Proszę o podpowiedz - mam problem z peugeotem 1007 2005 1.5 8v benzyna alternator VALEO 70A z linią COM . Alternator dostał zwarcia na stojanie i wymagał naprawy. Poszedł do regeneracji i przy testach na stole trzymał wszystkie parametry ale po włożeniu i przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów przestał ładować - uszkodzeniu uległ regulator napięcia...
Pekniecie powieksza sie .Wirnik zaczyna ocierac o stojan.Potem nagle prach zwarcie zatarty altek oraz zerwany pasek.Troche przesadziles z cena za spawanie.Podczas spawania obudowa moze sie zdeformowac potem sa problemy z wlozeniem stojana.Za sama obudowe trzeba dac ok. 250 z(widzialem na allegro) Mozna tez kupic regenerowany z roczna gwarancja. Jak...
W twoim aucie jest 9 diod i słabo widzę abyś je z tamtąd wyjął nie mając nawet klucza 16???Oczywiście bez obrazy.Ale to ci się zapewne przyda, bo czegoś się dowiesz, No tak. ale jak go wyjąłeś to teraz trzeba go rozmontowac i sprawdzić o co chodzi?Może to zwarcie na stojanie, może diody/tu bym stawiał/.Może regulator napiecia , który jest poza alternatorem.????Poczytaj...
NA wolnych obrotach lampka zarzyy. Po dodaniu gazu ladowanie sie pojawia. Alternator zaczyna wyc. Stojan zaczyna sie grzac. Wymienione zostalo: Stojan na nowy (po wymianie sie grzeje) a stary byl spalony- czarne uzwojenia) Szczotkotrzymacz Wienik i jego uzwojenie zostal stary, bo ma opornosc 4 OHm, wiec powinien byc sprawny. Podstawiony nowy regulator,...
Hamowanie to (nawet gdy się nie obraca) spowodowane jest charakterystyczną pracą regulatora napięcia . Ów, po dołączeniu zasilania na zacisk B+ na krótką chwilę załącza prąd na podmagnesowanie wirnika. Tak samo, jednak na nieco dłużej załącza z chwilą pojawienia się napięcia na zacisku D+. Tak ma być i proszę się tym nie przejmować. Elektromagnetyczny...
To ze jest pęknięta obudowa ta w której jest stojan to jedno ale możesz mieć jeszcze walnięty stojan tzn. może on mieć zwarcie czego ci nie życzę .Stojan zaczyna wypychać do środka utleniające się aluminium z obudowy i często jest tak ze stojan zostaje wypchnięty i zawadza o niego wirnik . Stojan się nagrzewa i roztapia izolacje między zwojowe co prowadzi...
Kolego, powodów braku ładowania może być wiele. Alternator może nie podawać napięcia ponieważ ma: 1. Wytarte szczotki, 2. Uszkodzony regulator napięcia, 3. Uszkodzone diody w alternatorze, 4. Zwarcie lub przerwa w uzwojeniu wirnika, 5. Zwarcie lub przerwa w uzwojeniu stojana. Przyczyną braku ładowania mogą być także zaśniedziałe końcówki, lub przerwy...
Napiszę Ci co swego czasu zrobiłem i jak się zachował alternator. 1. Zwarłem tak jak piszesz wyjście prądowe do masy 2. Dałem pełne 12V na wzbudzenie Ręką usiłowałem obrócic koło pasowe i dostałem bardzo duży opór ale nie równomierny, tylko koło przeskakiwało o pewien kąt i znowu duży opór. Poza tym jeśli zewrzesz wyjście alternatora i go napędzisz...
Tak,zwarcie w stojanie,albo popuścił impregnat i "goni" cewka ale jeszcze sprawdź prostownik.
Alternator nie wytwarza pola elektromagnetycznego, no może jakieś szczątkowe, ale magnetyczne. Duży opór stawiany podczas kręcenia wirnikiem, świadczy o zwartch diodach, lub o zwartych zwojach uzwojenia stojana. Przy założeniu że niczego nie podłączamy na wyjścia "+" i "-".
Skoro się bardzo nagrzewa to ma zwarcie międzyzwojowe stojana. Przy włączonych dziennych ledowych światłach spoko pokonasz te 70 km. Możesz też zabrać ze sobą prostownik i w połowie trasy na stacji benzynowej doładować akumulator. Nie wyłączaj silnika, a jeżeli już musisz to stawaj na górce aby go móc odpalić z popychu.
Przebicie uzwojeń stojana ,poprzednik zmył izolacje z przewodów ew. użył chemi aktywnej co powoduje że przy wyższej wilgotności następuje zwarcie. Stojan do wymiany.
