Witam. Przy ori alternatorze 70A to car audio jeśli działało, to nie aż "takie prądożerne"..;) W firmach regenerujących alternatory powinni dobrać odpowiednie szczotki po producencie i nr. seryjnym alternatora..
Nie da się. Trzeba go wymontować i rozpołowić.
Ja nie dałam rady. Tata za to wyjął alternator jest z tym trochę roboty, ale wystarczyło go otworzyć przeczyscic szczotki bo były zalane czymś i bez problemu teraz auto działa.
Jeżeli masz nowy akumulator i sprawny alternator to wszystko powinno być ok. Wymiana szczotek w alternatorze nie załatwia sprawy zawsze. A co z regulatorem napięcia czy diodami? Na 100 % sprawny alternator? Wyciągnięty z auta i sprawdzony poza nim?
ale achtung-są dwa typy: -koło pasowe zaraz koło wentylatora -koło pasowe na odsadzeniu.
Ja bym dołożył do naprawy alternatora, wymiana szczotek i ślizgu, jeśli nie w momencie gdy alternator ładuje i miernik wskaże napięcie powyżej 14 V nie ma powodu wymieniać się regulatora. Zbadanie stanu jego paska napędowego po tylu latach jest już pewnie popękany, wyślizgany na co wskazuje opis usterki mówiący, że zaczyna ładować po paru km. Warto...
Witam, Próbuje naprawić swój alternator ( wymiana łożysk, szczotek) i napotkałem problem :) Mianowicie w tym modelu alternatora uzwojenie jest wklejane ( nie wiem co to jest silikon, guma, klej ?) i za bardzo nie mam pomysłu jak na co wkleić moje uzwojenie do alternatora...Próbowałem na sam silikon i niestety jest problem bo bardzo słabo ze schnięciem...
https://as-pl.com/pl/u/TG11C027 Jak dasz radę wymontujesz sam regulator, ale z doświadczenia powiem, że nie warto - skończyła się bieżnia na wirniku tego alternatora i trzeba wymienić bieżnię+szczotki plus najczęściej też łożyska.
oooo, w tym to bardzo prosto, szczotki BX185 lub też BX204.
MInus na masie, 50A prądu zamiast 15A z prądnicy. A i tak rolnicy mają z tym problemy, bo... jak się kontrolka żarzy to ładowanie pewnie jest,a ciągnik ledwo zapala, to pewnie akumulatory stare... Po wymianie alternatora ciągnik zapala bez cyrków z odprężnikiem. Wymiana szczotek rozrusznika też pomaga. W instalacji kolega interesuje mnie przewód łączący...
witam.mam pytanie odnosnie świecącej kontroliki ładowania na wolnych obrotach(po dodaniu gazu gaśnie).czy wystarczy wymiana szczotek w alternatorze?prosze o rade.dzięki.
Nie.Trzeba odkręcić termostat,wlew oleju,rurę do termostatu i linkę gazu ze wspornikiem.Po takich czynnościach człowiek wygląda jak biały inaczej(Murzyn nie wolno pisać)
Myślałem też o regulatorze napięcia. A tak mnie więcej ile może kosztować wymiana/regeneracja alternatora albo wymiana samego regulatora? Jeśli chodzi o wymianę regulatora napięcia to sprawa wygląda banalnie prosto i stosunkowo tanio. Gorzej wygląda sprawa gdy trzeba będzie wymienić pierścienie po których to ślizgają się szczotki zbierające napięcie...
Klasycznym rozwiązaniem jest dioda Shottky lub zwykła krzemowa w postaci przejściówki do kabelka w alternatorze. Podbija napięcie odpowiednio o 0.3. albo 0.6 V. Zwykle Schttky wystarcza. Poza tym, czy sprawdziłeś długość szczotek w alternatorze? Bo jak się kończą to ładowanie siada.
Jak to zrobić w załączniku BR14-MO.xls[/b]
Alternator uszkodzony. Sama wymiana szczotek i regulatora nie mogła pomóc. Wyciągnąć alternator, miernik do ręki i szukać uszkodzenia. Stojan, diody, wirnik do sprawdzenia. Powodzenia w szukaniu i popraw pisownię (błędy) zanim moderator się za to weźmie tzn. usunie Twój post :)
Witam. Tak się złożyło, że muszę zrobić serwis alternatora Valeo- wymiana sprzęgiełka i szczotek (niestety cały regulator jest z nimi zespolony), bo prawdopodobnie od nich ostatni zapaliła mi się kontrolka ładowania - za wiele już ich nie ma. Jednakże komutator ma widoczne ślady zużycia i wygląda tak: 938187 Wydaje mi się, że spokojnie zrobi jeszcze...
