+/B to główny przewód ładowania a obok plusa masz bodajże A i tam podłączasz wzbudzenie z żarówki. Trzeci zacisk oddalony od tych dwóch to zacisk W/SZ, to wyjście na elektroniczny obrotomierz.
A ile przewodów dochodzi do alternatora .Zdjęcie jest niewyrażne ,ale moim zdaniem przewód między 1a2 jest zasilaniem regulatora .Z1 idzie też na lampkę .
Żarówki dzisiejsze to syf.Popatrz choćby na "domowe" ile działają.Wątpię by tutaj w motoryzacji było lepiej.Choć w takiej skodzie zmierzył bym napięcie ładowania.Bo pompa wspomagania powoduje wahania napięcia w instalacji.Wtedy gdy np uszkodzony jest czujnik skrętu.
Na klinie jest. Ściągacz i zdejmiesz go.
Z alternatora wychodzą dwa ,albo jeden kabel, sprawdź to dokładnie, a najlepiej daj zdjęcie.
Jaki alternator ? Masz zdjęcie wtyczki?
Witam Sprawdź między innymi sprzęgiełko na alternatorze,zobacz na zdjętym pasku.
czy alternator przestanie ładować po odłączeniu wzbudzenia przy pracującym silniku Nie, nie przestanie ładować, chyba że znacznie spadną obroty silnika. Jest to mały, prosty 20A alternator Zrób mu zdjęcie, jest szansa, że taki maluch jest samowzbudny
Dawno już nie robiłem takiego silnika, z tego co widze są dostępne zestawy naprawcze na allegro. można sprawdzić jeszcze alternator, np. zdjąć pasek klinowy i wtedy posłuchać, ewentualnie skożystać z ucha jakiegoś doświadczonego mechanika. :-)
Daj zdjęcie tego alternatora. Wystarczy wymienić mostek na arc6020 trzeba jedynie przełożyć śrubę z M8 ma M6 z oryginalnego Alternatora.
Nie wiem czy wszystko powiem Ci w kolejności, bo robiłem to w zeszłym roku, po raz pierwszy z życiu, nie mając o tym zielonego pojęcia. Może nie będzie to zgodne ze sztuką, ale może pomoże: 1. Płyn częściowo sam mi wyciekł, bo wałek w pompie się wyrobił, resztę płynu spuściłem. 2. Zdemontowałem maskę, bo nie było dojścia do wszystkich śrub. 3. Poluzowałem...
Daj zdjęcie alternatora.
Andoria-Mot S320 https://obrazki.elektroda.pl/6237581800_... Jeśli to możliwe wstaw zdjęcie alternatora lub podaj gdzie był montowany.
Zastosowanie w tym alternatorze regulatora od "malucha" powinno być możliwe, tylko daj jakąś fotkę przy zdjętym regulatorze.
A jaki to silnik ? Zrób zdjęcie !
Czy muszę zdjąć alternator, żeby wymienić regulator napięcia? Według [url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.ph... opisu to nie.
Mówiąc po ludzku : do wymiany koło pasowe alternatora. Sprawdzić to można w ten sposób: zdjąć pasek z alternatora i spróbować obrócić kołem pasowym (pokręcić alternatorem za koło pasowe). Powinno w jedną stronę napędzać oś a w drugą obracać się swobodnie. Jeżeli tak nie jest - wymienić.
No to masz odpowiedz. Potrzebne zdjęcie złączy tego zamontowanego alternatora plus opis oznaczen.(B+,W,T itd)
Zrób zdjęcie alternatora od tyłu.
Tak, świszczy alternator. Zdjąłem pasek i objaw ustał. Bardzo dziękuje za odpowiedzi.
Wróc do orginału, z tego 220A wykręć regulator i daj zdjęcie tutaj.
Czyli jak powinno być ? Mogę prosić o zdjęcie ? Mirr
Wychodziły dwa rodzaje alternatorów Dodaj zdjęcie od strony połączeń elektrycznych.
Czy to jest alternator Bosch? Jakie oznaczenie alternatora (może zdjęcie alternatora od strony oznaczeń).
