Witam. Wzbudzenie na zacisk DF+ ,D+ + wyjście z alternatora ,D- - alternatora
Napięcie mierzysz na alternatorze - czyli plus na wyjście alternatora. A gdzie masz podpięty minus - na akumulatorze czy na korpusie alternatora. Czasami trzeba poprawić połączenia masy miedzy silnikiem a karoserią. Miałem tak w Nissanie. Minus na korpusie alternatora pokazywało 12,8V, minus na akumulatorze - pokazywało 14,0. Poprawienie styków taśm...
Nie wiem jak jest z dostępem do alternatora w tym aucie daj plus z klemy akumulatora na wyjście B+ alternatora. Później to samo z minusem, z klemy na obudowę alternatora. Uruchom silnik i zmierzyć napięcie ładowania. Jak nie pomoże do mechanika.
A sprawdź napięcie na akumulatorze i bezpośredni na silniku (zacisku rozrusznika, alternatora), to znaczy - weź masę z silnika. Objaw taki, jaki brakowało zasilania. Sprawdź też stan połączenia akumulator - rozrusznik i alternator - akumulator. W escorcie to połączenie idzie przez zacisk rozrusznika i potrafi się na nim trochę gubić. Ja w swoim starym...
minus na obudowę, +12V na wyjście alternatora (szpilka). +12V przez żarówkę na pin L na zdjęciu
Moim zdaniem najprościej to: - przykręcić alternator do błoku silnika w taki sposób aby był oddzielony/odseparowany elektrycznie od niego i wtedy łączysz taśmą/kablem (odpowiedniej srednicy - znaczy sie grubym :) ) wyjście alternatora (+) z masą pojazdu a obudowę alternatora (-) z instalacją elektryczną (kablem idącym do akumulatora bo stary regulator...
S- stan naładowania akumulatora, pomiar N- wyjście obrotomierza
podaj oznaczenia tak zacisk B+ jest odizolowany. to wyjście alternatora
1. Pomyśl. Skoro z alternatora wychodzi z ODIZOLOWANEGO wyjścia przewód, który jest ODIZOLOWANY od reszty, to chyba nie jest to masa. Nie jest to logiczne? 2. Jeśli zwarłeś na chwilę wyjście prądowe alternatora, z masą, to w zasadzie nic nie powinno się stać, bo to bezpośrednie połączenie do plusa akumulatora. Czyli tak, jakbyś zwarł jego klemy. Chyba,...
Cewkę przekażnika pod alternator(wyjście na kontrolkę ładowania) oraz pod (przewód)światła mijania.To jest chyba najprostrze rozwiązanie.(chodzi mi oczywiście o przekażnik do zasilania św.dziennych)
Wyjście 15 w 9 diodowym alternatorze jest praktycznie w 100% wykorzystywane do kontrolki ładowania ale pełni jeszcze funkcję ,,wzbudzenia" alternatora bo jak już wiesz albo nie wiesz alternator 9 diodowy jest samowzbudny. Tak to można najprościej wytłumaczyć. Ktoś to pewnie zakleił bo wyszedł z założenia że i tak akumulator będzie potrzebny do odpalenia...
1. Tak 2. Zależy od modelu alternatora. Nie wiadomo czy masz 6 diodowy czy 9 diodowy. Czy regulator jest wbudowany czy zewnętrzny? Niektóre alternatory do silników wysokoprężnych mają wyjście do impulsatora obrotomierza.
Alternator z PSA 2.0hdi: A004TJ0084 podobny amperaż, a wyjście standard L. Ten obecny bez LIN także będzie ładował - wprawdzie awaryjnie, ale ok 13.8v powinien wyciągać.
Jeden na obrotomierz, drugi do kontrolki ładowania.Powinien być jeszcze jeden najgrubszy, jest to wyjście alternatora podpięte do + akumulatora.
R to wyjście diod wzbudzenia (idzie na regulator i lampkę ładowania) Odpowiednikiem jego jest złącze D+ w nowym alternatorze M to wyjście jednej ze szczotek.Idzie ro regulatora. Jeżeli masz alternator z regulatorem wewnątrz to: -demontujesz oryginalny regulator ( umocowany na ramie pomocniczej) -szukasz kabla kontrolki,bodaj niebieski (albo zółty? :?...
