Zawsze szybciej zużywa się szczotka o potencjale dodatnim między innymi przez większe iskrzenie.P
Nie sądzę żeby bieżnie były powodem problemu z ładowaniem chociaż dolny pierścień ciemny świadczy o braku komutacji albo zacięta szczotka lub uszkodzone uzwojenie wirnika.
Witam Mam taki maly problem z rozrusznikiem.Rozrusznik to valeo =peugeot 605 2.0 model chyba ...B6RA... Okolo 4 miesiecy temu wymieniony zostal korpus oraz szotki i szczotkotrzymacz.(nowe czesci) Teraz przestal krecic a jesli juz kreci to ma bardzo male obroty - dodam ze wskazowka obrotomierza skacze jak "szalona" Po sciagnieciu gornej przykrywki okazalo...
Nie dostaniesz bo nie ma w handlu, dotrzesz na papierze ściernym ze szczotek alternatora valeo typ szczotek SVX7, najmniej tarcia.
Okazał sie wporządku cały tylko styk nie łaczyl i jedna szczotka słabsza wiec wymienilem i śmiga:)
Włącz swiatla krotkie i zapal silnik jesli zauwazysz ze po zapaleniu i przegazowaniu robia sie jasniejsze to regulator ok a napiecie 14,4 jest ok Ale sprawdz regulator w moim zamarzla mi szczotka i raz bylo ladowanie a raz nie -ewentualnie wymien same szczotki potrzebna cyna i lutownica koszt szcotek 0k.8zl do regulatora Valeo
No i napiszę nowy post - kręci jak zły na sucho po tym jak przełożyłem szczotkotrzymacz, ale co z tego jak założę i będzie to samo w aucie. Magnesy są dobre. Po wyjęciu szczotek wirnik obraca się lekko, nie zaczepia o żaden magnes. Próbowałem również na krótko w aucie ze śruby z plusem do drugeij śruby gdzie przykręcona jest szczotka + i kręci tak samo...
Jeżeli masz alternator Boscha to na 99,99 % masz uszkodzony regulator F00M......... . Jeżeli masz Valeo to koniec szczotek +/lub konieć bieżni ślizgowej.
Panowie wiec mam taki przypadek bmw e39 touring 2003r 3.0d i jechalem i zapalila sie kontrolka ladowania akumulatora .Dojechalem do domu jakies 50km auto stalo dwa dni poznien odpalilem auto i to kontrolka migala tzn tak jakby szczotka raz dotykala raz nie od alternatora.wymienilem caly regulator na nowy firmy valeo oczywiscie i odpalilem i kontrolka...
Witam klient zgłosił uszkodzony obrotomierz i świecąca kontrolka ładowania diagnoza prosta brak ładowania alternator Valeo 60A po zdjęciu regulatora mocno wytarty wewnętrzny pierścień aż popękany szczotka jakby wypalona, wymiana alternatora na Boscha 70A, po uruchomieniu wszystko jest ok. gdyby nie to że po paru minutach alternator jest dość gorący...
W Valeo szybciej niż szczotki przecierały się pierścienie.
Sprawdzałeś mostek?
Zgrzewane.
Sprawdź najpierw połączenia przewodów... to gaśnięcie kontrolek wskazywałoby bardziej na jakieś niepewne połączenia...
Szukaj w firmie naprawiającej alternatory.
Pewnie są prostsze sposoby, ja znam jedynie sposób z zewnętrznym zasilaczem regulowanym. Czyli trzeba wymontować regulator, podpiąć pod zasilacz, dać jakieś obciążenie np. żarówka i regulować napięcie 11-16V .... jeśli będzie stabilizacja na wyjściu 13,75-14,4V to jest sprawny. Ogólnie zawsze się to sprawdza w samochodzie: - sprawdzasz napięcie na wyłączonym...
Nagle przestał ładować . Wymontowałem i rozebrałem alternator i okazało się ,że jedna szczotka jest bardzo krótka a pierścienie komutatora mają duże wgłębienia. Powymieniałem ci trzeba ,posprawdzałem wg. podpowiedzi z Y.T. .Jednak przed zamontowaniem ,chciałem sprawdzić jeszcze sprawność regulatora napięcia . Jednak nie znalazłem jak to zrobić w przypadku...
W-obrotomierz/zacisk jednej fazy L-lampka kontrolna ładowania 15-plus za stacyjką S-zacisk pomiarowy napięcia, zazwyczaj do 30 DF-dynamo field, czyli szczotka.
