Jak podłączyć alternator Volvo S60 TD do ciągnika. Nadmieniłem, że ma wyjście do akumulatora i gniazdo z dwoma pinami, regulator napięcia ma wbudowany w środku.
wpsowa692 , zauważ, że stało się to po wjechaniu w kałużę, więc podejrzewałbym jakąś usterkę mechaniczną lub przepalenie jakiegoś zabezpieczenia pod wpływem zwarcia spowodowanego przez wodę. Najniżej są rozrusznik i alternator.
Z ciekawości, to co się tam uszkadza? Uszkadzają się diody a za nimi regulator? Nie mniej jednak nigdy po wymianie Kompletu nie miałem powrotu.
Jedź na szrot i poszukaj identycznego alternatora ale o większych amperach.
Kierunek przepływu prądu przez wirnik nie ma żadnego znaczenia. Będzie pracował tak jak należy.
Sprawdź regulator napięcia. Sprawdź połączenia masy akumalatory-rama-silnik-kabina. Sprawdź przewody prądowe akumulatory-rozrusznik-alternator-kabina...
Ten alternator z Volvo nie pójdzie. Musisz wymienić w nim regulator "na śrubkę" i będzie ładował aż miło. Takie coś : https://allegro.pl/oferta/regulator-alte...
silnik 2.4 D 163kM rok 2003
Sprawdz napiecie ładowania, możliwe że przeładowuje alternator i elektronika ''siada''.
Witam Mam problem z volvo fh12. Brak ładowania alternator sprawny, brak napięcia po stacyjce na alternatorze , bezpiecznik f58 dobry ma zasilanie natomiast na wyjściu z kabiny już nie ma zasilania. Czy może być uszkodzony któryś sterownik?
Ten "nowy" alternator to nowy nowy czy używany albo jakiś krzak? Sprawdź połączenia mas i głównych przewodów prądowych do alternatora, rozrusznika, ramy, silnika, kabiny.
Jakieś 20 tyś km temu wymieniałem pasek alternatora Więc rozumiem, że wymiana paska jest równoznaczna z regeneracją łożyska, tak? Co ma wymiana paska do jego stanu? A teraz doszło ci kolejne 20 kkm. I że przez ten czas łożysko nie miało prawa dokonać żywota, bo 20 kkm temu mechanik powiedział, że jest ok? Zdejmij pasek, zakręć alternatorem i słuchaj....
witam czynnikow braku ladowania jest bardzo wiele wadliwy akumulator brak polaczenia plusa, minusa (masy) alternat. uszkodzenie mostka prostowniczego, regulator ktory pan juz wymienil bez efektu poprawy dla elektryk. nie powinno to sprawic problemu można zrobic ogledziny okablowania i podmienic akumulator jesli dalej nic to niestety trzeba rwac alternator...
To za mało nadal masz trupa. Po drugie ładowania nie mierzy się na jałowych obrotach tylko minimum 2000obr.min. Dodano po 2 Po drugie zacisk Ex to jest pomiar napięcia coś ala sense masz tam podpiąć napięcie za stacyjką , najpewniej ze stacyjki. Inaczej alternator może dziwnie się zachowywać.
Volvo v70 2.4 d D5 jakie łożyska do alternatora 0125811005 30659131
Po pierwsze jaki silnik i jaki alternator.
Raz w starym zwarły się diody, alternator się spalił - częstę w alternatorach Denso. Dwa kupiłeś jakąś chińszczyznę lub źle zregenerowany alternator, trzeba wymienić na orgniał.
Tak jak w tamacie prosye o pomoc w podlaczeniu tego alternatora. Jest on wyjety z volva tak przynajmniej mowia. Na tylnej scianie sa dwie wsuwki szersza i wezsza, oraz dwie sruby zaznaczone kolkami. Z tego co widze to regulator jest taki jak od malucha RNc - 12. Dodatkowo sa jeszcze takie wiadomosciŁ 50A A13N64 Bede bardzo wdzcieczny za pomoc
Jeżeli Twoje Volvo zahacza o 1996, to powinieneś wiedzieć, że obrotomierz jest pędzony z alternatora (W). Jak wygląda pasek?
