Wyjaśnienie oznaczeń pinów w wtyczce alternatora Na podstawie diagramu, który podałeś, wtyczka alternatora (prawdopodobnie Bosch lub Valeo z Mercedesa, np. z modeli ciężarowych lub vanów jak Sprinter w wersji 24V) ma piny oznaczone L, S i DFM (oprócz znanych Ci W i 15). Te oznaczenia są standardowe dla wielu alternatorów Bosch używanych w Mercedesach,...
mianowicie po uruchomieniu silnika obroty są na poziomie 700 RPM, po dodaniu gazu i puszczeniu nie jest w stanie utrzymać obrotów i gaśnie. Co ciekawe po odłączeniu kabli od alternatora i uruchomieniu silnika na samym akumulatorze problem znika, silnik pracuje elegancko tak jak powinien. czyli alternator stawia silnikowi bardzo duży opór Oczyściliśmy...
To w jaki sposób mam sprawdzić czy ten akumulator jest sprawny czy zasiarczony. Bo nierozumiem dlaczego by miał być jak ja go doładowuje codziennie! Tak jak pisałem napięcie ma cały czas rządu 13V, ja go ładuje z altenatora i po podlaczeniu prostownika nie chce się ładować (nie łąduje go też zimnego bo przed podłączeniem prostownika w aucie było gorąco...
Alternator motocyklowy przy biegu jałowym ma znikomą wydajność. Napięcie na wyjściu często jest zbyt niskie aby ładować akumulator, jeżeli jest wyższe, to obciążenie w postaci świateł sprawia, że akumulator jest rozładowywany. Silnik musiałby się kręcić na wyższych obrotach, co wiąże się z trudnościami. Poza tym sprawność takiego rozwiązania jest niska,...
Nie zauważyłem nowszych odpowiedzi. Odporność na niskie temperatury jest opisana w dokumentacji akumulatorów. Rozładowane zamarzną i rozsadzi je lód. Naładowane wytrzymają mrozy -30 stopni. W czasie rozładowania pojemność będzie pozornie mniejsza. Ładowanie na mrozie wymaga podniesienia napięcia ładowania, czego nie robi alternator w samochodzie. Tak...
Są też takie wtyczkowe ładowarki do akumulatorów kwasowo-ołowiowych. Zasilacz do LED musi mieć napięcie maksymalne około 15 V. Żeby nie uszkodzić ładowanej baterii, trzeba ją odłączyć, gdy napięcie na niej osiągnie 14,4 V przy dziesięciogodzinnym prądzie ładowania. Przy prądach mniejszych można odłączyć wcześniej. Zdecyduj, czy będziesz pilnował tego...
Witam Szanowne Grono. Pozwolę sobie odświeżyć temat. Mam podobne objawy jak kolega bula2 (ford transit 2.2 TDCI 130KM, 2008r.): po zapaleniu na zimno brak reakcji na gaz, świecące kontrolki check engine i ładowania (mierząc napięcie faktycznie nie ładuje). Przy podpięciu do OBD2 (uniwersalne proste złącze) pokazuje wtedy obciążenie silnika 100%, pozostałe...
witam, spotkało mnie ciekawe zaskoczenie, tzn. padły mi łożyska w moim starym alternatorze i uszkodził się wirnik - rozpadł się na dwie części :( no ale wymieniłem stary wirnik alternatora (60A) na wirnik z innego 45A-mperowego alternatora i złożyłem wszystko do kupy tzn. stojan z oryginalnego 60A -mperowego alternatora z wirnikiem 45A, no i teoretycznie...
Witam. Alternator uległ uszkodzeniu? i nie ładuje, tzn. ładuje tylko na wolnych obrotach -kontrolka "braku ładowania" NIE świeci, ale jak tylko troszkę depnę na pedał gazu, to zaczyna świecić -akumulator mi padł podczas jazdy na światłach... Odpiąłem akumulator przy uruchomionym silniku na wolnych obrotach i chodził normalnie, po czym troszkę przygazowałem...
Wytłumaczcie mi łopatologicznie następujące kwestie 1. którą metodą naładujemy szybciej akumulator do pełna alternatorem czy prostownikiem automatycznym powiedzmy od 50% do 100% od 12.1 do 13V i czy w ogóle jest możliwe naładowanie akumulatora do pełna alternatorem bądź prostownikiem 2. Dlaczego prostownikiem ładujemy prądem 1/10 a alternator daje np...