Czy przy wymianie szczotek należy wyjąć alternator? Widzę,że łatwiej napisać pytanie, niż zobaczyć. Wymiana szczotek to mało, trzeba jeszcze sprawdzić pierścienie.
http://www.a6klub.pl/a6-c5-wykrecenie-al...
Parę dni temu (w mojej Lagunie 98 113km benzyna 2.0 )doszło do awarii alternatora (prosta wymiana szczotek oraz pierścienia ślizgowego) znajomy mechanik zaoferował swoją pomoc. Niestety podczas naprawy doszło do pęknięcia wału korbowego. Jak to się stało, że podczas naprawy pękł wam wał korbowy? Typ skrzyni biegów nie ma znaczenia. Silnik o identycznym...
Prawdopodobnie zużyte szczotki, są one mocowane w regulatorze napięcia w alternatorze http://obrazki.elektroda.pl/5709798300_1... wymiana szczotek może wiązac się z wymianą całego regulatora.
Kable są dobrze ułożone. Zasileanie z akumulatora potężnym kablem odseparoawnym od cinci(idą innym progiem). Akumulator jest nowy wiec to nie jego wina. A wzmacniacz to najwyższy Alpine i on napewno nic nie generuje. Kable sygnałowe tez sprawdzałe. W wszystkie masy przeczyściłem i odśniedziłem. Są pancerne!! Jedyne co mi jeszcze zostało to ten kondek...
To podłącz od razu radio w ten sam sposób bo może to ono zbiera ten syf z instalacji,a jeżeli to nic nie da to sprawdz szczotki w alternatorze,może już czas je wymienić? Z alternatorem narazie niech się wstrzyma, najpierw trzeba spróbować bezpośredni pod aku, jak nie pomoże to trzeba będzie się czepić alternatora. Miałem podobny przypadek w moim VW...
Napisałeś że trzeba ciąć koszta i że na czymś trzeba się nauczyć i że wymiana szczotek to bździna. Ja się z tym całkowicie zgadzam, ale..... trzeba mieć jakąś wiedzę co się robi a tak to całe szczęście żeś budy nie spolił. Skoro przed wymianą szczotek było dobrze to musiałeś tak złożyć alternator że zwarłeś diody z masą.
Wymiana bieżni(ślizgów) jest pełno filmów, sama wymiana szczotek już pomoże w uzyskaniu większego napięcia, wiem bo sam tak miałem. Pisałem już wcześniej żeby od razu wymienić w kupionym alternatorze szczotki i sprawdzić stan bieżni i ewentualnie łożyska. https://www.youtube.com/watch?v=bHal0gu9... https://www.youtube.com/watch?v=NP7SjinZ...
Wymiana regulatora w alternatorze pomogła. Okazuje się, zgodnie z sugestiami, te z Chin nie działają właściwie. Nie wiem, co Bosch zlecając produkcję u Chińczyków zyskał, bo jak na razie założyłem na próbę dwa, i oba ten sam problem. Założyłem Made in GB używkę po regeneracji (wymiana szczotek) i chodzi. Gość od alternatorów mówi, że już nie będzie...
Witam. 13,1 do 13,4V ale bywa, ze jest nawet 15 i to, co ciekawe wyższe jest przy niskich obrotach Sprawdź jeszcze kondycję alternatora. A konkretnie szczotek i pierścieni ślizgowych. Kiedyś grzebałem w starym fordzie i podobny efekt. Pierścienie miały rowki i przetarcia w miedzi do samego izolatora. Wyłapał i pokazał to dopiero fachowiec od regeneracji...
Alternator był rok temu regenerowany. Wymiana szczotek była. Ładowanie jest też ok. Diodka na akumulatorze pokazuje stan naładowania.
Alternator dołem, po zdemontowaniu jego wsporników. Wymiana szczotek nic nie da, bo to nie one są uszkodzone ani się nie skończyły. Daj na plaka i odpal, potem standardowo świece, paliwo itp.
O czym ty piszesz. Wymiana diód. Powodzenia
Witam. Mam taki problem i nigdzie takiego tematu nie mogłem znaleźć natomiast po przegazowaniu do odcięcia przygasają mi kontrolki czasami jak najeżdżam na dołki to też mi przygasają, czego może być to problem? Zwykła wymiana szczotek w alternatorze czy jakaś grubsza sprawa?
