmiennie Isuzu,z wysoce awaryjnym alternatorem Hitachi
Skoro nie świeci lampka po podłączeniu do alternatora a świeci gdy ten przewód dotyka do masy to uszkodzony alternator.
Może być (nie pamiętam )że kontrolka podłączona do L, lecz nie podane napięcie na IG, to kontrolka nie będzie świecić.
U mnie po wymianie alternatora świeci kontrolka "ładowania", ale ładowanie jest odpowiednie. Po podłączeniu pod kompa wyskoczył błąd komunikacji z alternatorem. Nowy miał być identyczny a jak sie okazuje, regulator napięcia ma inny symbol, czy może to być przyczyna braku komunikacji? czy szukać gdzieś po kablach? Mam zamiar stary alternator zregenerować,...
Jak dotkniesz tym kablem od kontrolki (brązowym) do masy (po odłączeniu od alternatora) i włączeniu kluczyka ma świecić. Ogólnie ma świecić przed odpaleniem a po odpaleniu gasnąć.
Przepraszam, ma być oczywiście plus na lampce .Niedorysowana kreska....Pytanie dlaczego lampka świeci?Odepnij przewód od regulatora napięcia przy alternatorze(cienki).Jeśli przy włączonym zapłonie lampka świeci to dostaje minusa na drodze od lampki do alternatora .Może gdzieś się przeciera przewód do masy?. Jeśli zgaśnie to usterki szukaj w samym alternatorze....
:))) a ja stawiam na ujarana czesc sterujaca alternatorem tam obieg na zegary itp leci przez alternator w tym kontrolka smarowania ... a czy imob jest sprawny czy nie kontrolka ma sie swiecic .
Sprawdź tranzystor w regulatorze. Taki duży montowany na radiatorze :)
Witam, mam problem ze wzbudzeniem alternatora w Ursusie C 330. Podaję napięcie z akumulatora na żarówkę od kontroli ładowania pod jeden styk, a drugi pod styk wzbudzenia w alternatorze, ale żarówka nie świeci i alternator nie wzbudza się. Co może być przyczyną tego problemu? AI: Czy alternator był ostatnio wymieniany lub naprawiany? Jeśli tak, to jakie...
Ładowanie jest prawidłowe.P
co jest? cos sie stalo i po wylączonym zaplonie i wyjetym kluczyku swieci mo dioda -akumulator ? po podlaczeiu miernika przy dzialajacym sikniku nie laduje nbapiecie 6v prtzy odlaczeniu grubego przewodu ladowania zarowa gasnie .
Zapomniałem dodać, jak kontrolka zapala się od razu, a w body widnieje błąd sygnał alternatora d+ To szukać na linii wzbudzenia tak jak wyżej pisałem. Jak kontrolka zapala się po chwili dopiero, a obroty silnika rosną powoli to oznacza faktyczny brak ładowania.
Witam kupiłem taki alternator czy ktoś mógł by mi pomoc i opisać jak go mogę podłączyć do akumulatora żeby światła z niego się świeciły a akumulator miał ladowanie A co z kontrolką ładowania?
Bo już w tej chwili masz uszkodzony regulator :)
Tak sobie poczytałem i mogę powiedzieć że ten alternator nawet jeśli jest 24V to i tak jest zepsuty bo: - żarówka nie świeci - nawet 24V altek podłączony do 12V zacznie ładować, tyle że żarówka na moment zgaśnie w tracie rozpędzania alternatora a jak już altek osiągnie napięcie znamionowe będzie świecić - jak mocno to już zależy od źródła prądu czyli...
altek oryginalny bosch Pytam czy regulator , i czy kontrolka alternatora świeci sie zawsze po włączeniu zapłonu?
Witam. W Oplu Signum 1.9 CDTI po wymianie regulatora napięcia w alternatorze świeci się kontrolka ładowania, ale nie od razu tylko po przejechaniu około 2-3 km lub po około 3-4 minutach pracy silnika. Ładowanie jest w okolicach 14.0 - 14.2 V niezależnie czy kontrolka się świeci czy nie. Nie pomogło nawet zamontowanie całego nowego alternatora. Czy ktoś...
Jak nie bedzie ładował to wtedy przyłącz S do plusa tak jak piszesz. Nie sugeruj sie kontrolka ładowania tylko sprawdz miernikiem na akumulatorze. Jak nie będzie swiecic kontrolka albo bedzie swiecic odwrotnie , czyli zapali sie kiedy bedzie ładował a zgasnie jak przestanie to daj znać.
Jeszcze pytanie czy połączenia wewnetrzne są ok. Były na gwiazdę i trójkąt. Mostek do tego drugiego alternatora z posta nr.3 to dobrany po numerze 0 120 485 048 Mostki ARC0031
Masa tam jest ogólnie na obudowie. a właśnie ,że nie bo alternator mocowany jest tulejach metalowo-gumowych.
