Zawsze szybciej zużywa się szczotka o potencjale dodatnim między innymi przez większe iskrzenie.P
Nie dostaniesz bo nie ma w handlu, dotrzesz na papierze ściernym ze szczotek alternatora valeo typ szczotek SVX7, najmniej tarcia.
Nie sądzę żeby bieżnie były powodem problemu z ładowaniem chociaż dolny pierścień ciemny świadczy o braku komutacji albo zacięta szczotka lub uszkodzone uzwojenie wirnika.
Wygląda to raczej na jakieś zwarcie.Sprawdź pewność połączeń w obwodzie alternatora
Nagle przestał ładować . Wymontowałem i rozebrałem alternator i okazało się ,że jedna szczotka jest bardzo krótka a pierścienie komutatora mają duże wgłębienia. Powymieniałem ci trzeba ,posprawdzałem wg. podpowiedzi z Y.T. .Jednak przed zamontowaniem ,chciałem sprawdzić jeszcze sprawność regulatora napięcia . Jednak nie znalazłem jak to zrobić w przypadku...
Typowa usterka. Brak szczotek w alternatorze Valeo. Szczotki svx7.
- brak kontaktu szczotko-trzymacza - zawieszona szczotka, lub brak kontaktu szczotki - uszkodziłeś regulator - nie podpięty B+ pozdrawiam
Pierścienie ślizgowe. Bo znając alternatory Valeo szczotki tam są trwalsze niż pierścienie.
Sprawdzałeś mostek?
Nic niestety nie ogarniesz. Prawdopodobnie uszkodzeniu uległ mostek w alternatorze stąd żarząca się kontrolka ładowania. Idź stąd. Szczotki się skończyły. Alternator Valeo/Bosch?
Szukaj w firmie naprawiającej alternatory.
Dziś wymontowałem szczotki/reg. napięcia. Alternator VALEO. Szczotki oczywiście zjechane. Przylutowałem nowe. Co prawda muszą się dotrzeć, ale objaw taki sam. Kontrolka raz świeci, raz nie. Na nowych szczotkach nie za każdym razem jest ładowanie. Chyba wychodzi na regulator napięcia. Rozumiem, że włączam zapłon, przewód od kontrolki ładowania zwieram...
Tego chyba tak łatwo nie sprawdzę. Na oko tego nie widać, ale domyślam się, że bicie byłoby liczone w setnych milimetra. Uruchamiałem już na starych szczotkach póki nowe mi nie przyszły i nie zauważyłem nic niepokojącego. Czy powinienem podczas pracy alternatora zwrócić na coś szczególną uwagę co wskazywało by na owal?
Jeżeli masz alternator Boscha to na 99,99 % masz uszkodzony regulator F00M......... . Jeżeli masz Valeo to koniec szczotek +/lub konieć bieżni ślizgowej.
Witam, może ktoś z kolegów orientuje się jakie szczotki, a dokładniej chodzi mi o ich wymiar siedzą w alternatorze Valeo 120A VW Passat 2001r. B5?
Tak jak myślałem - nic nie było "skopane przy naprawie". Wystarczyło, że przejechałem kilkaset kilometrów, komutator wraz ze szczotkami się dotarł i kontrolka ładowania znika od razu po odpaleniu. Podsumowanie dla zainteresowanych - po wymianie szczotek i komutatora trzeba pozwolić im się dotrzeć. Zamykam.
Witam klient zgłosił uszkodzony obrotomierz i świecąca kontrolka ładowania diagnoza prosta brak ładowania alternator Valeo 60A po zdjęciu regulatora mocno wytarty wewnętrzny pierścień aż popękany szczotka jakby wypalona, wymiana alternatora na Boscha 70A, po uruchomieniu wszystko jest ok. gdyby nie to że po paru minutach alternator jest dość gorący...
