Zawsze szybciej zużywa się szczotka o potencjale dodatnim między innymi przez większe iskrzenie.P
Więc regulator ma oznaczenia- M, R, B/15 - czyli masa. Alternator ma oznaczenia M-szczotka do M regulatora, R- diody wzbudzenia do R regulatora i na przekaźnik kontrolki , B/15 -zasilanie z stacyjki, minus regulatora masa alternatora.P
Przecież wszystko masz napisane ale masz jeszcze raz . Alternator-B+ zasilanie główne /akumulator/ B- masa 54-szczotka -łączysz z masą DF-szczotka-łączysz z regulatorem DF Mo-przekaźnik kontrolki Regulator D+-zasilanie po zapłonie DF-alternator DF D--masa
54 - plus do stacyjki D+ - do alternatora i kontrolki ( w zależności od modelu alternatora ( DW lub R ) DF - do wzbudzenia szczotka alternatora ( w zależności od modelu alternatora ( M lub 67 ) B- - oczywiście masa Może ten schemat ułatwi https://obrazki.elektroda.pl/7340008200_...
Na DF, szczotka plusowa podaj przez amperomierz prąd z B+ jednocześnie podłącz woltomierz do B+. Prąd na wzbudzanie powinien być ok 2A i wtedy powinno podnieść się napięcie na B+. Jeżeli prąd wzbudzania jest a napięcie nie poszło w górę na B+ to trzeba sprawdzić stojan na zwarcie z masą. Jeżeli nie ma prądu wzbudzania to trzeba sprawdzić opór wirnika...
Chciałem zapytać czy chodzi o: przejście na szczotka alternatora, czy regulatorze w miejscu gdzie te szczotki są podłączone.
Można prościej to zrobić - ja rozcinam blok statora na trzy części a potem sklejam klejem przewodzącym własnej roboty (żywica epoksydowa i sproszkowana szczotka z alternatora) - odstępy się wtedy wyrównują. Potem na mostku starałem się jakoś wyrównać obie sekcje i całkiem dobrze to działa.
Tak jak stary a trzecie wejście regulatora to pewnie było D- lub 31 czyli masa (do żelaza). Ten masę dostaje przez śrubę mocującą. 67 regulatora do 67 lub DF alternatora (szczotka); 15 regulatora do D+ lub nieoznakowanego (wyjście) w alternatorze ORAZ do przewodu od lampki kontrolnej. Zakładam, że jest tam dedykowany do C385 alternator A124F.
Daj fotki alternatora. Szczotki sprawdzałeś?
Masz źle podłączony regulator do alternatora... Alternator 9 diodowy. Według schematu który wrzuciłeś powinieneś zamienić przewody miejscami (napięcie po kontrolce idzie na styk 15 regulatora a następnie na diody wzbudzenia!! Styk 67 regulatora do styku 67 alternatora (szczotka, u Ciebie kolor przewodu zielony) Do styku 15 regulatora idzie napięcie...
Jak pamiętam jedna szczotka dołączona do masy . Stosujesz regulator Ra2.
Alternator zaczyna ładować przy stosunkowo niskich obrotach, więc jeśli nie ładuje nawet po "podgazowaniu" to może być uszkodzony (najczęściej spalone diody prostownicae) albo uszkodzony jest regulator (zużyta szczotka wzbudzenia). Spróbuj na początek wymienić regulator napięcia , nie jest to drogi element.
Jaki masz alternator że regulatoraz jest ze szczotka mi?
Witam. Przy ori alternatorze 70A to car audio jeśli działało, to nie aż "takie prądożerne"..;) W firmach regenerujących alternatory powinni dobrać odpowiednie szczotki po producencie i nr. seryjnym alternatora..
