Witam. Przy ori alternatorze 70A to car audio jeśli działało, to nie aż "takie prądożerne"..;) W firmach regenerujących alternatory powinni dobrać odpowiednie szczotki po producencie i nr. seryjnym alternatora..
Wymień regulator napięcia, dodatkowo jeśli chcesz możesz zrobić przegląd alternatora szczotek łożysk raczej zalecam to bo będziesz miał wszystko sprawdzone od razu co do zawieszania szczotek jak się zawiesza to nie będzie wcale ładował bo się nie wzbudzi.
Alternator sterowany sygnałem LIN, nawet w przypadku uszkodzenia sterownika BSI, BSM czy przerwanego przewodu tego cienkiego MUSI ładować ok 13,8V (tryb awaryjny) jeśli nie ładuje wcale to winny jest alternator - brak szczotek, koło pasowe alternatora, regulator lub koło pasowe wału.
Nie dostaniesz bo nie ma w handlu, dotrzesz na papierze ściernym ze szczotek alternatora valeo typ szczotek SVX7, najmniej tarcia.
Nie da się. Trzeba go wymontować i rozpołowić.
Szansa na podwieszeni szczotek, czy jakieś ich niekontaktowanie po polaniu wodą jest raczej niewielka. Woda nie rozpuszcza węgla, a pierścień ślizgowy też od razu cały nie zzielenieje. Woda zrobiła gdzieś zwarcie i poleciała jakaś elektronika. Proponuję obrać kierunek na jakiś warsztat.
Pewnie są prostsze sposoby, ja znam jedynie sposób z zewnętrznym zasilaczem regulowanym. Czyli trzeba wymontować regulator, podpiąć pod zasilacz, dać jakieś obciążenie np. żarówka i regulować napięcie 11-16V .... jeśli będzie stabilizacja na wyjściu 13,75-14,4V to jest sprawny. Ogólnie zawsze się to sprawdza w samochodzie: - sprawdzasz napięcie na wyłączonym...
Jeżeli masz nowy akumulator i sprawny alternator to wszystko powinno być ok. Wymiana szczotek w alternatorze nie załatwia sprawy zawsze. A co z regulatorem napięcia czy diodami? Na 100 % sprawny alternator? Wyciągnięty z auta i sprawdzony poza nim?
Sprawdzić: Ciągłość i obecność napięcia na przewodach dochodzących do alternatora Długość szczotek w alternatorze - wytarte tzn. wyrobione szczotki nie naciskają mocno na pierścienie w alternatorze stąd brak styku i ładowania To są podstawowe czynności do wykonania na miejscu: Pozdro lepciak
Zacznij od sprawdzenia szczotek w alternatorze. Pozdrawiam.
Witam. 13,1 do 13,4V ale bywa, ze jest nawet 15 i to, co ciekawe wyższe jest przy niskich obrotach Sprawdź jeszcze kondycję alternatora. A konkretnie szczotek i pierścieni ślizgowych. Kiedyś grzebałem w starym fordzie i podobny efekt. Pierścienie miały rowki i przetarcia w miedzi do samego izolatora. Wyłapał i pokazał to dopiero fachowiec od regeneracji...
Jaki silnik masz dokładnie?
Sprawdzałeś mostek?
Prawidłowe podłączenie alternatora. /30/ gruby przewód zakończony oczkiem podłączony do + akumulatora.Akumulator połączony z rozrusznikiem. Gniazdo na sówkę /67/ wyjście szczotek w alternatorze podłączone do /67/ regulatora napięcia ta czarna puszka. /15/ z tej czarnej puszki podłączamy do stacyjki tak żeby po przekręceniu stacyjki było napięcie. W...
Ja nie dałam rady. Tata za to wyjął alternator jest z tym trochę roboty, ale wystarczyło go otworzyć przeczyscic szczotki bo były zalane czymś i bez problemu teraz auto działa.
Decybel, no co ty. Wpierw trzeba zobaczyć czy na styk + regulatora (ten cieńszy) idzie napięcie, w tym renalut alternator jest 6-cio diodowy. Później trzeba sprawdzić sam regulator.
