Aż jedno łożysko? To jak się sypnie drugie, to znów będziesz rozbierać? Gratuluję "oszczędności". Alternator to coś więcej niż ŁOŻYSKO i szczotki. Po co podajesz maile i gadulce? To forum publiczne i publicznie się tutaj odpowiada.
Co do pierścieni i szczotek, to fakt, że są nowe, może powodować, że wirnik kręci się tak sobie? Tzn. przed naprawą chodził na prawdę luźno. Opukaj lekko obudowę wzdłuż osi. Ściągnąłeś ją śrubami i teraz jest napięta. Jak lekko pouderzasz, to łożysko się przesunie i nie będzie prężyć.
W tych alternatorach łożyska rzadko kiedy padają. Sprawdź osadzenie wału na łożysku oraz osadzenie samego łożyska. W poniedziałek miałem "reklamację" na wyjący alternator w pandzie (miesiąc temu naprawa + wymiana łożysk). Jak się okazało wirnik był chu..wo wykonany, łożysko chodziło po nim jak chciało. Co do oznaczeń C3 - łożysko z powiększonym luzem...
Alternator ma nr 0124515010 i 028903028E a wcześniej ktoś poruszał temat 028903028E 90A i czy to jest to samo chodzi i łożyska? Kolego Alternator 0124515010 to 028903028E 120A. Natomiast 90A ma 028903028D, ale łożyska mają takie same. Gdyby było luźne to łożysko od szczotek to mógłbyś zastosować KOYO 6003/4 YD2RMXC3(2RS), ma ono wymiary 16,95 x 35...
Gniazdo łożyska nic nie izoluje . Trzyma łożysko elastycznie w całości. Stojan jest zbyt ciasno pasowany w aluminiowej obudowie. , Korozja elektrochemiczna powoduje spuchnięcie stojana i w konsekwencji pęknięcie obudowy i nast. zwarcie.
Przypomnę, że chodzi tylko o podanie prostej wartości odchyłki- czy dopuszczalną odchyłką od osi pracy paska 6 pk jest wartość +-0,05mm czy +-0,1mm. Większa raczej nie wchodzi w grę w silniku spalinowym. Wydawało mi się , że konstruktor wie takie rzeczy, ale jak widać pan tego nie wie, bo pomimo, że w pierwszym poście zadałam proste pytanie, to pan...
też miałem krótkotrwałe objawy piszczenia paska ,szczególnie po odpaleniu samochodu . Myślałem że to zużyte koła pasowe i nic z tym nie robiłem ,tylko wymiana raz paska .Po pół roku sprawa się wyjaśniła ,zatarte tylne łożysko alternatora ( powrót do domu na holu ).Sam wirnik alternatora też nieźle ucierpiał ,nadawał się tylko do wymiany.
Pomiary które zrobiłeś świadczą o tym, że alternator działa prawidłowo. Świst jest efektem obciążenia go odbiornikami. Gdy kręci się na luźno bez obciążenia to nie wyje. Może to być łożysko przy rolce od paska. Pierwsza sprawa to musisz dokładnie wysłuchać który element wyje. Druga to jak nic się nie nagrzewa ponad normę, to bym tak zostawił i obserwował...
Witam. Posiadam Toyotę Yaris II, benzyna 1.0 z 2007r., która niedawno zaczęła wydawać niepokojące dźwięki z komory silnika - obecnie jest to już wyraźnie słyszalne i trzeba coś z tym zrobić. Obstawiam, że padło łożysko alternatora ale może bardziej doświadczeni koledzy się zechcą wypowiedzieć (nagranie dźwięku silnika w załączniku). Czy wymiana łożyska...
A łożysko nie wygniotło sobie ścieżki na czopie wirnika alternatora? Swoją drogą nakrętka powinna tam być solidnie dokręcona, najlepiej przy wyjętym alternatorze.
shegipl - wczoraj zsunąłem pasek - rolkę wymieniałem ze 3 miesiące temu więc cicho, alternator i łożysko alternatora dość cicho bez luzów, koło klimy nieco głośniej z delikatnym luzem - wszystko w "akceptowalnym" zakresie bez przycięć. Aktualnie z zaparkowanego pojazdu nie sączy się płyn a stan w zbiorniczku jest na stałym poziomie. Zastanawiam się...
