W tym roczniku gasi regulator napiecia , alternator do wyjęcia mostek sprawdz na obciążenie jak ok zmień regulator.
Mam wrzuconą dodatkową masę między (-) Aku a blokiem silnika i z bloku na karoserię. Różnica w pomiarach ładowania na alternatorze i akumulatorze to 0,16 V. Spadek napięcia między obudową altka a (-) Aku to 0,08 V. Natomiast złącze B a plusowy słupek akumulatora to niecałe 100 mV. Wiesz może, z jakiego punktu wczytywane jest napięcie, które pokazuje...
Witaj zamontuj orginalny alternator ten co był lub o tych samych numerach bo ładowaniem w tym aucie steruje sterownik sinika większe obciążenie większe ładowanie i sam sprawdz jakim napięciem ładuje
Przecież to prosty alternator jeżeli regulator zmieniłeś /chociaż stary na pewno dobry/ i nie ma zwarcia międzyzwojowego stojana to są słabe główne diody tam nic więcej nie ma.P
w tym momencie alternator jest praktycznie zablokowany, Alternator nie jest zablokowany, tylko obciążony by ładował, jeśli podłączyłeś wzbudzenie. Nie będzie ci się lekko obracał i ładował. Chłopie, pomyśl.
Do sprawdzenia pozostały jeszcze stojan i wirnik czy nie są zwarte zwoje ale do tego potrzebny miernik. Niektóre regulatory można sprawdzić bez testera. Potrzebny zasilacz regulowany 10-16V żarówka 12V 3W i miernik.
Masz na alternatorze dwa piny ,L i DFM. L t kontrolka a DFM to sygnał do komputera o aktualnym obciążeniu
Witam. Alternator pracuje bez obciążenia i dlatego wszystko będzie ok. oprócz ładowania. Sprawdź czy na alternatorze jest połączenie z akumulatorem, a zwłaszcza na połączeniu akumulator-rozrusznik-alternator.
To nie wina alternatora tylko instalacji.P
Normalnie zachowania. Psa od 2011r ma takie sterowania alternatora. Bez obciążenia na wolnych obrotach i podczas przyspieszania/obciążenia odcina oporny alternator.
a mam tylko podstawowe pojecie o elektronice Ja też mam podstawowe, ale z tego co przypuszczam, to tej baterii nie możesz ładować alternatorem, do tego wymagana jest ładowarka impulsowa. No i druga sprawa, czy ta bateria wytrzyma obciążenie podczas rozruchu pojazdu?
Pomiary przez ciebie wykonane wskazują , że jakieś ładowanie jest. Spróbuj naładować dobrze akumulator i wtedy wykonaj pomiary. Nowy akumulator (częściowo rozładowany) daje duże obciążenie na alternator.
Ładowanie tylko dodatkowego akumulatora a brak ładowania po podpięciu całej instalacji... samochodu Z tekstu autora nie wynika to jednoznacznie, mógł być podpięty drugi akumulator po odłączeniu plusa alternatora od instalacji samochodowej a mógł być wpięty równolegle bez odłączania altka od instalacji. Dodano po 3 Akumulator w bagażniku, zatem obciążenie...
Witam, ale może kolega mieć zużyte koło pasowe od alternatora i mimo braku piszczenia i dobrego naciągu wirnik alternatora będzie miał poślizg. Do alternatorów można dostać regulatory o wyższym napięciu, chodzi mi o napięcie wyjściowe z alternatora.
Sterownik widzi obciążenie alternatora?
Dzisiaj ponownie zgubił ładowanie alternator. Pod pełnym obciążeniem, i przestał ładować - potem znowu wróciło do normy. Muszę jeszcze przeczyścić wszystko raz jeszcze na połączeniach. I dam odrazu obciążenie 30A i zobaczę, czy nie ucieknie ładowanie. Ale to pewnie w sobotę dopiero.
Obecnie coraz mniej alternatorów które ładują "na sztywno" przykładowo 14,4 V. W większości stosuje się regulatory sterowane komputerowo które tylko na początku po rozruchu ustawiają ładowanie na ponad 14 V. W dłuższej trasie gdy akumulator jest w pełni naładowany to napięcie ładowania spada poniżej 14 V. Sterowanie komputerowe pozwala też wyłączyć...