Witam ponownie. troche mi to zajeło ale już zrobione. Przy pomiarze suchego i zimnego stojana wszystko było ok. Dopiero gdy za radą znajomego polałem go wodą, (symulacja kałuży) wykazywał on zwarcie, tak samo po podgrzaniu go do około 60 Stopni Celsjusza, (symulacja pracy pod obciążeniem) również zwarcie na stojanie. Regulator był ok. Kosztowało mnie...
witam. Chyba raczej zwarcie uzwojenia stojana, żeby sprawdzić wszystkie diody musisz rozlutoważ uzwojenia stojana od mostka, a jeżeli masz rozlutowany stojan warto też go sprawdzić prostym sposobem łącząc jeden koniec poszczególnych uzwojeń w szereg z żarówką 230v i do sieci drugi biegun sieci dotykamy do pozostałych wolnych uzwojeń i do masy alternatora...
Nie wiem co oznacza ten skrót , z Angielskiego może to być Central Iluminations Generator (C.I.G.) co może po maszemu oznaczać centralny lub automatyczny włącznik świateł.Dzięki za informację. Problem został rozwiązany , przyczyną grzania się alternatora było niewielkie zwarcie uzwojenia stojana do masy. Wiem podałem, że stojan w stosunku do masy nieskończoność...
najlepiej jak bys wyciągna alternator i zobaczył czy obudowa jego niejest popekana bo to jest czesty objaw padniecia alternatora w fiatach, adzieje sie to na skótek zwarcia uzwojen stojana do obudowy. rada wymienic alternator najlepiej inajtaniej z demobilu.
Nic nie powróci praktycznie to zbieg okoliczności jak tam jest Denso obudowy nie pękają tylko jest wypychanie stojana w kierunku wirnika i następuje przetarcie a jednocześnie zwarcie uzwojenia stojana do masy.P
Jeżeli alternator oddaje prąd np 8A to nie powinien się grzać. Jeżeli przy małym prądzie się grzeje to uszkodzony jest stojan. Uzwojenie stojana jeżeli zmieniło barwę z brązowej na czarną to już mamy pewność. Alternator z uszkodzonym stojanem trudniej się wzbudza, trzeba przygazować aby kontrolka zgasła.
Panowie spawanie oki ale koronki? ;-) koronki to mi się z rowerem kojarzą niektórzy mówią wianki;-) alternator wykręcony:-) obudowa pęknięta :/ i zwarcie na stojanie :/ więc nikt się tym bawić nie będzie w poniedziałek na szrot i coś trzeba wykręcić ;-) do fiata brava z jakich samochodów będzie jeszcze pasował ? bravo? Siena? palio? na co zwrócic uwagę...
Sporo powiedziała by analiza tego "małego nacięcia" które odkryłeś na kablu. Czy to faktycznie mogło być zwarcie w tym miejscu (do czego? ) ,czy są ślady iskrzenia, przytopienia izolacji itd. 200A nie spala się tak sobie. Żarówkę przykładałeś na wyłączonym silniku? Jeśli silnik pracował to musiała się zaświecić bo poszło ładowanie do akumulatora przez...
Na obudowę podajesz minus, na styk szczotkotrzymacza plus, do śruby + podłaczasz żarówkę powiedzmy zkierunkowskazu, mocno zakręcasz dłonią za piastę/koło pasowe i patrzysz czy zarówka się lekko zażarzy. Jak tak, to na 99% dobry, 1% niepewności to diody wzbudzenia, które wtedy nie biora udziału. Bez śmiechu, ja tak sprawdzam niemal każdy, tą metodą można...
Przecież to prosty alternator jeżeli regulator zmieniłeś /chociaż stary na pewno dobry/ i nie ma zwarcia międzyzwojowego stojana to są słabe główne diody tam nic więcej nie ma.P
Chyba sknociłeś. Bo co ma regulator do żarzącej się kontrolki to nie wie nikt poza tobą. Poza tym: Zwarcie uzwojenia stojana z masą - zlikwidować widać jaki z ciebie praktyk. Przy zwartym do masy uzwojeniu alernator się nie wzbudzi. A pytanie o typ alternatora nie było bezzasadne, bo praktyk będzie już wiedział po typie co jest uszkodzone. Poza tym...
"Taczki" tak mają. Ich oszałamiająca moc nie pozwala na nieodczuwalne załączenie się czegokolwiek. Włącz do długich dmuchawę na 4 i ogrzewanie szyby. Jeśli alternator zrobi się bardzo gorący może być problem w nim, np przebicia/zwarcia na stojanie. Jeśli ma w miarę normalną temperaturę to pewnie masz problem z regulacją obrotów biegu jałowego.
