W fordzie w silnikach Diesla musisz dobierac alternator po VIN, wlozyz inny, ladowanie bedzie ok ale jest jeden minus, bedzie Ci sie swiecic non stop kontrolka ladowania na zegarach i nie zgasnie dopóki nie włożysz prawidlowego alternatora. Poprostu elektronika altka musi być zgrana z wyposarzeniem auta: el. podgrzewana szyba czołowa czy fotele itd....
sprzet poprostu tak ci ssie alternator ze ten nie wyrabia ja u siebie popalilem diody w altenatorze a mam wiekszy aku i alternator i gorszy sprzet przy twoim naglosnieniu potrzeba ci alternatora ok 150A plus do tego do bagaznika 2 aku wtedy nie powinnienes miec problemow ze sluchaniem i jazda obecnei na swiatlach drugie rozwiazanie to sluchac ciszej...
dzieki za wszystko ale to jest "inne" i jak ten alternator ładuje to sie ma ta kontrolka swiecic a jak zgasnie to nie ładuje, troche to głupie no ale........
podobno sprawny Raczej nie sprawny, jeżeli wszystko dobrze podłączyłeś i napiąłeś pasek.
:))) a ja stawiam na ujarana czesc sterujaca alternatorem tam obieg na zegary itp leci przez alternator w tym kontrolka smarowania ... a czy imob jest sprawny czy nie kontrolka ma sie swiecic .
Jak nie bedzie ładował to wtedy przyłącz S do plusa tak jak piszesz. Nie sugeruj sie kontrolka ładowania tylko sprawdz miernikiem na akumulatorze. Jak nie będzie swiecic kontrolka albo bedzie swiecic odwrotnie , czyli zapali sie kiedy bedzie ładował a zgasnie jak przestanie to daj znać.
Diody w alternatorze, zimn lut lub padnięta dioda.
a czy mozna to samemu spr ogolnie jak alternator nie łąduje kontrolka powinna swiecic a tu nie swieci a powinna chociaz przy wsadzeniu karty w czytnik sekund kilka powinna zaswiecic a tu brak moze w sumie nie wiem .... tzn nie ma mozliwosci sprobowania samemu?
aha czyli na + co jest na altku podpinam kabel z amperomierza a na D wzbudzenie z np rozrusznika a pod symbol ~ nic nie podpinam powiem ze nie bardzo sie orjentuje i po takim podłaczeniu bedzie swiecic mi kontrolka od ładowania tak tylko musze odłączyć stary regulator i na jeden koniec kontrolki ładowani dac kabelek z masa tak ?
Witam. W nocy jechałem do Monachium z czego 300km w strasznej ulewie. Jekies 100km przed celem zaczela swiecic kontrolka ladowania, nie gasnie po odpaleniu. Rano zrobilem pomiary napiecia i wychodzi na to ze na uruchomionym silniku alternator nie laduje akumulatora - napiecie na aku 11,4V. Nie wiem co robic? Do domu z powrotem mam 750km a u niemca mni...
Witam sprawdż kabel prądowy łączący alternator z instalacją a on jest podłczony pod zacisk prądowy rozrusznika najprosciej podłacz żarowke 12v-15w miedzy zacisk prądowy alternatora a masą auta i powinna swiecic Jezeli swieci a lampka ładowania nie swieci to może byc uszkodzony regulator alternatora pozdrawiam wacek17
Owszem, regulator nie jest drogi, to wymienie w pierszej kolejnosci. A co z wydajnocia pradowa samego alternatora? Moze ulec zmianie, pogorszeniu? Światla wydaja sie swiecic gorzej. W domowych warunkach sprawdzic nie moge bo moj multimetr moze mierzyc jedynie do 10A.
z nowym alternatorem ten sam problem dziwne ale sprubujmy cos zaradzic: po pierwsze na uruchomionym silniku , wlaczonych swiatlach zmierz napiecie na akumulatorku /powinno byc cos kolo 13,8-14,4V jeśli jest ladowanie/ po drugie jesli regulator jest ze szcztotkotrzumaczem to zdejmij koncowke /cienki przewod/ i podepnij tam zaroweczke jakas okolo 2W /moze...
gdy alternator NIE pracuje to na D+ jest małe napięcie 0,6 - 1,2V i dlatego kontrolka świeci gdy pracuje to dopiero na D+ pojawia się napięcie = nap aku jeśli już wiesz że odłączenie przewodu D+ w znaczny sposób zmniejsza pobór prądu to sprawdź czy prąd wypływa z alternatora czy z przewodu D+ możesz to zrobić amperomierzem podpinając końcówki do przewodu...
