Ta corsa ma pod consolą po stronie pasażera przekaźnik od ładowania. Ma on oczywiście połączenie w alternatorem. Schematu nie posiadam, nie naprawiałem w takim aucie takiej usterki. Pozdr.
Panie kolego, nie ma co cudować z ładowaniem, mierzysz napięcie na akumulatorze, potem na alternatorze jak ładowania nie ma to alternator wyjmujesz i zawozisz do regeneracji, tak to wygląda.
Być może spaliło cewkę przekaźnika lampki ładowania, tak się zazwyczaj kończy usterka ładowanie w tym Isuzu. Druga kwestia to taka, że ten alternator wymaga myślenia, tam się nie da go zrobić na zasadzie "powymieniam to co na forum kazali"
Jak niema zegarów to może nie wzbudzać się alternator, bo nie podłączona kontrolka ładowania, a jak się nie wzbudzi alternator to niema ładowania i wspomaganie może nie ruszyć
Napewno zwarcie diody dodatniej no i szczotki na 100% do wymiany
Ciekawe jest też to, że podczas postoju akumulator się rozładowywuje... gdzieś musi być zwarcie... A pewnie jest. Walnęła dioda plusowa i przez pomocnicze i regulator prąd leci na wirnik.
Więc... Połączyłem kostkę L z alternatora z L na wtyczce i zrobiłem Mostek. Jak jest mostek to zanim odpalę auto kontrolka ładowania nie świeci. Połączyłeś nie te przewody co trzeba.P
przekaźnik jest za nakładką progową,jak słupek prawych przednich drzwi. Silnik 1,5 to nieodmiennie Isuzu,z wysoce awaryjnym alternatorem Hitachi
Regulacja napięcia jest tam raczej minusem, więc bez przeróbek niewiele zdziałasz. Należy wnioskować, że maszyna słabo wzbudza się. Powody to zwarcia w uzwojeniach (z racji nowego regulatora nie ma mowy o zanieczyszczeniu) lub na prostowniku. Może uszkodzona dioda wzbudzenia (jedna z trzech). Może zbyt mały prąd wzbudzenia pierwotnego, czyli za słaba...
Alternator do sprawdzenia, nie ma innej rady. Kturaś dioda jest uszkodzona. Pozdrawiam.
Alternator na stół do sprawdzenia i będzie wiadomo.
Bo jest "napędzany" z alternatora.
Dosyć przechwałek kto lepszy. Podajcie w końcu faciowi najbardziej prawdopodobne rozwiązanie jego problemu, i skończcie licytację, oraz dwuznaczności. Ja ze swej strony przekazałem swoje doświadczenia w tym zakresie i nie mam zamiaru czytać wymądrzania się innych, może lepszych fachowców w tej dziedzinie. Jak chcesz pomóc to pisz jasno i wyraźnie co...
Może tak zamiast w ciemno wymieniać alternator, zacząć od początku? Ładowanie, wiązka, masy...?
Oddaj alternator z powrotem do tych co regenerowali.P
tak on jest elektroniczny przy alternatorze...
Skąd pewność, że alternator jest sprawny? Jak sprawdzony? Jak sprawdzony obwód kontrolki?
|No to jeśli pasek nie ma uślizgu alternator do poprawki. Sprawdz jeszcze bezpośrednio napięcie + i - na alternatorze.
Witam. W ostatnim czasie zapaliła mi się kontrolka ładowania w vectrze i miałem ładowanie 12v jak sprawdzałem. Więc wyjąłem alternator i okazało się, że diody mają zwarcie a regulator jest spalony. Więc kupiłem diody i regulator złożyłem altek a napięcie ładowania to ok. 15.5v i bardzo powoli jak by jeszcze rosło. Moja sugestia to uszkodzony regulator...
Jak nie masz ładowania to nie będziesz miał wspomagania. Prawdopodobnie mostek jest uszkodzony. Musisz wyjąć alternator i sprawdzić.
