przecież warszawa to to samo co Żuk (a konkretnie to na odwrót), czyli zakładaj alternator od Żuka z jego mocowaniami i będzie jak orginał bo to ten sam silnik i nie będzie rzeźby. regulator elektroniczny od Poloneza caro, na niego plus po stacyjce a wyjście z regulatora do wejścia wzbudzenia alternatora, tam kontrolki też nie trzeba podłączać, ja w...
R to wyjście diod wzbudzenia (idzie na regulator i lampkę ładowania) Odpowiednikiem jego jest złącze D+ w nowym alternatorze M to wyjście jednej ze szczotek.Idzie ro regulatora. Jeżeli masz alternator z regulatorem wewnątrz to: -demontujesz oryginalny regulator ( umocowany na ramie pomocniczej) -szukasz kabla kontrolki,bodaj niebieski (albo zółty? :?...
Kl15 to plus po stacyjce. A kl31 to masa masz przykręconą po prawej stronie regulatora. Wyjścia na licznik nie było w tych i innych regulatorach. Za to jest wyjście do obrotomierza.
1. Tak 2. Zależy od modelu alternatora. Nie wiadomo czy masz 6 diodowy czy 9 diodowy. Czy regulator jest wbudowany czy zewnętrzny? Niektóre alternatory do silników wysokoprężnych mają wyjście do impulsatora obrotomierza.
Po prostu 1 pin ma przejście na 1 szczotkę. Drugi na drugą. Bo to sam alternator bez regulatora a jeżeli były padnięte diody to regulator także. Najlepsze wyjście zewnętrzny regulator. Piny to F1, F2 czyli Field-wirnik.P
Trochę zagmatwałeś dość prosty temat- postaraj się to trochę wyjaśnić. Masa. Plus(wyjście na śrubie M6/M8). Wyjście wzbudzenia(kros). Podobnie rozpisać regulator. Kolegom przydatne też jaki alternator.
Kolego jeden z tych wyjść łączysz z masą,obojętnie który.Drugie wyjście ,napięcie po stacyjce przez regulator (od żuka )do alternatora.15z bezpiecznika,67 na alternator,śruba 6przewodem do rozrusznika.Alternatory te były z układem wzbudzenia i bez układu.Są regulatory ze szczotkami do tego alternatora co wzbudzają się przez kontrolkę.
Zastosuj normalny regulator prądnicy/alternatora - to jedyna sensowne wyjście.
Ten schemat nie dotyczy alternatora z Jelcza ponieważ jest on sześciodiodowy więc na regulator podpinasz 15 czyli po zapłonie a z alternatora jest wyjście na przekaźnik kontrolki ładowania.P
Prawidłowe podłączenie alternatora. /30/ gruby przewód zakończony oczkiem podłączony do + akumulatora.Akumulator połączony z rozrusznikiem. Gniazdo na sówkę /67/ wyjście szczotek w alternatorze podłączone do /67/ regulatora napięcia ta czarna puszka. /15/ z tej czarnej puszki podłączamy do stacyjki tak żeby po przekręceniu stacyjki było napięcie. W...
Witam W alternatorze powinien być regulator,jeżeli tyle ładuje ,może być uszkodzony.Alternator który współpracuje z regulatorem osobnym (nie wbudowanym)powinien mieć wyjście dodatkowo DF.
podaj oznaczenia tak zacisk B+ jest odizolowany. to wyjście alternatora
Jest to typowy alternator z Stara mam nadzieję że jest to 12V. Podłączenia to `10 -masa pociągnięta do regulatora, 18 -to szczotka do regulatora na67, 19- to przewód zasilający przeważnie od rozrusznika, plastikowa kostka - wyjście na przekaźnik do kontrolki ładowania ponieważ to są alternatory obcowzbudne.P
D+ regulatora - zasilanie po zapłonie DF regulatora- szczotka 18 D- regulatora- masa alternatora 10 19 alternatora- główne zasilanie /akumulator/ ?- w kostce alternatora - wyjście na przekaźnik kontrolki ładowania ?- wyjście obrotomierza.P
W starszym typie był specjalny przekaźnik sterujący lampką ładowania. W nowszym lampka była włączona pomiędzy stacyjkę (+ akumulatora przez stacyjkę) a wyjście trzech dodatkowych diodek z alternatora (tam gdzie wyjście 15 regulatora)
Sześcio diodowy bez kontrolki będzie działał bo wzbudzenie dostaje przez regulator wyjście 67 natomiast kontrolka służy tylko jako informacja czy alternator ładuje ,do podłączenia kontrolki musi być przekaźnik zwarty ponieważ w momencie jak alternator zaczyna ładować to na wyjściu kontrolki pojawia się napięcie więc przekaźnik musi rozłączyć styki by...