Miałem podobny problem w innym samochodzie. Ponadto po przejechaniu kilkunastu kilometrów silnik zgasł na dobre. Pomogła wymiana szczotek alternatora: brak było ładowania przez co zbyt niskie napięcie na akumulatorze i komputer działał niepoprawnie. U ciebie może być inna przyczyna, stawiam na elektroniką.
Wymień regulator napięcia, dodatkowo jeśli chcesz możesz zrobić przegląd alternatora szczotek łożysk raczej zalecam to bo będziesz miał wszystko sprawdzone od razu co do zawieszania szczotek jak się zawiesza to nie będzie wcale ładował bo się nie wzbudzi.
Dzień dobry Państwu. Proszę o pomoc, bo utknąłem a jestem poza krajem i nie stać mnie na diagnostykę serwisową. Problem powstał po wymianie akumulatora na nowy. Stary padł kompletnie. Ładowałem całą noc, lecz rano ledwie dał radę przełamać rozrusznik. Wymontowałem padnięty akumulator i pojechałem po nowy, zakupiony w serwisie mercedesa (dokładnie do...
Wieszają ci się szczotki kolego. Może pomóc naciągnięcie sprężynki lub najlepiej wymiana szczotek na nowe i przeczyszczenie.
Tak przez rurę. Ale powiem Ci że wymiana szczotek, czy regulatora a nawet diod nie wymaga wyciągnięcia alternatora. Trzeba się trochę wytężyć, ale się da. Z regóły raczej nic innego nie siada. Kontrolka ładowania świeci?
święta racja z tymi przekrojami przewodów . Do zasilania budynku mieszkalnego stosuje się splot 16mm2 gdzie napięcie między fazowe wynosi 380V a obciężenie do 10-15 kW. I niech nikt nie wciska ciemnoty że pisk zniknie gdy zastosujemy kabel 20mm2 . Też mam problem z tym piskiem stosowałwm 2000 filtrów i nic . Pozostaje jeszcze rozebranie alternatora...
Przede wszystkim alternator wymontowac ... zdjac regulator napiecia (zintegrowany ze szczotkami) - sprawdzic stan szczotek - jesli juz za krotkie to pozostaje wymiana calosci - koszt ok. 70 pln. Celowo nie pisze o wymianie samych szczotek chociaz jest to mozliwe (mozna wrzucic szczotki z malucha i odpowiednio je doszlifowac na wymiar). Jesli szczotki...
czy nowe same się dopasuja? Się dopasują. Już kiedyś był regenerowany więc nie wiem jak pierścień wyglądał gdy był nowy. Żadna firma nie wymienia wszystkiego jak leci przy regeneracji. Poleciał regulator, to wymienią. Jak łożyska, to łożyska itp.. Nowe pierścienie nie mają wytartych bruzd od szczotek.
Kiedyś miałem taki problem w benzyniaku , pomogła wymiana kabli WN, kondensatora w zapłonie i poprawienie masy anteny, ale przy starszych modelach często zakłuca układ ładowania aku. pomaga wymiana szczotek w alternatorze , czyszczenie komutatora i dokładne usunięcie wszelkich luzów w układzie elektrycznym
Wielkie dzięki Panowie za podpowiedzi, temat został zakończony wymiana szczotek w alternatorze uleczyła sprawę . Teraz obroty rozrusznika są jak książka pisze. Pali na rys pomimo że stoi na polu a mrozik ciśnie tyko dziś było -18 stopni. Jeszcze raz dziękuje za podpowiedzi,pozdrawiam i do następnego razu.
Dzień dobry, Do C-330 założyłem alternator do Golfa III (wcześniej miałem od poloneza). Podłączyłem gruby kabel do styku przy rozruszniku a drugi cienki kabel do kontrolki. Po odpaleniu świeci się kontrolka i ładuje prądem od 12 do 13 V. Dopiero po zwiększeniu obrotów (przegazowaniu) gaśnie kontrolka i ładuje prądem nieco powyżej 14 V (czyli tyle ile...
Napotkałem na problem, alternator "regenerował" elektryk. Wymiana łożysk, ślizgów, szczotek w regulatorze. Ponoć robił pomiary chociaż nie widać w jego garażu czegokolwiek czym mógłby go "pokręcić" Alternator VW Sharan, Ford Galaxy 150A BOSCH. Cos z nim jest jednak nie tak, po podaniu napięcia na wzbudzenie zaczyna ładować 18V, czuć drżenie całego alternatora...
