Witam. Przy ori alternatorze 70A to car audio jeśli działało, to nie aż "takie prądożerne"..;) W firmach regenerujących alternatory powinni dobrać odpowiednie szczotki po producencie i nr. seryjnym alternatora..
Ostatnia regeneracja była 80tys temu. Jakieś 3 lata temu. I była robiona podobno regeneracja komutatora ale co dokładnie nie mam pojęcia. Boję się tylko że jak zamontuje nowe szczotki to się coś przegrzeje albo będzie iskrzyc. Rowek ma kształt litery U i nowa Szczotka będzie dotykać slizgacza tylko brzegami póki się nie dopasuje. Tokarki w domu nie...
Nie da się. Trzeba go wymontować i rozpołowić.
Nie wiem jak to wytłumaczyć ale po wymianiwe prądnicy na alternator i usunięciu regulatora napięcia ciagnik kręci jak szalony chciałem jeszcze go podłądować bo myuślałem ze nie da rady odpalić a tu miłe zaskoczenie ciągnik kręci jak nowy od razu odpalił ładowanie na poziomie 14.5V nie mam pojęcia czym było to spowodowane czyżby prądnica miała jakieś...
Jak masz jakiś europejski alternator, demontujesz go, demontujesz regulator, dobierasz szczotki, lutujesz, składasz i gotowe. Zamiast wymieniać szczotki można wymienić kompletny regulator. Jak masz alternator japoński, demontujesz go, rozpoławiasz, wymieniasz szczotki, składasz, wyjmujesz drut zabezpieczający szczotki i montujesz do auta. Przy okazji...
witam.mam pytanie odnosnie świecącej kontroliki ładowania na wolnych obrotach(po dodaniu gazu gaśnie).czy wystarczy wymiana szczotek w alternatorze?prosze o rade.dzięki.
podam ci prosty sposób sprawdzenia nigdy mnie nie zawiódł. Ten alternator ma regulowane wzbudzenie minusem ,dolna szczotka ta z trzema przewodami jest podłączona do mostka lampki ładowania i regulatora ,na pracującym silniku powinno być tam napięcie. górna połączona tylko z regulatorem, to tam regulator podaje minus do sterowania wzbudzeniem. Podłącz...
Przewody od alternatora są w całości dobre,o dziwo dzisiaj sprawdzałem jak samochód pali , zauważyłem że wysiadły mi wszystkie kierunki nie wiadomo czemu, słychać tylko ten cykacz od kierunków a bezpieczniki w całości dobre. Wyjąłem alternator i go rozebrałem. Jedyne co przykuło moją uwagę jest to że jedna szczotka jest o wiele krótsza od drugiej, wymiana...
Witam klient zgłosił uszkodzony obrotomierz i świecąca kontrolka ładowania diagnoza prosta brak ładowania alternator Valeo 60A po zdjęciu regulatora mocno wytarty wewnętrzny pierścień aż popękany szczotka jakby wypalona, wymiana alternatora na Boscha 70A, po uruchomieniu wszystko jest ok. gdyby nie to że po paru minutach alternator jest dość gorący...
Witam dzisiaj sie zabrałem za to wykreciłem alternator okazało sie ze wszystko jest sprawne diody, stojan - ojciec który to robił mówi że sie zawiesiła szczotka od wirnika czyli od uzwojenia wzbudzenia zrobiła sie warstwa zapieczonego smaru na szczotce i nie łączyło. Ojciec przeczyscił szczotki założyliśmy skrecony alternator oraz regulator elektroniczny....
Zwykle jak skończyły się szczotki, to czas na gruntowną naprawę alternatora - wymiana łożysk i pierścieni ślizgowych. Wymienić szczotki bez wyjmowania - altka - przy zwinnych palcach i spokojnych nerwach - owszem, możliwe.
Sprawa po rozebraniu wyglada tak, jeden pierscien slizgowy na wirniku ok i sczotka, drugi mocno zorany, prawie do konca, ta szczotka rowniez krotka, ale powinna kontaktowac, choc nie jestem pewien. Diody OK na 100%. Wyglada na to ze kontrolka nie swiecila z powodu braku styku szczotki ze slizgaczem, chyba ze regulator byl walniety w co watpie a czego...
sorry, że odgrzewam temat, ale ostatnio miałem okazję skorzystać z kabli (stary akumulator i włączone światła na postoju), więc dodam swoje spostrzeżenia: 1. u mnie zawsze dawca miał włączony silnik, na obrotach jałowych. Zwiększanie obrótów za wiele nie da, bo i tak napięcie nie będzie wyższe. Prąd i tak głównie płynie z akumulatora - na rozruch potrzeba...
należy sądzić, że zmienna składowa na zasilaniu wzbudzenia załatwiła regulator. Brzmi to całkiem sensownie, z tym że miałem nowy regulator (?). Spróbuję sprawdzić zdemontowany regulator - podłączę napięcie >14 VDC i na szczotkach powinienem mieć 14 V - dobrze rozumuję ? ? regulator napięcia nie daje napięcia na szczotkach, tylko tak reguluje prądem...