Prawidłowe napięcie ładowania powinno mieścić się w granicach 13,8 a 14,4 V. U Ciebie występuje znaczna odchyłka w napięciu ładowania - prawdopodobnie winny jest regulator ładowania. Nie masz możliwości podmienić regulatora na inny egzemplarz?
chek może się swiecić również (za niskie napięcie w instalacji)oczywiście zakładam że kontrolka alternatora świeci się po odpaleniu.
Zmierz napięcie ładowania na aku, następnie spróbój na samym alternatorze na śrubie B+ wykluczy to przerwę na przewodzie alternator- akumulator. Przewód ten może posiadać bezpiecznik przy samym akumulatorze który mógł się przepalić. Jaki typ alternatora, Bosch czy Delco?
wypięciu wtyczki z alternatora kontrolka ładowania nie będzie świecić ani na zgaszonym ani na odpalonym silniku ,bo rozłączasz jej obwód. na początek sprawdź może przewody od alternatora do ecu.
Alternator na stół i sprawdzić rzetelnie. Również sprawdź wszystkie przewody elektryczne dochodzące do alternatora.
Sprawdziłem sam to ładowanie przy zgaszonym pokazuje 12.38a jak zapale to na walnych obrotach 12.86 12.43 12.25 jak dam gaz nic sie nie zmienia To alternator na stół i do roboty.
Ło matko! Wielkie mecyje. Pasek alternatora ci strzelił i tyle. Stąd świecenie kontrolki. Przy okazji sprawdź, jak chodzi sam alternator i załóż nowy pasek. Nie znalazłeś go gdzieś w komorze? Lub chociaż jakiś strzępów.
w 900 czujnik od lampki masz na glowicy od gory . po stronie alternatora
diody uszkodzone na 100% w takim przypadku najlepiej zmienić wszystkie (cały mostek)
W dieslach obrotomierz pobiera sygnał z alternatora. Dlatego jak padło ładowanie to też i brak wskazań obrotomierza. Objawy wskazują na uszkodzenie alternatora (jak zrozumiałem kontrolka świeci). Najprawdopodobniej szczotki.
przy rozruszniku masz taki maly 5 amper bezpiecznik sprawdz jego i czy przewody nie sa skorodowane okolo niego to jest contact resistor pomiedzy alternator a akumulatory
To był elektryk od alternatorów i rozruszników.
Zrób porządek lampka ładowania musi świecić.
Jesli juz sie chcesz bawic w wymiany to lepiej wymien alternator na wiekszy. To ze zmienisz aku na wiekszy to Ci nic nie da bo czy aku bedzie 50Ah czy 100Ah to on bedzie zawsze nie doladowany chociaz slyszalem ze na ladowanie aku pradu zawsze starczy z alternatora... swiatla Ci beda slabiej swiecic ale aku bedzie zawsze dosatawal ten sam prad. W golfie...
Regulator w ecu silnika
Regulator napięcia jest w środku.Czy jest zasilanie plus na grubym przewodzie do alternatora,czy kontrolka alternatora świeci?Jeżeli tak to alternator na stół,ro0zebrać i sprawdzić stan szczotek ,pierścieni,mostka prostowniczego,stojana,uzwojenia wirnika i przy okazji łożysk.Jeżeli to wszystko jest ok to deo wymiany regulator.
Witam. Problem wygląda tak: nie świeci kontrolka alternatora i świec żarowych. Alternator wydaje się być sprawny ponieważ bus robi kilometry z włączonymi światłami i osprzętem, ale nie ładuje akumulatora. Na kablach pali bez problemu, świece grzeją. Dziękuję za pomoc, Tomek
Witam posiadam taki problem iż nie wiem jak wymontować alternator ze smarta fortwo nie ma miejsca na jego wyjecie pojemność silnika to 600cm3 turbo moje pytanie co trzeba zdemontować żeby wyjąć ten alternator .Świeci się kontrolka od ładowania mierzyłem miernikiem na akumulatorze to przy odpalonym jest 11.95 volt i się praktycznie nie zmienia wina leży...
Opornik nie ma nic do tego.
Zacznij od sprawdzenia szczotek w alternatorze. Pozdrawiam.
Być może kontrolka jest sterowana przekażnikiem/ często w japońskich/,jeżeli alternator był spalony to i pali się przekażnik, dlatego kontrolka świeci. Pozdr.
Jak probówką dotkniesz przewodu idącego do licznika to lampka się świeci??
Warto sprawdzić połączenie obudowy alternatora z masą silnika.
widzisz zabawa polega na tym że jeśli nie ma ładowania, to prąd biegnie przez żarówkę od strony akumulatora i żarówka świeci zamykajać obwód przez alternator czy pradnicę, podczas ładowania żarówka dostaje z 2 strony taki sam potęciał nie świeci.
wypnij wtyk. od alternat. podlacz pod pin wzbudzenia szeregowo zarowka 5W do +akumulatora ma swiecic zapal auto nie dodajac gazu i obs. czy zgasnie jesli nie dodaj gazu czy na podobnych obr. gasnie daj znac,
Sprawdż połączenia do alternatora cienkie przewody.
