Daj fotki alternatora. Szczotki sprawdzałeś?
Są dostępne nawet na alledrogo.. szukasz „Szczotki Alternatora 4,6x6,35x15,4 PX60” (4oferty) Do alternatora raczej nie nadadzą się szczotki z elektronarzędzi..;)
częst pomaga dodatkowa masa do korpusu alternatora . Szczotki masz razem z regulatorem napięcia -tam gdzie wchodzi kostka .Pozdrawiam
A czy ja ci każe demontować szczotki i sprawdzać zachowanie diody???Sprawdź ich stan
Wygląda to raczej na jakieś zwarcie.Sprawdź pewność połączeń w obwodzie alternatora
Uszkodzenie obwód alternatora tj. szczotki/regulator, komutator, sam wirnik lub brak masy na alternatorze.
Tam prędzej uszkadzał się mostek, i to w zasadzie była jedyna awaria.
Wymiana bieżni(ślizgów) jest pełno filmów, sama wymiana szczotek już pomoże w uzyskaniu większego napięcia, wiem bo sam tak miałem. Pisałem już wcześniej żeby od razu wymienić w kupionym alternatorze szczotki i sprawdzić stan bieżni i ewentualnie łożyska. https://www.youtube.com/watch?v=bHal0gu9... https://www.youtube.com/watch?v=NP7SjinZ...
Zacznij od alternatora. Szczotki, regulator.
Są prostowniki do niego, ale kosztuje ponad 250 zł. Ale tam częściej uszkadzał się stojan.
Svx7 lub bx213.
Szukaj w firmie naprawiającej alternatory.
potem odpiąłem wtyczkę wzbudzenia z alternatora na pracującym silniku. Na pracujacym silniku nie wolno tego robic. Za duzo kombinujesz i lamiesz podstawowe zasady podczas prac przy alternatorze. Obejrzyj szczotki alternatora, wymien regulator napiecia. Podlacz oscyloskop, porownaj amplitude z charakterystyka wzorcowa. Sprawdzisz w ten sposob czy wszystkie...
Tak sobie czytam i czytam - i nikt o Citroenach nie pisze? Przecież to ponoć taaaaaakie awaryjne i "tam panie gaz jest w tych butlach, jak pier...nie to zabije"... Żeby nie było OT - Renault Kangoo D55 1,9 Diesel wolnossący, bardzo wolno ssący paliwo - 54KM. Nie idzie tym jechać. Padające sterowniki centralnego zamka - koszt 700 PLN. Wpadający do środka...
Przednie większe,tylne mniejsze.ZZ to znaczy dwustronnie zabudowane (osłoniete ) pierścieniem metalowym,2RS -pierścieniem gumianym,te są szczególnie polecane.Łozyska kupować uznanych producentów-SKF,FAG,KG,Nachi.Unikać CX lub JAP.Dobre są Polskie FŁT.Co do szczotek,to pasują od malucha,trzeba je tylko przelutować.Wymiar poprzeczny szczotki 4x7 mm
z nowym alternatorem ten sam problem dziwne ale sprubujmy cos zaradzic: po pierwsze na uruchomionym silniku , wlaczonych swiatlach zmierz napiecie na akumulatorku /powinno byc cos kolo 13,8-14,4V jeśli jest ladowanie/ po drugie jesli regulator jest ze szcztotkotrzumaczem to zdejmij koncowke /cienki przewod/ i podepnij tam zaroweczke jakas okolo 2W /moze...
Witam Zastanawia mnie co ma zużycie szczotek do poboru mocy z alternatora. Szczotki są w obwodzie wzbudzenia nie w obwodzie twornika, więc obciązenie altka ma tutaj znikomy wpływ na przyśpieszone zużycie.
Nie, to normalne zużycie alternatora do wymiany najpewniej szczotki oraz wirnik. Typowa usterka, alternator Magnetti Marelli, części poza regulatorem pasują od alternatora Fiat Punto 65A.
Sprawdzić lądowanie miernikiem prawdopodobnie szczotki alternatora do wymiany lub akumulator warto by było jeszcze sprawdzić okablowanie alternator akumulator
Hahaha taaaak. 5-ty garnek nie wyrabia i psuje alternator. Nie no, pierścienie ślizgowe na wirniku alternatora. Poprzez nie i szczotki regulator daje prąd do wytworzenia magnesu za pomocą uzwojenia wirnika jego rdzenia.