Witam, pacjent alternator Fabia, dziś wymieniłem łożysko tylne, wszystko chodzi OK, ale jest problem, bo jak podpinam przewód ten cienki, chyba od wzbudzenia, to blokuje alternator i wtedy oczywiście nie można uruchomić silnika, kurcze przed wymianą było OK, co się mogło stać? Ma ktoś jakiś pomysł? Pozdrawiam
Dokładnie, nie ma tu na alternatorze sprzęgła, jest koło stałe pasowe. Nic nie uszkodził przed zdjęciem alternatora, tak samo się działo, szarpanie paskiem pisk, itp. A stało się tak po uszkodzeniu koła pasowego i wymianie na nowe koło pasowe wału Ina, wymieniłem jak wyżej pisałem rolki, napinacz, pompę wspomagania i dalej to samo. Rozebrałem alternator,...
Czasem przy składaniu coś małego podejdzie pod łożysko i w miarę skręcania przekasza. Zwykle w trakcie składania obijam trzonkiem młotka wystające końce osi i sprawdzam. Musi się obracać zupełnie lekko bo później nie czy ale kiedy będzie problem.
Ja to sobie tego nie mogę wyobrazić. Alternator nie jest taki mały plus silnik i kilogramów i wielkości przybywa. Gdzie to wszystko pomieścić. Do tego kondensator wielkości alternatora ;) i trzeba przyczepkę do tego. ;) . Zakupiłem łożysko igiełkowe nowe, założyłem i luz zniknął ale dźwięk i tak pozostał. To coś innego musi być tylko co. Czy na wale...
W FSO Lanosie 1,6/16 DOHC w okresie letnim, po wielogodzinnej jeździe lub krótkotrwałej jeździe podczas upału, chwilowo migocze lampka "check engine". Nie ma wypadania zapłonów (wcześniej, przy zapieczeniu pierścieni tłokowych zgarniających, jednocześnie rejestrował się błąd wypadania zapłonów; po wymianie pierścieni problem picie oleju i wypadania...
Witam wszystkich,Peugeot 308 II, rok 2015,silnik 1,6, jest alternator Valeo, o nr 9678048880.Słychać wyraźnie głośny szum przez kilka sekund po wyłączeniu silnika, więc sądzę że to łożysko alternatora, bo wolne koło chyba nie wywoływałoby takiego szumu.Ponieważ wymiana łożysk w Valeo wiąże się z koniecznością rozlutowania stojana, postanowiłem kupić...
Póki co został zamówiony nowy regulator napięcia (Bosch). To sobie jeszcze zamów pierścienie ślizgowe wirnika (oraz łożysko tylne) bo znając te alternatory już są starte
Panowie ktoś pomoże. Założyłem nowy (używany) regulator i chce wzbudzić alternator do ładowania jak mam bo podłączyć chce sprawdzić na zewnątrz auta. Do alternatora idzie B+ główny przewód lądowania oraz mała kostka na której jest napięcie względem masy 10.8 V co jest dla mnie dziwne co to za napięcie i skąd czyżby to jakiś zewnętrzny regulator napięcia...
Czyli kolega ma słabszy silnik i alternator nie 100A. Powodzenia we wnerwiającym składaniu alternatora. Lubi też obrobić gniazdo na łożysko- warto sprawdzić i założyć na kleju do łożysk. Silnik 2,0 d4d 126KM, a alternator teoretycznie ma 100A choć bezpiecznik ładowania ma 140A. Łożysko od strony mostka siedziało dosyć twardo w obudowie. Nie wiem jak...
Witam wszystkich, naprawiał ktoś może alternator w tym modelu? Opisze objawy. Jak silnik chodzi jest ogromny, głośny nawet pisk. Nie wiem czy jest to łożysko na tym kole co jest przy alternatorze czy w alternatorze jest jakieś łożysko czy można tam wymienić tylko szczotki. A może macie też schemat alternatora. Dzięki i pozdrawiam
Właśnie miałem słabe ładowanie aku i miałem to robić bo chciałem przy wymianie rozrządu zrobić alternator i łożysko klimy jutro może spróbuję ściągnąć pasek osprzetu i się przejechać może coś da
witam łożysko skf z czujnikiem nie do kupienia na chwile obecna ostatnio pytałem w zeszłym roku pierścień magnetyczny jest w całości po obwodzie taki sam czyli równe przerwy nie widzę sensu żeby mial byc w danym miejscu ja obstawiam na uszkodzona elektronika alternatora pod katem rozruchu alternator valeo ist 180 A ? w moim przy rozruchu zaczyna kręcić...