Witam Podczas jazdy czasami zaczyna gwizdać alternator, na wolnych obrotach oprócz gwizdu występuje też pulsowanie świateł. Pomaga zgaszenie silnika i ponowne odpalenie. Czasami gwizdanie powraca po kilku sekundach, czasami po dwóch dniach. Kontrolka od ładowania się nie świeci (przy uruchomionym silniku oczywiście). Odgłos (tego gwizdu) jest dokładnie...
Miałem już przypadki że klient przyniósł do naprawy taki właśnie Chiński rozrusznik czy alternator (po pół roku pracy w samochodzie i oczywiście po gwarancji:) i części nie chciały pasować. Co prawda zdarza się to sporadycznie ale uważać trzeba. No jest tak-np szczotkotrzymacz z chińskiego odpowiednika D6RA różnił się od Valeo-był niższy, i oryginalna...
Włącz swiatla krotkie i zapal silnik jesli zauwazysz ze po zapaleniu i przegazowaniu robia sie jasniejsze to regulator ok a napiecie 14,4 jest ok Ale sprawdz regulator w moim zamarzla mi szczotka i raz bylo ladowanie a raz nie -ewentualnie wymien same szczotki potrzebna cyna i lutownica koszt szcotek 0k.8zl do regulatora Valeo
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Rozebrałem i naprawiłem. Skończyły się szczotki, przelutowałem szczotki na inne żeby dojechać jutro do pracy i wrócić. Szukam tego regulatora ale wszędzie go brak, a nt alternatora to A 14 VI 41 a nie 35
Może lekkie opukanie pomoże na chwilę? Chyba po głowie. Jeżeli masz alternator Valeo to na 99% szczotki w regulatorze, natomiast jeżeli masz Bosch'a to regulator do wymiany. Oblukaj pierścienie, jeżeli duże rowki to też wymień. Rzuć fotkami to ułatwi temat.
Byż może że przepuszcza frajlaufszajba,jezeli tem alternator ma ją zamontowaną.
wierzyć się nie chce: http://sklep.salko.pl/produkt,55382,182,... chcesz foto szczotek? A może na jutiub mam wrzucić filmik jak się je wymienia?
Panowie może ktoś załatwił by mi taki regulator bo w będiksie proponują mi 490 zł alternator po regenaracji ale mój alternator działa tylko szczotki wyjarało.
Szkoda, ze nie wiem gdzie mieszkasz, bo bym ci podesłał taki regulator, bo mam kilka alternatorów, chyba maja podobne mocowania na dwie śrubki, ale nie wiem czy sprawne, ale regulatory mają. Dziś niedziela to odpuść już go sobie, ale jutro zakup nowy ten regulatorek i sądzę, że w końcu tym sposobem, problem Twój zostanie rozwiązany. Nie wiem, jakie...
Witam! Pojawił się następujący problem: brak ładowania z alternatora VALEO. Po przyłożeniu miernika do akumulatora i odpaleniu auta napięcie nie przekroczyło progu 12,0V, tutaj upewniłem się, że jest brak ładowania. Po przekręceniu kluczykiem w stacyjce zapala się kontrolka czerwona akumulatora. Uważam, że to dobry objaw i wówczas w tym momencie powinno...
Witam Mam problem z ładowaniem , Renault clio alternator Valeo , podczas jazdy zapaliła sie kontrolka od braku ładowania . Alternator nie ładuje , rozebrałem go wymieniłem tylko szczotki (szczotkotrzymacz i regulator napięcia to jedna całość ) bo był czas już na nie ( 5 mm ) przetoczyłem komutator bo były rowki od szczotek . Wirnik ma rzejście , jak...
zauważyłem ostatnio że wszelkie żarówki jak i wyświetlacz w liczniku strasznie mi mruga domyślam się że to ładowanie. ale nie wiem czy to regulator napięcia czy szczotki, próbowałem wyjąć alternator ale okazuje się że to problem bo jest przykręcony razem z pompą wspomagania alternator to valeo ile może kosztować regulator i czy jest on razem ze szczotkami?...
https://as-pl.com/pl/u/TG11C027 Jak dasz radę wymontujesz sam regulator, ale z doświadczenia powiem, że nie warto - skończyła się bieżnia na wirniku tego alternatora i trzeba wymienić bieżnię+szczotki plus najczęściej też łożyska.
