Wpierw sprawdź ( amperomierzem) prąd pobierany z alternatora. A wogóle pracuje on cicho czy w charakterystyczny sposób wyje?
Najczęściej pali się żaróweczka w desce. W sumie to będzie ci łatwiej znaleźć przyczynę jak wyjmiesz licznik i przy samej kontrolce posprawdzasz czego tam brak, czy "+" (tzw 15), czy brak połączenia z alternatorem. Przed tą czynnością możesz zewrzeć do masy przewód cienki niebieski przy alternatorze, sprawna lampka powinna się zaświecić. Przy problemach,...
Pomóc przy wzbudzeniu, na chwilę zewrzeć przewód od kontrolki z przewodem plusowym przy odpalonym ciągniku na wyższych obrotach
Kabel niebieski cieńki przy alternatorze zewrzeć do masy i patrzeć czy kontrolka zaświeci. Dodano po 2 Sprawdzić połaczenie przy rozruszniku. Z tamtąd idzie plus na altka.Często gniją kabeloczka.
Trzeba zrobić tak-wziąć kawałek przewodu,i na szczotkotrzymaczu alternatora zewrzeć przewód zielony (ten od regulatora)z masą(silnik unieruchomiony,zapłon włączony).Jeżeli kontrolka się zaświeci-do wymiany regulator.Jeżeli sie nie zaświeci to zużyte szczotki,lub przerwa w uzwojeniu wirnika.Przed tą próbą mostkujemy z masą przewód żółty-aby sie przekonać...
Ja będziesz trzymał rozruch i na krótko rozrusznik to zapali. A problem nasz z alternatorem. Zewrzyj D+ do masy i zobacz czy kręci rozrusznik. Powinien.
A dlaczego nie sprawdziłeś mostka diodowego i regulatora jak miałeś wszystko rozebrane.Czy sprawdziłeś oporność wirnika?Jak wpadła nakrętka to mogła coś zewrzeć ,a nie tylko urwać.
A mi się wydaje, że miał rozładowany akumulator, więc go postanowił naładować, ale podpiął na odwrót klemy prostownika, i przebiegunowił akumulator.
W tej wtyczce 2 pin masz D+ do lampki ładowania i DF, informacja do sterownika o obciążeniu alternatora. Zewrzyj niebieski kabel z tej wtyczki do masy i włącz zapłon, kontrolka ładowania powinna się zaświecić. Jak się zapala, to uszkodzony jest *regulator, szczotki, pierścienie ślizgowe lub wirnik (*niepotrzebne skreślić).
Sprawdź obwód masy. Czy w tym aucie działa jakikolwiek odbiornik prądu? Czy klemy akumulatora mają dobry styk, są czyste?
Zdecydowanie przewinąć, obudowę trzeba wydrapac do czystego aluminium, jarzmo zalakierować i wtłoczyc na smar.
Ja bym poszukał gdzie przerwa bo może w końcu zewrzeć do masy.
Co to za alternator? Jak podłączone wzbudzenie? Jeżeli nie ma wewnętrznego regulatora, a wzbudzenie podłączyłeś do wyjścia, to nic dziwnego że produkuje on takie napięcie. I tylko czekać, jak sie w nim diody przebiją i szlag go trafi. Co do kupienia przetwornicy na np. Allegro czy w Gotronik to chyba nie jest to wielka sztuka? Kurier ci do domu przyniesie...
Ale po głosie pracy alternatora poznasz co mu jest.
Najpierw napraw rozrusznik żebyś miał czym kręcić, potem należy sprawdzić czy sterownik przypadkiem nie włączy pompki paliwa i wtryskiwaczy (pewnie tego nie robi bo próbowałeś odpalać i nie piszesz że capiło benzyną) ciągle tzn nie będzie zalewał silnika paliwem. Jeśli będzie ok to można próbować odpalić. Jak nie zaskoczy to diagnostyka komputerowa...
Z okolic paska to może być np. alternator, albo zwarcie w instalacji. dokładnie jeszcze nie zlokalizowałem To zlokalizuj albo oddaj do warsztatu, jak nie chcesz go puścić z dymem.
