Większy pobór prądu większe obciążenie dla elektrowni(alternatora).Proste. :ganja: :shii:
tak samo dodam że wpływa również sprężarka klimatyzacji,doskonale to mozesz sobie sprawdzić jak do zapalonego auta pracującego na wolnych obrotach dołączysz kablami drugi pojazd z rozładowanym akumulatorem ,zwróć uwagę jak spadna obroty twojego auta,niestety dla nas energia nie bierze się z nikąd , jezeli alternator ma np.1,5 kw to ta energia musi być...
L-kontrolka do plusa i tylko to trzeba podłączyć, DF to obciążenie alternatora sygnał wyjściowy do ECU tego nie musisz podłączać
Teoria: Po starcie silnika obciążenie alternatora (przez np. dogrzewanie niesprawnych świec z dużą opornością) wpływa na stopniowe rozładowywanie się akumulatora, gdyż przez ok 2 minuty prąd na nim jest niższy niz 12.5V. Dzieje się to zawsze na zimnym silniku. I=U/R Przy napięciu 10,5V świeca która ma 0,8om pobierze prąd 13,1A. Przy napięciu 10,5V...
Spadek napięcia może powodować duże obciążenie alternatora. Nie zaobserwowałeś czy w takich momentach przygasania alternator nie "jęczy" ? Miałem Fabię gdzie światła w momencie prawie gasły,nawet bez kręcenia kierownicą. Pobór prądu skakał do 50-60A. Po chwili już było dobrze. Walnięta pompa wspomagania była.
Do sprawdzania alternatorów sterowanych sygnałem z ECU wymagane są specjalne testery,( nawet nie typowe diagnostyczne) koszt to ponad 2000 zł.... Jeden pin to sterowanie, kolejny sygnał DFM czyli obciążenie alternatora, kolejne mogą byc nieaktywne... Ale tak jak pisałem , bez testera który sprawdzi komunikacje po odpowiednim protokole nic nie zrobisz......
Wyjaśnienie oznaczeń pinów w wtyczce alternatora Na podstawie diagramu, który podałeś, wtyczka alternatora (prawdopodobnie Bosch lub Valeo z Mercedesa, np. z modeli ciężarowych lub vanów jak Sprinter w wersji 24V) ma piny oznaczone L, S i DFM (oprócz znanych Ci W i 15). Te oznaczenia są standardowe dla wielu alternatorów Bosch używanych w Mercedesach,...
Co to znaczy pełne obciążenie ,to alternator tylko 80A więc czego oczekujesz. Widocznie przekraczasz maksymalną wydajność. Sprawdzić pobór miernikiem cęgowym i wtedy można coś powiedzieć.P
W tym roczniku gasi regulator napiecia , alternator do wyjęcia mostek sprawdz na obciążenie jak ok zmień regulator.
No nie bardzo ci to wytłumaczył. Kiedy alternator nie pracuje na styku D+ nie ma masy lecz jest zasilaniem regulatora napięcia, dlatego żaróweczka świeci to jest obciążenie regulatora zasila tym prądem wirnik a tym samum szczątkowy magnetyzm wirnika dlatego się mówi że to prąd wzbudzania, to jest bardziej złożone niż myślisz. A kiedy alternator pracuje...
Pomiary przez ciebie wykonane wskazują , że jakieś ładowanie jest. Spróbuj naładować dobrze akumulator i wtedy wykonaj pomiary. Nowy akumulator (częściowo rozładowany) daje duże obciążenie na alternator.
Teoretycznie jest to wykonalne, ale istnieje jedno ale, w alternatorze masz regulator napięcia, jego zadaniem jest utrzymanie napięcia ładowania na zadanym poziomie bez wzgl. na obciążenie. Każdy odbiornik, (w tym rozładowany akumulator) jest dodatkowym poborem prądu, a więc wzrasta obciążenie od strony alternatora, co powoduje większe obciążenie silnika=większe...
Witaj zamontuj orginalny alternator ten co był lub o tych samych numerach bo ładowaniem w tym aucie steruje sterownik sinika większe obciążenie większe ładowanie i sam sprawdz jakim napięciem ładuje
Procentowe obciążenie które widzisz zależy od rzeczywistego obciążenia skorelowanego z aktualną wydajnością alternatora. Czyli na wolnych obrotach 30A to może być 100%, ale jeśli obroty wzrosną to przy 30A pokaże np. 40%.