Mam opla astre classic 1.6 94r. Z alternatora wydaja sie jakie piski pewnie lozyska .Wymienial ktos moze juz kiedys lozyska w alternatorze jest to Delco Remy 2000 no i ile jest tam tych lozysk.Jak ktos wie to prosze o podpowiedz jakie to maja byc lozyska bo jak rozbiore alternator to juz bede uziemiony
Już kiedyś się zastanawiałem nad taka konstrukcją, ale ZREZYGNOWAŁEM Z BARDZO PROSTEJ PRZYCZYNY - podstawowej wada tego typu (od kosiarki) silnika, to sposób montażu. Silnik musi mieć wał ustawiony pionowo :(. Takie położenie niestety komplikuje trochę układ, bo łożyska alternatorów nie są przystosowane do takiej pracy . Nie każdy alternator wytrzyma...
Zakrec po kolei wszystkimi kołami. Najczęsciej pada rolka alternator i łożysko klimy
Chodzi o to, że to był szczegół totalny (czy jest jeden, czy dwa punkty masowe), to się ogarnia na bieżąco jak już przyjdzie nowy regulator, nie ma co wstawiać obrazków na forum. To nie konkurs wiedzy. Naprawiajcie sobie (kto jak potrafi). PS Nie było mnie tu jakieś 10+ lat. Kiedyś "fachowcy" z Elektrody mnie zagryźli, jak pytałem o łożysko alternatora...
Witam wszystkich! Mam taki problem toledo 2 - 1.9 tdi 110 cv że stuka coś przy silniku na wolnych obrotach ,są to stuki wibracyjne i znikło ładowanie,zdjołem pasek osprzętu sprawdziłem alternator jest ok.odpaliłem bez paska i to samo dodaje gazu i po zejściu na wolna ok 5 - 10 sekund stuka i wibruje autem,założyłem pasek spowrotem i jest to samo ,napinacz...
Może być dużo przyczyn i nikt tego nie napisze bez dodatkowych informacji. - łożysko alternatora - łożysko sprężarki klimatyzacji - wirnik turbosprężarki - napinacz paska klinowego wielorowkowego lub coś w silniku...
Jeżeli to nie sam pasek się ślizga, to prawdopodobnie łożysko napinacza.
Łożyska pyłoszczelne DDU czy 2RS spokojnie przeżywają szczotki i pierścienie ślizgowe. Zakładasz zużyte szroty, to i pierścienie i szczotki się szybko kończą. W traktorze alternator kręci się co najmniej 2-3 razy wolniej, niż w aucie. Więc i szczotki i pierścienie się aż tak szybko nie zużywają. Nawet pomimo zapylonego środowiska. Za to łożyska, w...
Mam jeszcze pytanie czy napędzając tą pompę paskiem który napędza alternator i pompę wody nie będzie skutków ubocznych typu siądzie łożysko w alternatorze czy pompie wody? Ponieważ pompa wspomagania musi chyba mieć pasek naciągnięty dość mocno?
Czasami nie warto iść na skróty, jeżeli będzie alternator firmy magneti marelii to proszę uważać na tylnie łożysko nie jest ono standardowe.
Witam. W alternatorze szumi mi łożysko - trzeba wymienić. Nie wiem tylko jaki jest typ tego łożyska. Najlepiej rozebrać alternator i pojechać z wyciągniętymi łożyskami do sklepu - tylko jak wtedy jechać? Może ktoś będzie wiedzial jakie jest typ łożysk w alternatorze. Oto jego dane -> Bosh 14V 34/90A. 026 903 015B (nr katalogowy). Można kupić w serwisie...
Wiem że alternator ma mało wspólnego ze wspomaganiem ale życie weryfikuje takie przypadki. Luźny pasek przy suchym, uszkodzonym łożysku alternatora daje właśnie taki efekt. Oczywiście łożysko pompy wspomagania też jest do weryfikacji ale to już chyba normalne.
Witam mam passata b4 z silnikiem 1.8 90 KM ABS i ostatnio zaczął piszczeć alternator. Pisk dochodzi z tyłu, tak jakby spod tego plastiku. Obstawiam łożysko i chciałbym już wymienić oba tylko potrzebuję ich rozmiary ponieważ wolałbym kupić i wymienić niż rozbierać, jeździć, kupować i dopiero składać. Alternator Valeo 70A, spisałem nry: Valeo 14V 70A,...
