L-kontrolka do plusa i tylko to trzeba podłączyć, DF to obciążenie alternatora sygnał wyjściowy do ECU tego nie musisz podłączać
cd4060 http://www.datasheetcatalog.org/datashee... na 4 stronie RC oscillator R2 - zwora; R1 i C ustala częstotliwość oscylacji. http://www.electronics-tutorials.ws/sequ... NAND Gate Astable Multivibrators Odnośnie przybliżonego szacowania częstości oscylacji.
L (D+) - lampka alternatora-sygnał wejściowo /wyjściowy; Fr -sygnał wyjściowy informujący o obciążeniu alternatora(field report) G- jak IG, w niektórych rozwiązaniach służy do wyłączenia alternatora
Sprawdź czy jak włączysz zapłon to do cieńszego przyłącza alternatora dochodzi sygnał +12V.
Wbij w wyszukiwarkę znanego portalu aukcyjnego " obrotomierz diesel". Ja nabyłem coś takiego w wersji cyfrowej z voltomierzem. Jest instrukcja podpięcia pod alternator i sposób regulowania.
Witam chciał bym zamknąć temat dzieki Aleksander-01 strzał w 10 wymieniłem przedni sam i po problemie a Pan fachowiec od mercedesów Gerri ktury potrzebuje nr opon i lakieru nie powinien się wypowiadać. Fachowcy tacy jak Aleksander wiedzą o co chodzi jeszcze raz dziękuję Reg. 3.1.9. Nie ironizuj i nie bądź złośliwy w stosunku do drugiej strony dyskusji....
Tam sygnał idzie ze sterownia skrzyni Też tak myślę, i potrzebuję schematu żeby sprawdzić czy sterownik ma sygnał z czujników i z alternatora a następnie czy wysyła do obrotomierza impuls. Obrotomierz dostaje sygnał z alternatora. Skrzynia i podnośnik wymagają sygnału ale właśnie z alternatora. Dodaję schemat.
Wyciągnij zestaw wskaźników, prześledź drogę dla sygnału obrotów od wejścia na zestaw (pomierz ostrożnie wartości napięć) poprzez elementy, sprawdź całość ścieżek i elementów, spaleniznę, swąd, zmianę barwy. Gdybyś znalazł gdzieś schemat (albo zdejmij z natury), to już połowa sukcesu.
Alternator sterowany sygnałem LIN, nawet w przypadku uszkodzenia sterownika BSI, BSM czy przerwanego przewodu tego cienkiego MUSI ładować ok 13,8V (tryb awaryjny) jeśli nie ładuje wcale to winny jest alternator - brak szczotek, koło pasowe alternatora, regulator lub koło pasowe wału.
Wtyczka jest pięcio pinowa lecz przewodów jest cztery DFM - pusty pin S - stałe napięcie 24v i takie jest 15 - +24v po zapłonie i takie jest L - ..........impuls na kontrolkę?...czy tak? W - ........impuls na tachograf?...czy tak? Dla jasności: "W" nie jest do tachografu - bo po co w tachografie sygnał z alternatora. To sygnał sinusoidalny (sprzed...
Stosunkowo łatwo byłoby mnożyć x 3 ale wtedy zamiast 1000 będzie 1140 przy 380. Może dodatkowo należałoby zmienić przełożenia między alternatorem a silnikiem ? Różnica średnic kół byłaby niewielka.
DFM w twoim przypadku jest zbędne, potrzebujesz tylko D+. Ten co musisz założyć: http://www.motointegrator.pl/produkty/33... Poszukaj gdzieś używanego nawet - one są bezawaryjne.
Ładowanie ładowaniem ,ale czy alternator wysyła sygnał do upc.?
Do sprawdzania alternatorów sterowanych sygnałem z ECU wymagane są specjalne testery,( nawet nie typowe diagnostyczne) koszt to ponad 2000 zł.... Jeden pin to sterowanie, kolejny sygnał DFM czyli obciążenie alternatora, kolejne mogą byc nieaktywne... Ale tak jak pisałem , bez testera który sprawdzi komunikacje po odpowiednim protokole nic nie zrobisz......