Regulator Ra2 24V od Bizona powinien załatwić sprawę. Swoją drogą alternator super bo nie ma szczotek.
Jeżeli masz alternator Boscha to na 99,99 % masz uszkodzony regulator F00M......... . Jeżeli masz Valeo to koniec szczotek +/lub konieć bieżni ślizgowej.
Spróbuj coś takiego.
Dopasuj jakikolwiek żeby tylko działał. Ja robię to w ten sposób, idę na zwykłe złomowisko zawsze znajdę tam jakieś alternatory. Zazwyczaj mają uszkodzone same bieżnie szczotek więc koszt naprawy zamknie się w 30 zł plus 5 zł za alternator. Nieraz trafi się taki który ma tylko szczotki do wymiany więc z alternatorem wychodzi w sumie 15 zł.
Koniec szczotek lub pierścieni ślizgowych. Alternator do naprawy.
Apropo zastosowania akumulatora samochodowego, Ręczna zgrzewarka akumulatorowa do zgrzewania szczotek alternatora: http://hazwerkpolska.sklepna5.pl/towar/1...
ciężko coś podpowiedzieć, z opisu wynika że jednak sam alternator będzie do roboty - koniec szczotek, alternator Mitsubishi. Gdy zapali się kontrolka alternatora stuknij w niego kijem od szczotki - gdy silnik odrazu zmieni prace i napięcie skoczy będzie odpowiedź.
Piszczy mi alternator - trzeba mu wymienić szczotki oraz łożyska. Nie robiłem tego jeszcze w Matizie; proszę kogoś o podanie nr. łożysk oraz coś o szczotkach - alternator DAC. Z góry dziękuję!
Klasycznym rozwiązaniem jest dioda Shottky lub zwykła krzemowa w postaci przejściówki do kabelka w alternatorze. Podbija napięcie odpowiednio o 0.3. albo 0.6 V. Zwykle Schttky wystarcza. Poza tym, czy sprawdziłeś długość szczotek w alternatorze? Bo jak się kończą to ładowanie siada.
żaden problem wyjąć alternator popatrz co gdzie idzie dasz rade
Alternator w Renault Scenic II, 2005 r, silnik benzyna 1.6 16V (bodajże symbol K4M). Alternator Valeo 110 amper. Być może coś jeszcze ktoś rozpozna z tego lichego zdjęcia tabliczki znamionowej. https://obrazki.elektroda.pl/9779274200_... Zachodzi konieczność wymiany w tym alternatorze szczotek/regulatora napięcia. Czas na pytanie: Czy...
Ło jutro sprawdze rozstaw bo mam te alternatory na stanie. Po drugie załóż mechaniczny od poloneza od najlepiej sie spisuje na wolnych obrotach, po trzecie z przodu jest cewka zamiast szczotek.
W ER6 alternator nie ma szczotek. Obstawiam regulator.
W takim razie nie będe szukał dziury w całym :) A ile takie szczotki mniej więcej mogą się docierać? Dodam, że jezdzę bardzo krótkie odcinki po mieście.
Temat poruszany parę postów niżej.Pozdr.
Wymiana bieżni(ślizgów) jest pełno filmów, sama wymiana szczotek już pomoże w uzyskaniu większego napięcia, wiem bo sam tak miałem. Pisałem już wcześniej żeby od razu wymienić w kupionym alternatorze szczotki i sprawdzić stan bieżni i ewentualnie łożyska. https://www.youtube.com/watch?v=bHal0gu9... https://www.youtube.com/watch?v=NP7SjinZ...
Nie trzeba wyjmować.
Witam. Nie ma nic prostszego od pierścieni ślizgowych i szczotek. Należy zastosować szczotki od alternatora i przy takich obrotach mamy żywotność około 20 lat. Pzdr.
ASL9015 PX60
Odepnij przewody regulatora od szczotek i może się kręcić bez aku.
Morze to być wina regulatora lub tez szczotek w alternatorze albo któregoś tak jak kolega napisał wyżej bezpiecznika Na pewno nie "morze".