Wracałem z trasy ok 400km i na autostradzie pod samym domem zaczęło mi mrugać podświetlenie zegarów, zaraz potem zaczęła się jażyć i mrugać kontrolka ładowania, po czym zgasła. Pod domem sprawdziłem odrazu ładowanie i go niestety nie było :/ Na drugi dzień jak odpaliłem autko przez kilka sekund mrugało mi podświetlenie zegarów i światła na zewnątrz...
Diody zwarte.
Sprawdź alternator, regulator napięcia i wiązkę alternatora. Sygnalizuje zwarcie, przerwę, lub błędny sygnał klemy W.
Tak, zaciski L i D+ służą do podłączenia lampki kontrolnej ładowania. W przypadku Twojego alternatora wzbudzenie następuje nie przez żarówkę, ta pełni tylko rolę informacyjną, od tego masz osobny zacisk IG (od ignition, zapłon), musisz na niego podać + po stacyjce Prądnica jest maszyną samowzbudną, nie potrzebuje do działania wzbudzenia przez zewnętrzne...
Witam, Mam problem z moją Astrą F po wjechaniu w kałużę, czego niestety nie dało się uniknąć. Mam wrażenie, że alternator wyje. Do tego cały czas świeci się kontrolka ładowania akumulatora, która po dodaniu gazu świeci coraz mocniej. Światła też po dodaniu gazu świecą mocniej. Czasami w trakcie jazdy zapala się dodatkowa kontrolka poduszki. Po odpięciu...
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic12... Ale żeby to poznać trzeba go wziąć na stół. Bez przyrządów da się sprawdzić, trzeba zasymulowac sygnał z PCM-wystarczy zewrzeć z masą jeden z bolców regulatora, na chwilę się wzbudzi. Ja sobie zrobiłem tester który symuluje sygnały z PCM, napięcie wyjściowe mogę zmieniać w szerokim zakresie.
Na początek załadować akumulator odłączyć gruby plus z alternatora zabezpieczyć przed zwarciem i zostawić do rana aby wykluczyć alternator albo wpiąć żarówkę na kleme i obserwować jak świeci z alternatorem i bez to na początek
Zaciski do podłączenia regulatora do alternatora to: B+: wyjście prostownika pomocniczego BF: Uzwojenie wzbudzające (jak zewrzesz do masy a alternator działa to powinien dać max napięcie, czyli jakieś 18V ale w tym aucie za dużo jest elektroniki na takie eksperymenty) B-: masa
Kup w jakimkolwiek markecie budowlanym elektroinstalacyjny LgY 6mm², sprzedają na metry
Jak najczęściej uszkadzają się diody w alternatorze? Na zwarcie, czy na przerwę?
Niech ktoś kręci rozrusznikiem a Ty zobacz czy wtryskiwacz nad przepustnicą rozpyla paliwo. Jak nie a po psiknięciu plaka odpala i potem pracuje to przyjrzałbym się bliżej stacyjce.
Diody w mosty prostowniczym alternatora padły.
jarek_lnx napisał: jak bym miał okazję to bym zbadał charakterystykę obciążeniową takiego alternatora, Ja już to zrobiłem prąd alternatora w żadnym przypadku nie przekracza prądu znamionowego. A co to jest prąd znamionowy w tym przypadku? Charakterystyk obciążeniowych będzie nieskończenie wiele, bo zmieniają się również z RPM. Niemniej fajnie było...
Sprawdź alternator, regulator napięcia i wiązkę alternatora. Sygnalizuje zwarcie, przerwę, lub błędny sygnał klemy W.
Napisałeś że trzeba ciąć koszta i że na czymś trzeba się nauczyć i że wymiana szczotek to bździna. Ja się z tym całkowicie zgadzam, ale..... trzeba mieć jakąś wiedzę co się robi a tak to całe szczęście żeś budy nie spolił. Skoro przed wymianą szczotek było dobrze to musiałeś tak złożyć alternator że zwarłeś diody z masą.
