Zawsze szybciej zużywa się szczotka o potencjale dodatnim między innymi przez większe iskrzenie.P
Nie sądzę żeby bieżnie były powodem problemu z ładowaniem chociaż dolny pierścień ciemny świadczy o braku komutacji albo zacięta szczotka lub uszkodzone uzwojenie wirnika.
Wygląda to raczej na jakieś zwarcie.Sprawdź pewność połączeń w obwodzie alternatora
Sprawdzałeś mostek?
Witam, może ktoś z kolegów orientuje się jakie szczotki, a dokładniej chodzi mi o ich wymiar siedzą w alternatorze Valeo 120A VW Passat 2001r. B5?
Byż może że przepuszcza frajlaufszajba,jezeli tem alternator ma ją zamontowaną.
Witam. Problem dotyczy alternatora z Getza 1.1 Alternator VALEO 2655517 Generalnie mam jedno szybkie pytanie czy po wyjęciu regulatora napięcia, powinno być przejście pomiędzy dwoma szczotkami ? Regulator napięcia taki: http://www.as-pl.com/p/ARE3060
Nie dostaniesz bo nie ma w handlu, dotrzesz na papierze ściernym ze szczotek alternatora valeo typ szczotek SVX7, najmniej tarcia.
Witam mam passata b4 z silnikiem 1.8 90 KM ABS i ostatnio zaczął piszczeć alternator. Pisk dochodzi z tyłu, tak jakby spod tego plastiku. Obstawiam łożysko i chciałbym już wymienić oba tylko potrzebuję ich rozmiary ponieważ wolałbym kupić i wymienić niż rozbierać, jeździć, kupować i dopiero składać. Alternator Valeo 70A, spisałem nry: Valeo 14V 70A,...
Witam. Alternator jak w temacie Valeo TG 17C030 180A, ze Sprintera. Zaciski wejściowe regulatora oznaczone: "1" i "2". Czy jest możliwość sprawdzić go na stole? Jak podłączyć? Czy można sprawdzić sam regulator?
Witam. Regenerowałem alternator Valeo 120A 038903023S ( miał wytarty dość mocno komutator - ale działał bez zarzutu). Wymieniłem łożyska, komutator, szczotki w regulatorze. Po założeniu w samochodzie jest problem :) Powyżej 4tys obrotów zapala się kontrolka ładowania i napięcie wzrasta liniowo wraz z obrotami do 16V. Do 4tys napięcie ładowania jest...
Alternator start stop PSA valeo IST 180A. Zaznaczone na zdj. czerwonym kolorem miejsce połączenia uzwojenie stojana. W jakim celu jest ta blaszka miedzy połączeniem uzwojenia, spełnia jakąś rolę ? https://obrazki.elektroda.pl/9862241700_... https://obrazki.elektroda.pl/3117396300_...
Mam taki alternator uszkodzony. Potrzebuje zamówić do niego regulator i mostek prostowniczy. Po danych z naklejki nikt nie potrafi dobrać. Jest to jakaś podróba Valeo. Może ktoś potrafi to rozszyfrować. Będę bardzo wdzięczny.
Witam Zacznę od tego ze w mechanice jestem zielony. Otrzymałem od ojca Passata b3 1.9tdi. z 93r . Eksploatuję go b. rzadko. Po ostatniej jeździe zauważyłem ze pali się kontrolka akumulatora. Popytałem i każdy zalecał sprawdzić szczotki. Wziąłem sie za rozkręcanie. Szło gładko do momentu aż nie mogłem zdjąć pokrywy ze zdj . auto 21 lat myślałem ze coś...
Witam, pisałem kilka dni temu na temat alternatora z oznaczeniem B+ i L. Problem polega w tym, że kontrolka w ogóle nie reaguje, podłączyłem go według tego schematu co na zdjęciu: https://obrazki.elektroda.pl/9197144700_... https://obrazki.elektroda.pl/6823745200_... https://obrazki.elektroda.pl/5933362900_...
Od jakiegoś czasu alternator przestawał ładować po czym po chwili działał,działo sie tak kilkakrotnie. Sprawdziłem połączenie-brak prądu wzbudzenia ze stacyjki. Czy od stacyjki idą jakieś kostki itp.???Proszę o jakieś sugestie
Chodzi o to co na foto. Krótko-czy podczas naprawy (wymiana pierścieni, szczotek) zakładacie je czy wywalacie w kosz? http://obrazki.elektroda.pl/5439028200_1...