Witam. Problem dotyczy alternatora z Getza 1.1 Alternator VALEO 2655517 Generalnie mam jedno szybkie pytanie czy po wyjęciu regulatora napięcia, powinno być przejście pomiędzy dwoma szczotkami ? Regulator napięcia taki: http://www.as-pl.com/p/ARE3060
Witam. Jakie łożyska i szczotki do alternatora Micra k12 1.2 23100 AX62A TG8S019 Valeo
Kończą się szczotki alternatora + jeśli to alternator Valeo 120a należy wymienić także wirnik alternatora AR3002, ponieważ jest to wada fabryczna o której niektórzy nie wiedzą.
Szukam numerów części do alternatora Valeo 2542966D Wytarty pierścień ślizgowy i szczotki Gdzie można znaleźć katalog z częściami do alternatorów, W hurtowniach motoryzacyjnych często wystarczy tylko podanie numeru alternatora i mają wykaz wszystkich części
Na początek sprawdź szczotki, jeśli nie pomoże to najprawdopodobniej uszkodzony regulator. W tych alternatorach są regulatory VALEO, które dość często się sypią.
Witam!!! Posiadam alternator od poloneza i chce go założyć do ciągnika Ursus C-330. Posiadam regulator jak na zdjęciu. Aletrnator był sprawdzany przez mojego kolegę i mnie wartości sa nasępujące: -Diody wzbudzenia mierzone na zakresie diody 936 mV -Diody minusowe (na obudowie) 783 mV -Diody plusowe 760 pare dokładnie nie pamiętam -Cewki twornika po...
Ależ mostki tam wytrzymują, niepotrzebnie wymieniałeś. Regulator też, lutujesz nowe szczotki -SVX7-i to działa. To, że wymieniłeś wirnik to bardzo dobrze-pęka tam doprowadzenie z pierścieni do cewki wirnika i wirnik do przewijania albo wymiany. Uważaj przy składaniu aby ci nigdzie nie obcierał-śruby dokręcaj równo i popukuj sobie przez jakąś przedłużkę...
Wymiana wirnika.Kup używke boscha wymień łożyska,ew.pierścienie,szczotki i dzida.
Jest to alternator VALEO. Rano zdemontuję i sprawdzę szczotki, a jeżeli nie to, to na warsztat. Z uwagi, że jest w tym aucie tyle elektroniki, której nie miałem w "beczce", więc cokolwiek mi się psuje nigdy nie wiem, czy to jest właśnie ten element, czy jakaś niespodzianka, których już kilka doświadczyłem.
Zgadzam się,regulatory awaryjne to fakt, ale "kończą" się w nich także bardzo często "pierścienie" wirnika. Dodano po 57 Ale z wymianą nie ma problemu w przeciwieństwie do chorego alternatora Valeo
Regulator to bardzo rzadko padał w tych alternatorach. Standardowo szczotki, rowy na pierścieniach ale często też wirniki się obrywały. Szczotki wymienne bez problemu, jesli wirnik to mało opłacalna naprawa.
L - to wyjście na lampkę, + to zasilanie wzbudzenia po zapłonie. Powinien być zamontowany właściwy regulator - osobiście polecam orginalny Valeo który kosztuje około 75zł. A i warto sprawdzic jak wygląda pierścień na wirniku, jeśli ma głębokie wyżłobienie po szczotkach polecam zregenerować cały alternator - koszt około 300-400zł. Dodano po 2 I przypomniałem...
Jak sądzę silnik 2,0 diesel. Mycie alternatora tam w 100% przypadków kończy się tym, że znika ładowanie. W oka mgnieniu lecą pierścienie ślizgowe i szczotki, to jeżeli masz alternator Valeo. Bosch jeszcze jakoś to wytrzymuje.