Pęknięty i zatarty alternator. Zdjąć lub poluzować pasek klinowy i zobaczyć czy zapali.
Kiedyś miałem podobnie z Corsą. Objawy słabego akumulatora, no to doładowałem. W końcu zakręcił ale na podwórku kupa dymu i smrodu gumy. Okazało się, że przyłapało łożyska alternatora i zakręcił z poślizgiem paska. Może zdjąć pasek i próbować?
https://obrazki.elektroda.pl/7992685800_... Zakupiłem alternator z takim regulatorem ,jak wyżej czarny masa ,czerwony diody wzbudzenia kontrolka szczotka, obudowa druga szczotka ,śruba niebieski i co tam podłączyć ? Jest jakaś strona producenta tych wynalazków ?jakiś schemat ?
Demontując alternator, zdjąłem kolektor ssący, obudowę filtra i odpiąłem przepływomierz, nic więcej...
Na moje oko, masz za wolne obroty alternatora. Wstaw zdjęcie.
https://obrazki.elektroda.pl/2515780300_... IG - zapłon (ignitron). L - lampka ładowania (charging lamp). S - stan naładowania akumulatora, pomiar N - wyjście obrotomierza (point central). ****************************************... gruby - wiadomo gdzie IG - plus po stacyjce L - chyba jasne S - zostawiasz N - zostawiasz...
Obroty spadają bo silnik zapewne ma ciężko.Ten dziwny zapach to prawdopodobnie od palącego się paska,czyli coś stawia opór,możliwe że łożyska w alternatorze się zacierają. Trzeba zdjąć pasek i posprawdzać(ręką)czy wszystkie rolki kręcą się bez oporów.
Musisz zdjąć pokrywę alternatora, zdjąć seger a następnie zębatkę z wałka rozrusznika. Napęd jest przenoszony łańcuszkiem.
Oj chłopie... Typ alternatora z naklejki lub z dekla. Zdjęcie wnętrza tego czarnego czegoś ze szczotkami... Jeśli znajdziesz tam coś, co wyglądać może jak tranzystor w obudowie TO3 (może być inna), to jest to scalony regulator napięcia. Ta kostka na dole, to może być kondensator przeciwzakłóceniowy. To alternator od jakiegoś starego diesla dla ścisłości.
Podeślij zdjęcie alternatora, możliwe że masz zintegrowany z regulatorem napięcia. Wtedy podłączasz go tak jak jest na schemacie. Jeśli jednak jest inaczej to polecę wymienić ten regulator na elektroniczny za około ~24zł. Zdjęcie alternatora tutaj jest niezbędne.
Witam wstaw zdjęcie alternatora tył jego
Wrzuć fotkę tego alternatora od strony podłączenia. Wrzucam zdjęcie, alternator elmot, przepraszam pomyliłem zaciski, posiada 30 oraz 67 https://obrazki.elektroda.pl/7262302500_...
Fachowo, by zdjąć alternator, trzeba zacząć od odłączenia plusa na akumulatorze. Ja bym jednak zaczął od minusa.
Oczywiście, że można. Jedyny problem jaki możesz napotkać to rozebranie alternatora. Często są zapieczone długie śruby skręcające obudowę (trzeba je zruszyć). No i oczywiście zdjęcie łożysk - jak masz ściągacze to 10 minut roboty, a jak nie to jest trochę zabawy. Nie kupuj tylko łożysk przed rozebraniem alternatora, ponieważ w różnych wersjach były...
Alternatorów było kilka typów, wrzuć zdjęcie alternatora i jakiś schemat podłączenia bo tak to wróżenie z fusów.
Kolego tomleszno nie mówię o alternatorze lecz o klasycznej prądnicy, której zdjęcie zamieściłem w jednym z poprzednich postów natomist odpowidając na twoje pytanie: tak znam budowę alternatora oraz zasadę jego działania.
Daj zdjęcie. Pas musi być tak napięty żebyś ręką chwytająć za wentylator alternatora obrócił trochę silnik.
Zluzuj pasek popuszczając napinacz którym jest alternator.
