W Cargo. Można z rurki lpg zrobić nie??
https://obrazki.elektroda.pl/6454840800_... Dioda 1 plusowa pomiędzy U a B+ Dioda 1 minusowa pomiędzy U a B- Dioda 2 plusowa pomiędzy V a B+ Dioda 2 minusowa pomiędzy V a B- Dioda 3 plusowa pomiędzy W a B+ Dioda 3 minusowa pomiędzy W a B- MP to wspólny punkt gwiazdy dla uzwojenia stojana.
Nie ma to znaczenia, tylko dobrze zlutuj
One tak mają , jakaś chora wizja inzyniera mb zmień regulator na nowy zamiennik. I bedzie ok
Jeżeli Valeo pewnie we Fiacie. Jeżeli Fiat to może Grande Punto. Jeżeli tak to znaczy, że odpływ wody z przedniej szyby jest tak głupio zrobiony, że zalewa alternator i wykańcz go.
Na zwykłym stole to można go rozebrać i pomierzyć wszystkie elementy, ale 100% pewności że działa dopiero po uruchomieniu. Aby sprawdzić go nie w samochodzie potrzeba urządzenia w którym się go podłączy, poda obroty na wałek i obciąży odbiornikami. To samo z regulatorem. Da się sprawdzić wymontowany i podłączony pod regulowane źródło zasilania i obciążenie....
Nawet i 2000 by nie zawadziło. Dieslowi taki pobór mocy nie zaszkodzi a i bateria się szybciej podładuje po rozruchu.
Zwykłe wielorowkowe.P
Może zwiększyć jakoś to napięcie do 14,5? Zgadza się, poprzez naprawę obecnego alternatora i nic więcej nie potrzeba.
Tam powinny być literki "B", a nie "D" tylko się starły. Tak więc: B+ to plus akumulatora; B- to masa; Szerszy konektor do kontrolki ładowania; Wąski konektor to plus po stacyjce.
. Zacząłem więc poszukiwania i najbardziej zaniepokoiła mnie rezystancja wirnika ok 2 Ohm. Rezystancja nie ma większego znaczenia chociaż 2-2.2Ω jest prawidłowa /zależne od błędu miernika/ natomiast prąd pobierany jest ważny wynosi około 4.5A natomiast usterką jest raczej uszkodzona jedna faza diod.P
Jako że nie mamy typu alternatora podam na oko: B- - minus na aku (powinien mieć także z obudowy) B+ - plus na aku W - kontrolka ładowania wejścia na wsówki - obrotomierz. Powinno wystarczyć podłączenie B+ i kontrolki ładowania. Mogę się jednak mylić, gdyż nie mam dokładniejszych danych.
Jeżeli silnik inaczej chodzi,to znaczy że na wale alternatora nastpił wzrost zapotrzebowania na moment obrotowy,więc obroty silnika spadły.Może to też byc powodem że obroty silnika spadły,więc i spadła prędkość wirnika,a tym samym napięcie.
Obejrzyj dobrze ślizgi szczotek na wirniku i sprawdź masę i przewód prądowy (grube przewody). Pozdrawiam.
I co ruszył alternator?
Komutator nie ma bicia?
Powierzchnia styku była jednolita? Jeżeli beda wrzery lub dolna (przeważnie) wytarta bedziesz musiał wymienić "dwie obraczki"-😄.
Prosze 1021 to alternator Na koncu masz tez przejscie przez 2 kostki laczace wiazki. https://obrazki.elektroda.pl/5615226600_... https://obrazki.elektroda.pl/6020609100_... https://obrazki.elektroda.pl/8354323400_... https://obrazki.elektroda.pl/8665183000_... https://obrazki.elektroda.pl/3996326400_...
Radio, dmuchawa, wycieraczki, światła, komputer, elektronika auta, świece żarowe w silniku i ten podgrzewacz. Świece w silniku to będzie z 70A. Ten pogdrzewacz pewnie ze 3-4 świece, czyli kolejne 60-70. Do tego to co wymieniłem. Jak ma nie skakać ładowanie? Daj sobie alternator 220A z Mercedesa i będziesz miał spokój. W którym miejscu masz podłączone...