Alternator w vfr to była bolączka. Uszkadzał się stojan - dostawał zwarć wewnętrznych i powodowało to regularne uszkadzanie regulatorów napięcia. Znajomy podstawił tak trzy lub cztery regulatory, zanim zdecydował się na wymianę stojana. Nie, ten model nie ładuje tylko na niskich obrotach, bo byłoby to bez sensu. Na dzień dobry dokładny pomiar napięcia...
Zwarcie międzyzwojowe uzwojenia stojana alternatora .Zbyt obciążony alternator(czytaj jakieś superszybkie ładowarki telefonów,przenośne lodówki, dodatkowe lampki i świecidełka,oświetlenie podwozia,dodatkowe Halogeny wzmacniacze muzyczne o mocy przekraczającej połowę mocy alternatora leżące w bagażnikach-nawet ja "stary wyga" nie raz jestem zaskoczony...
Jak w prosty sposób zweryfikować uzwojenie stojana alternatora Denso 104210-5710. Interesuje mnie sposób połączenia uzwojeń wewnątrz stojana (prawdopodobnie "podwójna gwiazda"). Na załączonym zdjęciu widok tego stojana. Mostek diodowy zwarty a pasuje upewnić się co do sprawności stojana.
Autko jak w temacie Alternator Bosch 14V 90 A. Jakiś czas temu okazało sie że akumulator nie trzyma, standardowa procedura dolania Wody destylowanej i pod ładowania pomogła . Po jakiś 1000 km po tym zabiegu przy ponownym rozruchu silnika kontrolka od ładowania nie zgasła zdemontowałem alternator i okazało sie ze dwie diody ma spalone (zwarcie ). Teraz...
po zwarciu alternator zaczął wyć Zrobił się zwarty zwój na którymś uzwojeniu stojana
To, co nazywasz sprzęgłem, to jest wolne koło od rozrusznika. Przynajmniej tak widać z rysunku. Jeśli jest to alternator taplający sie w zbiorniku oleju (to są silniki z suchą miską olejową), to może on mieć już przegrzane uzwojenia i zwarcia między zwojowe. NIE DO WYŁAPANIA zwykłym miernikiem. Alternatory kiedyś sprawdzało się na przebicia wysokim...
kolego elektron, zwykłą próbówką to raczej można się oszukać, tu trzeba drastyczniejszej metody...śrubokręcik....i MAŁE zwarcie;) Następna do sprawdzenia jest masa na silniku, choć pewnie będzie bo rozrusznik kręci... Następnie kontrola lampki ładowania, przewód zdejmujemy z regulatora ma zgasnąć, dotykamy do masy i ma świecić pełnym światłem, następnie...
Kolego, nie słuchaj głupot o kablu kontrolki. Na tym forum tak się porobiło, że byle łajza bez wiedzy pisze pierdoły. Nie ma tam kabla kontrolki, przewody są trzy, na jednym jest plus zasilania i idzie z bepziecznika, to jeden skrajny. Środkowy i drugi skrajny idą do PCM, idzie tam sygnał protokątny z i od regulatora. Na podstawie analizy tych sygnałów...
Wirnik spalony w alternatorze? Raczej stojan kolego. Przebicie i zwarcie w uzwojeniach może mieć zarówno stojan jak i wirnik.Sam miałem kiedyś na "własnej skórze" przypadek gdzie uzwojenia wirnika powiedziały "Pa"... A pisząc swój post miałem na myśli sprawdzenie uzwojeń w alternatorze a wymiana wirnika była przykładem aby nie inwestować w regulator...
Szczotki piszczą i tyle, nio chyba że ma uszkodzony stojan-zwarta faza...
Jeżeli stojan ma zwarcie międzyzwojowe lub międzyfazowe objawia się to charakterystycznym wyciem i niskim napięciem ładowania w granicach 13.5V i nie rozumiem co to znaczy hamować przecież wzbudzony alternator stawia dosyć duży opór.P
Tyle że tak, z jednego odczepu na uzwojeniu poprzez 3 diody idzie połączenie na jedną szczotkę bezpośrednio. Tu też jesteś w błędzie, gdybyś to dobrze sprawdził to byś się przekonał. To, że jedna ze szczotek zasilana jest z diod wzbudzenia jest wysoce prawdopodobne z tą różnicą, że każda faza stojana podłączona jest pod 1 z 3 diod Po raz kolejny. Regulator...
Alternator po 15 minutach pracy osiąga 105 stopni C. Silnik jeszcze nie rozgrzany. Czy to możliwe aby stojan miał jakieś wewnętrzne między zwojowe zwarcie?