Tzn nie spodobało Ci się koło pasowe alternatora i postanowiłeś je zdjąć? A alternator kręci się? Jak odkręciłeś nakrętkę od tego koła, jak zablokowałeś koło?
z tego co wiem tego typu alternatory wychodziły z plusem i minusem na masę, ale jak je rozróżnić? załączam zdjęcie alternatora może ktoś mi rozjaśni co to za alternator i jak go podłączyć
Nie wiem co to za alternator ale zdjęcie może by coś przybliżyło i pomogło w dalszych podpowiedziach. Pozdr.
Co byście zrobili na moim miejscu? Ja bym zdjął pasek, sprawdził ten alternator, i dopiero z górki :) W sumie, jak rolka alternatora się trochę rusza, to raczej nie stoi. Słyszysz rozrusznik ? Stuk spod maski ? Przygaszają kontrolki ?
Przecież nikt nie każe ci jeździć ze zdjętym paskiem, chodzi tylko o zdjęcie na okres posłuchania silnika bez pracy pompy, alternatora, pompy wsp, napinacza.
3 fazowy układ tyrystorów przeciwsobny - producentem jest min FUJI, parametry masz podane, czegoż jeszcze potrzeba??? Do czego zastosować?? To już twoja inwencja - dwa takie moduły - każdy wykorzystany w połowie i masz prostownik sterowanydo prostej niewielkiej spawarki, ew alternatora.
Wklej zdjęcie alternatora, było kilka typów.
Wklej zdjęcie tego alternatora i regulatora napięcia od C360. Coś mi świta...
A jak ma gasnąć skoro podłączyłeś ją na stałe pod plus i minus? Jeden koniec żarówki ma iść do plusa po stacyjce a drugi koniec żarówki do styku D+ w alternatorze lub regulatorze napięcia zależnie od tego jaki masz tam alternator. Po odpaleniu ciągnika na styku D+ zamiast "masy" pojawia Ci się napięcie zasilana dlatego kontrolka gaśnie. W twoim przypadku...
Witam ponownie. Alternator to Valeo . Zdjąłem lampę po stronie kierowcy ale nie ma tam żadnych wtyczek, idzie tylko wiązka w stronę skrzyni z bezpiecznikami… nie ma tam żadnych przetarć… Czyżby winny był sam regulator napięcia?? Pozdrawiam
No to sprawdź napięcie - jak będzie ok. 30-32 volt to najprawdopodobniej sypnęło się małe łożysko w alternatorze. Można zdjąć pasek i łapiąc za kółko alternatora „zakiwać” ośką - luz będzie wyczuwalny.
Witam klient zgłasza sporadyczny problem z kontrolką ładowania. Zielony przebieg jest to sterowanie alternatora z ecm. Zdjęcie nr.2 przedstawia pełne obciążenie alternatora. Moje pytanie czy sygnał z ecm jest prawidłowy? Brak prawie modulacji pwm przy pełnym obciążeniu jak i bez obciążenia generalnie alternator ładuje na chwilę obecną. https://obrazki.elektroda.pl/1476290500_...
No mi też się zdarzyło przejechać kilkadziesiąt kilometrów fordem 1,6 tdci. Z elektryczną pompą wysokiego ciśnienia i elektrycznymi wtryskiwaczami. Na szczęście w dzień, więc jazda bez świateł, bez nawiewu i jazda bardzo ostrożna, bez żadnego wyprzedzania. Strzeliła na zwarcie dioda w alternatorze, więc zdjąłem pasek wieloklinowy i jakoś musiałem dojechać.
Witam . Zrób zdjęcie alternatora od tyłu ,jeżeli to możliwe. Dodano po 19 Wina może być po stronie alternatora,lecz nie koniecznie.Może być również uszkodzony akumulator(jedna cela). Znam osobiście przypadki uszkodzenia (spalenia) alternatora z powodu akumulatora ,mimo że silnik dało się uruchomić. W przypadku alternatora może być stojan uszkodzony,lecz...