Witam. Od Panu dni mam problem z ładowaniem w moim golfiku. Jechałem jak codziennie do Pracy a tu nagle zapala sie czerwona kontrolka ładowania i ie chce zgasnąć. Dojechałem do pracy, wróciłem do domu. Po paru min chciałem ponownie odpalić auto i ... lipa (rozrusznik nie kręcił). Postanowiłem wymienic regulator napięcia. Nic nie pomogło. Dostałem od...
Niekoniecznie ,ale trzeba dokładnie wiedzieć jaki się ma alternator ponieważ szły Delco. Valeo i Deawoo najlepiej nr alternatora.P
Valeo 150a 2542343
Witam.Od pewnego czasu nie mogę poradzić sobie z ładowaniem (Rover 218d,95r alt-Valeo). Najpierw zaczęła się zapalać kontrolka ładowania, gasła pow.2000obr/min. Wymieniłem szczotki-bez zmian, wymieniłem pierścienie na wirniku-pomogło, jeden był przetarty. 2 dni szczęścia i nagle z pod maski dym (z alternatora), okazało się że śruba do której przykręca...
Rozrusznik nie jest z Valeo , tylko jakiś no name . Pytałem gdzie mogę dostać twornik do alternatora z Valeo . :)
Mam nietypowe pytanie dotyczące alternatora. Znalazłem jeden artykuł który opisuje taką pracę, a mianowicie. Będąc na wakacjach i wracając do domu, padło mi ładowanie w mercedesie a klasy 1,6 pb. Nie było innej opcji z powodu braku czasu, musiałem samochód zostawić i wrócić do domu. Zakupiłem używany alternator, Valeo 90A poddałem go wymianie łożysk,...
Ale ty kolego Motronic nie raz już robileś alternator więc Valeo to dla ciebie nie problem. A autor tematu ma lutownicę bo trzeba raz rozlutować mostek by się dobrac do uzwojenia, dwa trzeba odpowiednio spasować stojan bo ma małą szparkę stojan-obudowa. Komutator jest obudowany plastikami i bardzo łatwo uszkodzić ośkę, co spowduje duże bicia na szczotkach....
Plusa możesz podciągnąć z bezpieczników(po kluczyku) ,z zasilania cewki zapłonowej tylko byś musiał dać bezpiecznik.Weź wyciąg regulator z tego starego alternatora (nie jest to trudne),może są tylko szczotki krótkie lub zawieszone.
Rgulator na drugim zdjęciu jest od Valeo\Paris Rhone i nigdy nie był stosowany w oplu.Ktos tam coś przerabiał. Rgulator jest łatwy w nabyciu i koszt zakupu nie przekroczy kwoty 50 zł Jeżeli nie ma napięcia na szczotkach, to trzena sprawdzić czy regulator jest zasilany z s sieci samochodu
Może nieodpowiedniej mocy lub Sprawdź stan szczotek i pierścieni
Dzień dobry, Zakupiłem i wymieniłem alternator na regenerowany Valeo. W starym, jak się okazało, szczotki były na wykończeniu. Nowy alternator po uruchomieniu silnika nie ładuje, mierzone napięcie bezpośrednio na alternatorze i na klemach akumulatora. Po lekkim podniesieniu obrotów (1200-1300) ładowanie jest i wynosi 14,4 V i jest stabilne także na...
Witam. Posiadam alternator z pojazdu FORD S-MAX o oznaczeniach: FoMoCo AG9T-10300-AA 14V 150A BEFYA 113016112 16/13 VALEO 2610695B TG15C174 Zdjęcie z naklejki: [center][url=https://obrazki.elektroda.p... Numery części z katalogu Ford: 1. 1678608...
Witam, Meganka z silnikiem 1.6 benzyna czasami brakuje ładowania , alternator wyciągnięty szczotki końcówka więc wymieniłem cały regulator. Po złożeniu problem dalej występuje jest to alternator valeo. Diody w mostku prostownivzym mogą raz puszczać a raz nie?