TAK JA KW TEMACIE , JAK TO SIEROBI ZEBY SPRADZIC ŁADOWANIE AKU PRZEZ ALTERNATOR????
witam mam problem z ładowaniem, przy zapaleniu nie gaśnie kontrolka od ładowania, dopiero przy ok 1000 obr zgaśnie a gdy pochodzi dłużej na wolnych obrotach znów żarzy się .regulator napięcia Elmot RNc-12 , alternator Elmot A 124-14f 14v 44A, sprawdzane były szczotki, regulator wymieniany, wszystko oryginalne, nie wiem od kiedy to jest bo to nabytek...
Witam Chciałem zapytać cz ytrzeba ładować nowy akumulator kwasowy samochodowy. Porpostu kupiłem nowy akumulator i po kilku dniach pracy wyładował sie i to w znacznym stopniu. Więc czy trzeba ładować go po zakupie
Witam mam ponownie problem z zasilaniem wszystko było ok, ale odkąd zacząłem jeździć na światłach zaczęły się problemy z zasilaniem. Aktualnie mam alternator 90A i 2 akumulatory 55Ah. Pierwszy objaw pojawił się przy odpalaniu auta włączone radyjko się wyłączało na skutek spadku napięcia, czego wcześniej nie było. Dzisiaj zaczęły się większe problemy...
Witam. Od pewnego czasu zastanawiam się jak to jest że typowy prostownik do ładowania aku ma 6A, natomiast alternator w samochodzie ma 40A+. Czy zatem mógł bym bezpiecznie ładować aku w domu prądem 30A ?
Cześć Wymyśliłem sobie że będę ogrzewał namiot dachowy kocem elektrycznym 85W z dodatkowego akumulatora AGM 100Ah poprzez przetwornicę 150W pełny sinus. Działa to bardzo dobrze, problemem natomiast jest ładowanie tego dodatkowego aku z gniazdka zapalniczki. Jest on ładowany poprzez przetwornicę DC/DC o taką: https://botland.com.pl/zasilacze-samocho...
Wiadomo, że akumulator samochodowy jest doładowywany w czasie jazdy przez alternator i następuje moment w którym samochodowy akumulator jest pełny, szczególnie przy dużych przebiegach samochodu. Czy dołączenie drugiego akumulatora równolegle, spowoduje ładowanie obu akumulatorów jednocześnie?
Witajcie ponownie, Niestety poprzedni temat zamknąłem bo myślałem , że już wszystko ok. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic11... Niestety. Ładowanie na wolnych obrotach ok, ale podczas zwiększania obrotów rośnie do ~17 V przy 4,5-5 tys obr. Pod obciążeniem jest w miarę ok. Czyli włączone wszystkie odbiorniki. Po odłączeniu kostki z alternatora...
Zostawiłem na 3 dni włączone radio i wyładował mi się akumulator AGM do napiecia 10.9V także auto nie chciało zakręcić po podłączeniu ładowarki automatycznej na 15min auto odpaliło i ile muszę przejechać by ten akumulator naładować do pelna tak jak prostownikiem? Czy 60km w zupełności wystarczy? Dziwi mnie też dlaczego po 15min ladowania odpaliło jeśli...
jak w temacie jak to zrobić
Mam trzy niesprawne alternatory które podobno zle ładowały Rozłozyłam je i sprawdziłam diody przy napięciu 12V izolacje stojana i wirnika przy napięciu 220V I wszystko niby jest w porządku Ktoś mi powiedział ze to musi być regulator napięcia A czy może być tak ze dopiero pod obciążeniem jest jakieś przebicie? A tak wogóle to regulator napięcia można...
Jak w temacie zmieniłem prądnicę na alternator i wiem ,że B+ do akumulatora, a D+ do kontrolki, ale czy trzeba dawać jakiś wyłącznik, że jak się akumulator naładuje to wyłącza ładowanie.
Witam mam problem? Mam w samochodzie skrzynie magnata i oczywiście wzmacniacz.Gdy słucham głośno muzyki przygasaja mi światła mijania w rytm basu.Czy to jest normalne? Czy wzmacniacz pobiera tak dużo prądu że alternator nie nadąża go naładować? A tak na marginesie,jak słucham ostro muzyki to mam potem problem z odpaleniem,bo rozrusznik ledwie kręci.Co...