Masz zepsuty alternator.
Może coś jest nie tak z radjem? A to bardzo porawdopodobne że w trakcie podłączania zwarłeś plusa do masy czinczy i upaliłeś masę czinczy w radiu (przy takiej usterce sa silne zakłócenia nie tylko od alternatora!!). Możesz na próbę zewrzeć srubokrętem mase czinczy do obudowy radia i zobaczyć czy zakłócenia ne znikną.
Nie wiem jak w tym rozwiązaniu, ale na ogół powinna świecić. Może toyota ma inaczej. Sam alternator powinien przeżyć tego typu zwarcie. Zobacz czy na tym grubym kablu od alternatora masz stały plus. Prawdopodobnie nie, idzie on jeszcze na rozrusznik. Śledź ten kabel aż do akumulatora. Może on się upalił gdzieś. Choć prędzej ten rząd miedzianych blaszek,...
Sprawdź alternator- może mieć zwarcie. Bez powodu kolo pasowe się nie wytarło. Do sprawdzenia diody (mostek) i uzwojenia. Rolka to efekt uboczny (napinania paska żeby nie piszczał).
1. Pomyśl. Skoro z alternatora wychodzi z ODIZOLOWANEGO wyjścia przewód, który jest ODIZOLOWANY od reszty, to chyba nie jest to masa. Nie jest to logiczne? 2. Jeśli zwarłeś na chwilę wyjście prądowe alternatora, z masą, to w zasadzie nic nie powinno się stać, bo to bezpośrednie połączenie do plusa akumulatora. Czyli tak, jakbyś zwarł jego klemy. Chyba,...
Czyli tak: Wtyczka odpowiedzialna za kontrolkę ładowania na zegarach jest wpięta do alternatora tak? W takim razie sprawdze czy przypadkiem nie przegniła i czy wtyczka dobrze łączy. Jakie sygnały wchodzą do tej wtyczki o jakich wartościach i gdzie? Jeśli to się nie powiedzie to: Problemem może być sama kontrolka ładowania. Zewrzyj ją do masy przy alternatorze...
Dioda dodatnia w alternatorze dostała zwarcia i prąd zasila kontrolki poprzez zwartą diodę. Wymień mostek prostowniczy, lub można wymienic pojedynczo diody, z jakiegos starego mostka. To najtańsze rozwiązanie, ale polecam zmienić cały mostek. Padła jedna dioda, może pójść następna. Taki mostek mkosztuje 60 PLN. Można go zmienić bez wyciągania alternatora.
W oryginale mechanicznym jest ogranicznik prądu - Grube kable. Trzeba je zewrzeć, bo regulatory elektroniczne do alternatorów ograniczników prądu nie miały i nie mają. Wygląda jakby NRDowcy wykorzystali regulator prądnicy do alternatora. Zobacz schemat. Poczytaj coś. Tematów o podłączeniu regulatora było mnóstwo...
Moim zdaniem nabrałoby to sensu gdyby energię z padniętego akumulatora można by było zgromadzić w jakiejś super baterii kondensatorów (powiedzmy 0,5F). Ladujemy taką bateryjkę wg schematu: dead_accu->220V->~15V->bateria kondensatorów. Gdy zgromadzimy w C DUŻO Ladunku, to wówczas można spróbować taką bateryjkę kondensatorów zewrzeć przez alternator....
Napiszę Ci co swego czasu zrobiłem i jak się zachował alternator. 1. Zwarłem tak jak piszesz wyjście prądowe do masy 2. Dałem pełne 12V na wzbudzenie Ręką usiłowałem obrócic koło pasowe i dostałem bardzo duży opór ale nie równomierny, tylko koło przeskakiwało o pewien kąt i znowu duży opór. Poza tym jeśli zewrzesz wyjście alternatora i go napędzisz...
Alternator prądu nie pierze, masz zwartą jedną z diod plusowych, poprzez wzbudzenia prąd zamyka się na wirnik.
