czy te 25mm2 zaszkodzi żywotności akumulatorów ? Nie. Spoko , przekrój przewodów nigdy nie jest zbyt duży. Może być jedynie zbyt mały. Tylko odpowiednio obrób - zakończ końcówki. [ quote"Podobno dobrze jest gdy prąd ładowania nie przekracza 1/10 pojemności. "quote] Możliwe jedynie przy ładowaniu prostownikiem. Przy alternatorze nawet kilkadziesiąt...
chętnie zgłoszę się do jakiegoś serwisu w okolicach krakowa/katowic żeby naprawić to niewielkim kosztem. Niestety o niewielkich kosztach proszę zapomnieć to nie maluch. A jeżeli są problemy z naprawą zamontować boscha.P
W stronę regulatora płynie prąd, ja daję duodiode z zasilaczy komputerowych połaczona równolegle. Jest płaska i wytrzymała i dobrze ja wpasować tam + poxipol na wyczyszczony papierem sciernym regulator.
zastanawia mnie co wspólnego ma wzrost obrotów ze spadkiem ładowania? Przy niskim napięciu ładowania sterownik silnika podnosi jego obroty żeby np. zwiększyć wydajność alternatora która zależy od obrotów.
najprościej to naprawić alternator żeby ładował dobrze
12.7V to jest napięcie akumulatora i na wolnych obrotach te alternatory nie ładują, natomiast nie twierdzę że jest sprawny.P
No rozumiem czyli by trzeba było alternator zmienić /zwiększyć ładowanie ? A u dziewczyny w a3 jest ta grzałka i daje super efekt szybko się silnik grzeje, bo te 7km jazdy +- to trochę nie zaciekawe bo po mieście się jeździ i nie zdąży sie zagrzać, jazda w zimnie, włożę karton w chłodnie, bo plastików w grila tak jak np widziałem w skodach do audi a4...
Możesz mieć jeszcze alternator słabej wydajności (uszkodzony), bo nie wiemy jak był sprawdzany na stole. Tu dobrze by pomierzyć prądy. ps. próbowałeś po odpaleniu przegazować (zwiększyć obroty) i wtedy mierzyć? klemy masowej IBS Co to za dewajs? Pomiar prądu?
mam regulator napięcia na 12v jest podłączony do alternatora i ładuje mi 9,5v jak to zwiększyć ??
Może zwiększyć jakoś to napięcie do 14,5? Zgadza się, poprzez naprawę obecnego alternatora i nic więcej nie potrzeba.
Jeżeli samochód jeździ po krótkich trasach, to w zimę, przy parkowaniu "pod chmurką" akumulatro ma prawo być niedoładowany, trzeba po prostu go doładowywać prostownikiem, wiem bo mam tak samo. Ale jeśli tak nie jest, a w szczególności jeżeli to dzieje się w lato i przy przejeżdżaniu codziennie trasek np. 20 - 30 km to znaczy. że albo tak jak mówisz...
Nie da się tak po prostu zwiększyć prądu ładowania że alternator ma ładować 20A. W tej sprawie trzeba się kierować napięciem ładowania aby alternator podnosił napięcie akumulatora do wartości o 20 % większej niż napięcie znamionowe akumulatora a prąd ładowania zmienia się proporcjonalnie do obciążenia. Jeżeli alternator jest obcowzbudny zalecam przerobić...
Alternator może dawać takie napiecie (7V) przy odłączonym akumulatorze. Według mnie za małe ma obroty alternator przy wolnych obrotach silnika. Można je zwiększyć przez zmianę (zmiejszenie) średnicy koła pasowego na alternatorze.
A skąd wiesz, że ta informacja nie płynie w dwie strony, np. zwieksz ładowanie bo grzeją świece, zwiększ bo włączy się wiatrak chłodnicy, bo kierowca był uprzejmy włączyć grzanie tylnej szyby?
MAN TGL 8.210 Rocznik 2006 Brak wskazań zegarów, (brak obrotomierza, prędkościomierza, wskaźniki powietrza) Czasami "zaskoczy" obrotomierz. Na wyświetlaczu "Awaria jednostki CAN" Problem pojawił się po próbie odpalenia samochodu na "słabych" akumulatorach. Samochód nie chciał odpalić, zostały podładowane akumulator i odpalił, ale znikły wskaźniki. (uprzedzam...
