Napisałem, że regenerowałem. Akurat w megane iii 1.5 jest bardzo dobry dostęp do alternatora. A łożysko jest za pierścieniami.
Tak. Koło pasowe alternatora padło, ale wymieniłem cały alternator.
Kostka b 29 w liczniku gdzie ma dochodzić prąd z alternatora jest masa. Po uruchomieniu silnika i rozpoczęciu ładowania ma tam być +12V
Według instrukcji serwisowej należy najpierw zdjąć zderzak i przedni pas...
Jaki alternator?
Witam serdecznie. Jak coś poszło to kostka stacyjki lub instalacja od niej a nie alternator. Pozdrawiam.
Dzięki za podpowiedzi jutro wieczorem wezmę się za rozkręcanie plastików żeby dostać się do alternatora
Pewnie szczotki się skończyły, daj alternator do naprawy bo w bieżniach też będą koleiny
To sprawdź alternator bo chyba ktoś go nieźle spartolił. Nigdy nie podaje więcej niż 11,5 V ?
Witam. Problem z Megane 2 1 .6 benzyna, przestał lądować. Po odkręceniu regulatora napięcia okazało się, że szczotki są zjechane i stopiony szczotkotrzymacz. Meganka posiada alternator 110A i pytanie czy mogę zastąpić regulator napięcia z tego alternatora na identyczny regulator z Renault Trafic tylko, że ten alternator ma 123A ?
Mógł mieć wpływ, ale bez zdemontowania i zdiagnzowania alternatora się nie obejdzie.
Cytat: "Zmierzyłem napięcie z alternatora po uruchomieniu silnika i odpięciu przewodu(+) z aku 13,8V" Jeszcze kilka takich eksperymentów a alternator szlak trafi, może ECU, ogólnie będą wydatki.
Tematy zamknięte. Mam już podgrzewacz. Ciągnie 60 amper, jaki przekaźnik do tego i podłączyć to pod alternator bezpośrednio?
Sprawdziłem, nie ma 12.4v. Problemy zaczęły się po umyciu silnika, po demontażu wtrysków. Potem po złożeniu wszystkiego, opdalam auto, świeci usterka, błąd: złącze diagnostyczne podgrzewacza wstępnego którego nie idzie skasować. Odłączyłem kleme na noc, rano podłączam odpalam auto i wszystko ok, nic nie świeci. Jednak w kompie ciągle ten błąd którego...
Dopasuj jakikolwiek żeby tylko działał. Ja robię to w ten sposób, idę na zwykłe złomowisko zawsze znajdę tam jakieś alternatory. Zazwyczaj mają uszkodzone same bieżnie szczotek więc koszt naprawy zamknie się w 30 zł plus 5 zł za alternator. Nieraz trafi się taki który ma tylko szczotki do wymiany więc z alternatorem wychodzi w sumie 15 zł.
Pozdrawiam Mam podobne obawy co do spalenia alternatora ( wcześniej czy później ): Mam dwa samoróby, zestawy: 2x (4S 100A z chin) Lifepo4 Mam na nich dwa tanie BMS i chce te dwa zestawy ładować równolegle. Razem do naładowania: 200A z alternatora 150A ( VAN trafic ). Kontynuacja pytania kolegi #Razor ponieważ z wątku dowiedziałem się tylko że to i tamto......
Jak już A klasa -wymiana paska napędu alternatora-rolki-napinacz.
Witam dziękuje za podpowiedzi temat rozwiązany przyczyną ciężkiego palenia okazał się uszkodzony alternator który tak trzymał że rozrusznik nie miał siły porządnie zakręcić. Pozdrawiam
ad 1 - myślę że stary dobry prostownik zrobi to szybciej.Powtarzam dobry.Oczywiście że i alternatorem i prostownikiem naładujesz do pełna.No bo czym mógłbyś to zrobić :D ad 2 - teraz jest tyle rodzajów prostowników i każdy ładuje inaczej.Z reguły prąd ładowania i napięcie zależne jest od stopnia rozładowania aku.To że na alternatorze jest 140amper nie...