Przepraszam zrozumiałem że mam zadoptować alternator od malucha a nie regulator. Dziękuję za Pomoc poczytam jak ów opcję przerobic na późniejsze walki z alternatorem.
Simoreg Siemensa to system m. in. regulacji silników pierścieniowych. Te 3 fazy z pierścieni wirnika puszcza się na 6 diod albo tyrystorów - nie pamiętam, połączenie takie, jak w samochodowym alternatorze. Jeśli 3 diody (w minusie) i 3 tyrystory (w plusie), to można regulować kąt otwarcia tyrystorów i uzyskamy regulację obrotów. Ten prąd wyprostowany...
Najprawdopodobniej zwarta plusowa dioda alternatora.
no to wystarczy zewrzeć z masą kabelek koloru niebieskiego. Ale po przybutowaniu,jeżeli lampka uszkodzona alternator sie wzbudzi z pozostałosci magnetycznej
Akumulator najpierw trzeba naładować , a pózniej sprawdzić próbnikiem do akumulatorów.Po tych pomiarach można zrobić kolejny krok , czyli sprawdzić czy nie upływa prąd powyłączeniu wszystkich odbiorników ,podpinając w szereg amperomierz .Najczęstszymi powodami upływu pradu są zwarcie diody w alternatorze , może też być zwarcie wrozruszniku .Jeszcze...
Po I: sprawdx masę alternatora,następnie jeśli nie świeći ontrolka to nie ma wzbudzenia i też może nie działać, dalej na zacisku wzbudzenia alternatora musi być zawsze większe napięcie niż na zacisku + np. ładowanie 14,2V to wzbudzenie 14,7V itp. Możma na chwilkę pod kontrolą miernika zewrzeć + z wzbudzeniem jeśli prrzekracza 14V to alternator OK, usterka...
sprawdż czy masz masę na alternatorze,czy jest zasilanie na grubym przewodzie i czy ono niezanika pod obciążeniem , przewód od kontrolki jak zewrzesz do masy to czy ona świeci
Do sprawdzenia ładowanie i sam alternator.
Ten przewód prawdopodobnie do akumulatora idzie przez rozrusznik, do rozrusznika cieńszym przewodem, od - już tym grubym rozruchowym do akumulatora. Co by nie było, dokładnie zaizoluj i przyczep ten przewód, aby nie mógł zewrzeć się z silnikiem - do masy.
Prawdopodobnie już zdiagnozowałeś usterkę. Objaw charakterystyczny dla zwarcia lub przerwy w uzwojeniu ewentualnie utratą przewodzenia na diodach głównych. Naprawa to wymian lub przewinięcie stojana.
Zwarcie alternatora
Zależy w co jest wyposażony ciągnik. Jeżeli prądnica to plus na masę ( coś metalowego np jakaś śruba ) a minus do śruby z nakrętką przy bendiks przy rozruszniku jeżeli jest założony alternator to bieguny na odwrót. Jeżeli jest założony stary akumulator to polecam tam się podpiąć, będzie pewność że wszystko jest w porządku. Jeżeli jednak się przy rozruszniku...
Ok, jak będę miał chwile to spróbuje zewrzeć. Natomiast ten alternator ma rok i przebieg rzędu nie więcej jak 20-25tys. km. Przez to moje podejrzenia padły na szczotki lub regulator napięcia- a nie jest to drogie więc spróbowałem. Jakie może być prawdopodobieństwo, że sprzedali mi wadliwy układ? To że zupełnie nie naprawiłem jest jasne, ponieważ świeci...
Zmierzyłem również opór pomiędzy każdym z trzech przewodów wychodzących z alternatora i pomiędzy nimi miałem opór około 1,1 Ohm ...a co pokazuje miernik jak zewrzesz przewody pomiarowe razem? Multimetr nie nadaje się do pomiaru tak małych rezystancji. Zrobiłem "test diody" na regulatorze napięcia, Wszystkie przewodzą tylko w jednym kierunku, odczyty...
