Jak nie podłączysz L, to alternator nie ma wzbudzenia, zaczyna ładować dopiero z magnetyzmu szczątkowego wirnika, jak pisałeś po przekroczeniu 4k rpm
Witam, mam problem z peugeot 208 z 2015 roku. Brak odpowiedniego ładowania. Wymieniłem już akumulator, bo myślałem, że to jego wina. Później został sprawdzony alternator i zostały wymienione szczotki, ale problem niestety nie zniknął. Prąd ładowania ok 12V. Po odpięciu kostki od alternatora, zaczyna ładować normalnie. Czy ktoś miał taki problem z tym...
Witam, nie chce Tworzyc nowego wątku więc się podłącze. Mam problem także z ładowaniem z tym,że u mnie padło podejrzenie na kabel wzbudzenia. Brak na nim napięcia po włączeniu zapłonu czy silnika. Jest ale 0.2V i skacze na chwile (1/2s) do 9V. Dobrałem się do kabla, okazało się,że wychodzi z BSM po przez 1 pin z wtyczki 5 pinowej (mam jeszcze na tym...
Panowie dziękuje za pomoc. Powierzyłem jeszcze trochę, na przewodzie od wzbudzenia pojawia się po przekręceniu stacyjki napięcie zbliżone do napięcia akumulatora. Alternator zaczyna ładować napięciem 14,5v po przygazowanu. Dodatkowo muszę się uporać ze spoczynkowym poborem prądu 0,4A. Czy coś w kontekście sytuacji z ładowaniem jesteście jeszcze w stanie...
Nie szukaj winy w kontrolce i liczniku - są potrzebne tylko do wzbudzenia alternatora. Jak już zacznie ładować to ten obwód nie jest do niczego potrzebny. Wymień regulator jeśli są fluktuacje napięcia i po sprawie.
Proszę o podpowiedz - mam problem z peugeotem 1007 2005 1.5 8v benzyna alternator VALEO 70A z linią COM . Alternator dostał zwarcia na stojanie i wymagał naprawy. Poszedł do regeneracji i przy testach na stole trzymał wszystkie parametry ale po włożeniu i przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów przestał ładować - uszkodzeniu uległ regulator napięcia...
po wypięciu wtyczki alternator ładuje 14.10V I świecie się kontrolka?
Witam koledzy. Pacjent Peugeot 3008 Hybryda 2010 rok, motor spalinowy 2,0 HDI. Poszukuję schematu sterowania alternatora hybrydowego. Nie mam ładowania akumulatora niskonapięciowego, zapewne główny też nie jest ładowany. Diagnoza nie wykazuje żadnych błędów, na wyświetlaczu tylko lakoniczny komunikat "usterka silnika".
Brak ładowania..... alternator , słaby gdzieś styk , przysniedziale klemy . Sprawdź ładowanie bezpośrednio na zaciskach alternatora.
Witam, piszę tutaj bo już rwę włosy z głowy i nie mam już kompletnie pomysłu gdzie szukać przyczyny. Samochód to Peugeot 307 1.6 16V benzyna z 2002 roku w wersji break (kombi bez szklanego dachu). Jak w tytule - na niskich obrotach auto nie ładuje akumulatora, spada napięcie aż wywala po kolei błędy problemu ładowania akumulatora itd. Podczas jazdy...
Przez zarówkę wzbudz alternator, jak zacznie ładować to na cienkim zacisku pojawi sie +14V, i alternator zacznie ładować, sprawdz miernikiem.
Dziękuje za zainteresowanie tematem. Po odpaleniu alternator zaczyna ładować po 10-15 sek. Wygląda, że komunikacja z komputerem działa prawidłowo. Usterka jest zanikająca i trudna do zlokalizowania. Czy to wina regulatora czy COM odcina ładowanie. Z zakupem regulatora są problemy. Nawet zamiennika trudno znaleźć. Montując nowy regulator wykluczył bym...
Witam, Posiadam traktorek sobie robiony i miałem w nic prądnicę od C360. Niestety dokonał ona swojego żywota. Ostatnio odpowadzałem samochód na złom, wysłużony Peugeot 405 1.9D i zostawiłem sobie alternator. Ale niestety nie chce mi ładować, zrobiłem podstawe w traktorze i podłączyłem ale nie chce ładować. Dodam że w aucie chodził do samego końca. Coś...
Witam chciałbym się dowiedzieć jak działa wzbudzenie alternatora w tym samochodzie. Jest tam alternator sterowany wzbudzeniem z bsi. I tu moje pytanie jak ono powinno wyglądać, bo u mnie na włączonym zapłonie pojawia się co jakiś czas impuls, który wzbudza alternator i mam ładowanie. Impuls znika po odpaleniu silnika i po jakimś czasie pojawia się kontrolka...