A może poprowadzić przewód z komory silnikowej np. od alternatora ? Zacisk 30 ma zawsze +. Radzę stosować bezpieczniki kasetowe, gniazda przelotowe mozna kupić w sklepach motoryzacyjnych lub elektronicznych (bezpiecznik jak najbliżej alternatora). Jeżeli potrzebujesz niewielką moc, to w niektórych samochodach jest zawsze +12V na czujniku STOP przy pedale.
Kurzownica to poprawna nazwa tego urządzenia, do piaskowania się nie nadaje Ja tym czyszczę alternatory , mostki , egr, może trafiłeś na niedorobioną wersje. Oczywiście korund i 10bar na zasilaniu.
czyli problem nie rozwiązany w dalszym ciągu, zakładałem oryginał i tez przepaliło teraz zrobiłem jeden eksperyment który może rozwiąże sprawę jak naranie działa nie pali przepływki wiec opisze to w pozniejszym czasie dodam ze instalacja elekt sprawa, napiecia prawidłowe, zamienione nast. elementy z drugiego trafica : egr, czyjnik doładowania, czujnik...
nie jestem elektrykiem ale aku stosuje sie zazwyczaj 20Ah mniejszy niz altek aby mogl byc naladowany w pelni mniejszy aku bedzie przeladowywany przez co jego zywotnosc znacznie spadnie zbyt duzy aku natomiast bedzie niedoladowywany w pelni co tez jest niezalecane i moze skrocic jesgo czas jaki bedzie nam sluzyl pozatym mogl ci sie trafic jakis badziewny...
Nie no alternator to nietrafiony pomysł. Przy tak powolnych pojazdach nie uzyskasz wystarczającej energii by napędzić alternator. Pomyśl ewentualnie o zastosowaniu solara, który ładowałby akumulator.
W aucie gdzie jest moduł centralnej elektroniki sterowanie alternatorem jest z tego modułu. Niebieski przewód alternatora z zacisku D+ idzie do modułu centralnej elektroniki, zacisk T18a/9, wtyczka XS4. Moduł centralnej elektroniki steruje lampką w liczniku za pomocą CAN. Przewód zanim trafi z alternatora do modułu idzie przez 14 pinową wtyczkę po lewej...
Witam Zamontowałem sobie do samochodu układ podgrzewania wody (króciec ze świecami żarowmi) z racji tego, że moje auto strasznie długo się zagrzewa (co jest charakterystyczne dla tego modelu - diesel). Sygnał aktywowania podgrzewania wziąłem z alternatora, by grzałka działała tylko wtedy kiedy silnik pracuje. Niestety prąd jest podawany także podczas...
A co z układem dolotu powietrza - przepływomierz Przepływomierz nie był podłączony. Dziś sprawdzałem kable, wtyczki itp itd. Okazało się, że regulator napięcia jest do wymiany. Czy może być on przyczyną, że nie mogłem zapalić? Tak jak pisałem w 1 poście bez całkowitego uzbrojenia palił na strzał, a gdy między innymi został założony pasek PK na alternator...
Witam regulator napięcie do porównania jak żeś to napisał bierze z wyjścia alternatora a zdarzyło mi sie trafić na takie regulatory co dawały za niskie napięcie miałem gdzieś schemat jak podłącza się regulator poza alternatorem i sprawdza czy reguluje dobrze.Poszukaj w necie to znajdziesz.U mnie w okolicy jest dużo szrotów jak potrzebuje to kupuję całe...
Kowal305 właśnie nie ginie w nim prąd i w tym cały problem Dodano po 25 Czy możliwe jest ze alternator sam w sobie jest trafiony ??