Co ty uwalony alternator albo zkorodowane styki, toto musi miec 14,4 v- to nie benzyna żeby można jezdzić ze zwalonym łądowaniem.
A wszystko w imię pseudo ekologii, bo padnięty akumulator i konieczność kupna nowego, bardziej zanieczyszcza środowisko niż gdyby tego dogrzewania nie było. O większym obciążeniu alternatora tym samym zwiększony zużyciu paliwa już nie wspomnę.
To chyba zamienione przewody sprawdz ten bez oslonki idzie na srodek szczotkotrzymacza a ten w oslonce na bok
Chciałem profilaktycznie sprawdzić alternator. Wymontowałem go i oddałem elektrykowi. Po "regeneracji" po uruchomieniu silnika po kilku, kilkunastu sekundach na wolnych obrotach nie ma ładowania. Wystarczy lekko zwiększyć obroty i ładowanie wraca. Wymontowałem go ponownie i oddałem na reklamację.Elektryk niby wymienił regulator, zrobił test i stwierdził...
Przewody łączące alternator z elektroniką przesyłają informacje o stanie alternatora, komputer musi dostać informację, że z alternatorem jest coś nie tak. Albo jest jakaś mądrość a alternatorze, która przestała działać i nie posyła informacji do kompa, ze alternator jest OK, zwykle jest to magistrala dwuprzewodowa. Może być, że komputer jest taki mądry,...
Z tego co piszesz Wlodek to nie masz ładowania wcale. Zrób sobie porządek z ładowaniem i zapalaniem a nie będziesz miał żadnych problemów z akumulatorem. Myślę, Zbysław, że oba alternatory niczym specjalnym się nie różnią i zamiana to strata czasu i pieniędzy. Pozdrawiam.
Ładowanie akumulatora w samochodzie zależy tylko od różnicy napięcia między alternatorem a akumulatorem .O kondycji akumulatora decyduje gęstość elektrolitu w naładowanym powinna być 1/28 g/cm3 .W przypadku jak uda nam się uruchomić samochód z rozładowanym akumulatorem to będzie ładowany dużym prądem ale zanim ten prąd nagrzeje i uszkodzi akumulator...
A w tym silniku to nie był przypadkiem montowany polski odpowiednik jednofazowego alternatora Lucasa?
Witam. W zwykłym (czyli 9-cio diodowy, regulator czarny kapelusik) alternatorze Bosch wymieniłem mostek, stojan i regulator. Alternator wzbudza się dopiero po osiągnięciu przez niego około 4000 rpm (silnik około 2000 rpm). Na wolnych obrotach kompletnie nie ładuje (lampka od alternatora nie świeci), dopiero zwiększenie obrotów powyżej 1500 skutkuje...
Brakuje ci prądu na rozruch czy na zasilanie do audio? Jakie masz napięcie ładowania?
Jeszcze zapomniałem napisać, a myślę, że to też kluczowe: wcześniej wszystko działało poprawnie, lampka gasła, jak lekko zwiększyły się obroty i ładowanie było, ciągnik stał sporo czasu nieużytkowany. Teraz niestety ta lampka nie gaśnie.
VW Passat B4 1994r 1.9TDI - brak ładowania, alternator Bosch 120. Po włączeniu zapłonu kontrolka ładowania świeci i gaśnie po zapaleniu silnika i lekkim zwiększeniu obrotów silnika. Brak ładowania, wymontowałem alternator - szczotki OK. Jak sprawdzić na stole czy uszkodzony jest regulator czy diody w mostku?
Ogólnie zamontuje się jakaś przekładnie, żeby zwiększyć obroty alternatora żeby w ogóle ładował, na razie jest to tylko w postaci pomysłu, i chciałem się dowiedzieć czy coś takiego ma w ogóle rację bytu czy w ten sposób uda mi się zasilać domek czy lepiej sobie to podarować, a jeśli chodzi o to na ile by miało wystarczyć prądu z akumulatorów w bezwietrzne...
A ty przywracasz instalację do oryginału czy coś rzeźbisz po swojemu? Taki alternator był tam oryginalnie? Tak działa w oryginale. W instrukcji napisane "jak pali się lampka od ładowania zwiększ obroty silnika aż zgaśnie" :) Ten led i dioda pomiędzy ledem i alternatorem to fabryczny myk
Alternator jakiej firmy jest założony? Podejrzewam, że Bosch tam siedzi.
