Na DF, szczotka plusowa podaj przez amperomierz prąd z B+ jednocześnie podłącz woltomierz do B+. Prąd na wzbudzanie powinien być ok 2A i wtedy powinno podnieść się napięcie na B+. Jeżeli prąd wzbudzania jest a napięcie nie poszło w górę na B+ to trzeba sprawdzić stojan na zwarcie z masą. Jeżeli nie ma prądu wzbudzania to trzeba sprawdzić opór wirnika...
Chciałem zapytać czy chodzi o: przejście na szczotka alternatora, czy regulatorze w miejscu gdzie te szczotki są podłączone.
Alternator zaczyna ładować przy stosunkowo niskich obrotach, więc jeśli nie ładuje nawet po "podgazowaniu" to może być uszkodzony (najczęściej spalone diody prostownicae) albo uszkodzony jest regulator (zużyta szczotka wzbudzenia). Spróbuj na początek wymienić regulator napięcia , nie jest to drogi element.
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Jest to typowy alternator z Stara mam nadzieję że jest to 12V. Podłączenia to `10 -masa pociągnięta do regulatora, 18 -to szczotka do regulatora na67, 19- to przewód zasilający przeważnie od rozrusznika, plastikowa kostka - wyjście na przekaźnik do kontrolki ładowania ponieważ to są alternatory obcowzbudne.P
Nie sądzę żeby bieżnie były powodem problemu z ładowaniem chociaż dolny pierścień ciemny świadczy o braku komutacji albo zacięta szczotka lub uszkodzone uzwojenie wirnika.
A wiec podsumowując caly ten syf :) Padlo nam ? no wiec bierzemy : - klucze nasadowe (8.10,12,15) - śrubokręty - miernik - lutownica - młotek Pierwsze co odkręcamy minusowa klemę od akumulatora !!!! http://img136.imageshack.us/img136/8097/... Rozkręcamy alternator - pierwsze co to odpinamy kable i odkręcamy śrubkę od ładowania (2 kable...
Przy zmianie regulatora z polskiego na oryginalny ,pamiętaj że jest inaczej sterowany.Polski daje (+)na DF czyli wzbudzenie,druga szczotka zmasowana,natomiast oryginalny podaje (-),więc druga szczotkę musisz zasilić(+). Dodano po 1 Jedynie czeskie regulatory 14V podawały (+)na wzbudzenie w Skodach .
Jeśli to alternator 9 diodowy (możesz to sprawdzić miernikiem, pomiędzy zaciskiem z pytajnikiem a łbami śrub w tych plastikowych koszyczkach) w jedną przejście, w drugą przerwa, to zacisk z pytajnikiem to D+ do regulatora i lampki ładowania, szczotka do zacisku DF 67 regulatora, D- regulatora do masy
54 - plus do stacyjki D+ - do alternatora i kontrolki ( w zależności od modelu alternatora ( DW lub R ) DF - do wzbudzenia szczotka alternatora ( w zależności od modelu alternatora ( M lub 67 ) B- - oczywiście masa Może ten schemat ułatwi https://obrazki.elektroda.pl/7340008200_...
No i w końcu, po długim czasie zabrałem się za ten mój alternator. Podchodziłem do tego jak "do jeża" biorąc pod uwagę ciężki dostęp, trudności z demontażem i montażem. No i to że alternator w zasadzie cały czas ładował prawidłowo, tylko przez problemy z komunikacją pomiędzy alternatorem a ECU zapalała się ta kontrolka ładowania na desce. Tak przy okazji,...
Postaraj się kupić oryginalny Boscha To włąśnie te oryginały padają jak muchy. Ileż się tego namontowałem i oryginały i zamienniki i jeszcze nigdy nie miałem reklamacji. Często wymieniam te regulatory na "otwartym sercu" (bez wyjmowania alternatora z samochodu). W Boschu zauważyłem powstawanie bardzo cienkich drucików powstałych od ścinających się...