Załóz RNA2 i spokój masz . Potrzeba tylko plusa po zapłonie na pin 15 regulatora i z pinu 67 dajesz na szczotki alternatora. Koszt ok.50zł Na szczotki to który zacisk ? Dodano po 12 Załóz RNA2 i spokój masz . Potrzeba tylko plusa po zapłonie na pin 15 regulatora i z pinu 67 dajesz na szczotki alternatora. Koszt ok.50zł Na szczotki to który zacisk ?
Na początek sprawdź pasek połaczenia elektryczne śruby o raz przeczyść masę alternatora. No i szczotki do sprawdzenia.
Aż jedno łożysko? To jak się sypnie drugie, to znów będziesz rozbierać? Gratuluję "oszczędności". Alternator to coś więcej niż ŁOŻYSKO i szczotki. Po co podajesz maile i gadulce? To forum publiczne i publicznie się tutaj odpowiada.
Co do ładowania to już nie ten przekaźnik. Sprawdzić trzeba ładowanie. Jak świeci się kontrolka ładowania to trzeba sprawdzić alternator - regulator napięcia , szczotki na nim itd. Dobrze zregenerowany alternator pracuje latami bez problemowo. Pytanie co faktycznie zostało w nim zrobione 1,5 roku temu.
Nie dostaniesz bo nie ma w handlu, dotrzesz na papierze ściernym ze szczotek alternatora valeo typ szczotek SVX7, najmniej tarcia.
Witam myślę że nie chodzi o alternator tylko zawieszają się szczotki w rozruszniku ,a stukając w alternator w jakiś sposób przenosi się to na rozrusznik który to najpierw trzeba przejrzeć /wymienić szczotki / wracając do pytania - w alternatorze też się da wymienić szczotki ale w większości są one wraz z regulatorem napięcia .
Częstą awarią tych alternatorów jest mostek diodowy. Więc do sprawdzenia po kolei szczotki, wirnik i cała reszta.
Mogły "się skończyć" szczotki, uszkodzony regulator. Alternator do przeglądu/naprawy bądź wymiany.
A ładowanie masz? Kontrolka powinna świecić, jeśli nie świeci, to możliwe że skończyły się szczotki w alternatorze.
Po co nowy regulator ? Założyć nowe szczotki, zamontować alternator powinien dawać 14V. Jakie radio posiadasz ? Czy jest podpięte tak że gra bez kluczyka ? Jeżeli tak to 100mA może pobierać. Moim zdaniem to tylko nowe szczotki i wszystko ma śmigać. I odłącz radio i sprawdź czy te 100mA dalej pobiera jeżeli nie to radio na stół.
Dopasuj jakikolwiek żeby tylko działał. Ja robię to w ten sposób, idę na zwykłe złomowisko zawsze znajdę tam jakieś alternatory. Zazwyczaj mają uszkodzone same bieżnie szczotek więc koszt naprawy zamknie się w 30 zł plus 5 zł za alternator. Nieraz trafi się taki który ma tylko szczotki do wymiany więc z alternatorem wychodzi w sumie 15 zł.
Albo raczej to co nazywasz kontrolką włącznika masy jest kontrolką ładowania. Nie napisałeś do czego jeszcze ta "kontrolka masy" jest podpięta. Czy aby nie do + akumulatora? Jak się zachowuje ta kontrolka po odpaleniu? Gdzie (do czego) jest podłączony przewód zielonożółty ten co jednym końcem jest podpięty do alternatora? Podsumowując: Na regulatorze...
da się,odkręcić sruby,odkręcic czarną osłone tylnej tarczy,"przekopyrtać" alternator tak aby koło pasowe było w dół .Ale dostęp wtedy cięzki i mozna nieuważnie połamać szczotki przy montażu.
Nic niestety nie ogarniesz. Prawdopodobnie uszkodzeniu uległ mostek w alternatorze stąd żarząca się kontrolka ładowania. Idź stąd. Szczotki się skończyły. Alternator Valeo/Bosch?