Przeróbki dotyczą tylko kontrolki ładowania. Wywalasz idiotyczny przekaźnik kontrolki ładowania i izolujesz kontrolkę ładowania od masy. Po prostu porównaj sobie schematy. Jawa ma układ ładowania z lat 50-tych XXw a ETZ ma układ współczesny, stosowany w samochodach. Jedyny wyjątek stanowi podłączona (dla układu fabrycznego! - można to zmienić) do masy...
częst pomaga dodatkowa masa do korpusu alternatora . Szczotki masz razem z regulatorem napięcia -tam gdzie wchodzi kostka .Pozdrawiam
Jest to typowy alternator z Stara mam nadzieję że jest to 12V. Podłączenia to `10 -masa pociągnięta do regulatora, 18 -to szczotka do regulatora na67, 19- to przewód zasilający przeważnie od rozrusznika, plastikowa kostka - wyjście na przekaźnik do kontrolki ładowania ponieważ to są alternatory obcowzbudne.P
Prawdopodobnie masz uszkodzony regler. Jesli posiadasz drugi taki sam to podmień. Jesli nie masz to możesz zastosować taki od poloneza elektroniczny , tez będzie działać. W takim układzie podłączasz pod D+ akumulator , pod DF alternatora (szczotka wirnika) zacisk 67 reglera. zacisk 15 reglera pod zacisk 61 mostka prostowniczego. Pomiędzy 15 a + po stacyjce...
Nie sądzę żeby bieżnie były powodem problemu z ładowaniem chociaż dolny pierścień ciemny świadczy o braku komutacji albo zacięta szczotka lub uszkodzone uzwojenie wirnika.
A tak z innej beczki, czy zdarzyło Wam się awaryjnie podróżować bez ładowania? To dopiero jest wyzwanie i szukanie oszczędności prądu. Owszem, jakieś 90km, Golfem dwójką, 1,6 GTD, ale w dzień, a że w tamtych latach nie jeździło się na światłach, to nic specjalnego się nie działo, bo częściowo wydojony akumulator jakoś podtrzymywał elektrozawór na pompie...
Regulator z malucha nie bezie działał bez przeróbek instalacji! W alternatorze z malucha szczotki są odizolowane od masy a prąd wzbudzenia regulowany jest przez tranzystor NPN (plus na jedną szczotkę a minus poprzez złącze kolektor-emiter tranzystora). W MZ jedna szczotka podłączona jest do masy i trzeba zastosować inny regulator. Najlepiej ze starego...
Albo raczej to co nazywasz kontrolką włącznika masy jest kontrolką ładowania. Nie napisałeś do czego jeszcze ta "kontrolka masy" jest podpięta. Czy aby nie do + akumulatora? Jak się zachowuje ta kontrolka po odpaleniu? Gdzie (do czego) jest podłączony przewód zielonożółty ten co jednym końcem jest podpięty do alternatora? Podsumowując: Na regulatorze...
DF to szczotka sterowania alternatora
Paski i inne mechaniczne sprawy są OK. Alt jest fabrycznie nowy, ale od innego forda. Typ 6G, ma tylko inny regulator. Czy można tak, w/g schematu podłączenia regulatora napięcia RNc12?: -zielony szczotka -żółty diody wzbudzenia , kontrolka ,szczotka Regulator do alternatorów gdzie żadna szczotka nie jest umasowiona. http://obrazki.elektroda.net/34_12679459...
Z długimi ,nowymi szczotkami "od biedy" ten szczotkotrzymacz będzie jeszcze działał a i tak trzeba nowe bo widoczna na zdjęciu szczotka to juz kończy żywot. Ciekawe że wtedy nieznane było zjawisko rowów na pierścieniach :)
Pomimo że schemat powyżej jest z nowszego modelu w podłączeniu nie powinno być zasadniczych zmian alternatora G-6 i przekaźnika ładowania K-79. Jeżeli chodzi o regulator http://obrazki.elektroda.net/16_12368675... to podłączenie jest następujące; B- podłączone bezpośrednio pod śrubę głównego zasilania alternatora S-pomiar napięcia akumulatora-wyprowadzenie...
Wymień regulator napięcia, dodatkowo jeśli chcesz możesz zrobić przegląd alternatora szczotek łożysk raczej zalecam to bo będziesz miał wszystko sprawdzone od razu co do zawieszania szczotek jak się zawiesza to nie będzie wcale ładował bo się nie wzbudzi.
Cześć! Przyczyn może być wiele. Na radio nie stawiam, jeśli sprawdziłeś staranność wykonania instalacji antenowej, to wszystko co możesz zrobić. Jeśli "terkocze" po odpięciu anteny, to włazi po zasilaniu. A to może być np. iskrząca szczotka alternatora (rytmicznie) i inne trudne do znalezienia "świerszcze". Generalnie ciężko jest znaleźć naprawdę "cichy"...