Mój problem rozwiązany, kazałem kierowcy kupić po drodze nowy regulator napięcia i wymienić w alternatorze i trafiliśmy w starym skończyły się szczotki, a i zanim zabrał się do wymiany to już kontrolka zaświeciła się na stałe Pozdrawiam
W pół godziny wymiesz łożyska?I jeszcze prostownik? Nie żartuj. Nie widziałem 10 letniego boscha gdzie by przednia tarcza zeszła z osi wirnika bez mordęgi. Wiesz jak się ściąga tylne w konpaktowych (wewnętrzny wentylator).Niby robisz ściągaczem,a się zastanawiasz-zegnie się ośka,czy nie? A glupi polonez,gdzie masz przednie zanitowane,to samo stara...
Zrobione. Motronic pisał pas ślizga. Pas od alternatora był napięty aż woda z jaj pryskała. Tylko że nikt nie wpadł na to, aby podciągnąć pas od wentylatora, przez który alternator otrzymuje napęd. Znów wywaliłem alternator, by zawieźć go na stół, bo nie wzbudzał mi się już nawet na krótko. Myślałem że od tych kombinacji już szlag trafił którąś diodę,...
U góry pod głowicą masz dwie szpilki z nakrętką na klucz 13. Ja odkręcam elektrykę od alternatora, rozrusznika i czujnika oleju, żeby odsunąć plastikowe korytko z przewodami (nad skrzynią). Korytko przykręcane jest na dwie śruby. Jedna w okolicy odpowietrznika wyprzęgnika, (poziomo), druga w okolicach półosi od góry - pionowo. Kiedyś wyciągałem bez...
Winny był i akumulator i alternator, niestety auto trafiło na złom bo podczas jazdy padła cała elektryka.
wszystko się zgadza z przebiegiem instalacji, ale alternator juz byl wymieniany - nic to nie dalo i mam stary. Może nie trafili z typem alternatora i dlatego nie ladowania po wymianie, ale wydaje mi się że to inny problem bo mam dwa błędy identyczne jak kolega w pierwszym poście.
Taki mały update po 2 dniach walki. Był testowany alternator i bateria oba na 100% sprawne . Były osoby z wiedzą które mierzyły napięcia efekt taki ze po wpięciu kostki do alternatora gdzie jest regulator napięcia ładowanie jest 12.34 v. Po wypięciu skacze do 14.1 14.3 i ładuje baterie wsadziliśmy rozładowana i ładnie naładowało. Teraz tak po wpięciu...
Dzięki piwko , niestety sterownika brak, pozostaje jedynie alternator jak tak. Licznik ma trafić do traktorka SAM i chciałem go sobie wyskalować w domu. Niektórzy w sieci piszą że używają kontaktronu i magnesów przymocowanych do piasty do podawania sygnału na obrotomierz. W domu sobie wyskalujesz.Ściągnij sobie jakiś generator na kompa i masz regulowany...
Macie jakieś złe doświadczenia z regulatorami firmy Jezpol (takie zaokrąglone RNa 12 zamontowany na alternatorze), ja trafiłem 3 razy pod rząd, że nie dziłały prosto ze sklepu. Ratowałem się starym Elmotem z malucha ojca, działa bezbłędnie do dziś (od jesieni 2003) w Polonezie Caro.
Stary truposzek, wywaliłbym i założył świeższy ze złomowiska. Jeśli napięcie leci na ryjek w trakcie jazdy, to szukałbym słabego styku po drodze altek - > rozrusznik -> bateria. Dzisiaj Vectra B mi się bez ładowania trafiła. Skorodowane oczko B+ na alternatorze, sam alternator sprawny.
Witam serdecznie pacjent to A8 D2 alternator to BOSCH 120A 0 125 510 013 14V Problem pojawił się od rozładowującego akumulatora. Akumulator sprawny. Przejdę do problemu. Sytuacja wyglądała następująco że na zimnym po odpaleniu obroty silnika rzędu 1100 obr/min ładowanie 14 V Po pewnym czasie zaczyna spadać. Na wolnych obrotach 850 obr/min ładowanie...
Macie racje regenracja za 800zl to jedno wielkie naciagactwo... Obdzwoniłem kilka warsztatów w okolicy, większość z nich mówi brak części zamiennych i nie robią tych alternatorów. Przez przypadek trafiłem na jeden zakład w okolicy specjalizujący się tylko w alternatorach i rozrusznikach. Na dzień dobry przez telefon powiedzieli że ten alternator ma...