Witam Moim problemem jest zanikanie ładowania w Renault Scenic 1.9 DCI. Przy pewnym zakresie wyższych obrotów silnika zapala się kontrolka od ładowania. Można też zauważyć po przygasających światłach, że w momencie zapalenia się kontrolki zanika ładowanie. Zanikanie jest nie regularne. Zaniki pojawiają się czasami przy większych, czasami przy mniejszych...
z tego co wiem to cały mostek jest zlutowany- zgrzany z uzwojeniem alternatora, więc ciężko będzie , dodatkowo dochodzą wymiana szczotek, bo jak na wirniku wytarte ścieżki (głębokie rowki ) to szybko się szczotki zużyją ew. zaraz połamią. Miałem podobny problem w scenicu 2- ( ogólnie 450 pln z robocizną - nowy wirnik, regulator, łożyska i wyważanie)....
Lepiej, ale koszty sa w moim przypadku duzo duzo wieksze. Bo tak mam juz zalozony nowy altek 70A, a stary regeneruje: wymiana lozysk, szczotek, przetoczenie pierscieni, wymiana diod prostownika, kontrola uzwojen. czyszczenie. Wiec mam juz dwa alternatory identyczne, dlatego opcja wymiany na jeden co by dal te 140A odpada. Musze kombinowac z tymi dwoma.
uszkodzony alternator, skoki podczas ładowania, w moim przypadku naprawa pomogła wymiana samych szczotek i było po problemie
Witam, mam passata b5 z 2004r. problem z alternatorem miałem podobny...podczas jazdy wyświtlił się komunikat ALTERNATOR WORKSHOP wraz z sygnałem dziękowym i zapaloną ikonką akumulatora . Po przejechaniu 50 km, bez ładowania auto mi padło zupełnie. Zaprowadziłem samochód do elektromechanika a On wymienił łożysko i szczotki w alternatorze. Problem znikł...
Ten typ tak ma! Miałem do czynienia z Uazami dość długo, to stała przypadłość tego alternatora. Powodem jest dość długi wolny odcinek paska klinowego. Przy wyższych obrotach wpada w wibracje i skutkuje to wibracjami wirnika, szczotki słabiej kontaktują i efekt końcowy to słabsze ładowanie. Wymiana szczotek na nowe trochę pomaga.
Czytając Twój temat czuję się tak samo jakbym widział moje Mondeo MK3. Ta sama sytuacja ładowanie prawie identyczne, czyli na granicy poprawnego ładowania akumulatora. Ja w moim alternatorze wymieniłem tylko szczotki, bo aby wymienić pierścienie w alternatorze to nie jest taka prosta sprawa. Wymiana szczotek nie wiele pomogła, napięcie ładowania podskoczyło...
Kupiłem opcję nr. 2, a za porady serdecznie dziękuję, bo na Opel24 to mają takich userków w nosie że tak to po ludzku powiem... Jak by ktoś chciał a nie wiem czy nie naruszam regulaminu to mały link do tutorialu o wymianie łożysk i szczotek w Delco Remi do 1,7 D/TD. http://img838.imageshack.us/img838/8884/... wydaje się być śrubą mocującą...
Ten nowy alternator, to nowy nowy, czy nowy używany? Był sprawdzony PRZED montażem w aucie? Bo sama wymiana szczotek, to jeszcze nie wszystko. Sprawdzałeś, czy na zacisku wzbudzenia pojawia się napięcie po włączeniu zapłonu? Sprawdziłeś, czy kontrolka gaśnie, jak odłączysz wzbudzenie od alternatora? Regulator napięcia wymieniony, czy został stary?
Tarcze zbędny wydatek - swoje przetoczyłem (OM), oczywiście mierząc grubość. Klocki grubsze (istnieją takie). W tym tygodniu wymienione świece żarowe. A teraz Twoje auto: tarcze - niepotrzebny wydatek, klocki tak, wtryski - po co? Pojechać, sprawdzić na komputer, a potem do wtryskowca żeby wiedział co robić, a nie wymieniać wszystko( a może się uda,...
Alternator 1.5 roku temu był regenerowany, tzn. wymienione łożyska (niepotrzebnie, bo nic to nie polepszyło) oraz szczotki (niepotrzebnie, bo tamte były OK) oraz sprawdzany regulator napięcia. Przez półtorej roku to można i z 60tys km nakręcić .Poza tym głośna praca mogła wynikąć z typowej fiatowskiej usterki tzn pękniętej obudowy alternatora a na...
