Komutator nie ma bicia?
W alternatorze nie ma znaczenia.
W Cargo. Można z rurki lpg zrobić nie??
Po to jest w tym alternatorze 'mały plus' aby wzbudzał się już przy niskich obrotach. Awaria alternatora.
Mogą być C3 z luzem.
Zawsze szybciej zużywa się szczotka o potencjale dodatnim między innymi przez większe iskrzenie.P
Na zwykłym stole to można go rozebrać i pomierzyć wszystkie elementy, ale 100% pewności że działa dopiero po uruchomieniu. Aby sprawdzić go nie w samochodzie potrzeba urządzenia w którym się go podłączy, poda obroty na wałek i obciąży odbiornikami. To samo z regulatorem. Da się sprawdzić wymontowany i podłączony pod regulowane źródło zasilania i obciążenie....
Prosze 1021 to alternator Na koncu masz tez przejscie przez 2 kostki laczace wiazki. https://obrazki.elektroda.pl/5615226600_... https://obrazki.elektroda.pl/6020609100_... https://obrazki.elektroda.pl/8354323400_... https://obrazki.elektroda.pl/8665183000_... https://obrazki.elektroda.pl/3996326400_...
Jakie łożyska są w alternatorze VALEO A13N241?
Będzie działać, dwie diody idą tam równolegle. A poza tym po co wymieniać mostek w tym Valeo, jak one się nie psują?
Podpiołeś się +sem pod zacisk D+.Tam właśnie powinno pojawić się napięcie jeżeli alternator jest sprawny.Dlatego też gaśnie kontrolka STOP i ładowania.Masz jednak uszkodzony alternator.
Koło pasowe alternatora. Alternator Valeo 120a?
Mnie wiem czy powinienem się wtrącać, ale moim zdaniem to sposób na żarówkę jest wystarczający do sprawdzenia diod prostowniczych alternatora, ale jeśli chodzi o diody wzbudzenia to miernik jest konieczny.
Ale po głosie pracy alternatora poznasz co mu jest.
Nie ma żadnego znaczenia jak połączysz. Ale zauważ, że są dwa typy pierścieni w kompaktowych Valeo, białe i czarne. Róznica w wyfrezowaniu osi wałka, albo masz wąskie wyfrezowanie albo szersze.
Nie ma to znaczenia, tylko dobrze zlutuj
Ciekawe, alternator Valeo czy Bosch? Który komputer wymieniony? Ile cienkich przewodów dochodzi do alternatora, jeden czy dwa?
6202 oraz 6303
To znaczy na czymś takim, co od góry przypomina cienki pasek folii kilkukrotnie owinięty wokół jarzma? Da się.
http://obrazki.elektroda.pl/9079765200_1... http://obrazki.elektroda.pl/1810415200_1...
Jeżeli Valeo pewnie we Fiacie. Jeżeli Fiat to może Grande Punto. Jeżeli tak to znaczy, że odpływ wody z przedniej szyby jest tak głupio zrobiony, że zalewa alternator i wykańcz go.
Bez znaczenia
Radio, dmuchawa, wycieraczki, światła, komputer, elektronika auta, świece żarowe w silniku i ten podgrzewacz. Świece w silniku to będzie z 70A. Ten pogdrzewacz pewnie ze 3-4 świece, czyli kolejne 60-70. Do tego to co wymieniłem. Jak ma nie skakać ładowanie? Daj sobie alternator 220A z Mercedesa i będziesz miał spokój. W którym miejscu masz podłączone...
To za mało nadal masz trupa. Po drugie ładowania nie mierzy się na jałowych obrotach tylko minimum 2000obr.min. Dodano po 2 Po drugie zacisk Ex to jest pomiar napięcia coś ala sense masz tam podpiąć napięcie za stacyjką , najpewniej ze stacyjki. Inaczej alternator może dziwnie się zachowywać.
