Mogły "się skończyć" szczotki, uszkodzony regulator. Alternator do przeglądu/naprawy bądź wymiany.
Trzeba najpierw sprawdzić diody zanim się zdecydujesz wymienić.Równie dobrze może być uszkodzony regulator.
Dokładnie, a jak świeci dołożone do masy, to szczotki lub wirnik uszkodzone. Wszystko łatwe do weryfikacji.
Kolego lepiej kup jakiś używany alternator bo jeżeli diody masz uszkodzone szczotki na wykończeniu i stojan jak słusznie zauważył kolega elektrit przytarty łożyska też na pewno zużyte to naprawa będzie dużo droższa niż alternator Boscha, ale wybór należy do ciebie.P
Witam. Przede wszystkim sprawdź ładowanie. Na zapalonym silniku na klemach akumulatora powinno być napięcie 13-14V. Jeżeli jest mniejsze np. poniżej 12V to znaczy, że nie ładuje. Moze być uszkodzony alternator tj. Spalone uzwojenie, szczotki lub regulator napięcia. Może też być brak napięcia wzbudzenia alternatora w twm przypadku sprawdzić przewody...
Dopasuj jakikolwiek żeby tylko działał. Ja robię to w ten sposób, idę na zwykłe złomowisko zawsze znajdę tam jakieś alternatory. Zazwyczaj mają uszkodzone same bieżnie szczotek więc koszt naprawy zamknie się w 30 zł plus 5 zł za alternator. Nieraz trafi się taki który ma tylko szczotki do wymiany więc z alternatorem wychodzi w sumie 15 zł.
Jak podłączysz próbówke do przewodu kontrolki powinno zaświecić ,jeśli nie szukaj przerwy, jeśli tak uszkodzony alternator. (szczotki,ślizgi,regler_)
A jak regulator byłby walnięty to kontrolka ładowania nie będzie świecić? Kontrolka nie będzie świecić gdy (między innymi): - nie ma zasilania ze stacyjki - jest przepalona - nie ma ciągłości kabli - jest uwalony regulator (tu uwaga, przy uszkodzonym regulatorze kontrolka może świecić, zależne jest to od rodzaju uszkodzenia) - są uszkodzone (zuzyte)...
Być może szczotki w alternatorze już się wysłużyły, lub regulator napięcia jest uszkodzony. Może to być przyczyną przygasania świateł. Nie zauważyłeś że akumulator jest słabo doładowywany.
Kolego, powodów braku ładowania może być wiele. Alternator może nie podawać napięcia ponieważ ma: 1. Wytarte szczotki, 2. Uszkodzony regulator napięcia, 3. Uszkodzone diody w alternatorze, 4. Zwarcie lub przerwa w uzwojeniu wirnika, 5. Zwarcie lub przerwa w uzwojeniu stojana. Przyczyną braku ładowania mogą być także zaśniedziałe końcówki, lub przerwy...
Sprawdź szczotki w alternatorze albo uszkodzony regulator w alternatora..
Kolego rozumie że przy włączonym zapłonie nie świeci kontrolka ładowania i w tym przypadku odkręć cienki przewód od alternatora .Na odłączonym przewodzie i włączonym zapłonie bez odpalania wspomaganie powinno działać.Jeśli dotkniemy przewód do masy kontrolka powinna się zaświecić,jeśli tak się stanie uszkodzony alternator(szczotki,regulator ,komutator).Alternator...
Witam. Może aku nie trzyma lub coś pobiera np. radio, uszkodzony alternator- diody, regulator napięcia. Sprawdź ładowanie. Może też być problem z rozrusznikiem- szczotki, tulejki na wirniku mają duży luz, bendiks.
To wygląda na uszkodzony wirnik alternatora. Pierścienie wirnika są wybite (nie centryczne) i szczotki podskakują. Może uda się przetoczyć pierścienie u tokarza. Ewentualnie może być luźny przewód lub słabe połączenie do pierścienia wirnika, ale to mniej prawdopodobne. Wszelkie luźne przewody muszą być doklejone najlepiej specjalnym lakierem albo klejem.