To weź i odłącz w ogóle alternator .
Odłącz alternator na próbę.
Wystarczy że sprawdzisz wiązkę alternatora- pinologię. Jak było w starej wiązce i jak jest w nowej.
Witam! Moze.Pozdrawiam.Stefan.
Sprzedawca powiedział ci, że będzie problem z sygnalizacją a ty kupiłeś ten alternator??? No przyznam, że jestem pod wrażeniem. Kup oryginalny i będzie po sprawie. To jest najprostsze rozwiązanie twojego problemu.
Musisz sprawdzić czy dochodzi plus po zapłonie do alternatora.
2 volty na zwarciu? - mało prawdopodobne - ps 2.9L -benzyna Dodano po 4 po odłaczeniu przewodu L z zacisku na alternatorze - napięcie na nim skacze do 12v , tak jakby komputer prądowo nie wydalał , albo jest jakieś zwarcie na odcinku od CEM do alternatora?
Szukaj czarnego przewodu po lewej stronie ramy , on idzie do połączenia z kabiną i jest solidnie gruby . Sprawdź też połączenie masowe przy alternatorze .
Należy sprawdzić jakie jest ładowanie, myśle że uszkodzony jest alternator.
Możliwe że kończą się szczotki w alternatorze.
Wiec może idź w stronę alternatora.
Witam.Może głupie pytanie ale jak stwierdziłeś że akumulator i alternator są ok?
Alternator Volvo produkowany przez Bosch. Kontrolka po odpaleniu gaśnie a ładuje tylko 23V
sprawdź połączenia śrubowe alternator- rozrusznik - akumulator. Dokonaj też pomiaru na samym B+ alternatora.
Wtyczka 3 pinowa. Wspomaganie naprawione wymieniona pompa na inna i dziala, ale chce naprawic tez ten alternator.
Na kołach sa przeważnie dystanse. Albo wsadzone na ośke alternatora.
Powinno pomóc
masz przebity mostek na diodach plusowych mostek do wymiany jesli stojan jest. ok a jesli ma zwarcie miedzyfazowe tak sie dzieje ale to wszystko wyjdzie po odkrec. i zagla. do srodka
Podczas wysokich obrotów silnika i włączonej klimie sprawdź, czy przypadkiem nie jest rozszczelniona instalacja wewnątrz auta. Sprawdź również stan sprzęgła w sprężarce klimy oraz w jakiej kondycji jest akumulator i "wydajność" alternatora.
Różnica którą podałeś powinna być do zaakceptowania, odnośnie drugiej części pytania to jeśli przekroczysz prąd alternatora, ładowanie plus odbiorniki może się uszkodzić alternator.
dzieki kolego gimak za porade sprobuje te wiedze wykorzystac chociaz niewiem czy w calosci bo nie chce asz tak eksperymentowac z tym autem i z jego elektronikom ale jeszcze bylem w serwisie i zamowilem nowy przewod plusowy ktory laczy alternator z akumulatorem i nowy przewod masowy lacznie z nowymi klemami a co do propozycji kolegi chodkii to do warsztatu...
brak mocy to tryb awaryjny silnika, który trzeba było skasować na komputerze, a dziwny dźwięk to niezwiązana usterka, czyli napinacz paska alternatora.
mam identyczny problem kontrolka pojawia sie po 2 minutach i nie gasnie , napiecie na akumulatorze po odpaleniu ma ok 14,50 V kiedy silnik jest nie odpalony okolo 12,65 V , dodam ze przejechalem juz okolo 500 km i samochod mi nie zgasl tazke wyaje mi sie ze to nie jest akumulator. Czy rozwiazales ten problem bardzo prosze o pilmna odpowiedz gdyz jestem...
trzeba znależć alternator 150A. Dodano po 2 DENSO ALTERNATOR VOLVO S40 V50 C30 1.6D 2.0D
Jak na 2006 rok to na wiązkę trochę za wcześnie ale możesz sprawdzić na wszelki wypadek .Jeśli ogarniasz schematy to podeślę Ci bez problemu. często występujący problem jest przy wtyczce do alternatora
Pozyteczne informacje powyzej :). A czy nie zaobserwujemy wadliwej diody na oscyloskopie ,podlaczajac go na zwykle wyjscie B+ podczas pracy silnika ?... bez rozbierania alternatora ?
