W tych alternatorach łożyska rzadko kiedy padają. Sprawdź osadzenie wału na łożysku oraz osadzenie samego łożyska. W poniedziałek miałem "reklamację" na wyjący alternator w pandzie (miesiąc temu naprawa + wymiana łożysk). Jak się okazało wirnik był chu..wo wykonany, łożysko chodziło po nim jak chciało. Co do oznaczeń C3 - łożysko z powiększonym luzem...
Pomiary które zrobiłeś świadczą o tym, że alternator działa prawidłowo. Świst jest efektem obciążenia go odbiornikami. Gdy kręci się na luźno bez obciążenia to nie wyje. Może to być łożysko przy rolce od paska. Pierwsza sprawa to musisz dokładnie wysłuchać który element wyje. Druga to jak nic się nie nagrzewa ponad normę, to bym tak zostawił i obserwował...
też miałem krótkotrwałe objawy piszczenia paska ,szczególnie po odpaleniu samochodu . Myślałem że to zużyte koła pasowe i nic z tym nie robiłem ,tylko wymiana raz paska .Po pół roku sprawa się wyjaśniła ,zatarte tylne łożysko alternatora ( powrót do domu na holu ).Sam wirnik alternatora też nieźle ucierpiał ,nadawał się tylko do wymiany.
Witam. Posiadam Toyotę Yaris II, benzyna 1.0 z 2007r., która niedawno zaczęła wydawać niepokojące dźwięki z komory silnika - obecnie jest to już wyraźnie słyszalne i trzeba coś z tym zrobić. Obstawiam, że padło łożysko alternatora ale może bardziej doświadczeni koledzy się zechcą wypowiedzieć (nagranie dźwięku silnika w załączniku). Czy wymiana łożyska...
Alternator Bosch, więc regulator napięcia również firmy BOSCH. Tylko i wyłącznie oryginał. Jak wyciągniesz alternator to koniecznie sprawdź diody prostownicze w nim - miałem przypadek, że "chińczyk) ubił mostek prostowniczy.
powiedz mi czym różnią się fizycznie te dwa alternatory: Róznica w nich jest taka, że jeden ma płytszą a drugi bardziej wysklepioną przednią obudowę, a tym samym są inne koła pasowe, z pierścieniem odsadzającym i bez pierścienia. Generalnie różnica w nich była taka, że jeden był pod samochód z klimą drugi bez. Oczywiście będziesz się teraz spierał...
shegipl - wczoraj zsunąłem pasek - rolkę wymieniałem ze 3 miesiące temu więc cicho, alternator i łożysko alternatora dość cicho bez luzów, koło klimy nieco głośniej z delikatnym luzem - wszystko w "akceptowalnym" zakresie bez przycięć. Aktualnie z zaparkowanego pojazdu nie sączy się płyn a stan w zbiorniczku jest na stałym poziomie. Zastanawiam się...
Witam wszystkich,Peugeot 308 II, rok 2015,silnik 1,6, jest alternator Valeo, o nr 9678048880.Słychać wyraźnie głośny szum przez kilka sekund po wyłączeniu silnika, więc sądzę że to łożysko alternatora, bo wolne koło chyba nie wywoływałoby takiego szumu.Ponieważ wymiana łożysk w Valeo wiąże się z koniecznością rozlutowania stojana, postanowiłem kupić...
Witam! Mam Volskwagena Polo 1,6 benzyna, 95 rok. Ostatnio z alternatora dochodzą mnie w czasie jazdy a zwłaszcza w trakcie skręcania kierownicą bardzo nieprzyjemne ''metaliczne'' dźwięki, jakieś trzeszczenia i harczenia. Słyszałem, że jest to prawdopodobnie luźne, wytarte łożysko. Czy taki alternator można samemu rozkręcic i samemu wymienic łożysko...
Problem rozwiązany łożysko na alternatorze i rolka napinająca pasek. Wymiana alternatora z polo 1,4 tdi 2009r
W moim jest cała magneśnica (Wirnik) do wymiany gdyż od strony koła pasowego gdzie przychodzi łożysko 6302 oś magneśnicy w miejscu gdzie przychodzi łożysko zamiast 15mm ma 14,1mm przez co łożysko się w ogóle nie trzyma pozostaje tylko wymiana na nowy wirnik bo z tym się nic nie da zrobić
Wymiana czujnika nic nie dala. Zastanawiam sie czy powodem tych szarpan i falowan moze byc koło pasowe z tłumikiem drgań. Rozmyslam nad tym poniewaz pompa wody po 6tys juz siada oraz alternator juz slychac dosc mocno pracujace łożysko no i te drgania na karoserii czuc rowniez na pedale gazu a poduchy były wymieniane. Co sadzicie o tym? Znalazlem na...