Regulator napięcia lub uzwojenie wzbudzenia. Najczęściej problemem są zużyte szczotki. Podłącz przewód od kontrolki pod zacisk szczotki (wyjście regulatora). Jeżeli kontrolka będzie świecić, to wzbudzenie ok, a regulator uszkodzony. Jeśli nie będzie świecić, to sprawdź szczotki i wirnik.
Cześć, raczej nie powinno tak być, po to jest regulator napięcia w alternatorze by utrzymać napięcie na stałym poziomie (w różnych modelach jest to od 13,5 do 14,5V). Akumulator jest tylko akumulatorem i niczemu nie może zapobiec, ma porostu pracować w określonych warunkach napięcia. Zmień elektryka samochodowego. PS. przyczyn może być kilka: uszkodzony...
Pewnie uszkodzony alternator (regulator napięcia, zużyte szczotki, uszkodzona któraś z diod wzbudzenia). A tej spalenizny pod opornikiem nie dało się wyskrobać (oczyścić)?
Sprawdzić czy po przyłożeniu do masy kabla D+ kontrolka świeci. Mi się wydaje, że masz rozwarty wirnik, krótkie/połamane szczotki albo uszkodzony regulator.
Czesc oddalbym alternator do regeneracji komus kto sie specializuje w naprawie. Przewaznie koncza sie szczotki przy ~250.000km., byc moze dioda prostownicza jest uszkodzona albo sa luzu na lozysku wirnika.
Witam Typowa usterka starszych leciwych samochodów.Przyczyną lekkiego świecenia się kontrolki łądowania podczas obciążenia instalacji najczęściej jest zła masa /duży opór / na przewodach ,lub uszkodzona dioda wzbudzenia na alternatorze lub starte szczotki .Należy srawdzić napięcie łądowania bez obciążenia powinno być około 14,3V oraz podczas obciążenia...
Witam. Kolego nie wiem czy to tez jest w manach ale w niektorych dafach jak jest uszkodzony alternator(najczesciej szczotki) sa podobne objawy.
Witam najlepiej rozebrać alternator i pomierzyć czy na mostku prostowniczym nie uszkodzona jest któraś dioda a najprawdopodobniej kończą sie szczotki w alternatorze
Zwiazane z tym są: 1 przepalona zarówka w tablicy 2 uszkodzony przewód na linii zarówka w tablicy - alternator 3 wytarte lub zawieszone szczotki w alternatorze w regulatorze napiecia 4 uszkodzony regulator napiecia 5 uszkodzone uzwojenie wirnika alternatora Najbardziej prawdopodobne jest zawieszenie lub wytarcie szczotek w regulatorze napiecia a co...
Jezu,temat walkowany milony razy.Masz uszkodzony alternator. Ja bym był skłonny powiedzieć że masz zepsuty samochód kup sobie nowy ;-) Tak na poważnie sprawdź wszystkie połaczenia elektryczne i spróbuj delikatnie opukać alternator młotkiem jeżeli to szczotki może się zdarzyć że opadną i zaskoczy ale to rozwiązanie na bardzo krutką metę.
Konieczna diagnostyka i test alternatora. Przyczyn może być wiele, mogły się skończyć szczotki lub awaria diody prostownika, uszkodzony kabel.
Nie masz ładowania to pewne, możesz mieć uszkodzony regulator i lub zużyte szczotki, ale także uszkodzenie alternatora może powodować rozładowanie akumulatora.
W tej wtyczce 2 pin masz D+ do lampki ładowania i DF, informacja do sterownika o obciążeniu alternatora. Zewrzyj niebieski kabel z tej wtyczki do masy i włącz zapłon, kontrolka ładowania powinna się zaświecić. Jak się zapala, to uszkodzony jest *regulator, szczotki, pierścienie ślizgowe lub wirnik (*niepotrzebne skreślić).
Miałem kiedyś taki sam problem w samochodzie,diody dobre szczotki też napięcie 14,4.Uszkodzony był stojan alternatora.
W alternatorze mogą "gwizdać" łożyska, sprawdź stan pierścieni - tych do których dochodzą szczotki które wymieniłeś. Odnośnie problemu migotania - może być padnięta dioda prostownicza lub - jak już pisałem - uszkodzone pierścienie.