Witam mam taki problem w astrze F 1992rok silnik 44kw 60KM 1.4 benzyna Problem wygląda tak odpalam auto dziwnie coś tyrkota jakby koło rozrządu, ale to chyba nie rozrząd bo wymieniony 5tys temu. Po chwili dotykam alternator i robi się gorący czy to może być zacierające się łożysko w nim? Może wydawać taki dźwięk a za tym idzie to że się grzeje??
Witam mam pewien problem coś mi pstryka od strony rozrządu na ciepłym silniku bo rano tego jak jade nie słychać jeden gada że to pasek albo łożysko w alternatorze to jeszcze pół biedy 2 zaś gada ze to od rozrządu . a ja znów stawiam na alternator ale ktoś coś może mi powiedzieć takie pstrykanie jakby się plastik o plastik odzierał ale słychać to od...
Alternator jest na takim jakby przedłużeniu i tam lubi się łożysko posypać. Tak czy owak alternator do demontażu.
Problem rozwiązany łożysko na alternatorze i rolka napinająca pasek. Wymiana alternatora z polo 1,4 tdi 2009r
Witam... Bardzo proszę o pomoc wysiadł mi alternator a dokładnie łożyska ale zanim rozbiorę chciał bym kupić łożyska ale nie mogę znaleźć ich symbolu. Jeśli ktoś wie jakie to łożyska to bardzo proszę o odpowiedź. Z góry dziękuje
Poszukuję wykazu numerów części z katalogu BOSCH dla alternatora BOSCH 0.123.100.002 Alternator używany w samochodzie OPEL CORSA 1.2, rocznik 1993-2000 Konkretnie najbardziej zależy mi na numerze części łożyska głównego alternatora. Znalazłem w internecie - Łożysko główne, alternator (1 125 823 097), ale ten numer jest nieprawidłowy, bo katalogu BOSCH...
Mam klucz elektryczny. Tym nie dam rady odkręcić. Sprawdziłem. Ale całkiem fajnie napędzi alternator i mogę go sprawdzić. Generalnie nie sprawdzałem, bo najpierw ładowanie było do 18 V, potem było normalne. Sytuacja pojawiła się kilkukrotnie. Potem nagle przestało ładować. Ledwie dojechałem do parkingu. Z wszelkich objawów wynikało, że alternator zakończył...
Mam problem ze złożeniem tego alternatora. Rozłożyłem aby wymienić to małe łożysko za wirnikiem koło szczotek bo piszczał podczas jazdy. Wymieniłem złożyłem ponownie - piszczenie ustało ale brak ładowania. Patrząc na rozłożony alternator wydaje mi się że pewnie że złożyłem stojan. Ktoś może mi powiedzieć do czego mają stykac te 3 wystające druty? numery...
Podobno przy skręcaniu głośniejszy metaliczne dźwięki dochodzące z alternatora są spowodowane większym obciążeniem właśnie samego alternatora. Podczas skręcania kierownicą pompki od układu wspomagającego kierownicę tłoczą olej i dodatkowo obciążają alternator, który automatycznie szybciej się kręci więc łożysko bardziej hałasuje. Dodano po 6 Wydaje...
Witam Vivaro 2015r 1,6 w aucie rozleciało się łożysko w alternatorze w mak ,alternator założony nowy o tych samych numerach,pozostają dwa błędy których nie da się wykasować błąd ładowania alternator,błąd systemu start stop.Ładowanie jest 14,2 V,gdzie szukać przyczyny ,wygląda jak by alternator nie był sterowany w blokach obciążenie alternatora 99% aku...
W LPG jest krokowy muszę ustawić pokrętłem na reduktorze czy tam parowniku nonstop mylą mi się te pojęcia i ustawiam na bogatą mieszankę mam trzy pola z lewej zulte środek puste i z prawej czerwone jak ustawie prawidłowo LPG sonda chodzi z lewej w prawo i skacze z pola na pole a na środku te puste pole zaświeca się na zielono i tak nabyć ustawione bo...
Witam, borykam się z problem prawdopodobnie alternatora firmy BOSCH w Hondzie Accord VI F18b2. Jakiś czas temu przestał całkowicie ładować, podczas normalnej jazdy wieczorem, nagle zaczęły słabnąć światła migać licznik wskazówki do zera a gdy zatrzymałem sie na skrzyżowaniu, silnik zgasł po uruchomieniu z kabli wszystko było w porządku po odpięciu i...