Powinno pomóc
EXC- wirnik to samo co DF czy 67.P
Przed prostownikiem Wybacz , ale sugerowałem się alternatorem od "Fiaciora" i tam żadna końcówka nie jest "przed". Jedna z 2-połówkowego 3-f ,druga 1-połówkowego 3-f i trzecia przez szczotki na wirnik.Może teraz w nowoczesnych są jakieś dodatkowe , ale mnie nic o tym niewiadomo.Jeszcze nie rozbierałem takowego :wink: Pozdrawiam Piotrek
DF idzie do komputera i pobiera sygnał o obciążeniu alternatora można pominąć.
Ten alternator jest wzbudzany sygnałem cyfrowym z modułu PSF1, typ sterowania DFM (Digital Field Monitoring), swego czasu to rozgryzałem z alteratorem CL18 Mitsubishi w P407. V.
Tam alternator jest sterowany sygnałem LIN, jeśli sterownik uzna, że nie potrzeba obciążać alternatora to zmniejsza napięcie ładowania. W silnikach zasilanych wtryskiem nie ma żadnego ssania, sterownik silnika dobiera parametry pracy odpowiednie to temperatury silnika, zewnętrznej, ciśnienia atm. itd,itd Jeśli sterownik uzna, że potrzeba więcej prądu,...
Załóż regulator do alternatora 6-ciodiodowego np. Jezpol i jego pin 15 to plus po stacyjce, pin 67 idzie na pin DF tego alternatora. I woltomierz jakiś na desce do kompletu lub kontrolka, ale musiałbyś wtedy z alternatora wziąć z uzwojenia sygnał na przekaźnik kontrolki. Ten alternator chyba nie ma tego wyjścia. Nie użytkuj ciągnika z takim ładowaniem...
L-LAMPKA DFM-SYGNAŁ STERUJACY ALTERNATOREM POPRZEZ STEROWNIK SILNIKA.
Zainteresowanym jeszcze jedna istotna rzecz. Sterownik pneumatyki otrzymuje również sygnał z alternatora. Uszkodzenie alternatora blokuje jego pracę.
Witam Muszę przetestować licznik ( obrotomierz )z MF 6100. Jaka jest częstotliwość sygnału W z alternatora przy 1000RPM i 2000RPM?
Pomiar napiecia przemiennego. Tam masz bezpośrednio fazę z uzwojenia. Obrotomierz musi być dopasowany do sygnału. Na schemacie alternator G1 , przewód obrotów W. D+ kontrolka. Plus B+ do rozrusznika M1 sruba 30
Sprawdź sygnał wzbudzenia na alternator.
No to jest raczej bardzo łatwe. w dieslu obrotomierz jest lączony pod alternator. Powinno być wolne miejsce (wsuwka) spróbuj tam sie podłączyć. Na wejściu sygnału w obrotomierzy powinien być w szereg włączony kondensator i nawet nieprawidłowe podłączenie nie powinno uszkodzić orotomierza. Niemniej jednak w dieslu to sygnał z alternatora bierzemy.
Nie jestem pewien jak u Ciebie, miałem kiedyś opla combo 1.7d i tam sygnał do obrotomierza szedł z alternatora
Chodzi ci o podgrzewacz wody? Do świec są dwa przekaźniki sterowane z ecu w konfiguracji 1-1 mała moc 1-2 duża moc czyli jeden przekaźnik uruchamia 1 świecę drugi przekaźnik 2 świece. Sterownik je włącza na podstawie tez obciążenia alternatora czyli sygnał DF z alternatora. Wiem że 3 grzeją do 25stC płynu a później 2 do 70stC Wiec skoro działa obwód...