Teoretycznie jest to wykonalne, ale istnieje jedno ale, w alternatorze masz regulator napięcia, jego zadaniem jest utrzymanie napięcia ładowania na zadanym poziomie bez wzgl. na obciążenie. Każdy odbiornik, (w tym rozładowany akumulator) jest dodatkowym poborem prądu, a więc wzrasta obciążenie od strony alternatora, co powoduje większe obciążenie silnika=większe...
Mierzyłeś jakie jest ładowanie akumulatora pod obciążeniem i bez obciążenia???? Nagrzewanie się alternatora może byc spowodowane zbyt mocno rozładowanym akumulatorem.
W tej wtyczce 2 pin masz D+ do lampki ładowania i DF, informacja do sterownika o obciążeniu alternatora. Zewrzyj niebieski kabel z tej wtyczki do masy i włącz zapłon, kontrolka ładowania powinna się zaświecić. Jak się zapala, to uszkodzony jest *regulator, szczotki, pierścienie ślizgowe lub wirnik (*niepotrzebne skreślić).
Moim zdaniem powinna ona pokazywać ładowanie już przy rozruchu silnika, żeby wspomóc start silnika, ponieważ słabo kręci (rozrusznik jest nowy) Jeżeli by tak miało być (ładowanie przy rozruchu) to jeszcze bardziej byś obciążył rozrusznik. Prądnica (alternator) aby wytworzyła energie elektryczną potrzebuje dostarczenia energii mechanicznej, którą "czerpie"...
Załóż mniejsze kolo pasowe alternatora
Wyczytałem na brytyjskim forum, że świecąca kontrolka ładowania świadczy o ewidentnym uszkodzeniu alternatora nawet jeśli "jeszcze" ładuje. Podczas obciążenia - światła, dmuchawa napięcie może drastycznie spadać. Polecają podmienić alternator lub co najmniej wyczyścić go, wymienić szczotki. Może jakiś dobry elektryk mógłby Ci go przemierzyć. Jak kolega...
Ciągłość przewodu wzbudzenia pewnie miernikiem sprawdzana? Sprawdź przewód ECU-Alternator tylko pod obciążeniem żarówką, najlepiej 21 W.
G107R z informacji jakie podałeś i ja jeśli dobrze odczytałem rysunek to muszę wyjąć plus z kostki która wychodzi z alternatora. Nie, nie wyjmujesz, a podpinasz się do tego przewodu, jak alternator będzie ładował, na przewodzie pojawi się plus. Bez ładowania alternator "wystawia" masę, a że żarówka dostaje z licznika plus - więc świeci. Gdy alternator...
Ok, dziękuję za pomoc. W takim razie przed ewentualną zmianą akumulatora jeszcze poproszę o sprawdzenie czy coś nie je prądu itp, żeby nie było, że nowy kupię i od razu będzie dostawał po dupie Podstawa to miernik lub choćby wskaźnik napięcia wpinany do gniazda zapalniczki. Na bieżąco sprawdzasz napięcie ładowania w trakcie jazdy, po zgaszeniu silnika...
Jeżeli jest zanik ładowania, to maleje obciążenie silnika przez alternator i obroty rosną. Jeżeli chodzi o wyszukanie usterki, to zacznij od sprawdzenia i przeczyszczenia przewodów alternator-akumulator (również klemy), następnie sprawdź ewentualnie wymień szczotki (nie znam tego modelu-nie wiem jak łatwy jest dostęp), jeżeli to nie pomoże, to polecam...
Witam klient zgłasza sporadyczny problem z kontrolką ładowania. Zielony przebieg jest to sterowanie alternatora z ecm. Zdjęcie nr.2 przedstawia pełne obciążenie alternatora. Moje pytanie czy sygnał z ecm jest prawidłowy? Brak prawie modulacji pwm przy pełnym obciążeniu jak i bez obciążenia generalnie alternator ładuje na chwilę obecną. https://obrazki.elektroda.pl/1476290500_...
Passat B8. Błąd: brak komunikacji z alternatorem, ładowanie działa, ale sterownik silnika cały czas widzi 30% obciążenie alternatora. 197149 - Alternator U1052 00 [009] - brak komunikacji (...) Przebieg: 660169 km Data: 2025.02.24 Czas: 17:07:41 Napięcie zasilania zacisku 30: 14.1 V Status podrzędnych immobilisera / zacisk 15: ON Nic nie było robione,...