Na pierwszy rzut oka wydaje się uszkodzony, skoro szczotki wymieniałeś.
Uszkodzenie obwód alternatora tj. szczotki/regulator, komutator, sam wirnik lub brak masy na alternatorze.
Problem rozwiązany okazało się że jest uszkodzony zespół prostowniczy w alternatorze a w drugim zwieszaly się szczotki. Bardzo dziękuję wszystkim za informację. Pozdrawiam
Obwód wzbudzenia, czyli magneśnica, czyli podajesz napięcie na szczotki. Jeśli nie poprzez regulator, to poprzez żarówkę 5W/12v. Wtedy podczas kręcenia alternatorem na wyjściach dostaniesz napięcie proporcjonalne do obrotów. Brak regulatora nie ograniczy wzbudzenia! I jeśli między D, a + zasilania magneśnicy podłączysz żarówkę, to wtedy zgaśnie ona...
Mam podobny problem.Alternator w zależności od humoru raz podaje napięcie 13.2 V , a przy następnym uruchomieniu silnika 13.5 V. Sprawdziłem podłączonym przez gniazdko zapalniczki miernikiem. Napięcie jest takie samo na zaciskach akumulatora - sprawdzone. Czy ktoś miał podobne problemy ? Uszkodzony regulator napięcia , czy może zużyte szczotki alternatora...
Na początek sprawdź szczotki, jeśli nie pomoże to najprawdopodobniej uszkodzony regulator. W tych alternatorach są regulatory VALEO, które dość często się sypią.
Audi a4 b5 ADR .Topi się niebieski kabel od stacyjki,podczas rozruchu.Ponoć idzie on do kontrolki ładowania.Ostatnio świeciło się brak ładowania,na chwilę gasło,lub migało.Pierwsza myśl alternator.Ale czemu przewód stacyjki się topi.Teorytycznie np.uszkodzony przewód alternatora miałby na to wpływ? 1. Bezpośrednia odpowiedź na pytanie użytkownika:...
No to trzeba sprawdzić czy to faktycznie alternator. Patrz pomiar napięcia ładowania. Wymiana na jaki Nowy/regenerowany/Używany? Może warto zrobić sekcję zwłok poprzedniemu albo obecnemu alternatorowi (jak jest uszkodzony) co w nim padło (wirnik, diody, regulator, szczotki regulatora).
Proszę sprawdzić jakie jest napięcie ładowania ale prawdopodobna przyczyną będzie uszkodzony regulator napięcia alternatora (tudzież wytarte szczotki). Kontrolka świeci mocnym światłem czy się żarzy?Jeśli to drugie to też mogła któraś z diod prostowniczych ulec uszkodzeniu
Uszkodzone wzbudzenie w alternatorze. Cewka wzbudzająca ma przerwę lub jej połączenia. Oczywiście mówimy o oryginalnym alternatorze. W innym były by to zapewne szczotki.
Uszkodzona elektronika regulatora lub zużyte szczotki w altku. Możliwe też uszkodzenie uzwojenia wzbudzenia w wirniku. Widziałeś kiedy zużyte szczotki w Hitachi? Powiedz prawdę, widziałeś? Alternatory zrobiły pół miliona kilometrów a szczotki zużyte może w 1/4..... Widziałeś tam kiedy uszkodzone uzwojenie na wirniku? I nawet mógł puścić simnering z...
Mój problem z autem zaczął się niedawno, mianowicie podczas odpalenia auta na zimnym silniku, nie ma problemu, lecz gdy przejadę około 10 km. zaczynam dostrzegać, że światła drogowe, a także mijania lekko mrugają, tak jakby miały spadek napięcia, po czym wyłącza się radio i włącza na nowo, po dojechaniu do celu, wyłączeniu silnika i ponownym jego uruchomieniu...
proponuję sprawdzic szczotki ,regulator mogą byc uszkodzone pierścienie na wirniku
No i naprawione , sam się wkopałem w grzebanie w instalacji bo byłem przekonany o sprawności tego drugiego alternatora a uszkodzone były oba , jeden szczotki a drugi , ktory dawał poprawne napiecia ale kontrolka świeciła uszkodzoną miał diodę. Po wymianie szczotek wszystko w normie. Napisze tylko gdyby ktoś kiedyś szukał , nie ma w tym modelu ELD, jest...