Witam. Dziekuje za odpowiedzi.Pojechałem do kolegi mechanika,pierwsze co zrobiliśmy to podjechaliśmy do drugiego kolegi :-) na komputer.Sprawdzał na różne sposoby.Usterek elektronicznych brak.Wróciliśmy do garażu.Druga rzecz oglądamy wałki.Zdejemujemy lewą pokrywę,a tem sobie leżą spokojnie dwie dzwigienki zaworowe które wyskoczyły.Naturalnie wałki...
Do tylnego łożyska używam specjalnego ściągacza (ma bardzo cienkie ząbki aby weszły w szczelinę). Gdy go nie miałem to używałem gumówki. Przednie łożysko gdy jest zapieczone to najpierw podgrzewam palnikiem gazowym obudowę z łożyskiem, potem walę przez aluminium w wałek i schodzi. Raz trafiłem na tak zapieczony wałek w łożysku że pękła obudowa alternatora...
Witam, Jeśli chodzi o wymanę łożyska, któro znajduje się w obudowie wymiana wymaga chwilę zabawy, wymieniałem łożysko dzisiał przy okazji wymiany rozrządu, odkręcamy alternator z tyłu w obudowie pod alternatorem w dziurze jest śruba M8 należy ją odkrecić ściagnąć pasek od wiskozy pompy wody i od pompy znajdującej się na dole obudowy. Najpierw musiałem...
No stary jak stary hmm. Po pierwsze nie było czasu naprawiać samemu a auto potrzebne jest codziennie. Decyzja padła na wymianę całego alternatora. O tym już wiadomo od pierwszego postu - jakiego :( Stary kulał z powodu łożysk i regulator też chyba bo już łądowanko spadło do wartości max 13.0 V. Ale głównie łożyska a bałem się żeby w zimie czasem nie...
Witam Moim problemem jest zanikanie ładowania w Renault Scenic 1.9 DCI. Przy pewnym zakresie wyższych obrotów silnika zapala się kontrolka od ładowania. Można też zauważyć po przygasających światłach, że w momencie zapalenia się kontrolki zanika ładowanie. Zanikanie jest nie regularne. Zaniki pojawiają się czasami przy większych, czasami przy mniejszych...
Słyczalne było wycie alternatora. Zostały wymienione łożyska i problem nie ustąpił. Typ alternatora: Delphi. Proszę o podanie co może być inną przyczyną.Podejrzewam że może być to uzwojenie.
Zgadza się tylko że moim zdaniem źle ustawione światła nie dyskwalifikują od razu auta i potrzeby zamówienia lawety. A już np nie załączający się wentylator chłodnicy i gotujący się płyn jak najbardziej, bo trudno tak jechać z przegrzewającym się silnikiem. A czy aby na pewno ASO za te 250 zł zrobi cały przegląd? Bo jeśli to tylko zawieszenie, geometria,...
koledzy prawda jest taka, ze naprawde wiele mozna samemu wykonac wiele prac w domu bez mechanika. Jak to ktos stwierdził ze jak sie nie jedzie do mechanika to potem sie londuje na drzewie itp. Koledzy miałem wiele przykładów na mechanikow jacy to z niego fachowcy. Miałem kiedys citroena BX. Zaczeła lac pompa hydrauliczna. Pojechałem własnie do takiego...
No mnie też się wydaje że wiek daje bardziej w kość bo są zbędne, głupie wydatki..tak jak u mnie np spękane klamki w drzwiach, pęknięty włącznik świateł, dziurawy mieszek + pęknięta gałka lewarka biegów itd.. To są głupoty ale 5 zł nie kosztują..wyjdzie z 250-300 zł które trzeba bezsensu wydać. Poza tym jak ktoś dużo jeździ to mogą być tarcze do wymiany,...