Trzech różnych fachowców od Bmw się poddało Kolego mercedes nie ośmieszaj się. W alternatorze zostały wymienione łożyska , mostek z diodami , ślizg , regulator napięcia razem ze szczotkami To tylko stojan , obudowa i część wirnika nie została wymieniona? Nie wierzę . Szybciej, taniej , łatwiej wymienić cały alternator.
Orginalne szczotki mają oznaczenie svx7.
Witaj dziękuję za twoje zainteresowanie Teraz za bardzo nie mam kiedy wymienić szczotek rzadko jeżdżę Scenicem tyko firmowym Traficem, zrobię jak mówisz pomyślałem o tym samym że zamiennik może mieć za mało Volt do zbudzenia nowego regulatora nie będę rozkompletowywał tylko kupie nowe szczotki bo jeśli starym padła i również i elektronika? Mam również...
To iż tak mówili to wynika z ich niewiedzy, komutator może zamieniać prąd zmienny na stały i odwrotnie zaś pierścienie ślizgowe nie i dlatego jest potrzebny układ diod prostowniczych. Pierścienie mają stały kontakt ze szczotkami zaś styki komutatora mają styczność ze szczotkami naprzemiennie. W linku artykuł wyjaśniający różnicę miedzy komutatorem i...
Fajnie by było żebyś podał numery alt. obstawiam że jest to valeo. proponuje wyjać alternator do przeglądu mogą kończyć się szczotki lub pierścienie na tworniku, lub regulator jeśli jest z komunikacją
A jaki może być koszt naprawy tego co mam bo kupię używek i nie wiadomo ile po chodzi :/ Powiem uczciwie - Valeo nie rozbieram, bo dla mnie to są "śmietniki" a nie alternatory - mam uraz po prostu do nich. Natomiast do tego co wysłałem kupisz nowy regulator wraz ze szczotkami (jest to jeden element - koszt z 30 złotych) i jeżdzisz dalej. Dla przykładu...
No to Valeo 120A, więc potrzebujesz nowego wirnika nr części AR3002 + łożyska 6303 oraz 6202, a także nowe szczotki svx7.
Witam a na pewno to alternator sprawdzałeś sprzegiełko na alternatorze ? Jaka firma alternatora wiem że Valeo padają na wirniki . Zależy ile masz przejechane bo szczotki raczej odpadają chyba że mechanicznie uszkodzone. Nie słyszysz dziwnych dźwięków w czasie pracy silnika z okolic alternatora??
Sa to typowe objawy kiepskiej baterii. Kiepskiej jakościowo? Bo jeśli chodzi o stan naładowania to przez ostatnie pół roku nie musiałem do niej zaglądać , w morzy -18 zapalał bez problemów, stoi na parkingu pod blokiem. Byłem w warsztacie gdzie mają komputer diagnostyczny ale najbliższy termin na koniec kwietnia , i jak tu nie próbować samemu coś naprawić....
WITAM ! Mam też PASSATA B3, i przerobiłem temat alternatora dokładnie. W tych samochodach są stosowane dwie marki alternatorów tzn: BOSCH i VALEO. Zasada działania jest taka sama, różnią się tylko mechanicznie. Podłączenia do alternatora : 1. czerwony - gruby ładowanie do akumulatora mocowany śrubą 2. niebieski - cienki lampka kontrolna mocowany na...
Bzdura jak diabli z tym paskiem, zresztą ślizgający pasek to przy okazji taki skowyt jaki wydaje gwałcona dziwka gdzieś ma Marsie. Nie ma szczotek i przy okazji pierścieni ślizgowych, co normalne w alternatorach Valeo.