Też posiadam Felicję i mam ten sam problem 13,6V i nie jest to akumulator. Do tego na wyprowadzeniu do regulatora jest 14V a na główny styku owe 13,6. Aby było śmieszniej to po włączeniu świateł i wciśnięciu stopu na wolnych obrotach nap. spada do 12,5V :cry: Przerobiłem regulator ustawiłem 14,4V i ciekawa sprawa. Po uruchomieniu silnika przez pierwsze...
No to ja też się odezwę, bo jak dla mnie to całe podnoszenie napięcia ładowania diodą to "maskowanie gó.na dezodorantem" Bo jeżeli faktycznie z upływem czasu rośnie oporność na stykach wewnątrz alternatora to po prostu spada skuteczność alternatora i sztuczne podniesienie napięcia ładowania rzeczywiście powinno podnieść całą krzywą ładowania do góry...
Alternator na stół i do sprawdzenia w szczególności regulator , wysokość szczotek ,komutator czy czasem nie za bardzo wyrobiony/jajowaty stan łożysk luzy na nich.
Pasek alternatora może być za luźny, wyślizgany, może mieć już mikropęknięcia. Jak nie ma dobrego ładowania na wysokich obrotach to pasek się ślizga i alternator się szybciej nagrzewa przez zwiększone tarcie. Warto podjechać do sklepu z akumulatorami i tam sprawdzić w jakim stanie jest akumulator, czy jest prawidłowe ładowanie oraz w jakim stanie jest...
Kolego jakiś czas temu założyłem podobny temat, chciałem wykorzystać alternator samochodowy. Niestety nikt mi nie odpowiedział na moje pytania ? Pomysł miałem by alternator ładował akumulator, a całość służyła do oświetlenia garażu max 2 godziny dziennie. Zastanawiało mnie kilka kwestii zastosowania alternatora 1. Czy alternator musi się kręcić tylko...
No to zwiększ naciąg tego paska. Przy nieobciążonym alternatorze nie ma prawa się ślizgać (przy obciążonym zresztą też). Prawidłowo napięty pasek powinien ugiąć się maksymalnie 10 mm pod naciskiem palca (naciąg paska należy sprawdzać w połowie odległości między kołami pasowymi).
Jeździć, wielokrotnie zaobserwowałem takie ładowanie w Focusie. Tam jest inteligentny alternator sterowany z PCM ( sterownika silnika), byc może PCM uznał że trzeba zwiększyć prąd.
Podobny i w starszym aucie ale jak ma pomóc... Nissan Almera, 1996, benzyna. Objaw: brak oznak życia kontrolki ładowania (żarówka sprawna, kontrolka nie świeci przy zgaszonym silniku). Po uruchomieniu silnika - brak ładowania (sprawdzane na klemach - brak jakiegokolwiek wzrostu napięcia). Po zwiększeniu obrotów do ok. 1500 obr/min - nagle ładowanie...
Witam, Posiadam Chevroleta g20 z przełożonym silnikiem (2.5D z w124). Ostatnimi czasy pojawił się problem z ładowaniem na wolnych obrotach przy obciążeniu. Sprawa wygląda tak: 1. Ładowanie na alternatorze na wolnych obrotach bez obciążenia: 14.2V 2. Włączam światła i dmuchawę. 3. Ładowanie na wolnych obrotach na alternatorze spada do 12.2V. 4. Zwiększę...
Audi a4 b5 ADR .Topi się niebieski kabel od stacyjki,podczas rozruchu.Ponoć idzie on do kontrolki ładowania.Ostatnio świeciło się brak ładowania,na chwilę gasło,lub migało.Pierwsza myśl alternator.Ale czemu przewód stacyjki się topi.Teorytycznie np.uszkodzony przewód alternatora miałby na to wpływ? 1. Bezpośrednia odpowiedź na pytanie użytkownika:...
Alternator jest obco wzbudzany i bez zwiększenia obrotów nie ładuje, a jak był padnięty aku to może nie miał prądu żeby pociągnąć dalej.
Można dać przekładnię pasową i zwiększyć obroty.
