Audi a4 b5 ADR .Topi się niebieski kabel od stacyjki,podczas rozruchu.Ponoć idzie on do kontrolki ładowania.Ostatnio świeciło się brak ładowania,na chwilę gasło,lub migało.Pierwsza myśl alternator.Ale czemu przewód stacyjki się topi.Teorytycznie np.uszkodzony przewód alternatora miałby na to wpływ? 1. Bezpośrednia odpowiedź na pytanie użytkownika:...
Witam Mam problem z autkiem (jak w tytule). Dwa dni temu zapalila mi sie kontrolka ładowania i padło wspomaganie (brak ładowania). Przeprowadziłem testy z żarówką i wypadły na nie kożyść alternatora. Napięcie na kabelku wzbudzenia 1 V, po jego odpięciu od alternatora 12,5V. Ziwera alternator..... Po podłączeniu wzbudzenia alternatora przez żarówkę do...
Jeżeli alternator ładuje to albo słabo naciągnięty pasek lub słabej jakości natomiast zwarcie międzyzwojowe stojana także ma podobny objaw ale ładowanie będzie dużo mniejsze od nominalnego.P
Alternator nie wytwarza pola elektromagnetycznego, no może jakieś szczątkowe, ale magnetyczne. Duży opór stawiany podczas kręcenia wirnikiem, świadczy o zwartch diodach, lub o zwartych zwojach uzwojenia stojana. Przy założeniu że niczego nie podłączamy na wyjścia "+" i "-".
A do czego to potrzebujesz. Nie spotkałem stojana ze zwarciem międzyzwojowym który by nie był spalony przeciesz to widać gołym okiem, i słychać wycie alternatora.P
Więc tak przez żarówkę nie idzie, aku+ - zarówka wzbudzenie. Żarówka świeci bardzo słabo po zapaleniu gaśnie niby ok ale prądu ładowania nie ma. Alternator na stół odlutowałem przewody stojana od diód pomiar diody przepuszczają prąd tylko w jedną stronę,nie ma zwarć miedzy diodami prąd płynie tylko do w jedną stronę oporność wszędzie taka sama czyli...
Najczęstsza przyczyna w tych alternatorach to zwarcie uzwojenia stojana do masy -z starości.P
Źle, zrobisz zwarcie wedle tych czerwonych kresek. Odlutuj te małe diody, odlutuj czerwony przewód od mostka. Wyjmij stojan. Ze stojana powinny wychodzić 4 przewody. 3 z nich widać na zdjęciu- podłączone do diod za pomocą nakrętek. 4 będzie polaczeniem 3 drutów (cewek) - do niego masz dolutować czerwony przewód. Nie kombinuj po swojemu, zrób jak napisałem...
Miałeś wylutowany mostek to mogłeś sprawdzić stojan. Objawy wskazują na zwarcie mostka lub stojana na 1 fazie.
Sporo powiedziała by analiza tego "małego nacięcia" które odkryłeś na kablu. Czy to faktycznie mogło być zwarcie w tym miejscu (do czego? ) ,czy są ślady iskrzenia, przytopienia izolacji itd. 200A nie spala się tak sobie. Żarówkę przykładałeś na wyłączonym silniku? Jeśli silnik pracował to musiała się zaświecić bo poszło ładowanie do akumulatora przez...
BOSCH, 70A, budowa koszykowa, wąski pasek. Drażnił mnie świst łożysk, więc zdecydowałem się na ich wymianę. Zastosowałem łożyska KBC, podobno najlepsze do tego celu. Wymieniłem też łożyska ślizgowe. Jedyne, co pozostało, to regulator ze szczotkami (niebawem zostaną wymienione również, czekam na szczotki). Ale świst występuje dalej. Wiem na 100%, że...
Witam chce zbudować sobie stanowisko do kontroli rozrusznika i alternatora a dokładniej każdego jej elementu. 1. Do badania stojanu i wirnika na razie mam induktorowy miernik izolacji ale to chyba za mało . Kiedyś widziałem u elektryka przyrząd ktróry sie składał z żarówki i jakiegoś brzęczyka i sprawdzał tym wirnik i stojan . Jakby ktoś wiedział o...
Zwarcie w instalacji odpada,jedynie zostaje wyjęcie alternatora ,rozebranie go i sprawdzenie stojana i oczywiście mostka prostowniczego.