Wzbudzanie się alternatora przy wysokich obrotach może być spowodowane zmianą koła pasowego na większe.Powodem bywa regulator słabej marki.Napięcie mierzone na B+ i D+musi być takie same,inaczej uszkodzona dioda.Podmienił bym stojan może być zwarcie między zwojowe.Jaki jest stan łożysk i ich siedzeń co wpływa na szczelinę wirnika i stojana.
Źle, zrobisz zwarcie wedle tych czerwonych kresek. Odlutuj te małe diody, odlutuj czerwony przewód od mostka. Wyjmij stojan. Ze stojana powinny wychodzić 4 przewody. 3 z nich widać na zdjęciu- podłączone do diod za pomocą nakrętek. 4 będzie polaczeniem 3 drutów (cewek) - do niego masz dolutować czerwony przewód. Nie kombinuj po swojemu, zrób jak napisałem...
Mierniki maja opcje sprawdzania diód. Sprawdzaj poszczególne odlutowane wejścia na przejście + do płytki dodatniej i ujemnej, następnie zamień kable i tak samo. W ten sposób sprawdź wszystkie 3 wejscia. Sprawdzć też przewodność w obu kierunkach małych diód. Uzwojeniach stojana połączone są w gwiazdę, więc i oporność pomiędzy nimi powinna być jednakowa....
Dziękuję za przedstawione ciekawe propozycję Dzięki informacjom z artykułu naukowego, wiadomo o prądach jakie występują na takiej zwartej cewce. Wygląda to tak: Bezoporowe zwarcie jednej cewki uzwojenia fazowego (rys. 7c) wywołuje w zwojach zwartych prąd 6,5 razy większy od prądu fazowego przed zwarciem. Gęstość prądu sięga wówczas 50 A/mm2. 906879...
PS Nie wiem czy prawidłowo umieściłem post tu, teraz dopiero czytam ankiete i dochodzę do wniosku iż to chyba nie ten dział, wiec chyba pozostaje mi prosic moderatora o przeniesienie w odpowiednie miejsce. Dodano po 2 Skoro pali się kontrolka akumulatora to masz alternator uszkodzony więc nic nie wymyślisz. Jeżeli czułeś zapach spalenizny więc pewnie...
Zwarcie stojana.
Do obudowy nie powinieneś mieć żadnego przejścia. Też tak myślę, z drugiej strony przy normalnych instalacjach przyjmowało się że izolacja jest sprawna gdy spełniała warunek 2kOhm na Volt (dla 250V >0,5MOhm, dla 500V >1MOhm). Więc tu niby też spełnia warunek. Alternator do wyjęcia , trzeba go rozebrać i zweryfikowac co padło. Bez doświadczenia to kiepsko...
Witam Kolegów Mam przypadek słabego ładowania przez alternator. Układ 9 -cio diodowy z podłączonym punktem gwiazdy przez dwie dodatkowe diody do + i - mostka diodowego. Otóż na wolnych obrotach ok 900rpm napięcie przy naładowanym aku wynosi nawet 14,2, ale po włączeniu żarówki H4 (Światła przedniego) napięcie zaczyna spadać osiągając w ciągu zaledwie...
czuje ulge, ze wiem juz co to. jest tylko maly problem. Jestem laikiem i nie mam pojecia co oznacza "zwarta faza w stojanie". Czy mozna to jakos naprawic (wymienic). Czy to duze koszta?? Elektrit'cie czyli nie brac sie za lozyska?? Elektryk powiedzial, ze lozyska sa b. dobre wiec to nie to. P.S. a sorki juz doczytalem w poscie stalowki. Ale czy wymiana...
No to finał. Stojan był faktycznie zwarty,przynajmniej do masy. Jednak jego blachy były spuchnięte od rdzy i zaczeły sie rozłazić, więc sądze raczej iż jest to sprawka korozji a nie nadmiernego obciążenia alternatora. Po rozmontowaniu alternatora blachy sie rozeszły uszkadzajac izolacje. Tak pozatym to szczelona była także jedna z diod, co raczej jest...
Sprawdź tylko, czy nie ma zwarcia pomiędzy wyprowadzeniem stojana a obudową alternatora. Z drugiej strony jestem zakoczony, że masz tam Boscha.
Może to moja wina, ale nie rozumiem co oznacza stwierdzenie założyłem nowy zestaw. Mowa o alternatorze, czy np regulatorze? 1200 obr/min to żadne wysokie obroty. Ja sugerowałem, że spada prąd wzbudzenia na wirniku. A to może dziać się za przyczyną marnego połączenia szczotek, zużycia lub owalizacji pierścieni ślizgowych. Możliwe jest także np rozlutowanie...