Doradzacze, kupcie sobie okulary. Jednego pierścienia ślizgowego już nie ma - tak samo szczotki. Cała przyczyna. Alternator do regeneracji/wymiany.
Kontrolka powinna być pod L,jest tam takie oznaczenie czy d+?
Podpiołeś się +sem pod zacisk D+.Tam właśnie powinno pojawić się napięcie jeżeli alternator jest sprawny.Dlatego też gaśnie kontrolka STOP i ładowania.Masz jednak uszkodzony alternator.
To za mało nadal masz trupa. Po drugie ładowania nie mierzy się na jałowych obrotach tylko minimum 2000obr.min. Dodano po 2 Po drugie zacisk Ex to jest pomiar napięcia coś ala sense masz tam podpiąć napięcie za stacyjką , najpewniej ze stacyjki. Inaczej alternator może dziwnie się zachowywać.
Ciekawe, alternator Valeo czy Bosch? Który komputer wymieniony? Ile cienkich przewodów dochodzi do alternatora, jeden czy dwa?
ktoś zamontował nie takie koło pasowe, Czy istnieje możliwość zamontowania koła pasowego, ze starego alternatora?
Koło pasowe alternatora. Alternator Valeo 120a?
Co to znaczy pełne obciążenie ,to alternator tylko 80A więc czego oczekujesz. Widocznie przekraczasz maksymalną wydajność. Sprawdzić pobór miernikiem cęgowym i wtedy można coś powiedzieć.P
Kontrolka od ładowania zasilana jest w taki sposób, że z jednej strony przychodzi plus po stacyjce zasilający całą deskę, a z drugiej przychodzi plus w momencie gdy alternator się pobudzi i zacznie ładować. Kiedy po obu stronach są plusy to kontrolka gaśnie. W Twoim przypadku ginie zasilanie od strony stacyjki, dlatego gaśnie cała deska a kontrolka...
Alternator odebrany z regeneracji, zamontowany w aucie - ładowanie wróciło :) Wnętrze zostało zregenerowane - szczotki i komutator przy przebiegu 170k były wyjechane do zera, jednym słowem trwałość tych alternatorów nie jest przewidziana na dłużej niż 200tys co z resztą potwierdzają opinie na grupach użytkowników aut w których te alternatory są montowane....
Zapewne ma padnięta baterię w mierniku napięcia, ale cóż na takich się zarabia tj nudzi się to grzebie, jak pogrzebie to na sznurku trafia na warsztat i bez sentymentu się takiego kasuje.
Alternator się skończył. Do naprawy. Akumulator nic do tego nie ma. Auto 17 lat i ok.400tkm. Tyle wytrzymują oryginalne alternatory Valeo
Jeżeli masz alternator Boscha to na 99,99 % masz uszkodzony regulator F00M......... . Jeżeli masz Valeo to koniec szczotek +/lub konieć bieżni ślizgowej.
Po pierwsze alternator Valeo bo takie tam chodzą mają słabe wirniki/ pękają druty czyli wirnik do wymiany oczywiście po uprzednim sprawdzeniu/ , po drugie sprawa diod jak je sprawdzałeś skoro są zgrzewane z stojanem a po trzecie jaki typ alternatora są z diodami wzbudzenia/ nie spotkałem jeszcze uszkodzonych, oraz bez diod wzbudzenia i co to znaczy...
Wyjaśnienie oznaczeń pinów w wtyczce alternatora Na podstawie diagramu, który podałeś, wtyczka alternatora (prawdopodobnie Bosch lub Valeo z Mercedesa, np. z modeli ciężarowych lub vanów jak Sprinter w wersji 24V) ma piny oznaczone L, S i DFM (oprócz znanych Ci W i 15). Te oznaczenia są standardowe dla wielu alternatorów Bosch używanych w Mercedesach,...