Witam. Alternator zaczyna ładować dopiero po przygazowaniu i później już jest wszystko okej. Znalazłem stary post z takim samym problemem. Przerwany przewód wybudzania alternatora. Pożyczyłem zdjęcie które autor zamieścił tylko że nie mogę zlokalizować tego miejsca. Czy ktoś może to przerabiał i mógłby pomóc? Z góry dziękuję. https://obrazki.elektroda.pl/3285705900_...
W to obrotomierz, daj zdjęcie alternatora bo pewnie z VW, czarna prostokątna wtyczka czyli W oraz D+ - kontolka.
Podaj producenta i nr alternatorów, najlepiej zrób zdjęcie. Chętnie pomogę.
Jak go podpoiłeś, że uzyskałeś te 16V. Był podpięty do akumulatora? Jak sprawdzał go fachowiec? Ten tekst z tą większą mocą to tego gościa czy ty go tak zrozumiałeś? Ten alternator ma wbudowany regulator napięcia który jest prawdopodobnie uszkodzony. Zrób zdjęcie alternatora ze zdjętą tylną osłoną.
Daj zdjęcie tego alternatora od strony zacisków (przeciwnej niż koło pasowe).
Według instrukcji serwisowej należy najpierw zdjąć zderzak i przedni pas...
Witam, mam pytanie dotyczące zdemontowania alternatora w Fiacie 126p Zdemontować go muszę ponieważ mam do wymiany łożyska i piastę lecz słyszałem że są problemy ze zdemontowaniem alternatora bo wiatrak od chłodzenia silnika trzyma, czy będzie trzeba zdemontować blachy by zdjąć alternator? Proszę mi opisać jak najlepiej i najszybciej to zrobić ?? Bo...
Ewidentny brak ładowania na co wskazuje brak pracy obrotomierza. Jeżeli kontrolka od ładowania po przekręceniu słabo świeci uszkodzony obwód wzbudzenia -regulator, wirnik. Przyczyną może być blokowanie regulatora,brak szczotek , pierścieni. Na początek zdjąć z alternatora wtyczkę i zmasować niebieski cienki przewód kontrolka powinna zaświećić normalnie...
Test na wykluczenie alternatora przeprowadziłem następująco :Zdjąłem pasek napędzający alternator (i pompę wspomagania) i na chwilę uruchomiłem silnik - dźwięki nie ustąpiły. Złożyłem więc wszystko i pojechałem do mechanika który zainkasował 760pln.
Jakiś zabytek ten alternator, można prosić o zdjęcie alternatora, tylko najpierw trzeba je zmniejszyć bo nie każdy będzie dawał punkty za obejrzenie zdjęcia. Za wysokie napięcie ładowania = bezpowrotne uszkodzenie akumulatora.
Chciałbym coś dodać. Możesz nie mieć wyjścia W ale możesz wyciągnąć alternator ( odkręcić koło i ściągnąć nadkole) i w samym alternatorze zdjąć plastikową osłonkę. Pod nią znajdują się trzy przewody i mostek prostowniczy. Podpinasz się pod którykolwiek przewód i robisz wyprowadzenie na zewnątrz. To masz właśnie wyjście W. Ja już swój obrotomierz podpiąłem...
Najlepiej zrobisz jak wrzucisz zdjęcie, ale mi sie wydaje, że to może być warystor. Pozdrawiam wszystkich jjanek
To zobacz czy dasz radę zdjąć tylną obudowę plastikową alternatora bez wyjmowania go z samochodu, jak się uda to pod nią na dwie śrubki na krzyżak będzie przykręcony regulator. Przy wymianie uważaj byś nie połamał szczotek. I skontroluj stan pierścieni ślizgowych, mogą być już mocno wydarte.
Patrząc po roczniku produkcji to raczej masz alternator 6 diodowy 400w i z zewnętrznym regulatorem napięcia i przekaźnikiem kontrolki ładowania. Może pod deska masz przykręcone 2 puszki czarna i siwą? Alternator taki ma w sumie 5 śrubek przyłączeniowych. Jak możesz zrób zdjęcie alternatora. Albo obejrzyj zdjęcia w Google i podrzuć zdjęcie takiego jak...