Model alternatora znasz?
Kolego strumień jakiś tam - te superkondensatory kupisz w CHRL już za 50-60PLNów (sztuka). Pozostaje poskładać to do kupy i podpiąć dobrym kablem do alternatora (diodki LED i guziczka nie potrzebuję:). Co do natomiast alternatora w VOLVO no to muszę poczytać - może to być też ten problem i tutaj Renault Trucks ma coś na sumieniu... Nie wykluczone!
nadal nic konkretnego się nie dowiedziałem ... a co myślicie o daniu tam podwójnego alternatora od volvo ?
Osoba, która zregenerowała alternator, założyła zły regulator napięcia.
Jaka jest tego przyczyna. Dodano po 11 Sprawdzalem baterie i w porzadku 12.4 V.Czy to wskazuje na awarie alternatora?????
Nie za bardzo kumam ten schemat. Z tego co sprawdziłem to na pewno na trzecim pinie nie ma napiecia jest to biało czarny kabelek. Sprawdzałem żarówką 5W a miernikiem raz jest dwadzieścia raz osiemnaście różnie skacze sobie i dalej jestem w kropce, z przodu kabiny jest dokładnie to samo co przy alternatorze
gasną zegary i nic, A jaki rok tego FH? Czy akumulatory są z tyłu czy z boku pojazdu? Sprawdź KLEMY, czy są dobrze dokręcone? Sprawdź akumulatory czy oby są naładowane? Sprawdź przewody na rozruszniku. Sprawdź przewód plusowy i masowy na kabinie i na alternatorze.
Witam posiadam Volvo S40 2005 rok 1.8 benzyna po wymianie paska i napinacza od alternatora obroty silnika wirują występuje szarpanie przy jeździe i słychać rechotanie jaka przyczyna
Zmień pasek i koło alternatora z wolnobiegiem.
Wywal stary regulator .M8 plus do rozrusznika na zasilanie, M6 masa, M5 obrotomierz, M4 minus kontrolki ładowania , powodzenia
A czy przypadkiem to nie alternator się psuje i zanika ładowanie po prostu?
na razie sprawdziłem alternator ma zwarcie i kradnie prąd wymienię regulator i zobaczę co dalej a do bezpieczników Jaki regulator ? jak to sprawdziłeś ? W moim Volvo MY2006 alternatorem steruje CEM po K-line. Volvo o kilka lat wyprzedza grupę VAG pod względem zaawansowania elektroniki.
Witam kupując alternator na sevice Volvo/Renault po regeneracji na wymiane oddając stary masz gwarancje ze wszystko jest wymienione i jest tańszy i po problemie auto jeździ i zarabia Dodano po 2 Witam kupując alternator na sevice Volvo po regeneracji na wymiane oddając stary masz gwarancje ze wszystko jest wymienione i jest tańszy i po problemie auto...
Alternator 100% sprawny
Tak jest jeden alternator. To też jest irizar tyle że na podzespołach volvo. Sam alternator ma wyjście na obrotomierz ale jest tylko jeden przewód do kontrolki. Z tego co pamiętam w moim starszym volvo b12 z 94 roku (pompa wtryskowa sterowana alektrycznie) też szedł tylko przewód na kontrolke. Vin autobusu to YV3R2A314XA007356
Witam. Ostatnio jak jechałem zapaliła mi się kontrolka od akumulatora. Trochę tam poszperałem i znalazłem jeden zwisający kabel koło alternatora. Czy ktoś mógłby mi pomoc? Co to są za kable? Volvo 460 95r. 2.0 110KM.