Masz na alternatorze dwa piny ,L i DFM. L t kontrolka a DFM to sygnał do komputera o aktualnym obciążeniu
Sygnał z alternatora stosuje się w silnikach diesla a sygnał z cewki może uszkodzić licznik bo występuje tam przepięcie. Podaj mi typ silnika jaki masz bo były dwa czy nawet trzy rodzaje. Sprawdzałeś licznik czy pytasz teoretycznie bo tak jak mówiłem nie mam pewności czy sygnał nie jest doprowadzony fabrycznie.
Jaka nośna ? Jeśli alternator pracuje w trybie slave to nie wysyła nic do czasu gdy dostanie odpowiednie zapytanie z urządzenia master .
To pulsujące napięcie z alternatora poprzez diodę.
Licznik jest z t3 sygnał wyciągnięty z uzwojenia alternatora przed mostkiem lecz nie mam pojęcia czy dobrze jest wpięty w licznik. Na zdjęciu są opisy pinów na liczniku ja myślicie gdzie ma być wpięty sygnał z alternatora?
santrus , obrotomierz jest tak naprawdę częstotliwościomierzem - mierzy częstotliwość prądu przemiennego wytwarzanego w jednej z faz alternatora, pisał o tym moderator carrot . Czyli szukamy takiego wyjścia na alternatorze na którym panuje napięcie przemienne i to wyjście podłączamy do obrotomierza, jeśli takowego wyjścia nie ma można je dorobić, ale...
W dieslach obrotomierz pobiera sygnał z alternatora. Dlatego jak padło ładowanie to też i brak wskazań obrotomierza. Objawy wskazują na uszkodzenie alternatora (jak zrozumiałem kontrolka świeci). Najprawdopodobniej szczotki.
10R 5W Notorycznie pali ten rezystor + dioda + kondensator, przy uszkodzeniu alternatora. Sygnał wzbudzenia idzie przez ten opór. Pozdrawiam
DFM to sygnał z komputera.
Witam, posiadam przekaźnik sterownia elektrycznymi szybami, który najprawdopodobniej potrzebuje informacji o uruchomionym silniku. Ten sygnał idzie od alternatora. Pytanie z jakim się zwracam, czy po podłączeniu do tego przewodu żarówki i włączeniu zapłonu, żarówka miga słabym światłem. Po uruchomieniu silnika świeci mocnym, ciągłym światłem. Czy takie...
pozostaje sprawdzić czy alternator się wzbudza. obroty podnosi Bordnetz , bo ma aktywną funkcję Load Management, korzysta z sygnału DF alternatora.
Układ sygnalizacji stanu alarmowego. Działa z czujnikiem przegrzania silnika (styk w czujniku temperatury silnika) oraz z czujnikiem ciśnienia oleju silnikowego. Dość oryginalne rozwiązanie układowe. Zadziałanie któregoś z czujników powoduje podanie masy na przerywacz i zadziałanie piszczyka oraz kontrolek ostrzegawczych STOP. Zasilanie do przerywacza...
Poczytaj mój przypadek: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic4... Generalnie wymiana regulatora w alternatorze uzdrowiła temat.
Sygnał wyjściowy informujący o obciążeniu alternatora(field report) leci na ECU silnika (pin 1B).
To zrobiłbym na przekaźniku czasowym. Można wykorzystać sygnał z alternatora lub z czujnika ciśnienia oleju i zastosował prosty układ, który po określonym czasie od podania sygnału sterującego odetnie sterowanie przekaźnikiem, o czym informować może właśnie gasnące podświetlenie. Układ czasowy jest potrzebny po to, by w przypadku przygasania kontrolek...
Jak 5-10 zł? Na Allegro taki stoi przynajmniej 130 zł, to znaczy że kolesie trochę kasują chyba.
Oczywiście że się da ominąć, ale nie masz takiej funkcji jak WOT i EVAP, załaczanie po zapaleniu silnika najlepiej zrealizować poprzez sygnał z alternatora. Ale można też podpiąć pod sterownik silnika jeśli jest kompatybilny .
Sygnał brany jest z alternatora.