Wymiana pierścieni i szczotek pomogła. Teraz kontakt jest idealny i bez zmian podczas całego obrotu wirnika.
Jest 200-tysięcy druga zmiana paska rozrządu +przy okazji wymiana szczotek w alternatorze .Ustawiłem pasek na blokadę kół i nic osiągi bez zmian 15s do setki,ale przeczytałem post dyzia777 i zasugerował żeby ustawiać nie według blokady kół a według znaków na pasku..Zrobiłem to i różnica była aż o 2 zęby i efekt jest fajny 13 sekund do setki .czyli brakuje...
I co da odpięcie wtyczki? To że alternator nie będzie ładował, jeżeli kontrola się pali to oznacza problemy z ładowaniem. Ila auto ma przejechane? Jak dużo to wypada wyjąć już alternator i zrobić łożyska. I wymienić np. pierścienie jeżeli są zużyte, szczotki, albo inne uszkodzenie pozostałych elementów. Jeżeli jest uszkodzonego coś innego jak szczotki...
chomik106 To znaczy kontrolka nie świeci z jakiegoś tam powodu i alternator może być teoretycznie sprawny (były z nim problemy stąd wymiana szczotek) i nie będzie ładował?
Wypowiadałem się już na forum w podobnym temacie - http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic56... . Nadmienię też że ja prawie do wszystkich alternatorów stosuję regulator elektroniczny od poloneza 9D, kosztuje on poniżej 20 pln, i ma bardzo powtarzalne parametry (napięcie wyjściowe). Wiąże się to z niewielką przeróbką szczotek ale potem spokój na...
Żeby sprawdzić czy jest elektrolit trzeba z góry odkręcić wszystkie korki,może być taki przypadek ze może nie być w jednej celi.Weź miernik i podłącz czerwony kabel do alternatora(tam gdzie jest podłączony kabel z akumulatora a czarny do masy.) zapal samochód nie dodaj gazu i sprawdź jakie ma wartości potem dodaj gaz i znowu sprawdź a podaj numer alternatora...
Przeczytałem całą dyskusję z zainteresowaniem i chciałem podzielić się swoimi doświadczeniami w lutowaniu stopów zawierających nikiel. Otóż o ile jest możliwe zastosowanie większości podanych wcześniej topników do lutowania tzw. stali nierdzewnych to do skutecznego pobielenia stali kwasoodpornej nic innego poza użyciem czystego HCl się nie nadaje. Twierdzę...
https://obrazki.elektroda.pl/7169080800_... Panowie mam nietypowy problem. Pojazd (Renault Laguna III 1.5dci, 2012r) traci ładowanie po wyłączeniu się ssania. Obecnie na zewnątrz jest ok. -5 do +5stopni. Jeżeli ssanie powróci, bo jak się stoi to silnik nie nagrzewa się więcej niż 70 stopni - ładowanie powraca. Jeżeli ssanie wyłącza...
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Witam, jestem już po naprawie. Po przeczytaniu opinii od kupców tych używanych alternatorów postanowiłem dać ten mój do znajomego dobrego elektromechanika, Faktycznie stojan starty, obudowa pęknięta, przednie łożysko do wymiany, przy okazji wymiana szczotek. Naprawa z częściami razem 300 zł. Jest to mobilizacja do założenia osłon silnika od dołu i od...
Koszt szczotek to jakieś pięć złotych, a wymiana 10 minut. Ale jeszcze warto sprawdzić jak tam się ma pierścień ślizgowy.
Do regulatora w alternatorze idzie d+ d- dwie śrubki do szczotek i jeden dodatkowy lutowane co to jest? Z zewnątrzwydzielniczej kostce jest plus Aku . Sygnał ze sterownika i drugi sygnał powrotny z alternatora prawda ?
W sienie zepsuł się alternator, wizyta u mechanika i ... " naprawimy za 270 zł, bo jest pęknięty" , wizyta w drugim warsztacie i.... " naprawimy - do wymiany mostek prostowniczy, , wymiana panewek , szczotek, i wirnika , koszt 190zł" . teraz dylemat co jest zepsute i kto naciąga, bo co mogło zostać uszkodzone w wirniku?? Czy mogę sam wymienić ww. mostek...
Witam Auto posiadam od 10 lat przebieg jest duży w tym czasie alternator przeszedł remont wymiana pierścieni szczotek , regulatora (skończyły się szczotki ) oraz łożysk został tez sprawdzony. Regulator został założony taki prc za 20zł pracowało to tak parę lat ale ładowanie było na zimnym silniku 14,4 V a na rozgrzanym 14,15V mierzone na wyjściu alternatora...