Na razie nic nie ruszaj. Za wysokie napięcie lądowania jest właśnie spowodowane zimnem. Zimny regulator napięcia ma większą tolerancje błędu. Gdy temperatura wzrośnie od silnika bądź samego alternatora napięcie masz właściwe. Miej rękę na pulsie i kontroluj sytuacje. Ale zapewne gdy temperatura otoczenia wzrośnie to i ładowanie po uruchomieniu wróci...
Owszem - budową i charakterystyką ładowania i rozładowania. Samochodowy akumulator przez kilka sekund dostarcza kilkuset amperów przy rozruchu silnika, a później jest już cały czas ładowany przez alternator. Akumulatory do fotowoltaiki to akumulatory tzw ,,głębokiego rozładowania" i powoli są ładowane z paneli PV i powoli rozładowywane przez np. falownik...
Inteligentnego ładowania to tam nie ma, a często siadają mostki albo wirniki w tych alternatorach, efekt taki że ma zaniżone napięcie niby jest normalne tak około 14 v ale jak włączysz większe obciążenie to siada.
Zadałem pytanie i sam na nie odpowiem. Po 2 dniach działania na wzbudzeniu po stacyjce alternator przestał całkiem ładować. Wymiana regulatora na nowy oryginalny postawiło alternator na nogi. Ładuje 14,60V z małymi wahaniami jak załączam dodatkowe obciążenia. Idealnie.
Chciałem pomocy a dostaje mądrości życiowe. Nie każdy wszystko potrafi sam więc szuka pomocy. P.S. Liczba mnoga ?musimy? jako grupa na forum.
Zmierz napięcie jak niby ładuje pod obciążeniem. Tam nie ma gumy jest metal do metalu, albo tu się ślizga albo pasek.
Moja wkrętarka ma 1600 obrotów/min, więc muszę poszukać jakiejś szybkiej wiertarki. Wystarczy że obroty wiertarki pod obciążeniem spadną poniżej 1200obr i juz po ładowaniu. Tak się nie sprawdza!!!!!
W moim poprzednim poście "zjadłem" wyraz "jakie", wyszło głupie pytanie i głupia odpowiedź. Jego inteligencję (alternatora) bardzo łatwo sprawdzić, zadaj mu coraz większe obciążenie a napięcie powinno rosnąć. Sprawdzaj napięcie bezpośrednio na alternatorze, potem na klemach i wyciągaj odpowiednie wnioski.
Po zamontowaniu jest ładowanie zmierzone na alternatorze 13.9V bez obciążenia, świateł itp. - a na pinach akumulatora jakieś 13.7V.
Alternator Mitsubishi
Po pierwsze nie jest to wyjście z gwiazdy tylko z regulatora i ma za zadanie sprawdzanie procentowego obciążenia alternatora w celu podniesienia obrotów silnika przy zwiększającym się obciążeniu odbiornikami, po drugie musiałbyś sprawdzić czy w momencie niskiego napięcia jest brak ładowania czy zbyt duży pobór jeżeli jak twierdzisz świece się nie włączają...
Sprawdź naciąg paska, jeżeli jest ok, zmierz masę akumulator-nadwozie, akumulator-silnik, silnik- nadwozie, nie może być więcej jak 0,5 Ohma, potem odłącz plus do rozrusznika i alternatora i zmierz rezystancję. Napięcie ładowania może być w przedziale 13,6-14,5V zależnie od kilku czynników, między innymi stanu naładowania akumulatora, przyłączonego...
Jak słusznie zauważył autoelektryk, spadek napięcia nie możwe być efektem obciążenia, lecz słabego styku, np w którymś przekaźniku, jak ktoś wcześniej wspomniał, albo kostka stacyjki. Spadek napięcia do wartości napięcia aku jest wynikiem pełnego obciążenia alternatora, a nie braku ładowania. Nie wiem czy dotykałeś którykolwiek przekaźnik, bo onich...
Witam, wczoraj straciłem ładowanie w Oplu Astra 1.6 benzyna 2001r. Doszedłem do tego, że był lutowany kabel plusowy idący do alternatora i w tym miejscu dostał przerwy. Efekt jest taki, iż na jednym końcu kabla - od alternatora mam 18V ładowania. Czy alternator bez obciążenia (akumulatora) może ładować takim napięciem?