A może słaba bateria...w mierniku. Dawno temu miałem podobny przypadek. Ładowanie szło do 15,0 V i spadało do 14 V. I tak w kółko. Szpece co robią tylko alternatory (średnio inteligentny szympans jest w stanie opanować to w 3 godziny), dali nowy alternator, dalej to samo. W końcu śtwierdzili że tu tylko "Wielki Elektronik" pomoże. Jak się okazało "hopaszki"...
A może taki regulator ? . Znajomy mi go wczoraj dał i mówił że on działał razem z tym alternatorem , tylko niestety jak go rozkręciłem to wygląda w środku tak Na tym regulatorze piszę coś 28V .A i jeszcze jedno mówił też że szczotka trzymacz był ten sam co na zdjęciu wcześniej alternatora ( ze szczotką masowa) Ten regulator obsługiwał alternator 6...
Zawsze szybciej zużywa się szczotka o potencjale dodatnim między innymi przez większe iskrzenie.P
DF to szczotka wirnika ,daj na nią plus z akumulatora poprostu. Nie rozpinaj regulatora z wyjątkiem DF. I nie gazuj zbytnio. Dzięki za pomoc, tak wiem że df to uzwojenie wzbudzenia, ale chodzi mi połączenie przewodów ponieważ napisałeś żeby połączyć df z 51, a nie czasami d+ (przewód z prostownika) z przewodem 51 idącym do aku? A z tym + od aku na...
Typowo kończą się szczotki w regulatorze plus jeden z pierścieni ślizgowych ma wyryty rów (warto wymienić). Regulator czasem przeżyje brak kontaktu/przerywany kontakt pierścień ślizgowy - szczotka a czasem nie. Wymania samych szczotek jest możliwa choć trudna (lutowanie/zgrzewanie miedzi do aluminium). Jak chcesz robić eksperymenty to kup sobie drugi...
Nagle przestał ładować . Wymontowałem i rozebrałem alternator i okazało się ,że jedna szczotka jest bardzo krótka a pierścienie komutatora mają duże wgłębienia. Powymieniałem ci trzeba ,posprawdzałem wg. podpowiedzi z Y.T. .Jednak przed zamontowaniem ,chciałem sprawdzić jeszcze sprawność regulatora napięcia . Jednak nie znalazłem jak to zrobić w przypadku...
D+ regulatora - zasilanie po zapłonie DF regulatora- szczotka 18 D- regulatora- masa alternatora 10 19 alternatora- główne zasilanie /akumulator/ ?- w kostce alternatora - wyjście na przekaźnik kontrolki ładowania ?- wyjście obrotomierza.P
Nie wiem jak to wytłumaczyć ale po wymianiwe prądnicy na alternator i usunięciu regulatora napięcia ciagnik kręci jak szalony chciałem jeszcze go podłądować bo myuślałem ze nie da rady odpalić a tu miłe zaskoczenie ciągnik kręci jak nowy od razu odpalił ładowanie na poziomie 14.5V nie mam pojęcia czym było to spowodowane czyżby prądnica miała jakieś...
Witam, proszę o pomoc bo mam problem z podłączeniem alternatora w c 385, jeśli nie podłącze kontrolki to na amperomierzu pojawia mi się ładowanie, a jak podłącze kontrolkę to nie ma ładowania. Alternator jest stary produkcji czechosłowackiej, z tego co wiem to 6 diodowy z oznaczeniami B+, M, R, T-, a regulator mam 15 i 67. Przejrzałem kilka tych schematów...
To alternator 9D , Sprawdź jeszcze szczotki, to można zrobić nie demontując alternatora , Wyjmiesz szczotko-trzymacz odkręcając małą śrubkę ,pierścienie ślizgowe już trudniej . Po tylu tatach ( nie wiem jak długo w pracy )pewnie szczotki należało by wymienić . Właśnie taki mam do roboty to i szczotki i pierścienie zwłaszcza jeden pierścień i jedna szczotka...
chyba jednak uszkodzony jest alternator bo nie ładuje on poprawnie akumulatora a piszczenie przekaznikow ustępuje kiedy pokręce nim ręką. Dodano po 3 jedna szczotka byla upalona bo zbyt krotka.PO wymianie szczotkotrzymacza wszystko ok z ładowaniem.Zmyliło mnie to wycie przekaźnika...zostal jeszcze problem z wycieraczkami i wentylatore.Jeśli dobrze rozumiem...