Włącz swiatla krotkie i zapal silnik jesli zauwazysz ze po zapaleniu i przegazowaniu robia sie jasniejsze to regulator ok a napiecie 14,4 jest ok Ale sprawdz regulator w moim zamarzla mi szczotka i raz bylo ladowanie a raz nie -ewentualnie wymien same szczotki potrzebna cyna i lutownica koszt szcotek 0k.8zl do regulatora Valeo
witam.potrzebuję podpowiedzi od fachowców z branży.mianowicie sprawdziłem alternator na stole i ładuje 14.3V ale bździ kontrolka od wzbudzenia.pierwsza myśl uszkodzona któraś z diód wzbudzenia.sprawdzam je przez żarówkę 45W i jest ok.diody plusowe i minusowe też sprawdzone tylko tu mała wątpliwość.przy wpiętym regulatorze diody minusowe przy polaryzacji...
Witam klient zgłosił uszkodzony obrotomierz i świecąca kontrolka ładowania diagnoza prosta brak ładowania alternator Valeo 60A po zdjęciu regulatora mocno wytarty wewnętrzny pierścień aż popękany szczotka jakby wypalona, wymiana alternatora na Boscha 70A, po uruchomieniu wszystko jest ok. gdyby nie to że po paru minutach alternator jest dość gorący...
Jeżeli masz alternator Boscha to na 99,99 % masz uszkodzony regulator F00M......... . Jeżeli masz Valeo to koniec szczotek +/lub konieć bieżni ślizgowej.
Szukaj w firmie naprawiającej alternatory.
Pewnie są prostsze sposoby, ja znam jedynie sposób z zewnętrznym zasilaczem regulowanym. Czyli trzeba wymontować regulator, podpiąć pod zasilacz, dać jakieś obciążenie np. żarówka i regulować napięcie 11-16V .... jeśli będzie stabilizacja na wyjściu 13,75-14,4V to jest sprawny. Ogólnie zawsze się to sprawdza w samochodzie: - sprawdzasz napięcie na wyłączonym...
Nic niestety nie ogarniesz. Prawdopodobnie uszkodzeniu uległ mostek w alternatorze stąd żarząca się kontrolka ładowania. Idź stąd. Szczotki się skończyły. Alternator Valeo/Bosch?
Typowa usterka. Brak szczotek w alternatorze Valeo. Szczotki svx7.
Pierścienie ślizgowe. Bo znając alternatory Valeo szczotki tam są trwalsze niż pierścienie.
Nagle przestał ładować . Wymontowałem i rozebrałem alternator i okazało się ,że jedna szczotka jest bardzo krótka a pierścienie komutatora mają duże wgłębienia. Powymieniałem ci trzeba ,posprawdzałem wg. podpowiedzi z Y.T. .Jednak przed zamontowaniem ,chciałem sprawdzić jeszcze sprawność regulatora napięcia . Jednak nie znalazłem jak to zrobić w przypadku...
Tego chyba tak łatwo nie sprawdzę. Na oko tego nie widać, ale domyślam się, że bicie byłoby liczone w setnych milimetra. Uruchamiałem już na starych szczotkach póki nowe mi nie przyszły i nie zauważyłem nic niepokojącego. Czy powinienem podczas pracy alternatora zwrócić na coś szczególną uwagę co wskazywało by na owal?
Dziś wymontowałem szczotki/reg. napięcia. Alternator VALEO. Szczotki oczywiście zjechane. Przylutowałem nowe. Co prawda muszą się dotrzeć, ale objaw taki sam. Kontrolka raz świeci, raz nie. Na nowych szczotkach nie za każdym razem jest ładowanie. Chyba wychodzi na regulator napięcia. Rozumiem, że włączam zapłon, przewód od kontrolki ładowania zwieram...
Obejrzyj dobrze ślizgi szczotek na wirniku i sprawdź masę i przewód prądowy (grube przewody). Pozdrawiam.