Witam Moim problemem jest zanikanie ładowania w Renault Scenic 1.9 DCI. Przy pewnym zakresie wyższych obrotów silnika zapala się kontrolka od ładowania. Można też zauważyć po przygasających światłach, że w momencie zapalenia się kontrolki zanika ładowanie. Zanikanie jest nie regularne. Zaniki pojawiają się czasami przy większych, czasami przy mniejszych...
Witam . Trafił do mnie dziwny wodny alternator Valeo z jakiegoś renault . Alternator ten jest o tyle dziwny , że posiada 8 diod prostowniczych w mostku . Usterka odpaliła diody D1 D2 D3 i D4 . Zastanawia mnie poco są dodatkowe diody D7 i D8 wpięte do trzeciej fazy . Dziwne jest też rozwiązanie regulatora . Ma wbudowany szczotkotrzymacz i dwa wyjścia...
Szczotki nie wiele pomogą, ponieważ trzeba by je wymienić razem z komutatorem/wirnikiem. I w alternatorach Valeo właśnie się najczęsciej kończą.
Awaria usunięta. Winne zużyte szczotki, właściwie to jedna zostało z niej około 6mm wysokości. Pod nią właśnie był też wytarty pierścień około 1mm rowek, nie wyglądał dobrze ale i tragedii nie było więc z uwagi na brak czasu na bardziej generalny remont wymieniłem tylko same szczotki. Wczoraj wytargałem altka z auta dziś dokupiłem szczotki i wymieniłem....
Mógł paśc. Może też ktoś wcisnął analogowy . I to zakłóca magistrale BSS Zamontowany jest regulator 2542604, w szczotkach ktoś już grzebał, przy okazji jest cały pordzewały. Rozumiem, że nie jest to odpowiednio dobrany regulator. Numer alternatora 7799204 lub pełny numer 12317799204. TG17C048 Ewentualnie jaki tam powinien być zamontowany? 2542856:...
Szczotko-trzymacz z regulatorem nie wygląda źle ale profilaktycznie jutro nowy przyjdzie (70zl)
Pierścienie mają oporność 4,4 Ohm. Alternator jest firmy Valeo. Po oczyszczeniu regulatora znalazłem miejsca mocowania szczotek - wylutowałem je i wstawiłem nowe. Nic to nie dało. Ładowania dalej brak. Po odpięciu przewodów D+i B+ kontrolka ledwo się żarzy, Dodam jeszcze, że w początkowym etapie usterki kontrolka ładowania świeciła intensywnie po rozruchu,...
Witam. Czy w tym modelu (rok 99 /2,2 turbodiesel /alternator valeo) jest możliwość wymiany re.napięcia bez wymontowania alternatora? Odkręciłem dwie nakrętki mocujące i nic. Czy jest nakrętka na ośi wirnika która trzyma szczotki z regulatorem?
Nie musi być i żarówki. Ważne aby na zacisk L podać napięcie po kluczyku zapłonu. Jak tam nic nie będzie to i tak alternator powinien się wzbudzić z pozostałości magnetycznej, ale na stosunkowo sporych obrotach. Nim to Valeo gdziekolwiek zamontujesz to sprawdź w jakim stanie są pierścienie ślizgowe i szczotki. Pewnie na pierścieniach rowy jak okopy.
No jedyne sensowne wytłumaczenie to puściło coś w regulatorze jak lutowałem nowe szczotki bo trochę je musiałem pogrzać zanim puściły te pozaginane tulejki. Regulator oryginalny 20letni :)
szczotki i owszem,ale jak znam to nieszczęsne Valeo,jest już po pierścieniach slizgowych.
Dzięki, jutro będe miał auto to sprawdzę. Dzisiaj jest u znajomego w garażu. Może być też tak że będzie odpalał ale jak tylko coś siądzie to dam znać. W każdym razie jutro pomierzę napięcie. Czy jest możliwość że rozrusznik tworzy zwarcie albo alternator ? Ostatnio przed wymianą rozrusznika w poprzednim zawieszały się szczotki (Valeo) teraz kupiłem...
szczotki sprawdzić, jak i pierścienie ślizgowe, w Valeo jest to słaby węzeł
Witam Alternator Valeo, i chyba udało się naprawić . Po zdemontowaniu alternatora okazało się ,że regulator napięcia jest dobry, ale dalej jest ta usterka. Podczas dalszego sprawdzania wyszło ,że wystarczyło wyczyścić komutator na wirniku z osadów po startych szczotkach i wilgoci. Po tej operacji wszystko wróciło do normy. Przy własnej robocie i pomocy...