6303 2RS 6202 2RS
Podłacz miernik do zacisków akumulatora , sprawdz napiecie , odpal silnik i znowu sprawdz ma byc 13 do 13,5 V a jak przegazujesz to ma nie przekroczyc 14 do 14,4 V.
Nie wszystkie wstają same, to nie Valeo
http://www.as-pl.com/p/ARE3010 Ten pownien podjeść, jest to regulator z alternatora Passat b5 FL, Valeo 120A Wyjścia L oraz DFM (identycznie jak u ciebie). Podpasować może jeszcze z alternatora Valeo 180A Passat b6, Golf V, Leon II.
Jak fizycznie pasuje to możesz i nawet 190A załozyc
One tak mają , jakaś chora wizja inzyniera mb zmień regulator na nowy zamiennik. I bedzie ok
Pewnie są prostsze sposoby, ja znam jedynie sposób z zewnętrznym zasilaczem regulowanym. Czyli trzeba wymontować regulator, podpiąć pod zasilacz, dać jakieś obciążenie np. żarówka i regulować napięcie 11-16V .... jeśli będzie stabilizacja na wyjściu 13,75-14,4V to jest sprawny. Ogólnie zawsze się to sprawdza w samochodzie: - sprawdzasz napięcie na wyłączonym...
https://obrazki.elektroda.pl/6454840800_... Dioda 1 plusowa pomiędzy U a B+ Dioda 1 minusowa pomiędzy U a B- Dioda 2 plusowa pomiędzy V a B+ Dioda 2 minusowa pomiędzy V a B- Dioda 3 plusowa pomiędzy W a B+ Dioda 3 minusowa pomiędzy W a B- MP to wspólny punkt gwiazdy dla uzwojenia stojana.
Zwykłe wielorowkowe.P
Tam powinny być literki "B", a nie "D" tylko się starły. Tak więc: B+ to plus akumulatora; B- to masa; Szerszy konektor do kontrolki ładowania; Wąski konektor to plus po stacyjce.
Bedziesz zaskoczony,kup orginał.
https://allegro.pl/oferta/kolo-pasowe-al... NR KATALOGOWY: 4643701051 Zniknie aukcja - da się odszukać po numerze katalogowym. Pozdrawiam.
Mocniejszy, 120A BOSCH 0 124 515 025 lub 0 986 044 320 90A BOSCH 0 986 040 340
Jako że nie mamy typu alternatora podam na oko: B- - minus na aku (powinien mieć także z obudowy) B+ - plus na aku W - kontrolka ładowania wejścia na wsówki - obrotomierz. Powinno wystarczyć podłączenie B+ i kontrolki ładowania. Mogę się jednak mylić, gdyż nie mam dokładniejszych danych.
Jeżeli silnik inaczej chodzi,to znaczy że na wale alternatora nastpił wzrost zapotrzebowania na moment obrotowy,więc obroty silnika spadły.Może to też byc powodem że obroty silnika spadły,więc i spadła prędkość wirnika,a tym samym napięcie.
Wygląda to raczej na jakieś zwarcie.Sprawdź pewność połączeń w obwodzie alternatora
Nawet i 2000 by nie zawadziło. Dieslowi taki pobór mocy nie zaszkodzi a i bateria się szybciej podładuje po rozruchu.
Słuchaj-te renówki cierpią na taką przypadłość że nagminnie się przecierają przewody w okolicach łaczenia silnik-skrzynia biegów.Sprawdź to.Następne-nie zamieszałeś kabli na regulatorze?Jest tam niby taka kostka,ale często popękana.Na L idzie przewód kontrolki,na + kabe z prądem za stacyjką.W jakim stanie są pierścienie na wirniku?Maja wytarte głębokie...
Może zwiększyć jakoś to napięcie do 14,5? Zgadza się, poprzez naprawę obecnego alternatora i nic więcej nie potrzeba.
Uszkodzony regulator napięcia, o ile pomiary są prawidłowe (temperatura).
I co ruszył alternator?
