6303-2RS/C3 6203-2RS/C3
Może być dużo przyczyn i nikt tego nie napisze bez dodatkowych informacji. - łożysko alternatora - łożysko sprężarki klimatyzacji - wirnik turbosprężarki - napinacz paska klinowego wielorowkowego lub coś w silniku...
Napisałem, że regenerowałem. Akurat w megane iii 1.5 jest bardzo dobry dostęp do alternatora. A łożysko jest za pierścieniami.
Alternator Bosch, więc regulator napięcia również firmy BOSCH. Tylko i wyłącznie oryginał. Jak wyciągniesz alternator to koniecznie sprawdź diody prostownicze w nim - miałem przypadek, że "chińczyk) ubił mostek prostowniczy.
W tych alternatorach łożyska rzadko kiedy padają. Sprawdź osadzenie wału na łożysku oraz osadzenie samego łożyska. W poniedziałek miałem "reklamację" na wyjący alternator w pandzie (miesiąc temu naprawa + wymiana łożysk). Jak się okazało wirnik był chu..wo wykonany, łożysko chodziło po nim jak chciało. Co do oznaczeń C3 - łożysko z powiększonym luzem...
Fajne, proponowałbym moderatorom umieścić gdzieś w podwieszonych tematach.
6203 ZZ i 6201 ZZ
Aż jedno łożysko? To jak się sypnie drugie, to znów będziesz rozbierać? Gratuluję "oszczędności". Alternator to coś więcej niż ŁOŻYSKO i szczotki. Po co podajesz maile i gadulce? To forum publiczne i publicznie się tutaj odpowiada.
Sprawdzałeś łożyska pompy, alternator łożyska kręcą się swobodnie,mocowanie koła pasowego na wale głównym.Nie obstawiał bym wadliwych kół pompy.Właściwy naciąg paska. Zobacz pracę koła pasowego na wale głównym czy naciąg paska jest taki sam kręcąc po woli na całym obrocie wału. Mocowanie alternatora czy nie urwana podstawa alternatora.
A nie jest to BB1 3036?
Takie: ABE9006 http://www.as-pl.com/p,lozyska,produkt_A...
Oba łozyska takie same.
To nie wchodź na inne strony, tylko tak jak napisałem na stronę AS. https://as-pl.com/pl/p/A6067
6303 i 6003
Według katalogu ABE9004 i ABE9027.
Jak Valeo to 6203 i 6200
Nie potrzeba zdejmować belki, pierwsze to zwalasz pasek, dokręcasz dmuchawę i sprawdzasz czy wirnik ma luz góra dół i na boki, trzymając za koło pasowe. jeśli dmuchawa była nie dokręcona to masz przyczynę. Jeśli wyczujesz luz to odkręcasz dmuchawę z tyłu, kable odpinasz od alternatora, cztery śruby mocujące wykręcasz, wyjmujesz alternator. Łożyska wymienisz...
Może pasek rozrządu za mocno naciągnięty
Mogą być C3 z luzem.
Cześć, panowie czy w mondeo mk3 2.0 TDCI (2002) siedział tylko jeden rodzaj alternatora (prawdopodobnie visteon). Szukam numerów łożysk ale alternator nie ma żadnych naklejek- prawdopodobnie czynniki atmosferyczne ją usunęły. Pacjent rozebrany- 6303 czyli standard w sumie.
Wymienię również szczotki, Typ JX42 http://www.mada-czesci.pl/oferta.html?pa...
Moim zdaniem nie jest to hałas od alternatora. Może on pochodzić od łożysk rolek, napinacza paska rozrządu, pompy wodnej lub pompy wspomagania (jeśli auto posiada).
Pasek alternatora się pali. Wymień łożyska w alternatorze, pasek ewentualnie kolo pasowe.
6203ZZ
Może coś wpadło do alternatora podczas jego remontu. Sprawdź stan łożysk oraz "sprzęgiełko" alternatora.
ZVL-nie znam ,ale cena mówi sama za siebie a FAG to jednak marka.P
6303 -przód 6201-tył
6203ZZ,6201ZZ
Kiedyś miałem podobnie z Corsą. Objawy słabego akumulatora, no to doładowałem. W końcu zakręcił ale na podwórku kupa dymu i smrodu gumy. Okazało się, że przyłapało łożyska alternatora i zakręcił z poślizgiem paska. Może zdjąć pasek i próbować?