Witam.Posiadam takie autko i mianowicie występuje problem z wadliwie działającym obrotomierzem.Obrotomierz podczas jazdy na biegu jałowym pokazuje 900 obr/min po zatrzymaniu pojazdu opada na 600 obr/min.Autko było podłączane do Clipa Renault i faktyczne obroty samochodu to 800 obr/min czyli sa to błędne wskazania obrotomierza.Rejestrowane były wszystkie...
Ostatnio reanimowane Volvo P-1800, z californi, na wtrysku D-jetronic :D Zresztą przez to do mnie trafiło.
Witam, Tak przypadkiem, przy okazji innych tematów z alternatorem trafiłem na ten temat i podzielę się swoimi doświadczeniami. Alternator samochodowy bez przeróbek, nie nadaje się kompletnie na jakikolwiek wiatrak. Tutaj nawet nie chodzi o opory przekładni. Nie dość, że do alternatora trzeba dostarczyć konkretne obroty to jeszcze trzeba przyłożyć niezłą...
Problem rozwiązany. Regulator szlag trafił. Chociaż alternator wyciągałem z pewną nutą niepewności. Zmylił mnie sposób wzbudzenia, tzn tylko maly impuls przy rozruchu, potem spadek napiecia do poziomu 3v. No nic, nauka, nauka, nauka. Dziękuje wszystkim za chęć niesienia pomocy i bezinteresowne dzielenie sie własnym bezcennym doświadczeniem. Tak trzymać...
Kolego drguma, może podasz co to za autko, wymieniałeś cały alternator z regulatorem, może nowy założyłeś jeszcze do starego alternatora i go szlak trafił, może masz nowy-używany alternator, może nie ma połączenia alternator z akumulatorem, może silnik nie ma właściwej masy...więcej szczegółów prosimy:)
Z różnych źródeł czytałem, że można oczekiwać mocy 100 - 150W z wiatraka o średnicy 1m przy wietrze 10m/sek. Jak wielki jest wiatrak, który chcesz użyć? Co chcesz zrobić z wytworzonym prądem? Wrr ale mało... ale moc tu tez zalezy od powierzchni łopat jakie zastosujesz skoku itp.... Co do wiatraka to 6 łopatowy od silnika 2.8D (srednicy teraz nie podam...
Witaj dziękuję za twoje zainteresowanie Teraz za bardzo nie mam kiedy wymienić szczotek rzadko jeżdżę Scenicem tyko firmowym Traficem, zrobię jak mówisz pomyślałem o tym samym że zamiennik może mieć za mało Volt do zbudzenia nowego regulatora nie będę rozkompletowywał tylko kupie nowe szczotki bo jeśli starym padła i również i elektronika? Mam również...
Witaj! Proponuje podstawic jakis inny alternator bosch lub tez polski polonez japonce tez pasuja! Sa wydajniejsze od orginalu. Mam taki alternator ale jest trafiony regulator proponuje zamienic. Dodano po 6 ALTERNATOR OCZYWISCIE.
przeciez alternator chodzi i tak cały czas i obciaża ci silnik, powodując spalanie paliwa, jak właczysz swiatła to co bedzie ciężej sie obracał, tak bedzie sie ciezej obracal. Ja jezdze na swiatlach caly rok i jestem jak najbardziej za. co do zarzutow ze nie wytrzyma akumlator, alternator nic nie ma to wspolnego z jazda na swiatlach akumlator i tak...
Moduły drzwiowe , radio , ładowarka do komórki w zapalniczce , uszkodzony licznik , światełko w bagażniku , regulator napięcia w alternatorze . Takie mi się trafiły co tobie nie wiem . Szukaj odpinaj i wyciągaj wnioski ...
mcoola zrób tak jak pisze danthe i nie masz się czego obawiać ja też założyłem kilka alternatorów z minusem na masie (oczywiście po odwuceniu biegunów na akumlatorach) i nie było nigdy problemów opis danthe jest dobry i tak zrób. Ja zakładałem różne alternatory jakie sie trafiły od poloneza, od zachodnich aut a skończwszy na ruskich wynalazkach i z...