Możliwe usterki: 1. Lużny pasek alternatora 2. Uszkodzony mostek prostowniczy (patrz wyżej) 3. Sprawdź styki przy rozruszniku. O ile się nie mylę główny przewód ładowania biegnie do rozrusznika i dopiero do akumulatora. 4. Możliwe uszkodzenie przewodu "wyłącznik zapłonu"-alternator. Tak przynajmniej piszą w instrukcji. 5. Zmierz napięcie na alternatorze...
Witam. Mam problem z ładowaniem w samochodzie. Przy odpalonym silniku napięcie wynosi ok. 13.6V a gdy włączę jeszcze światła to spada do około 13.5V. Mierzone na klemach akumulatora, na samym alternatorze jest o około 0,1V więcej. Wykręciłem dziś alternator i wyjąłem regulator razem ze szczotkami. Jedna szczotka jest trochę dłuża od drugiej. Czy to...
Daj fotki alternatora. Szczotki sprawdzałeś?
Mam następujący problem. Podczas jazdy rozładował się akumulator jednak nie zapaliła się kontrolka od ładowania. Myślalem że to alternator, jednak po odpięciu i podłączeniu klem ładowanie wróciło ( wcześniej po odpięciu klemy auto gasło) . Przejechałem 500 km i znowu to samo. Wymontowałem alternator i zauważyłem że jedna szczotka jest o połowe krótsza...
Jaki masz alternator że regulatoraz jest ze szczotka mi?
Spsikałbym to zmywaczem do hamulców. A potem szczotka nylonowa, jak pisałem.
Ogólnie do sprawdzenia czy wogule są sprawne mam jeszcze jeden, są to znaleziska po sprzątaniu firmy i chcemy to sprawdzić wiertarką czy działają czy od razu na złom je wyrzucić. Znalazłem filmik żeby zapodać przez żarówkę 12v na szczotkę żeby wzbudzić, ale dziwna sytuacja się robi, prąd płynie a żarówką nie świeci gdy dotykam szczotki, szczotka ta...
Okazało się że mój "nowy" alternator miał wadę fabryczną pękła szczotka i dostała się na płytkę diodową. Zajrzałem też pod licznik i masz rację nissanpatrol1310 , był tam gryzoń i zrobił swoje, trochę to ogarnąłem ale problem ze światłami nie ustąpił, nie zaglądałem tam głęboko tak jak mówisz dobiorę się tam jeszcze raz i zobaczę jak to wygląda. Dzięki...
Z lewej strony + czyli akumulator, środkowy to szczotka czyli zasilanie po zapłonie, i pierwszy z prawej B czyli wzbudzenie -kontrolka.P Tak dla ścisłości, to ten alternator nie ma szczotek. Wiadomo o co Ci chodzi z tym podłączeniem, jednak piszę dlatego żeby mniej doświadczeni użytkownicy nie zadawali pytań typu: "Słyszałem, że ten alternator nie...
Cały syf w napięciu czyli szpilki biorą się nie z przekaźników a z energii zmagazynowanej w wirniku alternatora. Nie do końca się z tym stwierdzeniem zgodzę. Nie neguję faktu samoindukcji wirnika jako takiego, natomiast w momencie gdy regulator napięcia wyłącza DF w wirniku powstaje szpilka, tyle, że nie ma którędy polecieć w instalację samochodu....
Witam. Przy ori alternatorze 70A to car audio jeśli działało, to nie aż "takie prądożerne"..;) W firmach regenerujących alternatory powinni dobrać odpowiednie szczotki po producencie i nr. seryjnym alternatora..
Jaki to alternator. Z wbudowanym regulatorem, z regulatorem takim jak w maluchu czy z regulatorem osobnym ijedna szczotka podpieta do masy?? W poscienad twoim jest link do zdjec. Na jednymz nich jet przedstawiony prosty opis ja zaadoptowc co takiego alternatora regulator od malucha. Alternator pracuje przy polaryzacji z MASA NA OBUDOWIE!! Musisz miec...