źródeł zakłócania może być wiele: począwszy od zbyt mocnych żarówek halogenowych, siejącego komputera, alternatora (szczotki), stabilizatora napięcia (nie trzyma), skończywszy na słabym akumulatorze. złej masie, zakłóceniach elektrostatycznych (brak paska uziemiającego), itp Jedź do dobrego elektryka samochodowego na przegląd.
Witam. Zobacz w jakim stanie masz szczotki na alternatorze, pierścienie ślizgowe na wirniku alternatora i połączenia elektryczne na samym alternatorze. Oraz masy na silniku. Była wymieniana skrzynia więc i grzebane przy rozruszniku. Przewody "+" na nim sprawdzić - to wszystko w ciągu obwodu jest połączone. No i podstawa - czy same klemy na akumulatorze...
Jeszcze raz wyjaśnię: rozpołowiłem alternator, odkręciłem szczotki i wymieniłem tylne łożysko, skręciłem do kupy, ręką wirnik się obraca, o nic nie haczy, szczotki oczywiście na miejscu, alternator wraca do Skody, bez paska uruchamiam silnik i w tym momencie alternator jest praktycznie zablokowany, zastanawiam się o co chodzi? Mam nadzieję, że wyjaśniłem...
trzeba sprawdzić szczotki w alternatorze , przy tym objawie na pewno sie skończyły lub się zawiesiły
Sprawdzić: Ciągłość i obecność napięcia na przewodach dochodzących do alternatora Długość szczotek w alternatorze - wytarte tzn. wyrobione szczotki nie naciskają mocno na pierścienie w alternatorze stąd brak styku i ładowania To są podstawowe czynności do wykonania na miejscu: Pozdro lepciak
To są zakłócenia pochodzące z instalacji samochodowej, a nie spowodowane napięciem. Przydałby się chociażby dławik i może jakieś kondensatory elektrolityczne na zasilaniu. Wszystko zależy od poziomu zakłóceń, jakie generują elementy pod maską, chociażby szczotki alternatora, albo silnik wycieraczek.
Witam. Nie ma nic prostszego od pierścieni ślizgowych i szczotek. Należy zastosować szczotki od alternatora i przy takich obrotach mamy żywotność około 20 lat. Pzdr.
Oczyścić połączenia masowe (akumulator-nadwozie i nadwozie-silnik), klemy oraz sprawdzić alternator (mogą kończyć się szczotki).
Szczotko trzymacz masz zamocowany jedną śrubką do alternatora. Jak odkręcisz i go wyjmiesz będziesz widział czy szczotki nie są krótkie ,lub się zawiesiły.
Witam Sprawdź kable przy alternatorze, (jeżeli masz alternator) czy nie masz naderwanych końcówek i przy rozruszniku. Gruby kabel od alternatora idzie do rozrusznika. Jeżeli wszystko ok to sprawdź szczotkotrzymacz (alternator) lub szczotki (prądnica). Jeżeli tutaj jest w porządku to następny jest regulator napięcia (w alternatorze małe metalowe pudełeczko...
Podjedź do elektryka, niech sprawdzi ładowanie i szczotki w alternatorze. Żeby nie było holowania, albo wzywania lawety w nocy. Pozdrawiam.
jeśli kontrolka się nie świeci to wskazuje na uszkodzenie w obwodzie regulator napięcia-szczotki-wirnik alternatora. Czyli najprawdopodobniej jeden z tych elementów padł.
Witam. Jakie łożyska i szczotki do alternatora Micra k12 1.2 23100 AX62A TG8S019 Valeo
Być może szczotki w alternatorze już się wysłużyły, lub regulator napięcia jest uszkodzony. Może to być przyczyną przygasania świateł. Nie zauważyłeś że akumulator jest słabo doładowywany.
Zdmontowałem alternator. Szczotki mają 10mm wysokości, tak więc muszę szukać innej przyczyny. Co radzicie?
Naciąg paska jest dobry i w sumie nie ma nic do rzeczy bo lampka ładowania na desce rozdzielczej swieci sie slabo bez wzgledu czy silnik pracuje czy nie.Pozatym alternator nie pracuje głośno-łożysk nie słychać.Moze faktycznie szczotki sie wytarły?.W sumie to ładowanie nie padło od razu-pare dni temu mialem podobnie ale po "przygazowaniu" bylo wszystko...