Audi a4 b5 ADR .Topi się niebieski kabel od stacyjki,podczas rozruchu.Ponoć idzie on do kontrolki ładowania.Ostatnio świeciło się brak ładowania,na chwilę gasło,lub migało.Pierwsza myśl alternator.Ale czemu przewód stacyjki się topi.Teorytycznie np.uszkodzony przewód alternatora miałby na to wpływ? 1. Bezpośrednia odpowiedź na pytanie użytkownika:...
Jeżeli jest zanik ładowania, to maleje obciążenie silnika przez alternator i obroty rosną. Jeżeli chodzi o wyszukanie usterki, to zacznij od sprawdzenia i przeczyszczenia przewodów alternator-akumulator (również klemy), następnie sprawdź ewentualnie wymień szczotki (nie znam tego modelu-nie wiem jak łatwy jest dostęp), jeżeli to nie pomoże, to polecam...
Moc alternatora podaje się dla 14V czyli dla alternatora o wydatku nominalny 100A czyli masz 1,4kW. Dodaj jeszcze sprawność alternatora jakieś 70-80% i przekładni. Do tego zapas na zużycie silnika. Alternator rozwija pełną moc od jakiś 5,5-7 tyś obr/min. Pełnej mocy pewnie dużo razy nie wykorzystała, a jak wzrośnie obciążenie ponad miarę to silnik zwolni...
Pompa hydrauliczna faktycznie może stawiać spore obciążenie. U mnie przy ciśnieniu 150 barów już silnik ma mocne obciążenie, śmiem podejrzewać, że zawór przeciążeniowy u ciebie jest ustawiony na ciśnienie około 200 a może i więcej bar dzięki czemu może i podniesie ci tonę albo nawet i sześć hihi ale za to silnik można zakatowac bo pompa hydrauliczna...
Uzwojenia są łączone w gwiazdę , możesz użyć żarówek dwuwłóknowych 12V podłączonych tak aby włokna były szeregowo, alternator ma moc w okolicy 300W więc musi być odpowiednie obciążenie aby napięcie nie poszło za wysoko i żarówki się nie popaliły. Więcej info masz tutaj https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1...
(at)pkorol Masz do wykorzystania tylko tyle ile bierze alternator. Wytrzymałość jak masz pasek który wytrzymuje 10 kW napędzając klimę pompę wody i alternator przekazując alternatorowi 3 kW z tego to jak podłączysz silnik 10 kW to będziesz miał przekroczone obciążenie o 7 kW. A gdzie 10 kW stawia alternator. Chyba w ciężarówce. 14 V 150 A to dopiero...
Bo piszesz, że nie zadziała, a proponujesz takie same wielkości. Nie takie same, (at)tech132 pisze o 16A a ja dałem Ci linka do 14A. Isc panelu to 14A, i nie zrobi to wrażenia na bezpiczniku 16A, który to potraktuje jako normalne obciążenie i nie zadziała. czyli powinny byś większe ? 40A ? Nie, 40A to za duża wartość. Nominalny maksymalny prąd regulatora...
Dlaczego bezpiecznik się przepala? Masz po prostu zwarcie do masy, bądź za duże obciążenie na danym obwodzie. Czy może być powiązany z ładowaczem czołowym - bardzo prawdopodobne - najpewniej z tego obwodu jest wzięte zasilanie do 3 sekcji. Brak kontrolki ładowania to brak początkowego wzbudzenia i teoretycznie braku ładowania, natomiast alternator potrafi...
Zostaw go w spokoju, jest wszystko OK. Przecież alternator nie może reagować błyskawicznie na zmiany obciążenia, tzn mógłby ale nikt tak nie tworzy charakterystyk regulatorów. -odłaczasz szybę przednią - zmniejsza się obciążenie alternatora, ale regulator ma swoją stałą czasową (układ proporcjonalno całkujący różniczkujący) i dopiero po chwili "ustawia...
Witam masz pod maską strasznie ciasno bardzo trudno jest tam założyć 2 altek. poza tym 2 kontrolka do wzbudzenia ,dodatkowe kable.Ale najgorsze jest napęd paskiem a nie masz jeszcze 1 wolnego koła pasowego :sm37: . i to jest trudne choć czego się nie robi dla Miusic :D.Będzie więcej palił i na wolnych obr.duże obciążenie na silnik.
http://www.terytorium126p.pl/forum/ladow... Masz tam wykresy charakterystyk prądnicy i alternatora. Wszystko zależy, jakie obciążenie planujesz, trzeba to policzyć. Resztę załatwi odpowiednia przekładnia, by nadać wybranemu generatorowi odpowiednią prędkość przy typowej pracy silnika. I pamiętaj, że zarówno prądnica, jak i alternator...
