Cześć. Faktycznie za mało danych z twej strony. Ja napisałem jak to ma wyglądać przy prawidłowym podłączeniu. Nie ruszając przewodów od prądnicy i regulatora. Robiąc nową instalację. Co się tyczy regulatora to jak nie masz od tego alternatora oryginalnego to dostaniesz w punktach kasacji pojazdów od Fiata 125. Przykręcając w dostępnym miejscu będziesz...
54 to napięcie po włożeniu kluczyka, t- i b- to masa R to D+ L to DF
Wystarczyło poszukać na forum. Jest tego dużo a tu masz prosty rysunek jak najprościej podłączyć alternator z wbudowanym regulatorem : http://obrazki.elektroda.net/79_12794001...
Nawet z Zetorach i MF. Zetor ma alternator żywcem ze Skody - główna usterka w nich to uszkodzona zatartym łożyskiem tylna obudowa. Co do waterpump - kup oryginał, zobaczysz różnicę. Zakładane do C330/360 altki Zelmot wytrzymują bezproblemowo - pracują w warunkach dużo bardziej komfortowych niż w Żuku, FSO1500 czy Polonezie - z daleka od kolektora wydechowego...
Wyprowadzenie na obrotomierz ,ale ciągnik posiada prądniczkę więc nie potrzebny.P
Przy lampce 3W powinno być ok.
Opłacalność naprawy Magnetona mija się z celem. A to niby czemu? To dość trwałe alternatory były. Zdychały jedynie regulatory napięcia. No i zatarte tylne łożysko niszczyło obudowę. Więcej usterek chyba nie bywało. W miejsce oryginalnego alternatora trudno dopasować coś zamiennego, pasującego mechanicznie. Kiedyś PnP wlepiałem zelmotowskie altki z...
To jest alternator zetora, do modelów od 5211 do 7745. To stary typ bez regulatora napięcia. Nowe typy mają go już wbudowanego. Wiem bo wymieniałem alternator w zetorze 7745. Musisz podłączyć no wiadomo że + do plusa i - do masy, wiem jeszcze że w moim czerwony kabelek był od kontrolki, a czarny kabelek od regulatora. Tylko nie wiem jak to jest zrobione...
Wirnik, szczotki,regulator to ma wpływ na świecenie kontrolki,diody nie.
Czemu na wyższych obrotach jest aż 17-18V? Regulator napięcia w alternatorze uszkodzony. Dodano po 2 Alternator kompletny 14V 55A z kołem i regulatorem, Zetor 5011-7045, 5211-7745, Ursus c-385, Zetor 8011 i pochodne, Inne (59115740) - - Agro-Punkt https://www.agro-punkt.pl/pl/catalog/vie...
Witajcie mam troche dziwne pytanie, no ale chciałbym to naprawić . W zetorze wysiadł mi alternator. był to alternator który posiadał Regulator zewnętrzny. wychodziły z niego 4 kable . ( B+, -, M, R ) Dostałem od znajomego inny alternator jednak ten alternator ma tylko 3 wyjścia ( +, -, D+ ) nie mam pojęcia jak go podłączyć, prosiłbym o jakiś schemat,...
To ktoś Ci spieprzył tą instalację i tyle. Zatrudnij Kumatego Elektryka Pojazdowego. Każda kontrolka ładowania jest izolowana z obu stron od masy, a jeżeli to niemożliwe, używa się przekaźnika. Tyle o najprostszych systemach z alternatorem.
Podłączyłem alternator z wbudowanym regulatorem napięcia. Tylko mam taki problem ze nie gaśnie mi kontrolka ładowania wiecie może jak to dokładnie podłączyć trzeba pociągnąć jeszcze przewód minusowy z alternatora do kontrolki ?
Witam . Ten alternator nie posiada w sobie regulatora napięcia.Regulator jest na pewno zamontowany osobno,sprawdź pod deską rozdzielczą,lub w okolicy bezpieczników.Jest to niewielka puszka,najprawdopodobniej metalowa.Mając przełącznik 12/24V jego minusem jest fakt że często jeden akumulator jest mniej naładowany .Tu masz zdjęcie regulatora jaki może...
Witam. Chciałbym podłączyć obrotomierz pod alternator w zetorze 7211. Pod który pin podłączyć kabel sygnałowy? https://obrazki.elektroda.pl/3237751900_...