Witam Od paru dni zmagam się z problemami dotyczącymi alternatora, już prawie jest wszystko cacy pozostało mi dokupić łożysko do alternatora. Mówiąc szczerze nie mam pojęcia jakie ono ma być więc jeśli ktoś mógłby mnie oświecić - będe wdzięczny. Alternator Bosch 70 a 0123310019 Z góry dziękuje z odpowiedzi
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Napięcie na akumulatorze alternatorze vagu czy gnieździe zapalniczki niemalże identyczne co do setek volta. Jedynie vagowski woltomierz pokazuje lekkie herezje. Podwyższanie obrotów nie powodowało zmian napięcia. Alternator wymontowany i oddany do fachowca. Diagnoza regulator napięcia + wytarte koło pasowe. Dodatkowo...
Witam Jakie łożyska szczotki potrzebuję zakupić do alternatora ahga26 Mitsubishi a2 a5ta1091. Strasznie już hałasują, pasek już zaczął piszczeć chciał bym zakupić i od razu wymienić, a samochód potrzebuję na co dzień... W różnych sklepach forach znalazłem: Łożysko EU 6303 2RS 17/47X14 SZCZOTKI ALTERNATORA 140817AS Czy oba łożyska są takie same ? Dzięki...
Alternator Bosch, więc regulator napięcia również firmy BOSCH. Tylko i wyłącznie oryginał. Jak wyciągniesz alternator to koniecznie sprawdź diody prostownicze w nim - miałem przypadek, że "chińczyk) ubił mostek prostowniczy.
Opłacalność naprawy Magnetona mija się z celem. A to niby czemu? To dość trwałe alternatory były. Zdychały jedynie regulatory napięcia. No i zatarte tylne łożysko niszczyło obudowę. Więcej usterek chyba nie bywało. W miejsce oryginalnego alternatora trudno dopasować coś zamiennego, pasującego mechanicznie. Kiedyś PnP wlepiałem zelmotowskie altki z...
W końcu wyciągnąłem alternator bo łożysko wyło, nic na wirniku nie zobaczyłem, ale poprawiłem luty uzwojenia do ślizgów. narazie działa dobrze
Jak wszystkie urządzenia, można oczywiście zacząć od serwisu, niektórzy tak robią choćby z dalszym wyjazdem samochodem. Stawiasz na przegląd, wszystko "teoretycznie" w porządku, a jadąc 200 km zaciera się np. łożysko na napinaczu paska napędzającego alternator wspomaganie kierownicy itd. Mechanik nie słyszał głośniejszego łożyska, bo w szumie innych...
Coś musi hamować, tak bez powodu to się nie dzieje. Mało prawdopodobne, aby łożysko na rolce lub pompie wody. Alternator ma sprzęgiełko, ale nawet uszkodzone nic nie zrobi. Zostaje pompa wspomagania i sprężarka klimatyzacji.
Auto zaniedbane nie jest bardziej mocno doinwestowane wszystko robione na bieżąco nawet sam alternator ok. rok temu był regenerowany tylko ostatnio pękł mi wąż przez co rozlał się płyn i zaczęły się te cyrki (oczywiście wyczyściłem wszystko) pasek wydawał się naciągnięty dobrze zdjąłem alternator szczotki są jak nowe więc je wykluczam pasek profilaktycznie...
Łożysko alternatora do wymiany.
Witam.Idziesz dobrym krokiem podejrzewając alternator , ponieważ pod zwiększonym obciążeniem poślizguje się łożysko jednokierunkowe w kole pasowym alternatora i występuje specyficzne chrobotanie .Przetestuj czy nasila się po maksymalnym obciążeniu alternatora (światła dmuchawa na maxa, szyba grzana itp,Sprawdź też czy po zdjęciu paska koło pasowe nie...
Witam. Jeżeli jest to dzwiięk z alternatora to wymień łożysko od strony paska . Kup łozysko firmowe a nie Będziesz miał problemów. Pozdrawiam.
Witam kolegę mam podobny problem z Mondeo 2.0 TDCi. Już od dłuższego czasu takie szarpanie miało miejsce, wygląda to dokładnie tka jak napisałeś. Na wolnych obrotach silnik co jakiś czasz spada z obrotów i troch trzęsie kabiną. Myślałem początkowo że to wina paska wieloklinowego, więc wymieniłem na nowy razem z wszystkimi rolkami, trochę to uciszyło...