Zacznij od alternatora, szczotki, potem regulator napięcia. Nie napisałeś jaki to samochód i w jakim wieku to by trochę ułatwiło Pozdr.J.
Doradzacze, kupcie sobie okulary. Jednego pierścienia ślizgowego już nie ma - tak samo szczotki. Cała przyczyna. Alternator do regeneracji/wymiany.
Sprawdz szczotki w alternatorze - moze sie wyjezdzily. I oczywiscie pierwsza rzecz - kable, kontakty itd. z alternatora Chociaz 13,8 to nie jest zle wg. mnie (czyba ze u Ciebie zwykle bylo inaczej a teraz sie nagle zmienilo)
Zawsze, czy to w rozruszniku czy w alternatorze szczotki nie zużywają się równo, a szybciej zużywa się plusowa. Chropowatość współpracujących części nie ma tu nic do rzeczy. Dlaczego tak jest to wykracza to teraz poza ramy zagadnienia.
Mam pytanie: Udało się usunąć usterkę? Jeśli tak, co było przyczyną? Od tygodnia mam to samo. Najprawdopodobniej coś jest z alternatorem (szczotki/regulator napięcia), musiałbyś sprawdzić jak wygląda ładowanie u Ciebie. Najlepiej załóż nowy wątek i tam dokładnie opisz swój problem :)
Ładowanie powinno wynosić około 14.5V.To nie musi być problem regulatora napięcia tylko usterka w samym alternatorze lub za krótkie szczotki węglowe współpracujące z pierścieniami wirnika
Witam Klemy łączą dobrze a co do masy z nią też jest wszystko OK! W takim razie zostaje alternator - regulator napięcia, szczotki lub coś mechanicznego (raczej wątpię). Jakie masz napięcie na akumulatorze przy pracującym silniku? Pozdrawiam Janek.
Jak masz jakiś europejski alternator, demontujesz go, demontujesz regulator, dobierasz szczotki, lutujesz, składasz i gotowe. Zamiast wymieniać szczotki można wymienić kompletny regulator. Jak masz alternator japoński, demontujesz go, rozpoławiasz, wymieniasz szczotki, składasz, wyjmujesz drut zabezpieczający szczotki i montujesz do auta. Przy okazji...
najlepiej z regulatorem kupic caly zestaw ok60zl
W alternatorze do sprawdzenia szczotki i uzwojenie wzbudzenia. Jeśli wzbudzenie ciągnie prąd a alternator nie generuje energii to uzwojenie stojana i mostek diodowy. Do amperomierza mogą być podłączone dodatkowe przewody, do odbiorników w instalacji. Zależnie po której stronie amperomierza będą podłączone, wskazania będą inne. Po stronie akumulatora...
No jeżeli nie ma miejsca to trzeba rozbierać. Tak to już jest. A co w alternatorze? Jak szczotki to spróbuj tył alternatora na aucie wyjąć.
Jak podłączysz próbówke do przewodu kontrolki powinno zaświecić ,jeśli nie szukaj przerwy, jeśli tak uszkodzony alternator. (szczotki,ślizgi,regler_)
jeśli nie katować alternatywki na maxa przez długi czas to i diody 1A wystarczą a podłączenie : anody do uzwojenia ( to samo miejsce gdzie anody diód plusowych ) a katody razem i do regulatora + kontrolka jeśli chodzi o schemat to taki sam jak np 126p - znajdziesz bez problemu
Szczotki się skończyły, bieżnie pewnie też. Alternator do wyjęcia i regeneracji
filtr ANL mam właczony, radio stroiłem. Mase mam, w alternatorze szczotki wymienione na nowe, nawet odłączyłem na chwile alternator ale dalej szumy bardzo duże
Kabelek może się trzymać już tylko na izolacji. Trzeba by sprawdzić czy wzbudzenia po zapłonie jest na kostce do alternatora. Najlepiej małą żarówką 5W 12V. Bo to może być alternator (dokładnie regulator w nim lub szczotki regulatora) albo przewód wzbudzenia. Dodatkową podpowiedzią że raczej przewód jest przerwany jest brak kontrolki ładowania (czerwony...