Drodzy koledzy. Wydaje się że o tych alternatorach i obwodach ładowania napisano już wszystko. Otóż nie. Jest jeszcze jeden mały szczegół, który u mnie (też posiadam astrę z isuzu) okazał się być kluczowy. Nikt o tym jeszcze nie pisał, co dla mnie jest zaskakujące. Objawy miałem podobne jak kolega Ginat:altek wzbudzał się po osiągnięciu około 3000 obr...
To jest sterownik świec żarowych,pruj alternator
jezeli bys miał uszkodzony przekaznik swiec to wywali kontrolke a ładowanie 14.1 jest ok a tak pozatym to często padaja tam alternatory
Alternator ci nie ładuje. Napięcie powinno być w granicy 14 V. Jedź do elektryka.
Alternator ładuje.
Witam. Jakiś czas temu naprawiłem alternator dwa miesiące było ok dziś znów brak ładowania alternator do elektryka spalony mostek i przegrzania uzwojenie. Doradzał abym kupił alternator od astry F silnik 1.7 isuzu. Zamówiłem nowy dziś zamontowany i przy włączonych światłach ładuję 13.7 v . Dodam iż wymieniłem kabel od alternatora do akumulatora na nowy....
Masz problem z alternatorem. W dieslu sygnał obrotomierza jest brany z alternatora. To również tłumaczy zachowanie kontrolki ładowania.
Cały czas w alternatorze.
Jeśli się nie mylę w tym modelu obrotomierz dostaje sygnał z alternatora. Sprawdź napięcie ładowania
Tak, przekaźnik jest w prawym słupku. Czyli jak puszczę tak przewód będzie poprawnie? Wydawało mi sięze to idzie od alternatora do kontrolki i własnie alternator gasi kontrolkę ładowania...
Witam serdecznie. Masz tam alternator Hitachi zapewne w połączeniu z pompą vacum. Zdarzają się przypadki, że pada uszczelniacz pomiędzy alternatorem a pompą vacum a co za tym idzie olej przedostaje się na komutator i alternator nie ładuje lub ładuje mniej, warto się przyjrzeć czy alternator nie jest zachlapany z wierzchu lub wewnątrz olejem. Miałem...
1. Sprawdź lampkę czy nie spalona. Możesz to zrobić podłączając pod zacisk L we wtyczce plus z baterii przez opornik / żarówkę Jest przekaźnik lampki. 2. Nawet jeśli spalona to przy wyższych obrotach powinien zaskoczyć (funkcja auto-start regulatora). Bzdura,żadna fukcja autostart, to po prostu pozostałość magnetyczna, i lampka nie ma nic do wzbudzenia...
silnik1.7 td isuzu
Witam Mam problem z układem ładowania lub z samym alternatorem. Samochód OPEL VECTRA 1,7 TD "isuzu" alternator z pompą vacu Chodzi o to że zauważyłem że na wolnych obroach silnika ok 850 obr/min alternator daje napięcie ładowania 12,7 V po podniesieniu obr silnika do ok 1000 ładowanie juz jest w przedziale 13,8 - 14,1 V Jak temu zaradzic ????? POMÓŻCIE
witam pisałem ostatnio że alternator nie ładuje akumulatora a lampka ładowania normalnie się zachowuje czyli po rozruchu gaśnie byłem u elektryka okazało się(silnik isuzu 1,7 TD) że jak przygazuje to alternator ładuje akumulator elektrycy upieraję się przy wymianie alternatora a nikt z nich nie sprawdził ładowania alternatora pozdrawiam robo
Zielony- obrotomierz Czerwony- 30 (+12V) Czarny- 15 (po stacyjce) Żółto/czerwony - przekaźnik lampki ładowania
znalazłem ten przekaźnik był spalony wymieniłem go na nowy niestety nadal nie było ładowania okazało się że alternator jest spalony jak można sprawdzić czy świece żarowe nie robią zwarcia i gdzie jest czujnik świec żarowych
Jaki to auto ma silnik?Jeśli diesel, to Opel czy Isuzu.
Więc czemu nie sprawdzisz tego alternatora powinien dawać 14 V
Sprawdź jeszcze raz czy dobrze zlokalizowałeś zacisk IG. W japońskich alternatorach nie ma opcji aby ładowanie działało bez zasilania po stacyjce. http://datsun1200.com/modules/mediawiki/... Tu masz schemat podobnego rozwiązania. Jak widać z zacisku IG idzie zasilanie na uzwojenie wzbudzenia (zacisk F). Zacisk N to punkt...