Najlepszy sposób na sprawdzenie rozrusznika czy kręci, to podpięcie go na krótko, pomijając elektromagnes. Trzeba wcześniej odkręcić od niego przewody zasilające idące z samochodu. Jeśli nie obróci, to trup. Najprawdopodobniej zatarte łożysko ślizgowe (wałek wirnika zardzewiał pod łożyskiem ślizgowym i je rozepchało, a to się zaklinowało), to może być...
To raz Robku. Po drugie do trachtóra nie pchał bym niczego co ma łożysko 6203 z przodu.
Problem rozwiązany. Za radą Kolegów, podmieniłem przepustnicę na drugą sprawdzoną. Błędy zniknęły, lecz w pracy silnika nie odczułem żadnych zmian. Wciąż czułem szarpanie i zaniżoną moc. Zacząłem podejrzewać że to wtryskiwacze. Problemem jednak okazał się alternator Denso. Ładowanie wynosiło maksymalnie 13,7V a czasami nie było go wcale (napięcie na...
W moim jest cała magneśnica (Wirnik) do wymiany gdyż od strony koła pasowego gdzie przychodzi łożysko 6302 oś magneśnicy w miejscu gdzie przychodzi łożysko zamiast 15mm ma 14,1mm przez co łożysko się w ogóle nie trzyma pozostaje tylko wymiana na nowy wirnik bo z tym się nic nie da zrobić
Czy rzeczywiście? W jaki sposób? Ale skoro zapłacono 813 PLN to już sporo podniesiona wartość samochodu. Chyba nie przeczytałeś dobrze. Suma 813zł to z przesłanej oferty na zakup nowego. Na razie do auta został zamontowany używany - choć nie na długo. Suma 130 to koszt zakupu regulatora oraz mostka. Więc wartość nie została podniesiona. Stojan zapewne...
Nie no oczywiście że moja wina i ja tego nie neguje. Założyłem go do ciągnika który ma inne mocowanie niż żuk i stąd ten efekt. Dlatego zmieniłem obudową na taką z dwoma uchwytami i teraz jest super prościutko. Natomiast nie ładuje. A alternator chyba 6 diodowy. 3 diody w obudowie i 3 diody w mostki. Z tego co patrzyłem na zdjęciach z grafiki google...
Właśnie wróciłem z warsztatu i co się okazuje... Napinacz paska i Alternator za jednym zamachem Ja to mam szczęście.... Oczywiście w alternatorze tylko słabe łożysko ale i tak trzeba wymienić cały.........
Jak sądzę, jako jedno łożysko podali ci 6003. Mimo, że podejdzie, to nie to łozysko. Za jakiś czas alternator zacznie stukać, później okaże się, że wybita ośka pod łozyskiem. A zresztą i tak ich sam nie wymienisz.
Wymiana czujnika nic nie dala. Zastanawiam sie czy powodem tych szarpan i falowan moze byc koło pasowe z tłumikiem drgań. Rozmyslam nad tym poniewaz pompa wody po 6tys juz siada oraz alternator juz slychac dosc mocno pracujace łożysko no i te drgania na karoserii czuc rowniez na pedale gazu a poduchy były wymieniane. Co sadzicie o tym? Znalazlem na...
Witam! Wiem, że podobne tematy były poruszane ale nie udało mi się znaleźć odpowiedzi na mój problem. Wymieniłem łożysko od alternatora, i po zainstalowaniu teoretycznie naprawionego alternatora przestał on ładować, po odpaleniu silnika nie zapala się kontrolka ładowania (chociaż akumulator jest już wydojony) oraz włącza się radio (samo, wcześniej tego...
Witam serdecznie forumowiczów. Rozebrałem swój alternator w Lanosie, gdyż hałasowały łożyska. Jednocześnie podczas wybijania łożyska od strony koła pasowego wypadł kołnierz, który był zaprasowany fabrycznie, aby łożysko trzymało się w gnieździe obudowy. Dlatego teraz nie wiem czy użytkowanie alternatora bez tego kołnierza będzie nadal bezpieczne? Bardzo...
Przecież to alternator konstrukcyjnie podobny do alternatora z BIS'a. Wirnik ten sam, regulator też. Tylne łożysko siedzi za pierscieniami; taki dziwny pomysł konstruktora.
A nie jest to BB1 3036?