Podłącz alternator z instalacją przez amperomierz 10 - 20A.Może gdzieś znajdziesz taki od ruskich ciągników. Jeśli w całym zakresie obrotów będzie 0 (zero) pomiń regulator tj zbocznikuj drutem i wtedy ostrożnie na małym gazie obserwuj amperomierz. Jeśli nadal nic - pytaj dalej.
54 - PLUS PO STACYJCE Z PUSZKI BEZPIECZNIKÓW D+ - DO KONTROLKI I DO ALTERNATORA CZESKIEGO NA STYK OZNACZONY R LUB DW, WYJŚCIE Z TRZECH DIOD WZBUDZANIA DF - DO PLUSOWEJ SZCZOTKI WZBUDZANIA, CZESKIE OZNACZENIE M LUB 67. POMIĘDZY SZCZOTKĄ PLUSOWĄ A MASĄ MA BYĆ OK. 4 OM. B- - TO MASA.
Witam. Mam do roboty Zetora 5211 w którym instalacja elektryczna się paliła, były robione jakieś dziwne przeróbki (dołączanie się do przewodów metodą "skrętki", poprzerabiane oświetlenie). Generalnie popalone były przewody masowe (wszystko na skrętkę posztukowane) które topiąc się uszkodziły także inne przewody. Poza tym nie działał licznik, kontrolki,...
Witam! Mam problem bo alternator nie chce ładować. Sprawdziłem diody- są one w porządku (wskazują każda po 416). Następnie szczotki... też są jeszcze dobre. Pozostaje jeszcze regulator napięcia. No tak ale gdzie on jest? Podejrzewam, że się odkręcił i wypadł. Mam takie pytanie: Czy powinien on być podłączony w miejsce na wsuwkę z oznaczeniem R? (załączam...
Witam. Mam pytanko jak podłaczyc alternator w ciągniku 902 gdy są tam jakby 6 wyjść i zadne nie ma oznaczenia. Jest tylko napisane na nim W.Z. co oznaczają te litery.
Witam, posiadam Zetora 7211, ostatnio zmierzyłem ładowanie i przy zapalonym ciągniku wynosiło ono 13V. Jak włączyłem światła i dmuchawę to ładowanie wynosiło 11,5V czyli brak ładowania. Alternator dałem do regeneracji. Wymienili łożyska, wyczyścili i powiedzieli, że alternator jest dobry bo bez regulatora ładowanie wynosi 17V. Kazali mi kupić nowy regulator....
Tak tylko bez podłączenia do M regulatora,bo to jest dodatkowa masa alternator regulator.
Tak, stan aktualny, alternator z mostkiem od alternatora 70A
Witam Znajomy zostawił mi do zrobienia Ciągnik Belarus 1025.3 W ciągniku jest problem z ładowaniem. Jest zbyt wysokie napięcie ładowania. Po dodaniu gazu napięcie wzrasta do nawet 20V - wskaźnik na desce pokazuje pokazuje zbyt wysokie ładowanie. Pomiar miernikiem na alternatorze (tu mamy nawet 20V). Alternator bardzo szybko się nagrzewa, już po kilku...
Faktem jest że zastosowanie przełącznika ma wiele minusów .Przeważnie akumulator który ma połączenie na masę przez przełącznik jest ogólnie niedoładowany.Zachodziła konieczność podmiany ich miejscami ,lub podładowanie tego jednego.Problem z tym przełącznikiem byl w Starze -28,gdyż miał on prądnicę zamiast alternatora,a z prądnicą jak wiadomo były kłopoty.Star...
Witam! Mam problem z ładowaniem akumulatorów w takim traktorku. Alternator sprawdzany i jest dobry, regulator kupiłem nowy, przewody też sprawdziłem. Co może być jeszcze przyczyną ?