Jak podłaczysz diody do istniejącego akumulatorka to wiadomo, że dodatkowo go obciążysz ale jak dołączysz do kół dodatkowe obciążenie mechaniczne w postaci prądniczki (jaka by nie była - silnik, alternator) to też zapotrzebowanie na moc z akumulatorka wzrośnie. Fizyka to równowaga - nie da się wziąć energii i nie dołożyć jej w innym miejscu.
Ponieważ nie mam miejsca na akmulatora czy może jednak zastosować pradnice a światła dać ledowe. Prądnica przy obciążeniu tylko ledowym nie będzie pracować prawidłowo z względu na zbyt małe obciążenie a co za tym idzie mogą (choć nie muszą) występować skoki napięcia które ci te ledy szybko uszkodzą. Prądnica podobniej jak i alternator potrzebują obciążenia...
Cieszę się, ze pomogłem Wodniakowi, może to Kolega rozpropagować. Z łódkę i akumulatorem na niej, jest jeszcze jeden problem. Małe obciążenie instalacji. Jakie Kolega posiada na swej łódce odbiorniki energii elektrycznej obciążające alternator silnika podczas pracy ? Mam Suzuki 120hp, akumulator 45Ah i pracuje zawsze GPS, echosonda, kilka światel, prawie...
Możesz przerobić instalację tak, że ten przewód referencyjny z regulatora będzie się łączył bezpośrednio z akumulatorem, ale przez przekaźnik załączany plusem po stacyjce. Przerobiłem tak kilka japonskich motocykli i od lat wszystko gra
Wybacz,ale nie doczytałem czy podczas prób na stole masz podłączony akumulator czy tylko jako obciążenie żarówkę.Jeśli tylko żarówkę,to amperomierz nie będzie wychylał się na "minus".Wystarczy przy zamontowanym alternatorze i podłączonym akumulatorze spojrzeć na amperomierz.Jeśli nawet przy zatrzymanym silniku amperomierz wychyla się na "minus" masz...
1. Nie wolno odłączać regulatora od akumulatora podczas pracy silnika! 2. Na obrotach biegu jałowego alternator nie ma wydajności takiej, aby uzyskać pełne napięcie ładowania na akumulatorze. 3. Pełne ładowanie zaczyna się zwykle od ok. 3000 RPM, w praktyce najwyższa wydajność przypada w okolicach 5000 RPM. 4. Wiedz że elementy takie jak światła, wentylator...
przecież jak masz włączone światła to ci pobiera z akumulatora. a akumulator jest ładowany kiedy jedźisz autem no i jak masz te światła zapalone to alternator stawia większy opór czyli większe obciążenie silnika a tym samym większe spalanie
Alternator do wiatraka nie nadaje się - dlatego że jego praca jest regulowana we współpracy z silnikiem samochodowym o mocy kilkudziesięciu KM. Porównajmy sobie pracę takiego alternatora z silnikiem - turbina wiatrowa o mocy od 0 - paru kW. Najpierw na zefirkach (pomimo przełożenia) alternator ma małe obroty włączamy wzbudzenie (ręcznie) - na takich...
MA być budżetowo czy profesjonalnie? Jak profesjonalnie to szukaj pod hasłem hamulec wiroprądowy. Jak budżetowo to dowolny alternator samochodowy. Do stojana podłączasz zespół rezystorów do obciążenia; regulując natężeniem prądu wzbudzenia uzyskujesz zmienne obciążenie na wale.
Za słabo skręcili koło i dla tego ci się przestawił. Rano gdy odpaliłeś silnik alternator dał większe obciążenie na pasek i nakrętka puściła. Nic nie rozbieraj najpierw ustaw silnik na blokadach puzniej kilka obrotów ręcznie i jak nie ma oporów /blokowania/ to możesz kręcić rozrusznikiem i próbować odpalić. Jak się blokuje podczas ręcznego kręcenia...