Żeby podłączyć ten regulator obie szczotki muszą być odizolowane od masy, w fiacie 125p jedna szczotka ma masę na śrubce, którą jest przykręcony szczotkotrzymacz i alternator powinien mieć 9 diod. Mostek wzbudzania można dołożyć jeżeli masz alternator 6 diodowy. Żółty przewód to D+ zasilanie z mostka, dodatkowo podłączony do jednej szczotki i kontrolki...
Kupiłem kiedyś 10 rozruszników D6RA do opli, były najtańsze. Myslę sobie poprzekładam głowiczki i będa do renault, peugeotów. Poodpadały szybko magnesy, popekały szczotkotrzymacze. Alternatory do punto czy innych fiatów to taka sama padlina. Już wolę pospawać oryginał i przewinąć uzwojenie. A ja zakładam Chińskie stojany do D6RA i żaden nie wrócił....
Jeśli jest to alternator sześciodiowy, jedna szczotka jest na potencjale masy, to powinien działać regulator napięcia z alternatora fiata 125p, tylko też do sześciodiowego alternatora. obwód kontrolki wymaga zastosowania przekaźnika.
Zico, ale ten alternator (z zastavy) miał izolowane obie szczotki. Zaś tu mówimy o PAL Magneton, jedna szczotka idzie na masę.
podam ci prosty sposób sprawdzenia nigdy mnie nie zawiódł. Ten alternator ma regulowane wzbudzenie minusem ,dolna szczotka ta z trzema przewodami jest podłączona do mostka lampki ładowania i regulatora ,na pracującym silniku powinno być tam napięcie. górna połączona tylko z regulatorem, to tam regulator podaje minus do sterowania wzbudzeniem. Podłącz...
Ta wypustka ( pewnie to alternator Bosch, tylko on ma taką) czasami nie pozwala na to, aby pierścienie ustaliły się w swojej pozycji, stąd czasami szczotka bangla po izolacji jaka jest pomiędzy pierścieniami. Po prostu wychodzą za wysoko, o ile wcześniej nie ułamie się ta nadlewka. Niestety, nim się ułamie, to pęka łącznik łączący pierścień z wąsem...
dokładnie szczotka ma wystawać jakies 15 do mm
Witam, Zregenerowałem sam we własnym zakresie alternator w mojej Hondzie. Wyczyściłem go całego, wymieniłem szczotki oraz oba łożyska. Teraz gdy włącze światła czy jakikolwiek większy pobór prądu, alternator wydaje charakterystyczny delikatny świst. Tylko jest jedno ale.. Podczas regeneracji i lutowaniu szczotek spadła mi kropla cyny na uzwojenie. Co...
No był w Jawie zapłon z akusia, jest tam alternator i żeby prąd dostać trzeba prod dać, a jak niema co dać to sie stoi. Mialem jórzwiele problemów z tego powodu, rozładowany aku przez wilgoć, spalony regulator napięcia bo w alternatorze szczotka sie złamała itp. Udało mi sie odpalić ją na jeden cylinder cewką z motorynki. Ale Jawa ma dwa gary więc chciałem...
Ostatnia regeneracja była 80tys temu. Jakieś 3 lata temu. I była robiona podobno regeneracja komutatora ale co dokładnie nie mam pojęcia. Boję się tylko że jak zamontuje nowe szczotki to się coś przegrzeje albo będzie iskrzyc. Rowek ma kształt litery U i nowa Szczotka będzie dotykać slizgacza tylko brzegami póki się nie dopasuje. Tokarki w domu nie...
Regulator fiata 126 p nie nadaje się do alternatorów, w których jedna szczotka jest połączona z masą. Chyba, że odczepiłeś, to będzie działać. Czy reszta auta też pochodzi z lat 50?
Mi sprawdzał sie firmy Jezpol. Jeśli masz oryginalny alternator powinieneś kupić regulator do alternatora sześciodiodowego. Jak masz skąd, załóż gaźnik oryginalny, polecam. Masz kontrolkę ładowania, czy tylko woltomierz na desce. Oryginalny alternator ma jedną szczotkę połączoną z masą czyli z obudową alternatora a druga szczotka jest podpięta pod zacisk...