6202 oraz 6303
Oczywiście, że można. Jedyny problem jaki możesz napotkać to rozebranie alternatora. Często są zapieczone długie śruby skręcające obudowę (trzeba je zruszyć). No i oczywiście zdjęcie łożysk - jak masz ściągacze to 10 minut roboty, a jak nie to jest trochę zabawy. Nie kupuj tylko łożysk przed rozebraniem alternatora, ponieważ w różnych wersjach były...
Witam, mam passata b5 z 2004r. problem z alternatorem miałem podobny...podczas jazdy wyświtlił się komunikat ALTERNATOR WORKSHOP wraz z sygnałem dziękowym i zapaloną ikonką akumulatora . Po przejechaniu 50 km, bez ładowania auto mi padło zupełnie. Zaprowadziłem samochód do elektromechanika a On wymienił łożysko i szczotki w alternatorze. Problem znikł...
Dobrze pooglądaj ten alternator bo lubiały tam pękać obudowy i sama wymiana łożysk nic nie da
jeżeli uszkodzeniu ulega łożysko to możliwe że naciąg paska jest za duży. Pozdrawiam.
A co ma ten przewód wspólnego z wymianą łożyska?
Zwykle jak skończyły się szczotki, to czas na gruntowną naprawę alternatora - wymiana łożysk i pierścieni ślizgowych. Wymienić szczotki bez wyjmowania - altka - przy zwinnych palcach i spokojnych nerwach - owszem, możliwe.
Witam, Próbuje naprawić swój alternator ( wymiana łożysk, szczotek) i napotkałem problem :) Mianowicie w tym modelu alternatora uzwojenie jest wklejane ( nie wiem co to jest silikon, guma, klej ?) i za bardzo nie mam pomysłu jak na co wkleić moje uzwojenie do alternatora...Próbowałem na sam silikon i niestety jest problem bo bardzo słabo ze schnięciem...
Pasek wielorowkowy , mocno napięty napinaczem,pare razy wyciągałem alternator ( wymiana łożysk, regulatora napięcia , sprawdzenie na maszynie - wynik był niby ok alternator dawał 72 ampery wzbudzanie było ale w samochodzie kicha ). Muszę sprawdzać woltomierz i przygazować do tychok 3tyś żeby było ładowanie.
Nie odpalił by z tak przestawioną pompą, więc raczej źle na wałek rozrządu patrzyłeś. I punkcik dla Ciebie. :] Rozrząd poskładany, odpalił pięknie i pracuje równo. Regeneracja alternatora, wymiana łożyska w sprężarce klimy, napinacza, rolki prowadzącej, paska i przy okazji jeszcze kilku drobiazgów w upragniona cisza. Pozdrawiam
Do odrecenia srob starych lub zardzewialych najlepiej jest uzyc mlotka udarowego powietrznego lub elektrycznego , nie uszkodzi sruby i jej nie urwie, a bedzie odkrecal.Ja to uzywam do wszelkich srob gdzie jest problem z zablokowaniem danego elementu, a trzeba odkrecic np. kola zamachowego, sroby trzymajacej kolko pasowe w alternatorze itp.
Po wyjęciu regulatora sprawdź jak wyglądają pierścienie wirnika bo może się okazać że nie ma sensu wymieniać samych szczotek. Dość często trafia się że pierścienie są już blisko końca swojego żywotu. Gdyby co to tutaj będzie pasowało z firmy AS: - szczotki PX60 - pierścienie alternatora ASL9015 - regulator ARE3010 - łożyska 6303 oraz 6202 oczywiście...
Kolego,sądząc o co prosisz, mam przeczucie że sam sobie nie poradzisz. Sprawdź najpierw czy to na pewno alternator,jeśli tak to po co go wymieniać,łożyska to koszt około 30zł. Wymiana nie jest skomplikowana,ale lepiej żeby zrobił to ktoś kto wie o co chodzi,czyli mechanik. PS.POPRAW PISOWNIĘ!
witam/ czy ktoś wymieniał rolkę lub całe łożysko w alternatorze w silniku 1,6 102 KM? ile taka rolka wytrzymuje/ bo mnie chyba padła mając przebieg 37 tyś. czy to możliwe? jaki koszt? pzd. Darek/
https://as-pl.com/pl/u/TG11C027 Jak dasz radę wymontujesz sam regulator, ale z doświadczenia powiem, że nie warto - skończyła się bieżnia na wirniku tego alternatora i trzeba wymienić bieżnię+szczotki plus najczęściej też łożyska.
ale wysiada łozysko?? czy moze wirnik cofa sie do tyłu bo brakuje mu jakiegos dystansu od strony szczotek.a wirnik dostałes orginał moze to jakies rzemiosło.