Tak jak pisałem da się z CPS a i sygnał W z alternatora. To bez nałożenia fazy sygnału da się też z cewki da się z wtryskiwaczy.
Alternator w Fordzie sterowany jest z BSI sygnałem PWM zależnym od obciążenia instalacji. Czasami jak założy się po taniości regulator to długo czasami nie pochodzi. Ale trzeba przeglądnąć całego altka jak jest już na stole. I lubią też ugnić przewody przy kostce połączeniowej i nie będzie ładowania.
To weź z alternatora sygnał.
Na podstawie jednego zdania i jednego zdjęcia to trudno podpowiedzieć. A sygnał z alternatora jest?
Układ dynamiczne kontroli ciśnienia oleju, który jest w zegarach potrzebuje do działania sygnału W z alternatora, oraz informacji z 2 czujników ciśnienia oleju
Może tak z łaski swojej podasz typ ciągnika bo "ursus" trochę ich naprodukował.
Sprawdź alternator, regulator napięcia i wiązkę alternatora. Sygnalizuje zwarcie, przerwę, lub błędny sygnał klemy W.
Sygnał wzbudzenia alternatora pochodzi z bezpiecznika trąbki.
jeśli deska od diesla to tak sygnał jest brany z alternatora deska od bezyny i TDI niestety nie
gdzie znajdę D+ złącze X4 czy to jest któraś z wtyczek do FR? Tak jest to złącze X4 sterownika FR wtyczka 18 polowa pin 13.Podłączony jest tam sygnał D+ z alternatora.
1117 to nieprawidłowy/nieprawdopodobny sygnał DF (sygnał obciążenia alternatora dla ECU). To nie problem z napięciem albo zły regulator albo dziwne obciążenie alternatora. Rzadko ale zdarza się że niewłaściwy akumulator go generuje. Może też by problem z przewodem sygnału DF.
Z czujnika wału raczej nic nie zrobisz. Sygnał w alternatora trzeba by było przerobić na prostokątny za pomocą jakiegoś tranzystora. Wtedy podać go ECU i patrzeć co będzie. Nie wiadomo jaką prędkość będzie widział ECU bo przy zbyt małej nie załączysz tempomatu.
Styk W przy alternatorze to sygnał do obrotomierza.
Jest np od astry G , potrzebuje sygnału z alternatora ,nawet diagnoza wychodzi.Ale czy to się sprawdzi nie wiem.
Sprawdź czy sygnał dla obrotomierza nie idzie z zacisku W alternatora.
z alternatora.
W silnikach D prędkość obrotową wyznacza się sygnałem W z alternatora, sygnał ten jest również potrzebny komputerowi, możliwe zatem że wystarczy wpiąć nowe zegary i wszystko będzie działać.
Witam A można wiedzieć, dlaczego skreśliłeś pobranie impulsów z alternatora. przecież to jest najlepsza metoda.
Z tego co już się dowiedziałem, to ten alternator jest wzbudzany za pomocą sygnału z BSI poprzez sygnał PWN i teraz kwestia czy różnica w alternatorach nie powoduje, że BSI nie daje sygnału wzbudzenia. Sama budowa alternatora jest mi znana.
No to moim zdaniem nie ma nawet co myśleć o użyciu 3 V. Może łatwiej byłoby wykrywać napięcie 13,5 V lub wyższe, kiedy pracuje alternator, żeby zasilić diody z linii klaksonu?
Tu się nie zgodzę Regulator napięcia jest zasilany bezpośrednio z zacisku B+ czyli z akumulatora, widać to na zdjęciu regulatora taki duży zacisk widełkowy, więc jest cały czas pod napięciem nawet jak stoi alternator. I teraz wykrycie sygnału W, wraz podaniem sygnału na D+ wzbudza alternator.
Jak widać orłem nie jestem dlatego pytam osoby takie jak Ty :) które mogą coś podpowiedzieć. Dobra to ja się zlituję.:) W starych dieslach obrotomierz był sterowany sinusoidą z specjalnego styku alternatora.