Witam Zastanawia mnie co ma zużycie szczotek do poboru mocy z alternatora. Szczotki są w obwodzie wzbudzenia nie w obwodzie twornika, więc obciązenie altka ma tutaj znikomy wpływ na przyśpieszone zużycie.
Oprócz szczotek alternator składa się jeszcze z kilku elementów, których niesprawność powoduje brak ładowania, w tym samochodzie warto oglądnąć również kabel łączący śrubę B+ alternatora z rozrusznikiem
Z sześciodiodowego nie nadaje się do dziewięciodiodowego. Niemniej można próbować uruchamiać ten alternator z regulatorem od innego alternatora. Jeśli jedna ze szczotek jest umasowiona, to działać będzie regulator napięcia z poloneza. Mechaniczny lub elektroniczny. Schematy i obrazki podłączeń są ogólnodostępne, choćby w grafikach google. Regulator,...
W alternatorze. Zacznij od szczotek.
Daj fotki alternatora. Szczotki sprawdzałeś?
Wiem, że zadaje dużo pytań ale... :) Jakie napięcie ma akumulator po nocnym postoju ? Może warto zainteresować się również jego stanem ? W jakim momencie mierzysz napięcia ? Zaraz po odpaleniu silnika płynie spory prąd ładowania i w zależności od stanu akumulatora może chwile potrwać zanim się naładuje akumulator. Dość spory spadek napięcia, dodatkowy...
Do zacisku 15 regulatora dajesz napięcie po kluczyku zacisk 15 lub 54 stacyjki. Zacisk 67 regulatora łączysz z zaciskiem szczotek zacisk 67 alternatora. regulator oczywiście musi być przykręcony do masy. Dodano po 5 Sprawdź jakie masz napięcie, po opaleniu silnika (średnie obroty)na zacisku konektorowym w białej obudowie. Jeżeli tyle samo co na zacisku...
Zacisk 15 do "+" po stacyjce, a 67 do szczotek alternatora.
Ubiłeś alternator, cała zagadka.
z alternatora drganiami szczotek. Do alternatora zaglądałeś?
Panowie, dokąd wędruje od alternatora przewód wzbudzania Wzbudzeniem alternatora jest wirujaca magneśnica której końcówki wyprowadzone są na pierścienie ślizgowe. Jedna ze szczotek jest zwykle umasiona, druga ma bezpośrednie połączenie z regulatorem.
Jak to jest nowszy regulator z komunikacją na LIN to w domu prymitywnymi metodami nie sprawdzisz, potrzeba droższy sprzęt niż wiertarka...
Nie.Trzeba odkręcić termostat,wlew oleju,rurę do termostatu i linkę gazu ze wspornikiem.Po takich czynnościach człowiek wygląda jak biały inaczej(Murzyn nie wolno pisać)
Przednie większe,tylne mniejsze.ZZ to znaczy dwustronnie zabudowane (osłoniete ) pierścieniem metalowym,2RS -pierścieniem gumianym,te są szczególnie polecane.Łozyska kupować uznanych producentów-SKF,FAG,KG,Nachi.Unikać CX lub JAP.Dobre są Polskie FŁT.Co do szczotek,to pasują od malucha,trzeba je tylko przelutować.Wymiar poprzeczny szczotki 4x7 mm
Przy stacyjce są dwie lampki , jedna zapala się po przekręceniu kluczyka , a druga wgl nie świeci, panowie również często gasili i odpalali go. Regulator masz mieć dla alternatora 9 diodowego i musi posiadać dwa piny: 67 oraz 15. Na regulatorze: 15 - idzie przewód do kontrolki ładowania oraz do alternatora do tego samego zacisku (na altku to złącze...
Jeszcze jak bym mógł prosić o podanie dymbilu komutatora i szczotek to bardzo byłbym wdzięczny. Dziękuję
Alternator ma pierścienie a nie komutator więc materiał z którego wykonane są szczotki nie ma tak wielkiego znaczenia. Postaraj się je dopasować aby dobrze dolegały.
oooo, w tym to bardzo prosto, szczotki BX185 lub też BX204.