Witam, jak w temacie potrzebuję podłączyć regulator VALEO do alternatora BOSH. Starego uszkodzonego regulatora użyję jako szczotko-trzymacz i wyprowadzę bezpośrednio od szczotek przewody do szczotek w regulatorze VALEO. Następnie potrzebuję podłączyć wyjścia z regulatora VALEO w te same miejsca co oryginalny i tutaj pojawiają się pytania. Na załączonej...
Trudno pomagać jak sprzętu nie ma się w ręce. Żarzenie kontrolki nie nasila się w czasie zwiększonego obciążenia elektrycznego? Silnik pracuje bez świateł- żarzy się lekko, włączysz światła żarzy się mocniej, włączysz dodatkowo ogrzewanie szyby bądź nadmuch na max- żarzy się całkiem wyraźnie? Jeżeli alternator Bosch i pojazd ma przejechane więcej niż...
Alternator oczywisćie używany , jutro będą fotki bez dekla , regulator już wyciągałem ale szczrze zobaczyłem tylko stan szczotek były ok i złożyłem z powrotem , ale nie zobaczyłem jak komutator wygląda .
Z mojej praktyki zauważyłem że alternatory Valeo trzeba naprawiać po około 250 tys przebiegu. Naprawa polega na wymianie szczotek. Bosch też coś koło tego jeżeli wcześniej nie sypnie się regulator. Rozruszniki to już bardzo różnie, są takie egzemplarze w danej marce że przy 100 a inny przy 350 tys musisz robić. W tamtym tygodniu robiłem rozrusznik w...
A alternatory wcale super trwałe nie są - żywotność z reguły zawiera sie pomiędzy 100 a 200 tys. km - albo łozyska zaczynają wyć, albo szczotki sie kończą. Z moich obserwacji np Valeo traci szczotki przy około 220-250 tys km. Nabijasz nowe szczotki i dalej jazda.
hmmm a mi pokazuje 6201 12x32x10 i 6203 17x40x12 ..... Drugie pytanie to maja byc wysoko obrotowe C3? JAkie marki mialem fag ale sie rozleciały kupować skf albo KOYO Pytanie czy to może byc wina rozrusznika. Problem taki ze wszystkie lampki sie pala, jednak jak kręcę to tak jaby w ogole byl rozładowany akumulator, jednak jak daje aku do ładowania to...
W ciągu dalszym nie wiemy jaki motor Ja u siebie przerabiałem w 1,1 mpi fabryczny pękł i po jakimś czasie stanął tak ze nawet odpalić sie nie dało Pojechałem do sklepu z częściami do fiata /alfy usłyszałem Alternator magneti na 100% oryginał Fakt był na nim napis magneti-pożył 9 miesięcy i zatarły się łożyska na amen Reklamacje uznano Obecnie w aucie...
Witam ! Mam pewien problem może ktoś coś podpowie - w pracy mamy wózek widłowy MITSUBISHI dzisiaj wymieniałem alternator bo sie rozpadł i to dokładnie i oczywiście akumulator (centra 35 Ah) i mimo to nadal pali sie kontrolka ładowania .Alternator ładuje bo pomiary zostały wykonane a mimo to ładowanie sie świeci i gdzie szukać przyczyny alternator oryginalny(...