Diod jest 11 Kurcze, sam zamieściłeś schemat alternatora. Wskażesz mi tam 11 diod? Jak nie rozróżniasz elementów, to jak chcesz naprawić alternator? Jestem bliski zamknięcia tego żenującego tematu. Schemat tylko podglądowy aby zobaczyć co może być przyczyną tego, że mam zwarcie B do D o którym koledzy wspominali. Rozumiem, że 4 dioda to jedna strona,...
Założony trzeci alternator i powiedzmy że jest ok. Powiedzmy bo również słychać łożyska ale jeszcze ładuje. Poprzednie dwa robiły zwarcie prawdopodobnie na stojanie. Stąd ładowanie było natomiast w momencie zwarcia zapalał się check podczas spadku napięcia. Znajomy specjalista powiedział że zdarza się to stosunkowo często i ponad normę w tych alternatorach....
Gniazdo łożyska nic nie izoluje . Trzyma łożysko elastycznie w całości. Stojan jest zbyt ciasno pasowany w aluminiowej obudowie. , Korozja elektrochemiczna powoduje spuchnięcie stojana i w konsekwencji pęknięcie obudowy i nast. zwarcie.
ja miałem podobny problem w polonezie.przewód od stojana był uszkodzony i powodował zwarcie.
Nie chce się wzbudzać alternator, może mieć zwarcie na stojanie. Pozdrawiam.
Wygląda na zwarcie w stojanie.Alternator wyje,mam rozumieć?
Tyle ,że ja go naprawiałem. Kawałek miał zwarcie. Po wszystkim wyszło mi 0,3 oma na stojanie. wirnik miał 17,4 diody dałem profilaktycznie wszystkie nowe (3zł sztuka). łożyska też. przy próbie z wiertarką uzyskuję 26V i prąd ładowania 9A. wszystko będzie jasne po zamontowaniu do silnika (wiertarka jest za słaba). Opór wirnika wydał mi się dziwny ale...
Akumulator nowy, cewka zapł. nowa, automat rozrusznika nowy, przekaźniki sprawdzone, stacyjka również. Wg mnie albo zwarcie albo alternator.. Fajny schemat, przestudiuje go, może wymyślę coś
Z kwasem ostrożnie w alternatorze- ja nie stosuję. Jak sprzwdziłeś diody bez rozlutowania stojana? No więc tak , po prostu wziąłem miernik i sprawdziłem diody :D Fakt wiem że źle - ale jeśli było by zwarcie to świadczyło by to o zwarciu cewki stojana lub diody. Na szczęście dziś udało mi się rozłączyć stojan od mostka - "wyprałem" stojan z syfu w wodzie...
Z racja zgłębiania wiedzy na temat diagnostyki alternatorów przekopuje internet i pozwolę sobie na forum elektrody wypisać parę znalezionych opinii o diagnostyce alternatora i poprosić o komentarz do nich Miernik uniwersalny ustaw > pomiar napięcia przebicia złącza ( rysunek diody często z buzerem ) Poprawne wyniki : 1. Z masy alternatora na wy prądowe...
Opis <br/>-problem z alternatorem w Audi 80(Bosch) kontrolka ładowania żaży sie na wiekszych o...<br/><br/> Opis <br/>-problem z alternatorem w Audi 80(Bosch) kontrolka ładowania żaży sie na wiekszych obrotach przygasa ale nie gasnie do końca <br/> Uszkodzone <br/>uszkodzone było uzwojenie stojana (przegrzane i przepalone...
Prawdopodobnie już zdiagnozowałeś usterkę. Objaw charakterystyczny dla zwarcia lub przerwy w uzwojeniu ewentualnie utratą przewodzenia na diodach głównych. Naprawa to wymian lub przewinięcie stojana.
kolega gimof ma raczj racje pozostaje regulator lub masz stojan walniety Wtedy się mocno grzeje, dodatkowo-pojawia się charakterystyczne wycie zwartych zwojów. A przyczyna może być np zbyt duża szczelina pomiedzy stojanem a wirnikiem, kiedy alternator składany jest z przypadkowych części, znana sprawa z poloneza, gdzie były dwie srednice wirników,...
Najczęstsza przyczyna w tych alternatorach to zwarcie uzwojenia stojana do masy -z starości.P
Witam. W opisywanym aucie nie ma ładowania. Jak silnik pracował to na aku było 12.5V. Po wyjęciu alternatora i rozebraniu go na części pierwsze zauważyłem że jedna szczotka się skończyła. Mam zamiar kupić cały regulator nowy, typ HUCO 130512 . Ale nie w tym rzecz. Sprawdzałem diody w tym altku, ale nie rozlutowałem stojana od nich. wyszło że wszystkie...