Przekaźnik na większy amperarz może być ,ważne że działa.Trochę małe to ładowanie ,sprawdź czy nie ma strat na połączeniach przewodów,zwłaszcza tego zasilającego.Jest to trudne ale sprawdź jakie napięcie jest na śrubie przy alternatorze,jak również masę alternatora i silnika.
odpowiednik 561 Elmotu tylko czy jest tam orgyinalny alternator.....
Przyczyną powstania zbyt niskiego napięcia na D+ jest uszkodzenie jednej z trzech diód, przez które jest wyprwadzana informacj na kontrolkę ładowania. Poprzez tę samą kontrolkę następuje równierz wzbudzenie alternatora. Natomiast powodem ładowania napięcia 13,8V może być sam regulator napięcia, brakdobrej masy na alternatorze lub zaśniedziałe końcówki...
Przerwa na głównym przewodzie zasilającym /sprawdzić złączkę obok alternatora/ lub alternator nie ma masy.P
Tak zrobie, może poprawi się ładowanie. A ten przewód w kostce 2 pinowej może być przyczyną tak niskiego ładowania, podłączyć go do skrzynki bezpieczników?
Mam problem z alternatorem w Oplu astrze 17D silnik ISUZU 1993r. zapala sie lampka od ładowania, zanikają wskazania obrotomierza, wyciek oleju.Co z tym zrobić?
Czy altek jest o tej samej mocy co nominalny np.( 70W albo 100w) jesli bedzie za maly nie bedzie doładowywał akumlatora. I jakie ma ladowanie przy wylaczonych odbiornikach ? I czy aklumlator jest dobry na 100% ?Zrobic pomiar testerem. Ladowanie sprawdz po wzbudzeniu alternatora .
przekaźnik od lampki i ładowania jest pod prawym panelem przy nogach pasazera (listwa na progu) niestety to częsta usterka - najpierw spala się przekaźnik, później alternator. A jakie jest napiecie ładowania - powinno być od 13,5 do 15V
Jak na 13,5 v to troszkę za małe to ładowanie. Dodano po 2 Na prawym słupku drzwi przednich.
Tak będzie w wiekowym aucie - świece przeciążają alternator. Stąd, szczególnie przy silnikach Isuzu i alternatorach Hitachi dość spore wydatki.
Witam moze masz zamało płynu hamulcowego,wtedy sie najczesciej zapala kontrolka. Mierzyłeś przyrządem czy te zadowanie jest , moze jest uszkodzony alternator itp....
Ciekawostka zdejmiesz pasek z alternatora a komputer mówi wszystko ok można jechać Większość grupy PSA tak ma -po dłuższej chwili sobie uświadamia ze ładowania brak
Jakie napięcie daje alternator? Spróbuj odłączyć gruby przewód od alternatora który jest podłączony z plusem akumulatora. A co do bezpieczników to masz jeszcze je pod maską silnika, ale z twojego opisu to jakieś dziwactwo gdyż po odłączeniu okrągłej wtyczki od alternatora kontrolka ładowania nie powinna się świecić! Pozdrawiam.
słyszałem że w układzie ładowania w tym samochodzie został zastosowany jakiś przekaźnik który jest odpowiedzialny za ładowanie. Czy ktoś wie gdzie go szukać? Auto Vectra B 1.7 TD "Isuzu"
Silnik Isuzu.Alternator Hitachi.Przewód niebieski z białym-kontrolka ładowania i sygnał na sterownik swiec żarowych.Zielony-obrotomierz.Biały-plus za stacyjką (chyba). Regulator wewnątrz alternatora.Alternator bardzo wysoko awaryjny.
Witam. Miałem Problem z Ładowaniem Oplel Vectra A 1.7TD Isuzu.Wymieniłem regulator napięcia.A więc Ładowanie z alternatora 14.6V natomiast na akumulatorze 14.3V ale nadal świeciła kontrolka ładowania.nie można było włączyć podgrzewania tylnej szyby. Przekaźnik był dobry ale postanowiłem zerknąć na instalację . Po tygodniu prób dotarłem do wady. Wada...