Tak alternator jest "walnięty" jeśli podłączyłeś jak piszesz. Odkręć regulator zobacz czy są szczotki nic więcej sam i tak nie zrobisz.
Zużyte szczotki lub komutator albo przerwa w wirniku. Sprawdź najpierw szczotki.
Po przekręceniu zapłonu powinna świecić kontrolka od aku., po odpaleniu powinna zgasnąć. Przyczyn może być wiele: -rozładowany aku., -uszkodzony regulator, skorodowane lub luźne przewodu przy alternatorze, -przepalone uzwojenie na alternatorze, -szczotki nie przylegają do pierścienia, -przerwa między alternatorem a lampką kontrolną. Ogólnie alternator...
To zdarte szczotki, zakorodowany styk sprężysty w alternatorze, wylut na wielozłączu w desce
Regulator to bardzo rzadko padał w tych alternatorach. Standardowo szczotki, rowy na pierścieniach ale często też wirniki się obrywały. Szczotki wymienne bez problemu, jesli wirnik to mało opłacalna naprawa.
Alternator - szczotki, regulator, komutator. Oddaj do regeneracji.
Nie jest tak źle z tym ładowaniem, ale trochę za niskie - regulator nie pozwala na więcej - sprawdź połączenia/masę lub wymień. Ja stawiam na słabe połączenia przewodów lub sam alternator - szczotki, diody. Alternator ma spory zapas mocy, napięcie nie powinno spadać aż tyle.
Raczej alternatora. Szczotki mogą mieć już dość.
Witam. Przede wszystkim sprawdź ładowanie. Na zapalonym silniku na klemach akumulatora powinno być napięcie 13-14V. Jeżeli jest mniejsze np. poniżej 12V to znaczy, że nie ładuje. Moze być uszkodzony alternator tj. Spalone uzwojenie, szczotki lub regulator napięcia. Może też być brak napięcia wzbudzenia alternatora w twm przypadku sprawdzić przewody...
Szczotki JSX-42. Sciąga się to "nadbudówkę" z prowadnicy szczotki, podważasz śrubokrętem. Regulator odkręć.
Witam. Zaczął bym od sprawdzenia alternatora. Wymontowania regulatora sprawdzenia czy są szczotki. Niestety nie pamiętam czy jest dostęp i możliwość na aucie czy trzeba wymontować alternator. Aczkolwiek nie wiem czy nie lepiej oddać auto do mechanika, który ma o tym pojęcie, może być szybciej i taniej, chyba że masz jakieś doświadczenie z alternatorami....
nie masz ładowania - uważaj, żeby nie zjechać do 10-11V bo możesz uszkodzić akumulator napięcie ładowonia powinno być 13.9-14.5V, u Ciebie 13.8 bez obciążenia... sprawdzić trzeba szczotki alternatora (przebieg) i/lub układ prostowniczy. Naładuj akumulator na zewnętrznej ładowarce to na trochę starczy, ale idzie zima więc trzeba się tym zająć. ----------------------------------------...
Witam, mam problem ze swoim e46 2.2 benzyna mianowicie. Po odpaleniu samochodu cała elektryka tzn. światła wewnątrz na zewnątrz mrugają plus do tego dmuchawa chodzi pulsacyjnie przez jakieś 2-3 min potem problem ustaje. Zaznaczę że na zapłonie wszystko działa bez zarzutu. Obstawiam, że coś z alternatorem(szczotki wymieniłem i napięcie pokazywało okej)...
Jeśli problemem jest brak ładowania jak w tytule to zerknij na alternator jak wyglądają szczotki, komutator.
Trzeba wyciągnąć alternator, ocenić jak bardzo zużyte są szczotki i pierścienie. Jeśli nie wiesz w jakim stopniu są zużyte - to pokazać je jakiemuś elektrykowi samochodowemu, i to on najlepiej niech zdecyduje czy naprawiać, czy wymienić na inny alternator.
Alternator -szczotki,regulator napięcia Gaźnik - pompka przyspieszajaca ,dysze
Jak skończyły się szczotki w regulatorze to często kończy się i regulator. Brak wzbudzenia nie powinien być problem gdy przegazujesz do 4000 RPM. Jak wtedy nie pojawi się ładowanie to alternator padł (szczotki pierścienie ślizgowe i/lub regulator). Alternator sprawny na szrocie to 50-100 pln.