Najlepiej tu by pasował regulator od "Poloneza", wyjście D+ do wyjścia 15 regulatora i dalej do kontrolki, wyjście DF do 67 regulatora. Sprawdź w tym mechanicznym od "Fiata" jaką ma literkę (B czy D). Jeżeli D to będzie się nadawał.
Jak podłączyć alternator Volvo S60 TD do ciągnika. Nadmieniłem, że ma wyjście do akumulatora i gniazdo z dwoma pinami, regulator napięcia ma wbudowany w środku.
alternator był sprawdzany na drugim regulatorze, bo ja mam alternator i ma wyjście com. jak sprawdzić mój regulator żeby nie kupić w ciemno drugiego regulatora?
Po pierwsze nie jest to wyjście z gwiazdy tylko z regulatora i ma za zadanie sprawdzanie procentowego obciążenia alternatora w celu podniesienia obrotów silnika przy zwiększającym się obciążeniu odbiornikami, po drugie musiałbyś sprawdzić czy w momencie niskiego napięcia jest brak ładowania czy zbyt duży pobór jeżeli jak twierdzisz świece się nie włączają...
Tak jak stary a trzecie wejście regulatora to pewnie było D- lub 31 czyli masa (do żelaza). Ten masę dostaje przez śrubę mocującą. 67 regulatora do 67 lub DF alternatora (szczotka); 15 regulatora do D+ lub nieoznakowanego (wyjście) w alternatorze ORAZ do przewodu od lampki kontrolnej. Zakładam, że jest tam dedykowany do C385 alternator A124F.
Nie założyłeś przypadkiem chińskiego alternatora? Czasami nieoryginalne regulatory napięcia, które mają wyjście COM bądź LIN, nie chcą współpracować ze sterownikiem, pomimo że napięcia ładowania jest ok. Wyjmij regulator ze starego alternatora i włóż do nowego alternatora. A jak masz oscyloskop, to sprawdź jaki masz sygnał na odpiętej kostce regulatora...
Kolego. UAZ jako pojazd o długiej historii miał przeróżne rozwiązania konstrukcyjne w tym alternatory. Spróbuj zidentyfikować to urządzenie lub przynajmiej dokładniej opisać. Ja nie wiem, czy ten regulator jest zintegrowany z alternatorem, czy zewnętrzny. Podejrzewając, że chodzi o zewnętrzny widzę konieczność zamontowania przekaźnika (trochę specjalizowanego)...
Wyjście 15 w 9 diodowym alternatorze jest praktycznie w 100% wykorzystywane do kontrolki ładowania ale pełni jeszcze funkcję ,,wzbudzenia" alternatora bo jak już wiesz albo nie wiesz alternator 9 diodowy jest samowzbudny. Tak to można najprościej wytłumaczyć. Ktoś to pewnie zakleił bo wyszedł z założenia że i tak akumulator będzie potrzebny do odpalenia...
Z tego co widzę to bez regulatora napięcia będzie pracował. Najważniejsze zaciski do podłączenia : B+ - WYJŚCIE PRĄDOWE (do plusa akumulatora) B- - MASA ,,-" Reszty nie musimy łączyć DF - To wzbudzenie M, Mo - wyjścia do kontrolki, obrotomierza Pomocny link: Link nieaktywny usunąłem.
Czy po podaniu napięcia na styk wskazany śrubokrętem na pewno na wirnik zostanie podane pełne napięcie /na pewno w alternatorze bo na stole nie/, bo wydaje mi się że nie powinno się zmienić natomiast po odłączeniu kontrolki regulator nadal będzie podawał napięcie na wirnik oczywiście napięciem wyjściowym dlatego jak piszesz wyjście z fazy reguluje włączaniem...