Witam. Posiadam VW Polo 86C 1,3i (wielopunkt) z 1990r. Jaki typ (numer) alternatora posiada to auto? Czy trudno jest wymienić w takim alternatorze szczotki i regulator napięcia? Podobno alternator pasuje z golfa 2, ale czy to prawda? Dziękuję za informację i pozdrawiam.
]Bo ma szczotki ? :D A wiesz, że są alternatory (i to rosyjskie!) bez szczotek?
A wiec podsumowując caly ten syf :) Padlo nam ? no wiec bierzemy : - klucze nasadowe (8.10,12,15) - śrubokręty - miernik - lutownica - młotek Pierwsze co odkręcamy minusowa klemę od akumulatora !!!! http://img136.imageshack.us/img136/8097/... Rozkręcamy alternator - pierwsze co to odpinamy kable i odkręcamy śrubkę od ładowania (2 kable...
Zatem pytanie czy radiatory mostka są czyste? Podejrzewam upływność na diodach pomocniczych (wzbudzenia) być może przez zanieczyszczenie pyłem ze szczotek.
Panowi problem z głowy wymieniłem regulator napięcia i chodzi sprawdzałem ten stary on wogóle nie miał przejscia teraz mi ładuje na 14,2 V
4.6×6.35×15.4 http://obrazki.elektroda.net/15_12651973...
częst pomaga dodatkowa masa do korpusu alternatora . Szczotki masz razem z regulatorem napięcia -tam gdzie wchodzi kostka .Pozdrawiam
A pomiary kolega wykonywał pod obciążeniem czy bez obciążenia ? Włącz światła nadmuch i np podgrzewanie szyby i wtedy wykonaj pomiar . Jeśli lampka świeci to coś jest nie tak mogą być uszkodzone diody w alternatorze ,może być wina regulatora bądź szczotek .
Dobra ładowanie zrobione, wewnątrz alternatora od szczotek odchodzi blaszka kontaktowa do alternatora, była zaśniedziała i nie kontaktowała. A czy mógłbyś po krótce wyjaśnić zależność ładowania z ciśnieniem oleju. Mam jeszcze pytanko, na ile załącza się pierwszy wentylator chłodnicy w tym aucie, bo nie mam pewności, ale termostat jest chyba uszkodzony.
mogłbyś sprawdzić napięcie na szczotkach przy włączonym silniku? Jeżeli będzie około 12V - zepsuty alternator lub koniec dla akumulatora, jeśli około zera - walnięty regulator napięcia
Witam! Do tego alternatora powinien być inny regulator napięcia z wyjściem 67 i 19 Do 19 podłącza się napięcie zasilania po przekręceniu kluczyka. Styk 67 regulatora napięcia podłączamy do szczotek alternatora. do kostki obok szczotek podłączamy przekaźnik,który sygnalizuje ładowanie. Jak nie będzie w instalacji przekaźnika to łączymy z żaróweczką wskaźnika...
a regenaracja czasami polega na wymianie łożysk i szczotek. Odkręcic zaciski alternatora i sprawdzic czy swieci
Możesz zrobić zdjęcie alternatora. Należy sprawdzić mostek prostowniczy alternatora oraz stojan, stan szczotek wirnika, jeżeli alternator ten posiada. Zrób pomiar jakie napięcie jest na zacisku B+ i zacisku D+, do którego podłączona jest kontrolka. Obroty silnika średnie. Ważny jest również naciąg paska klinowego.
1. W 12 letnim samochodzie jak wyjmiesz wtryski to na maszynie prawie zawsze wyjdą, że są do zrobienia. To jak czasami ludzie dają „z ręki” do regeneracji alternator z 20letniego auta, szczotek prawie nie ma, pierścień na ukończeniu. Naprawisz, a potem telefon po co był robiony jak dalej źle:p 2. EGR po 12 latach będzie zabity nagarem, ale...
Z lewej strony + czyli akumulator, środkowy to szczotka czyli zasilanie po zapłonie, i pierwszy z prawej B czyli wzbudzenie -kontrolka.P Tak dla ścisłości, to ten alternator nie ma szczotek. Wiadomo o co Ci chodzi z tym podłączeniem, jednak piszę dlatego żeby mniej doświadczeni użytkownicy nie zadawali pytań typu: "Słyszałem, że ten alternator nie...