Cześć! Super, że podałeś tyle szczegółów – to bardzo pomaga! Rozbiję to na części, bo masz kilka problemów do ogarnięcia. A. Elektryka (P1676, alternator, migotanie) Błąd P1676 to problem z komunikacją alternatora (LIN/BSS), często związany z regulatorem lub okablowaniem (,). Twój stary alternator (Mitsubishi 9660055080) i zamiennik (REC-2.3761) mogą...
Czasami bywa tak że się wzbudzi bez kontrolki Sporadycznie i nie alternator elmot-u tylko Valeo mają takie tendencje
Z litrą F jest Bosch, z literą T Valeo. Osobiście sam bym się zastanawiał który wybrać. W Bosch regulatory napięcia lecą jak zęby, Valeo zaś pierścienie ślizgowe ma chyba z marchwi.
Już tylko gwoli uzupełnienia: styk W to wyjście na obrotomierz, rozwiązanie stosowane w silnikach Diesla VW z lat 80- i 90-tych.
KTÓRA? GDZIE? Palcem pokazać na zdjęciu!
Prawdopodobnie wytarte pierścienie, zużyte szczotki. Podłącz woltomierz i sprawdź jakie jest napięcie na niskich oraz wysokich obrotach.
A możesz kolego powiedzieć jaki miał by być przekrój przewodu??
Witam, alternator Valeo 140A SG14B011 oznaczenie modelu to 2542496C. Siedzą tam 2x6202 czy 6202 + 6303?
Da się sprawdzić regulator w warunkach domowych, czy trzeba od razu kupić nowy?
Np. Valeo 140A wstaja same potrzebuja tylko plusa .
Założony nowy alternator AS i dalej to samo masakra :cry:
W alternatorze nie ma komutatora, to są pierścienie ślizgowe. A co to za alternator? Bo jak Valeo 120A (Audi, Passat, Megane/Scenic) to masz popuszczony koszyczek i pręty utrzepie. Druga sprawa- gdzie to niby się upala? Bo jak alternator Visteon (Mondeo) to tam trzeba pręty do pierścieni lutować wysokotemperaturowym spoiwem. Grzeje się tam jak diabli,...
A "AS" nie będzie tego miał? Chińszczyzna, ale tania i zawsze trochę pochodzi.
czytając o pinach wtyczek alternatorów faktycznie są różne, mimo że tak samo wyglądają (zależy od konkretnego modelu). Nie wiem, czy dobrze myślę, ale w moim przypadku byłby najlepszy alternator z wtyczką 2-pin o złączach L (lampka ładowania) i DFM (sygnał wyjściowy informujący o obciążeniu alternatora), gdzie DFM nie musi być podłączony. Niestety na...
Zawsze szybciej zużywa się szczotka o potencjale dodatnim między innymi przez większe iskrzenie.P
W alternatorze nie ma znaczenia.
witam łożysko skf z czujnikiem nie do kupienia na chwile obecna ostatnio pytałem w zeszłym roku pierścień magnetyczny jest w całości po obwodzie taki sam czyli równe przerwy nie widzę sensu żeby mial byc w danym miejscu ja obstawiam na uszkodzona elektronika alternatora pod katem rozruchu alternator valeo ist 180 A ? w moim przy rozruchu zaczyna kręcić...
Czy do alternatorów (samochód osobowy) należy sortować łożyska z luzem C3? alternator Valeo 2619999E (VAG 04L903024)
Witam. Panowie, potrzebuję Waszej wiedzy. Chcę kupić nowy oryginalny alternator Valeo do Renault Captur 2013 r. 1.2 TCe 120 KM benzyna. Na stronie: https://as-pl.com/pl szukałem alternator Valeo wg. marki i pokazują mi się alternatory z wtyczką na dwa piny BSS, a u mnie jest jeden pin LIN. Potrzebuję od Was informacji, jaki mam alternator i numer (u...
https://as-pl.com/p/A3007 L to kontrolka + to prąd po zapłonie (stacyjka) lub do prądu rozrusznika (jeśli masz hebel). Masę i prąd stały już masz.