Czeka Cię wymiana pierścieni ślizgowych, łożysk i ewentualnie szczotek. Cena którą podał kolega to raczej kompletnej usługi w zakładzie, same części ok. 50 zł. Moim zdaniem lepiej go naprawić niż kupować chinola.
alternatory w MKI mają tendencje do psucia, dość skomplikowany regulator napięcia ala "smart charging" nie jest zbytnio udany, a zamienniki z tego co wiem nie działają, pozostaje regeneracja/wymiana na ori. Jak wykluczysz wiązkę i bezpieczniki oddałbym altek do sprawdzenia :) To jest właśnie elektroda z doradzaczami którzy wiedzy praktycznej nie mają....
Witam ! Mam pewien problem może ktoś coś podpowie - w pracy mamy wózek widłowy MITSUBISHI dzisiaj wymieniałem alternator bo sie rozpadł i to dokładnie i oczywiście akumulator (centra 35 Ah) i mimo to nadal pali sie kontrolka ładowania .Alternator ładuje bo pomiary zostały wykonane a mimo to ładowanie sie świeci i gdzie szukać przyczyny alternator oryginalny(...
Witajcie. W Kwietniu stałem przed dylematem: Ford/VW/Seat i wybrałem Forda '98 bo - dynamiczni i osczędny TDI od VW 1.9 110KM - mega wygodny w podróżowaniu (również dla 6-7 miejsca) - moim zdaniem wygląd przednich jak i tylnych lamp jest najatrakcyjniejszy z wielkiej 3 Po przejechaniu 35 000 km po POLSKICH tylko drogach stwierdzam że samochód jest bezawaryjny...
A wiec własnie wróciłem i po dokładnych oględzinach wszystko wyglądało normalnie już miałem zamiar demontowac alternator ale jeszcze wziąłem opukałem go dużym srubokrętem i zaskoczył zaczoł ładowac tylko na jak długo? narazie po kilku odpaleniach jest ok. tylko niewiem czy był to pojedyńczy przypadek zawieszenia szczotek czy jednak potrzebna będzie...
Przemo9826 Chyba pomyliłeś fora popisz sobie gdzie indziej tam gdzie kogoś będą obchodziły głupoty. Nie zaśmiecaj znów kolejnego tematu będę wdzięczny jeśli nie będziesz się udzielał w moich tematach. Co do szczotek były wymieniane w firmie zajmującej się regeneracją alternatorów i rozruszników. Przed wymiana było dokładnie to samo
Pierwsze co to weryfikacja naciągu paska od alternatrora. Potem sprawdzić i ewentualnie przeczyścić styki przewodów alternator-akumulator. Jeśli to nie pomoże to trzeba wyjąć alternator i sprawdzić stan szczotek oraz komutatora w alternatorze. Szczotki są z węgla i podczas obrotu wirnika trą cały czas o komutator i się zużywają- często pomaga sama ich...
Witam. Moje uwagi są takie. Twój alternator jest taki 'słaby', bo ma uszkodzony regulator, lub już prawie nie ma szczotek, lub padła któraś dioda, w co wątpię. Pomimo wolnych obrotów, powinien dawać dużo lepiej, niż te opisane przez Ciebie parametry. 1. Użyj innego regulatora - do sprawdzenia. 2. Szczotki ????!!!! 3. Nie ma co się 'wygłupiac' z przewijaniem...
jakiś czas temu miałem taki przypadek alternatora napięcie za małe po wyczyszvczeniu pierścieni wracało do normy ale nie na długo wymiana szczotek jak i całego regulatora nie pomogła mostek sprawdzany na wszystkie strony okazywał się dobry jednak po jego wymianie na nowy problem zniknął i z tego co mi wiadomo działa do dziś
Jeśli to jest Diesel, a sądząc po TD w oznaczeniu to pewnie jest, to jeśli uszkodził się alternator to obrotomierz nie będzie działał bo impulsy informujące go o aktualnej prędkości silnika pobiera właśnie z alternatora (częste rozwiązanie). pytanie tylko co padło w alternatorze??? Diody, wirnik, regulator, szczotki, uzwojenie??? Miernik --> rozbieramy...