Pakiet blach stojana najczęściej jest spinany zewnętrzną spinką w wyfrezowanym kanale. Ten stojan to ja bym wykonał bezrdzeniowo. Miedz jak najbliżej wirującego strunienia.To jest możliwe na całym ZIELONYM obwodzie wirnika lub na jego znacznej częśc w konstrukcji maksymalnie zwartej. Bieguny, fazy stojana dopasowane do wirnika - miałeś go pokazać. Blachy...
A jakie jest napięcie podczas pracy owej maszyny mierzone wprost na wyjściu alternatora i na samym akumulatorze? To są pomijane sprawy, ale często występuje znaczny spadek napięcia na złączach. Niestety, ale prąd o natężeniu 20 i więcej amper ma swoje prawa; zaś częstokroć obsługa i naprawa układów ładowania to eliminowanie spadków napięć o wartości...
Problemy zaczęły się od wymiany starego akumulatora lekko zmęczonego na nowy, który oczywiście oddałem do reklamacji gdyż przy próbie naładowania prostownikiem wykazywał zwarcie. Reklamację uznano, w opisie usterki zwarcie w celi. Brak ładowania kolejnego nowego akumulatora ujawnił się na trasie po pechowej wymianie, żadna kontrolna na desce (kontrolka...
Niestety ale sprawdzałem i na gnieździe bezpiecznikowym mam prawidłowe napięcie na odejściu, chociaż fakt masz rację że podejrzane, że tak spada napięcie a a nie przepala bezpiecznika. Próbowałem nawet zastępczo chwilowo podać na zaciski szczotkotrzymacza (nr 18)przewód podłączony od rozrusznika do stojana alternatora(nr19), i w momencie zetknięcia...
Trzeba rozebrać alternator, odlutować mostek diodowy od stojana, sprawdzić wszystkie diody żarówką 21W, pomiar miernikiem jest niewiarygodny, sprawdzić uzwojenia stojana i wirnika, ma być przejście i brak zwarcia do masy. Do sprawdzenia klasycznego regulatora napięcia potrzebny jest regulowany zasilacz, do takiego jak Twój specjalny sprzęt diagnostyczny
Mało z tym, że trzeba odlutować końce uzwojeń stojana od mostka, to jeszcze pomiar ich miernikiem nie do końca jest miarodajny, najlepiej sprawdzać żarówką 21W podłączoną szeregowo do akumulatora. Chyba, że któraś dioda ma przebicie/ zwarcie, wtedy od razu wiadomo, że mostek do wymiany (miernik będzie tak samo piszczał przy zwarciu diody - jak i uzwojenia...
Dzięki za info, teraz już wiem. Wreszcie podniósł się poziom i można się czegoś dowiedzieć. Jak wiesz cos innego to podziel się wiedzą a nie kpij z kolegi. To jeśli będzie ladowanie powyżej pradu tego bezpiecznika to go przepali? Alternator w zasadzie nie wytworzy takiego prądu (jak bezpiecznik jest dobrze dobrany) bo ma ograniczenie maksymalnego prądu...
Odłącz uzwojenie od mostka diodowego i sprawdź diody, prawdopodobnie jedna ze wzbudzeniowych jest przepalona. Kolejną możliwą usterką może być zwarcie międzyzwojowe uzwojenia stojana, wtedy należy wymienić stojan na nowy.
fela 1,3 ma taki gówniany czeski alternator, rozbierz go , zobacz czy 3 śruby Φ5 które trzymają do kupy prostownik sie nie poluzowały,( one tak lubią bo sie utleniają podkładki izolacyjne) sprawdż diody np miernikiem, stojan i wirnik chociaż przez mocniejszą żarówę, zmień regulator tak na wszelki wypadek (59 złotych) wszystkie oczka masy i plusa...
Witam W tym przypadku potrzeba porobić kilka pomiarów czy niema zwarcia na instalacji lub może alternator (kradnie prąd) czyli może ma zwarte diody plusowe i napięcie zwiera na mase przez uzwojenie stojana, czyli bez miernika się nie obejdzie
wiec tak co do wybitych pierscieni to chyba jest to bo wyrobiona była bardzo bieznia szczotek i dałem do przetoczenia ale niewyglada to najlepiej jakies bicie to to ma a ładowanie na niskich obrotach jest ok a znika po osiagnieciu 4000 obrotów czyli widze ze moge wyeliminowac ew zwarcie miedzyzwojowe stojana ? bo jedno miejsce niewygladało najlepiej...