Witam wszystkich mam problem z obrotomierzem Massey Ferguson 3060 a mianowicie ; Podczas jazdy rozkręcił się alternator i zginęło ładowanie ,dałem alternator fachowcom i zrobili go ,ładowanie wróciło lecz obrotomierz dziwnie się zachowuje a więc jak kontrolka od ładowania się pali po zapaleniu silnika jak zwiększę obroty to kontrolka zgaśnie ale obrotomierz...
Sprawdziłem po podłączeniu akumulatora ładowanie, było poniżej 13V, jednak teraz już wiem, że trzeba zwiększyć obroty do ~ 3 tysięcy by wzbudzić alternator. Jutro sprawdzę jeszcze raz napięcie ładowania i napiszę.
Zazwyczaj alternator samochodu zabezpiecza ładowanie akumulatora do napięcia 13.8 -14.2V . W buforowym reżimie akumulator należy ładować do 13.6-13.8V . Przy wskazanych napięciach pojemność SPRAWNEGO akumulatora będzie składała 80 - 90 odsetków od nominalnej. Uwzględniając, co większość współczesnych akumulatorów stosuje do nie obsługiwanych - zwiększenie...
Witam, Passat B6 2.0TDI 140KM CBAB Po odpaleniu samochodu kontrolka akumulatora gaśnie, akumulator nie jest ładowany, wystarczy jednorazowo na chwilę zwiększyć obroty powyżej 2 tysięcy i zaczyna ładować. Wszystkie rezystancję pomiędzy bliskie zeru. klema dodatnia-biegun dodatni alternatora klema ujemna-obudowa alternatora klema ujemna-część metalowa...
Witam Mam problem z ładowaniem W czasie jazdy nagle zpaliła sie kontrolka braku ładowania z alternatora, a po kilku minutach zgasła. Zwiększyły się też obroty silnika w tym czasie. Teraz mam tak że czasami ładuje a czasami nie. Gdzie może być problem? Renault Clio 91" 1.2 RN Proszę o pomoc. Pozdrawiam r
Dziękuję za odpowiedzi, a przy zastosowaniu przetwornicy przy wyjściu z auta (są takie na alledrogo) 12->24v sprawdziłoby to się w jakiś sposób na ładowanie szeregowe? Zakładając, że alternator ma na wyjściu 15v, czy przetwornica poda więcej niż 24? Pomyślałem też, że aby zwiększyć natężenie ładowania wystarczy podnieść lekko obroty auta ;)
A czy po zwiększeniu obrotów alternator dostaje wzbudzenie?
wydaje mi się że alternator powinien mieć większe obroty w samochodzie przy tych obrotach dopiero zaczyna ładować lub jest na pograniczu
Przez takich moderatorów nie chce mi się tu pisać. Ja stawiam na diodę wzbudzenia, bo to robiłem. Przy uszkodzonych pierścieniach byłby kłopot z ładowaniem, byłoby za niskie lub wcale (brak połaczenia na komutatorze). We fiatach alternator będzie prawie poprawnie ładował przy dwóch diodach, regulator zwiększy napięcie na wirniku. Tak jest skonstuowany....
A gdzie ja napisałem, że to oznacza naładowanie? W tym przypadku przy 14,5V na akumulatorze nie pobierał on więcej niż 2,5A. Więc ładując go alternatorem prąd też wynosiłby te 2,5A. Podając na niego 15V z prostownika prąd ładowania się zwiększy. Chyba że twierdzisz, że będzie inaczej, a może według ciebie ładowanie akumulatora większym napięciem spowolni...
Kontrolować akumulator, może sprawdzać jakimś miernikiem jego kondycje - jeżeli jest już slaby akumulator (zwiększone opory wewnętrzne) alternator będzie dawał wyższe napięcie, żeby naładować z powodu podwyższonej rezystancji wewnętrznej. Może warto doładowywać akumulator od czasu do czasu?
Popatrz na wykres w poście #4 (kol. SQLmaster), można przyjąć że dla tego alternatora obroty "robocze" to 3000/min. Dalsze zwiększanie obrotów nie powoduje już znaczącego przyrostu mocy, gdyż regulator nie pozwala na zwiększenie napięcia, a dopuszczalny prąd tylko o tyle się zwiększa, o ile poprawia się chłodzenie (na osi wirnika jest wentylator). Przedstawiony...