Powtarzam-szczotki te same co w alternatorze malucha,przekrój poprzeczny 4x7mm.
Witam, mam problem, a mianowicie po uruchomieniu ciągnika przez cały czas pali się dioda ładowania. Zauważyłem, że jeden z przewodów jest odłączony, jednak nie bardzo wiem, gdzie go wpiąć. Zielony przewód idzie do stacyjki, a żółty, wpięty pojedynczo, idzie do alternatora. W załączniku zdjęcie poglądowe. Z góry dziękuję za odpowiedź. AI: Jaki kolor...
To prosta prądnica, w budowie jak dynamo Pewny jesteś? Bo mi jakoś po wyszukaniu graficznym wychodziło coś w podobie prądnicy od C330, tylko gabarytowo mniejszej (prądnica prądu stałego),. Ale Koledze chyba nie muszę wyjaśniać. Druga rzecz, sprzęt z 1971r. A tu mogą być różne rzeczy. Fota tej prądnicy/alternatora/generatora wiele by wyjaśniła. + zdjęcie...
alternator chciałbym zdjąć na samym końcu, bo niestety tylko z kanału się da. Bzdura. Od dołu jest ciaśniej.
Do śruby B+ dajesz gruby przewód do akumulatora, do plusa. Można, tak jak w oryginale podłączyć do rozrusznika, do automatu, tam gdzie przychodzi przewód od akumulatora. Masę silnika łączysz z ramą. Ale pewnie jest, skoro pali na rozrusznik. Dajesz kontrolkę z żarówki 5wat, jeden koniec podłączasz do plusa po stacyjce, drugi do wolnej wsuwki na alternatorze....
Witam przesyłam zdjęcie
Witam Zacznę od tego ze w mechanice jestem zielony. Otrzymałem od ojca Passata b3 1.9tdi. z 93r . Eksploatuję go b. rzadko. Po ostatniej jeździe zauważyłem ze pali się kontrolka akumulatora. Popytałem i każdy zalecał sprawdzić szczotki. Wziąłem sie za rozkręcanie. Szło gładko do momentu aż nie mogłem zdjąć pokrywy ze zdj . auto 21 lat myślałem ze coś...
Ja Ci pisałem, że nie wygląda mi to na uszkodzenie regulatora. Dokręcałeś tą dolną nakrętkę na B+? Wrzuć jeszcze dobre zdjęcie tego nowego regulatora i zdjęcie alternatora?
Zdjęcie obudowy silnika, alternator i wolnych wtyczek
Wygląda na to że masz uszkodzone diody wzbudzenia w mostku prostowniczym.Ładowanie jest dobre ,co oznacza że stojan ,wirnik diody główne są sprawne.Jaki to masz alternator ,mógłbyś posłać zdjęcie ,lub podac typ.
Możesz zrobić zdjęcie alternatora. Należy sprawdzić mostek prostowniczy alternatora oraz stojan, stan szczotek wirnika, jeżeli alternator ten posiada. Zrób pomiar jakie napięcie jest na zacisku B+ i zacisku D+, do którego podłączona jest kontrolka. Obroty silnika średnie. Ważny jest również naciąg paska klinowego.
Wklej zdjęcie tego alternatora, będzie wiadomo co ci doradzić.
Jasne że nie trzeba wyciągać alternatora wystarczy zdjąć obudowę plastikową ,regulator jest z góry przykręcony trzema śrubami. Tylko że prawie zawsze jest do wymiany wirnik .Jeżeli masz tylko brak szczotek radzę Ci to zrobić teraz bo na powtórkę nie będziesz musiał długo czekać.P
Są regulatory na 14,6-14,8 V jesli to Bosch. Wrzuc zdjęcie
Na pewno da się wymienić same szczotki, tylko najlepiej wymontować cały alternator. Ale po co cały alternator, skoro mam regulator ze szczotkami wyjęty ? Za bardzo nie wiem jak za to się zabrać, bo wydaje mi się to nierozbieralne. Wkrótce wkleję zdjęcie.