Typowa usterka. Brak szczotek w alternatorze Valeo. Szczotki svx7.
Pierścienie ślizgowe. Bo znając alternatory Valeo szczotki tam są trwalsze niż pierścienie.
Nic niestety nie ogarniesz. Prawdopodobnie uszkodzeniu uległ mostek w alternatorze stąd żarząca się kontrolka ładowania. Idź stąd. Szczotki się skończyły. Alternator Valeo/Bosch?
Rozebrałem i naprawiłem. Skończyły się szczotki, przelutowałem szczotki na inne żeby dojechać jutro do pracy i wrócić. Szukam tego regulatora ale wszędzie go brak, a nt alternatora to A 14 VI 41 a nie 35
Valeo? Między sprężyną a szczotkami muszą być izolatory.
Tak jak myślałem - nic nie było "skopane przy naprawie". Wystarczyło, że przejechałem kilkaset kilometrów, komutator wraz ze szczotkami się dotarł i kontrolka ładowania znika od razu po odpaleniu. Podsumowanie dla zainteresowanych - po wymianie szczotek i komutatora trzeba pozwolić im się dotrzeć. Zamykam.
A alternatory wcale super trwałe nie są - żywotność z reguły zawiera sie pomiędzy 100 a 200 tys. km - albo łozyska zaczynają wyć, albo szczotki sie kończą. Z moich obserwacji np Valeo traci szczotki przy około 220-250 tys km. Nabijasz nowe szczotki i dalej jazda.
Dziś wymontowałem szczotki/reg. napięcia. Alternator VALEO. Szczotki oczywiście zjechane. Przylutowałem nowe. Co prawda muszą się dotrzeć, ale objaw taki sam. Kontrolka raz świeci, raz nie. Na nowych szczotkach nie za każdym razem jest ładowanie. Chyba wychodzi na regulator napięcia. Rozumiem, że włączam zapłon, przewód od kontrolki ładowania zwieram...
Obejrzyj dobrze ślizgi szczotek na wirniku i sprawdź masę i przewód prądowy (grube przewody). Pozdrawiam.
Tego chyba tak łatwo nie sprawdzę. Na oko tego nie widać, ale domyślam się, że bicie byłoby liczone w setnych milimetra. Uruchamiałem już na starych szczotkach póki nowe mi nie przyszły i nie zauważyłem nic niepokojącego. Czy powinienem podczas pracy alternatora zwrócić na coś szczególną uwagę co wskazywało by na owal?
Witam, może ktoś z kolegów orientuje się jakie szczotki, a dokładniej chodzi mi o ich wymiar siedzą w alternatorze Valeo 120A VW Passat 2001r. B5?
No to Valeo 120A, więc potrzebujesz nowego wirnika nr części AR3002 + łożyska 6303 oraz 6202, a także nowe szczotki svx7.
Valeo DR6A? miedzy szczotkami a sprężyną ma być izolacja.
Jak dwie na wirnik dwie na stojan? Rozwiń swoje określenie. Napisz do czego podłączone są plecionki od szczotek?
Może lekkie opukanie pomoże na chwilę? Chyba po głowie. Jeżeli masz alternator Valeo to na 99% szczotki w regulatorze, natomiast jeżeli masz Bosch'a to regulator do wymiany. Oblukaj pierścienie, jeżeli duże rowki to też wymień. Rzuć fotkami to ułatwi temat.
Nie ma problemu, dobrze wymyj rowek z zagęstniałego smaru, i od razu wymień szczotki, będzie spokój na jakiś czas. Uważaj na sprężynki w szczotkotrzymaczu, potrafi wyskoczyć tak, że jej nie znajdziesz.
Ależ mostki tam wytrzymują, niepotrzebnie wymieniałeś. Regulator też, lutujesz nowe szczotki -SVX7-i to działa. To, że wymieniłeś wirnik to bardzo dobrze-pęka tam doprowadzenie z pierścieni do cewki wirnika i wirnik do przewijania albo wymiany. Uważaj przy składaniu aby ci nigdzie nie obcierał-śruby dokręcaj równo i popukuj sobie przez jakąś przedłużkę...
Witam. Jakie łożyska i szczotki do alternatora Micra k12 1.2 23100 AX62A TG8S019 Valeo
Witam Podczas jazdy czasami zaczyna gwizdać alternator, na wolnych obrotach oprócz gwizdu występuje też pulsowanie świateł. Pomaga zgaszenie silnika i ponowne odpalenie. Czasami gwizdanie powraca po kilku sekundach, czasami po dwóch dniach. Kontrolka od ładowania się nie świeci (przy uruchomionym silniku oczywiście). Odgłos (tego gwizdu) jest dokładnie...