Do czego są podłaczone szczotki w alternatorze Chce zrobić alternator wlasnej produkcji ze starego wirnika i uzwojenia od MZ , Jakie napiecie i skąd mam podać na szczotki, podłaczajac ten alternator do innego motocykla z akumulatorem. Jedna na pewno do masy a druga????????? temat przeniesiono z audio (P)
Witam. Mam taki problem....przy wymianie alternatora mechanik jak dokręcał przewód do zacisku ukł. wzbudzania to go przekręcił tak że kręci się cała śruba.....Postanowiłem to jakoś poprawić i udało się to wmiarę dociągnąć, ale mam pytanie..... W jaki sposób ta śruba jest połaczona z resztą układu?? na "ścisk?? tzn ścieżka jest pod łbem śruby i jak się...
częst pomaga dodatkowa masa do korpusu alternatora . Szczotki masz razem z regulatorem napięcia -tam gdzie wchodzi kostka .Pozdrawiam
Witam wszystkich. Proszę o wskazówki czy w maździe 626 2ltr16V z 1995r. jest możliwość wyjęcia szczotek w alternatorze bez konieczności wyjmowania całego alternatora? Bo chyba dobrze rozumiem, jeżeli kontrolka od akumulatora na desce rozdz. auta raz świeci a raz nie lub trochę ,,mży" to oznacza koniec szczotek w alternatorze? Tylko niechciałbym demontować...
Wymiana szczotek w regulatorach napięcia alternatorów Magneton 55a, montowanych standardowo w samochodach Skoda Felicia 1,3, oraz ewentualna modyfikacja regulatora.
Witam serdecznie Jak w temacie do czego służy śruba widoczna w prawym górnym rogu zdjęcia alternatora.Nie miałem do niej nic podpięte podczas wymontowywania z samochodu. Pozdrawiam
Alternator: trzeba zasilić uzwojenie wzbudzenia - może z baterii, czy akumulatora, D+ do +, DF do -. A w rozruszniku najczęściej uszkadza się komutator - robi się zwarcie sektorów, albo zużyta szczotka wpada gdzie nie trzeba i coś blokuje mechanicznie. Uzwojenie raczej trudno uszkodzić.
Jutro sprawdzę tą wtyczkę. No właśnie wcześniej nie chciał się sam wzbudzić, ale po przygazówce trochę ladował a teraz to nic. Alternator zaniosłem do faceta co zajmuje się regeneracją. Na następny dzień oddal mi zrobiony. Mówił, że z diodami coś było, szczotka się kończyła no i łożyska były głośne. Podjechał bym do niego, ale bez ładowania raczej nie...
Podejrzewam, ze twoj alternator jest zgodny ze schematem, ktory ci podalem. Posle zdjecia mego alernatora i nowy schemat, i oznaczenia uzywane przez rozne firmy, aby mozna bylo zrozumiec jak dziala twoj alternator. Ale to za pare dni. Dodam tylko, ze ten żółty kabelek łączy dodatkowe diody D+ z regulatoram napiecia oraz podaje napiecie alternatora na...
Witajcie, Mam problem z ciągle odkręcającą się śrubą w alternatorze od fiata/poloneza, który mam zamontowany w ciągniku. Regularnie co kilka dni muszę ją dokręcać. Chodzi dokładnie o tą śrubę: https://obrazki.elektroda.pl/9959989200_... Mam tam daną podkładkę sprężynującą którą za każdym razem wymieniam ale to nic nie daje. Śruba i...
Witam!! W mojim BMW 320i 2.0 95r w kulki gra alternator od pewnego czasu zacoł sobie lekko popiskiwać tak na ucho było słychać że to pasek więć wymieniłem na nowy plus napinacz.niestety dalej piszczało wyciągłem altka wymieiłem łożyska wirnik oddałem do regeneracji bo ślizg (komutator) był bardzo wyjechany przetocznie go na tokarce nic nie dało.Do tego...