Wymiana bieżni(ślizgów) jest pełno filmów, sama wymiana szczotek już pomoże w uzyskaniu większego napięcia, wiem bo sam tak miałem. Pisałem już wcześniej żeby od razu wymienić w kupionym alternatorze szczotki i sprawdzić stan bieżni i ewentualnie łożyska. https://www.youtube.com/watch?v=bHal0gu9... https://www.youtube.com/watch?v=NP7SjinZ...
Problem rozwiązany. Zapieczone łożysko od alternatora który rozszarpał pasek PK i rozrząd go siorpną po czym przeskoczył o jeden ząbek :/ wymiana dwóch pasków, łożysko alternatora + uszczelnianie pompy wtryskowej (ciekła) koszt 750 zł :/
Ostatnia regeneracja była 80tys temu. Jakieś 3 lata temu. Niemożliwe żeby po trzech latach tak pierścień wyglądał. Może tylko był papierem potraktowany. Chyba że trzy lata pracy non-stop. :-). Ostatnio jak wymieniałem, to było auto z 2007 roku z przebiegiem grubo ponad 1200000km(ciężarowe Volvo z oryginalnym alternatorem i trzecim kompletem szczotek...
Silnik najlepiej oddać do zakładu regeneracji alternatorów i rozruszników na wymianę łożysk właśnie przez wzgląd na kółko pasowe wirnika. W domowych warunkach można tylko uszkodzić silnik w przeciwieństwie do naprawy łożysk bębna. W pełni się z kolegą zgadzam kolego (at)elektryku5. Przed wszystkim autor tematu musi ustalić czy przyczyną hałasu jest...
Wskazuje na jakąś usterkę altka lub reglera. Bo jak juz wiesz w tym aucie alternator odpowiada za ładowanie i generowanie impulsów do obrotomierza. czyli kłania sie przegląd alternatora. Na począątek standard: szczotki, regulator. Potem diody, uzwojenia. Przy rozbieraniu alternatora poleciłbym wymianę łożysk (ile lat to już chodzi?).
Witam wszystkich Potrzebuję pomocy odnośnie alternatora do Renault Modus 1.2 benzyna https://obrazki.elektroda.pl/7374535200_... Mam problem tego typu i już rozsypał mi się fizycznie łożysko i komutator zamówiłem po regeneracji inny egzemplarz, okazało się, że, błędnie przysłali mi o innych numerach i po założeniu nie kontaktuje się...
Kumutator regenerowałem na bez wyjmowania altka. Też dużo operacji robię na "otwartym sercu", ale żeby wymienić pierścienie to chyba zmyślasz. -ściągnąć łożysko z wału -trzeba umiejętnie ściągnąć stare pierścienie -umiejętnie zniszczyć stary klej przy podstawie -delikatnie rozłączyć uzwojenie wirnika od pierścieni -oczyścić wałek i równomiernie nabić...
Przyczyną okazał się nowy napinacz. Wymiana na gwarancji. Po drugim ściąganiu paska od alternatora doszło jeszcze po miesiącu do dziwnych odgłosów - regeneracja alternatora - łożyska.
Wielkie dzięki jutro zabieram się za wymianę
Pod warunkiem, że to nie piszczy pasek to wymiana łożysk jest sprawą mechaniczną.
Wymień regulator napięcia, dodatkowo jeśli chcesz możesz zrobić przegląd alternatora szczotek łożysk raczej zalecam to bo będziesz miał wszystko sprawdzone od razu co do zawieszania szczotek jak się zawiesza to nie będzie wcale ładował bo się nie wzbudzi.
Wszystko zależy jakiego producenta masz alternator. Kiedyś też wymianiałem i bez tej informacji nikt nie dobierze. Finalnie okazało się że jest pęknięta obudowa i zamiast łożysk wymiana całego altka.