Regulator napięcia lub uzwojenie wzbudzenia. Najczęściej problemem są zużyte szczotki. Podłącz przewód od kontrolki pod zacisk szczotki (wyjście regulatora). Jeżeli kontrolka będzie świecić, to wzbudzenie ok, a regulator uszkodzony. Jeśli nie będzie świecić, to sprawdź szczotki i wirnik.
Ja zaproponowałbym takie rozwiązania dwa: (ale niech specjaliści to zweryfikują) Modernizacje tylko przy energobloku. Pinout na podstawie EVS 15/12 1. ręczne. Przewód od lodówki (X3 pin 1) przełącznikiem do wejścia akumulatora II (X3 pin 11 lub 12) to teoretycznie powinno zapewnić prace lodówki podczas postoju z akumulatora II ( w moim przypadku ten...
tak, zazwyczaj z modułu, albo z cewki jest wyjście (impuls) który idzie na obrotomierz, pasuje zazw. nawet od fiaciora, chyba,że masz diesela, wtedy to obrotomierz jest wzięty z alternatora i niezbędny jest specjalny regulator napięcia.
Podłączenie jest złe , jeżeli został zastosowany zwykły regulator a alternator ma wyizolowane szczotki to podłączenie jest następujące; - do styku M /szczotka sprawdzić/ podłączyć styk 67 regulatora -styk D wyjście na przekaźnik kontrolki śrubka M4 zmasować 15 regulatora zasilanie po zapłonie.P
B+ do akumulatora a D- do żarówki drugie wyjście żarówki do +
Stojan wygląda poprawnie , akumulatory ok (naładował i zrobił dziś 100 km). Napięcia na alternatorze wyjście do przekaźnika 2-3V .
To regulator elektroniczny z ogranicznikiem napięcia który może pracować z zwykłym alternatorem A-120 D+ - zasilanie po zapłonie DF - szczotka D- - masa Y - wyjście z gwiazdy X w kółku - kontrolka
Moim zdaniem najprościej to: - przykręcić alternator do błoku silnika w taki sposób aby był oddzielony/odseparowany elektrycznie od niego i wtedy łączysz taśmą/kablem (odpowiedniej srednicy - znaczy sie grubym :) ) wyjście alternatora (+) z masą pojazdu a obudowę alternatora (-) z instalacją elektryczną (kablem idącym do akumulatora bo stary regulator...
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
L - to wyjście na lampkę, + to zasilanie wzbudzenia po zapłonie. Powinien być zamontowany właściwy regulator - osobiście polecam orginalny Valeo który kosztuje około 75zł. A i warto sprawdzic jak wygląda pierścień na wirniku, jeśli ma głębokie wyżłobienie po szczotkach polecam zregenerować cały alternator - koszt około 300-400zł. Dodano po 2 I przypomniałem...
w ten obwod: w alternatorze pod zacisk" D+" 12V szeregowo jak wepne amperomierz to bedzie pokazywal +12 lub - 12V ??? tak>>> a ten 3ci przewod od alternatora to gdzie ma isc?? a moze tak: ??? przewód od szczotek do zacisku 67 regulatora. Wyjście z diód wzbudzenia (ta końcówka w plastikowej obudowie w alternatorze) łączysz z zaciskiem 15 regulatora....
Toyota od zawsze kombinowała niepotrzebnie z tymi układami ładowania i alternatorami. W tym modelu ładowanie jest sterowane przez ECU (PCM). Moduł w alternatorze stanowi jedynie „końcówkę mocy” która steruje uzwojeniem wzbudzenia. Masz wejście PWM i wyjście DFM. Nie ma możliwości sprawdzenia temperatury alternatora, ponieważ nie masz inteligentnego...
To widzę że jakiś amator podłączał regulator i to jeszcze źle a na dodatek do alternatora który już ma regulator elektroniczny w sobie. Regulator mechaniczny styk 15 to zasilanie (ze stacyjki rzadko) z tej mniejszej śruby na kontrolkę do której podłączone są 3 małe diody wzbudzenia w alternatorze. A styk 67 to wyjście z regulatora na uzwojenie wzbudzenia...
Witam.Mam pytanie odnośnie regulatora napięcia: jeżeli ma on wyjście na komputer czy jest jakiś sposób bym go sprawdził "na stole" ??