No był w Jawie zapłon z akusia, jest tam alternator i żeby prąd dostać trzeba prod dać, a jak niema co dać to sie stoi. Mialem jórzwiele problemów z tego powodu, rozładowany aku przez wilgoć, spalony regulator napięcia bo w alternatorze szczotka sie złamała itp. Udało mi sie odpalić ją na jeden cylinder cewką z motorynki. Ale Jawa ma dwa gary więc chciałem...
Jeśli jest to alternator sześciodiowy, jedna szczotka jest na potencjale masy, to powinien działać regulator napięcia z alternatora fiata 125p, tylko też do sześciodiowego alternatora. obwód kontrolki wymaga zastosowania przekaźnika.
Alternator sterowany sygnałem LIN, nawet w przypadku uszkodzenia sterownika BSI, BSM czy przerwanego przewodu tego cienkiego MUSI ładować ok 13,8V (tryb awaryjny) jeśli nie ładuje wcale to winny jest alternator - brak szczotek, koło pasowe alternatora, regulator lub koło pasowe wału.
Wymiana bieżni(ślizgów) jest pełno filmów, sama wymiana szczotek już pomoże w uzyskaniu większego napięcia, wiem bo sam tak miałem. Pisałem już wcześniej żeby od razu wymienić w kupionym alternatorze szczotki i sprawdzić stan bieżni i ewentualnie łożyska. https://www.youtube.com/watch?v=bHal0gu9... https://www.youtube.com/watch?v=NP7SjinZ...
A może taki regulator ? . Znajomy mi go wczoraj dał i mówił że on działał razem z tym alternatorem , tylko niestety jak go rozkręciłem to wygląda w środku tak Na tym regulatorze piszę coś 28V .A i jeszcze jedno mówił też że szczotka trzymacz był ten sam co na zdjęciu wcześniej alternatora ( ze szczotką masowa) Ten regulator obsługiwał alternator 6...
W tym samochodzie alternatory miały tendencję do pękania, ale skoro poprawiłeś odpływ wody z podszybia to powinno być OK. Świst świadczy o pęknięciu alternatora lub kończących się szczotkach.
Nie dostaniesz bo nie ma w handlu, dotrzesz na papierze ściernym ze szczotek alternatora valeo typ szczotek SVX7, najmniej tarcia.
A czy ja ci każe demontować szczotki i sprawdzać zachowanie diody???Sprawdź ich stan
Zacznij od alternatora. Szczotki, regulator.
Regulator fiata 126 p nie nadaje się do alternatorów, w których jedna szczotka jest połączona z masą. Chyba, że odczepiłeś, to będzie działać. Czy reszta auta też pochodzi z lat 50?
Więc jak pisałem zest w alternatorze ze szczotko-trzymaczem
Już było ale powtórzę alternator ma oznaczenia M-szczotka, R- diody wzbudzenia. Regulator ma oznaczenia 54-zasilanie po zapłonie, masa czyli minus oraz dwie wersje oznaczeń M lub DF, R lub D+. Wystarczy połączyć i chyba wiadomo że do D+ kontrolka.P
Nagle przestał ładować . Wymontowałem i rozebrałem alternator i okazało się ,że jedna szczotka jest bardzo krótka a pierścienie komutatora mają duże wgłębienia. Powymieniałem ci trzeba ,posprawdzałem wg. podpowiedzi z Y.T. .Jednak przed zamontowaniem ,chciałem sprawdzić jeszcze sprawność regulatora napięcia . Jednak nie znalazłem jak to zrobić w przypadku...
Wygląda to raczej na jakieś zwarcie.Sprawdź pewność połączeń w obwodzie alternatora
Powiedz tylko czy masz jakikolwiek regulator (od innego auta) a jak nie to jakki chciałbyś wykożystać.(od 126 jest najtańszy ok. 20 zł). Dodano po 10 prey zasilaniu gdy jedna szczotka jest do masy zstosuj regler od fiata125-poloneza
Alternator dziś rozebrałem i stwierdziłem, że zawiesiła się szczotka. Po ponownym skręceniu alternator ładuje prawidłowo, lampka nie żarzy. Temat uważam za zamknięty.