Witam,rpblem z ładowaniem jest taki że wogóle nie świeci dioda led z ładowania,łądowania tez nie było przeczysciłem wszystkie możliwe styki,podieniłem regler w alternatorze(uzywany)lecz tez nic ie ładowało,potem ładowanie wskoczylem jak zwiększyłem dość mocno obroty silnika,ale dioda z ładowania dalej sie nie świeci.Prosze o pomoc w tym temacie
Kolega wyżej ma racje sprawź napięcie bezpośrednio na alternatorze jeśli będzie wyższe to musisz kombinować z połączeniami masa albo kabel+.:)
https://forum.vw-passat.pl/topic/1034-b... numer ma ten przekaźnik? Czy zwiększenie obrotów nie powoduje zgaśnięcia kontrolki? Przy starym alternatorze nie było problemu z kontrolką ładowania?
Pojemność akumulatora jest dopasowana do potrzeb auta i do poprawnego ładowania przez alternator,jeżeli dołożysz drugi akumulator to musisz zmienić też alternator(żeby wydolił z ładowaniem) :D :D Zwiększenie zapotrzebowania na energię elektryczną wiąże się ze zwiększeniem zużycia paliwa :D .Nic za darmo :D:D:D
Tak; jednak jest to półśrodek: co prawda ładowanie jest szybciej rozpoczynane, lecz i tak w zakresie małych obrotów wydajność pozostaje niewielka i niezmieniona. Problemem mogą być: * późne rozpoczynanie ładowania. * mała wydajność na niskich obrotach (częsta praca w polu z małymi obrotami - zbieranie płodów rolnych itp. po zmroku). * mała całkowita...
Napięcie na akumulatorze nie powinno przekroczyć 16V, inaczej może dojść do jego uszkodzenia. Poprawne napięcie ładowania w instalacji 12V powinno w przypadku idealnym wynosić 13.8V, zwykle nie przekracza 14.5V. Jeżeli masz jakieś problemy z aku, zgłoś się lepiej do elektryka, bo może coś jest nie tak z alternatorem lub regulatorem napięcia.
bohdanek myślę, że niepotrzebnie komplikujesz sprawe. Chcesz dołożyć drugi akumulator, dla większego zmagazynowania energii, dodatkowe przewody, jakiś przekażnik i.t.d. a przecież ten sam efekt uzyskasz stosując zamiast dwóch aku 74+60Ah jeden np. 120 Ah. Oczywiście jeśli miejsce na to pozwala. Przecież i tak jeden jak i te oba akumulatory ładował...
Witam! Jestem użytkownikiem maluszka z 78 roku (posiada prądnicę zamiast alternatora).Wymieniłem ostatnio akumulator na nowy, zmniejszyłem koła od paska klinowego na prądnicy żeby zwiększyć ładowanie i nadal coś się dzieje. Po kilku dniach akumulator trzeba ponownie ładować. Wymieniłem regulator napięcia. Może to coś da nie wiem. Co ewentualnie mógłbym...
Możesz dać regulator napięcia ze zwiększonym ładowaniem ale za dużo nie pomoże jak alternator jest przeciążony.
Witam. Zakupiłem niedawno Peugeota 206 z silnikiem 1.4 75 km. Z 1999r. Pojawił się problem z masą tak mi się wydaje, że z masą a mianowicie. Po przekręceniu stacyjki powinna się świecić kontrolka ładowania lecz się nie świeci. Po odpaleniu samochodu alternator nie ładuje od razu, bo zwiększeniu obrotów zaczyna ładować i od razu na przykład zaczyna świecić...
Witam. Alternator Valeo 125A. Na wolnych obrotach ładuje normalnie ok. 14,3V, po zwiększeniu obrotów do ok. 3000 świeci kontrolka ładowania i wyświetla się komunikat BATTERY LOW. Szczotki i pierścienie ślizgowe wymienione. Dziękuję za wszelkie sugestie.
Mam tylko i wyłączie tą właśnie prądnicę.Bardzo zależy mi na zwiększeniu mocy. Jak gonisz za mocą to szedłbym w kierunku alternatora. Z tej prądniczki coś tam może wyciśniesz, ale cudów bym sie nie spodziewał. Alternator 150W do urala za niecałe 500zł da sie kupić... Myślałem o zastosowaniu regulatora od fiata 126p dedykowanego do prądnicy DSV90 Masz...