Dajcie spokój opornikowi który nie ma żadnego znaczenia.Po pierwsze coś tu nie gra z instalacją.Po wypięciu kostki z alternatora kontrolka musi świecić ponieważ z przekaźnika dostaje masę a przekaźnik jest dwuobwodowy i rozłącza styki po podaniu napięcia z wzbudzonego alternatora i wtedy gaśnie.Po drugie jeżeli z alternatora wychodzi na styku kontrolki...
Czytałem troche na forum o problemach z altkami hitachi montowanymi miedzy innymi w astrze F 1,7 TD isuzu (takim czyms sie bujam). Ktos pisał ze swiece w tym silniku grzeja dopuki silnik nie osiagnie 60 stopni, u mnie sie one grzeja sporo krócej (jakies 3 minuty na biegu jałowym po odpaleniu zimnego silnika (temp 0 stopni)) ale pobieraja około 6 V....
Czyli za kilka lat będzie dejavu tematu rodem - opel 1,7 isuzu - alternator nie ładuje.
Wg. różnych danych producenta napięcie ładowania jest nieprawidłowe dopiero po przekroczeniu wartości : 1 źródło podaje 15,8 v 2 źródło podaje 16 v Więc napięcie ładowania na poziomie 15,2 jest jak najbardziej na miejscu. Wiem że kłoci się to ze światopoglądem różnych osób na ten temat i za chwilę zostanę zlinczowany że to złe dla akumulatora, że się...
To spróbyj pobudzić alternator do życia. Potrzebny jest taki maleńki defibrylatorek.
W tym typie autka problem polega na braku ładowania,pasek-OK,przewody-OK.Voltomier... nie wskazuje podniesienia napięcia po włączeniu silnika,a wręcz obniżenie,co zresztą logiczne.Może jest jakaś typowa przypadłość tych alternatorów prosta do naprawy,zaznaczam że to nie silnik Isuzu tylko Opla.Wskażnik problemu z ładowaniem nie gaśnie wogóle.Od czego...
Zmierzyć napięcie lądowania oraz stan połaczenia kabel minusowy i plusowy idący do alternatora i rozrusznika. To podaj nam tutaj te wartości ładowania: -na biegu jałowym bez obciążenia -przy 2500 obr bez obciążenia -na biegu jałowym z obciążeniem -przy 2500 obr z obciążeniem Obciążeniem ma ją być światła mijania + drogowe, ogrzewanie tylnej szyby,...
moglbys wytlumaczyc co to ten niebieski kabel bo ja mam prblem ze moj opel ma zerowe ladowanie po wymianie alternatora i akumulatora...
Witam. Mam Opla Astrę f 1,7td isuzu i mam problem z ładowaniem. Mam zakupiony nowy alternator, akumulator oraz przekaźnik i nie ładuje mi ciągle. Nawet już rozrusznik był w naprawie. Już brak mi sil na ten samochód bo nie wiem co może być. Może ktoś pomoże? Dodam, że kontrolka ładowania gaśnie.
Przekaznika w benzynie chyba niema w prawym słupku,miały takowy ople ale diesle isuzu.Jak masz alternator Delco to dioda wywalona w mostku prostowniczym.
Może być wina połączeń. Spróbuj dać "-" na obudowę alternatora i sprawdź co z kontrolką i tak samo postąp z "+". Jeśli nic nie pomoże to wyciągaj alternator lub jeździj póki będzie ładował.
Sprawdź czy wszystkie kable dobrze podłączyłeś. ( te od alternatora, świec i czujnika ciśnienia oleju)
Co do ładowania to na niskich obrotach ładowanie nie występuje. Jeśli po wciśnięciu pedału gazu kontrolka gaśnie to znak, że jest ładowanie.
jakby nie patrzeć alternator trzeba cały rozebrać diody są przylutowane do regulatora
nie wiem czy dobrze wyczytalem na forum to oznacza że jest spalony jesli się pali lampka ładowania razem z hamulcem ???
alernatory psuja sie przez słaby akumulator lub kiepska mase ,na poczatek sprawdz czy po zwarciu jednego ze stykow alternatora do masy nie zaswieci sie lampka ładowania .rob to przez probowke
Które diody były uszkodzone? W alternatorach oprócz dużych są też malutkie, czy wszystkie sprawne? Wygląda na zwarcie pomiędzy plusem i kontrolą ładowania.
cos z ładowaniem. Sprawdzic naciag paska, sprawdzic klemy, + na alternatorze, masy.