Tak jak myślałem - nic nie było "skopane przy naprawie". Wystarczyło, że przejechałem kilkaset kilometrów, komutator wraz ze szczotkami się dotarł i kontrolka ładowania znika od razu po odpaleniu. Podsumowanie dla zainteresowanych - po wymianie szczotek i komutatora trzeba pozwolić im się dotrzeć. Zamykam.
Rozebrałem i naprawiłem. Skończyły się szczotki, przelutowałem szczotki na inne żeby dojechać jutro do pracy i wrócić. Szukam tego regulatora ale wszędzie go brak, a nt alternatora to A 14 VI 41 a nie 35
Może lekkie opukanie pomoże na chwilę? Chyba po głowie. Jeżeli masz alternator Valeo to na 99% szczotki w regulatorze, natomiast jeżeli masz Bosch'a to regulator do wymiany. Oblukaj pierścienie, jeżeli duże rowki to też wymień. Rzuć fotkami to ułatwi temat.
Witam. Jakie łożyska i szczotki do alternatora Micra k12 1.2 23100 AX62A TG8S019 Valeo
No to Valeo 120A, więc potrzebujesz nowego wirnika nr części AR3002 + łożyska 6303 oraz 6202, a także nowe szczotki svx7.
Witam Podczas jazdy czasami zaczyna gwizdać alternator, na wolnych obrotach oprócz gwizdu występuje też pulsowanie świateł. Pomaga zgaszenie silnika i ponowne odpalenie. Czasami gwizdanie powraca po kilku sekundach, czasami po dwóch dniach. Kontrolka od ładowania się nie świeci (przy uruchomionym silniku oczywiście). Odgłos (tego gwizdu) jest dokładnie...
Ależ mostki tam wytrzymują, niepotrzebnie wymieniałeś. Regulator też, lutujesz nowe szczotki -SVX7-i to działa. To, że wymieniłeś wirnik to bardzo dobrze-pęka tam doprowadzenie z pierścieni do cewki wirnika i wirnik do przewijania albo wymiany. Uważaj przy składaniu aby ci nigdzie nie obcierał-śruby dokręcaj równo i popukuj sobie przez jakąś przedłużkę...
https://as-pl.com/pl/u/TG11C027 Jak dasz radę wymontujesz sam regulator, ale z doświadczenia powiem, że nie warto - skończyła się bieżnia na wirniku tego alternatora i trzeba wymienić bieżnię+szczotki plus najczęściej też łożyska.
Kończą się szczotki alternatora + jeśli to alternator Valeo 120a należy wymienić także wirnik alternatora AR3002, ponieważ jest to wada fabryczna o której niektórzy nie wiedzą.
Witam Mam problem z ładowaniem , Renault clio alternator Valeo , podczas jazdy zapaliła sie kontrolka od braku ładowania . Alternator nie ładuje , rozebrałem go wymieniłem tylko szczotki (szczotkotrzymacz i regulator napięcia to jedna całość ) bo był czas już na nie ( 5 mm ) przetoczyłem komutator bo były rowki od szczotek . Wirnik ma rzejście , jak...
L - to wyjście na lampkę, + to zasilanie wzbudzenia po zapłonie. Powinien być zamontowany właściwy regulator - osobiście polecam orginalny Valeo który kosztuje około 75zł. A i warto sprawdzic jak wygląda pierścień na wirniku, jeśli ma głębokie wyżłobienie po szczotkach polecam zregenerować cały alternator - koszt około 300-400zł. Dodano po 2 I przypomniałem...
Panowie może ktoś załatwił by mi taki regulator bo w będiksie proponują mi 490 zł alternator po regenaracji ale mój alternator działa tylko szczotki wyjarało.
Valeo 150a 2542343
wierzyć się nie chce: http://sklep.salko.pl/produkt,55382,182,... chcesz foto szczotek? A może na jutiub mam wrzucić filmik jak się je wymienia?
zauważyłem ostatnio że wszelkie żarówki jak i wyświetlacz w liczniku strasznie mi mruga domyślam się że to ładowanie. ale nie wiem czy to regulator napięcia czy szczotki, próbowałem wyjąć alternator ale okazuje się że to problem bo jest przykręcony razem z pompą wspomagania alternator to valeo ile może kosztować regulator i czy jest on razem ze szczotkami?...