Zamiast hybrydy polecam poprostu wyposarzyć taki silnik w alternator... lub ich kilka... zależnie od potrzeb. Pozwoli to na ładowanie akumulatorów w czasie jazdy. Nie zrekompensuje to wszystkich strat (chyba, że dużo będzie tych alternatorów :P ), ale pozwoli przynajmniej na zwiększenie zasięgu...
witam wszystkich mam pytanko robię prostownik z rozróhe ale mam problem ze zwiększeniem napięcia na 800a czy ktoś wie jak zrobić transformator do którego wpływa napięcie z alternatora a wypłynie prąd o mocy 800a??proszę o pomoc
2F wystarczający. Sprawdź poziom naładowania akumulatora. To, że jest nowy wcale nie musi oznaczać, że jest naładowany. Obecnie akumulatory, to dziadostwo. Kiedyś wytrzymywały po 5-7 lat. Teraz ledwo dożywają końca gwarancji. Posprawdzaj połączenia (alternator-akumulator). Sprawdź napięcie ładowania. Zwiększenie przekroju kabli zasilających - jak najbardziej...
Witam. Mam buggy zrobione z malucha. I mam problem z ładowaniem. Mianowicie gdy go zapale to niema ładowanie, dopiero musze mu wcisnąć dużo gazu aby mu wzrosły znacznie obroty i dopiero wtedy zaczyna ładować akumulator i ładuje go cały czas niezależnie od obrotów. Gdy go zgaszę i zapale ponownie to dalej jest tak samo nie ładuje, i znowu musze mu wcisnąć...
Panowie, tam jest popierniczone te ładowanie - regulator napięcia współpracuje ze sterownikiem silnika - łącząc się z nim 3-ema drutami - sterownik silnika dostaje informacje o ładowaniu (dla zgaszenia kontrolki), obciążeniu alternatora (chyba dla podniesienia obrotów) oraz w drugą stronę - przy zwiększonym obciążeniu silnika ładowanie jest obniżane....
Witam Po wymianie regulatora(alternator Bosch) napięcie ładowania na wolnych obrotach 14,8V, pod obciążeniem 14,4V. Po zwiększeniu obrotów (do średnich w czasie jazdy)napięcie wrasta do 17 - 18V. Co może być przyczyną? Pozdrawiam
jeżeli przewine stojan na większy prąd, a więc drutem o większym przekroju to zwiększeniu ulegnie tylko maksymalny prad ładowania czy większy prąd uzyskam też w dolnym zakresie obrotów?
Na mocy alternatora nic nie zyskasz. Jeżeli dasz 9 diod, musi być kontrolka ładowania ( bez niej nie wzbudzisz alternatora)
Sprawdź czy nie ma zwarcie pomiędzy pieścieniami lub między jednym pieścieniem a ośką. Po włączeniu silnika zapala się lampka braku ładowania i nie gaśnie, ładowanie na akumulatorze jest rzędu 12V, więc alternator nie ładuje. Po do dniu gazu i zwiększeniu obrotów do 2tys lampka gaśnie ładowanie jest prawidłowe, później także na wolnych obrotach. Czy...
Chcąc zwiększyć napięcie ładowania musisz wymienić diodę zenera, tą szklaną z prawej strony
Witam! Coś mam nie tak z ładowaniem alternatora. Żeby zaczął ładować muszę mu dać obroty na 1500 dopiero potem ładuje, ale kontrolka od ładowania się zapala jak ładuje, a jak nie ładuje kontrolka jest zgaszona, czyli całkiem na odwrót. W dodatku nie działa mi podgrzewanie lusterek i foteli. Tak mi wygląda, ze ma coś wspólnego z ładowaniem. Miałem przy...
Wg. różnych danych producenta napięcie ładowania jest nieprawidłowe dopiero po przekroczeniu wartości : 1 źródło podaje 15,8 v 2 źródło podaje 16 v Więc napięcie ładowania na poziomie 15,2 jest jak najbardziej na miejscu. Wiem że kłoci się to ze światopoglądem różnych osób na ten temat i za chwilę zostanę zlinczowany że to złe dla akumulatora, że się...