Literka, wyjście "W" alternatora to whele, czyli fala - info o częstotliwości dla obrotomierza, stosowane przeważnie w starszych dieslach. Co do zrobienia takiego stanowiska to już pisałem - "Panowie ja tych stołów nie robię seryjnie. Ten który zrobiłem był wykonany z części z odzysku. Silnik wziąłem od jakiejś maszyny (miał przytarte łożyska), blachę...
Z tego co widzę na zdjęciach musisz to podłączyć tak: 1. gruby kabel z filtra do śruby pierwszej(gruby kabel alternatora) 2. cienki kabel do masy 3.wyjście z obudowy filtra do grubego kabla od alternatora
No to jest nie jasność, skoro działają lampy i nie ma kontrolki ładowania to masz przywarcie D+ do plusa. Powiadzial bym że alternator uszkodzony, zdejm8j kabelek z d+ i daj na masę kontrolka powinna się pojawić się lampy nie działać, z budzaniem pisałem stacyjka jest specjalnie wyjście wyjście 50a.
Bo tam masz układ trójfazowy nieskojarzony, kojarzony jest w mostku, stąd 6 prętów (a w zasadzie 12, bo zwojony podwójnym drutem)
Dolutować wyjście spod alternatora. Ten ciągnik to jakąś nazwę ma czy sam go zrobiłeś?
3-cie to wyjście obrotomierza.P
Zastosuj normalny regulator prądnicy/alternatora - to jedyna sensowne wyjście.
Na razie nic nie kombinuj. tylko zmierz napięcia na pracującym silniku, na D+ wyjście z alternatora podłączone do kontrolki, B+ wyjście prądowe z alternatora i na akumulatorze.
Z tego wnioskuje że jeżeli nie obciąże alternatora akumukatorem to po podłaączeniu miernika na wyjście alternatora będzie na pięcie 45V a nawet większe w zależności od obrotów silnika , czy tak będzie???
Witam. Dziś zmierzyłem spadki napięcia na kablach i lądowanie na samym alternatorze. Obudowa alternatora - biegun ujemny akumulatora spadek 180 mV. Wyjście z alternatora - biegun dodatni Aku spadek 560 mV. Wiem, że to całkowicie niedopuszczalne, taka wartość. Ale o dziwo nic się nie grzeje. Ewentualnie ja coś źle mierzę. Chociaż w test mode pod V30...
1. czy zamiast zegara analogowego mogę wstawić obrotomierz i czy da się go podłączyć aby działał? Sprawdź, czy masz wyjście W w alternatorze. 2. czy mając stary zegar od prędkościomierza mogę też wymienić go na cyfrowy? Jeśli wymienisz też impulsator w skrzyni biegów na elektryczny to tak.
Powinien być jeszcze biały na obrotomierz (wyjście z fazy jest na obudowie na wsuwkę ). Czwartego to ja w Lublinie na alternator nie widziałem raczej to czujnik temp. lub oleju.
Uzwojenie wirnika zasil z zasilacza regulowanego ( uwaga-wydajność ponad 3A), wyjście alternatora możesz czyms obciążyć, np zarówki reflektorów.
Te dwa dodatkowe, to smarowanie czyli musisz wejście jedno podpiąć pod magistralnie olejową a drugi wyjście oleju podłączona do skrzyni korbowodowej. Podłączenie tak jak turbiny.
Trochę zagmatwałeś dość prosty temat- postaraj się to trochę wyjaśnić. Masa. Plus(wyjście na śrubie M6/M8). Wyjście wzbudzenia(kros). Podobnie rozpisać regulator. Kolegom przydatne też jaki alternator.
Z tych twoich konkretów, to wynika, że nie chce ci się sięgać do alternatora. Niestety, wbrew pozorom jest to urządzenie, gdzie się może zepsuć KILKA rzeczy, a ty wymagasz tu od nas JEDNOZNACZNEJ odpowiedzi: zrób to i ładowania wróci. A nawet nie masz ochoty sprawdzić, czy przypadkiem nie skorodowało ci oczko na przewodzie alternator - rozrusznik. Bo...
Kolego ten styk zostawiasz ,jest to wyjście obrotomierza.
Alternator Jubana, minus na masie. Pasek A1225 (oryginalny A1220) - musi być o jeden rozmiar większy, bo ten od prądnicy z trudem da się założyć. Wyjście alternatora grubym kablem do rozrusznika, cienki kabel do kontrolki. Oryginalny regulator elektromechaniczny najlepiej odłączyć. Po wymianie - witamy w prawdziwym świecie. Baterie pod napięciem 14,4V...