Witam wszystkich. Posiadam Zasilacz,Transformator firmy ALTAI Model HP008D o napięciu wyjściowym 13,8 V ,7 A. Interesuje mnie przerobienie jego na prostownik samochodowydo ładowania akumulatorów do pojemności 85 AH. Chciał bym żeby on ładował akumulator do napięcia 14,4V i automatycznie wiecej go nie ładował. Jestem laikiem :) wtej dziedzinie lecz jakos...
Czesc! Czy alternator powinien caly czas trzymac 14-14.4V czy po naladowaniu regulator powinien zmniejszyc napiecie na ponizej 14V ? Jak to powinno dzialac ? W tym momencie testowalem dwa rozne alternatory, kazdy z nich jak pracuje z czasem obniza napiecie. W skrajnym przypadku w trasie po paru godzinach jazdy mam 13.3 na alternatorze Valeo 180 A. Tak...
Witam. Tak jak w temacie. Czy jesto możliwe podładowywanie akumulatora (w nocy) za pośrednictwem gniazda zapalniczki?? Chodzi mi o podłączenie małego prostownika do tego gniazda. Pozdrawiam
Tak, może, o ile faktycznie to jest problemem (to jest tylko możliwość, jedna z wielu). Zużyty lub sprawny, ale niedoładowany akumulator obciąża alternator. Ten z kolei obciąża mechanicznie silnik tym bardziej, im więcej prądu ciągnął z niego odbiorniki, czyli osprzęt samochodu (standardowo) + niedoładowana bateria (ponadstandardowo :-) ). Mój ma M43...
Kolego Danthe, tu to się niestety trochę mylisz a raczej nie uwzględniasz specyficznej konfiguracji w jakiej ten alternator i akumulator ma pracować. Ten układ ma pracować jako niskobudżetowe źródło zasilania i magazynowania energii, inaczej mówiąc ma zastąpić agregat i stacje ładowania akumulatorów. Warunki pracy takiego systemu mocno odbiegają od...
Zastanawia mnie czy udało by się zrobić taki układ który załączał by świece w tedy gdy alternator ma sprawność w 90%? W tedy nie było by problemu z szybko padającym akumulatorem. Wystarczy prosty układ z rysunku nr.2, który to kontroluje początek ładowania alternatora (napięcie powyżej 13.8V). W praktyce alternator ładuje już i uzyskuje odpowiednie...
Dlatego najlepiej by było zamiast akumulatora 45Ah założyć 200Ah wówczas taki akumulator w małym samochodzie benzynowym byłby ładowany prądem 30A co by nie powodowało negatywnych skutków. :D Problem z filmiku to ładowanie zbyt dużym prądem co narobiło więcej zamieszania niż pożytku. A tak na serio to mam znajomego co w puncie 1,2 75KM ma 2 akumulatory...
A co myślicie o następującej sytuacji: silnik na biegu jałowym- alternator nie osiągnął pełnej wydajności, włączone światła, dmuchawa, ogrzewanie szyb, wycieraczki, stoimy w korku, akumulator rozładowuje się, światła słabną? A potem ruszamy, i tylko pasek popiskuje. Czy w takiej sytuacji obciążenie alternatora nie jest równie duże jak przy pożyczce...
Witam,tak oryginalny nie jakaś podróbka ,dzisiaj chciałem zrobić małą próbę odpaliłem auto oczywiście nie było ładowania miernik podpięty kontrolka raz świeci raz gaśnie i tak w kółko ,(brak wzbudzenia może)odpiłem wtyczkę i chciałem wzbudzić altka z zewnętrznego źródła 12V ,ale zanim chciałem mu dać te 12V, usłyszałem lekkie obciążenie i sam altek...
Dzięki za podpowiedzi, faktycznie świece żarowe podgrzewają jeszcze zimny silnik po uruchomieniu w celu poprawy jakości spalin, ale moim zdaniem to nie powód żeby ładowanie spadło do 12V, po włączenie świateł mijania 11,9V + pogrzewanie tylnej szyby to na wyświetlaczu już tylko 11,7V i wyższe obroty silnika mało zmieniają, a gdy świece się wyłączą...
Witam, chciałbym podłączyć przetwornicę 12/230v 2000w do akumulatora samochodu o pojemności 115 Ah i mam pytanie czy alternator (przy włączanym silniku) da rade ładować akumulator w tym czasie? Pozdrawiam,
Witam Kolegów Posiadam Renault Espace IV 1.9dci z 2005 roku z Alternatorem 155A nr. SG15L013 chłodzony cieczą. W autku padł akumulator, a że wiekowy no cóż mógł paść. Ładowanie aku nic zbytnio nie dawało bo napięcie aku nie wyszło powyżej 10.34V. No ok. ale dało jeszcze odpalić autko. Miernik w ręce i sprawdzam ładowanie, no pięknie książkowo14.5V momentami...