Witam, mam parę pytań: 1- czy aby wymienić szczotki w alternatorze-taki z pompką-ALT-V004 należy wymontować go i rozebrać? (może ta kostka się jakoś wyciąga) 2- czy przewody można po prostu po odłączać bez żadnych konsekwencji? głównie chodzi o "węża" pod spodem alt. taki krótki reszta jest dosyć długa i chyba da się rozkręcić bez demontażu. Pytania...
Witam, Zregenerowałem sam we własnym zakresie alternator w mojej Hondzie. Wyczyściłem go całego, wymieniłem szczotki oraz oba łożyska. Teraz gdy włącze światła czy jakikolwiek większy pobór prądu, alternator wydaje charakterystyczny delikatny świst. Tylko jest jedno ale.. Podczas regeneracji i lutowaniu szczotek spadła mi kropla cyny na uzwojenie. Co...
Witam. Chciałbym wymienić szczotki w alternatorze ale nie bardzo wiem jak sie do nich dostać (co odkręcić żeby je wyciągnąć). Jeszcze jedno, czy można je wymienić przy założonym alternatorze czy konieczne bedzię jego wyciągnięcie. http://obrazki.elektroda.pl/9629746600_1... http://obrazki.elektroda.pl/3452799000_1...
Witam, Mam problem z alternatorem. Opiszę wszystko od początku. Kilka dni temu zgasło auto żonie podczas jazdy. Z jej relacji coś stuknęło z prawej strony komory silnika i nie mogła uruchomić samochodu. Po kilku minutach uruchomiła i jeździła - do dziś. Dziś alternator zaczął bardzo głośno pracować (takie huczenie-wycie) i po wyłączeniu zapłonu świeciła...
Witam. Mam pytanko odnośnie wymiany sprzęgła jednokierunkowego w alternatorze Mercedesa A-klasa. Kupiłem odpowiedni klucz ale jakoś nie mogę tego ruszyć. Boję się przedobrzyć siłowo co by nie uszkodzić czegoś. Czy do tego potrzeba tak dużej siły czy może tam jest lewy gwint a może coś więcej o czym nie wiem?
Wymiana szczotek w regulatorach napięcia alternatorów Magneton 55a, montowanych standardowo w samochodach Skoda Felicia 1,3, oraz ewentualna modyfikacja regulatora.
Witam. Mam taki problem....przy wymianie alternatora mechanik jak dokręcał przewód do zacisku ukł. wzbudzania to go przekręcił tak że kręci się cała śruba.....Postanowiłem to jakoś poprawić i udało się to wmiarę dociągnąć, ale mam pytanie..... W jaki sposób ta śruba jest połaczona z resztą układu?? na "ścisk?? tzn ścieżka jest pod łbem śruby i jak się...
Mam pytanie: wzialem sie za wymiane alternatora bo bylo z nim coraz gorzej. Kupilem regenerowany na Allegro i jak chcialem podmienic to okazalo sie, ze ten co kupilem niby pasuje do mojej Almery (1,4), ale ma kolo pasowe o srednicy wiekszej o jakies 0,5 cm od starego. W zwiazku z tym nie jestem w stanie poprawnie zalozyc paska. Co radzicie w zwiazku...
Witam!! W mojim BMW 320i 2.0 95r w kulki gra alternator od pewnego czasu zacoł sobie lekko popiskiwać tak na ucho było słychać że to pasek więć wymieniłem na nowy plus napinacz.niestety dalej piszczało wyciągłem altka wymieiłem łożyska wirnik oddałem do regeneracji bo ślizg (komutator) był bardzo wyjechany przetocznie go na tokarce nic nie dało.Do tego...
Witajcie, Mam problem z ciągle odkręcającą się śrubą w alternatorze od fiata/poloneza, który mam zamontowany w ciągniku. Regularnie co kilka dni muszę ją dokręcać. Chodzi dokładnie o tą śrubę: https://obrazki.elektroda.pl/9959989200_... Mam tam daną podkładkę sprężynującą którą za każdym razem wymieniam ale to nic nie daje. Śruba i...