W zasadzie to już rano wszystko poskładałem. Chciałem się tylko upewnić. Dziękuje za pomoc. Jeśli nie zapomnę to odezwę się jeszcze i napisze czy faktycznie rozwiązało to moje problemy z wysokim napięciem ładowania, świecąca lampką ładowania i niedziałającym obrotomierzem. Pozdrawiam.
znowu isuzu, było już przerabiane, poszperaj dobrze po forum, dogrzewanie świec
Witam. Mam podobny problem z Astrą II DTI. Podczas ładowania napięcie 13,6V na akumulatorze (nowym). Jak można sprawdzić co jest niesprawne: alternator czy regulator napięcia? Z góry dziękuję za odpowiedź.
wjechalem prawym kolem .Na przewodach nie zuwazylem zwarcia myslalem czy takie zwarcie jest mozliwe w samym alternatorze ewentualnie czy tak moze zachowywac sie spalony przekaznik
Witam. Mam opla astrę f 1,7td isuzu i mam problem z ładowaniem. Mam zakupiony nowy alternator,akumulator oraz przekaźnik i nie ładuje mi ciągle. Nawet już rozrusznik był w naprawie. Już brak mi sil na ten samochód bo nie wiem co może być. Może ktoś pomoże? Dodam,że kontrolka ładowania gaśnie.
Witam.Mam oto taki problem a mianowicie po przekręceniu stacyjki nie zapala sie kontrolka od ładowania i nie działa mi obrotomierz.Posiadam silnik 1,7 isuzu diesel a w nich najczęściej sie coś dzieje z alternatorem :cry: Wiosną był wymieniony mostek prostowniczy.Czasami po przejeżdzie paru kilometrów zapala sie kontrolka ładowania razem z kontrolka...
Podczas regeneracji alternatora wyszło, że po prostu przejechał swoje :) wymienione zostały pierścienie, łożyska i szczotkotrzymacz.
mam pytanie.wpadłem w kałużę i padł mi alternator.Kontrolka od ładowania gaśnie po odpaleniu autka,ale nie ładuje.Rozkręciłem go (hitachi) i odrazu było widać że padły 3 diody prostownicze 30A. Te 25A są dobre.Oporność na wirniku jest ok.30 ochm.Na uzwojeniach stojana ok.25 ochm.Czy to są prawidłowe wartości oporów?Alternator 70A.Pozdrawiam.
Witam, mam problem z Corsą B 1.5 TD Isuzu, pali się kontrolka ładowania, nie działa obrotomierz i migacze. Alternator został wymieniony na nowy, jakieś 1,5 roku temu. Czy te wszystkie usterki mogą byc ze sobą powiązane ? Czy to tylko przypadek że wszystko padło na raz ?
Mostek podmieniony, regulator też, uzwojenie sprawne razem z wirnikiem, wymień jeszcze silnik może zacznie ładować :-)
mam też problem z ładowaniem w opel astra 1995r 1,7d isuzu alternator delko,wymieniłem szczotki, natomiast nie wiem gdzie jest regulator napięcia, czy może tam obok radiatora , taki mały w kształcie kondensatora?,może ktoś pomoże? dziękuję z góry.
ale właśnie alternator był juz dwa razy rozbierany i wszystko bylo niby o.k.
Powinien ładować do 14,3 V.
Sprawdź rano po odpaleniu ładowanie. Tam jest alternator Hitachi który bardzo często się psuje. Jak jest problem z ładowaniem to też przestają działać inne układy.