No i stalo sie. Lampka alternatora przestala sie w ogole swiecic a nastepnego dnia rano nie moglem zapalic, nie moglem w ogole zakrecic silnikiem - zero napiecia z akumulatora. :?: Jak moge sprawdzic co jest przyczyna rozladowania akumulatora? (Podejrzewam alternator ale chcialbym uniknac sytuacji, ze go wymontuje, "rozbiore", sprawdze i wszystko okaze...
Jesli juz sie chcesz bawic w wymiany to lepiej wymien alternator na wiekszy. To ze zmienisz aku na wiekszy to Ci nic nie da bo czy aku bedzie 50Ah czy 100Ah to on bedzie zawsze nie doladowany chociaz slyszalem ze na ladowanie aku pradu zawsze starczy z alternatora... swiatla Ci beda slabiej swiecic ale aku bedzie zawsze dosatawal ten sam prad. W golfie...
Obrotomierz w tym modelu dostaje sygnał z alternatora i jeśli alternator przestaje ładowac to obrotek nie pokazuje. Sprawdz szczotki i połączenia. Z brakiem wskazywania obrotomierza powinna swiecic kontrolka ładowania ale właśnie z powodu braku styku lub braku styku szczotek nie będzie sie ona swiecic. Co do kontrolki oleju może ona miec coś wspólnego...
D+ oczko, to wzbudzenie. W wsuwka to obrotomierz.
Czyli już wie pan w czym problem.. Akumulator pada przez niska temperature,.. niech pan go naładuje prostownikieim i okręci bardzo dobrze jakimś materałem izolującym, steropian, jakieś płutno ociepleniowe, wata, wszystko sie nada byle by okrecić dobrze i jak najgrubiej.. lekkie mrozy powinien wytrzymać a jeśli bedą większe musi pan poprostu na noc aku...
Witam! posiadam audi 80 B3 1.6TD z '90r i mam nastepojacy problem: Jakies 4 tygodnie temu strzelil mi alternator. Zalozylem w jego miejsce alternator z VW T2 1.6D (wedlug autodaty ma te same parametry, a mialem akurat taki) i od tego czasu pojawil sie problem tzn gdy silnik sie zagrzeje zaczyna swiecic (na wolnych obrotach) kontrolka oleju wydajac przy...
Coś mi sie tu nie zgadza - jesli alternator ładował na "full" to trzeb było wymienić regulator a nie mostek! Wstawienie diody na kablu nic nie pomoże moim zdaniem - albo zarówka bedzie swiecic jak swieci albo wcale nie bedzie swiecić - zależy od kierunku zamontowania diody. Chyba potrzebujesz nowy regulator.
No to jak pasek nowy i dobrze naciągnięty, pozostaje regulator napięcia i sam alternator (ten to już do podmienienia z innym lub diagnozy u elektryka). A kontrolka akumulatora świeci się PRZED startem a na włączonym zapłonie? Bo może nie ma wzbudzenia. kontrolka sie swieci normalnie na samym zapłonie a gdy odpale to normalnie gasnie bo gdy miałem złe...
Warto by napisać jaki typ alternatora posiadasz, bo fabrycznie były w nich stosowane chyba 3 rodzaje, do tego jest obecnie kilka zamienników. Jeśli nie ma napięcia na zacisku „B+” alternatora, to znaczy że masz uszkodzenie w instalacji elektrycznej. Przewód ładowania od alternatora biegnie do zacisku amperomierza (+) i na tym samym zacisku jest także...
chodzi o to ze radia nie mam w samochodzie ani alarmu .... a ladowanie jest zerowe jade do tego momentu kiedy akumulator nie padnie...na starym akumulatorze intensywnie migala kontrolka od akumulatora ale jak przygazowalem dosc mocno pare razy to przestala miga a na nowym nie miga w ogole a gdy akumulator sie rozladowywuje to przestaje swiecic wszystko...
takie objawy to prawie 100% ze mostek prostowniczy do wymiany w tym modelu bardzo trudno go zregenerowac koszt nowego około 100zł a regulator moze byc uszkodzony ale niemusi.koszt reglera to 80zł.mostek ma 6 lub 9 diód bierzesz akumulator i kontrolke czyli żarówke na 12 v.częsc mostka [który jest wymontowany i odlutowany od uzwojenia] która jest przykrecona...
za zamontowanie dodatkowych swiatel nikt ci dowodu nie zabierze pod warunkiem ze : - zamontowane swiatla beda swiecic - tzn beda sprawne - jest przepis mowiacy o tym! - swiatla beda mialy homologacje - np. index E24 .....inna sprawa jest to ze dosc mocno obciazysz instalacje elektryczna wiekowego juz auta, wiec zasilanie ww reflektorw pusc przez przekazniki....