Bmw E46 320d 136 KM. Alternator szarpie paskiem, za duże obciążenie? Wymieniłem łożyska, komutator i szczotki, po odpaleniu auta jest pisk i szarpanie paska na odcinku alternator - koło pasowe silnika. Wygląda to jakby alternator stawiał opór i stąd to szarpanie. Czy jest to możliwe? Dodam, że na wirniku są przejścia na pierścień i niema przebicia do...
Witam. Problem dotyczy alternatora z Getza 1.1 Alternator VALEO 2655517 Generalnie mam jedno szybkie pytanie czy po wyjęciu regulatora napięcia, powinno być przejście pomiędzy dwoma szczotkami ? Regulator napięcia taki: http://www.as-pl.com/p/ARE3060
witam Mam następujący problem: w moim aucie (Opel Calibra) ostatnio leciutko świeciła sie kontrolka od ładowania podczas jazdy aż w końcu akumulator padł. Rozebrałem alternator i wymieniłem szczotki bo jednej to juz prawie nie było :) Po złożeniu wszystkiego z powrotem podłączyłem wszystko tak jak było i przy podłączeniu do akumulatora jest zwarcie...
Witam Problem jak w temacie, alternator rozebrany z powodu awarii regulatora. Po demontażu okazało się, że szczotki są skończone oraz na pierścieniach ślizgowych jest wytarty rowek głębokości 1mm, także trzebaby je wymienić. Zastanawiam się jak zdemontować zgrzaną do doprowadzenia pierścieni ślizgowych końcówkę uzwojenia. Czy ucinając końcówki uzwojenia...
Jeżeli masz nowy akumulator i sprawny alternator to wszystko powinno być ok. Wymiana szczotek w alternatorze nie załatwia sprawy zawsze. A co z regulatorem napięcia czy diodami? Na 100 % sprawny alternator? Wyciągnięty z auta i sprawdzony poza nim?
Witam Alternatror od twojej polówki dopasujesz od golfa 2, bo to jest to samo. żeby wymienić szczotki w alternatorze musisz go niestety wydrzeć z samochodu.po wyjęciu bez problemu poznasz regulator poniewarz będzie widoczny.napisane tam będzie:14,4V.szczotki wymienia się dosyć ciężko:( musisz stare wylutować pożądną lutownicą. aha i uważaj na sprężyny...
MInus na masie, 50A prądu zamiast 15A z prądnicy. A i tak rolnicy mają z tym problemy, bo... jak się kontrolka żarzy to ładowanie pewnie jest,a ciągnik ledwo zapala, to pewnie akumulatory stare... Po wymianie alternatora ciągnik zapala bez cyrków z odprężnikiem. Wymiana szczotek rozrusznika też pomaga. W instalacji kolega interesuje mnie przewód łączący...
Napisałeś że trzeba ciąć koszta i że na czymś trzeba się nauczyć i że wymiana szczotek to bździna. Ja się z tym całkowicie zgadzam, ale..... trzeba mieć jakąś wiedzę co się robi a tak to całe szczęście żeś budy nie spolił. Skoro przed wymianą szczotek było dobrze to musiałeś tak złożyć alternator że zwarłeś diody z masą.
oooo, w tym to bardzo prosto, szczotki BX185 lub też BX204.
Ja bym dołożył do naprawy alternatora, wymiana szczotek i ślizgu, jeśli nie w momencie gdy alternator ładuje i miernik wskaże napięcie powyżej 14 V nie ma powodu wymieniać się regulatora. Zbadanie stanu jego paska napędowego po tylu latach jest już pewnie popękany, wyślizgany na co wskazuje opis usterki mówiący, że zaczyna ładować po paru km. Warto...
Na nic nie musisz zwracać uwagi .Minimalne bicie promieniowe pierścienia zostanie niwelowane przez docisk szczotek przez sprężynki. Alternator to nie balans zegarka ,A takie bicie /owal można sprawdzić np. czujnikiem zegarowym tylko po co? Zużycie pierścieni nie było tak wielkie i żadnych sensacji nie będzie .
Nie.Trzeba odkręcić termostat,wlew oleju,rurę do termostatu i linkę gazu ze wspornikiem.Po takich czynnościach człowiek wygląda jak biały inaczej(Murzyn nie wolno pisać)
Witam myślę że nie chodzi o alternator tylko zawieszają się szczotki w rozruszniku ,a stukając w alternator w jakiś sposób przenosi się to na rozrusznik który to najpierw trzeba przejrzeć /wymienić szczotki / wracając do pytania - w alternatorze też się da wymienić szczotki ale w większości są one wraz z regulatorem napięcia .