Dziękuje Ci, tylko interesuje mnie o jakiej różnicy mówimy. Dodam że mam przejechane ok 100.000mil, nie polecam renault nikomu ponieważ w przeciągu ostatnich pięciu miesięcy wydałem na naprawy: - 500Ł - nowy alternator, akumulator i pasek - 768Ł - nowa pompa paliwa + pasek rozrządu itd. - 330Ł - sprzęgło - 358Ł - jakiś czujnik i zawór (padło z turbem)...
Jeśli nie masz czym sprawdzić możesz zacząć od odłączenia alternatora (wszystkich przewodów). Właśnie dziś trafił mi się taki przypadek, 4A poboru przez alternator na zgaszonym silniku chociaż podczas pracy bez dużego obciążenia utrzymywał 14V. Uszkodzony mostek prostowniczy.
Stetoskop i osłuchać silnik. Trafiłem raz na łożyska alternatora do a-klasy które po pół roku wyły gorzej jak przed wymianą.
Witam wszystkich Moj problem polega na tym ze moj opel vivaro 1.9 cdti (blizniak Renault Trafic) zgasl rano po przejechaniu okolo 1 km. Mam przejechane 94tys i nigdy nie mialem problemow z tym autem poza wymiana alternatora. Po podpompowaniu paliwa reczna pompka auto zapala na ok 4-5 sekund i gasnie. Nie slychac zeby pracowala pompa paliwa w zbiorniku...
Przekaźnika nie ma, sprawdź dokładnie połączenia alternatora, choć objawy pokazują na uszkodzenie diody w mostku pomocniczym, mimo iż alternator jest nowy mogła trafić się wadliwa sztuka. Pozdrawiam vcc.
Podczas prób z tym alternatorem wymieniałem wcześniej regulatory napięcia( w tej chwili mam nowy zamontowany) trafiłem na taki który pozwalał osiągnąć 16V , rozumiem że szlak go trafił i nie reguluje poprawnie?
Jeśli nie ma innego wyjścia spoko możesz lutować. Pierw przyjrzyj sie dokładnie regulatorowi napięcia już trafiłem na alternatory gdzie jednak dało się oddzielić szczotkotrzymacz od regulatora, wykręcając trzy śrubki z regulatora.
Witam, piszę tutaj bo już rwę włosy z głowy i nie mam już kompletnie pomysłu gdzie szukać przyczyny. Samochód to Peugeot 307 1.6 16V benzyna z 2002 roku w wersji break (kombi bez szklanego dachu). Jak w tytule - na niskich obrotach auto nie ładuje akumulatora, spada napięcie aż wywala po kolei błędy problemu ładowania akumulatora itd. Podczas jazdy...
To jest silnik od ścigacza który osiąga 13000obr więc jeśli dam dużą przekładnie to szlag trafi alternator bo będzie sie za szybko krecił ładowanie akumulatora + pełne oświetlenie przód 2x100W halogeny + tył 4x21W To jest mały alternator więć nawet przy 1500obr jeszcze nie zapewnia pełnego ładowania. czyli 14,4V.. Chce to zrobić tak żeby na najwolniejszych...
Tak jak andrzej2001 pisał alternator umierał mianowicie padły w nim diody trafił do regeneracji kosz około 100 zł
bo auto nie ma ładowania a kontrolka gaśnie, a wiadomo że jak nie ładuje to w końcu auto zgaśnie, sprawdziłem drugi alternator ale chyba trafiłem na uszkodzony bo też nie działa nawet podpinając na osobnej instalacji Chyba ,że do ładowania wymagane jest podpięcie pinu dfm bo go nie podpinałem , ale on ma tylko wysyłać info do kompa ale nic nie steruje
bo drugi wisi na minusie, a na nim wisi przetwornica 12V-220V Jeżeli obciążasz dodatkowo jeden z akumulatorów połączonych szeregowo, to musi go szlag trafić. Ładowanie alternatorem nie jest w stanie wyrównać różnic w stopniu rozładowania obu baterii Dlatego akumulatory w ciężarówce muszą być jednakowe i niedopuszczalne jest podłączanie czegokolwiek...