Nie wiem jaki alternator, za nim jest wspomaganie hamulcowe. Silnik isuzu, bez turbo, bez wspomagania kierownicy, rocznik 94.
sprawdż ładowanie,regulator i szczotki w alternatorze
Witam, w astrze zapaliła mi się kontrolka ładowania, a po chwili wspomaganie przestało działać. Obroty podniosły się do 1000-1100. Wcześniej około 850. Astra odpala bez problemu, pasek klinowy cały. Czy może to być wina akumulatora???? Czy też może alternator? Na jakie koszty się szykować ? i czy można bez obaw kupić alternetor z allegro nowy za około...
Napięcie zbyt niskie, podejrzewam, że alternator wogóle nie ładuje. Będziesz musiał sprawdzić alternator, sprawdź także przewody, połączenia z alternatorem, może się cos odłączyło.
Alternator ładuje, ale nie wiadomo, czy odbiorniki nie ciągną z akumulatora więcej, niż akumulator jest w stanie "się ładować" z alternatora. A jest prawdopodobne, że na wolnych obrotach tak właśnie się dzieje, W takiej sytuacji spada napięcie. Jeśli napięcie utrzymuje się na właściwym poziomie a bateria jest rozładowana to istotny jest czas ładowania...
Konkretnie to chodziło mi o schemat wewnętrzny alternatora Hitachi - nie miałem czasu dokonać sekcji zwłok, a bardzo interesuje mnie dlaczego regulator napięcia ma 6 wyprowadzeń, w dalszej kolejności interesuje mnie sposób włączenia do instalacji lampki kontrolnej ładowania. Konkretnie w przypadku Opla Corsy TD Isuzu, rocznik '91.
A jak zachowywała się kontrolka od ładowania i jakie było ładowanie. Dla mnie wygląda na uszkodzony (przerwany) przewód ten cienki niebieski lub na skutek naruszenia jego izolacji padały regulatory w alternatorze.
A może być też tak że kontrolka się świeci bo alternator ładuje ale nie tak na 100%, ale wystarczająco żeby jeździć? I może jeszcze pochodzi cały sezon? Dodano po 36 To nie Isuzu to ten niemiecki Dodano po 1 To nie Isuzu to ten niemiecki
W alternatorach przy silnikach Isuzu występuje ładowanie rzędu do 14.7 V,dlatego po dogrzewaniu jest czym uzupełnić akumulator nawet na krótszych odcinkach.Twoje ładowanie rzędu 14V wystarczało jak sam piszesz bez dodatkowych odbiorników, ale wystarczyło zapalić światła i prądu brakuje. Jeżeli na alternatorze jest takie napięcie jak na akumulatorze...
Brak ładowania z alternatora, gaśnie kontrolka ładowania przy zapalaniu. Auto pobiera prąd tylko z akumulatora napięcie na zaciskach akumulatora. Po naładowaniu obniża się w czasie pracy silnika i silnik gaśnie. Opel Astra II Diesel r2002 silnik Isuzu, alternator z pompą. Bezpieczniki sprawdzone.
Jednak na wzbudzeniu na wyższych obrotach potrafi wynieść 18V czy tak ma być czy trzeba coś wymienić. Czasami kontrolka przy wyższych obrotach się żarzy Nie, po to jest regulator napięcia aby utrzymywać napięcie dawane przez alternator na stałym poziomie przy instalacji 12V w granicach 14.5V. Kontrolka też nie powinna się żarzyć, ale przypuszczam że...
wygląda na to, że znów poszedł mostek. Możesz relamować, ale tego nikt nie uwzględni, wg mnie nierozważnie użytkujesz auto, isuzu ma to do siebie, że mostki mogą siadać co pół roku. Musisz wiedzieć, że po zapaleniu świece grzeją tu do kilku minut, co za tym idzie, nie powinno się włączać od razu świateł, dmuchawy na wysokie biegi lub co gorsza ogrzewanej...
isuzu alternator alternator isuzu isuzu kontrolka ładowania
tester kabel antenowy ibiza grzeje drzwi tylne vectra
echosonda lowrance echosonda lowrance
Xerox - Drukarka nie pobiera papieru, urwany tył szufladki Podłączenie zasilacza 200W zamiast 160W do telewizora