Myślałem też o regulatorze napięcia. A tak mnie więcej ile może kosztować wymiana/regeneracja alternatora albo wymiana samego regulatora? Jeśli chodzi o wymianę regulatora napięcia to sprawa wygląda banalnie prosto i stosunkowo tanio. Gorzej wygląda sprawa gdy trzeba będzie wymienić pierścienie po których to ślizgają się szczotki zbierające napięcie...
Przede wszystkim alternator wymontowac ... zdjac regulator napiecia (zintegrowany ze szczotkami) - sprawdzic stan szczotek - jesli juz za krotkie to pozostaje wymiana calosci - koszt ok. 70 pln. Celowo nie pisze o wymianie samych szczotek chociaz jest to mozliwe (mozna wrzucic szczotki z malucha i odpowiednio je doszlifowac na wymiar). Jesli szczotki...
Ogólnie ujmując to masz poluzowane lub niepewne połączenia. A gdzie to już należy znaleźć. A więc kostki połączeniowe, bezpieczniki oraz masy. Jesli te skoki są wywoąłnew przez alternator to też w wyniku marnych połączeń. Jest jeszcze mozliwość, że kończą się szczotki, ale jeśli temu szybko nie zaradzisz to regulator napewno do wymiany.
Witam, Próbuje naprawić swój alternator ( wymiana łożysk, szczotek) i napotkałem problem :) Mianowicie w tym modelu alternatora uzwojenie jest wklejane ( nie wiem co to jest silikon, guma, klej ?) i za bardzo nie mam pomysłu jak na co wkleić moje uzwojenie do alternatora...Próbowałem na sam silikon i niestety jest problem bo bardzo słabo ze schnięciem...
Wymiana bieżni(ślizgów) jest pełno filmów, sama wymiana szczotek już pomoże w uzyskaniu większego napięcia, wiem bo sam tak miałem. Pisałem już wcześniej żeby od razu wymienić w kupionym alternatorze szczotki i sprawdzić stan bieżni i ewentualnie łożyska. https://www.youtube.com/watch?v=bHal0gu9... https://www.youtube.com/watch?v=NP7SjinZ...
https://as-pl.com/pl/u/TG11C027 Jak dasz radę wymontujesz sam regulator, ale z doświadczenia powiem, że nie warto - skończyła się bieżnia na wirniku tego alternatora i trzeba wymienić bieżnię+szczotki plus najczęściej też łożyska.
Klasycznym rozwiązaniem jest dioda Shottky lub zwykła krzemowa w postaci przejściówki do kabelka w alternatorze. Podbija napięcie odpowiednio o 0.3. albo 0.6 V. Zwykle Schttky wystarcza. Poza tym, czy sprawdziłeś długość szczotek w alternatorze? Bo jak się kończą to ładowanie siada.
Tak jak kolega wyżej wspomniał - pierścienie ślizgowe a nie komutator. ASL9008 - pierścienie do tego alternatora. ARE0008 - regulator napięcia - tutaj polecam oryginał Boscha a nie jakieś zamienniki. Idziesz do sklepu motoryzacyjnego, podajesz numer alternatora i tam dobiorą części. Możesz wejść na stronę: https://as-pl.com/pl/main Tam w wyszukiwarce...
Szczotki przewodzą prąd do uzwojenia wzbudzenia, bez tego alternator nie zacznie ładować, więc ich stan musi być nienaganny.
Prawdopodobnie zużyte szczotki, są one mocowane w regulatorze napięcia w alternatorze http://obrazki.elektroda.pl/5709798300_1... wymiana szczotek może wiązac się z wymianą całego regulatora.
W tych alternatorach z tyłu zamontowana jest pompa podciśnienia, jest ona smarowana olejem z silnika, w przypadku nieszczelności na wałku wirnika olej wycieka na pierścienie ślizgowe i na szczotki, może to powodować takie objawy.Zobacz czy tył alternatora nie jest tłusty od oleju, jeśli tak, to wymiana uszczelnień wirnika.
Witam. 13,1 do 13,4V ale bywa, ze jest nawet 15 i to, co ciekawe wyższe jest przy niskich obrotach Sprawdź jeszcze kondycję alternatora. A konkretnie szczotek i pierścieni ślizgowych. Kiedyś grzebałem w starym fordzie i podobny efekt. Pierścienie miały rowki i przetarcia w miedzi do samego izolatora. Wyłapał i pokazał to dopiero fachowiec od regeneracji...