Jak Valeo to wirnik. Eee, co Ty. Dostał rozwarcia jak alternator rodziny A14VI i kontrolka nie żarzyła.
Kupiłem alternator Boscha 90A ,a w tym Valeo ktoś już grzebał i ogólnie nie mam zaufania do francuskich części. valeo idzie na złom ;)
Podejrzewam ze miał alternator Mitsubishi za bardzo części do tego niema Jak kupisz Valeo będziesz zadowolony bo pasuje różni się tylko wtyczką od wzbudzenia [pewnie masz na oczko a w Valeo masz wtyczkę PSA]
Przepraszam, ale z tym wirnikiem to nie tak, nie zwarty tylko zasilony bezpośrednio 12V. Wyszedł mi jakiś skrót myślowy
Takie, że na jakiś czas wystarczy.
pewnie niedokręciłeś takiej małej śrubki mocującej końcówkę regulatora do mostka prostowniczego.Regulator jest mocowany dwiema nakrętkami 5mm (klucz 8) i tą jedną srubką 4mm.
,bo w tych altkach w większości robiły się przerwy na wirniku. Pozdr. No przecież pisałem, Audi/VW/skoda/renówka z alternatorem Valeo SG15 to zawsze rozwarty wirnik.
Spróbuj podłączyć do wejścia DF +12V po stacyjce.
Witam. Mam taki problem z moim Clio. Otóż ostatnio podczas jazdy, zaczęły mi się po kolei zapalać kontrolki: abs, wspomaganie kierownicy, airbag potem zgasło radio a na samym końcu samochód. Doszedłem do wniosku że rozładowało aku i komputer po kolei wyłączał systemy. I tak też się stało aku był rozładowany do zera. I tu moje pytanie czy to problem...
No to Valeo 120A, więc potrzebujesz nowego wirnika nr części AR3002 + łożyska 6303 oraz 6202, a także nowe szczotki svx7.
Alternator w Renault Scenic II, 2005 r, silnik benzyna 1.6 16V (bodajże symbol K4M). Alternator Valeo 110 amper. Być może coś jeszcze ktoś rozpozna z tego lichego zdjęcia tabliczki znamionowej. https://obrazki.elektroda.pl/9779274200_... Zachodzi konieczność wymiany w tym alternatorze szczotek/regulatora napięcia. Czas na pytanie: Czy...
Ale chyba numery alternatorów masz.P
ze styku W idzie sygnał na obrotomierz i informacja o obrotach do dynamicznego pomiaru ciśnienia oleju Wtyk "W" to nic innego, jak wyprowadzenie jednego z uzwojeń stojanu alternatora. DF - sygnał wejściowy wzbudzenia sterujący cewką wirnika. Najlepiej wymienić na właściwy .
Przeczytaj moje posty, masz zawartą odpowiedź. A "nie trybi" trzeba odczytać jako nie działa/nie pasuje/""nie da się"". Te hitachi były montowane chyba tylko w 1.9tdi pd najmocniejsze wersje te 150km jeśli dobrze kojarzę. I własnie jest z nimi problem, montuje valeo bo tego akurat mam dostęp, nawet do wirników w dobrej cenie, ponadto wytrzymują najdłużej.
Panowie ktoś pomoże. Założyłem nowy (używany) regulator i chce wzbudzić alternator do ładowania jak mam bo podłączyć chce sprawdzić na zewnątrz auta. Do alternatora idzie B+ główny przewód lądowania oraz mała kostka na której jest napięcie względem masy 10.8 V co jest dla mnie dziwne co to za napięcie i skąd czyżby to jakiś zewnętrzny regulator napięcia...
Mnie wiem czy powinienem się wtrącać, ale moim zdaniem to sposób na żarówkę jest wystarczający do sprawdzenia diod prostowniczych alternatora, ale jeśli chodzi o diody wzbudzenia to miernik jest konieczny.
Witam wszystkich,Peugeot 308 II, rok 2015,silnik 1,6, jest alternator Valeo, o nr 9678048880.Słychać wyraźnie głośny szum przez kilka sekund po wyłączeniu silnika, więc sądzę że to łożysko alternatora, bo wolne koło chyba nie wywoływałoby takiego szumu.Ponieważ wymiana łożysk w Valeo wiąże się z koniecznością rozlutowania stojana, postanowiłem kupić...