Witam, mam problem z alternatorem w samochodzie volvo 440 (1991r) 1.7 gaźnik. Przygotowuje go wrakrace'a. Samochód kupiłem za dosłownie grosze gdyż był wybrakowany (brak wnętrza, wiązki elektrycznej itp). Jestem w trakcie odtwarzania wiązki elektrycznej potrzebnej do prawidłowego funkcjonowania silnika i reszty podzespołów. Posługując się niemieckimi...
Czemu mierzysz natężenie ładowania a nie napięcie? Jeśli ładuje bez obciążenia 5 A to dobrze, jeśli włączasz światła, akumulator ma obciążenie i dlatego potrzebuje więcej prądu dlatego natężenie wzrasta.. Prąd ładowania powinien wynosić ok 1/10 pojemności akumulatora.. Jeśli by Ci zaczynał ładować bez obciążenia od np 10 A tzn że masz aku kiepski i...
W przypadku alternatora, niezaleznie jak polaczysz fazy, napiecie wyjsciowe bedzie takie samo - ustalone przez regulator. Tak , to prawda ale kiedy zacznie ładować i jakie będzie jego obciążenie prądowe to inna sprawa. Po drugie nie każde uzwojenie połączysz w trójkąt , bo już wewnętrznie jest połączone w gwiazde i zabezpieczone lakierem. Po szóste...
Koledzy, nie spierajcie się o szczegóły. Teza autora tematu nie jest błędna, i nie ma tu znaczenia czy akumulator-dawca ma 14,2V czy 12V (pod dużym obciążeniem napięcie dawcy spadnie do zbliżonej wartości). Takie prądy nie są zdrowe ani dla dawcy ani dla biorcy - ale nie katastrofalne, bo przecież alternator też może ładować (rozładowany akumulator)...
Dzisiaj dokonałem kilku pomiarów, przy pedałowaniu 30km/h jestem w stanie wydać 8V i uwaga 11A co daje ładne 88W, jeśli podepnę tylko żarówkę H4 na jedno włókno to daje bez problemu 16V (nie chciałem jej spalić), podłączyłem przetwornicę do laptopa na 19,5V i bez problemu daje się ładować. Przy chwilowym rozpędzeniu daje radę wykręcić 12V i 18A, przy...
mowimy o akumulatorach 12V nie 24V No to skoro chcesz ładować aku 12 V z agregatu 24 V to prąd należy pomnożyć razy 2 - czyli nie 10 A a 20 A. więc tej energii jest dużo mniej Nie dużo mniej tylko o połowę mniej. Konkretnie 1,2 kWh dla aku 12 V 100 Ah. taka moc była pierwotnie brana ze względu na grzanie CWU. przy opcji grzania gazem z butli ew. jeszcze...
Sorry za będy ort. wypłacie je, późno już. a ja po robocie. Ładna bitweka car-audio się wywiązała. Autor już dawno poległ. Przetesotwane i dla ścisłości: PS1. Kondensatory jak najbardziej mają być - im biliżej końcówki/przetwornicy tym instalacja nie przenosi chwilowych szczytowych prądów tylko średnie - patrz przygasanie reflektorów lub zachowanie...
Witam Od jakiegoś czasu planują założenie do golfa świateł dziennych na ledach. Zrobiłem już sterownik i wymaga on ingerencji w układzie elektrycznym auta a ściślej mówiąc czy jeżeli podłącze przekaźnik do kontrolki ładowania to nie uszkodze regulatora? Gdzie jest kabelek w zestawie wskaźników od kontrolki ładowania? I na jakiej zasadzie działa ta kontolka...
Możliwość istnieje, ale nikt jej nie stosuje. 1 - Takie alternatory są bardzo kosztowne - pakiety akumulatorowe są wielokrotnie tańsze. 2 - Alternator dodatkowo obciąża silnik, tracimy więc moc, która mogłaby napędzać naszą łódkę. Za darmo ta energia nie jest. 3 - Jeżeli silnik zgaśnie, tracimy sterowanie. 4 - nie potrzebna komplikacja prostego układu...