Nie trzeba dawać magnesów na wirnik. Trzeba dodać uzwojenie wzbudzania nawet na 12V. W ciągniku T-25 Rosjanie zastosowali własnie alternator o konstrukcji silnika asynchronicznego. Na korpusie dekla gdzie znajduje się łożysko wąłu wirnika, dali uzwojenie wzbudzania wirnika. Srednica karkasu uzwojenia wzbudzania jest o około 1mm większa od średncy osi...
wentylator idzie razem z tym ,imbus 8 z drugiej strony pod alternatorem ale jak nie masz klucza do przytrzymania tego kola to masz prze..... :D i raczej trzeba wyciagnąc alternator potem bo nie wyjdzie, aha jak to łożysko w obudowie aluminiowej no to chyba ten cały wspornik sory już nie pamiętam ale przodu nie trzeba odsuwać
Witam! Od jakiegoś czasu alternator mi strasznie dzwonił. Napięcie na biegu jałowym przy włączonych odbiornikach prądu spadało poniżej 13V. było widać delikatne migotanie świateł (przy dużym poborze prądu). Okazało się, że łożysko jest wyrobione, i wirnik musiał uderzać o stojan. Wymieniłem łożysko w weekend. Wszystko złożyłem do kupy i już nie dzwoni....
Witam, mam następujący p roblem, p niesprawnego Fiata punto, poszły szczotki alternatora. Jak zabierałem się do wymuany, zauważyłem duży luz poziomy, kupiłem łożyska od razu, niestety, okazało się, że luz jest na samym wałku, tzn między wewnętrznym pierścieniem, a wałkiem - chodzi mi o łożysko od strony komutatora, do drugiego się jeszcze nie dostałem,...
Witam, Auto odpala od kopa, ciągnie równo i przyspiesza ładnie.. Ale mam powracający błąd P0340 przy wysokich obrotach 4000-5000. Czy ktoś wie jakim napięciem jest zasilany czujnik wału korbowego w tym aucie ? Po przekręceniu kluczyka przy pomiarze miernikiem cyfrowym gniazda złączki zasilającej czujnik wału korbowego(zdjęcie poniżej) na pinie 1(masa)...
WitaM. Na początek proszę o wyrozumiałosc. Korzystam z telefonu a tu nie jest tak przejrzyście i pewnie pomyliłem dział. Problem dotyczy ciągnika rolniczego, w którym alternatorem steruje komputer. Ciągnik stracił ładowanie po czym samo powróciło. Kolejnego dnia rozsypało się łożysko w alternatorze i zostało wymienione. Wszystko ok John Deere wyjeżdża...
Ale jeśli samochód w końcu odpalił to w dalszym ciągu może to być błąd imo? Ja nie jestem pewien czy ten błąd jest na pewno związany z tym że samochód nie może odpalić. Tydzień temu naprawiałem alternator bo łożysko poszło i odłączałem aku więc może już wtedy ten błąd się pojawił.
To już lepszy byłby sam silnik wspomagania, np kangoo lub clio. W tym silniku jedno łożysko i przy szczotkach niestety tulejka Najlepiej alternator napędzić trój fazowo chłodzenie jest b.dobre , na dodatek dużej mocy i na łozyskach
Do tylnego łożyska używam specjalnego ściągacza (ma bardzo cienkie ząbki aby weszły w szczelinę). Gdy go nie miałem to używałem gumówki. Przednie łożysko gdy jest zapieczone to najpierw podgrzewam palnikiem gazowym obudowę z łożyskiem, potem walę przez aluminium w wałek i schodzi. Raz trafiłem na tak zapieczony wałek w łożysku że pękła obudowa alternatora...
Sprawdzałeś łożyska pompy, alternator łożyska kręcą się swobodnie,mocowanie koła pasowego na wale głównym.Nie obstawiał bym wadliwych kół pompy.Właściwy naciąg paska. Zobacz pracę koła pasowego na wale głównym czy naciąg paska jest taki sam kręcąc po woli na całym obrocie wału. Mocowanie alternatora czy nie urwana podstawa alternatora.
A szczotki w alternatorze, lub diody tez mechanik sam nie wymieni tylko oddaje fachowcowi na regeneracje Wolę jak odda do regeneracji bo naprawiałem alternator po "remoncie" mechanika, diody ukruszone po chamskim wbiciu bo na wciśnięcie to nie wyglądało i lutowane chyba kolbą do obróbki dachu. Miałem swój alternator Denso do naprawy - nie mogłem dostać...