Uszkodzenie obwód alternatora tj. szczotki/regulator, komutator, sam wirnik lub brak masy na alternatorze.
Tak sobie czytam i czytam - i nikt o Citroenach nie pisze? Przecież to ponoć taaaaaakie awaryjne i "tam panie gaz jest w tych butlach, jak pier...nie to zabije"... Żeby nie było OT - Renault Kangoo D55 1,9 Diesel wolnossący, bardzo wolno ssący paliwo - 54KM. Nie idzie tym jechać. Padające sterowniki centralnego zamka - koszt 700 PLN. Wpadający do środka...
Jak masz jakiś europejski alternator, demontujesz go, demontujesz regulator, dobierasz szczotki, lutujesz, składasz i gotowe. Zamiast wymieniać szczotki można wymienić kompletny regulator. Jak masz alternator japoński, demontujesz go, rozpoławiasz, wymieniasz szczotki, składasz, wyjmujesz drut zabezpieczający szczotki i montujesz do auta. Przy okazji...
potem odpiąłem wtyczkę wzbudzenia z alternatora na pracującym silniku. Na pracujacym silniku nie wolno tego robic. Za duzo kombinujesz i lamiesz podstawowe zasady podczas prac przy alternatorze. Obejrzyj szczotki alternatora, wymien regulator napiecia. Podlacz oscyloskop, porownaj amplitude z charakterystyka wzorcowa. Sprawdzisz w ten sposob czy wszystkie...
Witam. Mam 205 1,8D. Od kilku dni świeci mi kontrolka od ładowania. Wymieniłem szczotki i nic to nie dało. Kupiłem nowy alternator ale dalej to samo może ktos mi pomóc???? Proszę uzupełnić temat - regulamin, p.11
Chcę wyczyścić obudowę alternatora aby wygladał jak nowy...co zrobić aby nalot szaro-srebrny nabrał blasku??? jakis środek chemiczny??? szczotka druciana nie daje pożądanego efektu
Ewidentnie widać syf w alternatorze. Niestety bez rozbiórki się nie obejdzie i bardzo dokładnego czyszczenia pakietu i elementów aluminiowych. Na początek szczotka druciana najlepiej mosiężna i później drobny papier ok 150 najlepiej wodny. Jak rozbierzesz zrób foto.
Witam. Mam problem z ładowaniem w samochodzie. Przy odpalonym silniku napięcie wynosi ok. 13.6V a gdy włączę jeszcze światła to spada do około 13.5V. Mierzone na klemach akumulatora, na samym alternatorze jest o około 0,1V więcej. Wykręciłem dziś alternator i wyjąłem regulator razem ze szczotkami. Jedna szczotka jest trochę dłuża od drugiej. Czy to...
To jest alternator z Forda Tranzita. on jest 9-cio diodowy z wyjściem na kontrolkę i obrotomierz. Nie jest potrzebny przekaźnik kontrolki ładowania, regulator napięcia ma zintegrowany ze szczotkami.
Tam prędzej uszkadzał się mostek, i to w zasadzie była jedyna awaria.
Czy przy pomiarze wirnika miałeś odłączone szczotki? Wygląda jakby jedna szczotka była podłączona do masy lub jeden pierścień z nią zwarty. Jeżeli jeden pierścień jest zwarty do masy, a były takie wersje wirników, to on musi odpowiadać szczotce podłączonej do masy! Najbardziej podejrzany jest regulator. To jakiś dziwoląg. I bardzo mnie ciekawi jak realizowany...
Zico, ale ten alternator (z zastavy) miał izolowane obie szczotki. Zaś tu mówimy o PAL Magneton, jedna szczotka idzie na masę.
Tu nie ma co przygasać specjalnie, bo to goły alternator, bez regulatora i to jeszcze raczej sześciodiodowy. Szczotki są w tym białym na trzecim zdjęciu. Trzeba odkręcić te dwie śrubki i wychodzi. Jedna szczotka przez śrubkę połączona jest z obudową alternatora, a druga z wsuwką na szczotkotrzymaczu. W 125p nie kojarzę takiego alternatora.