Ten z kolei twierdzi że alternator nie ma siły przepchnąć prądu bo jest problem ze stykiem. Coś w tym jest bo Alternator sie strasznie grzeje oraz plusowa klema przy akumulatorze. Nie podoba mi się ta gorąca klema. Być może fabryczne zagnieceni się utleniło, masz możliwość sprawdzenia lub wymiany tej klemy? Alternator pozbawiony bufora w postaci akumulatora...
Kombinujesz całkiem ciekawie ale niestety zupełnie źle. Instalacja jak jest na 12V to musi być na 12V a nie na 24V. Żarówki + cewka zapłonowa + radio +inne urządzenia na 12V --pójdą z dymem. A tak na marginesie to cewka zapłonowa nie ładuje akumulatora tylko prądnica lub alternator. Jedynym rozwiązaniem jest zwiększenie pojemności akumulatora (nie napięcia!!!)...
Do ilu zwiększałeś obroty? Nie patrzałem na obrotomierz ale na słuch to około 2 tys czyli dwa razy więcej nisz na wolnych. Jeśli mierzyłeś to na akumulatorze to są dwie opcje masz problem z alternatorem lub masz problem z miernikiem. Miernik sprawny. Bo te alternatory mają wiecznie problem z trzymaniem napięcia. Podobno ten typ tak ma oryginalny regulator...
To jest rezystor sztucznie zwiększający moc kontrolki do ok. 4–5 W, który służy do tego aby alternator samowzbudny, z diodami wzbudzenia (9-diodowy), wzbudził się szybciej tzn. natychmiast po uruchomieniu silnika. Prąd przepływający przez żarówkę z rezystorem, następnie przez regulator napięcia, powoduje wstępne namagnesowanie wirnika alternatora. W...
Zamówię ofpowiedni regulator, ale ładuje od razu po odpaleniu Ale w trybie awaryjnym. Najpierw usprawnij ładowanie bo tam masz usterkę. Brak komunikacji komputera z alternatorem, a dokładniej z regulatorem ładowania. Tam jest komunikacja dwustronna. Komputer w razie potrzeby, czyli np. pompa SBC zaczyna pompować ciśnienie, pobierając prąd wtedy podnosi...
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Ok.Wyjaśniam fakt czym jest dla mnie brak ładowania.Mierząc prąd spoczynkowy akumulatora winien on wynosić 12V,po uruchomieniu silnika kiedy pracuje alternator powinien on wynosić około 14V.Tego w moim przypadku nie ma.Następnie brak ładowania stwierdzam tym iż przy zwiększonych obrotach silnika nie widzę różnicy w jasności świateł czy też pracy dmuchawy.
Witam. Chciałem zwiększyć napięcie ładowania w Volvo S70 98r. Zamontowany jest regulator zamiennik Boscha 1197311518. Oryginał jak i zamiennik ma problem ładować więcej niż 14.1V. Najczęściej po zagrzaniu waha się w okolicach 13.7-13.9V (uprzedzę pytania - pomiar na alternatorze i akumulatorze, taki sam wynik). Dokonałem modyfikacji regulatora poprzez...
Witam, powinno być 14,2-14,4 niezależnie, czy światła są włączone czy nie. Ale może są nieco za niskie obroty, czy po zwiększeniu obrotów napięcie nie podnosi się?
Zmniejszając wartość rezystora, zwiększysz prąd wzbudzenia, i nie jest to rezystor "na diodzie" tylko równolegle do niej. Jeżeli alternator nie osiąga odpowiedniej prędkości obrotowej to nie zacznie ładować, choćbyś nie wiem jak zwiększał prąd wzbudzenia, z pustego w próżne...
czy przy zwiększonych obrotach kotrolka ładowania gaśnie? Miałem podobny przypadek przy fiacie Temra. Alternator był na nic
Ubocznym efektem może być utrata Start/Stop, w grupie Vag (Audi, VW, Seat, Skoda) Jak ma IBS, czyli czujnik na klemie to wystarczy odpiąć wtyczkę od niego. Na ogół auta nie sygnalizują błędów tego czujnika za pomocą kontrolek, ale nie będzie działać system start-stop. W żadnej znanej mi marce system Start-Stop nie zadziała bez czujnika stanu akumulatora....