Na pewno Mo. To jest wyjście na przekaźnik kontrolki.P
Jedna jest śruba m 6mm wystająca , a drugie wyjście to konektor , a gdzie masa?
No, to jesteśmy w domu. Prawie... Bo dziwaczny ten regulator. Jasne jest zasilanie regulatora po stacyjce, wyjście na kontrolkę ładowania, wyjście prądowe alternatora, ale te trzy przewody idące do alternatora z regulator... Rozumiem szczotki izolowane lub uzwojenie magnetowodu. Ale ten trzeci? Środek gwiazdy? Dodatkowa masa? Niestety, z tym alternatorem...
Nie tak. Żarówka pomiędzy zielony a żółty i żółty jednocześnie do plusa. Zgadza się, moja pomyłka. Dwie szczotki izolowane. Sprawdzone przed chwilą w tej konfiguracji - od 10 do ok 14,6V żarówka rozświetla się coraz bardziej. Przy 14,7 gaśnie całkowicie. Ponowne obniżenie napięcia zapala żarówkę. Żarówka 4W 12V. No to regulator masz sprawny. Diody...
Czarny z żółtym paskiem - elektrozawór odcinający paliwo. Jeżeli biały przewód podłączyłeś tak jak przedstawił to (at)michalrybka w poście #5. Będzie działać. Ale podłączasz wtedy wyjście z regulatora napięcia bezpośrednio do akumulatora z pominięciem bezpiecznika, który jest widoczny na schemacie. Chyba że w traktorku nie ma żadnych bezpieczników....
Wielkie dzięki za odpowiedź. Faktycznie mam taki fajny woltomierz zamiast kontrolki, ale można to zrobić na kontrolce to już żaden problem. Alternator ten co mam ma wyjście z diodkami, chociaż do regulacji napięcia na oryginalnym regulatorze ich nie wykorzystuje.. Pozdrawiam
no właśnie jest z dilerem taki problem że nie chce nic powiedzieć. a nie wiem jaki dobrać do tego regulator bo wszędzie na forum jest wyjście z alternatorka wyjście na 2 kabelki a ja mam na trzy tak jak pisałem.
Powiem tak interesuje mnie w tym regulatorze gdzie jest wejście i wyjście bo domyślam się że masa jest na obudowie. Akurat pewien nie jestem, ale wyglada, że massz tam +, - i wyjście na szczotki, czyli typowy regulator alternatora. Twój pojazd pewnie potrzebuje regulatora stratnego, czyli coś innego. Dzięki za pomoc już rozwiązałem problem :)
Pytanie zasadnicze, czy stator posiada uzwojenie jednofazowe z odczepem, czy "dwufazowe" (cewka bezmasowa)? Uważam że schemat ze zdjęcia może wprowadzać w błąd. Po pierwsze, jeśli jest standardowe uzwojenie jednofazowe, to światła są zasilane z alternatora z przewodu żółtego i tylko w taki sposób można je podłączyć. Po drugie, jeśli jest uzwojenie bezmasowe,...
Nie wiem jeszcze gdzie podpiąć wyjście 54 (15) z regulatora napięcia?
Nie spotkałem się z takim regulatorem trójfazowym, aby miał osobne wyjście na oświetlenie (zasilane z alternatora) i tym bardziej z takim który ma kondensator elektrolityczny ukryty we wiązce przewodów. Co prawda dołożenie wyjścia na oświetlenie to kwestia dołożenia dodatkowych trzech diod prostowniczych, ale komu by się to opłacało skoro oświetlenie...
Teraz odkopałem projekt, bo dzięki przeklętej grypie, siedząc na chorobowym, zacząłem odkopywać stare pomysły. Kto by pomyślał, że grypa może pomóc w rozwoju "otwartego regulatora" do alternatora??? :D Pomyślałem, że stworzenie takiego opensourceowego projektu regulatora mogłoby ludziom dać ciekawą alternatywę dla wyboru pomiędzy bardzo drogim Shindengenem...
Witam. Drogi użytkowniku Compact. Jeżeli stary alternator ładuje Ci na wyższych obrotach to mało prawdopodobne aby komutator na wirniku był główną przyczyną. Jeżeli faktycznie masz krótkie szczotki i komutator to jak najbardziej można je kupić i nie są zbyt drogie. [url=http://osinskiartur.pl/index.php?pa...