VW Passat B4 1994r 1.9TDI - brak ładowania, alternator Bosch 120. Po włączeniu zapłonu kontrolka ładowania świeci i gaśnie po zapaleniu silnika i lekkim zwiększeniu obrotów silnika. Brak ładowania, wymontowałem alternator - szczotki OK. Jak sprawdzić na stole czy uszkodzony jest regulator czy diody w mostku?
Alternator dołem, po zdemontowaniu jego wsporników. Wymiana szczotek nic nie da, bo to nie one są uszkodzone ani się nie skończyły. Daj na plaka i odpal, potem standardowo świece, paliwo itp.
Przyczyną może być uszkodzony regulator w alternatorze bądź wyjechane już szczotki w nim. A może po prostu słabo naciągnięty pasek klinowy. Trzeba sprawdzić czy pasek jest dobrze napięty jeżeli tak to wyciągnąć alternator sprawdzić stan szczotek jeżeli dobre to padnięty regulator. Powodzenia
Witam. Jeżeli nie świeieci ci się kontrolka ładowania po przekręceniu stacyjki to masz na pewno albo zużyte szczotki w alternatorze lub uszkodzony regulator napięcia. Jeżeli jest to alternator w silniku Isuzu jak się domyślam bo sam taki posiadam tylko że 1,7TD sprawdź dokładnie alternator gdyż po dłuższej eksploatacji dostają zwarcia uzwojenia stojana.
Jesli uszkodzony bedzie obwód wzbudzenia (wirnik, szczotki, regulator, przewodymiedzy kontrolką a alternatorem,) to nie bedzie swiecić. Skoro świeci a nie laduje (nie osiaga wymaganego poziomu napiecia ok 14,2-14,4 V) przyczyn moze być kilka : - jesli jest to alternator 9-co diodowy to uszkodzone sa diody ukladu wzbudzenia, -brak polączenia lub jest...
Zewrzyj do masy wyprowadzenie szczotki i zmierz w tym momencie ładowanie (tylko nie długo bo przy sprawnym alternatorze będzie nawet do 18V) Jeżeli ładuje świadczy to o uszkodzonym regulatorze.
Witam a na pewno to alternator sprawdzałeś sprzegiełko na alternatorze ? Jaka firma alternatora wiem że Valeo padają na wirniki . Zależy ile masz przejechane bo szczotki raczej odpadają chyba że mechanicznie uszkodzone. Nie słyszysz dziwnych dźwięków w czasie pracy silnika z okolic alternatora??
I co da odpięcie wtyczki? To że alternator nie będzie ładował, jeżeli kontrola się pali to oznacza problemy z ładowaniem. Ila auto ma przejechane? Jak dużo to wypada wyjąć już alternator i zrobić łożyska. I wymienić np. pierścienie jeżeli są zużyte, szczotki, albo inne uszkodzenie pozostałych elementów. Jeżeli jest uszkodzonego coś innego jak szczotki...
Witam. Takie złącza można zrobić np. przez wytrawienie na laminacie ścieżek w kształcie pierścieni i ślizgających się po nich szczotek - chyba że porządany jest kształt walca to można zaadaptowć pierścienenie ślizgowe z alternatora samochodowego(można wyciągnąć z jakiegos uszkodzonego - pierścienie zazwyczaj zostają dobre). Szczotki można zaadaptowac...
Głównie chodzi mi o to czy moze byc uszkodzony regolator napiecia(jest na zewnatrz alternatora) lub zuzyte szczotki, poniewaz to ewentualnie moge wymienic.Jesli chodzi o rozkladanie alternatora to raczej sie za to nie wezme jesli tam jest prawdopodobna usterka.