We Fiatach to popękany alternator nie jest niczym dziwnym. Raz to niezbyt trafiona lokalizacja tego podzespołu, a dwa samo wykonanie obudowy alternatora - delikatne, wręcz filigranowe, i kilkaset zł potem leci....
Witam, od roku jestem szczęśliwym posiadaczem reni, problemy zaczęły się po wymianie paska rozrządu. Przy wymianie rozrządu wymieniłem również pasek alternatora itd, okazało się że koło pasowe pompy jest węższe niż pozostałe. Jeździłem tak koło miesiąca aż pasek napędzający cały osprzęt zciął się podchodząc pod pasek rozrządu który przeskoczył o kilka...
no i chyba trafiłem ,brak impulsów z alternatora ,spalona dioda w pakiecie prostowniczym . wymienię cały, i zobaczymy .
bmw 523i 98rbenz+lpg m52 b25 170km ładowałem kilka dni wczesniej jak piszesz i lipa pojezdziłem z 15 km i po powrocie do domu bez zmian jedyne co to weciagło pare volt i altek cały gorący niestety nie trafiona sugestia ale dzieki alternator sprawdzany na stole pod obciazeniem u goscia od napraw
Jak najbardziej Twoje komentarze się przydają, dzisiaj trafił mi się alternator od Toyoty, podłączyłem tak jak Ty napisałeś wyżej i idealnie pokazało wade regulatora, Mam nadzieje, że w miarę szybko trafi mi się jakiś z podłaczeniem PD i zdam relacje, czy udało się go opanować Twoim podlączeniem :)
Nie mam na myśli że coś w alternatorze jest źle podłączone. Mam na myśli to że alternator wymaga regeneracji. Może któreś uzwojenie szlak trafił.
Owszem z tym ze Sony XM jak i seria XES to niejako klasyka :) wtedy jeszcze produkowalo sie z zalozeniami ze cos ma grac, a nie zjechac z kosztami produkcji do minimum. Sa jednak firmy gdzie nie trzeba szukac konkretnego modelu bo praktycznie malo realne jest trafienie na mine... A o jakich konkretach chcesz uslyszec ?? Poprostu gra ten sprzet kiepsko......
Witam wszystkich... mam problem z Audi A6 2.8 V6 30v alternator 120A... Wszystko zaczęło się kilka dni temu, na autostradzie w ciągu kilku sekund ładowane z ponad 14V na zegarach spadło na 12V i zaświeciła sie czerwona kontrolka akumulatora; dojechałem do domu, akumulator był juz ledwo co rozładowany ok 8V - wymontowałem stary alternator; po sprawdzeniu...
dobra, już naprawione. Rozerwane było połączenie uzwojeń na obudowie od spodu. Może i bym trafił na dobry alternator ale znając swój pech to wątpię by mi pochodził długo. Koszt 20zł. Dzięki za pomoc. Później może się zwrócę o pomoc w zrobieniu świateł awaryjnych.
Instrukcja Montażu AP500 Poniżej przedstawiamy instrukcję do montażu tempomatu AP500 (mechaniczne sterowanie przepustnicą): 1. Zamontowad manetkę w obudowie kierownicy. Po zamontowaniu manetki umieścid przewody w obudowie złączki zgodnie z kolorami umieszczonymi na tej obudowie. Należy pamiętad, że zabronione jest sterowanie manetką po przez wkładanie...
Nie wiem czy dobrze trafił
Kup tylne koło z silnikiem od roweru elektrycznego - jest to praktycznie trójfazowy alternator wystarczy dołożyć diody, a jak trafisz takie z zabudowaną elekroniką w kole to nawet tego nie trzeba. Koszt od parudziesięciu zł. Oczywiście póżniej step down.