Można zewrzeć ze sobą te 2 kable sterujące i pompa będzie pracować (po odcięciu kabla z alternatora.Nie będzie regulować obrotów przy braku sprzężenia z alternatorem (obroty silnika samochodu).
Witam Bez bezpieczników naiczesciei połączone są tylko rozrusznik i alternator
Gdzie ta nasadka?
Sprawdź zasilanie rozrusznika. Może naderwana masa (-), może (+). Wiem że w tym modelu wadliwy był też alternator; pękająca obudowa, zwarcie cewek, walnięta dioda. Miałem parę przypadków gdzie przy nowym aku auto nie paliło przy zerowych temp. .Powód złe zasil. rozrusznika, szczotki, komutator itp. Pzdr.
Najwyraźniej masz uszkodzony regulator napięcia w alternatorze, zwarcie tranzystora kluczującego lub uszkodzony układ sterujący. Wzbudzenie jest zasilane z akumulatora, a nie z trzech diod dlatego rozładowało akumulator prądem ok. 5 A. W tej sytuacji pozostaje jedynie wziąć samochód na lawetę. Praca silnika na odłączonym od akumulatora alternatorem...
B+ do plusa akumulatora, D- do minusa akumulatora. Ten alternator nie jest przystosowany do kontrolki. Zresztą sprawdź czy D ma zwarcie do masy.P
Witam. Miałem problem z sygnałem przekazywanym przez radio do wzmacniacza, otóż problem polegał na tym, że łapał pracę alternatora. Okazało się, że trzeba zewrzeć masę radia z RCA, a więc tak zrobiłem, niestety teraz wzmacniacz bardzo słabo zasila skrzynie. Jeżeli nie ma mocnego podbicia basowego w utworze to praktycznie jej nie słychać. :|. Czy zamontowanie...
Brak dobrego połączenia alternator akumulator.
Nie jest, albo alternator albo zwarcie grubego przewodu do masy. Trzeba poszukać
Więc jaki objaw da takie zwarcie między zwojowe? Altek nie wydoli prądowo czy nie osiągnie nominalnego napiecia?. W sumie to chyba jedno i drugie, jak nie wydoli prądowo, to przysiadzie i napięcie. Przy jakich obrotach powien 20...30A? Jeszcze jedna wskazówka- obrotomierz działa prawdłowo. Sygnał dla niego jest brany z osobnego czujnika w altku?. Uszkodzenie...
To moze być szczelony akumulator. Np zwarta jedna cela. Alternator normalnie ładuje, a napięcie nie wzrośnie. Jeśli nie ma zwartej celi, alternator ładuje ( napiecie jednak 13,5V ), nawale jednak regulator napięcia, czyli właściwie wzbudzania. Pozdro.
A co przede wszystkim zabija akumulator? W sensie że skraca jego żywotność diametralnie? 1. Trzymanie w stanie rozładowanym, długie trzymanie niedoładowanego (zasiarczenie - kryształy siarki wytrącają się w ogniwach, nie biorą udziału w reakcjach, zwiększają opór i zmniejszają pojemność aku - są bardzo trudno rozpuszczalne i jak porządnie zasiarczysz...
Rudolf50 z silnikiem pierścieniowym to jest tak 1) można zewrzeć wszystkie pierścienie - wtedy będzie się wtedy zachowywał jak tradycyjny silnik klatkowy (można wzbudzać kondensatorami). 2) można zasilić wirnik prądem stałym wtedy będzie się zachowywać tak jak alternator, regulując wzbudzenie będziesz mógł regulować napięcie na wyjściu. 3) można zasilić...
bardzo dziękuje za pomoc właśnie sprawdzałem i zauważyłem że zwoje w alternatorze są przypalone jakby zwarcie to chyba z tąd ten zapach zdaje się że to alternator będzie do wymiany kontrolka nie pali się czy można z tym jeszcze jakiś czas jezdzić Jeśli tak to wygląda,to alternator do wymiany. Lepiej dalej z tą usterką nie jeździj,żeby nie narobiło...