Witam!! Mam C330M przerobioną na alternator od VW. 1. Odwrócić akumulatory tak aby był minus na masę (u mnie musiałem kupić nowe klemy bo org. były nierozbieralne). 2. Zamontować alternator zamiast prądnicy, podłączyć wyjście alternatora grubym przewodem (pow. 6mm²) do przewodu z akumulatora na rozruszniku. 3. Podłączyć zacisk kontrolki alternatora...
Czyli w domowych warunkach żeby go poprawnie wysterować pozostaje tylko generator sinus na wyjściu o amplitudzie 12V? Wyjście W z alternatora a jeśli nie posiada to wyprowadzenie jednego z uzwojeń przed mostkiem prostowniczym? Tak,przed prostownikiem. Możesz też znaleźć sinus w sterowniku silnika.Ostatnio podłączałem obrotomierz do sterownika toyoty,klient...
ALTERNATOR HITACHI IG- ignition, zapłon L- charging lamp, lampka ładowania S- battery sense, ładowane akumulatora N- point central, wyjście obrotomierza
D+ regulatora - zasilanie po zapłonie DF regulatora- szczotka 18 D- regulatora- masa alternatora 10 19 alternatora- główne zasilanie /akumulator/ ?- w kostce alternatora - wyjście na przekaźnik kontrolki ładowania ?- wyjście obrotomierza.P
CS8190 to w zasadzie przetwornik f/U i powinien dać się zaadaptować pod wyjście "W" alternatora w dieslu. Muszą być spełnione warunki: - maksymalne napięcie doprowadzone do wejścia układu nie powinno przekraczać jego napięcia zasilania - maksymalna częstotliwość sygnału przetwarzanego to 20 kHz Musi być zachowana liniowość częstotliwości wyjścia "W"...
Kolego. UAZ jako pojazd o długiej historii miał przeróżne rozwiązania konstrukcyjne w tym alternatory. Spróbuj zidentyfikować to urządzenie lub przynajmiej dokładniej opisać. Ja nie wiem, czy ten regulator jest zintegrowany z alternatorem, czy zewnętrzny. Podejrzewając, że chodzi o zewnętrzny widzę konieczność zamontowania przekaźnika (trochę specjalizowanego)...
Prawidłowe podłączenie alternatora. /30/ gruby przewód zakończony oczkiem podłączony do + akumulatora.Akumulator połączony z rozrusznikiem. Gniazdo na sówkę /67/ wyjście szczotek w alternatorze podłączone do /67/ regulatora napięcia ta czarna puszka. /15/ z tej czarnej puszki podłączamy do stacyjki tak żeby po przekręceniu stacyjki było napięcie. W...
54 - PLUS PO STACYJCE Z PUSZKI BEZPIECZNIKÓW D+ - DO KONTROLKI I DO ALTERNATORA CZESKIEGO NA STYK OZNACZONY R LUB DW, WYJŚCIE Z TRZECH DIOD WZBUDZANIA DF - DO PLUSOWEJ SZCZOTKI WZBUDZANIA, CZESKIE OZNACZENIE M LUB 67. POMIĘDZY SZCZOTKĄ PLUSOWĄ A MASĄ MA BYĆ OK. 4 OM. B- - TO MASA.
Mierzysz napięcie na zaciskach alternatora albo akumulatora, spróbuj zmierzyć pomiędzy masą alternatora a biegunem ujemnym akumulatora oraz pomiędzy wyjście alternatora i biegunem dodatnim akumulatora - sprawdzisz spadki na przewodzie dodatnim i masie. Czasem może to byś problem z brakiem styku na zasilaniu lub masie. Kiedyś zainteresowałem się napięciem...
Tak Ciebie te dwa podłączenia nie interesują. Jeśli dobrze pamiętam śruba 2 to masa czyli to samo co cała obudowa, pin 2 wyjście W na obrotomierz elektroniczny.
Z tego, co pamiętam, to wyjście alternatora, czyli B+ łączy się bezpośrednio z akumulatorem, pomijając dotychczasowe połączenie przez regulator. Reszta, jak w typowym regulatorze dziewięciodiodowym.
przecież warszawa to to samo co Żuk (a konkretnie to na odwrót), czyli zakładaj alternator od Żuka z jego mocowaniami i będzie jak orginał bo to ten sam silnik i nie będzie rzeźby. regulator elektroniczny od Poloneza caro, na niego plus po stacyjce a wyjście z regulatora do wejścia wzbudzenia alternatora, tam kontrolki też nie trzeba podłączać, ja w...