Aleksander tak, tylko najczęsciej po takim przelocie na bieżniach są już takie koleiny, że bez wymiany pierścieni nie ma co wsadzać nowych szczotek Mam na karcie gwarancyjnej wymiana pierścieni komutatora, szczotki, łożyska i sprzęgiełko- oddaje się cały alternator i taki odbiera. Firma jak widzi , że coś trochę zużyte to wymienia wszystko, bo daje...
nałąduj prostownikiem, podłącz go w aucie zapal i zmież ładowanie na światłach i bez świateł, musi być conajmniej 13.8V, następnie jak go zostawiasz na noc albo na dłużej to ściągaj kleme i powiesz mi czy problem po 2 dniach znowu jest. jak nie ma to jakie to auto ? Autko to kadett 1.3e 86'. Dziś znajomy elektryk zrobił tak jak mówisz, zmierzyliśmy...
Witam szanowne grono. Dla potomnych zostawiam informację, że w serwisie zajmującym się naprawami alternatorów i rozruszników koszt wymiany szczotek na nowe oraz ich zgrzanie maszynowo wyniósł uwaga- całe 30 zł, gdzie połowę ceny stanowiły szczotki. Tyle w temacie, dzięki za zainteresowanie i pozdrawiam - zamykam
Zwiazane z tym są: 1 przepalona zarówka w tablicy 2 uszkodzony przewód na linii zarówka w tablicy - alternator 3 wytarte lub zawieszone szczotki w alternatorze w regulatorze napiecia 4 uszkodzony regulator napiecia 5 uszkodzone uzwojenie wirnika alternatora Najbardziej prawdopodobne jest zawieszenie lub wytarcie szczotek w regulatorze napiecia a co...
A tak z ciekawości jaki jest stan alternatora? Jak jest z ładowaniem akumulatora? Autko wiekowe więc alternator też zużyty a nie ma nic gorszego jak niedoładowanie akumulatora. Przewody też pewnie zaśniedziałe co skutkuje spadkiem napięcia ładowania. Ja mam młodsze auto 22 lata 240 tys. km ale też napięcie ładowania było zaniżone a w zapalniczce bardzo...
Błędy z modułu 46: 2 Faults Found: 01336-Data Bus for Comfort System 80-00- Single Wire Operation 01333-Door Control Module: Rear Left (J388) 49-00- No Communications Na przełączniku jest pozycja do grzania lusterek. Zastanawiam się czy to nie będzie miało związku z alternatorem. W tamtym roku był niby regenerowany: wymiana łożysk, szczotek i regulatora...
Może jakieś nowe pomysły, lub rady odnośnie alternatora od palio. Po wymianie stojana przejechałem około 40 tys i problem z powrotem wraca jak bumerang. W uno 2000 tys bez problemu - wymiana tylko szczotek i łożysk.
Witam. Świst prawdopodobnie pochodzi z nie dotartych szczotek jeśli tak to po dotarciu zginie.Napisałeś,że alternator daje napięcie 14,2v ,wszystko wskazuje na prawidłową pracę.Sprawdź pasek czy dokładnie leży w kołach oraz napięcie paska alternatora,ma się uginać około 2 cm. Pozdrawiam Miro.Nasz
...Możesz dokładniej pisać mierzenie zapalniczki? Robić to przy włączonym silniku, na wolnych czy szybkich obrotach?... Przy wyłączonym silniku napięcie powinno być ok. 12V Przy uruchomionym silniku napięcie powinno być wyższe przynajmniej o 1V (po "przygazowaniu" napięcie powinno wzrosnąć...) PS Wymiana szczotek powinna rozwiązać problem... :) Mikippp
Wszystko byłoby proste gdyby auto było na miejscu. Teraz czeka go laweta prawie 200 km. Na 100% stawiałbym na regulator napięcia ale dlaczego czasami jest dobrze. Regenerowałem alternator w Peugeot Partner bo przestał ładować. Wtedy pierścień komutatora był wytarty do zera i wymiana szczotek wraz z regulatorem w komplecie. Nie zaglądałem nigdy do Hondy...
Witam! Wymiana regulatora wydawała mi się czymś strasznie prostym (dodam, ze jestem strasznym łamaga i raczej humanistą :). Mimo znajomości swoich wad postanowiłem samodzielnie wymienić regulator. Odkręcenie poszło jak z płatka, ale problem pojawił się przy zakładaniu nowego, otóż górna śrubka ma zjechany gwint i nie daje się wkręcić do końca. Spróbuję...
Piewsza wymiana szczotek z regulatorem była przy 197 tys druga przy 250 tys za pierwszym razem wyczyściłem wszystkie styki masę klemy. Zmierz napięcie bezpośrednio na alternatorze tj. na śrubie + i korpusie alternatora. Różnica między akumulatorem wynosiła wtedy z tego co pamiętam 0,02V. Diod nie sprawdzałem nie widać migotania świateł nawet jak jest...