Typowa usterka. Brak szczotek w alternatorze Valeo. Szczotki svx7.
Na nic nie musisz zwracać uwagi .Minimalne bicie promieniowe pierścienia zostanie niwelowane przez docisk szczotek przez sprężynki. Alternator to nie balans zegarka ,A takie bicie /owal można sprawdzić np. czujnikiem zegarowym tylko po co? Zużycie pierścieni nie było tak wielkie i żadnych sensacji nie będzie .
Przy okazji przydało by się sprawdzić ładowanie alternatora ,kontrola szczotek .
Zawsze szybciej zużywa się szczotka o potencjale dodatnim między innymi przez większe iskrzenie.P
Nie ma, jest koło pasowe.
Tak jak kolega wyżej wspomniał - pierścienie ślizgowe a nie komutator. ASL9008 - pierścienie do tego alternatora. ARE0008 - regulator napięcia - tutaj polecam oryginał Boscha a nie jakieś zamienniki. Idziesz do sklepu motoryzacyjnego, podajesz numer alternatora i tam dobiorą części. Możesz wejść na stronę: https://as-pl.com/pl/main Tam w wyszukiwarce...
Ile lat ma auto? Ile km przejechane? Do sprawdzenia stan szczotek oraz ślizgu (bieżni), jeśli szczotki mają połowę pierwotnej długości to do wymiany. Sama bieżnia może mieć płytki rowek, ważniejsza jest długość szczotek ponieważ wpływa ona też na końcowe napięcie alternatora. Koszt wymiany szczotek to kilkanaście złoty a regulatora kilkadziesiąt.
MInus na masie, 50A prądu zamiast 15A z prądnicy. A i tak rolnicy mają z tym problemy, bo... jak się kontrolka żarzy to ładowanie pewnie jest,a ciągnik ledwo zapala, to pewnie akumulatory stare... Po wymianie alternatora ciągnik zapala bez cyrków z odprężnikiem. Wymiana szczotek rozrusznika też pomaga. W instalacji kolega interesuje mnie przewód łączący...
Witam Mam problem z ładowaniem , Renault clio alternator Valeo , podczas jazdy zapaliła sie kontrolka od braku ładowania . Alternator nie ładuje , rozebrałem go wymieniłem tylko szczotki (szczotkotrzymacz i regulator napięcia to jedna całość ) bo był czas już na nie ( 5 mm ) przetoczyłem komutator bo były rowki od szczotek . Wirnik ma rzejście , jak...
Witam Chcę zapytać biegłe osoby, czy jest możliwość sprawdzenia stanu szczotek alternatora bez wyjmowania samego alternatora z samochodu? Samochód marki Lanos 1,5/8 1998r. pozdrawiam
Witam, Próbuje naprawić swój alternator ( wymiana łożysk, szczotek) i napotkałem problem :) Mianowicie w tym modelu alternatora uzwojenie jest wklejane ( nie wiem co to jest silikon, guma, klej ?) i za bardzo nie mam pomysłu jak na co wkleić moje uzwojenie do alternatora...Próbowałem na sam silikon i niestety jest problem bo bardzo słabo ze schnięciem...
Słaby zasilacz jak na tą zabawę. Zasil od plusa aku przez żarówkę reflektorową H4, jedno włókno, żarzy się dosyć mocno? I nie zwieraj szczotek to tego broń Boże! Zamontuj regulator.
Alternator na stół i do sprawdzenia w szczególności regulator , wysokość szczotek ,komutator czy czasem nie za bardzo wyrobiony/jajowaty stan łożysk luzy na nich.
Dobrze podszedłeś do opisu sytuacji. Wygląda na to, że twój alternator ma zbyt małą wydajność. Z tym, że dla samochodu z początku lat 90 może być to charakterystyczne (nie znam Fiesty). Obecnie, kiedy jeździmy z włączonymi światłami w dzień cecha ujawnia się bardziej. Dla pewności trzeba dokonać przeglądu tegoż alternatora. Być może stan szczotek, pierścieni,...