"Przepięcie z nieobciążonego alternatora" ciekawa teoria. Nieobciążony alternator nie daje prądu,dlatego jest nieobciążony, obciążenie zaczyna się z chwilą kiedy zaczyna ładować. Z ładowaniem z przewodów zanim zacznie się kręcić rozrusznikiem to akurat prawda i tak powinno się to robić ,jednak nijak nie tłumaczy dlaczego dym idzie ze skrzynki bezpiecznikowej....
Urywa się ciągle sprzegło alternatora w Focusie MK1 1,8 tdci Wymieniłem sprzęgiełko w całości na używane (foto poniżej) 3x Wymieniłem samo gumowe kółeczko które łączy się z alternatorem w końcu na nowe dobrej firmy Przejeżdżam 50-150km i się ono ukręca ta guma. Alternator jak obracam ręka niby lekko się kręci. Teraz jak się urwało to patrzę alternator...
Rzekłbym-niewybaczalnym błędem sprawdzania diod w alternatorze jest pomiar miernikiem.Jak przedmówca słusznie zauwazył-jedyny miarodajny test to pod obciążeniem.
Może inaczej ... Obawiam się przełączyć ten kabel aby nie czegoś nie spalić, bo potem taki alternator aby wyjąć to cały silnik trzeba wyciągać... Z drugiej strony w zeszłym sezonie jeden akumulator już ugotowałem... Dlatego pytanie .. Czy ktoś może wie czym takie podłączenie ( na krótko z pominięciem bezpiecznika) grozi ? Będe wdzięczny za rady i sugestie.
może uzwojenie stojana pada,bez obciążenia coś produkuje prądu ale jak podłączysz obciążenie to napięcie spada,sprawdż stojan
Nie no, bez obciążenia ładowanie powinno wynosić 13,8-14,5V. 13,45 to stanowczo za mało, przecież przy obciążeniu to tam jest 13V max.
Naładuj akumulator podłączając prostownik pod klemy akumulatora. Jeżeli masz inteligentne ładowanie (czujnik na klemie minusowej), to – prostownika podłącz pod punkt masowy karoserii. Najwyraźniej jest problem z przewodem pomiędzy zaciskiem jump start a akumulatorem, ponieważ występuje na nim duży spadek napięcia. Nie wiem jak jest wykonany rozdział...
Akumulator w jakim stanie? Jakiej mocy jest alternator? Nie założony jest czasem zbyt słaby jak do tej wersji wyposażenia?
przecież jak masz włączone światła to ci pobiera z akumulatora. a akumulator jest ładowany kiedy jedźisz autem no i jak masz te światła zapalone to alternator stawia większy opór czyli większe obciążenie silnika a tym samym większe spalanie
Regulatory napięcia do paneli zwykle mają pomiar i włącznik obciążenia na masie. Więc nie da się tego podłączyć do jednego akumulatora który ma być ładowany też z alternatora samochodu.
Regulatory napięcia w samochodach od ~2000 roku mają zaprogramowane parametry takie jak: napięcie ładowania, czas opóźnienia po uruchomieniu silnika, czas reakcji na obciążenie, soft-start, obroty startu pracy alternatora. Jeśli ktoś ma informacje takie, że Toyota w swoich alternatorach zaprogramowała czas opóźnienia startu ładowania na 2 minuty, to...
niestety nie wiem jakie było obciążenie.
Uzwojenia są łączone w gwiazdę , możesz użyć żarówek dwuwłóknowych 12V podłączonych tak aby włokna były szeregowo, alternator ma moc w okolicy 300W więc musi być odpowiednie obciążenie aby napięcie nie poszło za wysoko i żarówki się nie popaliły. Więcej info masz tutaj https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1...
Zmierzyłem napięcia na tym przewodzie od regulatora napięcia i na obudowie alternatora - ładowanie po włączeniu obciążeń idealne 14,40 V. Napięcie ładowania mierzone na samym akumulatorze 13,75 V.
Dokładnie takie same efekty daje pompa wspomagania (elektryczna) w P407, zwłaszcza widoczne podczas manewrowania na parkingu, gdy obroty silnika są bliskie biegowi luzem. Po prostu alternator słabiej ładuje, a pompa dostaje największe obciążenie przy pełnym skręcie kierownicy. V.