Jeśli w tym Peugocie jest ten sam alternator ( jak pamiętam Valeo 150A) co w Volvo to 140-150 tyś to normą jest że pada ładowanie.
Kierunek obrotów dla alternatora pod względem elektrycznym jest bez znaczenia, mechanicznie to tylko nakrętka mocowania koła pasowego na wirniku aby się nie odkręcała. W wersjach 12V były alternatory z "lewym" gwintem bodajże w Volvo, w wersjach 24V to nie kojarzę.
Jakim napięciem oraz jakim prądem ( zmierz miernikiem cęgowym) ładuje alternator. W jakim stanie akumulator.
Zasadniczo słaby akumulator daje inne błędy. Zgadza się, mi chodziło raczej o jego techniczną sprawność i w tym modelu jeśli się nie mylę jest dwa akumulatory rozruchowy i pomocniczy. Volvo xc potrafią być dość kapryśne jeśli chodzi o elektrykę i chociażby same zabiegi przy obsłudze akumulatorów wymagają zachowania pewnych procedur wskazanych przez...
Po odpięciu wzbudzenia alternator przestaje ładować oraz przestają pulsować światła. Czy zewnętrzne zakłócenia mogą powodować pulsacje tylko gdy alternator ładuje?
Wymień mostek diodowy alternatora na arc6020 i bd dobrze.
na bank pod zacisk srubowy, tak jest w renault lub volvo
ma problem z alternatorem.
Panowie Volvo c30 brak świateł postojowych i mijania. Podobno po wymianie alternatora, bezpieczniki wszystkie dobre, bardzo dużo błędów w modułach odnośnie połączenia can, jakieś porady?
to najtańszym kosztem kup jaki kol wiek alternator i dopasuj go do mocowań ja do C-330 zakładałem alternator od volvo bo klient akurat taki miał wiec nie ma różnicy trochę przeróbek i po sprawie ale najlepiej będzie pasował tak jak piszesz polonez fiat
Dokładnie tak jak myślisz.Czy chodzi ci o renault czy volvo?
Ostatnio reanimowane Volvo P-1800, z californi, na wtrysku D-jetronic :D Zresztą przez to do mnie trafiło.
Ten pomocniczy działa jako wzbudzanie? Jakoś po weekendzie będę dziada rozbierał, może uda się pomierzyć i wymienić co trzeba.
od spodu półki akumulatora.
Alternator był podmieniony też już.
Jaki typ silnika albo alternatora?
Temat rozwiązany nie dostawał zasilania Alternator gniazdo wypalone bezpiecznika Alternatora 5 A
Witam! Macie wiedzę nt. VALEO D6RA - Volvo + Renault. Jak wyżej chciałbym wymienić, ale najpierw poznać i kupić później wykręcać.. Pozdrawiam! Kacper
Kontrolka ładowania gaśnie, jeżeli uzyskuje ten sam potencjał dodatni od akumukatora i z drugiej strony - od diod wzbudzenia. . Nie w Volvo.Alternator 6-diodowy (Valeo ,rodzina alternatorów A13N).To samo co w Renault.
Jeden idzie na masę alternatora 2 ma iść na zasilanie i 3 w to samo miejsce(zasilanie) To się zgadza ale gdzie by go mogli podpiąć ? (szczerze ja się nie spotkałem z takimi pomyłkami) Przewód który ma iść na zasilanie mały cienki podpinają pod masę . I takie cuda się dzieją alternator na desce pokazuję w granicach 28 volt a nie ładuję :) Już miałem...
Skoro spada obciążenie to u parametry na innych czujnikach powinny się zmieniać. W sumie wszystkie poza halami alternatorem i prędkości samochodu.
Przerwany jest przewód biało czarny lub żółto czerwony wzbudzenie na alternator lewa strona kabiny na zgięciu.