Po prostu 1 pin ma przejście na 1 szczotkę. Drugi na drugą. Bo to sam alternator bez regulatora a jeżeli były padnięte diody to regulator także. Najlepsze wyjście zewnętrzny regulator. Piny to F1, F2 czyli Field-wirnik.P
Problem w tym, że nie ma tam zwarcia bo żaróweczka podpięta pod wyjście alternatora gaśnie nawet wtedy kiedy wszystko jest podpięte.... Skoro ładowanie jest super to znaczy, że alternator jest samowzbudny nawet nie trzeba przygazować aby zaczął ładować....szukam informacji co wygasza kontrolkę....
Tam gdzie jest ten żółty kabelek do czego to wyjście z alternatora.
Kontrolka musi świecić inaczej nie będzie wzbudzenia. Napewno podłączyłeś kontrolke do masy i do alternatora. Apodłącz + z aku i wyjście z alternatora na kontrolke
A jak wyglądają pierścienie na alternatorze? Podłącz na wyjście alternatora gdzie idzie przewód do żarówki do wskaźników (nie pomyl z wyjściem na obrotomierz), na krótko żarówkę 5 wat i do plusa aku. Jeśli ładowanie się pojawi, problem z kontrolką i jej obwodem, jeśli nie, alternator uszkodzony.
Podaj do zacisku b+ napięcie prosto od rozrusznika. B+ to wyjście alternatora i jest ono już połączone z akumulatorem. Ten alternator to nowy nowy, czy nowy używany? Jakiś typ posiada? Z czegoś pochodzi? Jakieś dane? Opisane ma wyjścia? Sprawdzałeś, jak się podłącza alternatory? Sprawdzałeś, co znaczą oznaczenia przy zaciskach?
Nie znam się na tym ,zwykłe wyjście z alternatora o oznaczeniu W -czyli do obrotomierza
Kl15 to plus po stacyjce. A kl31 to masa masz przykręconą po prawej stronie regulatora. Wyjścia na licznik nie było w tych i innych regulatorach. Za to jest wyjście do obrotomierza.
Kolego jeden z tych wyjść łączysz z masą,obojętnie który.Drugie wyjście ,napięcie po stacyjce przez regulator (od żuka )do alternatora.15z bezpiecznika,67 na alternator,śruba 6przewodem do rozrusznika.Alternatory te były z układem wzbudzenia i bez układu.Są regulatory ze szczotkami do tego alternatora co wzbudzają się przez kontrolkę.
Czy masz jakieś oznaczenia literowe przy tych dwóch cienkich przewodach.Prawdopodobnie po jednym jest napięcie po kluczyku, a po drugim wyjście na lampkę lub przekażnik.
A ile śrub M6 jest przy alternatorze w polonezie?Takie trudne? Przy alternatorze jest (+B) M6 (i 3 łączące obudowę ze sobą), tyle że wyjście alternatora jest napewno dobrze przykręcone i dobrze przewodzi (te pomiary były robione na tej śrubce właśnie (na akumulatorze zresztą podobne wyniki są).
Ten schemat nie dotyczy alternatora z Jelcza ponieważ jest on sześciodiodowy więc na regulator podpinasz 15 czyli po zapłonie a z alternatora jest wyjście na przekaźnik kontrolki ładowania.P
Jest to typowy alternator z Stara mam nadzieję że jest to 12V. Podłączenia to `10 -masa pociągnięta do regulatora, 18 -to szczotka do regulatora na67, 19- to przewód zasilający przeważnie od rozrusznika, plastikowa kostka - wyjście na przekaźnik do kontrolki ładowania ponieważ to są alternatory obcowzbudne.P
Dziękuję Ci bardzo za pomoc. Czyli rozumiem, że wystarczy podpiąc pierwszy pin pod wyjście alternatora, a drugi do masy. Wtedy będzie wszystko działało poprawnie i zostanie tylko kwestia skalibrowania? Jeśli tak to super. Dziękuję jeszcze raz za pomoc. P.S.: Ciekawie wygląda ten obrotek w Uno :D
Kolego Rzuuf - rozrusznik ma 3kW mocy - pytanie jak duży prąd płynie w czasie rozruchu? Moim zdaniem za duży jak na amperomierz o zakresie powiedzmy +- 30 lub 50A. Amperomierz należy włączyć pomiędzy akumulator a alternator. Zrobiłbym to tak - amperomierz między stacyjkę a akumulator. Wyjście alternatora do stacyjki zamiast do grubego kabla przy rozruszniku....