Nie znam tego modelu więc szarpnij nieco szczegółów na temat wejść wyjść - ile i jakie? Ogólna zasada: - Obudowa do masy (czasem również dodatkowy przewód jest zerem) - Jeden z przewodów służy do próbkowania napięcia. Należy mu zapodać regulowane w granicach 10-18Vnapięcie - Inny przewód służy jako wyjście regulujące prądem płynącym przez układ wzbudzania...
Jest to alternator taki jak stosowany był we Wołdze. 6 diodowy z dedykowanym regulatorem i przekaźnikiem. https://obrazki.elektroda.pl/4617524100_... . Jeżeli masz trochę pojęcia to trzeba by alternator pozebrać , zweryfikować i sprawdzić podzespoły, wirnik stojan łożyska prostownik. Jeżeli ok to można podłożyć zastępczy regulator np...
Szczotki na stałe z regulatorem, nie da rady. Dochodzi stały +12v, wzbudzenie i wyjście ładowania idzie to przez regulator, to nie Bosch.
To że w c 385 są części czeskie to wiem że normalne bo można powiedzieć że to taki polski zetor. Alternator jest chyba orginalny a na nim jest 443113516, 35 A. Ogólnie alternator ładował, ale strasznie poplątane było z kabelkami, było podłączone tylko B+ przez amperomierz do rozrusznika i wyjście M do 67 regulatora, R nie było podłączone, a 15 regulatora...
Skoro taki kupiłeś to duże prawdopodobieństwo że podczas stłuczki kabel od alternatora został "przycięty" do masy. Kondensator może być przy regulatorze, w plastikowej obudowie, ogólnie gdzieś wyjście-masa.
Masz inny schemat. Przypatrz się uważnie! W oryginale z alternatora wyjście prądowe było podłączone do regulatora, w którym funkcjonował odłącznik prądu. W tym prezentowanym przez ciebie już jest to pominięte i wyjście to jest połączone bezpośrednio z akumulatorem (akurat tutaj w zaciskiem na rozruszniku, ale to to samo). Więc skoro wyjście jest już...
Generalnie dioda musi być wpięta pomiędzy układ regulatora a wyjście do masy, czyli to metalowe oczko przy otworku pod śrubkę mocowania. Wyprowadzenie to należy przeciąć i "załatać"przerwę odpowiednio spolaryzowaną diodą. V.
Do każdego prawie alternatora można podłączyć prawie każdy elektroniczny regulator jeśli jest tylko wyjście ze szczotkotrzymacza opory wirników są bardzo zbliżone i wynoszą ok. 5 om. co daje ok. 2 A prądu a to wytrzyma każdy regulator tym bardziej że pracuje impulsowo
Zaciski do podłączenia regulatora do alternatora to: B+: wyjście prostownika pomocniczego BF: Uzwojenie wzbudzające (jak zewrzesz do masy a alternator działa to powinien dać max napięcie, czyli jakieś 18V ale w tym aucie za dużo jest elektroniki na takie eksperymenty) B-: masa
Witam Mój problem polega na tym iż nie wiem czy dobrze podłączam regulator do tego alternatora oraz później do samochodu. jak podłącze zacisk B+ regulatora do B+ alternatora oraz stator do zacisku B- , a później zacisk L do kontrolki samochodu oraz B+ na drugie wyjście w peugeocie, to będzie dobrze?? I drugie pytanie, w oryginale był regulator 14V a...
B-battery-zacisk wyjściowy alternatora (ta śuba) S-sender-napięcie odniesienia-tam co jest prąd po włączeniu kluczyka L-lamp-zacisk lampki kontrolnej F-field (pole)-wyjście regulatora na szczotkę E-earth (masa) Końcówki na alternatorze L to zacisk lampki kontrolnej ładowania,S to zacisk kiedy poawia się napięcie po włączeniu kluczyka w stacyjce.
Witam zauważyłem, że od alternatora w moim traktorze idą tylko dwa przewody z wyjścia 30 na plus akumulatora i 67 na regulator natomiast wyjście z diód wzbudzenia nie jest podłączone, jaki to ma wpływ na ładowanie?