Witam. Mam taki problem....przy wymianie alternatora mechanik jak dokręcał przewód do zacisku ukł. wzbudzania to go przekręcił tak że kręci się cała śruba.....Postanowiłem to jakoś poprawić i udało się to wmiarę dociągnąć, ale mam pytanie..... W jaki sposób ta śruba jest połaczona z resztą układu?? na "ścisk?? tzn ścieżka jest pod łbem śruby i jak się...
Jaka jest zasada nawijania uzwojen w alternatorze Może jakis link do obrazka lub nawet moze byc narysowane w Paint
Witam. Taka sytuacja: Alternator zwarty (zamiast obciążenia kawał drutu,czyli maksymalne obciążenie). Czy po zasileniu uzwojenia wzbudzenia z osobnego źródła (odłaczone oryginalne diody, napięcie 14V podane na szczotki wirnika), alternator ma jakiś początkowy moment rozruchowy? Tzn. chodzi mi o to, czy stawia opór (powiedzmy gdy by go kręcić ręką),...
Witam! To mój pierwszy raz:D ; proszę o wyrozumiałość. CC 899 z 93 roku z alternatorem. Nie ładuje akumulatora i jednocześnie podczas rozruchu nie świeci kontrolka ładowania akumulatora.Zaznaczam, że usterka narastała (chyba) jak były mrozy więc nie od razu zauważyłem. Czy jest możliwe, że przepalona żarówka może spowodować taki efekt? Ze schematu wynika...
Opis <br/>-problem z alternatorem w Audi 80(Bosch) kontrolka ładowania żaży sie na wiekszych o...<br/><br/> Opis <br/>-problem z alternatorem w Audi 80(Bosch) kontrolka ładowania żaży sie na wiekszych obrotach przygasa ale nie gasnie do końca <br/> Uszkodzone <br/>uszkodzone było uzwojenie stojana (przegrzane i przepalone...
Witam czy alternator trzeba wzbudzić , a jak tak to jak to zrobić???dzięki
Witam. Wymieniłem łozyska w alternatorze od poloneza i mam problem. Po założeniu wiatraka oraz kolka pasowego, wiatrak szoruje o obudowę i nie da rady obrócić. Czy jest jakiś dystans pod wiatraczkiem czy jak bo zgupialem? Dodam że zgubiłem gdzieś klin, może to przez to? Pozdrawiam
Taki problem.. Auto chodzi prawie normalnie, dobrze przyspiesza ale trzyma za wysokie obroty.. Silniczek krokowy, przepływomierz i inne wymienione - nadal to samo.. Po kontroli napięć na stykach wtyczki silniczka krokowego wyszło po włączeniu zapłony na jednym +12V względem masy na aku (tak ma być), na drugim (masowym) od wtyczki silniczka względem...
Mam problem z ładowaniem. Ładowanie wynosi 2V. Był padnięty regulator tak stwierdzono w serwisie i wymieniono. Pracowało to niby i ładowało jakiś dzień. Teraz znów brak ładowania. Wymontowałem regulator i jedna z szczotek ma zwarcie do masy a druga nie. Czy tak ma być?? Alternator BOSCH 028 903 029
Witam Czy mógłby ktoś doradzić w jaki sposób wykryć w samochodzie urządzenie, które robi zwarcie instalacji elektrycznej. Pewnego razu samochód nie chciał odpalić, okazało się że akumlator padł. Po naładowaniu sytuacja powtórzyła się, z tym, że akumlator "wybałuszyło".
Witam. Jestem z zawodu elektromechanikiem samochodowym i jak by to powiedzieć nie znam podstawowej czynności w tym zawodzie, czyli jak się przewija stojan alternatora. Gdzie mogę znaleźć informacje na ten temat. Przeszukałem chyba już cały internet i nic nie znalazłem. Z góry dzięki za odpowiedzi.;)
witam, alternator mam standartowy 1kW 14V, ale juz trzeci zalozylem od kiedy kupilem traktor, poniewaz korpusy w ktorych osadzone sa lozyska wirnika alternatora sa wykonane z aluminium i poprostu je rozbija, wtedy wirnik dotyka do stojana zwarcie i po zawodach. najchetniej bym wymienil go na inny ale nie wiem jak to zrobic zeby dzialal obrotomierz.