Witam zastanawiałem się do czego są wyprowadzenia w alternatorze z BMW E39 2,5 benzyna. Posiada on w sumie 4 wyprowadzenia. B+, W, 61E, 15, w tym W, 61E, 15 w jednej wtyczce. Zacisk W jest nie podłączony (wiadomo że jest od obrotomierza), B+ wyjście alternatora. Zostaje złącze 61E i 15. 61E kolor niebieski o mniejszej średnicy, natomiast złącze 15 przewód...
Musisz mieć wyjście z alternatora do obrotomierza.
czy mogę sam na nowo poprowadzić go od alternatora można przekaznik zasilić z pinu D+ (kontrolki) alteratora. Po rozruchu i włączeniu ładowania przekaznik zewrze i przekaże plus. To lepsze niz podpinanie bezpośrednio. Zabezpiecz obwody bezpiecznikami. pin 30 plus pin 87 wyjście pin 85 masa pin 86 alternator D+
Znalazłem cenę tej prądnicy. Na rok 2013 kosztowała 1200zł. Jedyne wyjście to jakiś może alternator ale raczej odpada bo ta prądnica ma 8cm średnicy. Pomysł trafia do kosza.
witam obrotomierz jest impulsowany przez specjalne wyjście z alternatora... pozdrawiam
Sześcio diodowy bez kontrolki będzie działał bo wzbudzenie dostaje przez regulator wyjście 67 natomiast kontrolka służy tylko jako informacja czy alternator ładuje ,do podłączenia kontrolki musi być przekaźnik zwarty ponieważ w momencie jak alternator zaczyna ładować to na wyjściu kontrolki pojawia się napięcie więc przekaźnik musi rozłączyć styki by...
Z tego, co pamiętam, to obrotomierz w mietku 250D był podłączony pod alternator, możesz w alternatorze nie mieć wyjścia oznaczonego W. Musisz sprawdzić czy masz to wyjście w alternatorze.
... nie no przewód jest :) ale kolega BANANvanDYK pytał o typ alternatora. Więc napisałem mu, że wyjście na kontrolkę jest ale nie ma kabelka w tym modelu.
Wyjście alternatora to nr 2. Nr 3 to najprawdopodobniej masa (nie widać dobrze), nr 1 to wejście wzbudzania. Nr 4 i 5 to wyprowadzone końcówki uzwojeń alternatora. Zasilają one przejkaźnik kontrolki ładowania. Na wyjściu nr 2 powinno być napięcie w granicach 13,8-14,4V (względem masy oczywiście). Na wejściu nr 1 też powinno być jakieś napięcie (nie...
Tam jest to kuriozalnie, bo są dwie kostki - potrójna - wyjście alternatora i sześciokrotna (pięć pinów wykorzystane) - złącze regulatora w odległości dosłownie 4 - 5 cm od siebie. Już przeczyściłem i podoginałem, bo budziły moje wątpliwości. Właśnie, że napięcie na wyjściu z alternatora cały czas wysokie. Niemniej zmierzę jeszcze w czasie pracy, jak...
Witam. W oryginalnym alternatorze mam wyjście dwupinowe DF i L w tym który chce założyć jest tylko L. Czy Można pominąć zacisk DF? Ewentualnie jak go podłączyć żeby to działało i czy wg jest to wykonalne? Dzięki za pomoc.
Tak tylko alternator moze ie mieć wyjścia tak jak było u mie w r-19. Kabelek w instalaci był tylko nie było wyjścia w alternatorze - więc dolutowałem do uzwojenia. napisz czy masz wyjście w alternatorze chyba "W"
Z tą żaróweczką to akurat prawda. Z akumulatora podajemy + na żaróweczkę a z niej dalej idziemy na złącze alternatora. To złącze to zdaje się wyjście prostownika pomocniczego alternatora, prostujące prąd dla układu wzbudzenia. Prąd jaki przepuszcza żaróweczka jest wystarczający aby alternator się wzbudził. A swoją drogą to myślałem ostatnio o możliwośći...