W takim razie przewody wiszą chyba obok alternatora. Chyba, że ktoś je uczynnie obciął. To jest taki sam alternator, jaki kiedyś był montowany w dużych fiatach. Regulator ma oznaczenia 15 i 67 Wyjście 15 z regulatora napiecia podłączasz do wspólnego punktu trzech małych diod. Do tej wsówki, do której jest wyprowadzony ten przewód od diod. W tym samym...
Mam stary rosyjski alternator. Chciałem go założyć do traktora. Co mam podłączyć do szczotek? Bo jest wyjście ze szczotek, nie ma regulatora, szczotki są bez oznaczeń. Jaki zastosować regulator napięcia elektroniczny czy mechaniczny?
Od jakiego to motocykla? Jak od japoni z magnesem stałym, to trzy przewody (mogą być w jednym kolorze) do alternatora, czwarty to wyjście, a masa na obudowie.
D+ mają alternatory 9 diodowe. 6 diodowy ma wyjście ze środka uzwojeń stojana. Napięcie jest o połowę niższe i steruje przekaźnikiem kontrolki ładowania. Tutaj jest woltomierz dla którego nie ma znaczenia czy wskazuje napięcie alternatora sześcio czy dziewięciodiodowego.
15RA2L Jak byś pomyślał to byś wykminił że ten regulator ma wyjście wzbudzenia na OBUDOWIE. Jest nie zamienny z żadnym innym. Żółty zasilanie , czarny masa.
Yaris 2 ma alternator z regulatorem z kostką z której wychodzą 4 piny 1-plus stały 2- plus po stacyjce,3- sygnał z ecu,4-wyjście do licznika czyli na kontrolkę i właśnie na tym przewodzie od licznika jest cały czas minus. Nawet jak zdejmę wtyczkę z regulatora napięcia to kontrolka się świeci ,a powinna dopiero po podaniu minusa się zaświecić
Facet od przeglądu nie ma tekich uprawnień. Najlepiej jeżeli ktoś posiada dostęp do przepisów niech poda odpowiednie. W Polsce akceptację do przeróbek nie ma diaiagnosta. Le kogo obchodzi idiotyczny i skorumpowany diagnosta co wysokości świateł mijania nie ustawia poprawnie. Liczy się tylko fachowość przeróbki, i jak już to jedyne wyjście to przeróbka...
Ad1 Element mechaniczny żeby sie wszystko nie rozleciało :) Ad2 Nie. To wyjście W ,impulsy, zwykle do obrotomierza albo innych układów. D+ ma wyjście z tych małych diod, jest obok "oczka" plusowego
A jak sprawdzić regulator? Podać napięcie na wejście i sprawdzać wyjście? Można jak najbardziej. Od strony zasilania regulatora wpinamy zasilacz regulowany o zakresie ok. 15-20 woltów, na wyjściu (na szczotki) wpinamy np. niewielką żaróweczkę. Teraz zwiększamy napięcie na zasilaczu i obserwujemy żaróweczkę. W momencie gdy żaróweczka zgaśnie odczytujemy...
Jak pisałem do włacznika świateł dochodzą dwa kable z alternatora które potem przechodzą w jeden kabel i idzie do regulatora napięcie i nie jest zależne od pozycji przełacznika. wyjście z alternatora mierzyłem multimetrem jeden biegun do masy a drugi pokolei do kabli . na pierwszym ten który idzie osobny do regulatora było na wolnych obrotach ok 9,5v...
Chyba będzie potrzebna interwencja w zegary przy samej kontrolce. Regulator zapewne ma wyjście na kontrolkę więc trzeba by zerknąć w schemat i albo wykorzystać obecną instalację albo pociągnąć nową.
"+" to zasilanie po kluczyku, a "L" to wyjście do kontrolki ładowania! Przecież wiedziałeś!
Witam, Zostałem poproszony o pomoc w naprawie alternatora do MTZ nie ma na nim oznaczeń wyprowadzeń po rozebraniu zlokalizowałem odpowiedniki B+ i D+ i wyjście na wzbudzenie Mam problem z połączeniem nowego regulatora są na nim ruskie oznaczenia . Może mi ktoś przetłumaczyć na nasze B+ i D+ masę i wzbudzenie . Pozdrawiam , Czarek http://obrazki.elektroda.pl/2781316000_1...