Zacznij od wymiany regulatora napięcia. Sprawdz stan szczotek w alternatorze (mogły zużyć się).
Jak po odłaczeniu przewodu od szczotek zgasnie kontrolka masz instalacje ciagnika na 9d.
A może poszli do lasu? Tak czy siak alternator na stół. Szczotek nie zobaczysz bez rozpołowienia alternatora. A teoretycznie może to buć wina szczotek?
A jak wyglądały inne podzespoły tego alternatora, np: bieżnie szczotek?
Urwany przewód wzbudzenia, lub koniec szczotek alternatora. Jak wyżej - takie zabezpieczenie.
Uszkodzone diody można poznać po tym że lampka żarzy widać to dobrze jak jest ciemno. Ale może żarzyć również wtedy gdy jest duży opór między alternatorem a akumlatorem(na tym grubym kablu)lub sa duże bicia komutatora(kiepski styk szczotek z komutatorem) Jeżeli ci lampka nie żarzy to nie dokładaj sobie roboty
Witam.W używanym alternatorze zawsze należy sprawdzić stan szczotek i łożysk tocznych,a najlepiej wymienić przynajmniej łożyska.
Wszystko jest rozbieralne.Miernikiem nic tam nie znajdziesz.Jak nie potrafisz wymienić szczotek to kup cały regulator.
wsk 175 ma coś jakby dynamo nie alternator a diody są dlatego że wydaje prąd przemienny miałem zamiar wstawić alternator na zewnątrz a wolał bym do w miejsce prądnicy planowałem przerobić wirnik na podobę jak ma jak ma ciągnikt-25 posiada on alternator bez szczotek
ooo wreszcie jakies konkrety. Czy to jest ten przewod co idzie od wewnatrz alternatora do szczotek ???
Jakie powinno byc napiecie na styku 15 i 67 na rekulatorze? Mi przy wysokich obrotach pokazuje az 32 to chyba za duzo a przy niskich za mało i nie doładowywuje akumulatorów... skąd ogólnie idzie prad z alternatora ? ze szczotek?
Ten przewód powinien być wpięty wyżej do szczotek. A ty wpiołeś do W Czyli 6D, alternator https://obrazki.elektroda.pl/7488636200_... I jeszcze zmiana koloru przewodu. Bo z 67 ma iść do szczoteczek. Jak byś miał 9D to ten przewód który masz teraz włożony powinien iść do 15 na regulatorze i jeszcze do kontrolki ładowania.
Napięcie ładowania jest stanowczo za niskie, a w zasadzie żadne, świecąca kontrolka akumulatora świadczy o braku ładowania. Pasek alternatora kręci się jaki jest jego stan oraz czy jest prawidłowo naciągnięty? Pasek może być wyślizgany przez co brak obrotów i napięcia ładowania. Ile lat ma alternator? Do sprawdzenia regulator napięcia alternatora oraz...
Napisałeś że trzeba ciąć koszta i że na czymś trzeba się nauczyć i że wymiana szczotek to bździna. Ja się z tym całkowicie zgadzam, ale..... trzeba mieć jakąś wiedzę co się robi a tak to całe szczęście żeś budy nie spolił. Skoro przed wymianą szczotek było dobrze to musiałeś tak złożyć alternator że zwarłeś diody z masą.
Alternator, który miałeś zamontowany ma w sobie wbudowany regulator napięcia, ta srebrna kostka koło szczotek. Dlatego działała lampka kontrolna ładowania. Chcąc teraz ją ożywić musisz zastosować zewnętrzny przekaźnik
Obstawiam, Ze usterka leży przy alternatorze Podejrzewam, że szansa na akuratnie zużycie szczotek alternatora akurat po wymianie modułu komfortu jest bliska zeru, czy problem nie leżałby gdzieś w bezpiecznikach lub komputerze?
wymiana szczotek alternator długość szczotek alternator alternator wymiana szczotek
programowanie magic regulator napięcia przewody honda zamrażarka liebherr alarm
Renault Trafic IV 2021 - wyświetlacz nie działa Alternator w Galaxy MK1 1.9 TDI 110 KM przestaje ładować przy 2000 obrotów