Spoko możesz zamienić 120 na 140A, odwrotnie nie jest wskazane. Masz do wyboru Valeo lub Bosch. Ja osobiście wolę Valeo, ponad 90 % usterek to zużyte szczotki, w Boschu uszkodzone regulatory. Jedź do porządnego zakładu zajmującego się naprawą/regeneracją alternatorów, oni dobiorą idealnie (koło pasowe to najmniejszy problem, pozostaje rozstaw otworów...
Jak Valeo to tylko leciały szczotki w regulatorach i pierścienie na wale. Moja dobra rada - oddaj to do porządnego warsztatu, wyjdzie taniej.
masz zdarte szczotki, w Valeo D6RA wytrzymują około 120-140 tyś.
Witam Mam problem z ładowaniem , Renault clio alternator Valeo , podczas jazdy zapaliła sie kontrolka od braku ładowania . Alternator nie ładuje , rozebrałem go wymieniłem tylko szczotki (szczotkotrzymacz i regulator napięcia to jedna całość ) bo był czas już na nie ( 5 mm ) przetoczyłem komutator bo były rowki od szczotek . Wirnik ma rzejście , jak...
Zapewne było tak że skończyły się szczotki i mechanik zamiast wymienić szczotki (Valeo svx7) zamontował regulator z as.pl i stąd problemy - chińska produkcja źle komunikuje się z autem. Rzadko zdarza się że jest uszkodzony kabel cienki fioletowy z alternatora do bsm.
L - to wyjście na lampkę, + to zasilanie wzbudzenia po zapłonie. Powinien być zamontowany właściwy regulator - osobiście polecam orginalny Valeo który kosztuje około 75zł. A i warto sprawdzic jak wygląda pierścień na wirniku, jeśli ma głębokie wyżłobienie po szczotkach polecam zregenerować cały alternator - koszt około 300-400zł. Dodano po 2 I przypomniałem...
wierzyć się nie chce: http://sklep.salko.pl/produkt,55382,182,... chcesz foto szczotek? A może na jutiub mam wrzucić filmik jak się je wymienia?
Witam kolegów. Czy ktoś może mi powiedzieć, jak zdemontować tylny dekiel rozrusznika Valeo D6RA57. Ten pod szczotki. nie widzę żadnych wkrętów, wirnik też nie ma ochoty wypaść. Tak ogólnie chodzi o wymianę łożysk ;-)
Valeo 150a 2542343
Kończą się szczotki alternatora + jeśli to alternator Valeo 120a należy wymienić także wirnik alternatora AR3002, ponieważ jest to wada fabryczna o której niektórzy nie wiedzą.
2. Czy trzeba spuszczać olej do wspomagania i odkręcać rurki, pod skrzynią, czy da się je odgiąć? Nie trzeba da się odsunąć. 3. Jak wypina się przeguby ze skrzyni, bo tego akurat nie robiłem? Łyżką do opon. Dodano po 2 5. Gdyby sprzęgło było dobre, to co dodatkowo wymienić/przesmarować? Uszczelniacz wału, jeśli cieknie. Dodano po 3 Rozebrałem go na...
https://as-pl.com/pl/u/TG11C027 Jak dasz radę wymontujesz sam regulator, ale z doświadczenia powiem, że nie warto - skończyła się bieżnia na wirniku tego alternatora i trzeba wymienić bieżnię+szczotki plus najczęściej też łożyska.
Wyciągnąłem rozrusznik i wszystko wskazuje na to, że jedna ze szczotek była na tyle zużyta, że mogła robić zwarcie. Oryginalny rozrusznik to Valeo TS8E2, który miał 3 szczotki mimo, że jest miejsce na 4. Zamienniki, które niby są przeznaczone dla tego modelu mają po 4 szt. szczotek. Można założyć taki zamiennik czy wyjąć jedną szczotkę i zrobić tak...
alternator valeo szczotka szczotka valeo alternator pilot valeo valeo
regeneracja napisów układ scalić lampka przegrzewanie alternatora
kompresor gudepol delonghi dinamica
BASCOM-AVR software UART na ATtiny25 – konfiguracja, prędkości, ograniczenia Schemat bramofonu Elnix – gdzie znaleźć, modele CTL-208S, CTL-V, opis połączeń