Skąd wniosek że powinno być osobne wyjście na kontrolkę? Łączysz żarówkę 12V 2W szeregowo ze stacyjką do zacisku D+ i tyle.
W Audi 3.0TDI alternator ma 14V 220A. Po modyfikacji regulatora można zapewne podnieść dość znacznie napięcie. Warto by było zastosować układ automatycznej regulacji mocy silnika spalinowego zależnie od potrzeb. Nowsze (w sumie to od dobrych kilkunastu lat) alternatory maja nawet wyjście informacji o obciążeniu alternatora.
Tak jak stary a trzecie wejście regulatora to pewnie było D- lub 31 czyli masa (do żelaza). Ten masę dostaje przez śrubę mocującą. 67 regulatora do 67 lub DF alternatora (szczotka); 15 regulatora do D+ lub nieoznakowanego (wyjście) w alternatorze ORAZ do przewodu od lampki kontrolnej. Zakładam, że jest tam dedykowany do C385 alternator A124F.
W starszym typie był specjalny przekaźnik sterujący lampką ładowania. W nowszym lampka była włączona pomiędzy stacyjkę (+ akumulatora przez stacyjkę) a wyjście trzech dodatkowych diodek z alternatora (tam gdzie wyjście 15 regulatora)
Jak podłączyć alternator Volvo S60 TD do ciągnika. Nadmieniłem, że ma wyjście do akumulatora i gniazdo z dwoma pinami, regulator napięcia ma wbudowany w środku.
W pierwszej kolejności sprawdź połączenia przewodów przy alternatorze, konkretnie wyjście "W", może być również oznaczone jako "+-12" Jeżeli połączenie jest poprawne, to trzeba sprawdzić czy alternator generuje na tym pinie napięcie przemienne.
Nie napisałeś z czego to masz alternator bo jak jelczowski to nie ma tam diod wzbudzenia wyjście jest do sterowania przekaźnika.P
To jest silnik 1.4 8V czy 16V?Nie wiem jak jest w 16V,ale w 8V mechanik żeby wyjąć skrzynie,musiał wyjąć rozrusznik.I właśnie przy rozruszniku,a dokładniej jego elektomagnesie jest jedno z najważniejszych połączeń elektrycznych czyli "plus" akumulatora jest połączony z alternatorem (nie pamiętam jak to wyjście alternatora sie nazywa).I może tu coś nie...
Mam matiza i wiem że nawet bez korka nic sie nie dzieje. Pozatym uciałen już dawno kolektor dolotowy od strony alternatora i zaślepiłem wyjście wody bo tam wiecznie się leje. Pozatym podgrzewanie przepustnicy też czasami szwankuje. Musisz zalać do pełna wodą i czekać aż sie włączy wentylator na 1 prędkości . Oczywiście korek zamknięty, zobaczysz skąd...
musisz zobaczyć czy alternator ma wyjście do obrotomierza jak nie to alternator też musisz wymienić.
Witam tak jak w tytule mam awarie ładowania- czerwona kontrolka akumulatora i napis stop - migające kontrolki które znikają i się pojawiają. Komputer nie wywala żadnego błędu sprawdzałem ładowanie i raz pokazuje 13.8v a czasem nie ma nic tak na zmianę sprawdzałem miernikiem na klemach ale również sprawdzałem wyjście z alternatora żeby wykluczyć przerwany...
Co do zasady podłączania. Ma kolega jedno wyjście silnoprądowe i jedno wejście do podłączenia kontrolki. Wyprowadzenie z zielonym kablem wygląda na to od kontrolki ładowania. Drugi koniec kontrolki ma być podłączony do plusa zasilania po stacyjce, czyli tam gdzie kontrolka czujnika ciśnienia oleju. Wyjście silnoprądowe podłącza kolega do rozrusznika...
Takie napięcie jest przy podłączonym przekaźniku ale czy to można nazwać obciążeniem to raczej nie bo to tylko załącza cewkę i rozłącza napięcie idące na żarówkę. w postach wyżej opisałem jak jest podłączony ten przekaźnik. Tak napięcie sprawdzam zwykłym miernikiem cyfrowym. Jeśli wyjście R alternatora mam podłączone z regulatorem to na tym wyjściu...
Niestety nie mogę sprawdzić w tej chwili czy jest takie wyjście w alternatorze. Samochód stoi w warsztacie (poza obrotomierzem, trwa tez zmiana skrzyni biegów). Zegary są od diesla.