Nic nie powróci praktycznie to zbieg okoliczności jak tam jest Denso obudowy nie pękają tylko jest wypychanie stojana w kierunku wirnika i następuje przetarcie a jednocześnie zwarcie uzwojenia stojana do masy.P
Nie wiem co oznacza ten skrót , z Angielskiego może to być Central Iluminations Generator (C.I.G.) co może po maszemu oznaczać centralny lub automatyczny włącznik świateł.Dzięki za informację. Problem został rozwiązany , przyczyną grzania się alternatora było niewielkie zwarcie uzwojenia stojana do masy. Wiem podałem, że stojan w stosunku do masy nieskończoność...
Niestety ale sprawdzałem i na gnieździe bezpiecznikowym mam prawidłowe napięcie na odejściu, chociaż fakt masz rację że podejrzane, że tak spada napięcie a a nie przepala bezpiecznika. Próbowałem nawet zastępczo chwilowo podać na zaciski szczotkotrzymacza (nr 18)przewód podłączony od rozrusznika do stojana alternatora(nr19), i w momencie zetknięcia...
Hmm silnik 1.7 td ISUZU pzrerabiałem temat alternatora w opel astra z takim samym silnikiem alternator HITACHI z wyjsciem na pompe podcisnienia wspomagania hamulcow . sprawdz polaczenia - wtyczki jesli to nie pomorze to niestety rozbiorka alternatora . sprawdz czy jest przejscie uzwojenie wirnika moze byc naderwany przewod przy pierscieniach slizgowych...
Zwarcie międzyzwojowe uzwojenia stojana alternatora .Zbyt obciążony alternator(czytaj jakieś superszybkie ładowarki telefonów,przenośne lodówki, dodatkowe lampki i świecidełka,oświetlenie podwozia,dodatkowe Halogeny wzmacniacze muzyczne o mocy przekraczającej połowę mocy alternatora leżące w bagażnikach-nawet ja "stary wyga" nie raz jestem zaskoczony...
multimetr cyfrowy Model 716,str .24 instrukcja ,test układu ładowania wyświetlanie przemiennie symbole: ,noC9" lub ,ALE".Prawdopodobnie zwarcie do uzwojenia stojana do masy lub uszkodzenie mostka prostowniczego, kup i od razu będziesz wiedział co szukać ,ja mam i nie szukam.
A więc tak alternator wymieniony, ładowanie jest 13,5V ale nie gaśnie kontrolka ładowania czy przyczyną może być regulator?? A tak poza tym to wszystko jest ok. :D Dodano po 26 W tych trzech punktach gdzie idą fazy w starym alternatorze przy przyłączonym mostku prostowniczym było zwarcie do masy, bez mostka nie było, a mostek był na pewno dobry. Ciekawe...
Witam Niedawno napotkałem na problem z alternatorem w hyundaiu lantrze, problem wygląda w ten sposób: Alternator na początku (po uruchomieniu silnika) ładuje napięciem 14.2V podczas jazdy bez większej przyczyny typu wstrzas itp przestaje ładować zapala się kontrolka. Czasem po podwyższeniu obrotów ładowanie powraca czasem powraca tylko częściowo tj...
Z kwasem ostrożnie w alternatorze- ja nie stosuję. Jak sprzwdziłeś diody bez rozlutowania stojana? No więc tak , po prostu wziąłem miernik i sprawdziłem diody :D Fakt wiem że źle - ale jeśli było by zwarcie to świadczyło by to o zwarciu cewki stojana lub diody. Na szczęście dziś udało mi się rozłączyć stojan od mostka - "wyprałem" stojan z syfu w wodzie...
Ten prostokąt wokół wirnika, uzwojenia stojana i diód zaznacza nam urządzenie alternator jako część na schemacie (tak jakby obudowa) i jest połączona z masą. Spójrz przecież logiczne jest, że tak nie może być nawet na postoju miałbyś zwarcie z plusem, a po włączeniu nawet napięcie wytworzone byłoby zwierane
Witam, mam następujący problem z alternatorem od Fiata Tempry / Tipo (te same ale Tipo jest wam bardziej znany pewnie). Alternator w aucie nie ładował. Teraz mam go w warsztacie i ustaliłem już kilka rzeczy. Jest sprawny regulator napięcia (test z żarówką), jest sprawny mostek prostowniczy (tester diod), jest sprawne uzwojenie w wirniku, ponieważ po...