Jakieś 20 tyś km temu wymieniałem pasek alternatora Więc rozumiem, że wymiana paska jest równoznaczna z regeneracją łożyska, tak? Co ma wymiana paska do jego stanu? A teraz doszło ci kolejne 20 kkm. I że przez ten czas łożysko nie miało prawa dokonać żywota, bo 20 kkm temu mechanik powiedział, że jest ok? Zdejmij pasek, zakręć alternatorem i słuchaj....
Wymian łożysk pomogło.
wymiana łożysk kosztuje zazwyczaj tyle co wymiana regulatora.
Jak już rozebrałem cały alternator zrobiłem pełną regenerację (przetoczenie ślizgów, wymiana diod do wzbudzenia, wymiana łożysk) i problem rozwiązany. Niechciałem ryzykować kolejnego wyjmowanie alternatora z samochodu :-). Wszystkim dziękuję za pomoc. Mam nadzieję że troszkę po takiej regeneracji jeszcze podziała ;-). Pozdrawiam.
Żarówki nowe założyłem. Dziś wezmę się za wymianę łożysk na alternatorze, bo już huczą i przy okazji sprawdzę napięcie na zegarach. Powinno być 12v czy mniejsze?
Panowie trafiliście. Przewód idący z alternatora na rozrusznik zgnił i nie było przejścia. Dodatkowo czeka mnie wymiana alternatora gdyż po demontażu okazało się że pęknięte jest łożysko. Dziękuje za pomoc.
Jest jeszcze coś takiego jak łożyska w alternatorze lubią sie przycierać.
Dzisiaj po testach wyszło za niskie ładowanie alternatora, demontuje naprawiam i zobaczy co dalej. To też może być przyczyna tej "choinki" komunikatów. Czy możesz jeszcze podpowiedzieĆ gdzie jest i za co odpowiada CAN 1939? Dodano po 3 niestety, alternator naprawiony (wymiana regulatora i łożysk), ale błedy te same
Pamiętasz może na jaką śrubę jest ten korek? Pomogło by to w lokalizacji :-) PS. Jak zdejme lewe koło to będzie dobry dostęp?
jeżeli masz ściągacz z z małymi lekko zakrzywionymi łapkami nie będziesz miał większego problemu z wymianą ,druty od stojanu należy odlutować i odgiąć reszta sama wyjdzie , z przodu alternatora musisz tak podłożyć ściągacz żeby wszedł za obudowe ,łożysko ściągasz razem z przednią obudową do tylnego jest swobodny dostęp przy okazji sprawdż szczotki potrafią...
czy 90zł za wymianę układu prostowniczego i łożysk w alternatorze to dużo?[sama robocizna]pół godziny roboty
Stetoskop i osłuchać silnik. Trafiłem raz na łożyska alternatora do a-klasy które po pół roku wyły gorzej jak przed wymianą.
Napotkałem na problem, alternator "regenerował" elektryk. Wymiana łożysk, ślizgów, szczotek w regulatorze. Ponoć robił pomiary chociaż nie widać w jego garażu czegokolwiek czym mógłby go "pokręcić" Alternator VW Sharan, Ford Galaxy 150A BOSCH. Cos z nim jest jednak nie tak, po podaniu napięcia na wzbudzenie zaczyna ładować 18V, czuć drżenie całego alternatora...
Alternator 1.5 roku temu był regenerowany, tzn. wymienione łożyska (niepotrzebnie, bo nic to nie polepszyło) oraz szczotki (niepotrzebnie, bo tamte były OK) oraz sprawdzany regulator napięcia. Przez półtorej roku to można i z 60tys km nakręcić .Poza tym głośna praca mogła wynikąć z typowej fiatowskiej usterki tzn pękniętej obudowy alternatora a na...
Założyłem kiedyś koło ze sprzęgłem i powiem, że kultura pracy paska PK się poprawiła / furkot się zmniejszył/. Klekot często pochodzi od zużytych tulejek w amortyzatorze „kiwaczka”, co w następstwie wybija łożysko na jego osi i jazgocze to wszystko.
Przed wymianą też tak szarpało paskiem i było piszczenie, rolki wymienione, koło pasowe wału nowe Ina, napinacz nowy, pasek nowy i nadal to samo. Wszystko wskazuje na to, że silnik napędza pasek, ale tak jakby go blokowało na alternatorze i zaczyna nim szarpać. Łożyska w alternatorze wymienione. Dodano po 1 Alternator może stawiać opór i dawać taki...