Witam Mam problem z podłaczeniem alternatora . Ciagnik zetor 7211 88r. alternator firmy magneton: Posiada on wyjścia D+, DF, masa, i na gruby czerwony kabel. a także oddzielnie elektroniczny regulator z dwoma wsówkami 67 i 15, oraz przekaźnik do kontrolki. Jak to poprawnie połaczyć? Pozdrawiam
Witam, kontrolka jaka się zapaliła nie była od ciśnienia oleju tylko od ładowania alternatora. Okazało się, że alternator zatrzymał się.
https://obrazki.elektroda.pl/4099735800_... https://obrazki.elektroda.pl/8314419200_... Na początek mała uwaga i wyjaśnienie dotyczące montażu alternatora Jubana w legendzie PGRu, czyli w Zetorze 3011/4011 (może dotyczyć także Ursusa C-4011). Otóż w Zetorze stosowano innej konstrukcji wspornik prądnicy - spawany z...
Witam Szukałem rozwiązania ale nie znalazłem. Mianowice w zetorze 7745 nie mam ładowania. Sprawdzone multimetrem przewody na ciągłość wszystko ok. alternator wrócił od speca (były upalone diody). Po zamontowaniu kontrolka ładowania zasadniczo nie świeci (jak jej odbije to świeci lub jarzy się). Bez wyraźnych przyczyn. A ładowania niema bez różnicy czy...
Witam. Zetor 5245 Alternator 14V 55A Pytanie brzmi, jaki zakres amperomierza będzie najlepszy: a) -30 0 +30 b) -50 0 +50 c) -60 0 +60 Proszę o pomoc i dziękuje z góry.
Więc tak: -wyjąłem regulator, między pierścieniami ślizgowymi alternatora jest przejście mierzone miernikiem. - ciągnik to uturbiony samodzielnie Zetor 8045, alternator to Bosch 100A z Opla Vectry, poprzedni to Angielski Lucas. -powód zmiany to wywalone łożyska, i urwane mocowanie -Co do kontrolki, to racja,mierzyłem zacisk D+ z podłączoną kontrolką....
Zetor to zetor a ruskie rządzą się własnymi prawami podejrzewam że te alternatory "ruskie" w życiu nie osiągają takich mocy jakie są deklarowane ...
Odświeżę trochę temat- kupiłem nowy przełącznik i przed zmianą spróbowałem jeszcze rozebrać stary: okazało się, że po prostu styki trza było przeczyścić. Wszystko działa, a przełącznik przydał się jak znalazł do sterowania świecą płomieniową. (reportaż z montażu świecy: http://jarekstryszawa13.w.interia.pl/swi... ). Mam jednak inne pytanko: wymieniłem...
Witam. Mam problem z ładowaniem, cały czas żarzy mi się kontrolka od ładowania. Alternator był w naprawie elektryk powiedział ze jest wszytko sprawne, dał mi tylko inny regulator napięcia (mówił że to oryginalny to tego alternatora). http://obrazki.elektroda.pl/5780861700_1... . Alternator jest chyba od poloneza Co może być przyczyną?
Spaliło alternator a licznik przy dobrych wiatrach ocalał.
Jeszcze go nie rozkręcałem. Sprawdzę szczotki zaraz jak tylko go rozbiorę. Alternator jest czeski. Gdzie kupię takie diody i o jakie najlepiej pytać. Jakie są objawy niesprawnego regulatora napięcia ?
30 + 31 masa m motogodziny sz obroty Podłączane z tachoprądniczkoimpulsatora pod alternatorem- ciągnik zetor.
Witam. Mam pewne zapytanie odnośnie tego zetora. Jest w nim instalacja 12v z rozruchem na 24v. Moje pytanie jest takie: ile powinno wynosic napiecie ladowania na kazdym akumulatorze jeżeli alternator podaje napiecie 14.5v? U mnie problem jest w tym ze na jednym akumulatorze jest napiecie 13,9v a na drugim 13,6v a wydawaloby sie ze powinno byc 14,5v...
Witam Więc zrobiliśmy instalację od nowa bo za dużo zamieszania było z tą poprzednią. Okazało się, że połowa kabli pod deską była zbędna. Przyszedł nowy przerywacz kierunkowskazów, alternator z wewnętrznym regulatorem, halogeny LED, dodatkowe przekaźniki. Mam pytanie o obwody, które powinny mieć zasilanie po włączeniu głównego włącznika prądu. Według...
podpytam w tym temacie. Zetor 10145, alternator zwykły na dwa paski 35A na obudowie (wcześniej był 55A-oba z wyglądu takie same i oba sobie radziły). Zaczęło się od tego że chyba padła linka obrotomierza, rozkręciłem i skończyło się na wymianie obrotomierza a i linki też żeby nowa była. Nie chciało mi się przekładać kabelków to przełożyłem sam obrotomierz...