Czyli same uniwersalne porady ( czytaj-bezsensowne), bo: -pasek tam jest micro-V i jest samonapinacz. Nie będzie ślizgał. -regulator? szczotki? A może się wpierw zapytać jaki ma alternator, bo może być Bosch, Valeo lub Mitsubischi. Równie dobrze mogłeś napisać, że mu puszcza w obie strony frajlaufszajba, i kto wie-może byś trafił? :lol:
Witam Mam problem ze zbyt wysokim napięciem ładowania tzn. ponad 14,8V. Auto Megane II ph II 2006 1.4 16V silnik K4J740 alternator Valeo 110A TG11C055 Półtora roku temu wymieniałem szczotki i łożyska w tym alternatorze i po tym zabiegu ładowanie było prawidłowe tzn. około 14,43V. Obecnie mam na stałe wpięty woltomierz panelowy, aby kontrolować akumulator...
dziękuję bardzo za zainteresowanie, przyczyną usterki okazały się szczotki w regulatorze, widocznie jakoś to wszystko się kręciło na tych 5mm do momentu rozbiórki- po wymianie wszystko gra
Powtarzam..rok temu na tym alternatorze podgrzewacz działał non stop i nic nie dymiło... założyłem ten z allegro tylko przełożyłem szczotki z regulatorem z mojego do tego z allegro bo w moim były szczotki wymienione.. i na tym z allegro póki co dymku nie uświadczyłem
Witam od ponad roku mam problem ze Skodą Octavia 2.0 AQY 2002. Często , nie zawsze, jest tak że miga oświetlenie wnętrza, lampka sufitowa, kontrolki na desce, wyświetlacz maxi dot, wyświetlacz klimatronika, podświetlenie zegarów, widać też na światłach mijania że migają. Każde załączenie dodatkowego obciążenia powoduje duże "mignięcie" wszystkich możliwych...
witam wszystkich mam problem z Reno scenikiem a mianowicie w moim aucie z skończyły się szczotki kupiłem nowy regulator napięcia zamiennik za Valeo Po zamontowaniu okazało się alternator rozładowuje mi akumulator na postoju w czasie pracy ładuje książkowo gdy na noc odłączyłem kabel plusowy przy alternatorze akumulator rano był w porządku pytanie brzmi...
Witam wszystkich Posiadam wv jette 1,6 z 1991r...Mam w niej alternator valeo 65 A...Nie dawno wymieniałem w nim regulator napięcia na nowy oraz szczotki...Akumlator wymieniany na nowy na jesieni...Noi po 3 dniach stania bez uruchamiania akumlator siedzi....Akumlator napewno trzyma ponieważ po odłączeniu klemy się nie rozładowywuje...Badałem ją miernikiem...
Jeszcze raz powtarzam, ten kabel nie ma żadnego znaczenia do poprawnej pracy alternatora Ma znaczenie. Najczęściej miałem dwie opcje usterki, regulator albo diody wzbudzenia, rzadziej wypalone pierścienie. W Valeo najczęściej własnie uszkodzone są pierścienie, co ciekawe szczotek jeszcze zostaje kupa. W Bosch pierścienie albo regulator (sam, jeżeli...
Sprawdzałeś czy pierścień nie jest nabity za głęboko lub za mało? Wtedy szczotki mogą robić zwarcie. Ewentualnie poleciała jakaś dioda ale nie pisałeś czy wcześniej alternator działał do momentu wymiany pierścieni.
Nie ma upalonej diody mocy, bo napięcie trzyma niezależnie od obciążenia, (o czym pisał wcześniej) a tak by nie było. Ma regulator napięcia na zbyt niskie napięcie i to wszystko. Mój fabryczny taki był i go przerobiłem. Jak padły w nim szczotki to kupiłem sobie nowy za 20zł i okazało się że znów mam za niskie napięcie.
szczotka valeo alternator alternator valeo valeo alternator
mitsubishi przewód seicento klema suzuki wagon
ps663 fartuch płytka spawarki naprawa
Renault Master 2.3 - Problemy z odpalaniem a nieszczelny dolot Zestaw kina domowego 7.1 a film w 2.1 - działanie głośników