Z racja zgłębiania wiedzy na temat diagnostyki alternatorów przekopuje internet i pozwolę sobie na forum elektrody wypisać parę znalezionych opinii o diagnostyce alternatora i poprosić o komentarz do nich Miernik uniwersalny ustaw > pomiar napięcia przebicia złącza ( rysunek diody często z buzerem ) Poprawne wyniki : 1. Z masy alternatora na wy prądowe...
witam. Chyba raczej zwarcie uzwojenia stojana, żeby sprawdzić wszystkie diody musisz rozlutoważ uzwojenia stojana od mostka, a jeżeli masz rozlutowany stojan warto też go sprawdzić prostym sposobem łącząc jeden koniec poszczególnych uzwojeń w szereg z żarówką 230v i do sieci drugi biegun sieci dotykamy do pozostałych wolnych uzwojeń i do masy alternatora...
Pomiar napięciaq wytwarzanego przez alternator w przypadku zdjęcia klemy nic nie daje, regulator traci nazwijmy to napięcie odniesienia, ponadto alternator jest wtedy nie obciążony i przy sprawnym układzie ładowania można popalić żarówki i elektronikę pojazdu z półprzewodnikami alternatora włącznie . Do badania alternatorów służą specjalne stanowiska...
Przecież to proste jak drut, dlaczego wciąż wtrącają się ludzie bez doświadczenia pracy na warsztacie? W/w objaw to uszkodzenie stojana alternatora, a jego konstrukcja jest taka, że w grę wychodzi tylko wymiana alternatora na drugi. Niekoniecznie. Równiedobrze to może być uszkodzony regulator, lub wytarte szczotki. Jego powinno się najpierw wykręcić...
Witam ponownie. troche mi to zajeło ale już zrobione. Przy pomiarze suchego i zimnego stojana wszystko było ok. Dopiero gdy za radą znajomego polałem go wodą, (symulacja kałuży) wykazywał on zwarcie, tak samo po podgrzaniu go do około 60 Stopni Celsjusza, (symulacja pracy pod obciążeniem) również zwarcie na stojanie. Regulator był ok. Kosztowało mnie...
Tyle że tak, z jednego odczepu na uzwojeniu poprzez 3 diody idzie połączenie na jedną szczotkę bezpośrednio. Tu też jesteś w błędzie, gdybyś to dobrze sprawdził to byś się przekonał. To, że jedna ze szczotek zasilana jest z diod wzbudzenia jest wysoce prawdopodobne z tą różnicą, że każda faza stojana podłączona jest pod 1 z 3 diod Po raz kolejny. Regulator...
Witam koledzy otóż mam taki problem wykonałem samemu regeneracje alternatora dodam iż przed działał poprawnie ładowanie 14.3V prace wykonałem raczej dobrze wymieniłem komutator,szczotki wlutowałem w regulator napięcia nowe + łożyska nowe wyczyściłem wszystkie styki w alternatorze z szadzi itp. Jedynie czytałem iż komutator niezależnie jak podłączymy...
No dokładnie macie rację , uzwojenie stojana poszło w niepamięć , przynajmniej tak powiedział mechanik , pokazywał je no część przewodów była po prostu przebarwiona na ciemnoszary kolor . :( Ciekawe ile za takie uzwojenie teraz i czy w ogóle idzie to dostać osobno ? Niech mi teraz ktoś powie czy takie przegrzanie uzwojenia to normalna rzecz wynikająca...
Witam Kilka dni temu zaczął mi piszczeć pasek alternatora, zignorowałem to do czasu aż wczoraj zdechł mi akumulator, jakoś odpaliłem "od kolegi" i dotarłem do domu. Dziś miałem czas to sprawdziłem alternator - fachowcem w samochodach nie jestem, ale udało mi sie sprawdzić że: - alternator jest mocno obciążony, pasek jest już lekko zużyty, grzeje się...
Wygląda na zwarty stojan.