Jak jesteś urodzony pod szczęśliwą gwiazdą to masz do wymiany tylko szczotki, jak któryś przytomnie zauważył. Podchodzą tam szczotki od starych alternatorów Boscha, wymiar poprzeczny 5 x 8 mm. Aby je wymienić trzeba wymontować regulator- dwa wkręty plus odlutowanie łaczników idących do mostka. Nie utopisz tego transformatorówką, tylko lutownicą kolbową....
W sienie zepsuł się alternator, wizyta u mechanika i ... " naprawimy za 270 zł, bo jest pęknięty" , wizyta w drugim warsztacie i.... " naprawimy - do wymiany mostek prostowniczy, , wymiana panewek , szczotek, i wirnika , koszt 190zł" . teraz dylemat co jest zepsute i kto naciąga, bo co mogło zostać uszkodzone w wirniku?? Czy mogę sam wymienić ww. mostek...
1 sprawdz ladowanie 2 szczotki 3 pierścienie 4 uszkodzona instalacja
Lampka powinna się zapalić po przekręceniu kluczyka i zgasnąć z chwilą uruchomienia silnika. Brak kontrolki po przekręceniu kluczyka może być spowodowany: 1. uszkodzonym alternatorem- regulator napięcia- szczotki -wirnik 2. przerwanym kablem od kontrolki 3. spalona żarówką w desce rozdzielczej. Poszukiwania zaczął bym od odłączenia kabla od kontrolki...
A skąd tam się wzięło takie napięcie? Jedyna opcja to uszkodzony regulator napięcia w alternatorze. Starte i wytopione szczotki to objaw ewidentnego przegrzania silnika pompy. Teraz pytanie, czy przegrzał się z zatarcia czy właśnie od tego większego napięcia?
Chodzi o to, że niemetodycznie postępujesz w celu zniwelowania usterki, wystarczy parę pomiarów i już wiadome o co chodzi. Jeżeli alternator Bosch, to nie masz się co przejmować niełączem sruby w płytą radiatora-jest ona radełkowana i dodatkowo na wcisk, połaczenie zawsze będzie 100% Alternator może być uszkodzony, bardzo często są totalnie wytarte...
Po przekręceniu zapłonu powinna świecić kontrolka od aku., po odpaleniu powinna zgasnąć. Przyczyn może być wiele: -rozładowany aku., -uszkodzony regulator, skorodowane lub luźne przewodu przy alternatorze, -przepalone uzwojenie na alternatorze, -szczotki nie przylegają do pierścienia, -przerwa między alternatorem a lampką kontrolną. Ogólnie alternator...
W Punto jest skrzynka ECVT (bezstopniowa). Pierwszą czynność, którą należy wykonać to sprawdzić szczotki (podobne jak w alternatorze, tylko większe) sprzęgła elektromagnetycznego ( klapka na dwie śrubki w górnej części skrzyni, bliżej silnika). Jeżeli szczotki są dobre i nie są uszkodzone przewody to należy sprawdzić samo sprzęgło elektromagnetyczne...
Witam proponuje koledze najpierw sprawdzić czy jest ładowanie czyli zmierzyć napięcie na akumulatorze przy włączonym silniku na wolnych obrotach sprawdzić woltomierzem jakie jest napięcie powinno być do 14V i włączyć światła oraz dmuchawe czyli na obciążeniu jakie jest napięcie.Powodem tych obiawów może być uszkodzona dioda alternatora lub słaba masa...
jeśli kontrolka się nie świeci to wskazuje na uszkodzenie w obwodzie regulator napięcia-szczotki-wirnik alternatora. Czyli najprawdopodobniej jeden z tych elementów padł.
Jeżeli masz alternator Boscha to na 99,99 % masz uszkodzony regulator F00M......... . Jeżeli masz Valeo to koniec szczotek +/lub konieć bieżni ślizgowej.