Witam chce zbudować sobie stanowisko do kontroli rozrusznika i alternatora a dokładniej każdego jej elementu. 1. Do badania stojanu i wirnika na razie mam induktorowy miernik izolacji ale to chyba za mało . Kiedyś widziałem u elektryka przyrząd ktróry sie składał z żarówki i jakiegoś brzęczyka i sprawdzał tym wirnik i stojan . Jakby ktoś wiedział o...
Witam. Alternator uległ uszkodzeniu? i nie ładuje, tzn. ładuje tylko na wolnych obrotach -kontrolka "braku ładowania" NIE świeci, ale jak tylko troszkę depnę na pedał gazu, to zaczyna świecić -akumulator mi padł podczas jazdy na światłach... Odpiąłem akumulator przy uruchomionym silniku na wolnych obrotach i chodził normalnie, po czym troszkę przygazowałem...
Mam problem z ładowaniem. Ładowanie wynosi 2V. Był padnięty regulator tak stwierdzono w serwisie i wymieniono. Pracowało to niby i ładowało jakiś dzień. Teraz znów brak ładowania. Wymontowałem regulator i jedna z szczotek ma zwarcie do masy a druga nie. Czy tak ma być?? Alternator BOSCH 028 903 029
Witam, mam parę pytań: 1- czy aby wymienić szczotki w alternatorze-taki z pompką-ALT-V004 należy wymontować go i rozebrać? (może ta kostka się jakoś wyciąga) 2- czy przewody można po prostu po odłączać bez żadnych konsekwencji? głównie chodzi o "węża" pod spodem alt. taki krótki reszta jest dosyć długa i chyba da się rozkręcić bez demontażu. Pytania...
Witam, proszę o poradlę czy tak może być i co ewentualnie może wydawać taki dźwięk z alternatora. Był on regenerowany. Film: https://www.youtube.com/shorts/B6gc2hbE4...
Panowie mam problem, zaczela sie zima i zaczely sie problemy - auto nie odpala bo jest problem z ładowaniem akumulatora. Wymieniłem dziś regulator, szczotki już tego wymagały - ładowanie na alternatorze (na grubym przewodzie +) wynosi 14,4V - jednak do akumulatora dochodzi juz tylko 13,2V - szukałem wszedzie czysciłem klemy, mase, styki - i nic. Dziś...
Witam. Mam taki problem... wychodze rano do maluszka, przekrecam kluczyk.. a tu kontrolki gasna, a rozrusznik ledwo co chrebocze :/ Jak sie go pchnie to zapala.. pojezdze troche po miescie i "niby" caly dzien jest OK, ale na dugi dzien to samo:/ Jak naladowalem akumulator (przez noc) to kilka dni bylo OK a potem to samo :/ Zaznaczam ze klemy mam czysciutkie...
Dobry wieczór. Mam problem z autem co jakość czas włącza się kontrolka akumulatora. Z dwa tygodnie temu padło mi całe zasilanie w aucie myślałam, że to akumulator ale okazało się że jest naładowany. Uderzyłam w alternator i się uruchomił. Podejrzewam że to szczotki się zacięły. Moje pytanie czy wiecie gdzie te szczotki i czy ciężko będzie samemu je...
BOSCH, 70A, budowa koszykowa, wąski pasek. Drażnił mnie świst łożysk, więc zdecydowałem się na ich wymianę. Zastosowałem łożyska KBC, podobno najlepsze do tego celu. Wymieniłem też łożyska ślizgowe. Jedyne, co pozostało, to regulator ze szczotkami (niebawem zostaną wymienione również, czekam na szczotki). Ale świst występuje dalej. Wiem na 100%, że...
szczotka alternator uszkodzi szczotka alternator wymiana szczotka alternator
skwierczenie zasilaczu cewki pieca tango whitenergy zasilacz
radio internetowe suszarka electrolux
ICE3B1565J – przyczyny wyłączania, auto-restart, diagnostyka, typowe usterki SMPS Koszt obostrzeń słupów SN – ceny, Siemens, ŻN, PAS, modernizacja linii średniego napięcia