Pradnica pasowała idealnie nbie było problemu pasek by.ł idealnie prosto. Przecież to logiczne, że prądnica pasowała, bo była zamontowana w przeznaczony dla niej wspornik. trafiłem na bubel alternator Nie. Alternator jest dobry. czy ten expomy starego typu nie pasują do c 360 Pasują, tylko trzeba zrobić pasujący wspornik. głupia rzecz która powinna...
Kolega „jarecki04” niezupełnie ma rację. Kolega chcieli sobie założyć akumulator bezobsługowy a ponieważ przeczytał w reklamie że podmiana akumulatora jest gratis więc się skusił. Okazało się że elektryk u przedstawiciela handlowego nie chciał mu dać gwarancji na akumulator twierdząc że do bezobsługowych musi być ładowanie na poziomie 13,6V...
Jesteś pewien ze się nie ślizga? Nie zawsze jest go słychać. Koło alternatora dobrze dokręcone? Jak tak to trafi Ci jeszcze raz wyciągnąć go i sprawdzić Połączenia na mostku.
Każdy mechanik może go spoko naprawić pod warunkiem dostępu do części Tylko ze niewielu mechaników wie jak działa alternator więc jak go mogą naprawić, na chybił trafił. Już nie piszę że ludzie mieniają alternatory i dziwią się że jest źle zwłaszcza że wyglądają tak samo a jedne mają kontrolkę a drugie lin.
Jeśli przetwornica dostanie prąd od strony 230V To trafi na śmietnik, albo jako kolejny Temat na Elektrodę ,,Jak naprawić" etc.... :D
Jakie masz ładowanie,sprawdź,jeżeli wysokie też może się tak być. Trafiona podpowiedź. Odłącz alternator i zobacz czy objaw się powtórzy. Najprawdopodobniej Twoim problemem będzie słabe połączenie masowe między akumulatorem a karoserią.
Witam, jak w temacie - mam zbyt wysokie ciśnienie w układzie wspomagania, co skutkuje wywalaniem oleju wspomagania przez korek. Wymieniałem już sam korek, jak to nic nie dało założyłem dwie uszczelki pod jeden korek, ale i tak ciśnienie powoduje wydostawanie się oleju górą. Jest to o tyle uciążliwe, że zaraz pod zbiorniczkiem znajduje się alternator,...
Witam, Mam taki problem: dzieje się to tylko na falach FM (odtwarzanie z CD - OK) i kiedy silnik pracuje. Dodam że ostatnio popsuł mi się alternator (łożyska), później samochodzik trafił do lakiernika (spawanie + lakierowanie). Po lakierniku znowu strzelił alternator (prawdopodobnie dioda). Od tamtej pory są właśnie takie objawy z tym radyjkiem. Gdy...
Przede wszystkim, bez zdjęć, to jest raczej zgadywanie. Choć słusznie chyba trafione, że to alternator. Więc poczytaj sobie o budowie rzeczonego, a potem zadawaj pytania o to, czy możesz to przerobić na silnik poprzez wklejanie magnesów. Mała podpowiedź: sprawdź, czy ma komutator na wirniku i ile ma działek, to się wyjaśni.
PO pierwsze jak już to zastosować 2 bezpieczniki i 2 przekaźniki tak na drogowe jak na mijania włókna. Zasilanie przekaźników podać bezpośrednio z ALTERNATORA a nie akumulatora.!!!! Ostatnio trafiła mi się perełka do takiej przeróbki dostawczak fiata z 1978r na żarówkach było 6,2V .
temat uwazam za zamkniety, okazalo sie ze alternator byl walniety, i jeszcze na dodatek przewody byly trafione bo poprzedni wlasciciel sztukowal je... dziekuje wszystkim za zainteresowanie
mogę dostać cały mostek w serwisie toyoty. w serwisie boscha nie maj a nawet mostka w katalogu części o diodach nie wspomnę. mostek w serwisie kosztuje około 200 zł a za tyle to ja mam używany alternator. Tak ze kolego z tym słabym szukaniem nie trafiłeś!!!!