W Astrach występują różne typy alternatora i przy zakupie części musisz znać typ alternatora to po pierwsze, po drugie wczoraj właśnie naprawiałem alternator od Opla w którym były identyczne objawy zapalała się kontrolka ładowania i gasła niezależnie od obrotów silnika i też problem z wspomaganiem raz było raz nie. Moja rada to wymiana całego układu...
Witam myślę że nie chodzi o alternator tylko zawieszają się szczotki w rozruszniku ,a stukając w alternator w jakiś sposób przenosi się to na rozrusznik który to najpierw trzeba przejrzeć /wymienić szczotki / wracając do pytania - w alternatorze też się da wymienić szczotki ale w większości są one wraz z regulatorem napięcia .
Ja sprawdziłbym po kolei: - akumulator, czy jest odpowiednio naładowany - potem przewody masy czy nie są uszkodzone i plusowy można wyczyścić styki . - później warto sprawdzić multimetrem. Jeden przyłożyć do kabla plusowego przy rozruszniku i drugi do kostki kabla, który jest przy rozruszniku i włączyć zapłon. Jeśli wartość nie przekracza 8,5 V oznacza...
Alternatorow sie nie reguluje . Kiedys regulowalo sie mechaniczne regulatory napiecia. W tej chwili zostaly one zastapione elektronicznymi ,ktore sie jedynie wymienia. Jakie napiecie ladowania wykazal pomiar? Przyczyn slabego ladowania moze byc wiele: Zaczynajac od zuzytych szczotek , uszkodzeniu regulatora ,uszkodzeniu diod prostowniczych ,moze tez...
Alternator Valeo rodziny A13N,A14N ( z wentylatorem zewnętrzym) czy alternator w wentylatorem wewnętrznym? Strasznie tajemniczy jesteś co to za auto,a są różnice czy to citroen,czy renault,czy peugeot,czy coś VW,albo mercedes,a w nich siedzą takie alternatory. Np Renault ma doprowadzone do regulatora zewnętrzne napięcie odniesienia,do którego przyrównuje...
witam maje autko ma 22 lata , nic nie robione ;) ale zauważyłem że w nocy mrugają mi kontrolki na desce kontrolnej , czy to już czas na wymianę szczotek w alternatorze ?
Niestety w trakcie prac nie uwzględniłem wszystkich fotek i niektóre są już po "kąpieli" :) Miło że zauważyłeś różnicę :) Jeszcze BARDZO WAŻNY Service Pack do naprawy póki temat jeszcze żyje Otóż jednak MUSI być drugi mostek ponieważ układ przeciąża alternator ja to zrobiłem tak : http://img262.imageshack.us/img262/6056/... Widać 4...
Moje radio to Cobra 146GTL w metalowej obudowie (ona ma minimum 15 lat i dostałem ją od znanego radiowca kilka lat temu jako rarytas) Dodam że jeździła już w kilku samochodach i nigdy nie było żadnych problemów!!! Kroki jakie poczyniłem to: 1. Strojenie anteny (WFS-2,7 więc tutaj jak najbardziej mieliście racje) Kroki jakie mam zamiar zrobić w poniedziałek:...
Swoją drogą nigdy nie regeneruję części z obawy przed takimi właśnie przygodami. Wymiana łożysk , szczotek i pierścieni nie ma wpływu na łądowanie. O ile jest dobrze zrobiona. Można dziabnąć uzwojenie, lub źle zlutować fazę lub zrobić 10000 innych wad jak się jest lamerkiem. Dodano po 46 Wole dobrą używkę.. Niby skąd wiesz że jest dobra? hehe
cewka w maluchu daje na obu cylindrach iskrę w tym samym momencie tylko ze w jednym jest akurat sów sprężania czyli mieszanka paliwa z powietrzem a w drugim cylindrze sów wydechu czyli spaliny które sie nie zapalają:) od przeskakującej iskry czyli taka podwójna cewkę traktuj jak pojedyncza z wejściem na dwa przewody wysokiego napięcia Dodano po 11 w...
wymiana szczotek alternator alternator szczotek wymiana szczotek alternator bosch
reset pojemnika przetwornik ujemne napięcie odpowietrzenie tuszu
peugeot tempomat philips 43pus7334
Kuchenka elektryczna robi zwarcie - co robić? Agregat w lodówce Polar CZ280 - najczęściej stosowane modele