Witajcie. Mam problem z punto. Wymieniłem alternator na inny i dalej brak ładowania. Kontrolka ładowania po podpięciu do alternatora świeci i nie gaśnie nawet po odpaleniu. Jak odpiąłem kabel wzbudzenia od alternatora to kontrolka zgasła ale gdy podpinam do tego kabla żarówkę 12V, żarówka nie świeci! Co jest? Czy punto ma jakoś inaczej sterowane wzbudzenie...
a u mnie dzisiaj rano podobne rzeczy sie dzieja - z tym ze w miare zwiekszania obrotow jest ladowanie (kontrolka przestaje swiecic)- regulator? takie objawy - w moim przypadku - spowodowane były uszkodzeniem "małych diód" w alternatorze
Dajcie spokój opornikowi który nie ma żadnego znaczenia.Po pierwsze coś tu nie gra z instalacją.Po wypięciu kostki z alternatora kontrolka musi świecić ponieważ z przekaźnika dostaje masę a przekaźnik jest dwuobwodowy i rozłącza styki po podaniu napięcia z wzbudzonego alternatora i wtedy gaśnie.Po drugie jeżeli z alternatora wychodzi na styku kontrolki...
sprawdź masę od akumulatora do nadwozia zastanawia mnie jak możesz mieć ładowanie skoro po zapłonie nie świeci kontrolka alternatora - ona wzbudza alternator jaeżeli masa ok sprawdź kostki w liczniku
No nie bardzo ci to wytłumaczył. Kiedy alternator nie pracuje na styku D+ nie ma masy lecz jest zasilaniem regulatora napięcia, dlatego żaróweczka świeci to jest obciążenie regulatora zasila tym prądem wirnik a tym samum szczątkowy magnetyzm wirnika dlatego się mówi że to prąd wzbudzania, to jest bardziej złożone niż myślisz. A kiedy alternator pracuje...
Ale jakby to był alternator to chyba świeciłaby się kontrolka na desce hmm? No i nie byłoby ładowania, a ładowanie jest.
Witam . Jaki to masz ten nowy alternator?. Czy kontrolka świeci jak zgaszony, czy gaśnie jak silnik pracuje.
Po pierwsze nie wolno w żadnym wypadku rozłaczać akumulatora lub też alternatora od pracującego silnika.Bo możliwe że sam sobie załatwiłeś ten alternator.W momencie rozłączenia alternatora ,pali sięregulator lub mostek prostowniczy,a w szczególnosci diody wzbudzenia .A także mogą się popalić włączone żarówki i odbiorniki.
Zdjąć cienki niebieski z alternatora i sprawdzić czy pali się nadal.
Potrzebujesz z jednym pinem. Ew zamien regulatory. Bedzie ladował ale lampka bedzie swiecić
Obrotomierz w tym modelu dostaje sygnał z alternatora i jeśli alternator przestaje ładowac to obrotek nie pokazuje. Sprawdz szczotki i połączenia. Z brakiem wskazywania obrotomierza powinna swiecic kontrolka ładowania ale właśnie z powodu braku styku lub braku styku szczotek nie będzie sie ona swiecic. Co do kontrolki oleju może ona miec coś wspólnego...
Potwierdzam co napisałem wcześniej - jeżeli na jednym alternatorze kontrolka świeci a na innym nie świeci..... a zawsze świeci jezeli podłączony przewód do masy... Pozdrawiam.
Skoro nie świeci lampka ładowania, jak włączysz kluczyk to napewno jest to wina złego regulatora. Pozdrawiam.
czy tak jest poprawnie? NIE! Prawidłowo bowiem: * Kluczyka nie ma, silnik nie pracuje - kontrolka NIE ŚWIECI , bez względu co i gdzie się naciska. * Kluczyk jest, silnik nie pracuje - kontrolka ŚWIECI , bez względu co i gdzie się naciska. * Kluczyk jest, silnik rusza - kontrolka GAŚNIE i nie zaświeci, choćby nie wiem co się działo, przy całym zakresie...
Przewód zdjęty ze styku L i przyłożony do masy powinien zaświecić lampkę. Czyli na wyjściu L ma być masa, kontrolka powinna wtedy świecić. Jeśli alternator ładuje, mniejsza się różnica potencjałów i kontrolka gaśnie.
aha czyli na + co jest na altku podpinam kabel z amperomierza a na D wzbudzenie z np rozrusznika a pod symbol ~ nic nie podpinam powiem ze nie bardzo sie orjentuje i po takim podłaczeniu bedzie swiecic mi kontrolka od ładowania tak tylko musze odłączyć stary regulator i na jeden koniec kontrolki ładowani dac kabelek z masa tak ?
swiecic dioda bateria swiecic dioda power alternator suzuki alternator
ucieka głos silnik przesuwu głowicy lasera schemat prasa hydrauliczna
stroboskop dyskotekowy stroboskop dyskotekowy
Tefal X-Pert 3.60 – wymiana lub regeneracja baterii Li-Ion FS-9100039576, objawy uszkodzenia Grzałka elektryczna, Vaillant atmoMAG – jak uruchomić, podłączenie, zabezpieczenia