W tym roczniku gasi regulator napiecia , alternator do wyjęcia mostek sprawdz na obciążenie jak ok zmień regulator.
Witaj zamontuj orginalny alternator ten co był lub o tych samych numerach bo ładowaniem w tym aucie steruje sterownik sinika większe obciążenie większe ładowanie i sam sprawdz jakim napięciem ładuje
Ładowanie tylko dodatkowego akumulatora a brak ładowania po podpięciu całej instalacji... samochodu Z tekstu autora nie wynika to jednoznacznie, mógł być podpięty drugi akumulator po odłączeniu plusa alternatora od instalacji samochodowej a mógł być wpięty równolegle bez odłączania altka od instalacji. Dodano po 3 Akumulator w bagażniku, zatem obciążenie...
a mam tylko podstawowe pojecie o elektronice Ja też mam podstawowe, ale z tego co przypuszczam, to tej baterii nie możesz ładować alternatorem, do tego wymagana jest ładowarka impulsowa. No i druga sprawa, czy ta bateria wytrzyma obciążenie podczas rozruchu pojazdu?
w tym momencie alternator jest praktycznie zablokowany, Alternator nie jest zablokowany, tylko obciążony by ładował, jeśli podłączyłeś wzbudzenie. Nie będzie ci się lekko obracał i ładował. Chłopie, pomyśl.
Moim zdaniem powinna ona pokazywać ładowanie już przy rozruchu silnika, żeby wspomóc start silnika, ponieważ słabo kręci (rozrusznik jest nowy) Jeżeli by tak miało być (ładowanie przy rozruchu) to jeszcze bardziej byś obciążył rozrusznik. Prądnica (alternator) aby wytworzyła energie elektryczną potrzebuje dostarczenia energii mechanicznej, którą "czerpie"...
Oscyloskop w garść i pędem do warsztatu. Zdziwisz się deko Nie odwracaj kota ogonem i nie mieszaj pików napięcia alternatora obciążonego i nieobciążonego ze średnim napięciem ładowania akumulatora tymże alternatorem.
To ja wiem że tak można zrobić ale to nie daje odpowiedzi co jest uszkodzone. Alternator D+, czyli ecu nie daje. Zrób zasilanie z +15 a ecu obciąż żarówką 2W. odpisz co to naprawiło.
Pomiary przez ciebie wykonane wskazują , że jakieś ładowanie jest. Spróbuj naładować dobrze akumulator i wtedy wykonaj pomiary. Nowy akumulator (częściowo rozładowany) daje duże obciążenie na alternator.
Ile lat ma auto? Może spadki napięcia są pomiędzy alternatorem a akumulatorem zbyt duże? Zmierz napięcie na przewodzie "+" pomiędzy akumulatorem i alternatorem, napięcie na zaciskach akumulatora i alternatora. Szukać trzeba gdzie są spadki napięcia. Także test nieobciążony alternator i załączać stopniowo światła, wiatraki, grzanie szyby. Jeżeli są spadki...
"Przepięcie z nieobciążonego alternatora" ciekawa teoria. Nieobciążony alternator nie daje prądu,dlatego jest nieobciążony, obciążenie zaczyna się z chwilą kiedy zaczyna ładować. Z ładowaniem z przewodów zanim zacznie się kręcić rozrusznikiem to akurat prawda i tak powinno się to robić ,jednak nijak nie tłumaczy dlaczego dym idzie ze skrzynki bezpiecznikowej....
G107R z informacji jakie podałeś i ja jeśli dobrze odczytałem rysunek to muszę wyjąć plus z kostki która wychodzi z alternatora. Nie, nie wyjmujesz, a podpinasz się do tego przewodu, jak alternator będzie ładował, na przewodzie pojawi się plus. Bez ładowania alternator "wystawia" masę, a że żarówka dostaje z licznika plus - więc świeci. Gdy alternator...
przecież jak masz włączone światła to ci pobiera z akumulatora. a akumulator jest ładowany kiedy jedźisz autem no i jak masz te światła zapalone to alternator stawia większy opór czyli większe obciążenie silnika a tym samym większe spalanie
Owszem - budową i charakterystyką ładowania i rozładowania. Samochodowy akumulator przez kilka sekund dostarcza kilkuset amperów przy rozruchu silnika, a później jest już cały czas ładowany przez alternator. Akumulatory do fotowoltaiki to akumulatory tzw ,,głębokiego rozładowania" i powoli są ładowane z paneli PV i powoli rozładowywane przez np. falownik...