Masa na lampach tylnych jest wszystkie inne swiatła działaja bez problemu, zarówki sprawne, własnie sprawdzałem czy to nie jest czasem czujnik nad pedałem hamulca lecz on tez jest sprawny, Podejrzewałbym ze cos z wiazka kabli jest nie tak, ale z drugiej strony rano sprawdzałem one chodzily, przestaly swiecic dopiero gdy przeczysciłem styki do lampy...
Wreszcie znalazlem troche czasu i zabralem sie za samochod. Wyciagnalem alternator i zdemontowalem szczotkotrzymacz. Okazalo sie ze jedna szczotka jest calkowicie wytarta, co ciekawe ta druga jest prawie jak nowa. Wymienilem szczotkatrzymacz na nowy i zmontawalem calosc. Odpalil bez problemu. Bylem nim troche pojezdzic po okolicy.Na wypadek gdyby znow...
Witam napisałęm post ale został usunięty nieiwem dlaczego. Witam. Mam w moim kadecie mały problem. Mianowicie odpalam autko właczam światło wszystko jest ok. Ale w momencie kiedy właczam dmuchawe zaczyna swiecic kontrolka Aku. Aku mam nowe 2 dni. (na starym tez tak było). myslałem ze to Regulator napięcia, wiec go wymieniłem, nic to nie dało cały czas...
Mi taką rozpiskę dał elektryk, który mi taki alternator naprawiał.
Zbyt to komplikujesz, wstaw probówkę do styku D+ przy alternatorze i jej drugi koniec do prądy (b+). Musi się świecić jasno jeśli nie - masz przyczynę. Podpowiem tylko, że problem będzie u ciebie typowy - luźne śruby mostka diodowego, trzeba rozebrać alternator, dokręcić śruby mostka, zabezpieczyć klejem przed odkręceniem i powinno być ok.
W tym roczniku gasi regulator napiecia , alternator do wyjęcia mostek sprawdz na obciążenie jak ok zmień regulator.
Mostek nie ma znaczenia a regulator włóż stary one się nie psują.P
Inaczej, alternator dziala? Kontrolka świeci?
Jak odepniesz wtyczkę od alternatora to kontrolka ładowania nadal świeci czy gaśnie?
W żaróweczce, w instalacji.... Dotknij przewód D+ czyli ten od kontrolki przy alternatorze do masy i sprawdź czy się zaśweieca.
Posprawdzaj diody w alternatorze
Ew. zły regulator napięcia. I dlatego świeci mimo poprawnego ładowania.
Sprawa prosta jak drut w transformastorze-nie łączy masowanie alternatora .
jak mówiłem, wzbudzenie jest Kontrolka ładowania świeci?
To najpierw go poskręcaj i odpal i nie grzeb na razie przy alternatorze.
Na początek załadować akumulator odłączyć gruby plus z alternatora zabezpieczyć przed zwarciem i zostawić do rana aby wykluczyć alternator albo wpiąć żarówkę na kleme i obserwować jak świeci z alternatorem i bez to na początek
Jakie jest napięcie na zacisku B+ alternatora.
Witam! Moze.Pozdrawiam.Stefan.
Brak wzbudzenia sprawdz diody.
Do ładowania na biegu jałowym oprócz napięcia wzbudzenia wymagana jest odpowiednia prędkość obrotowa wirnika alternatora. Czy koła pasowe w obu alternatorach są jednakowej średnicy?
Jak dotkniesz tym kablem od kontrolki (brązowym) do masy (po odłączeniu od alternatora) i włączeniu kluczyka ma świecić. Ogólnie ma świecić przed odpaleniem a po odpaleniu gasnąć.
Tak, śmiało można wymienić.
Zerwany pasek, uszkodzony regulator alternatora może napiszesz coś więcej? ;)
Witam kupiłem taki alternator czy ktoś mógł by mi pomoc i opisać jak go mogę podłączyć do akumulatora żeby światła z niego się świeciły a akumulator miał ladowanie A co z kontrolką ładowania?
swiecic dioda bateria swiecic dioda power alternator suzuki alternator
promiennik discone 17mb82 technika kaloryfer kuchnia
nacisnąć membrana dopiero działają napęd drzwi garażowych
Programy do komunikacji z TV Philips Robot planetarny Bosch Optimum - maszynka do mielenia nie działa