Witam. Ja miałem ostatnio taki przypadek: Gość kupił nowy akumulator bo stary mu szlak trafił przez alternator. Podobno miał za duże ładowanie.Kupił nowy regulator napięcia i po kilku dniach miał taki sam efekt . Migotanie swiateł napięcie oscylowało. Felerem był nowy regulator napiecia. Po wsadzeniu orginalnego regulatora Boscha efekt minął i ładowanie...
Update- To dodatkowe złącze (X12/3, power distributor, nr A2105460041) występuje jako osobny moduł, mocowany tymi samymi śrubami co przekaźnik ładowania małego akumulatora, po prostu blacha mocująca włazi pod ten przekaźnik. Przekaźnik https://obrazki.elektroda.pl/2115827700_... Złącze "plus" https://obrazki.elektroda.pl/6030796900_...
Panowie trafiliście. Przewód idący z alternatora na rozrusznik zgnił i nie było przejścia. Dodatkowo czeka mnie wymiana alternatora gdyż po demontażu okazało się że pęknięte jest łożysko. Dziękuje za pomoc.
To znaczy ze półprzewodniki szlak trafił. Miałem podobna sytuacje z alternatorem zamontowanym na silniku deutz. Trzymało napiecie przez ok 5 sek ale był za mały wydatek prądowy i wraz z obciążeniem występowało zjawisko "siadania" napięcia. Co tez obserwowałeś.
Alternator 9D wymaga kontrolki i była dopięta właśnie do styku 15 regulatora. Natomiast regulator 6D nie wymaga kontrolki. Jak masz napięcie akumulatora na 15 regulatora to alternator jest 6D więc sprawdź czy prawidłowo włożyłeś kabelek do szczotek bo pewnie nie trafiłeś w wsówkę, tylko obok.
Odnośnie jednak diod od alternatora, to można je pozyskać z odzysku. Trafisz na 6szt. identycznych?
Wystarczyło oddać samochód do zdiagnozowania i naprawy do serwisu samochodowego, a nie wieźć alternator do regeneracji. Dwa pomiary "na samochodzie" załatwiłyby kwestię diagnostyki. Ale klient płaci, klient dostaje - jak przywiozłeś alternator do regeneracji to go zregenerował (pewnie wyczyścił i ew. wymienił łożyska). Z drugiej strony ludziom którzy...
Widać nie mógł trafić regulatora z oryginału, to zrobił to w ten sposób. Oczywiście i takie rozwiązanie jest OK.
Na 99% zużyta jedna ze szczotek w regulatorze napięcia. Trzeba wyjąć regulator i obejrzeć szczotki (ew. wymienić) Prawdę mówiąc to Twoje zapytanie powinno trafić do działu "Początkujący"
dzieki Jack63- wskazany w linku topik przeczytalem juz wczesniej, bardzo duzo w nim konkretnych informacji. I podoba mi sie tam twoja rola profesora :D wlasnie wygrzebalem na elektrodzie takie przebiegi (od nyemi): http://obrazki.elektroda.pl/8300864400_1...
Napisz jakie masz napięcie , objawy wskazują,że jedną zprzyczyn są problemy z zasilaniem, może być jakiś elektrolit w zasilaczu kompa,lub przegrzewanie stabilixzatora. Aby to wykluczyć podaj napięcie na zaciskach kompa w trakcie jazdy, może masz trafiony regulator napięcia w alternatorze?
Wiem, że zadziałałem pochopnie ale zanim trafiłem do mechanika który wymieniał alternator to podpiąłem go pod kompa u innego ale nic nie wykazało nie mieli VADIS'a tylko jakiś uniwersalny program.
renault trafic alternator trafic schemat trafic trafic przepływomierz
zmywarka bosch schemat alternator trafic philips 32pfl
pralka bosch stukanie filtr przeciwzakłóceniowy
Schemat sterowania dmuchawy Honda Jazz - szczegóły i diagnostyka Programowanie anty-Legionella w Termet Ecocondens Silver