Witam, posiada ktoś może do takiego auta jakiś schemat połączeń alternatora? Problem polega na tym, że pojawia się komunikat na desce USTERKA ŁADOWANIA ALTERNATORA. błąd w UPC - DTC920F81 czytane CLIP Opis - połączenie UPC-ALTERNATOR otrzymano nieprawidłową serię danych Ładowanie na poziomie 14,10V w UPC obciążenie alternatora 99%
To co cyka to pierwszy lub drugi stopień grzania płynu świecami w kolektorze ssacym. Sprawdź te złącza. Obciążenie alternatora odczytać można za pomocą VCDS.
Taki że jak koło się rozkleja to pasek robi się luźny i piszczy. Dasz gazu to szybciej kręci i wzbudza się alternator i już ładuje normalnie a piszczy bo ma obciążenie.
W to wyjście bezpośrednio z uzwojenia wykorzystywane do np. obrotomierza (prąd przemienny, a raczej pulsujący z częstotliwością zależną od obrotów). Podłącz akumulator + do B+ - do obudowy. Między B+ a D+ daj żarówkę 12V/4W (kontrolka ładowania) i rozkręć alternator np. wiertarką. W pewnym momencie powinien wystartować co odczujesz po obciążeniu wiertarki....
Jeśli wszystkie bezpieczniki masz odpowiednie i się nie przepalają to raczej jest dobrze, sprawdź ładowanie na samym alternatorze jeśli jest inne niż na aku to wiesz co masz zrobić a jeśli spada to alternator do naprawy
Trochę wygląda na to, że jak prąd ładowania spadnie poniżej pewnej wartości, to ładowanie jest wyłączane. Ale jaki to ma sens? EdiM To teoria wyciągnięta z serwisówki kia Układ sterowania alternatorem utrzymuje napięcie ładowania akumulatora na poziomie właściwym w danej sytuacji. Dzięki temu pojazd zużywa mniej paliwa, moc alternatora dostosowywana...
Pin 1 impulsy wzbudzenia generowane przez BSI, 2 -informacja o obciążeniu dla sterownika silnika (w Dieslu tego przewodu nie ma).
A cytatem nie ma się co przejmować. Prawdopodobnie napisał go tak zwany "zielony" zapewne "kom..ch" A że w wymienionym cytacie pada słowo "ekspert" Taki on ekspert z koziej du.y trąba. Po prostu zwykły pismak bez wiedzy technicznej chciał "zabłysnąć" Myslalem ze współczesny samochód nawet na jalowych ma odpowiednie ladowanie przecież ma te 14.4v to...
A pomiar napięcia akumulatora, napięcia ładowania,bez i z obciążeniem?
Powolutku panowie, ciągłość kabli sprawdzona? Chodzi o sygnał wzbudzenia , obciążenia alternatora? Sprawdzone parametry akumulatora ?
A ile wat ma wzmacniacz? Ładowanie 14,2 jest poprawne o ile mierzyłeś przy obciążeniu światlami oraz wzmacniaczem. Zakładając, że alternator masz 70A to przy niektórych wzmacniaczach wcale by mnie nie dziwiły mrygające światła ;]
Nie wolno zdejmować klemy na chodzącym silniku,tym bardziej przkładać akumulator.Przy otwartym układzie ładowania napięcie na alternatorze może wynosić kilkadziesiąt Volt cała elektronika idzie się p....... wszystko. absolutna racja!! napięcie na nie obciążonym pojemnościowo (akumulator)alternatorze może w impulsach wzrosnąć kilkakrotnie od napięcia...
Widzę że chyba już nikt na nic nowego nie wpadnie. Alternator dalej nie ładuje pod obciążeniem. Po wyłączeniu obciążenia ładowanie momentalnie wraca. Alternator niby ok (sprawdzony). Instalacja aku -> alternator też. Może ktoś jeszcze by się wypowiedział. Po wyciągnięciu przekaźnika świec ładowanie jest OK. Ale świece sprawdziłem i są OK. Alternator...
Sprawdź jakie masz ładowanie alternatora przy obciążeniu światłami, stpopem i kierunkiem, może masz pasek alternatora za luźny:?:
Witajcie. Pacjent Honda Jazz 2004r. 1.3i-dsi jakiś czas temu brak prawidłowego ładowania pod obciążeniem odbiornikami. Po wymianie alternatora na używany, regenerowany identyczny model, ładowanie, na biegu jałowym przy włączonych wszystkich odbiornikach 14,4-14,6V. Natomiast na desce rozdzielczej po odpaleniu silnika caly czas świeci się kontrolka ładowania....