Witam.61E-kontrolka,15-zasilanie po zapłonie.
Wystarczy że ma 2500-3000 obr/min . na alternatorze.
Będzie działać, dwie diody idą tam równolegle. A poza tym po co wymieniać mostek w tym Valeo, jak one się nie psują?
Sprawdź obroty silnika na biegu jałowym, czyszczenie przepustnicy. Alternator jest sprawny ale przy zbyt małych obrotach tak się dzieje
Witam W Peugocie 206 z silnikiem 1,4 z 2000 roku jest alternator Valeo i zdechły szczotki z niewiadomych przyczyn wypaliło dzire w plastiku. Byłem w firmie która zajmuje się naprawą rozruszników i alternetorów i powiedzieli mi że ten regulator nie występuje osobno tylko razem z alternatorem. I tu moje pytanie czy w 2000 roku było już zakładane BSI i...
Jak już naprawdę nie mógłbyś znaleźć (choć ja przy golfie 2 też mam valeo i jakoś kupiłem zamiennik bez większych problemów) to da się zamienić na inny regulator - alternatory generalnie pracują w taki sam sposób - zawsze można coś dopasować.
Oczywiście, najpierw sprawdzę obroty. Dzięki.
Metodą techniczną zmierzysz. Ale po co? Lepiej zasilić wirnik i zobaczyć ile jest generowane na poszczególnych fazach.
Dziękuję za odpowiedzi. Regulator oryginalny zamówiłem. Chodziło mi o tymczasowe podłączenie innego, bo auto jest mi niezbędne. Pomysł na podłączenie innego regulatora po prostu wpadł mi do głowy i byłem ciekawy czy się da. Wydawało się to logiczne, że po drobnych modyfikacjach i kilku dodatkowych przewodach będę miał ładowanie tymczasowe. Kilku mądrych...
Witam mam problem z ładowaniem w Oplu tzn. Świeci się kontrolka ładowania i po zmierzeniu multimetrem bezpośrednio na alternatorze jest brak ładowania. Zamontowany mam alternator Denso lecz jest strasznie drogi wiedzę na allegro alternatory Valeo które też są niby dedykowane to 1.3 Czy mogę założyć zamiast alternatora Denso alternator Valeo ?
Tak jak myślałem - nic nie było "skopane przy naprawie". Wystarczyło, że przejechałem kilkaset kilometrów, komutator wraz ze szczotkami się dotarł i kontrolka ładowania znika od razu po odpaleniu. Podsumowanie dla zainteresowanych - po wymianie szczotek i komutatora trzeba pozwolić im się dotrzeć. Zamykam.
Mam w swojej reni 19 sinik 1.9d i w nim alternator paris rhone ktory nadaje sie do wymiany i chce go wymienic na alternator valeo tylko jest taki problem iz tamten ma podlaczenia B+ B- i te 2 male od regulatora a ten valeo ma B+ W(to akurat wiem ze na obrotomierz) i L dwa takie male podlaczenie jedno z nich jest zaslepione. Czy da rade w jakis sposob...
Witam, Próbuje naprawić swój alternator ( wymiana łożysk, szczotek) i napotkałem problem :) Mianowicie w tym modelu alternatora uzwojenie jest wklejane ( nie wiem co to jest silikon, guma, klej ?) i za bardzo nie mam pomysłu jak na co wkleić moje uzwojenie do alternatora...Próbowałem na sam silikon i niestety jest problem bo bardzo słabo ze schnięciem...
witam.potrzebuję podpowiedzi od fachowców z branży.mianowicie sprawdziłem alternator na stole i ładuje 14.3V ale bździ kontrolka od wzbudzenia.pierwsza myśl uszkodzona któraś z diód wzbudzenia.sprawdzam je przez żarówkę 45W i jest ok.diody plusowe i minusowe też sprawdzone tylko tu mała wątpliwość.przy wpiętym regulatorze diody minusowe przy polaryzacji...