Wirnik powinien zejść razem z łożyskiem jeśli mnie pamięć nie myli. Pobierz sobie tą instrukcję na str. 140 jest przekrój. http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
Przyczyną okazał się nowy napinacz. Wymiana na gwarancji. Po drugim ściąganiu paska od alternatora doszło jeszcze po miesiącu do dziwnych odgłosów - regeneracja alternatora - łożyska.
Takich szczegółów jest dużo. -specjalny klucz do odkręcania koła wolnobieżnego -czasami kostka przyłączeniowa zasłania jedną ze śrub -potrzebny odpowiedni ściągacz do zdjęcia tylnego łożyska -potrzebny śrubokręt udarowy do odkręcenia śrub tarczy oporowej łozyska przedniego
6203 i 6201
Witam. Posiadam Toyotę Yaris II, benzyna 1.0 z 2007r., która niedawno zaczęła wydawać niepokojące dźwięki z komory silnika - obecnie jest to już wyraźnie słyszalne i trzeba coś z tym zrobić. Obstawiam, że padło łożysko alternatora Pozdrawiam To nie jest dźwięk uszkodzonych/zużytych łożysk alternatora.... Czy przy tym czujesz zapach spalenizny lub przegrzania,...
całe łożysko latało w gnieździe " To niedobrze, tylne łożysko jest w plastikowej wkładce, jeżeli się wybiła to masz problem, wkładka jest niedostpna.
Witam Duże 6203 małe 6201 najlepsze KOYO,NTN,SKF
Łożysko przednie 6203 łożysko tylne 6201.Łożysko przednie znajduje się w przedniej pokrywie alternatora z obu stron pokrywy zabezpieczone blachami i zanitowane w obudowie.Łożysko tylne znajduje się na tylnej osi wirnika alternatora.Użyteczne uwagi.Kupuję łożyska do alternatora wyłącznie zamykane plastykowymi zabezpieczeniami bocznymi.Po zakupie jedno...
Łożysko ma symbol 6303-2RS 140093 oraz 60032RSC3 HC -CARGO
Oczywiście, że można. Jedyny problem jaki możesz napotkać to rozebranie alternatora. Często są zapieczone długie śruby skręcające obudowę (trzeba je zruszyć). No i oczywiście zdjęcie łożysk - jak masz ściągacze to 10 minut roboty, a jak nie to jest trochę zabawy. Nie kupuj tylko łożysk przed rozebraniem alternatora, ponieważ w różnych wersjach były...
Wpis omyłkowy, usunąć.
Łożyska 40zł. Jak sam zrobi...
6202 oraz 6303
Łożysko od strony koła pasowego 6203 , tył -łożysko igiełkowe 56769 rozmiar 11/17.5×16.5.P
Wymień regulator napięcia, dodatkowo jeśli chcesz możesz zrobić przegląd alternatora szczotek łożysk raczej zalecam to bo będziesz miał wszystko sprawdzone od razu co do zawieszania szczotek jak się zawiesza to nie będzie wcale ładował bo się nie wzbudzi.
Łożyska 6303 2Rs/C3 6003 2Rs/C3
Witam wszystkich, naprawiał ktoś może alternator w tym modelu? Opisze objawy. Jak silnik chodzi jest ogromny, głośny nawet pisk. Nie wiem czy jest to łożysko na tym kole co jest przy alternatorze czy w alternatorze jest jakieś łożysko czy można tam wymienić tylko szczotki. A może macie też schemat alternatora. Dzięki i pozdrawiam
To nie stary diesel, w którym jedyną częścią pobierającą prąd był elektrozawór gaszący. Tu trzeba zasilic sterownik, nastawnik i resztę osprzętu. Moze braknąć akumulatora. Drugie, przy mechanicznym uszkodzeniu alternatora (np. łożyska) może dojść do zerwania paska napędu osprzętu lub trwałego uszkodzenia alternatora, o ile już nie jest uszkodzony.
Wszystko się zgadza.P
6003 i 6303
Witam Jakie łozyska do alternatora Denso DAN1061- TOYOTA 27060-0T010 ? Dziekuje.
6303 2RS 6202 2RS
Albo łożysko zatarte w alternatorze.
6203 i 6201. Dwustronnie kryte.
Witam, potrzebuję wymienić łożyska wirnika alternatora Ford Mondeo MK5 2.0 TDCI. Problem jest taki, że nie znam wymiarów ich, chciałbym najpierw kupić te łożyska i dopiero alternator demontować. Czy zna ktoś wielkość tych łożysk? Pozdrawiam, Robert.