Powinno być 14.0V a 14.5V . Przyczyną mogą być : luźny pasek, szczotki, brak masy lub sam mostek prostowniczy (któraś dioda uszkodzona).
no to sprawdź szczotki, zobacz czy wirnik nie ma przerwy, pierścienie itd. zrób cały przegląd alternatora wymień co uszkodzone i musi być dobrze a koszt będzie mniejszy niż kupić inny ze szrotu który nie wiadomo czy dobry a swoją drogą to myślałem że wymieniłeś na nowy
Kolego to nie będą szczotki tylko uszkodzony mostek prostowniczy(najczęściej siada).Druga sprawa uzwojenie,a szczotki są razem z regulatorem i to różne .Radzę nie próbować brać ci się samemu za ten alternator.
jeżeli nie świeci kontrolka to zapewne szczotki się skończyły albo co jest mniej prawdopodobne wirnik uszkodzony
Szczotki piszczą i tyle, nio chyba że ma uszkodzony stojan-zwarta faza...
Mam samochód OPEL ASTRA F 1.7 DTL X17DTL , problem dotyczy ALTERNATORA , jest to alternator 70A DELCO REMY . Otóż dzieje się tak , że po odpaleniu silnika brak wzrostu napięcia , mimo że kontrolka ładowania gaśnie , a pasek zaczyna piszczeć . Po około 2 minutach pracy silnika napięcie nagle rośnie i pasek nie piszczy , wszystko jest dobrze . Dzieje...
Jest kilka możliwości albo zawiesiły się w powietrzu szczotki , albo któraś dioda padła, albo brak masy na alternatorze lub lampka kontrolna uszkodzona .
Czy może być inna przyczyna zbyt wysokiego napięcia niż uszkodzony regulator napięcia BOSCH F00M145225? 15V przy wolnych obrotach, do ponad 18V na wyższych obrotach. Szczotki i ślizgi wyglądają dobrze.
uszkodzony wirnik,zwarcie się robi na uzwojeniu wzbudzenia pod pierścieniami sligowymi.Działanie siły odśrodkowej.
W moim fordzie nie ma ładowania akumulatora. Sprawdzałem diody główne i wszystkie są w porządku. jest ich 6 sztuk. Myślę że może być uszkodzony regulator napięcia i nie dostaje się napięcie na szczotki alternatora. Jest do niego doprowadzona wtyczka z trzema przewodami które maja oznaczenia U RC AS. Nie wiem czy tu nie brakuje jakich napięć.
Witam. Drogi użytkowniku Compact. Jeżeli stary alternator ładuje Ci na wyższych obrotach to mało prawdopodobne aby komutator na wirniku był główną przyczyną. Jeżeli faktycznie masz krótkie szczotki i komutator to jak najbardziej można je kupić i nie są zbyt drogie. [url=http://osinskiartur.pl/index.php?pa...
Zobacz czy nie skończyły ci się szczotki bądź komutator na wirniku alternatora. Elementy te muszą mieć ze sobą dobry kontakt. Sprawdź również czy uzwojenie wirnika jest uszkodzone.
w tym problem ze własnie nie mam lądowania, kontrolka od ładowania sie żarzy ale kiedy dodaje gazu zaczyna sie palić normalnie (zazwyczaj jest tak ze jak jest słabe ładowanie sie żarzy a kiedy zwiększymy obroty gaśnie) do tego kontrolka hamulców i czynnika chłodzącego mruga Trzeba sprawdzić alternator (diody - czy nie są uszkodzone, oraz szczotki i...
Podłączylem miernik pomiedzy dodatni biegun akumulatora a dodatni przewód łączący się z nim i po kolei wyciągałem wszystkie bezpieczniki. Niestety bez rezultatu. Ciagle był ten sam pobór prądu. Dziś ok 350mA. W bagażmiku nie mam lampki która mogłaby się ciągle świecić. Zauważyłem jednak coś. Do doatniego bieguna akumulatora są podłączone dwa przewody....
Sprawdz przewód który idzie do alternatora cienki , odłącz go od alternatora i połącz z masą kontrolka powinna swiecić jesli zaświeci uszkodzony regulator napięcia lub szczotki zjechane jeśli nie zaświeci przerwa na tym przewodzie lub coś z samą kontrolką albo nie ma ona zasilania
Mogą być uszkodzone lub zużyte szczotki lub regulator (za krótkie). Sprubój odłączyć kabel wzbudzania od alternatora (ten cienszy idzie od przodu samochodu) podłącz do masy i przekręć kluczyk. Kontrolka powinna świecić Dodano po 5 A może ktoś wie co jest przyczyną póżnego gaśnięcia kontrolki ładowania (ok. 2500 obr/min) i ładowanie przy włączonych np....