Wymiana łożysk w alternatorze nie zaszkodzi ale tego problemu nie rozwiąże. Zastanawiam się czy to sam pasek nie generuje tego dźwięku ? Może są paski producentów które tego nie robią a inne jednak tak mają . Silnik PD jest specyficzny bo tam pasek napędza nie tylko zawory ale też pompowtryskiwacze i może stąd są te rezonujące dźwięki ?
Odłączając pracujący alternator można go uszkodzić. W tych autach niejednokrotnie spotkałem się z uszkodzeniami alternatorów spowodowanymi wyciekami z pompy wspomagania. Wtedy niestety jedyne co się opłąca to wymiana alternatora na drugi.
Dziękuję za odpowiedź. Długo trwało zanim poszła odpowiedź. Na przełomie roku padł ostatecznie alternator wodny. Auto uceglone. Zamówiłem używany od scenica(150A, napis na regulatorze czy też alternatorze, nie pamiętam). Poszedł do przeglądu- wymiana łożysk, regulatora na pasujący od Especa(nie zgadzało się gniazdo wzbudzenia, czy jakoś tak). Zrobione...
Jak chcecie mieć ładowanie na niskich obrotach to zmniejszcie koło pasowe alternatora. Tak jak najbardziej polecam ale wymianę łożysk po tygodniu przy jeździe z tym patentem
To jest z ruskiego sklepu z tego linku a samochody to: ВАЗ 2108, 2109 и czyli inaczej WAZ-y mogą być trudności z ew. wymianą łożyska; regler też jakiś dziwny.
Witam, jestem już po naprawie. Po przeczytaniu opinii od kupców tych używanych alternatorów postanowiłem dać ten mój do znajomego dobrego elektromechanika, Faktycznie stojan starty, obudowa pęknięta, przednie łożysko do wymiany, przy okazji wymiana szczotek. Naprawa z częściami razem 300 zł. Jest to mobilizacja do założenia osłon silnika od dołu i od...
Alternator trzyma się na śrubie u góry od regulacji naciągu i na tej na dole. Naciągać najlepiej delikatnie jakimś drewnianym ewentualnie metalowym "drągiem" delikatnie go napinając (ktoś w tym czasie dokręci górną śrubę na napinaczu). Nie robić tego na "chama" i ile pójdzie bo posypie się pasek albo łożyska.
Już na oko widać. Jeżeli tego nie dostrzegasz, to zainteresuj problemem kogoś, kto tą różnicę zna. Widzisz drogi przyjacielu, wymiana łożysk to już nie taka prosta sprawa.
A może ten silnik na odśrodkowy łącznik rozruchowy który jest ciągle zwarty? Przy zwartym wyłączniku oðsrodkowym, za niedługi czas (minuta -dwie) uzwojenie rozruchowe spali się. A jak to rozpoznać, zmierzyć że oba uzwojenia pracują razem? Albo jak wygląda ten wyłącznik odśrodkowy i gdzie się mogę go spodziewać. Silników nigdy nie robiłem (jak...
Czeka Cię wymiana pierścieni ślizgowych, łożysk i ewentualnie szczotek. Cena którą podał kolega to raczej kompletnej usługi w zakładzie, same części ok. 50 zł. Moim zdaniem lepiej go naprawić niż kupować chinola.
Od jakiegoś czasu słychać wewnątrz samochodu dziwne odgłosy z komory silnika po stronie pasażera słyszalne kiedy auto jest na wolnych obrotach(po dodaniu gazu dźwięki zacierają się ze sobą i trudno powiedzieć). Dzisiaj odwiedziłem mechanika i ten stwierdził, że stojan jest na wykończeniu te alternatory tak mają(liczyłem na wymianę łożyska) ale można...
Wymiana wirnika.Kup używke boscha wymień łożyska,ew.pierścienie,szczotki i dzida.
Zrobiłem już kosztorys tj remont tego alternatora to ok 400zł (wymiana uzwojenia a przy okazji jak robic to porządnie - łożysko, komutator) kupno używanego 250 zł ale kupuje się kota w worku i nie wiadomo czy nie będzie w takim stanie jak ten mój, nowy regenerowany alternator z gwarancją na 6msc 550zł i na tą opcje się zdecydowałem. Dziękuje za pomoc...