L - to wyjście na lampkę, + to zasilanie wzbudzenia po zapłonie. Powinien być zamontowany właściwy regulator - osobiście polecam orginalny Valeo który kosztuje około 75zł. A i warto sprawdzic jak wygląda pierścień na wirniku, jeśli ma głębokie wyżłobienie po szczotkach polecam zregenerować cały alternator - koszt około 300-400zł. Dodano po 2 I przypomniałem...
TOYOTA YARIS 2004-wersja francuska, alternator włoski. Łożyska: 6303, 6003.
Mam taki problem, zepsuł mi sie alterrnator a mialem bosch 70A. Ze wzghledu na to iż mailem okazje kupiłem Valeo ale o mocy 90 A ,czy nie popelniam teraz błedu jezdzac na alternatorze o wiekszej mocy??????CZekam na info
witam. Ostatnio popsuł mi się alternator VALEO 70A w seacie cordoba '94 1.4 ABD. Mam pod ręka alternator VALEO 90A, czy mogę go zamontować bez skutków ubocznych czy też musi być taki sam 70A ?? z gory wszytkim dziekuje
http://obrazki.elektroda.pl/9079765200_1... http://obrazki.elektroda.pl/1810415200_1...
Może to nie jest oryginalny alternator z tego auta?
Jeśli w tym Peugocie jest ten sam alternator ( jak pamiętam Valeo 150A) co w Volvo to 140-150 tyś to normą jest że pada ładowanie.
http://obrazki.elektroda.pl/9337507500_1... Jako, że zima idzie i dołożyłem sobie opiekacz/nagrzewnicę z A4 i podgrzewacz cieczy 3 świece żarowe, więc prądu brakowało. Zamontowałem go na łapie do klimatyzacji i wspomagania. Koło pasowe 4PK, więc i taki pasek musiał być, napinacz przybłąkał się z Citroena 2.0 HDI. Ładowanie wręcz rewelacyjne...
Nie ma żadnego znaczenia jak połączysz. Ale zauważ, że są dwa typy pierścieni w kompaktowych Valeo, białe i czarne. Róznica w wyfrezowaniu osi wałka, albo masz wąskie wyfrezowanie albo szersze.
Witam, w moim aucie, od dłuższego czasu mam problem z ładowaniem. Zmieniłem już alternator na nowy Valeo, nowa bateria AGM (również zarejestrowana), i ładowanie dalej skacze. Przewody na baterii są dobrze dokręcone, ładowanie skacze pomiędzy 11.9 V do więcej jak 17 volt, przygasa światło, gaśnie radio, zapala się abs, dsc 4x4. Co może być przyczyna,...
Może lekkie opukanie pomoże na chwilę? Chyba po głowie. Jeżeli masz alternator Valeo to na 99% szczotki w regulatorze, natomiast jeżeli masz Bosch'a to regulator do wymiany. Oblukaj pierścienie, jeżeli duże rowki to też wymień. Rzuć fotkami to ułatwi temat.
Trzeba zwrócić na kilka rzeczy uwagę. 1. Wydajność prądowa. 2. Obroty silnika (kółko). 3. Mocowanie 4. Wyprowadzenie wzbudzenia. Silnik benzynowy może mieć inne mocowanie alternatora jak Diesel - ale nie musi. Niektóre alternatory mają wzbudzenie na oczko, pod nakrętkę. A inne mają wtyczkę. Mam taką informację dla C8 z silnikiem 2.0 16V XU10 - EW10...
6202 oraz 6303
Wycentrujesz, na cztery szczelinomierze.
Bez znaczenia
valeo alternator alternator valeo renault alternator valeo schemat
wincc flexible skrypt turbina pompy zmywarki częstotliwości radiowe policja
manta projektor manta projektorp
Nawiew nie działa w Mercedesie W212 350CDI - wentylator działa, brak powietrza VW Touran Diesel - Obroty na biegu jałowym rosną do 1100, potem spadają do 900