Prawidłowe ładowanie akumulatora to 14.7V szybkie ładowanie stosowane w niektórych prostownikach to 16V nie stosować żadnych kondensatorów mierzyć prąd ładowania . Dając dużye napięcie i prąd powyginasz cele w akumulatorze radze po naładowaniu akumulatora odpalić silnik i sprawdzić napięcie ładowania na akumulatorze powinno być 14.7V jak jest mniej...
Pacjent: VW New Beetle 2000r. 2.0 benzyna, alternator Bosch 90 A Choroba: Brak ładowania na wolnych obrotach - napięcie ok.12.7V i trzmając go na wolnych obrotach rośnie samo do ok.13.3V (po jakiś kilku minutach), minimalne zwiekszenie obrotów (ca. 900/min) - ładowanie normalne (14.35-14.4), zdjęcie nogi z gazu i sapdek na wolne obroty(ok.800/min) spadek...
USTERKA: uszkodzony regulator napięcia, dodatkowo zostały wymienione dwie szczotki grafitowe, doprowadzające prąd do pierścieni ślizgowych uzwojenia wzbudzenia alternatora oraz pierścienie ślizgowe były tak samo wyeksploatowane. PODZIENKOWAŁ :)
Witam! nic gdybać tylko działać. Na sam początek należy sprawdzić ładowanie przy akumulatorze a potem na alternatorze jeśli nie ma to alternator do wyciągnięcia i może być wiele przyczyn. Szczotki zbyt wytarte, uszkodzony wirnik, uszkodzone uzwojenie stojanu (rzadko, ale się zdarza), któraś dioda mogła paść (ale do wymiany cały zespół) to wszystko można...
Klemy oczywiście założone na akumulator i mam nadzieje, że są w dobrym stanie (nie zaśniedziałe itp.). Zapalasz autko i patrzysz na wskazanie miernika jest dobrze gdy wskazuje w granicach 14V, 14,1 jest to wartość optymalna i jest z nią różnie w zależności od producenta auta. Zapalasz światła mijania i sprawdzasz ma być też ok. 14V. Jeśli jest mniej...
Poprawiłem połączenia przewodów, wymieniłem regulator napięcia - szczotki były jak nowe, ale sam regulator najwyraźniej uszkodzony. Po tych zabiegach, ładowanie około 14V, po włączeniu wszystkich świateł 13,5V na wolnych obrotach. Podziękowania dla Was. :)
Kolego żeby ominąć alternator złącz DF z D+ przy alternatorze ,do tego dołącz jeden koniec kontrolki drugi do D+,kontrolka powinna świecić.Jeśli nie świeci szczotki wirnik i nic więcej.Jeśli świeci odpal ,ładowanie jest kontrolka świeci ,uszkodzone małe diody. Dodano po 2 Regulator nie alternator jak napisałem
Lampka będzie lekko żarzyć 1. Uszkodszona jedna dioda duża( lub jedna z 3 pomocniczych ), małe mogą występować jako zespolone tz.w jednej kosce. 2.Duża rezystancja przewodu od alternatora do akumlatora(zaśniedziałe końcówki, przetarty przewód itd.) 3.Uszkodzone jedno z 3 uzwojeń w alternatorze lub brak jego połączenia z zespołem diód prostowniczych....
Zapewne było tak że skończyły się szczotki i mechanik zamiast wymienić szczotki (Valeo svx7) zamontował regulator z as.pl i stąd problemy - chińska produkcja źle komunikuje się z autem. Rzadko zdarza się że jest uszkodzony kabel cienki fioletowy z alternatora do bsm.