Tarcze zbędny wydatek - swoje przetoczyłem (OM), oczywiście mierząc grubość. Klocki grubsze (istnieją takie). W tym tygodniu wymienione świece żarowe. A teraz Twoje auto: tarcze - niepotrzebny wydatek, klocki tak, wtryski - po co? Pojechać, sprawdzić na komputer, a potem do wtryskowca żeby wiedział co robić, a nie wymieniać wszystko( a może się uda,...
Rozbierz zobacz- jesli się opłaca kup łożyska i szczotki i będziesz miał spokuj.
Ponieważ z ekonomicznego punktu widzenia mieli rację. Jak wspominałem padł mi alternator. Tak koledzy mieliście rację padła jedna dioda w mostku. Postanowiłem alternator oddać fachowcowi. Wcześniej się dowiadywałem ile kosztuje używany na szrotach cena ok 150z. Ja za regenerację zapłaciłem 270 zł gdzie zażyczyłem sobie wymianę łożysk, mostka, szczotek...
Cześć! Postanowiłem zregenerować alternator od Golfa IV (brak ładowania, altek Bosch 0124325003), pierścienie ślizgowe z koleinami jak na krajówkach. Poradziłem sobie z wymianą łożysk itp., założyłem nowe pierścienie ślizgowe (na które wszyscy mówią komutator), dolutowałem je do wirnika i właśnie to dolutowanie zaczęło mnie psychicznie męczyć. Zrobiłem...
Jak masz jakiś europejski alternator, demontujesz go, demontujesz regulator, dobierasz szczotki, lutujesz, składasz i gotowe. Zamiast wymieniać szczotki można wymienić kompletny regulator. Jak masz alternator japoński, demontujesz go, rozpoławiasz, wymieniasz szczotki, składasz, wyjmujesz drut zabezpieczający szczotki i montujesz do auta. Przy okazji...
mam nissana 2004r dci 90tys km(renault) i jadac autostradą zatarł mi sie (jak sie okazało) alternator. trzeszczał juz od 200km i nie wiedziałem co to. potem jak poleciał biały dym od rozgrzanego paska który po chwili zerwał sie domyśliłem sie ze to alternator. wcześniej myślałem ze to sprężarka klimatyzacji. Ledwo dojechałem do granic miasta wtedy auto...
Alternator po remoncie (wymiana regulatora ze szczotkami, pierścień, łożyska) na maszynie pokazywał 14,5V. Po zamontowaniu w samochodzie miernik pokazuje zaraz po uruchomieniu 14V, po włączeniu świateł napięcie spada do 13,7V, dalej naciskam stop, włączam przeciwmgielne i nawiew to napięcie spada do 12V. Jaka może być przyczyna? Czy jak dam dodatkowy...
Dzięki za przypomnienie aby były typu zamkniętego, jak uda mi się ta operacja to napisze ,napewno jakieś wskazówki dla innych którzy mają w planie taką wymianę się przydadzą. Pozdrawiam i Życzę Wesołych Świąt.
Dzięki! Najważniejsze, że w tym typie się to robi. Narzędzia mam, łożyska np. w alternatorze, wymieniam, kupić też wiem jak. Naprawa we własnym zakresie wskazana. Jutro demontuję. Jeszcze raz dziękuję za wsparcie. pozdrawiam lublex
Alternator nie ładował dobrze aku, wymiana łożysk i regulatora napięcia, i musze dolać wody i podładować akumulator. Mam silnik 1.8 RP 1990 - słychać już łożyska w pompie wspomagania i pompie wodnej. Czy można wymienić same łożyska czy całe pompy ? Jakie to są koszty mniej więcej ? Czy można jeździć bez obawy z takimi pompami ? Druga sprawa to elektryczne...
W ekstremalnych wypadkach można przeciąć pasek i wyjąć. Tu jest chyba pompa wody na rozrządzie ,wiec ok. W taki sposób dojechać do mechanika przy wyjęciu alternatora i tak pasek trzeba zrzucić i jak jest stary to tym bardziej należy mu się wymiana. Z katalogu pasek 6pk1690 jakieś 50 pln. Raz tak robiłem w multipli 1.6 16V jak alternator stanął dęba...