Dzień dobry. Potrzebuję pomocy, jakie dobrać łożyska alternatora 120 A-0123 510 009?
6303 i 6203 oba 2RS C3
Słyczalne było wycie alternatora. Zostały wymienione łożyska i problem nie ustąpił. Typ alternatora: Delphi. Proszę o podanie co może być inną przyczyną.Podejrzewam że może być to uzwojenie.
uszkodzony wirnik
Zmierzyć rezystancję uzwojenia wirnika ( około 3-4 omy mierzone na pierścieniach ślizgowych)
Zgubiłeś plastikowe gniazdo łożyska.
6303 i 6202
6303 i 6202
witam; www.bendiks.rzeszow.pl/ tam znajdziejsz kontakt, zadzwoń, powinni podać
Chce Ci się tak rzeźbić? Wyczyściłeś jak powiedział przeczyść te nadlewki Jak alternator jęczy, nie na łożyskach, nie wróżę długiej jazdy... A jeszcze elektronikę rozwali.
W tych alternatorach prawie nie siadają łożyska, chyba że dostanie się do nich woda itp. Uszkodzony jest mostek prostowniczy, konkretnie to jedna z diod ma zwarcie lub przerwę i przez to obciąża alternator powodując hałas. Najczęściej wymieniam na mostek arc6020, wymienić trzeba jedynie śrubę b+.
Jest ok ale słychać jakby coś tam łożysko nie domagało. Pryśnij WD na pasek, jak nie będzie ciszej to zdemontuj pasek i zobacz czy nie szumią łożyska w alternatorze i czy nie szumi ta nowa rolka jak nią zakręcisz.
TOYOTA YARIS 2004-wersja francuska, alternator włoski. Łożyska: 6303, 6003.
Kolego czy sprawdzileś pasek alternatora, łożyska alternatora i napinacza?
Sprawdź alternator czy łożyska się na nim nie kończą.
W swoim mam Bosch 140A i wymieniłem: Łożysko alternatora 17*52*17 FAG806078 Łożysko alternatora 17*35*10 6003-2RS
to może być wina alternatora, może mieć łożyska do wymiany, ja tak miałem w lanosie 1,6 16V jak włączałem światła, nawiew i chciałem otworzyć szybę to miałem takie objawy że obroty spadały i szarpało autem i jeszcze pasek piszczał
też miałem krótkotrwałe objawy piszczenia paska ,szczególnie po odpaleniu samochodu . Myślałem że to zużyte koła pasowe i nic z tym nie robiłem ,tylko wymiana raz paska .Po pół roku sprawa się wyjaśniła ,zatarte tylne łożysko alternatora ( powrót do domu na holu ).Sam wirnik alternatora też nieźle ucierpiał ,nadawał się tylko do wymiany.
Witam, łożyska alternatora spokojnie wytrzymają, to nie tokarka, obciążeń wzdłużnych nie ma (poza wagą wirnika), więc i łożyska oporowego nie trzeba.
Łożysko kompresora klimatyzacji lub alternatora. Demontaż paska PK i będzie odpowiedź.
..że nie wspomnę o zatartych łożyskach...
Jednak się okazało, że rozrząd w porządku. Zablokował alternator-łożyska.
Pasek ok. Napięcie ładowania też ok. Te chwilowe spadki napięcia to albo kiepski miernik i to po prostu zakłócenia, albo wirnik alternatora ociera o obudowę z powodu rozwalonych łożysk. Chyba nic nie poradzimy, trzeba oddać alternator do zakładu, albo kupić używany. Osobiście rozebrałbym go, wymienił łożyska, szczotki i regulator, sprawdził diody i...
Co do luzów bocznych to raczej lipa. Natomiast napewno powinny być obustronnie zasłoniete (uszczelnione). Alternatorów jest masa i każdy ma swoje szczególne wymagania. W niektórych przypadkach da się zastosować z jednostronnym uszczelnieniem.
Mogą. Ale bardzie stawiał bym na alternator (dwa łożyska) i pompę wody. Ale gdyby był luz na pompie to byłyby wycieki. Z tym, że wiesz jak to jest radzić na odległość.
Tak, te same.
Czy mógłby ktoś podać oznaczenia łożysk do alternatora 1.1 mpi seicento?