Passat B8. Błąd: brak komunikacji z alternatorem, ładowanie działa, ale sterownik silnika cały czas widzi 30% obciążenie alternatora. 197149 - Alternator U1052 00 [009] - brak komunikacji (...) Przebieg: 660169 km Data: 2025.02.24 Czas: 17:07:41 Napięcie zasilania zacisku 30: 14.1 V Status podrzędnych immobilisera / zacisk 15: ON Nic nie było robione,...
mianowicie po uruchomieniu silnika obroty są na poziomie 700 RPM, po dodaniu gazu i puszczeniu nie jest w stanie utrzymać obrotów i gaśnie. Co ciekawe po odłączeniu kabli od alternatora i uruchomieniu silnika na samym akumulatorze problem znika, silnik pracuje elegancko tak jak powinien. czyli alternator stawia silnikowi bardzo duży opór Oczyściliśmy...
chyba też zalerzy od egzempl. bo jakiś czas temu kolega misian robił testy i napisał : Witam! Po dłuższym czasie zebrałem sie na pomiary Monakora HPB1502. Pomiary w końcu tak jak mają cyć, czyli profesjonalny oscyloskop i sztuczne obciażenie... Sztuczne obciążenie zrobiłem sobie o rezystacji ~4Ohm, a dokładniej 3,94Ω o mocy ~700W... drut stalowy...
Cześć. Otóż podstawą problemu z połączeniem jest moc: P która wyraża się wzorem U x I gdzie U to napięcie akumulatora lub alternatora samochodowego 12V(przy odpalonym silniku 14,4V). P jakie bedzie ci potrzebne z zapasem licząc to 500W czyli po przekształceniu prąd I jaki popłynie kablem z akumulatora do przetwornicy to: 500/12V nieco ponad 40A Więc...
Nie popadajmy w skrajności. Alternator w samochodzie daje około 13.5 V, takie też powinno być napięcie ładowania z prostownika. Radio to powinno wytrzymać. Poza tym nie słyszałem aby padło radio przy awarii regulatora napięcia. U mnie na przykład wytrzymało jakieś 18V, a akumulator nie (zagotował się). A jeżeli chcesz mieć 100 % pewności że nic się...
Alternator 9-cio diodowy nie może pracować przy zwarciu, chyba że wzbudzenie zasilisz z osobnego źródła. Jeśli chodzi o siły to przypuszczam że masz na myśli moment obrotowy, jakiego potrzeba do napędu obciążonego alternatora. Ponieważ alternator to maszyna elektryczna o dużej sprawności, moc mechaniczna potrzebna do jego napędu jest niewiele większa...
w trakcie pracy podpinam tylko alternator to gaśnie, napięcie ładowania w normie, zamawiam używany alternator zobaczymy co będzie To samo. Silnik NIE DOSTAJE PALIWA dlatego delikatne obciążenie powoduje że nie ma siły się kręcić. Dokonaj pomiaru kompresji. Czy auto dymi jak uda się odpalić?
Konedensator między zasilaniem nie może psuć ładowania, nie ma takiej możliwości, jakieś fałszywe wnioski. Obciążenie próbówką alternatora to dla niego żadne obciążenie alternatory maja moc 0.75-1kW! Jak próbówka miga to coś z alternatorem brak wzbudzenia, prostownik itd.etc. Sprawdzić alternator u fachowca.
powiem tak jak masz dobry akumulator i chcesz to dobrze zrobic to rob ;) ale na zasilanie wzmacniacza daj grube kable najlepiej + i - z akumulatora i daj kondensator poprawia dzwiek i szybkosc basu :) nawet w zwykłych głosnikach a co do zapasu mocy to napewno jest bo alternator ma doładowac jeszcze akumulator zapewnic dostawe pradu do wszystkiego co...
Podsumowując , ładuje akumulator dodatkowy nie ładuje akumulatora w samochodzie. Czyli alternator sprawny. Ładowanie tylko dodatkowego akumulatora a brak ładowania po podpięciu całej instalacji samochodu co powoduje większe obciążenie alternatora sugeruje problem z napięciem paska alternatora lub ze sprzęgiełkiem jeśli występuje. Akumulator w bagażniku,...
Dlatego, projektując cokolwiek nie należy dobierać komponentów przypadkowo. Alternator ma moc znamionową która musi pokrywać minimum w 100,% zapotrzebowanie którą generują wszystkie odbiorniki. Ale często odbiorniki nie pracują jednocześnie więc można oszacować współczynnik jednoczesności i obliczyć najmniejszą potrzebna moc która będzie wystarczająca....
"Przepięcie z nieobciążonego alternatora" ciekawa teoria. Nieobciążony alternator nie daje prądu,dlatego jest nieobciążony, obciążenie zaczyna się z chwilą kiedy zaczyna ładować. Z ładowaniem z przewodów zanim zacznie się kręcić rozrusznikiem to akurat prawda i tak powinno się to robić ,jednak nijak nie tłumaczy dlaczego dym idzie ze skrzynki bezpiecznikowej....