Tak jest to alternator od Fiata. Nie wiem jaki masz pasek klinowy, ale podejrzewam, że jest to szerokość 17 mm, więc najlepiej jak zamontujesz alternator, który pracował w samochodzie żuk, bo miały ten sam rozmiar paska. Wcześniej te alternatory pracowały z mechanicznymi regulatorami (zarówno w żuku czy polonezie, lub fiacie), później stosowano elektroniczne...
Panowie, Było tak: Alternator oryginalny [wyprowadzenia B+,D+, DF, B-] z zewnętrznym, polskim regulatorem nieoryginalnym [wykorzystane tylko D+, DF]. Napięcie na B+ dochodzi do 15.5V - w zależności od obrotów silnika i obciążenia. Poza tym kontrolka ładowania gaśnie przy wysokich obrotach silnika [ok. 1500], dodatkowo - pomiguje sobie nieregularnie,...
adrian1201 napisał: tak zgadza sie ale czestą przyczyna uszkodzenia jest brak styku na szczotkach od syfu z reguły zawieszają się Kolego, a widziałeś kiedy alternator który miał zawieszone szczotki i ładował napięciem 18V? Bo ja jeszcze nie miałem okazji.
Witam problem polega na braku ładowania, kontrolka od ładowania gaśnie normalnie po odpaleniu, przy prądnicy są styki: R nie wiem od czego (wsuwka) B+ wyjście na akumulator (oczko 6) N kontrolka (wsuwka) uziemienie(odwrócone T ze znakiem - ) podłączony przewód (oczko 5) na styku N jest napięcie 12,8V (prawidłowo), na styku R jest napięcie 5,3V (nie...
co prawda regulator jest OK - bo wyszlo na to, że alternator był do du.. ale temat aktualny - sam jestem ciekaw, co to za element?? Niestety już nie jestem w stanie sprawdzić jakie ma rezystancję między nóżkami... z tego co pamietam zachowywało się jak jakiś półprzewodnik... juz nic wiecej nie jestem w stanie powiedziec na temat tego "cóś"
No właśnie. Rozważanie czysto teoretyczne, bo nie planuję w swoim samochodzie zmieniać chłodziwa, ale... Rozważanie praktyczne: 1. BMW E39 525 kolegi, jak dobrze pamiętam, w lecie skończyło się na zagotowaniu i wywaleniu płynu podczas jazdy w mieście. Pamiętaj że wrzenie to nie tylko temperatura wrzenia - jeśli w układzie jest ciśnienie wyższe od atmosferycznego...
Witam ma ktoś schemat jak podłączyć czeski alternator z regulatorem?? np. do zetora??
To teraz odepnij cienkie przewody z alternatora jak zgaśnie lampka to masz upalony alternator.
Tam licznik jest sterowany z wyjścia W alternatora, sprawdź czy masz ładowanie.
Czyli ten kabel co u mnie jest podciągnięty pod alternator, ale nie podłączony to jest plus który mam podłączyć do alternatora.
Witam . Jest to czeski alternator ,stosowany w starych Skodach i nie tylko . Zaciski; R -kontrolka ładowania +zasilanie regulatora M -zacisk wzbudzenia B+zasilanie stale z akumulatora lub rozrusznika Regulator oryginalny elektroniczny ,lub mechaniczny z Poloneza Dodano po 4 Przykładowo taki; Dodano po 2 Taki regulator;[img]https://sklep.agroma.rzes...
Zmierz napięcie ładowania. Sprawdź czy na alternatorze w miejscu W przewód jest dobrze umocowany, jak i ciągłość tego przewodu do samego licznika. Możesz także zmierzyć napięcie w tym punkcie W względem masy.
zetor alternator podłączyć alternator zetor schemat alternator zetor
radio słońce nagrywarka system plików wyjąć fotele passata
otwieranie furtki otwieranie furtki
Lodówka turystyczna Crivit E3 nie chłodzi na 220V TWS F9 Earbud One Side Not Charging or Showing Battery Percentage – Fault Analysis & Fix