+ do + akumulatora, -do masy (bloku silnika), styk zaznaczony strzałką do kontrolki ładowania. Być może na skutek błędnego podłączenia alternator jest uszkodzony (zwarta dioda), stąd pobór prądu
To raczej koniec alternatora ale łatwo sprawdzić czy sprzęgło jest dobre. Zrzuć pasek wielorowkowy i sobacz powinno zabierać w jedna stronę.
Tu nie do końca się zgodzę bo już miałem usterkę na Mondeo gdzie alternator dawał 18-20V i uwaliło PCM. W osobowych nie siedzę to nie potwierdzę. nie jest to zabezpieczone Transilem tylko układem wykrywającym odwrotna polaryzacje. Być może w komponentach do aut osobowych tak. Naprawiałem mnóstwo różnych "komputerów" od ciężarowych i tam jest właśnie...
Ostatnia regeneracja była 80tys temu. Jakieś 3 lata temu. Niemożliwe żeby po trzech latach tak pierścień wyglądał. Może tylko był papierem potraktowany. Chyba że trzy lata pracy non-stop. :-). Ostatnio jak wymieniałem, to było auto z 2007 roku z przebiegiem grubo ponad 1200000km(ciężarowe Volvo z oryginalnym alternatorem i trzecim kompletem szczotek...
Miałem dokładnie takie same objawy przy takim samym Volvie. Wymieniłem alternator i problem sie rozwiązał Jaki ma przebieg samochód ?
Akumulator nowy, alternator sprawny ładowanie pow 14,5.
Czesc oddalbym alternator do regeneracji komus kto sie specializuje w naprawie. Przewaznie koncza sie szczotki przy ~250.000km., byc moze dioda prostownicza jest uszkodzona albo sa luzu na lozysku wirnika.
Cześć wszystkim. Padł mi alternator w Volvie przez co zafiksowały poduszki powietrzne. Potrzebuje odczytać układ MC9S12DG128VPVE maska 1L59W .Wie ktoś czym to idzie odczytać? Ewentualnie przy wymianie modułu SRS trzeba go kodować?
Pytanie brzmi czy się przepalił bezpiecznik ( zasila tylko b+ rozrusznik i alternator ) czy pękł z przyczyn mechanicznych. Zalutowane teraz jest?
Napięcia w porządku.Jest OK.
Co prawda z Volvo, ale też Bosch: https://obrazki.elektroda.pl/4853585200_...
to tak mam na ssaniu 1100obr na 750 czyli normalnych spadają na klimie do 13,6V a jak wszystko powłączam do 12,4V czyli po alternatorze można lać do woli wodą?
Problem rozwiazany juz dawno, lecz zapomnialem tu wpisać. alternator po regeneracji śmiga i ładuje. Doceniamy, że podałeś rozwiązanie problemu, Twój temat może być pomocny innym. Nagradzamy "Pomógł".
Na próbę pociągnij masę z akumulatora. A jeśli brałeś masę z budy to (-) z aku został podłączony do budy?
Witka ! No niestety - spalony alternator ! kupiony i założony jakiś chińczyk !
Regulator napiecia lub alternator do sprawdzenia ewentualnie pasek ślizga
Aby wykasować błędy należy przy wyłączonym zapłonie wcisnąć przycisk "Chech Engine" i trzymając wciśnięty, włączyć zapłon, odczekać ok 10 sek. i puścić przycisk, wyłączyć zapłon. Część z tych kodów to kody informacyjne: zaciągnięty ręczny, brak sygnału z alternatora - silnik stoi, itp. Masz silnik z EDC, jak w VOLVO F12 ( nie FH12 ), poszukaj w Google...
volvo alternator volvo sprawdzi alternator volvo sprawdzić alternator
podtrzymać sekunda podlewać ogród radio alpine schemat
pathe marconi tranzystorowy przedwzmacniacz gitarowy
Nowy piec gazowy wyzwala bezpieczniki - przyczyny i rozwiązania Wzmocnienie sygnału wideo domofonu Smart Home