No i pomogło! Czyli manipulacja wzbudzeniem - już pamiętam labolatorium z maszyn elektrycznych :D Tak więc zielony kabelek to "wejście" regulatora, a żółty to "wyjście". Na dole strony http://automatyka.ndl.pl/opel/podzespoly... znajduje się pewien schemat. Czy on jest poprawny?
A może być jeszcze wyjście na regulator, jeśli nie jest wbudowany. Nic nie jest wspomniane o ilości diod w alternatorze, więc może to być wyprowadznie na przekaźnik. Tego jest trochę...
Koledzy z tego co się orientuje to każdy alternator czy prawie każdy posiada 3 wyjścia 1 wyjście-regulator napięcia 2 wyjście-lampka sygnalizacyjna ładowania 3 wyjście-włącznik zapłonu i występuje jeszcze dodatkowy zacisk "W"do niego podłącza się obrotomierz w silnikach diesla
Alternator Jubana, minus na masie. Pasek A1225 (oryginalny A1220) - musi być o jeden rozmiar większy, bo ten od prądnicy z trudem da się założyć. Wyjście alternatora grubym kablem do rozrusznika, cienki kabel do kontrolki. Oryginalny regulator elektromechaniczny najlepiej odłączyć. Po wymianie - witamy w prawdziwym świecie. Baterie pod napięciem 14,4V...
Jeżeli to jest alternator od 125p to może być sześciodiodowy i tam gdzie myślisz że jest wyjście D+ jest wyjście ze środka gwiazdy (uzwojeń prądowych) służyło ono do sterowania przekaźnika kontrolki ładowania.Prąd na regulator trzeba wtedy pobrać ze styku +15.
Alternator jest z VW: BOSCH 0124525128 CHRYSLER 05033757AB Regulator ma wyjście D+ oraz DFM. Wychodzi że uszkodzone ECU.
Bardzo dziękuję panu za zainteresowanie. Producenta nie znam, prawdopodobnie jest to Elmor a pracuje u znajomego w agregacie samoróbce sprzężonym z silnikiem z ciągnika C360 a zasila pompę głębinową o mocy 3,5 kw służącą do nawadniania plantacji malin. Nie posiada żadnego regulatora napięcia. Na stronie producenta wyczytałem iż jest ona samowzbudna...
Do alternatora idą dwa kable żółty i czerwony :) http://obrazki.elektroda.pl/5447662200_1... http://obrazki.elektroda.pl/8892538400_1... Wydaje mi się ze wystarczy podpiąć kabel od czerwonego wychodzącego z alternatora pod bezpiecznik a następnie pod solenoid przy plusie, który wchodzi bezpośrednio do akumulatora.dobrze...
To jest chiński alternator z wbudowanym regulatorem napięcia, zbudowany na wzór alternatora z malucha BIS/CC. Przewód od kontrolki (D+) podłączasz obok śruby akumulatora (B+). Trzeci zacisk (1) to wyjście fazy stojana — pozostawiasz niepodłączony. https://obrazki.elektroda.pl/4346236100_... Po zamontowaniu sprawdź czy pasek idzie...
Takie napięcie jest przy podłączonym przekaźniku ale czy to można nazwać obciążeniem to raczej nie bo to tylko załącza cewkę i rozłącza napięcie idące na żarówkę. w postach wyżej opisałem jak jest podłączony ten przekaźnik. Tak napięcie sprawdzam zwykłym miernikiem cyfrowym. Jeśli wyjście R alternatora mam podłączone z regulatorem to na tym wyjściu...
Witam. Śruba, najczęściej fi 6mm podłączamy pod + akumulatora. Wyjście z alternatora nr. 67 podłączamy do wejścia regulatora napięcia o numerze 67 za pomocą przewodu. Do drugiego wyjścia z regulatora nr. 15 powinien dopływać prąd w momencie włączenia zapłonu. Zacisk nieoznaczony(lub o numerze 85) to środek gwiazdy uzwojenia twornika, jest to przewód...