Jak będzie oblepione błotem to tez się spali. Zresztą zwarcia międzyzwojowe często się trafiały - wibracje, temperatura.
. Zacząłem więc poszukiwania i najbardziej zaniepokoiła mnie rezystancja wirnika ok 2 Ohm. Rezystancja nie ma większego znaczenia chociaż 2-2.2Ω jest prawidłowa /zależne od błędu miernika/ natomiast prąd pobierany jest ważny wynosi około 4.5A natomiast usterką jest raczej uszkodzona jedna faza diod.P
Co to znaczy pełne obciążenie ,to alternator tylko 80A więc czego oczekujesz. Widocznie przekraczasz maksymalną wydajność. Sprawdzić pobór miernikiem cęgowym i wtedy można coś powiedzieć.P
Pytanie z innej beczki , macie może jakiś sprawdzony klej na wklejenie uzwojenia ( stojanu ) alternatora valeo ?
Alternator się skończył. Do naprawy. Akumulator nic do tego nie ma. Auto 17 lat i ok.400tkm. Tyle wytrzymują oryginalne alternatory Valeo
Bardzo proszę 103 :D
Nie dostaniesz bo nie ma w handlu, dotrzesz na papierze ściernym ze szczotek alternatora valeo typ szczotek SVX7, najmniej tarcia.
Powierzchnia styku była jednolita? Jeżeli beda wrzery lub dolna (przeważnie) wytarta bedziesz musiał wymienić "dwie obraczki"-😄.
Chciałem jeszcze zaznaczyć że właśnie w alternatorach Valeo po wymianie pierścieni i ponownym zalutowaniu zdarza się pęknięcie przewodu koło miejsca lutowania.P
Zaraz, a tam nie ma bezpiecznika 120A na ładowaniu?
Zależy jaki alternator. Valeo, Bosch czy Motorcraft
Nic niestety nie ogarniesz. Prawdopodobnie uszkodzeniu uległ mostek w alternatorze stąd żarząca się kontrolka ładowania. Idź stąd. Szczotki się skończyły. Alternator Valeo/Bosch?
Alternator odebrany z regeneracji, zamontowany w aucie - ładowanie wróciło :) Wnętrze zostało zregenerowane - szczotki i komutator przy przebiegu 170k były wyjechane do zera, jednym słowem trwałość tych alternatorów nie jest przewidziana na dłużej niż 200tys co z resztą potwierdzają opinie na grupach użytkowników aut w których te alternatory są montowane....
Witam. Panowie, potrzebuję Waszej wiedzy. Chcę kupić nowy oryginalny alternator Valeo do Renault Captur 2013 r. 1.2 TCe 120 KM benzyna. Na stronie: https://as-pl.com/pl szukałem alternator Valeo wg. marki i pokazują mi się alternatory z wtyczką na dwa piny BSS, a u mnie jest jeden pin LIN. Potrzebuję od Was informacji, jaki mam alternator i numer (u...
Sam zobacz ilu w tym temacie doradzaczy, każdy mądrzejszy, a jak by przyszło co do czego to pewnie nie wie gdzie jest dźwigienka do otwierania maski, bo już z pewnością nie wskaże alternatora w dci, nie ma bata. A jak już wskaże, to tak z wierzchu nie powie czy to bosch czy valeo.
Zapewne ma padnięta baterię w mierniku napięcia, ale cóż na takich się zarabia tj nudzi się to grzebie, jak pogrzebie to na sznurku trafia na warsztat i bez sentymentu się takiego kasuje.
Nie może napięcie tak skakać zmień to koło jeśli TDI to afp0010 kup koło INA ok 80PLN. Alternator BOSCH czy Valeo?
Witam , udało ci się rozwiązać problem z wklejeniem uzwojenia? Jakiego kleju użyć
Po pierwsze alternator Valeo bo takie tam chodzą mają słabe wirniki/ pękają druty czyli wirnik do wymiany oczywiście po uprzednim sprawdzeniu/ , po drugie sprawa diod jak je sprawdzałeś skoro są zgrzewane z stojanem a po trzecie jaki typ alternatora są z diodami wzbudzenia/ nie spotkałem jeszcze uszkodzonych, oraz bez diod wzbudzenia i co to znaczy...