No właśnie i tutaj też mam pytanie. Mianowicie: po awarii wcześniejszego alternatora mechanik zamontował alternator o takich parametrach: BR14-C-L F00M144197 03G903016E 140A/14V BOSCH Szukałem tych oznaczeń i znalazłem alternatory z takimi numerami, jednak przy rubryce "zastosowanie". Nie było mojego seata toledo. Ponoć taki alternator był montowany...
troche zamieszalem , ale co do kontrolki to zawsze swieci inieswieci poprawnie tzn. po perzkreceniu kluczyka swieci a przy pracujacym silniku nie swieci. Przy pracujacym silniku jesli kabelek sterujacy alternatora jest wpiety lub wypiety to nic sie nie zmienia - instalacja ma wszedzie napiecie akumulatora co z czasem spada od 12.8 V w dol. Jeszcze...
Miałem podobnie kontrolka ładowania gasła a ładowania nie było takie jak powinno był uszkodzony regulator napięcia na alternatorze i podczas jazdy światła słabo świeciły być może szczotki się wytarły na alternatorze albo poszła któraś z diod na pewno masz coś z ładowaniem bo masz rozładowany akumulator .
Nic podobnego nie zgadzam się z przedmówcami. Akumulator 72 Ah jak najbardziej może być. Problem masz w ładowaniu, te 13,5 V to za mało musi być ok.14-14,2 V. Alternator zły, uszkodzony,/może szczotki się kończą/ nie moze być, aby nie dawał 2-5 A doładowywania na baterię, a w momencie juz naładowania, aku pobiera ok 0,1-0,5 A. Zobacz jeszcze ile masz...
tak na pewnych wysokich obrotach efekt mija i jest stabilnie raczej dzieje się to na niskich obrotach - be z gazu obroty nominalne i na wyższych obrotach powiedzmy ok 2000obr/min nie mogą też być uszkodzone szczotki gdyż kontrolka by wariowała od ładowania i byłby brak ładowania a ładowanie jednak jest
Zakładam, że żarówka i oprawka są OK. Instalacja połączona bez pomyłki? Akumulator OK. Odepnij kabel zielono-czerwony od końcówki 61 regulatora i dotknij do masy. Kontrolka ładowania (czerwona lub zielona przy jednym "zegarze") powinna zaświecić. Jeżeli nie świeci podążaj w/w kablem do "zegara" i tam szukaj. Jeżeli świeci, to dotknij tąże końcówką kabla...
Jeżeli to co tu piszą - http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... jest prawdą i regulator jest wbudowany to zrób tak: Odłącz cienki przewód, zostaw go nie podłączony. Weź żarówkę 12V min, 5W i podłącz ją pomiędzy grubym zaciskiem a cienkim. Akumulator podłączony cały czas. Na zgaszonym silniku powinna świecić, na uruchomionym...
Witam wszystkich na forum. To mój pierwszy znak zaistnienia wśród Was dlatego postaram się pomóc najlepiej jak potrafię. Mój poprzednik świetnie doradził aby zdjąć pasek klinowy. Umożliwi to ewentualne wyeliminowanie jako przyczyny chałasu alternatora. Jeżeli po zdjęciu paska chałas zniknie to znaczy że coś w alternatorze. Z mojego doświadczenia wiem...
Zle dolegające szczotki,przerwa na uzwojeniu wirnika,uszkodzona dioda w prostowniku na podmagnesowanie wirnika/są małe trzy diody między diodami prądowymi/.
Sprawdzić napięcie na klemach akumulatora woltomierzem,podczas rozruchu silnika.Jeśli napięcie niewiele spadnie to będzie uszkodzony rozrusznik (najczęściej zużywają się szczotki). Nie rozrusznik tylko alternator ... Pozdrawiam
Wprawdzie w treści mało jest konkretów ale zadziwa mnie jak łatwo sobie poradziłeś z tym regulatorem. Przecież tam wcale nie łatwo umieścić go na miejscu nie znając sposobu. Obawianm się ,że szczotki zostały uszkodzone. A regulator przeważnie pochodzenia amerykańskiego kosztuje nie więcej niż 100 PLN. Nie wiem czy potrzebnie się męczysz.
uszkodzone szczotki alternator szczotki szczotki alternator
breve tufvassons klimatyzacja grzeje skoda octavia lusterek
schema podlaczenia zamka centralnego vodafone calculator
Podgrzewacz gazowy Neckar N19E włącza się bez odkręcenia kurka Jak zresetować napęd SupraMatic P bramy garażowej Hörmann