BORDNETZ 3AA 937 087 H gdzie znajdę sygnał od alternatora? Potrzebuje do przetwornicy 230v 3C0 907 155 C
Uszkodzony przewód od akumulatora
Sygnał obrotomierza jest brany z alternatora, sprawdź czy ładuje. Może być też oderwany jeden z kabli przy alternatorze (najczęściej przy samej wtyczce).
Duże obciążenie -> mniejsze napięcie w instalacji -> pompa wspomagania zostaje wyłączona. Ta pompa działa nawet bez ładowania, byle by był sygnał załaczenia z alternatora i ze stacyjki.
Z alternatora to idzie sygnał obrotów raczej a nie zasilanie
Witam. W moim mondku !,8 TD obrotomierz bierze sygnał z alternatora przewód ma kolor biały.Jak masz dwa przewody do alternatora to nie masz z alternatora a jak trzy to pewnie będzie jak u mnie z alternatora.
System w którym alternator wykorzystywany jest jako starter nazywa się [url=http://www.valeo.com/en/press-relea... odstarczany przez Valeo, stosowany na przykład C3 i daje sobie rade. Z alternatora wyprowadzone są 3 fazy (brak zintegrowanego mostka prostowniczego) oraz sygnał z czujników położenia wirnika. p.s. Alternator jest...
Wygląda jakby na alternator dochodził sygnał " włącz wzbudzenie". Na razie gruby kabel zostaw a odepnij małą kostkę z dwoma lub trzema przewodami.
Dziękuję za informację temat ogarnięty brakowało sygnału z alternatora Dodano po 48 Dziękuję za informację temat ogarnięty brakowało sygnału z alternatora
siemka Buduje mały sterownik do samochodu (VW golf mk2 1.6 TD) jednym z jego elementów ma być obrotomierz cyfrowy który jest już na ukończeniu. Mam jednak problem z wyskalowaniem obrotomierza. Obrotek do swojej pracy analizuje sygnał "W" z alternatora ( firmy BOSH ). Moim pytaniem jest, jaki jest charakter tego sygnału, a dokładniej ile impulsów sygnału...
Twoja koncepcja jest co najmniej niedorzeczna. Sygnał przebytej drogi... z alternatora? Sygnał prędkości obrotowej silnika tak, ale przebytej drogi? Chyba przebytej przez pasek klinowy :D . Pewnie brak zasilania licznika (może spalony bezpiecznik?) albo ktoś coś popalił w instalacji przy machinacjach z alternatorem. Elektryka do sprawdzenia...
D+ to lampka kontrolna, W to sygnał obrotomierza. Ma wewnętrzny regulator.
Miejsce oznaczone - do masy pojazdu,oraz masy akumulatora,oznaczone + do plusa na akumulatorze. Tylko sprawdzić czy śruba plusowa nie ma połączenia ztobudową. Mała czarna wtyczka to sygnał na kontrolkę.
Miałem ten sam problem w 2.5TDI Audi. zapalająca się kontrolka ESP po 9minutach jazdy i błąd nr 17911 - "Sygnał obciążenia zacisku DF alternatora: niewiarygodny sygnał". Miałem urwany przewód od alternatora. Dzięki.
Dobrze myślisz. Albo z wyjścia ze stojana albo z diody pod nakrętką. Z jednej fazy musisz wyprowadzić przewód na zewnątrz.
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
L-kontrolka,S-sensor akumulatora,C-sygnał z komputera.
Zacznij od alternatora, sprawdź czy wszystkie przewody są tam gdzie ich miejsce. Obrotomierz otrzymuje z tamtąd sygnał (napięcie zmienne).
ze styku W idzie sygnał na obrotomierz i informacja o obrotach do dynamicznego pomiaru ciśnienia oleju Wtyk "W" to nic innego, jak wyprowadzenie jednego z uzwojeń stojanu alternatora. DF - sygnał wejściowy wzbudzenia sterujący cewką wirnika. Najlepiej wymienić na właściwy .
w 6 grupie - 1 status komunikacji z alternatorem - brak w 14 - brak wskazań 2 i 3 pola - 2 napięcie aku 3 sygnał DF w % 15 - brak wskazań - sprawność alternatora 16 - typ alternatora - nie OK Reszta wskazań OK. Jak dla mnie do sprawdzenia okablowanie sterownika zarządzania energią. Potem do podmienienia na sprawny sterownik zarządzania energią albo...