Jeżeli masz alternator Boscha to na 99,99 % masz uszkodzony regulator F00M......... . Jeżeli masz Valeo to koniec szczotek +/lub konieć bieżni ślizgowej.
Panowie ktoś pomoże. Założyłem nowy (używany) regulator i chce wzbudzić alternator do ładowania jak mam bo podłączyć chce sprawdzić na zewnątrz auta. Do alternatora idzie B+ główny przewód lądowania oraz mała kostka na której jest napięcie względem masy 10.8 V co jest dla mnie dziwne co to za napięcie i skąd czyżby to jakiś zewnętrzny regulator napięcia...
Poszukuję schematu wewnętrznego alternatora Valeo montowanego w Peugeot 206 1,9D 99r.
Witam, czy poradziłeś sobie z tym ładowaniem z x5?
zmierz chłopi napięcie u mnie było to samo na akku 16 volt dobrze że był 90ah bo bym go skończył. trzeba kupić do alternatora / domniemam valeo - bo takie montowali do espace/ kompletny regulator razem ze szczotkotrzymaczem. da się wymienić bez demontażu alternatora
Trzeba zwrócić na kilka rzeczy uwagę. 1. Wydajność prądowa. 2. Obroty silnika (kółko). 3. Mocowanie 4. Wyprowadzenie wzbudzenia. Silnik benzynowy może mieć inne mocowanie alternatora jak Diesel - ale nie musi. Niektóre alternatory mają wzbudzenie na oczko, pod nakrętkę. A inne mają wtyczkę. Mam taką informację dla C8 z silnikiem 2.0 16V XU10 - EW10...
Witam wszystkich,Peugeot 308 II, rok 2015,silnik 1,6, jest alternator Valeo, o nr 9678048880.Słychać wyraźnie głośny szum przez kilka sekund po wyłączeniu silnika, więc sądzę że to łożysko alternatora, bo wolne koło chyba nie wywoływałoby takiego szumu.Ponieważ wymiana łożysk w Valeo wiąże się z koniecznością rozlutowania stojana, postanowiłem kupić...
TOYOTA YARIS 2004-wersja francuska, alternator włoski. Łożyska: 6303, 6003.
Zapewne valeo, uzwojenie wirnika się nie rusza ?
Nie sprawdzisz tych diód miernikiem. Te diody sprawdza się pod obciążeniem. Żarówka 21W, akumulator 12V i przewody.
Witam Jestem pewien, że jest tam 8 diód. W mostek gretza nie za bardzo idzie je podłączyć. Diody są wciskane w specjalnie wyprofilowane miejsca. Na śrubie w mostku jest oznaczenie B+ sadze że tam po wyprostowaniu będzie plus. Diody są tak jak pisałem po 4 na każdej blaszce blaszki są pokryte pasta termoprzewodzaca i przykręcone do alternatora. Nie wiem...
Jak Valeo to wirnik.
Np. Valeo 140A wstaja same potrzebuja tylko plusa .
przewód do obrotomierza w renault idzie z alternatora. Jeżeli alternator rodziny A13N (Valeo) to jak plastikowa osłona prostownika powinna tkwić zlączka.
https://as-pl.com/pl/u/TG11C027 Jak dasz radę wymontujesz sam regulator, ale z doświadczenia powiem, że nie warto - skończyła się bieżnia na wirniku tego alternatora i trzeba wymienić bieżnię+szczotki plus najczęściej też łożyska.
Witam, może ktoś z kolegów orientuje się jakie szczotki, a dokładniej chodzi mi o ich wymiar siedzą w alternatorze Valeo 120A VW Passat 2001r. B5?