Kolega napisał że po założeniu nowego akumulatora , więc może być założony dobrze ale wystarczyło że przez pomyłkę zakładający dotknął odwrotnie biegunów dlatego spalił alternator /zwarte diody/ a efektem spalony przewód.P
Diody sprawdź. Pod obciążeniem.
Na początek napięcie ładowania najlepiej na wyjściu alternatora możliwe zwarcie diody.
Prosze, to jest schemat.
Bo to nie jest zwykły alternator i nie jest to zwykły regulator jeśli zewrzesz te przewody w regulatorze to napięcie będzie błędnie mierzone ze względu choćby na sposób regulacji napięcia w tym ustrojstwie, dlaczego chcesz sobie utrudniać. Czy myślisz, że producenci ten dodatkowy i wg Ciebie niepotrzebny przewód dodają bo im się coś ubzdurało? Przy...
Może alternator ma zwarcie?
Czujniki są nowe jak pisałem, ja mówię o ciśnieniu oleju manometr był wkręcany w czujniki na niskich obrotach miał ok. 1 bara na wysokich ok 2 barów więc wyniki dobre. Mam zewrzeć te czujniki jak są nowe ? Z alternatora ściągałem kabel ten na wsuwkę i to samo, tego odkręcanego nie tykałem.
Wygląda na typowe uszkodzenie alternatora.
Tak masz rację, tam była dioda, odszukałem ten kawałek "drutu" co się ułamał obrałem z koszulki i okazało się, że tam jest dioda 1n5406. po rozłączeniu tego kable (jak rozumiem od alternatora) zwarcie już nie ma. Czyli muszę zdjąć koło na silniku, aby dostać się do tego alternatora? Nie mogę nigdzie na schematach znaleźć, którą stroną była wpięta, obstawiam...
Fajnie że jest instrukcja. Ale myślę ze warto by jeszcze dopisać żeby odłączyć akumulator aby przypadkiem nie nastąpiło zwarcie przewodu plusowego do minusa ewentualnie nie zewrzeć kluczem podczas odkręcania. Jeszcze jedno mniej istotne w instrukcji wymiany napisałeś (masa - cienki, ładowanie - grubszy) w tym alternatorze przewód cienki raczej nie jest...
aby wykluczyć awarię tego przełącznika należałoby jeszcze zewrzeć ze sobą biały i żółty wychodzące z alternatora bo wynikałoby że to one są ze sobą zwierane tym włącznikeim a co do tego stojana to każdy warsztat (z nawet niezbyt wysokim poziomem) który przezwaja silniki powinien dać sobie z tym radę
Memtestem to sobie możesz. RAM musi być fizycznie podłożony. Jeżeli nie masz skąd zasilacza to weź wykręć go z komputera, rozkręć i zobacz czy kondensatory nie mają wypchniętych do góry denek, albo wręcz rozsadzonych. Jeżeli tutaj jest ok, podłącz 2-3 równolegle żarówki halogenowe, takie np. jak do auta, i pomierz mu napięcia. Wszystkie powinne być...
po zwarciu alternator zaczął wyć Zrobił się zwarty zwój na którymś uzwojeniu stojana
Masz klasyczny układ jak w alternatorach samochodowych. Prostownik może być uwalony lub zwarcie w samych uzwojeniach alternatora -kable żółte lub regulator daje wzbudzenie cały czas. Poczytaj posty o diagnozach alternatorów. To jest klasyka. Napisze tylko, że rezystancje między żołtymi mają być równe (uwaga sa bardzo małe!) a do masy ma być przerwa...
Prądnica z magnesem stałym może działać jako hamulec - wystarczy zewrzeć jej cewkę. Jest kwestia, jak takim hamowaniem sterować. Myślę, że jeśli to będzie prądnica AC synchroniczna (o najprostszej konstrukcji: nieruchome cewki, wirujący magnes, bądź prowadnica pola magnetycznego, jak w alternatorze), to można do niej podłączyć diody prostownicze (albo...