Witam, wTwoim samochodzię najprawdopodobniej uszkodzone są łożyska. W momencie kiedy włączasz odbiorniki alternator musi dać więcej prądu. Jeżeli wirnik nie jest w osi ("wybite" łożyska) wtedy niedokładnie przylegaja szczotki do wirnika i nie można uzyskać mocy potrzebnej aby wyrównać zapotrzebowanie na prąd. Druga przyczyną spadku napięcia lub równoczesna...
Takiej informacji udzielili w sklepie: dwa łożyska wewnętrzne i łożysko ze sprzęgiełkiem na pasek. A alternator Bosha ma inny numer 028 903 028E i zewnętrznie jest podobny do Valeo
Słyszałem coś o alternatorach wolnoobrotowych, gdzieś czytałem, że są takie przy 300 obr/min zaczyna ładować. Pewnie słyszałeś o prądnicy amerykance. Koledzy polecili tematy, poszukaj, poczytaj i wiele się dowiesz. Dla mnie pytanie: Macie jakiś pomysł na budowę tej przekładni? jest rozbrajające. Pomysłów może być tyle ile typów przekładni a realizacja...
Po prostu urwałem i sam sie sobie dziwie. Alternator ma 18 lat i możesz sobie tylko wyobrazić jak wyglądał. Mostek cały Wszystko umyte i wymienione łożysko oraz szczotki. Jak mi sie uda to podłączyć to będzie super :) POZDRAWIAM Dodano po 4 A no i czekam na to zdjęcie :)
To nie wchodź na inne strony, tylko tak jak napisałem na stronę AS. https://as-pl.com/pl/p/A6067
No stary jak stary hmm. Po pierwsze nie było czasu naprawiać samemu a auto potrzebne jest codziennie. Decyzja padła na wymianę całego alternatora. O tym już wiadomo od pierwszego postu - jakiego :( Stary kulał z powodu łożysk i regulator też chyba bo już łądowanko spadło do wartości max 13.0 V. Ale głównie łożyska a bałem się żeby w zimie czasem nie...
Fajne, proponowałbym moderatorom umieścić gdzieś w podwieszonych tematach.
Kurczaki, a ja nie mogłem znaleźć nic podobnego do mojego mostka. Miałeś do czynienia z takim alternatorem/ mostkiem? Nie wiem czy nie warto byłoby wymienić tego mostka na inny -standardowy (oprócz ceny nowego mostka) ten alternator pracuje w kombajnie zbożowym (pobór prądu jak w ciągniku rolniczym) i jest tam dużo pyłu, kurzu - mostek zabija się tym...
Mogą być C3 z luzem.
ten taki metaliczny dzwiek łu łu łu łu łu łu nie wiem jak to okreslic nawet ... czyli moze to był łożyko alternatora O tym pisałem, łożysko nigdy nie wydaje takiego dźwięku. Coś na rozrządzie lub pasku wielobieżnym.P
6303 i 6003
A czy przypadkiem kolega nie ma napinacza na sprężynie? A Alternator sam w sobie po zdjęciu paska kręci się luźno czy z dużym oporem? Jesli masz duży opór alternatora to będzie się ślizgał i piszczał. To samo dotyczy kompresora klimy. U mnie popiskuje jak klimę włączam, bo łożysko kompresora trzeba wymienić.
Witam. Dziekuje za odpowiedzi.Pojechałem do kolegi mechanika,pierwsze co zrobiliśmy to podjechaliśmy do drugiego kolegi :-) na komputer.Sprawdzał na różne sposoby.Usterek elektronicznych brak.Wróciliśmy do garażu.Druga rzecz oglądamy wałki.Zdejemujemy lewą pokrywę,a tem sobie leżą spokojnie dwie dzwigienki zaworowe które wyskoczyły.Naturalnie wałki...
https://obrazki.elektroda.pl/2663653800_... Cześć Niedługo bede wymieniał łożysko w takim alternatorze valeo jak na powyższym filmie.Druty stojana w nim są zgrzane do obudowy i trzeba je rozciąć a potem zlutować. Pytanie gdzie kupie dokładnie takie tulejki do zlutowania drutów z obudową? P.S Na allegro nie widze nic takiego.
6203ZZ
łożysko alternator alternator wymiana łożysko wymiana łożysko alternator
alpine kostki adapter samsung współczynnik strat
Brak sygnału anteny naziemnej z multiswitcha Audi A4 B6 1.8T AVJ 2002 - Kod błędu P0341 i masło w zbiorniczku