Regulator to bardzo rzadko padał w tych alternatorach. Standardowo szczotki, rowy na pierścieniach ale często też wirniki się obrywały. Szczotki wymienne bez problemu, jesli wirnik to mało opłacalna naprawa.
Szukam numerów części do alternatora Valeo 2542966D Wytarty pierścień ślizgowy i szczotki Gdzie można znaleźć katalog z częściami do alternatorów, W hurtowniach motoryzacyjnych często wystarczy tylko podanie numeru alternatora i mają wykaz wszystkich części
Na początek sprawdź szczotki, jeśli nie pomoże to najprawdopodobniej uszkodzony regulator. W tych alternatorach są regulatory VALEO, które dość często się sypią.
Spoko możesz zamienić 120 na 140A, odwrotnie nie jest wskazane. Masz do wyboru Valeo lub Bosch. Ja osobiście wolę Valeo, ponad 90 % usterek to zużyte szczotki, w Boschu uszkodzone regulatory. Jedź do porządnego zakładu zajmującego się naprawą/regeneracją alternatorów, oni dobiorą idealnie (koło pasowe to najmniejszy problem, pozostaje rozstaw otworów...
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Wymiana wirnika.Kup używke boscha wymień łożyska,ew.pierścienie,szczotki i dzida.
Niekoniecznie ,ale trzeba dokładnie wiedzieć jaki się ma alternator ponieważ szły Delco. Valeo i Deawoo najlepiej nr alternatora.P
Jest to alternator VALEO. Rano zdemontuję i sprawdzę szczotki, a jeżeli nie to, to na warsztat. Z uwagi, że jest w tym aucie tyle elektroniki, której nie miałem w "beczce", więc cokolwiek mi się psuje nigdy nie wiem, czy to jest właśnie ten element, czy jakaś niespodzianka, których już kilka doświadczyłem.
Mam nietypowe pytanie dotyczące alternatora. Znalazłem jeden artykuł który opisuje taką pracę, a mianowicie. Będąc na wakacjach i wracając do domu, padło mi ładowanie w mercedesie a klasy 1,6 pb. Nie było innej opcji z powodu braku czasu, musiałem samochód zostawić i wrócić do domu. Zakupiłem używany alternator, Valeo 90A poddałem go wymianie łożysk,...
Jak sądzę silnik 2,0 diesel. Mycie alternatora tam w 100% przypadków kończy się tym, że znika ładowanie. W oka mgnieniu lecą pierścienie ślizgowe i szczotki, to jeżeli masz alternator Valeo. Bosch jeszcze jakoś to wytrzymuje.
Witam, Meganka z silnikiem 1.6 benzyna czasami brakuje ładowania , alternator wyciągnięty szczotki końcówka więc wymieniłem cały regulator. Po złożeniu problem dalej występuje jest to alternator valeo. Diody w mostku prostownivzym mogą raz puszczać a raz nie?
Z tego co pamiętam to 6303 i 6202 RS to jedno a C3 to drugie :D Chociaż i zwykłe bez powiększonego luzu też by się nadały myśle Skoro łożyska już piszczą to na bank i pierścienie ślizgowe są wyjechane. Skoro pierścienie to i szczotki już zużyte. Z dostępnością pierścieni slizgowych jest bardzo trudno. Tylko Cargo lub Bendiks takie posiada, prowadzą...
Rozrusznik nie jest z Valeo , tylko jakiś no name . Pytałem gdzie mogę dostać twornik do alternatora z Valeo . :)
Zgadzam się,regulatory awaryjne to fakt, ale "kończą" się w nich także bardzo często "pierścienie" wirnika. Dodano po 57 Ale z wymianą nie ma problemu w przeciwieństwie do chorego alternatora Valeo
Może nieodpowiedniej mocy lub Sprawdź stan szczotek i pierścieni
szczotka valeo alternator valeo szczotka alternator valeo
audio zdalne sterowanie elektroniczne sterowanie podnośnikiem przegrzewanie alternatora
kompresor gudepol delonghi dinamica
MapFactor Navigator Free, Mapy Windows, Navit – darmowa nawigacja offline na Windows 10/11/CE JVC SP-DW103: Brak sygnału w subwooferze - diagnostyka i parametry