Jak tam jest tylko 2 plusy a minut to alternator caly
Kol. Rycho T, rzeczywiście zapłon nie potrzebuje akumulatora, nie zauważyłem zacisku "ground" na schemacie. Niemniej czy spadek napięcia do 12V na obrotach biegu jałowego nie wydaje się podejrzany? Jedyne odbiorniki to sprzęgło elektromagnetyczne, światła i kontrolki. Czy te odbiorniki były wyłączone, czy coś innego w instalacji stwarzało duże obciążenie?...
stałym tematem w mesiu jest podgrzewacz kolektora ssącego - nie wyłacza się, odłacz go i zobacz jak bedzie
Oczywiście, że nie możesz podłączyć ładowarki wyposażonej na wejściu w układ MPPT do alternatora, który to stanowi źródło napięciowe. Moduł PV to właściwie źródło prądowe. Stąd po dołączeniu MPPT do alternatora dojdzie do zwarcia, ponieważ układ MPPT będzie się starał dokonać maksymalizacji mocy pobieranej ze źródła.
W książce do samochodu Syrena była opisana procedura sprawdzenia regulatora napięcia. Po pierwsze od strony prądnicy (nie wiem który to zacisk) podajesz napięcie i regulujesz jego wielkość. Włącznik samoczynny powinien się zewrzeć przy jakimś tam napięcie (dajmy na to 13 V). Dalej sobie regulujesz napięcie i przy ok. 15 V powinien się przełączyć styk...
mam zwarcie na alternatorze tam gdzie jest podpina się kontrolka lądowania zwarcie jest na masa ciągnika co może być przyczyna
Do sprawdzenia alternator, (przebita/ zwarta) dioda +
A jeżeli będa zwarte diody w alternatorze i klijent wyłączy auto z gorącym silnikiem to czy sterownik nie załączy wiatraka (jak będzie sygnał ładowania)?
Sprawdź czy nie ma zwarcia gdzieś na światłach lub ładowaniu, odłącz dwa przewody od alternatora (zwykle żółty i biały). Jeśli nadal coś się przypala, to może się przypalać jedynie uzwojenie alternatora (zwarcia międzyzwojowe lub zwarcie do masy na któreś z cewek), albo ew. przewody przetarte które powodują zwarcie.
Witam! Powodem tak niskiego napięcia, po spaleniu alternatora, może być sam alternator, który spowodował zwarciem duży pobór prądu, a efekcie czego rozładowanie ak. Proponuję wypiąć akumulator i spróbować naładować go prostownikiem. Okaże się, czy trzyma prąd w ogóle. Następnie zmierzyć wartość jego napięcia ,które winno być 12,8-13,4V. Napięcie poniżej...
zn mam kod ale nie dziala ja go kupilem rok temu ale dopiero go odebralem i teraz kod nie dziala po tym jak alternator zrobil zwarcie
Moje wnioski : -przewód sprawny -zwarcie w alternatorze, skoro diody dobre ja bym obstawiał zwarty kondensator filtrujący umieszczony na wyjściu alternatora. Zmontuj alternator i zobacz miernikiem lub zasilaczem czy ma zwarcie na wyjściu.
Najczęstsza przyczyna w tych alternatorach to zwarcie uzwojenia stojana do masy -z starości.P
Jeszcze tak możesz spróbować; przewód, dość gruby, może być taki jak do odpalania na 2 akumulatory, podłączyć bezpośrednio od akumulatora ( biegun +) bezpośrednio pod dolną śrubę od blendixa. Sprawdzisz na 100 % czy rozrusznik jest sprawny....
usterka wygląda na zwarcie między zwojowe w alternatorze. Jeżeli altek robi się nienaturalnie gorący to uzwojenia dostały zwarcia.
podłączyć alternator zewrzeć zewrzeć dioda alternator alternator dioda zewrzeć
pułapka basowa pendrive zniknął aparat trust
laptop gamingowy berges falownik
Electrolux EOB9897 – instrukcja serwisowa, schematy, tryb serwisowy, kody błędów Whirlpool AWE 6519/P – silnik zakręca i zatrzymuje się, szczotki, tachogenerator, triak