Kupiłem i wymieniłem regulator napięcia wraz z szczotkami.Ładowania nadal nie ma, kontrolka nadal się świeci, napięcie na akumulatorze jest 12.4 volta.Czy przyczyną braku ładowania może być tylko moze gdzieś po drodze coś jest niepodłaczone albo przerwany kabelek , a jak ten znajomy sprawdzał ten alternator ? jestes pewny ze jest sprawny ? wyjmij całkiem...
To iż zapala się kontrolka akumulatora oznacza problemy z ładowaniem akumulatora, więc miernik w dłoń i mierzymy napięcie na klemach przed włączeniem jak i po włączeniu silnika uruchamiając dodatkowo nawiew na maksa i ogrzewanie tylnej szyby. Zbadać należy też stan paska napędowego alternatora i jego naprężenie oraz rolkę napinacza, osłuchać czy nie...
Tam gdzie piszesz " górna szczotka ' ma być podłączone do przewodu od kontrolki ładowania/wzbudzenia/ , oczywiście ten punkt jest też połączony z wyjściem z diod wzbudzenia alternatora. Resztę , sam napisałeś.
Nie da się. Trzeba go wymontować i rozpołowić.
Witam Zastanawia mnie co ma zużycie szczotek do poboru mocy z alternatora. Szczotki są w obwodzie wzbudzenia nie w obwodzie twornika, więc obciązenie altka ma tutaj znikomy wpływ na przyśpieszone zużycie.
To alternator 9D , Sprawdź jeszcze szczotki, to można zrobić nie demontując alternatora , Wyjmiesz szczotko-trzymacz odkręcając małą śrubkę ,pierścienie ślizgowe już trudniej . Po tylu tatach ( nie wiem jak długo w pracy )pewnie szczotki należało by wymienić . Właśnie taki mam do roboty to i szczotki i pierścienie zwłaszcza jeden pierścień i jedna szczotka...
D+ regulatora - zasilanie po zapłonie DF regulatora- szczotka 18 D- regulatora- masa alternatora 10 19 alternatora- główne zasilanie /akumulator/ ?- w kostce alternatora - wyjście na przekaźnik kontrolki ładowania ?- wyjście obrotomierza.P
Ostatnio zakładałem do zetora regulator od starego fiata 125p. Jest to regulator z takiego alternatora gdzie jedna szczotka podłączona jest do masy a prąd wzbudzenia regulowany jest dodatnim napięciem z regulatora. Koszt nowego około 20zł więc nie wiem czy jest sens naprawiać orginał... Pozdrawiam...
Sprawdzić: Ciągłość i obecność napięcia na przewodach dochodzących do alternatora Długość szczotek w alternatorze - wytarte tzn. wyrobione szczotki nie naciskają mocno na pierścienie w alternatorze stąd brak styku i ładowania To są podstawowe czynności do wykonania na miejscu: Pozdro lepciak
Piszczy mi alternator - trzeba mu wymienić szczotki oraz łożyska. Nie robiłem tego jeszcze w Matizie; proszę kogoś o podanie nr. łożysk oraz coś o szczotkach - alternator DAC. Z góry dziękuję!
Szczotka druciana i jedziesz.
Witam. Drogi użytkowniku Compact. Jeżeli stary alternator ładuje Ci na wyższych obrotach to mało prawdopodobne aby komutator na wirniku był główną przyczyną. Jeżeli faktycznie masz krótkie szczotki i komutator to jak najbardziej można je kupić i nie są zbyt drogie. [url=http://osinskiartur.pl/index.php?pa...
Szukaj w firmie naprawiającej alternatory.
Plusem, druga szczotka podłączona jest do obudowy alternatora i stanowi jedność z masą silnika i aku.
W tych alternatorach kończą się pierścienie z szczotkami lub pęka uzwojenie wirnika.P
w fabii 1.4 68km 2000r padł alternator- upaiła się szczotka i wypalił pierścień z którym współpracuje na ok 0,7mm-moim zdaniem alternator nie do naprawy-chyba że się mylę? alternator BOSCH 14V 70A oznaczenia: 047 903 015 Q i 0 124 315 014 085. w jakich autach grupy vw wystepuje taki alternator? chyba muszę zacząc szukać używanego. z góry dzięki za odp.