A tak dla zabawy, wiecie ile kosztuje nowy alternator w IC? 1250zł! Chory kraj. Co ma do tego kraj? To nie kraj ustala te ceny. Tak się składa, że trochę udzielam się na fiatforum - zanim następny raz ponarzekasz na swój kraj, zorientuj się ile kosztują choćby drobne naprawy w UK, albo lepiej - ile kosztują tam obowiązkowe opłaty, jak np. ich odpowiednik...
Mój oryginalny regulator był całkowicie uszkodzony alternator wogule nie ładował a przed uszkodzeniem było jakieś 13,80V i to na nieobciążonym :-(. Wymiana regulatora pomogła napięcie jest nie co lepsze 14,37V lecz tak jak pisałem przygasają światła :-(. Sama wymiana komutatora wiem jest prosta lecz nie mam jak zdjąć łożyska...
„Bendiks” to wcale nie jest mała firma. Rolka nie jest tania i dlatego nie dają gwarancji na takie, które są miernej jakości. Poza tym słyszałeś kiedyś o uznaniu gwarancji na łożysko? Nawet jak jest dawana, to czysta fikcja. Rolkę zakłada się zbliżoną jakością do oryginału, to daje cień gwarancji na święty spokój.
(at)piachu1994 dobrze radzi. Mam stały kontakt z firmami które "regenerują" alternatory i rozruszniki. Wszędzie jest tak samo. Szkiełkowanie, piaskowanie, nowe łożyska i szczotki (ale i to nie zawsze). Ile to razy widziałem jak piaskują razem z mostkiem i regulatorem. Ta firma widzę też bardzo "łuczciwo", jeżeli to co najdroższe będzie sprawne czyli...
okazało się że pompa od wspomagania jest dobra, padło koło pasowe na wale i rolka ze sprzegiełkiem na alternatorze, tak przenosiło dzwięk, po wymianie rolki i koła objawy ustąpiły
ja sądzę że raczej tylko regulator padł używka wiąże się z reguły z wymianą łożysk a w tego typu alternatorze i komutator szybko się zużywa więc to pewnie też do wymiany szczotki w zależności od typu regulatora itd. czasem lepiej zainwestować i zrobić to co się posiada bo wiemy co jest w środku a nikt na złomie nie pozwoli zajrzeć do używki a problem...
Chyba najlepszym wyborem będzie kupno nowego alternatora. Obecny alternator był dwa lata temu w rękach dobrego elektryka, miał w nim wymienić łożysko, niestety nie dało rady rozkręcić alternatora. Alternator był na imadle i trzeb było coś tam wybić, niestety nie szło, zaczęło pękać aluminium dlatego wymiana łożysk do skutku nie doszła. Teraz tak wymiana...
(at)andrzej20001 Sprawa jest bardziej skomplikowana troszkę. Auto to Fiat Freemont 2.0 Multijet. Zginęło ładowanie, więc wyjąłem alternator, okazało się, że poprzedni właściciel samochodu założył chińczyka. Nie widziałem sensu tego regeneracji, kupiłem więc używany oryginał, sprzedający mówił, że u siebie założył zamiennik, a ten oryginał oddał do firmy...
(at)goldwinger Wyjmując wtyk praktycznie wyłączyłem alternator więc obstawiasz, że obciążony alternator potrafi robić taki bałągan? Tylko nie wiem co tam można robić naftą :) ja znam tylko wymianę łożysk i regulatora (ew. szczotek) i to najczęściej jest nazywane "regeneracja".
25 tys., to nie jest dużo, teoretycznie powinny wytrzymać około 100 tys. km. ale to tylko teoria, zdarza się że padną dużo szybciej (np. przez owalne pierścienie, wybite łożyska lub zacinanie w oprawie)
łożyska by huczały. a wymiana możliwa we własnym zakresie (łożyska 2 szt.) ściągacz mile widziany ale na upartego da radę i bez tego (ale trzeba umieć)
wymiana łożysko alternator alternator łożysko łożysko alternator
zdalny konfiguracja router regulacja napięcia prostownika przebieg samochodu
bezpiecznik tablicy rejestracyjnej 55pus płyta
Adres serwisu Kompernass w Polsce - Lidl, Aldi Sterownik MN3329BK.ZIP do gamepada Msonic Vakoss MN3329BK – instalacja, wibracje, Windows 10/11