Witajcie, kilka dni temu dobiegł mnie bardzo niepokojący pisk z okolic silnika a dokładniej z okolic rozrządu. Pierwsze co przyszło mi na myśl to to że albo to rolka/łożysko jednokierunkowe alternatora, łożyska alternatora w ogóle - choć łożyska alternatora wydają mniej przeraźliwy dźwięk, na koniec pomyślałem o łożyskach pompy wody. Po chwili problem...
Dobrze pooglądaj ten alternator bo lubiały tam pękać obudowy i sama wymiana łożysk nic nie da
Posiadam fieste 92r. z silnikiem 1,3 na gaźniku.Czy może ktoś wie jakie są wymiary łożysk alternatora? Chciałbym je wymienić bo zaczyna mi głośno pracować alternator.
Sprawdź szczotki i komutator a przy okazji łożyska
6203 ZZ lub 2RS i 6201ZZ lub 2RS
Cena powala trochę 70zł
Piszczy mi alternator - trzeba mu wymienić szczotki oraz łożyska. Nie robiłem tego jeszcze w Matizie; proszę kogoś o podanie nr. łożysk oraz coś o szczotkach - alternator DAC. Z góry dziękuję!
To jest łożysko które nie ma ma podanego standardowego oznaczenia a jakiś inny, nie wiem jaki, ja je po prostu kupuję całą paczką. To łożysko kosztuje około pół stówy. Łożysko zewnętrznym wymiarem zbliżone do 6303, ale wewnętrzny jest inny, no i jego szerokość to 15 mm. Zjęcie klucza mam, bo mam i klucz.
Co za problem, bierzesz stetoskop i określasz z dokładnością do 1 cm. Jeżeli go nie masz to bierzesz kij od szczotki i jednym końcem przykładasz do podejrzanego elementu a drugim do ucha (metoda mechaników gdy stetoskop mieli tylko lekarze). Ja obstawiam łożysko w alternatorze.
Witam wszystkich czy ktoś może wie jakie są łożyska alternatora w lanosie 1.6 16v., chodzi mi o Polskie rozmiary z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam.
Przed wymianą też tak szarpało paskiem i było piszczenie, rolki wymienione, koło pasowe wału nowe Ina, napinacz nowy, pasek nowy i nadal to samo. Wszystko wskazuje na to, że silnik napędza pasek, ale tak jakby go blokowało na alternatorze i zaczyna nim szarpać. Łożyska w alternatorze wymienione. Dodano po 1 Alternator może stawiać opór i dawać taki...
Komputer stwierdza duże obciążenie silnika i podnosi obroty - automatyka działa. Miałem podobnie wina była z łożyskiem alternatora - po wymianie łożyska nie było takich zmian obrotów.
Zakrec po kolei wszystkimi kołami. Najczęsciej pada rolka alternator i łożysko klimy
Pamiętaj żeby poinformować sprzedawcę że chcesz łożyska do alternatora - powinny być z oznaczeniem C3.
Więc wejdź na stronę bosch-a, wyświetl sobie rysunek młotka GBH 2-24 i to samo łożysko znajdziesz na podobnym wałku i kosztuje bodaj 18 zł, a jego numer 1 610 905 016. Najlepiej pytaj w sklepach gdzie prowadzą serwisy, a używki czy podróby bym nie polecał. Na to łożysko działają inne siły niż w ciągniku, czy alternatorze. A przed szukaniem tego łożyska...
zmień łożyska
Klima, radio, klimatronic na off. Wszystko zbędne wyłączone. Pasek rolka nowe, rozrzad nowy, łożysko alternatora ok, sprezarki klimy też. Zastanawiam się nad pompa oleju czy ona wydawałaby taki dzwiek?
Witam wkonicu zrobiłem i działa to wspomaganie,wymieniłem regulator Alternatora,łożyska i wtyczki kontaktem.
To wycie to może być łożysko alternatora do wymiany. Przyczyną braku mocy - przyczyn może być wiele. Mogą być związane z układem paliwowym i elektrycznym. Któryś układ trzeba wyeliminować pierwszy, może to być np. elektryczny. Sprawdź czy przewody wysokiego napięcia nie mają przebicia. Zaczęły się chłodne i wilgotne poranki i takie objawy mogą mieć...
łożysko alternator alternator wymiana łożysko wymiana łożysko alternator
daewoo ustawienia serwisowe seicento klema oznaczenia koralików ferrytowych
ekspres bosch usterki ekspresu bosch
Łożyska do silnika turbiny kominkowej: 608ZZ, 608RS, hybrydowe Gdzie kupić łożyska 608ZZ, 608RS i hybrydowe?