Witam Jaki masz regulator napięcia mechaniczny ,czy elektryczny.Mogą się kończyć szczotki lub pierścienie ślizgowe,jak również może zawieszać się szczotka.
Zakładam, że żarówka i oprawka są OK. Instalacja połączona bez pomyłki? Akumulator OK. Odepnij kabel zielono-czerwony od końcówki 61 regulatora i dotknij do masy. Kontrolka ładowania (czerwona lub zielona przy jednym "zegarze") powinna zaświecić. Jeżeli nie świeci podążaj w/w kablem do "zegara" i tam szukaj. Jeżeli świeci, to dotknij tąże końcówką kabla...
Ok. powolutku. :) Nie pytam dlaczego się zużyła tylko czy zużycie może być powodem nie świecenia kontrolki, a to że pierścień jest mniej wypolerowany, wydaje mi się że dla tego że od jakiegoś czasu szczotka miała mniejszy docisk. I faktycznie zużyła się plusowa :)
jaka oporność?Dwa grubsz to połaczenie z akumulatorem,cienki to kontrolka
Witam. D- to po prostu masa, DF to wzbudzenie a na D+ masz kontrolkę ładowania, natomiast regulator jest pewnie zespolony ze szczotkami.
- brak kontaktu szczotko-trzymacza - zawieszona szczotka, lub brak kontaktu szczotki - uszkodziłeś regulator - nie podpięty B+ pozdrawiam
Mi sprawdzał sie firmy Jezpol. Jeśli masz oryginalny alternator powinieneś kupić regulator do alternatora sześciodiodowego. Jak masz skąd, załóż gaźnik oryginalny, polecam. Masz kontrolkę ładowania, czy tylko woltomierz na desce. Oryginalny alternator ma jedną szczotkę połączoną z masą czyli z obudową alternatora a druga szczotka jest podpięta pod zacisk...
A może słaba bateria...w mierniku. Dawno temu miałem podobny przypadek. Ładowanie szło do 15,0 V i spadało do 14 V. I tak w kółko. Szpece co robią tylko alternatory (średnio inteligentny szympans jest w stanie opanować to w 3 godziny), dali nowy alternator, dalej to samo. W końcu śtwierdzili że tu tylko "Wielki Elektronik" pomoże. Jak się okazało "hopaszki"...
Na początek sprawdź pasek połaczenia elektryczne śruby o raz przeczyść masę alternatora. No i szczotki do sprawdzenia.
Podłączenie jest złe , jeżeli został zastosowany zwykły regulator a alternator ma wyizolowane szczotki to podłączenie jest następujące; - do styku M /szczotka sprawdzić/ podłączyć styk 67 regulatora -styk D wyjście na przekaźnik kontrolki śrubka M4 zmasować 15 regulatora zasilanie po zapłonie.P
Kolego jeden z tych wyjść łączysz z masą,obojętnie który.Drugie wyjście ,napięcie po stacyjce przez regulator (od żuka )do alternatora.15z bezpiecznika,67 na alternator,śruba 6przewodem do rozrusznika.Alternatory te były z układem wzbudzenia i bez układu.Są regulatory ze szczotkami do tego alternatora co wzbudzają się przez kontrolkę.
to te polskie niby U to szczotka to gdzie mam to doprowadzic gdzie to podlaczyc
Nie, to normalne zużycie alternatora do wymiany najpewniej szczotki oraz wirnik. Typowa usterka, alternator Magnetti Marelli, części poza regulatorem pasują od alternatora Fiat Punto 65A.
Sprawdzić lądowanie miernikiem prawdopodobnie szczotki alternatora do wymiany lub akumulator warto by było jeszcze sprawdzić okablowanie alternator akumulator
Możesz zamontować regulator nawet od malucha.Zaznaczone złącze jest w Skodzie 67 to szczotka wzbudzenia alternatora 15 to jest zasilanie + 12V natomiast 31 to jest - 12v Jest to stosunkowo tani regulator napięcia stosowany w rosyjskich alternatorach samochodów Wołga a może i Łada.