Alternator użyty jako silnik? Mała szansa na sukces ... Moc nominalna alternatora dotyczy jego "standardowych" warunków, tzn, gdy obroty są ok. 6000/min - wtedy warunki chłodzenia umożliwiają obciążenie prądem kilkadziesiąt Amper. Aby z alternatora zrobić silnik, są 2 możliwości: 1 - silnik asynchroniczny, wówczas uzwojenia stojana są zasilane z kondensatorem...
A ten cienki pasek jaki jest w poldku jest w stanie przenieść takie obciążenie przez alternator 100A ? Czy przerabiałeś jakoś napęd na wieloklinowy ew. drugi pasek równolegle? To problematyczne taka przeróbka.
Tylko diesle dość szybko i precyzyjnie reagują zmianę obciążenia. Dwa współczesne auta mają sygnał z alternatora jak jest obciązony i są wstanie ładnie bez falowania przyjąć obciązenie. Klima w benzynie zmienia nieraz w ogóle zadane obroty biegu jałowego ( z poziomu 600-700rpm bez klimy na 900-950 z klimą). Ale to wszystko tylko dowodzi, że obciążenie...
Witam. Alternator uległ uszkodzeniu? i nie ładuje, tzn. ładuje tylko na wolnych obrotach -kontrolka "braku ładowania" NIE świeci, ale jak tylko troszkę depnę na pedał gazu, to zaczyna świecić -akumulator mi padł podczas jazdy na światłach... Odpiąłem akumulator przy uruchomionym silniku na wolnych obrotach i chodził normalnie, po czym troszkę przygazowałem...
witam, spotkało mnie ciekawe zaskoczenie, tzn. padły mi łożyska w moim starym alternatorze i uszkodził się wirnik - rozpadł się na dwie części :( no ale wymieniłem stary wirnik alternatora (60A) na wirnik z innego 45A-mperowego alternatora i złożyłem wszystko do kupy tzn. stojan z oryginalnego 60A -mperowego alternatora z wirnikiem 45A, no i teoretycznie...
Mam trzy niesprawne alternatory które podobno zle ładowały Rozłozyłam je i sprawdziłam diody przy napięciu 12V izolacje stojana i wirnika przy napięciu 220V I wszystko niby jest w porządku Ktoś mi powiedział ze to musi być regulator napięcia A czy może być tak ze dopiero pod obciążeniem jest jakieś przebicie? A tak wogóle to regulator napięcia można...
Jak wytłumaczyć zwiększony prąd obciążenia tuż po wzbudzeniu alternatora przy niskich obrotach? Dlaczego tak sie dzieje ? zamieszczam wykres gdzie dokladnie to widac https://obrazki.elektroda.pl/9115038000_...
ładuje a kontrolka świeci coraz jaśniej. o co chodzi? proszę o jaknajszybszą pomoc :(
Witam wszystkich. Napiszcie mi prosze jak podlaczyc alternator 12V razem z zewnetrznym regulatorem 12B. Zdjecia wyjsc alternatora i regulatora zalaczam na zdjeciach. Regulator ma wyjscia 15 i 67, alternator wyjsce na plus (z akumulatora) [nazywam to kabel zbierajacy gdyz tak kiedys slyszalem, ale ostatnio moderator "Błażej" wysmial mnie za takie nazewnictwo,...
Witam Chciałem naprawić alternator, i napotkałem problem. Podczas sprawdzania alternatora na stole zauważyłem że alternator wytwarza ogromne pole elektromagnetyczne. (Alternator był sprawdzany za pomocą wiertarki z kluczem do osi alternatora, miernikiem uniwersalnym i akumulatorem). Pole jest tak silne że przyciąga klucz co jest w wiertarce. Oczywiście...
Witam kolegów. Mam taki oto problem: założyłem do mojego ciągnika alternator z wbudowanym regulatorem napięcia ( alternator bosch,, dla pewności wymieniłem regulator na nowy) poprzednio był altek 6 diodowy bez wbudowanego regulatora. Alternator podłączony jest poprzez żarówkę 12V/4W do gniazda nr 15 stacyjki. I teraz: przy wyłączonym silniku żaróweczka...
Witam! Mam takie pytanie: Ile wytrzyma akumulator, alternator, przy obciążeniu 30A ciągle w czasie jazdy po mieście? Czy szybciej będzie się zużywał? Czy nie okaże się że po pół roku akumulator jest do wymiany i nie można odpalić samochodu?