Jak to zrobić w załączniku BR14-MO.xls[/b]
W tych alternatorach wycierają się pierścienie ślizgowe, więc wymiana regulatora ze szczotkami zapewne nie pomoże
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Alternator uszkodzony. Sama wymiana szczotek i regulatora nie mogła pomóc. Wyciągnąć alternator, miernik do ręki i szukać uszkodzenia. Stojan, diody, wirnik do sprawdzenia. Powodzenia w szukaniu i popraw pisownię (błędy) zanim moderator się za to weźmie tzn. usunie Twój post :)
witam maje autko ma 22 lata , nic nie robione ;) ale zauważyłem że w nocy mrugają mi kontrolki na desce kontrolnej , czy to już czas na wymianę szczotek w alternatorze ?
Wymień regulator napięcia, dodatkowo jeśli chcesz możesz zrobić przegląd alternatora szczotek łożysk raczej zalecam to bo będziesz miał wszystko sprawdzone od razu co do zawieszania szczotek jak się zawiesza to nie będzie wcale ładował bo się nie wzbudzi.
Uszkodzenie regulatora napięcia lub zjechane szczotki w zintegrowanym regulatorze napięcia.Regulator napięcia wraz ze szczotkami stanowi całość.Ten zespół można wymienić bez odkręcania alternatora gdyż jest zamontowany z tyłu w obudowie alternatora na dwóch śrubach.Gdy wymiana regulatora nie odniesie skutku,trzeba będzie jednak wykręcić alternator i...
http://www.a6klub.pl/a6-c5-wykrecenie-al...
Parę dni temu (w mojej Lagunie 98 113km benzyna 2.0 )doszło do awarii alternatora (prosta wymiana szczotek oraz pierścienia ślizgowego) znajomy mechanik zaoferował swoją pomoc. Niestety podczas naprawy doszło do pęknięcia wału korbowego. Jak to się stało, że podczas naprawy pękł wam wał korbowy? Typ skrzyni biegów nie ma znaczenia. Silnik o identycznym...
Zakupiłem nowy ori regulator o numerach 1720001 (nr.20 na schemacie) oraz przekaźnik (niby też regulator) PC702 (nr.5 na schemacie) Ów przekaźnik służy tylko do sterowania kontrolki ładowania. Skoro wymieniłeś regulator ładowania (20) to zostaje tylko alternator. Sprawdź w nim szczotki obwodu wzbudzenia, po takim czasie mogły się powycierać. Jak nie...
To podłącz od razu radio w ten sam sposób bo może to ono zbiera ten syf z instalacji,a jeżeli to nic nie da to sprawdz szczotki w alternatorze,może już czas je wymienić? Z alternatorem narazie niech się wstrzyma, najpierw trzeba spróbować bezpośredni pod aku, jak nie pomoże to trzeba będzie się czepić alternatora. Miałem podobny przypadek w moim VW...
Nie znam się na skuterach ale piszesz że jest alternator więc sprawdź szczotki i komutator.
Witam Sprawdź kable przy alternatorze, (jeżeli masz alternator) czy nie masz naderwanych końcówek i przy rozruszniku. Gruby kabel od alternatora idzie do rozrusznika. Jeżeli wszystko ok to sprawdź szczotkotrzymacz (alternator) lub szczotki (prądnica). Jeżeli tutaj jest w porządku to następny jest regulator napięcia (w alternatorze małe metalowe pudełeczko...
Wymiana regulatora w alternatorze pomogła. Okazuje się, zgodnie z sugestiami, te z Chin nie działają właściwie. Nie wiem, co Bosch zlecając produkcję u Chińczyków zyskał, bo jak na razie założyłem na próbę dwa, i oba ten sam problem. Założyłem Made in GB używkę po regeneracji (wymiana szczotek) i chodzi. Gość od alternatorów mówi, że już nie będzie...
Kable są dobrze ułożone. Zasileanie z akumulatora potężnym kablem odseparoawnym od cinci(idą innym progiem). Akumulator jest nowy wiec to nie jego wina. A wzmacniacz to najwyższy Alpine i on napewno nic nie generuje. Kable sygnałowe tez sprawdzałe. W wszystkie masy przeczyściłem i odśniedziłem. Są pancerne!! Jedyne co mi jeszcze zostało to ten kondek...
wymiana szczotka alternator alternator szczotka szczotka alternator
odzyskać zdjąć telefon samsung trzaski słuchawce wysokie wymiana grzałki
gwiazda mrugająca mrugająca gwiazda
Piec Beretta My Smart nie wyłącza się po osiągnięciu temperatury Projekt obudowy do głośnika B&C 15PS100-4