Co do ładowania to już nie ten przekaźnik. Sprawdzić trzeba ładowanie. Jak świeci się kontrolka ładowania to trzeba sprawdzić alternator - regulator napięcia , szczotki na nim itd. Dobrze zregenerowany alternator pracuje latami bez problemowo. Pytanie co faktycznie zostało w nim zrobione 1,5 roku temu.
To regulator elektroniczny z ogranicznikiem napięcia który może pracować z zwykłym alternatorem A-120 D+ - zasilanie po zapłonie DF - szczotka D- - masa Y - wyjście z gwiazdy X w kółku - kontrolka
Witajcie forumowicze! Potrzebuję informacji czym jest jakiś czujnik, tak to nazwę, w silniku Andoria 4c90. Znajduje się on za kołem pasowym wentylatora, przy pompie wody. Wygląda trochę jak szczotka alternatora bo wysuwa się z niego powierzchnia cierna, którą obciera o tył tego koła pasowego. Jeden przewód do tego idzie. Czy jest to coś niezbędne do...
Witam.To co jest na zdjęciu w książce jest to przekażnik lampki ładowania a nie regulator. Przekażnik załącza lub rozłańcza kontrolkę ładowania.Różnica między alternatorem 6-cio diodowym a 9-cio diodowym polega na tym że alternator 6-cio diodowy jest alternatorem obcowzbudnym .Bez problemu zamienisz regulator mechaniczny na elektroniczny zachowaj tylko...
Jeżeli masz nowy akumulator i sprawny alternator to wszystko powinno być ok. Wymiana szczotek w alternatorze nie załatwia sprawy zawsze. A co z regulatorem napięcia czy diodami? Na 100 % sprawny alternator? Wyciągnięty z auta i sprawdzony poza nim?
w/g mnie to jest tak że jeśli się zewrze do masy przewód od kontrolki i ona świeci ( oczywiście przy włączonym zapłonie) to przerwa obwodu jest w alternatorze to może być wirnik ,szczotki lub regulator napięcia, obwód kontrolki idzie przez szczotka-wirnik-szczotka-reg.napięcia-ma... i tu gdzieś musi być przerwa!
Regulator z kabelkami jest połączony ze szczotkami równolegle a alternator ma 9 diod. Regulator RNA-1 jest podłączony szeregowo w obwodzie wzbudzania a 6d oznacza, że jest do alternatora 6 diodowego.
Wpisz na google grafika "Szczotka do czyszczenia klem i zacisków akumulatora"
zielony szczotka zółty diody wzbudzenia , kontrolka ,szczotka Regulator do altrnatorów gdzie żadna szczotka nie jest umasowana!
Postaraj się kupić oryginalny Boscha To włąśnie te oryginały padają jak muchy. Ileż się tego namontowałem i oryginały i zamienniki i jeszcze nigdy nie miałem reklamacji. Często wymieniam te regulatory na "otwartym sercu" (bez wyjmowania alternatora z samochodu). W Boschu zauważyłem powstawanie bardzo cienkich drucików powstałych od ścinających się...
Załóz RNA2 i spokój masz . Potrzeba tylko plusa po zapłonie na pin 15 regulatora i z pinu 67 dajesz na szczotki alternatora. Koszt ok.50zł Na szczotki to który zacisk ? Dodano po 12 Załóz RNA2 i spokój masz . Potrzeba tylko plusa po zapłonie na pin 15 regulatora i z pinu 67 dajesz na szczotki alternatora. Koszt ok.50zł Na szczotki to który zacisk ?
Okazało się że mój "nowy" alternator miał wadę fabryczną pękła szczotka i dostała się na płytkę diodową. Zajrzałem też pod licznik i masz rację nissanpatrol1310 , był tam gryzoń i zrobił swoje, trochę to ogarnąłem ale problem ze światłami nie ustąpił, nie zaglądałem tam głęboko tak jak mówisz dobiorę się tam jeszcze raz i zobaczę jak to wygląda. Dzięki...
szczotka alternator alternator szczotka wymiana alternator valeo szczotka
przycisk stabilny naprawa pompy myjącej zmywarki bosch blaszak skraplanie
budowa wykrywacza metali stacja klimatyzacji
Pogorszenie wydajności komputera po wyjeździe Seat Ibiza 6L - Bezpiecznik Wentylatora Chłodnicy