Alternator jest uszkodzony i tyle. Parę słów tytułem wyjaśnienia czemu. Sygnał DF czyli napięcie na uzwojeniu wirnika (a właściwie to częstotliwość jego załączania/ wyłączania) to informacja na podstawie której ecu wylicza procentowe obciążenie alternatora, można sobie zobaczyć w blokach pomiarowych na vag-u (gr 016 generator load), sterownik nie ma...
Uzwojenia są łączone w gwiazdę , możesz użyć żarówek dwuwłóknowych 12V podłączonych tak aby włokna były szeregowo, alternator ma moc w okolicy 300W więc musi być odpowiednie obciążenie aby napięcie nie poszło za wysoko i żarówki się nie popaliły. Więcej info masz tutaj https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1...
W moim poprzednim poście "zjadłem" wyraz "jakie", wyszło głupie pytanie i głupia odpowiedź. Jego inteligencję (alternatora) bardzo łatwo sprawdzić, zadaj mu coraz większe obciążenie a napięcie powinno rosnąć. Sprawdzaj napięcie bezpośrednio na alternatorze, potem na klemach i wyciągaj odpowiednie wnioski.
No to zwiększ naciąg tego paska. Przy nieobciążonym alternatorze nie ma prawa się ślizgać (przy obciążonym zresztą też). Prawidłowo napięty pasek powinien ugiąć się maksymalnie 10 mm pod naciskiem palca (naciąg paska należy sprawdzać w połowie odległości między kołami pasowymi).
Sorry napięcia podałem dla instalacji 12V dla 24V jak już się zorientowałeś, wszystkie podane wartości x2. Z tego co piszesz alternator nie ładuje i może to być bezpiecznik, oby, następne uszkodzenia to regulator, diody 6 dużych lub 3 małe, no i najgorsze uszkodzenie uzwojenia wzbudzenia alternatora, lub uzwojeń głównych. Dodano po 1 Ja jak mam wyciągnięty...
Na razie nic nie ruszaj. Za wysokie napięcie lądowania jest właśnie spowodowane zimnem. Zimny regulator napięcia ma większą tolerancje błędu. Gdy temperatura wzrośnie od silnika bądź samego alternatora napięcie masz właściwe. Miej rękę na pulsie i kontroluj sytuacje. Ale zapewne gdy temperatura otoczenia wzrośnie to i ładowanie po uruchomieniu wróci...
Teoretycznie jest to wykonalne, ale istnieje jedno ale, w alternatorze masz regulator napięcia, jego zadaniem jest utrzymanie napięcia ładowania na zadanym poziomie bez wzgl. na obciążenie. Każdy odbiornik, (w tym rozładowany akumulator) jest dodatkowym poborem prądu, a więc wzrasta obciążenie od strony alternatora, co powoduje większe obciążenie silnika=większe...
Passat B8. Błąd: brak komunikacji z alternatorem, ładowanie działa, ale sterownik silnika cały czas widzi 30% obciążenie alternatora. 197149 - Alternator U1052 00 [009] - brak komunikacji (...) Przebieg: 660169 km Data: 2025.02.24 Czas: 17:07:41 Napięcie zasilania zacisku 30: 14.1 V Status podrzędnych immobilisera / zacisk 15: ON Nic nie było robione,...
może uzwojenie stojana pada,bez obciążenia coś produkuje prądu ale jak podłączysz obciążenie to napięcie spada,sprawdż stojan
Jeżeli jest zanik ładowania, to maleje obciążenie silnika przez alternator i obroty rosną. Jeżeli chodzi o wyszukanie usterki, to zacznij od sprawdzenia i przeczyszczenia przewodów alternator-akumulator (również klemy), następnie sprawdź ewentualnie wymień szczotki (nie znam tego modelu-nie wiem jak łatwy jest dostęp), jeżeli to nie pomoże, to polecam...
Alternator Mitsubishi
obciążenie alternator prawidłowy ładować obciążenie napiąć ładować obciążenie
mytab firmware zatrzymanie programu prania rozciągnąć monitor
lampki choinkowe schemat naprawa udaru makita
Jak sprawdzić sygnał anteny satelitarnej po latach – pomiary LNB, dekoder, MER/BER, RG-6 Prosta metoda czernienia aluminium – preparaty Aluminum Black, podkład samotrawiący, farby matowe