Witam szanownych kolegów, posiadam alternator i regulator jak na zdjęciach. Proszę podpowiedzieć mi ze schematem podłączenia do Ursusa C 330. Czy dobrze myślę z podłączeniem? https://obrazki.elektroda.pl/3382666500_... https://obrazki.elektroda.pl/3481826300_... https://obrazki.elektroda.pl/6422401500_...
Witajcie ponownie, Niestety poprzedni temat zamknąłem bo myślałem , że już wszystko ok. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic11... Niestety. Ładowanie na wolnych obrotach ok, ale podczas zwiększania obrotów rośnie do ~17 V przy 4,5-5 tys obr. Pod obciążeniem jest w miarę ok. Czyli włączone wszystkie odbiorniki. Po odłączeniu kostki z alternatora...
Witam. Problem jest następujący. Dziś podłączylem alternator do ciągnika c-360. Alternator jest nowy 9 diodowy przeznaczony właśnie dp tego ciągnika. Po uruchomieniu silnika lampka ładowania zgasła a napięcie ładowania wacha się w granicach 13,5-14V w całym zakresie obrotów. Prąd ładowania nie wiem bo nie mam czym zmierzyć. Mogło by się wydawać że wszystko...
Witam. Wyczytalem gdzies ze jest to sygnal obciazenia alternatora, ktory idzie do komputera i w zaleznosci od niego steruje praca silnika (zmniejsza, zwieksza obroty). Gdzies takze wyczytalem ze komputer zmniejsza obciazenie silnika praca alternatora, przez co moze on przez okreslony czas ladowac z mniejszym napieciem w okolicach 13V. Nie moge nigdzie...
Witam Wszystkich. Jestem tutaj nowy. Otóż mam problem w ciągniku, alternator ładuje, mierzylem ma 24v gdy włączę światła i dam gazu zaczynają jaśniej świecić czyli ładowanie jest. Ale jak zmierze na akumulatorach to miernik pokazuje około 12V A nie 14 tak jak powinno być. Z góry dziękuję.
Witam. Mam problem z Ursusem 4514 natomiast alternator ładuje w przedziale 0,2-0,3v w zależności od ilości gazu mierzone miernikiem. Cały wyczyszczony, szczotki wymienione na starym regulatorze napięcia ładuje 0,1 na sprawnym w 100% od mf 255 pokazuje 0,1 natomiast na nowym miałem taki zapasowy do mf 255 pokazuje właśnie te 0,2-0,3v proszę o pomoc
Jak w temacie zmieniłem prądnicę na alternator i wiem ,że B+ do akumulatora, a D+ do kontrolki, ale czy trzeba dawać jakiś wyłącznik, że jak się akumulator naładuje to wyłącza ładowanie.
Witam!! W mojim BMW 320i 2.0 95r w kulki gra alternator od pewnego czasu zacoł sobie lekko popiskiwać tak na ucho było słychać że to pasek więć wymieniłem na nowy plus napinacz.niestety dalej piszczało wyciągłem altka wymieiłem łożyska wirnik oddałem do regeneracji bo ślizg (komutator) był bardzo wyjechany przetocznie go na tokarce nic nie dało.Do tego...
Witam, mam problem po podłączeniu nowego alternatora do Ursusa C385 nie ładuje. Alternator nowy firmy Jubana. Przewód czerwony B+ do rozrusznika i D+ do kontrolki. Tak podłączony nie ładuje. Co może być przyczyną? Pozdrawiam i z góry dziękuję https://obrazki.elektroda.pl/2237204300_...
witam serdecznie! mam mały problem ze swoim poldkiem.chodzi mi o ładowanie alternatora.sprawdzałem miernikiem i na wolnych obrotach ma 15 v na wyższych ma nawet 18v.wymieniłem dzisiaj szczotki i dalej to samo.do tego tak delikatnie mi świeci kontrolka od ładowania.odłaczam akumulator i silnik pracuje bez zarzutów.proszę pomóżcie mi!!!!!!! :(
alternator ładować obciążenie jakie obciążenie alternator obciążenie rezystancyjne
rozciągnąć monitor zmiana format zdjąć modułu sterującego kondensator
lampki choinkowe schemat naprawa udaru makita
Peugeot Boxer – wyskakujący 1 bieg, synchronizator, linki, naprawa skrzyni Junkers Cerapur Smart ZSB 22-3 – sterowanie CW400, MM100, pogodówka, podłogówka i grzejniki