Gniazdo łożyska nic nie izoluje . Trzyma łożysko elastycznie w całości. Stojan jest zbyt ciasno pasowany w aluminiowej obudowie. , Korozja elektrochemiczna powoduje spuchnięcie stojana i w konsekwencji pęknięcie obudowy i nast. zwarcie.
Hamowanie to (nawet gdy się nie obraca) spowodowane jest charakterystyczną pracą regulatora napięcia . Ów, po dołączeniu zasilania na zacisk B+ na krótką chwilę załącza prąd na podmagnesowanie wirnika. Tak samo, jednak na nieco dłużej załącza z chwilą pojawienia się napięcia na zacisku D+. Tak ma być i proszę się tym nie przejmować. Elektromagnetyczny...
Przecież to prosty alternator jeżeli regulator zmieniłeś /chociaż stary na pewno dobry/ i nie ma zwarcia międzyzwojowego stojana to są słabe główne diody tam nic więcej nie ma.P
Spuchniety i zwarty stojan z obudową. Klasyka
Stojan ma prawdopodobnie zwarcie do masy. P
Zmierz go , ja po prostu mierzę amperomierzem 3-4 A poboru. Uzwojenie stojana na zwarcie do masy i diody żarówką 55W. Regulatory raczej wieczne.
świadczy że regulator napięcia jest dobry i najprościej będzie wymienić cały alternator? Dokładnie. Ja obstawiam zwarcie na stojanie. Lata swoje robią i rdzeń puchnie od korozji zwierając druty uzwojenia.
Trzy lata temu wymieniałem alternator na nowy oryginalny. POjezdzij z 15 minut jak będzie gorąca obudowa to zwarcie w stojanie , altek do wymiany.
A ja owszem. Uszkodzony elektrycznie, zwarty regulator go cały czas zasilał.
Kolego, powodów braku ładowania może być wiele. Alternator może nie podawać napięcia ponieważ ma: 1. Wytarte szczotki, 2. Uszkodzony regulator napięcia, 3. Uszkodzone diody w alternatorze, 4. Zwarcie lub przerwa w uzwojeniu wirnika, 5. Zwarcie lub przerwa w uzwojeniu stojana. Przyczyną braku ładowania mogą być także zaśniedziałe końcówki, lub przerwy...
Możesz tak sprawdzić diody, ale musisz odlutować mostek od końców uzwojeń stojana, inaczej pomiar nie będzie miarodajny, chyba, że któraś dioda ma przebicie/zwarcie, wtedy żarówka zaświeci w obu przypadkach podłączenia akumulatora, i tak cały mostek jest do wymiany
Przemyślę to. Ja nim sprawdzam zwarcia w uzwojeniach stojanów alternatorów.
tak jak wyzej sprawdz opornosci wirnika, czy nie ma zwarcia. tak samo stojan no i diody a regulatora raczej samemu w domu nie sprawdzisz....
po zwarciu alternator zaczął wyć Zrobił się zwarty zwój na którymś uzwojeniu stojana
Witam wszystkich uzytkownikow. Mam problem z pradnica od Pozostaje do wykluczenia przerwa w cewkach stojana, bądź zwarcie uzw. wirnika. Mam jeszcze jedno pytanie czy mozna zamienic pradnice 6V w Mz 250 TS Na alternator 12V?? Nie, nie można - całkowicie inne rozwiązanie mechaniczne, nie dopasujesz do kartera.
Nie chce się wzbudzać alternator, może mieć zwarcie na stojanie. Pozdrawiam.
zmostkuj w regulatoze styk 15 z 67 przez jakaś kontrolke najlepiej zrobiona z H4 podłącz miernik i sprawdz ładowanie oprócz tego sprawdz czy na głównym zaśilaniu masz +z akumulatora tę śrubkę na kluczyk 10 na tylnej obudowie alternarora jeżeli jest to najprawdopodobniej masz uszkodzony stojan bo pisałeś że najpierw było 13v a po rozebraniu niemasz nic...
zwarcie stojana zwarcie stojana silnika alternator napiecie stojana
ustawić aparat olympus gryzonie gryzoni arduino mosfet
zmywarka elektrolux elektryczne foteli mazda
Opis przewodów kostki stacyjki Hyundai i30 1.4 benzyna 2011 Wymiana pompy w pralce Brandt WTC0951KXD/D – instrukcja