No właśnie. To nie jest zacisk wzbudzenia tylko wyjście na kontrolkę ,w starych alternatorach to było to samo w nowszych już niekoniecznie. Podejrzewam że jest niewłaściwy regulator założony,w tablicy jest sama dioda led i nie będzie to chodziło poprawnie
Sprawdź ile napięcia jest na styku 15 regulatora.I czy nie zamienił ktoś 15 z 67. 15 ma być plus po zapłonie 67 wyjście na szczotki.I jak kolega wyżej masę do pomiaru weź z obudowy regulatora.
z tego co pamiętam to przy twoim alternatorze są następujące wyjścia prądowy nr30 ,do szczotek altern.oraz środek gwiazdy uzwojenia wzbodzenia.prądowy idzie do akumulato.do szczotek idzie z regulatora napięcia nr 67,wyjście gwiazdy idzie do przekażnika lampki ładowania zakładając że to jest alternator 6diodowy
Czy ten alternator jest 6 diodowy? Wyjście W jest podłączone do uzwojenia stojana przed diodami i jest na nim napięcie przemienne w czasie pracy i po nim regulator rozpoznaje kiedy ma zacząć pracować. Można spróbować zrobić wyjście W z zasilacza. Trzeba do uzwojenia wtórnego transformatora, tam gdzie jest niskie napięcie przemienne 12V podłączyć szeregowo...
Witam kolegów! Od jakiegoś czasu męczy mnie pytanie odnośnie regulatorów napięcia w motoryzacji. Alternator ma wyjście 3-fazowe, do którego to podłączany jest regulator napięcia utrzymujący napięcie ładowania na stałym poziomie około 13.7V. Widziałem już wiele konstrukcji i zastanawiam się czy nie można zrobić regulatora w ten sposób: http://obrazki.elektroda.pl/4998313500_1...
Z tego, co pamiętam, to wyjście alternatora, czyli B+ łączy się bezpośrednio z akumulatorem, pomijając dotychczasowe połączenie przez regulator. Reszta, jak w typowym regulatorze dziewięciodiodowym.
Witam, Panowie, odgrzewam temat, z pytaniem które nurtuje mnie odkąd pojawił się pomysł alternatora zamiast prądnicy do Ursusa C330 (rok produkcji: 1981). Instalacja z prądnicą i "plusem na masie". Wiem, że należy zmienić biegunowość akumulatorów i podłączyć wyjście prądowe alternatora do zacisku + akumulatora (można z wykorzystaniem rozrusznika) oraz...
Musisz znaleźć przewód ten co jest podłączony do DF gdzie idzie,to jest wyjście z regulatora.Być może jest on tam gdzie był stary regulator z prądnicy.Zasilanie na regulator powinno być po kluczyku ze stacyjki po bezpieczniku.Ten alternator ma jedna wadę ,mianowicie nie ma wyprowadzenia na kontrolkę ładowania.Dacia zamiast kontrolki ładowania miała...
W tego typu poradach nie ma miejsca na "prawdopodobnie". Poza tym, w układzie z prądnicą 6V NIE MA prostownika diodowego. To nie alternator. B+ to wyjście na akumulator. Do autora: zajrzyj na forum mz, tam "rozwalano" podłączenie między innymi takiego regulatora.
czasami nie działa prędkościomierz A co ma prędkościomierz wspólnego z alternatorem? Do alternatora dochodzi 4 przewody, jeden od wzbudzenie, jeden od ładowania oraz plus i minus Wyprowadzenie oznaczone jako "W" to nie wzbudzenie tylko wyjście do obrotomierza. Zasilenie wzbudzenia w pierwszej fazie odbywa się poprzez kontrolkę ładowania, a jak alternator...
Kolego . Tu jest zastosowana prądnica, nie alternator. Regulator ma zaciski; -19 zasilanie (+) z akumulatora, a raczej z amperomierza -18 wzbudzenie prądnicy -16 wyjście napięcia z prądnicy. Jeżeli przewody OK, to można teoretycznie sprawdzić działanie prądnicy w samochodzie. W ten sposób jeżeli prądnica sprawna, wyjdzie że regulator należy sprawdzić....
wyjście alternator alternator wyjście obrotomierz alternator oznaczenie wyjście
czujnik biegu wstecznego bezpiecznik termiczny chłodnicy dźwięk jednej słuchawce lenovo
odstraszacz szczurów ultradźwiękowy viper22a zamiennik
TEA6100 Bascom-AVR – sterowanie syntezerem PLL, kod bit-bang, interfejs Data/Clock Technics wieża – ustawianie radia FM/AM, zapisywanie stacji, antena, pilot