Witam mam problem z ładowaniem w VW Golf 4 1.6 16v 2003r. Mam sprawny alternator i regulator napięcia a ładowanie bez obciążenia mam na poziomie 13.8-13.9,lecz po włączeniu obciążenia świateł mijania oraz klimatyzacji radio itp. Ładowanie jest na poziomie 13.2 do 13.3 a nawet mniej i nie rośnie. Co może być przyczyną pomóżcie? Jeszcze dodam że kabel...
Diody głównego mostka prostowniczego sprawdza się pod obciążeniem, miernikiem można jedynie diody wzbudzenia. Diody miały jedna nóżkę odlutowana podczas pomiaru?
O wzbudzenie martwi się regulator zabudowany przy szczotkotrzymaczu. Gdzie mierzyłeś to ,,wzbudzenie ? Na szczotkach ? Alternator bez obciążenia pokazywał 14,4 V. Pod obciążeniem 13,8 V. To jest poprawnie.
Włącz światła, nadmuch, ogrzewanie szyby, jak wzrośnie napięcie zamiast spaść to otrzymasz odpowiedź (a nawet dwie). Czy ECU steruje i czy alternator sprawny. Przy srogim obciążeniu powinno zbliżać się do 14V. p.s. Na 90% steruje ECU, ale czy poprawnie, trzeba się przekonać. .
mianowicie po uruchomieniu silnika obroty są na poziomie 700 RPM, po dodaniu gazu i puszczeniu nie jest w stanie utrzymać obrotów i gaśnie. Co ciekawe po odłączeniu kabli od alternatora i uruchomieniu silnika na samym akumulatorze problem znika, silnik pracuje elegancko tak jak powinien. czyli alternator stawia silnikowi bardzo duży opór Oczyściliśmy...
1V spadku napiecia pod obciążeniem miedzy alternatorem a akumulatorem to nie może tak być. Przewód od akumulatora plusowy do alternatora pewnie idzie po drodze na rozrusznik do sprawdzenia cala droga. Tak samo masa alternatora rozrusznika.
Panowie, dziwna sprawa. Wczoraj na szrocie kupiłem alternator Magneti Marelli z tego względu, że pasuje bez żadnych przeróbek do 30, no i po zamontowaniu ta sama sytuacja, czyli takie same parametry 14,6 bez obciążenia i około 14,4 z obciążeniem. To raczej nie możliwe aby ten alternator był uszkodzony. Myślę ,że "Bizon" ma rację, ciągnik ładuje tylko...
Witaj Najpierw wykonaj pomiar napięcia ładowania alternatora. Pod obciążeniem elektrycznym i bez obciążenia. Pozdrawiam
Alternator jeszcze raz pojechał na sprawdzenie. Wszystko z nim ok. Na teście, przez komputer zadano mu wymagane napięcie to dobijał bez problemu, nawet przy obciążeniu 80A Dodano po 23 Jeszcze raz wszystko sprawdzone. Napięcie na alternatorze 13,7V, niezależnie od obciążenia. Nie chcę dać więcej. Kwestia sterowania. Tylko co?
Witam mam problem z ładowaniem akumulatora w uno . Na alternatorze ładowanie wychodzi 14,4V bez obciążenia a no akumulatorze jest 13,70-13,85 V bez obciążenia. Jaka może być przyczyna mniejszego ładowania akumulatora ?
Jasne, że będzie działał wszakże pod warunkiem, ze nieco zmienisz połączenia w instalacji elektrycznej. Mianowicie regulator prądnicy zupełnie nie nadaje się do stosowania po pierwsze, że alternator posiada raczej regulator wewnętrzny a po drugie lampka ładowania jest inaczej włączana. Oczywiście musisz mieć na masie minus akumulatora (Ursusy miewały...
Napięcie jakie widzą sterowniki, i obciążenie alternatora?
Czyli, że zły sygnał obciążenia z alternatora powodowałby taki stan rzeczy ? Ładowanie na obciążeniu wynosi ok 13,4 V bez obciążenia ok 14 V
Ten pisk, to wywołuje pewnie bardzo obciążony alternator, który ładuje wyczerpany długim rozruchem akumulator. Sprawdzenie stanu i napięcia oraz ewentualny naciąg wskazane. Ale nie ma to wpływu na rozruch. Szczególnie, że piszesz, iż akumulator sprawny i możesz dłużej pokręcić.