Przeczytałem 5 tematów. Więc chcę się upewnić. Z jednej strony żarówki podłączam + a z drugiej wyjście L alternatora, do IG podłączam kabel od odpalania, czyli od rozrusznika, a fi6 do akumulatora :?:
u mnie jest kicha, zdjąłem tablice i tam jest sodoma i gomora... przeróbki, podpinane kable itd... Odszukałem kabelki od kontrolki ładowania, były urwane w 2 miejscach, sama kontrolka tez nie oryginalna. Sam alternator nie ładuje na niskich obrotach, prawdopodobnie kółko które jest założone na jego ośkę jest za duże i alternator ma za małe obroty. Poprawie...
Stojan wygląda poprawnie , akumulatory ok (naładował i zrobił dziś 100 km). Napięcia na alternatorze wyjście do przekaźnika 2-3V .
no właśnie jest z dilerem taki problem że nie chce nic powiedzieć. a nie wiem jaki dobrać do tego regulator bo wszędzie na forum jest wyjście z alternatorka wyjście na 2 kabelki a ja mam na trzy tak jak pisałem.
D+ mają alternatory 9 diodowe. 6 diodowy ma wyjście ze środka uzwojeń stojana. Napięcie jest o połowę niższe i steruje przekaźnikiem kontrolki ładowania. Tutaj jest woltomierz dla którego nie ma znaczenia czy wskazuje napięcie alternatora sześcio czy dziewięciodiodowego.
Obudowa alternatora ,,-" D+ przez żaróweczkę 3W do Plusa zasilania , B+ wyjście na dowolny odbiornik (żarówka , przekaźnik itp.). Wiedz tylko , że przekręcenie koła pasowego alternatora dłonią nie wytworzy Ci 12V proponuje nałożyć nasadke na wiertarkę i nasadkę założyć na śrubę koła pasowego alternatora. W ten sposób jakieś tam napięcie uzyskasz. Żeby...
Ja mam z alternatora wyjście na którym jest masa ciągle po odpaleniu ta masa ginie.
Na alternatorze masz wyjście DF?
Po pierwsze nie jest to wyjście z gwiazdy tylko z regulatora i ma za zadanie sprawdzanie procentowego obciążenia alternatora w celu podniesienia obrotów silnika przy zwiększającym się obciążeniu odbiornikami, po drugie musiałbyś sprawdzić czy w momencie niskiego napięcia jest brak ładowania czy zbyt duży pobór jeżeli jak twierdzisz świece się nie włączają...
Miernikiem przełączam na amperomierz. Mierzyłem na wyjściu z alternatora, minus na obudowę i plus na wyjście, a na akumulatorze tak samo: minus do minusa, plus do plusa. Może źle odczytuję i jest 0,127, nie znam się na tym dokładnie.
Tam nie ma alternatora, do którego można było by się podpiąć pod D+. Jedyne wyjście, to układ w stylu wtykanych w samochodową zapalniczkę wskaźników ładowania z 3 diodami led
Porobiłem szereg pomiarów, z tego powodu że to moje pierwsze autko dlatego jeśli zrobiłem coś nie tak to proszę się nie śmiać :) a więc: napięcie na wyłączonym silniku na akumulatorze wyniosło 12,2 V; napięcie na wyjściu alternatora 12, 2 V; oraz zrobiłem pomiar (+)miernika dałem do (+) na wyjściu alternatora, natomiast (-) dałem na akumulatorze napięcie...
Napiszę Ci co swego czasu zrobiłem i jak się zachował alternator. 1. Zwarłem tak jak piszesz wyjście prądowe do masy 2. Dałem pełne 12V na wzbudzenie Ręką usiłowałem obrócic koło pasowe i dostałem bardzo duży opór ale nie równomierny, tylko koło przeskakiwało o pewien kąt i znowu duży opór. Poza tym jeśli zewrzesz wyjście alternatora i go napędzisz...
alternator oznaczenie wyjście alternator wyjście obrotomierz alternator wyjście regulator
denon rezystor wymiana kostka stacyjki mapowanie portu drukarki
analizator widma akustycznego lodówka campingaz
Skoda Fabia 2 1.2 2009 AC STAG 200 GoFast LPG Not Switching to Gas – Three Beeps, Flashing Green LED ZAQ8-12 camera setup: JXLCAM, Wi-Fi 2.4 GHz, reset, QR/AP mode, firmware, security tips