Witam Każdy alternator to prądnica trójfazowa, która ma standardowo 6 szt diod prostowniczych głównych oraz 3 szt tzw. "przepięciówki". Tu sytuacja jest odwrotna jak w normalnej pradnicy tzn. wiruje stojan a wirnik czyli to co na zewnątrz jest nieruchome. Muszą też być szczotki do pierścieni ślizgowych - jedna zwarta do masy druga do zasilania (regulator,...
A do czego to potrzebujesz. Nie spotkałem stojana ze zwarciem międzyzwojowym który by nie był spalony przeciesz to widać gołym okiem, i słychać wycie alternatora.P
Skoro mowa o regulatorze i szczotkotrzymaczu to oznacza alternator z zewnętrznym regulatorem (6-cio diodowy). W takim razie lampka kontrolna ma niewiele wspólnego ze wzbudzeniem i chyba zachowuje się poprawnie skoro napięcie na instalacji nie przekracza 12,7 V. Trochę trudno radzić na odległość skoro elektryk (jak rozumiem samochodowy) poddał się. A...
I po kłopocie dzięki za pomoc Widzę że ,,Fachowcy,, dla was najlepsza rada, to zmiana alternatora. Drogi kolegi, bardzo dobrze że cię nie posłuchałem, koszt naprawy to 31 zł i 5 godzin pracy Sprawdziłem najpierw instalacje i jest OK Później chciałem pomierzyć diody, odkułem pozgrzewane uzwojenia i to całkiem nie potrzebnie :x bo wszystkie 8 diod i...
Alternator ze zintegrowanym regulatorem. Usterka polega na braku ładowania dokładnie powyżej 3k obrotów. Przy spadku poniżej ładowanie powraca. -Podłożone dwa regulatory sprawdzone wcześniej na stole. -Mostek prostowniczy sprawdzony pod obciążeniem (10A) nie wykazał usterki. -Wirnik oporność poprawna, brak zwarcia do masy, pierścienie ślizgowe nie wytarte,...
Z pomiaru wynikło że jedna z diód ma zwarcie[po odlutowaniu stojana] i w stojanie usmażyło jedną fazę Przezwojenia nikt nie chciał sie podjąć na okolicę i kupił nowy
W moim aucie jest alternator Bosch 65a który przestał ładować. Na początek wymieniłem regulator napięcia i dalej nic-więc go rozebrałem. Rezystancje uzwojeń wirnika i stojana po pomiarze okazały się takie jak w instrukcji, więc zabrałem się za diody i okazało się, że jedna z6 diod prostowniczych o wybitym na niej numerze 414043 jest uszkodzona tzn.zwarta...
alternator valeo TG11co11 jest jakieś zwarcie . po uruchomieniu na stole bez obciążenia straszny opór silnik napędowy staje, w samochodzie zniszczony pasek i koło napędowe. Sprawdziłem diody OK 6 szt Sprawdziłem uzwojenia przejście i do masy OK. Co może być przyczyną ?? ,może zwarty zwój w stojanie ?? Alternator wymieniłem ale nurtuje Mnie pytanie o...
Witam. Mam mały problem z w/w alternatorem. Otóż auto przyjechało z brakiem ładowania, dwa miesiące wcześniej był założony nowy alternator (zamiennik). Alternator na stole ładuje, a w aucie już nie. Dziwne jest w tym wszystkim to, że kiedy alternator zaczyna się wzbudzać i kontrolka gaśnie, (ma wtedy 600 obr/min) alternator pobiera 3A na B+. Przy dalszym...
Witam Rozebrałem go wyjąłem mostek prostowniczy (diody dobre) zwarcia na uzwojeniu nie ma (sprawdzane pod 230V) Jak sprawdzałeś diody że nie jesteś pewny czy są dobre.Druga sprawa jak sprawdzałeś stojan (może mieć zwarcie międzyzwojowe) .To że pobiera prąd może być że winne są diody lub regulator.
TEORETYCZNIE alternator jest odporny na wodę kurz olej itp. rzeczy Od wody koroduje rdzeń i puchnie, od oleju leci izolacja drutów, od oleju lecą także szczotki , a pulpa oleju i grafitu potrafi zrobić zwarcie i spalić regulator a następnie wypalić szczotkotrzymacz i szczotki. Ziemia i pył niszczy stojan błyskawicznie i zatyka odbiór ciepła z diod....
Witam od pewnego czasu szukam jak podłączyć prądnice/alternator w mz i nie mogę znaleźć. Zakładam nowy temat bo nie mogę sobie poradzić z tym a każdy temat inny i nie działa u mnie nic. Proszę o dokładne instrukcje jak i co tak jak dla laika :) Proszę o dokładne rozrysowanie jak sprawdzić stojan omomierzem, cewkę wzbudną i resztę. Czy przy zapłonie...