Jak byś mógł, podaj oznaczenia alternatora i regulatora napięcia. Nie wiem jakie rozwiązania są stosowane w Nissanie. Japońskie samochody są wyposażone w alternator, w którym potrzebne jest zasilanie po stacyjce do wzbudzenia alternatora (IGN). Toyota dodatkowo stosuje regulatory napięcia z osobnym zaciskiem S (sense) połączonym wewnątrz instalacji...
A czy może to być spowodowane słabym ładowaniem akumulatora przez alternator . Ja właśnie z tego powodu chcę pozmieniać wszystkie żarówki na ledowe . Może przekaznik 4-pinowy pomoże albo zwiększenie ładowania tylko nie wiem jak to zrobić ...
No taki jest problem, że nie ma żadnych oznaczeń. Tak. To bym był pewien na sto procent że nie wysłali wadliwego alternatora. Kontrolka podłączona jest tym brązowym kablem pod śruba m6. Gasnie po odpaleniu, ale ładowanie kiepskie. Praktycznie brak. 12,4V jak odpalę i tak urosnie max do 12,6V po zwiększeniu obrotów na maxa dochodzi góra 13,6V. Dlatego...
Ale co to za głupoty ja czytam... A co powiesz jak auta robią dziennie po 500km? No chłopie... Alternator będzie dążył do napięcia 14,6 v. Czym alternator mocniejszy tym większym prądem uderza w akumulator aby te 14.6 utrzymać, a sam wiesz że ładowanie dużym prądem zabija akumulatory, co za tym idzie przy zwiększonej mocy alternatora, po częściowym...
Moja turbinka otrzymała nowe elementy. Tak więc dodałem trzeci wirnik, czyli jest jeden 8 łopatkowy, drugi 5 łopatkowy i ten nowy 3 łopatkowy. Kolejność liczona od góry. Oczywiście musiałem dołożyć kierownicę do nowego wirnika. Wygląda to mniej więcej tak: http://obrazki.elektroda.pl/2927843400_1... a tu kierownice: http://obrazki.elektroda.pl/8015538700_1...
Czyli rozumiem, że wystarczy "obserwować" napięcie akumulatora, czasem ładowania zupełnie się nie przejmując? Jeżeli posiadamy prostownik z ograniczeniem napięcia to czasem ładowania możemy się nie przejmować. Ze względu jednak na fakt, że akumulator posiada oporność wewnętrzną, która wymusza pewien spadek napięcia podczas przepływu przez niego prądu...
akumulator wymieniony - kontrolka nadal się zaświeca z różna częstotliwościa ford posiada inteligentny system ładowania Inteligentny układ ładowania "Smart Charge" ma funkcję testu własnego zapisaną w module PCM, do której dostęp można uzyskać za pomocą WDS. Jeżeli w układzie pojawi się usterka, moduł PCM włącza lampkę ostrzegawczą ładowania. Jeżeli...
Witam Mam w kombajnie zamontowany (Kiedyś była prądnica) alternator A124n. Z tego co mi się wydaje to 9cio diodowy. Jest przy nim dokręcony regulator. Nie wiem jakie ma oznaczenie bo symbole wytarte. Dla pewności dodam zdjęcie czy połączenie do alternatora jest poprawne. Włożyłem nowy akumulator i postanowiłem spr czy z ładowaniem wszystko w porządku....
Tak. Chcesz zwiększyć jego zasięg w terenie. Sprzedawca stwierdził że, przy częstym ładowaniu wykończy taki agregat? Jakiej firmy. Proszę o link.
Akumulatory "bezobsługowe" - czyli o aktualnej konstrukcji, mogą być ładowane do napięcia 14,4V (aku 12V), które jest granicą, powyżej której zaczyna się gazowanie, utrata elektrolitu i zniszczenie akumulatora. Poniżej tego napięcia można ograniczyć początkowy prąd ładowania, np. do wartości "C10", choć w rzeczywistych warunkach eksploatacyjnych - gdy...
zwiększyć ładować akumulator napiąć ładować zwiększyć alternator zwiększyć prąd
schematy instrukcje serwisowe samsung zasilacz napiecie kondensator sinus kondensator
lombardini silnik modernizacja instalacji elektrycznej
Czy zbiornik wyrównawczy potrzebuje odpowietrznika? Wymiana firmware w Philips BDP5600/12 - brak reakcji