Moje spostrzeżenia są takie ze do napraw samochodów w zasadzie oscyloskop o pasmie 1mhz starczy tu nie ma szału ja za dobry kupisz to i tak go nie wykorzystasz. A co do tematu to wydaje mi się że sprawa jest prosta . Alternator w zasadzie na wtyczce 3 pinowej ma +12 sygnał prostokątny -tak jak myślałem- z tym że sygnał bliski zeru wyzwala alternator...
Sygnał do obrotomierza brany jest z alternatora, sprawdź połączenia bo nieraz "śniedzieje"
Witam.Jeśli chodzi o wskaźnik obrotów silnika to sterowany jest z alternatora z wyjścia oznaczonego "W", przechodzi to we wtyczkę X6/6 na płycie A1 a do pulpitu dochodzi wtyczką X6 pin 14. Powinieneś mieć tu napięcie od 0 do 12V w zależności od obrotów silnika, ale sprawdź czy wsuwka nie wypadła z alternatora. W pulpicie obrabia ten sygnał przetwornik...
Sygnał nie idzie z alternatora.
Zacznij od sprawdzenia bezpieczników, przełącznika "grzybka" i ewentualnie przełączników zwalniających hamulec wom-u. Problem wygląda na ewidentnie elektryczny. Alternator też dobrze byłoby sprawdzić - to, że ładuje to nie wszystko - sterownik na podstawie sygnału z alternatora sprawdza poślizg sprzęgła wom, jeżeli ma nieprawidłowy sygnał z alternatora...
Obrotomierz wykorzystujący sygnał z alternatora to nic innego jak miernik napięcia. Tutaj uwaga. Musi być alternator z odpowiednim wyprowadzeniem a nie wiemy, czy kolega pytający taki posiada. Kolega kkknc ma rację. Z tym , że pisałem o przedmiocie jako elemecie przystosowanym do oceny prędkości obrotowej. Czyli w gruncie rzeczy mierzy scalkowane ilmulsy,...
Tyle że tam masz obrotek podpięty do alternatora, tutaj sygnał prędkości jest z EDC - nie ma tu czego porównywać.
Powolutku panowie, ciągłość kabli sprawdzona? Chodzi o sygnał wzbudzenia , obciążenia alternatora? Sprawdzone parametry akumulatora ?
Witam Zobacz przetwornik f/u (częstotliwość - napięcie) np. LM2907N. Zakładam, że podłączysz się do jednej z faz "przed diodami", oraz uwzględnisz przełożenie silnik alternator. Pozdrawiam Janek.
Alternator jest sterowany siecią LIN. To co mierzysz na wtyczce sterowania alternatora to cyfrowy sygnał, możesz sprawdzić oscyloskopem. Alternator sterowany w trybie awaryjnym jest w stanie wzbudzenia i generuje napięcie ładowania. Jeśli błąd U1F1B się nie kasuje lub powraca po skasowaniu to proponuję szukać zwarcia w obwodzie LIN właśnie. Ta sama...
OK. Postaram się to jakoś sprawdzić. A może mnie ktoś utwierdzić w stwierdzeniu, iż obrotomierz sterowany jest bezpośrednio sygnałem z alternatora?
sygnał alternator alternator sygnał obrotów mercedes sygnał alternator
stabilizator lt1083 rezonans karoserii staż elektryk
Gdzie zdobyć część DHD Co1 230 V 1/240 do kawiarki Melitta M 808? Jak wyciągnąć pierścionek z szuflady w pralce?