Teoretycznie mój alternator wygląda tak: http://obrazki.elektroda.net/49_12542271... ale jest to zdjęcie zewnętrzne z Etki i nie ma tam info o łożyskach. Zamieść jak możesz zdjęcie klucza i może jak masz zdjęcie alternatora, albo tego dziwacznego łożyska.
heeee pokaż zdjęcie alternatora i wiązki silnika/alternatora z tyłu w tym miejscu brązowo/żółty to masa ale jest myk. ...
filtr paliwa zamontuj na przewodzie nad alternatorem ,zdejmij przewód z pomki ,wciśnij filtr i dodatkowy przewód załóż na filtr i do pompy ,przewód podepnij pod zapinke filtra żeby paliwo w razie nietrzymania paliwa przez pompe nie schodziło do zbiornika
Coś się koledze adamek pomyliło. Silniki gdzie aparat zapłonowy był z boku (kolektor ssący z tyłu a wydechowy z przodu) mają kod pod aparatem zapłonowym. Jak aparat jest z przodu silnika (oba kolektory z tyłu silnika) to kod jest też z przodu, koło alternatora. Zdjęcie od innego silnika ale widać kod silnika i jego nr seryjny - u Ciebie powinno być...
Jak napiszesz albo zrobisz zdjęcie tej kontrolki z diodą. Do czego była oryginalnie podpięta?
Wyślij zdjęcie regulatora
Już się pogubiłem które porady są na serio, a może faktycznie vag trzeba się podpiąć do tych 3 sterczących śrub jedna K druga L a trzecia masa. Ale serio to wstawiłeś zdjęcie 99% forowiczom nawet tego nie chce się zrobić.
Postaram zrobić ci zdjęcie jutro., z jego miejscem.😀
Może najpierw coś zmierz sam. I co to za "remont instalacji" skoro widać że śruba +B na alternatorze przez 30 lat nie była odkręcana ? Rozumiem że słowo remont oznaczał wymianę akumulatorów czy też tylko zdjęcie klem i przeczyszczenie ?
Witam. Jak wzbudzić alternator WAI 21830N - klon Hitachi LR1100-502. Corsa C 1,7DTI. Podpiąłem żarówkę 10W do pinu L i przebiło regulator. Czy żarówka była za mocna, czy coś źle podpiąłem? Poniżej zdjęcie na którym jest gniazdo alternatora.
http://obrazki.elektroda.pl/2200923700_1... Jeśli mi się udało to zamieściłem zdjęcie z alternatorem, a regulator jaki mam to Rc2/12B, posiadam jeszcze 2 regulator w razie czego rc2/12D
Witam! Mam alternator od renaulta i chciałbym go podłączyć do ursusa c360, ale nie wiem gdzie mam podłączyć przewody, ponieważ ten alternator ma 4 wyjścia. Dołączam zdjęcie alternatora, z góry dzięki za pomoc. http://obrazki.elektroda.pl/1996698500_1...
Ten alternator jest z forda 2002 rok więc dlatego może taki zdrowy.Zaraz ruszam do garażu i jeśli dobrze myśle to chyba i dobrze też podłącze kabelek.Standardowo później dodam zdjęcie.
Dawaj zdjęcie tego alternatora z obecnym podłączeniem.
OK ale czy to faktycznie rozrząd (chodzi mi o to co ja nagrałem). To co mnie zaskakuje w tym to, to że jak zdjąłem pasek napędu alternatora tego dźwięku nie było. Mówią też że rozrząd słychać na gorącym silniku a u mnie jest tez na zimnym. Jeśli ryzyko to jakie, zerwanie łańcucha? Czy po zdjęciu pokrywy zaworów mozna stwierdzić stan łańcucha np rozciągnięcie....
zdjęcie boczka zdjęcie moderatora fotokomórka zdjęcie
uchwyty drzwiczek zasięg telewizji naziemnej fotel kierowcy renault megane
samsung ue55ks8000 samsung rsh5zlbg
Oryginalny kod do radia Renault Laguna II - jak go znaleźć? Zamienniki układu scalonego L-2269: MP2307DN, MP1484EN