Piszczy mi alternator - trzeba mu wymienić szczotki oraz łożyska. Nie robiłem tego jeszcze w Matizie; proszę kogoś o podanie nr. łożysk oraz coś o szczotkach - alternator DAC. Z góry dziękuję!
Do tego alternatora bez problemu założysz dedykowany regulator napięcia razem ze szczotkami (wygląda jak tranzystor TO-3), szczotki prostopadle, VW golf mk I, II, passat b3, Ford escort Mk3,4, MB W124
Regulator z malucha nie bezie działał bez przeróbek instalacji! W alternatorze z malucha szczotki są odizolowane od masy a prąd wzbudzenia regulowany jest przez tranzystor NPN (plus na jedną szczotkę a minus poprzez złącze kolektor-emiter tranzystora). W MZ jedna szczotka podłączona jest do masy i trzeba zastosować inny regulator. Najlepiej ze starego...
Spadki napięcia to rzecz normalna. Jeżeli masz już duży przebieg samochodu to przydałby się zajrzeć do alternatora - szczotki i pierścienie.
Dokładnie, a jak świeci dołożone do masy, to szczotki lub wirnik uszkodzone. Wszystko łatwe do weryfikacji.
Witam, mam problem z peugeot 208 z 2015 roku. Brak odpowiedniego ładowania. Wymieniłem już akumulator, bo myślałem, że to jego wina. Później został sprawdzony alternator i zostały wymienione szczotki, ale problem niestety nie zniknął. Prąd ładowania ok 12V. Po odpięciu kostki od alternatora, zaczyna ładować normalnie. Czy ktoś miał taki problem z tym...
O ile nic nie przegrzejesz podczas lutowania nie powinno to mieć większego znaczenia na pracę alternatora.
Szczotki w alternatorze pewnie się kończą
Mogą stukać zbyt luźne szczotki.
Typowa usterka. Brak szczotek w alternatorze Valeo. Szczotki svx7.
Witam. Alternator pracuje bez obciążenia i dlatego wszystko będzie ok. oprócz ładowania. Sprawdź czy na alternatorze jest połączenie z akumulatorem, a zwłaszcza na połączeniu akumulator-rozrusznik-alternator.
Sam sobie odpowiedziałeś , coś nie łączy.Jeśli ładowanie nie świeci to regulator napięcia.Sprawdź połączenie stacyjka-regulator-alternator(szczotki)
Pasują szczotki od alternatora malucha, wymiar poprzeczny 4x7mm. Jeżeli jest zdarta do 3-4 mm ponad czoło szczotkotrzymacza to jeszcze łączy. Problem nie w szcotkach, bo jeżeli nie łączą z pierścieniami lampka sie nie zaświeci, obieg prądowy lampki zamyka sie przez uzwojenie wirnika.
ten drugi (cieńki) to wzbudzenie najczesciej jak sie rozbira alternator to zmienia sie szczotki i lozyska koszt w zaleznosci od typu altrnatora 30-100pln sprawdz odrazu diody bo zaduze ladowanie czasami je spali a po co 2 razy rozbierac?
Szczotki w alternatorze wymieniane były?
Witaj, - Na początek sprawdził bym szczelność , czy gdzieś silnik nie zaciąga " lewego" powietrza, przez co te obroty tak się zawieszają - jakaś sparciała uszczelka itp - Możesz też zmierzyć napięcie ładowania akumulatora, może szczotki się w alternatorze kończą i taki dziwny efekt jest.. :)
W dieslach obrotomierz pobiera sygnał z alternatora. Dlatego jak padło ładowanie to też i brak wskazań obrotomierza. Objawy wskazują na uszkodzenie alternatora (jak zrozumiałem kontrolka świeci). Najprawdopodobniej szczotki.
szczotki alternator uszkodzone szczotki alternator alternator elmot szczotki
demontaż zderzaka przód dynamic speaker unitra wyciek passat
Junak 901 - problem z kierunkowskazami, działa tylko prawy Lokalizacja przerywacza kierunkowskazów w Junaku 901F