Z tego co pamiętam to 6303 i 6202 RS to jedno a C3 to drugie :D Chociaż i zwykłe bez powiększonego luzu też by się nadały myśle Skoro łożyska już piszczą to na bank i pierścienie ślizgowe są wyjechane. Skoro pierścienie to i szczotki już zużyte. Z dostępnością pierścieni slizgowych jest bardzo trudno. Tylko Cargo lub Bendiks takie posiada, prowadzą...
Akurat tak zrobione foto że tego nie widać. Tam gdzie B+ nie jest miejsce na wtyczkę 2piny przypadkiem ? Jak tak to jeden z nich .
KTÓRA? GDZIE? Palcem pokazać na zdjęciu!
Kończą się szczotki alternatora + jeśli to alternator Valeo 120a należy wymienić także wirnik alternatora AR3002, ponieważ jest to wada fabryczna o której niektórzy nie wiedzą.
Czasami bywa tak że się wzbudzi bez kontrolki Sporadycznie i nie alternator elmot-u tylko Valeo mają takie tendencje
Aby nie było tętnienia pierścienie powinny być toczone ,Zawsze toczyłem przy regeneracji a także nowe też. Do toczenia stosowałem noże ceramiczne ,miedź takim nożem toczy się bardzo dobrze. Z powodu braku nie dociskał bym blaszką tylko zrobił bym tak. Dwa kawałki drewna złożył do siebie i na styku przewiercił wiertłem otwór 0.5 mm większy jak średnica...
Szukaj w firmie naprawiającej alternatory.
Chce wymienić diody w alternatorze w passacie b3 tylko nie wiem jakie i o jakich parametrach, dodam że to alternator Valeo.
Skoro nie świeci lampka po podłączeniu do alternatora a świeci gdy ten przewód dotyka do masy to uszkodzony alternator.
Z litrą F jest Bosch, z literą T Valeo. Osobiście sam bym się zastanawiał który wybrać. W Bosch regulatory napięcia lecą jak zęby, Valeo zaś pierścienie ślizgowe ma chyba z marchwi.
Będę musiał to zrobić, tylko jak na złość te objawy występują na tyle nieregularnie, że albo nie mam wtedy miernika, albo stoję właśnie w korku (głupio tak wyłazić na środku ulicy z miernikiem i grzebać pod maską). Normalnie napięcie jest prawidłowe czyli ok. 14,4V. Postaram się jakoś zmierzyć podczas gwizdania i zapodam na forum.
Uszkodzony regulator lub niewłaściwy zamontowany (regulator) MUSI być orgniał (tu pewnie Valeo).
Jak Valeo to 6203 i 6200
Żółty zapłon, zielony kontrolka ładowania.
Witam . Kontrola powinna być podłączona do niebieskiego.
Alternator Bosch czy Valeo 120A?
Alternator Valeo pochodzi z Polo wersja anglik z ok 2000-1 roku
Mam pytanko a właściwie to chciałbym się upewnić czy dobrze myślę? Mam alternator Valeo, ma on oprócz wyjścia na akumulator dwa konektory "L" i "+" - pytanie brzmi: Jak to podłączyć?? Według mnie to "L" do lamki kontrolnej (druga końcówka lampki do plusa po zapłonie), a "+" do plusa po zapłonie - czy dobrze myślę (szkoda alternatora).
Bosch i Valeo najlepsze.
witam. Ostatnio popsuł mi się alternator VALEO 70A w seacie cordoba '94 1.4 ABD. Mam pod ręka alternator VALEO 90A, czy mogę go zamontować bez skutków ubocznych czy też musi być taki sam 70A ?? z gory wszytkim dziekuje
alternator valeo alternator valeo renault komutator alternator valeo
schemat monowtrysk regulowane źródło prądowe zasilacz ibiza uszczelniacz
tester przekaźnikow tester przekaźnikow
Q Smart Rally GT 900 - Pedały wykrywane jako przyciski Różnice między tranzystorami FGL40N120AN i FGL40N120AND