Daj jeszcze zdjęcia tego alternatora. Jak odepniesz wtyczkę od alternatora to jakie masz napięcia? Musi ładować ;awaryjnie;, jeśli nie to coś w alternatorze siedzi. Czasem mostek siada, a że więkoszość robi alternatory na pamięć to takie sprawy pomija. Dodano po 1 i koło pasowe, więkość też robiąc alternatory tego nie sprawdza (nie ma jak) a potrafią...
Lub robisz zbyt krótkie odcinki z dużym obciążeniem-akumulator oddaje prąd niż ma go dostawać z alternatora.
ładowanie alternatorem poniżej 14V nie spada choćbym sie starał. A dlaczego ma spadać? Akumulator tylko służy do rozruchu, jak silnik zapali, to prawie całość obciążenia przejmuje alternator.
Parę Ah nie zrobi różnciy, ważny jest prąd rozruchowy. Jak stanowczo za mało Ah to szybko się zużyje (prądy rozruchowe bardziej mu szkodzą). Po odpaleniu alternator ma wyrobić, ale nawet jak wyrobi aku w zimie, zanim przyjmie ten prąd to oddał na rozruch to mija 15 min i więcej - niezależnie od nadwyżki. Wszelkie podgrzewacze i ogrzewane fotele dadzą...
Jeśli alternator ładuje go napięciem podczas obciążenia powyżej 14V to jest coś pięknego. Napięcie na słupkach akumulatora może się różnić według "wytycznych specjalistów z FB". Masz 12.4V, silnik odpala, napięcie ładowania wynosi powyżej 14V, więc w czym problem polega?
Uszkodzony wirnik lub regulator.P
Witam. Rozumiem że silnik uruchamiany jest szarpanką i nie ma akumulatora. Zamontuj alternator,złącze od grubego kabla do żarówki. Drugi kabel z żarówki(ten z cokołu) do masy silnika(a więc i alternatora).Mysle że możesz sobie podarowac kabelek kontrolki ładowania. Bez bateri jest zbędny a czy ładuje będziesz wiedział bo jak nie, to reflektor nie będzie...
zmierzyłem ładowanie na śrubie alternatora bez obciążenia i wynik 13,7 do 13,76v. Jeżeli po odpięciu wtyczki ładowanie jest na poziomie 13,7 to oznacza że regulator "wystawia" takie napięcie awaryjnie, oraz to że jest sprawny. Zrób jak pisze (at)decybel91 , masz zwyczajną przerwę na tym niebieskim kabelku. Podejrzewam że nie dalej niż 0,5 metra od...
Dafi dobrze mówi, dołóż przewód minimum 2,5mm2 pomiędzy D+ a akumulator i wtedy sprawdź ładowanie również pod obciążeniem (ale bez szaleństw). Jeśli napięcie będzie nie mniejsze niż 13,8V tak jak pisali koledzy wyżej to masz winowajce i wrzuć nowy przewód alternator-akumulator. Mierzenie prądu multimetrem uniwersalnym w samochodzie to proszenie się...
Alternator dalej jest ładowany. Napięcie ładowania jest utrzymane przez co dodatkowo obciążone zostają pozostałe dwie diody (o ile uszkodzona dioda ma przerwę). Widać to po rozebraniu alternatora. Pracujące dwa uzwojenia mają czasami zmieniony kolor.
Spróbuj max obciążenia na średnich obrotach, jeśli napięcie siada na alternatorze więcej niż 0.1V, możesz podejrzewać jakieś uszkodzenie, na wolnych obrotach to żaden test, nikt nie jeździ na wolnych.
Diody w mostku sprawdź pod obciążeniem.
Jak masz skończone szczotki to nie ładuje i tyle Jak szczotki się kończą to dają mniejszy prąd a przez to napięcie ładowania siada poniżej 14 V, sam to niedawno przerabiałem alternator używka napięcie ładowania 13.8 V bez obciążenia a z obciążeniem około 13 V. Po wymianie samych szczotek napięcie ładowania 14.4 V.
obciążenie alternator prawidłowy ładować obciążenie sztuczne obciążenie alternator
przeciążenie instalacja atlas copco mruga zielony dioda
kuchenka amica 53gg5 43zptgn spawarka magnum
Schemat bezpieczników Peugeot 307 przed liftingiem Koszt przewinięcia silnika pralki Amica AWCE 12DA