Miałem podobny objaw ale w innym aucie. Uszkodzony był stojan, a dokładniej zwarcie między blaszkami po lekkim przytarciu od wirnika. Po regeneracji łożysk identyczne objawy. Po wymianie stojana było ok.
Witam, Problem dotyczy Renault Megane 1.4 z 2003 roku , alternator Valeo 110A . Auto trafiło do mnie z kłopotami dotyczącymi ładowania . Na wolnych obrotach bez obciążenia było około 13.4V a po obciążeniu go schodziło do 12.5V ale kontrolka nie świeciła. Wyciągłem go , rozebrałem i nie było żadnych śladów przegrzania czy zwarcia więc dla pewności oddałem...
Ale przerwy nie znajdziesz. A zwarcie diody skutkuje zczarnieniem 1 fazy na stojanie. Zgadza się. W niektórych przypadkach jest tak jak mówisz czyli uzwojenie robi się przegrzane (czarne), w jeszcze innych zwarta dioda wybucha lub puchnie a jeszcze w innych przepala się uzwojenie w miejscu lutowania. Wydaje mi się, że nawet w przypadku przerwy na diodzie...
Witam Problem był nie raz omawiany na forum, ale skończyły mi się już pomysły więc piszę. W moim Nissanie z 1985r. silnik 2,5D pojawił się problem z rozładowywaniem akumulatora. Na wyłączonym silniku pobór prądu wynosi 2,7A!!! Na alternatorze mam śrubę z oznaczeniem B -plus z akumulatora, oraz dwa konektory wychodzące z regulatora: R -plus z akumulatora...
Obawiam się, że izolacja innych cewek też jest przegrzana i to w miejscach gdzie tego nie widzisz, czyli w wewnętrznych warstwach uzwojenia blisko rdzenia. Możesz próbować takiej naprawy jak zamierzasz, ale warunki: 1. Ilość zwojów musi być identyczna 2. Kierunek nawinięcia ten sam 3. Średnica drutu taka sama, bo po porostu nie nawiniesz prawidłowej...
Witam Kolegów Posiadam Renault Espace IV 1.9dci z 2005 roku z Alternatorem 155A nr. SG15L013 chłodzony cieczą. W autku padł akumulator, a że wiekowy no cóż mógł paść. Ładowanie aku nic zbytnio nie dawało bo napięcie aku nie wyszło powyżej 10.34V. No ok. ale dało jeszcze odpalić autko. Miernik w ręce i sprawdzam ładowanie, no pięknie książkowo14.5V momentami...
Na DF, szczotka plusowa podaj przez amperomierz prąd z B+ jednocześnie podłącz woltomierz do B+. Prąd na wzbudzanie powinien być ok 2A i wtedy powinno podnieść się napięcie na B+. Jeżeli prąd wzbudzania jest a napięcie nie poszło w górę na B+ to trzeba sprawdzić stojan na zwarcie z masą. Jeżeli nie ma prądu wzbudzania to trzeba sprawdzić opór wirnika...
Do wymiany stojan,zwarcie międzyfazowe.
wyjaśnienie dla "eddie.t.h" silnikiem synchronicznym jest silnik którego wirnik wiruje synchronicznie z polem magnetycznym stojanu , więc wirnik musi też posiadać własne stałe pole magnetyczne , zazwyczaj z cewki zasilanej prądem stałym, przy małych mocach może to być magnes stały , przy dużych mocach zanim silnik osiągnie obroty znamionowe przed podaniem...
Alternator potrafi wyć gdy nawet jeden zwój w uzwojeniu stojana jest zwarty , jest to trudne do wykrycia . W takim wypadku nieobciążony alternator dość silnie się nagrzewa a nawet potrafi się spalić po kilku godzinach jazdy.
przyczyn może być naprawdę wiele.możemy pisać bez końca. robiłem kiedyś alter i wirnik tracił oporność dopiero po nagrzaniu i to na wysokich obrotach -. może stojan na jednej fazie ma skrót i dwie są przeciążone .akumulator , gruby plus zwarcie na wybojach ,brak dobrej masy silnika ,uszkodzony mostek akum ,naprawdę nie sposób opisać wszystkich możliwych...
Witam. Z tego co wiem to alternator od poloneza jest trójfazową prągnicą synchroniczną prądu przemiennego z prostownikiem. Uzwojenia stojana są połaczone w gwiazde jak juz koledzy wczesniej pisali Po wyjęciu prostownika mogło by to pracować jako slinik synchroniczny trójfazowy, o ile dobrze pamietam mozliwa była by tez praca asynchroniczna po zwarciu...
Witam sprawdz diody miernikiem potem wirnik następnie stojan czy nie ma zwarcia do masy tam lezy często przyczyna Powodzenia