Witam. Zakupiłem niedawno Peugeota 206 z silnikiem 1.4 75 km. Z 1999r. Pojawił się problem z masą tak mi się wydaje, że z masą a mianowicie. Po przekręceniu stacyjki powinna się świecić kontrolka ładowania lecz się nie świeci. Po odpaleniu samochodu alternator nie ładuje od razu, bo zwiększeniu obrotów zaczyna ładować i od razu na przykład zaczyna świecić...
A tam. Czasem nie jest "inteligentny" alternator jak w renault że zaczyna nawet ładować pod 15,5V a i spada czasem i do 12V miałem podobny przypadek że Scenic 3 wadliwą była bateria zużyta
Nie ma sensu. Alternator ma ładować czy jest na wolnych obrotach czy na wysokich. A jak ładuje tylko na wysokich to znaczy że alternator nie domaga. A sprawdziłeś pobór prądu? Bo nigdzie nie wyczytałem.
Tak jak kolega wyżej pisze - jeżeli po odjęciu plusa z przewodu wzbudzenia alternator przestaje ładować to znak, że trzeba go wyjąć i naprawić/wymienić
Borykam się od dzisiaj z problemem braku ładowania akumulatora przez alternator. Kontrolka akumulatora pojawiła się tylko raz, gdy się zatrzymałem. Na zapłonie kontrolka akumulatora się świeci, gdy się odpali to znika. Ładowanie jest na poziomie 12V, gdy przygazuję skoczy maksymalnie do 12,8V. Kupiłem ze stacji demontazu pojazdów używany alternator,...
Witam, w Peugeot 206 1.6 Hdi, rok 2005 zaczela zapalac sie kontrolka ladowania alternatora ( rok temu ). Po wylaczeniu silnika i ponownym wlaczeniu wszysko Ok. brak kontrolki, przez jakis czas tylko ( pare godzin, dni, tygodni ) . Przebieg auta spory, rok temu chyba ok. 260 tys. km. Czyli 1-sza diagnoza : alternator pada. Nie sprawdzalem napiecia ladowania...
Ostatnio akumulator w moim Peugeocie 206 szybko się rozładowuje. Akumulator kupiony 4 lata temu. Sprawdziłem multimetrem na włączonym silniku oraz z włączonymi nawiewami, światłami i radiem i pokazywało między 14,54-14,58. Wiem, że górna granica to 14,5. Czy mój wynik minimalnie za wysoki może martwić?
Cześć, Mam problem ze swoim autem. Peugeot 206 1.4 75km benzyna 2000r. Otóż po włączeniu świateł ładowanie spada z 14.2v na 13.0-12.8v W aucie zostało zrobione: - Kompletna regeneracja alternatora (szczotki,łożysko itp) - Na stole pod obciążeniem pokazywał 14.1- 14.3v - Pasek osprzętu (dobrze naciągnięty) - Nowe klemy - Nowy akumulator - Dodatkowa masa...
Witam. Mam problem z Peugeotem 407 1,6 Hdi 110km 2004. Nie mogę odpalić, nie kręci, rozrusznik wymieniony. W trakcie jazdy zapaliła się lampa doładowywania akumulator. Aso stwierdziło, ze to alternator. Wymieniłem ale niestety nic to nie dało. Nadal nie pali a po odpaleniu z popychu, nadal błąd z doładowywaniem. Miernik wskazuje 11.6 V czyli nie ładuje....
Jak naładować akumulator zasilający w Peugeot 3008 Hybrid? Świeci się kontrolka ładowania.
Oddalem alternator do regeneracji (wymiana lozysk sprawdzenie itp ) Wszystko ok Ladnie chodzi , prad ladowania sprawdzany na akumulatorze w granicach 13,9-14,5 czyli tak jak byc powinno , problem z tym ze pali sie kontrolka ladowania, juz drugi raz sie zapalila tzn tak jakbys smuzy przy obrotach ok 800 w miare zwiekszania swieci prawie tak jak przed...
Mam problem ze złożeniem tego alternatora. Rozłożyłem aby wymienić to małe łożysko za wirnikiem koło szczotek bo piszczał podczas jazdy. Wymieniłem złożyłem ponownie - piszczenie ustało ale brak ładowania. Patrząc na rozłożony alternator wydaje mi się że pewnie że złożyłem stojan. Ktoś może mi powiedzieć do czego mają stykac te 3 wystające druty? numery...
Witam, szukam pomocy w naprawie mojego samochodu- Peugeot 207 1.4 16v rok produkcji 2006, z tego co udało nam się ustalić to przy odpaleniu samochodu alternator się nie wzbudza i nie ładuje akumulatora, następuje to dopiero gdy napięcie akumulatora spada poniżej 11V a nawet mniej, problem w tym ze gdy napięcie spadnie tak nisko komputer zaczyna szaleć...
Może ktoś z Was coś doradzi, bo nie mam pomysłu, co mechanik to inne zdanie i być może wymieniłbym alternator na pusto. A więc: Peugeot 208 1.6 eHDI 92 km z 2012 roku, padł poniższy akumulator. Problem z rozruchem, rozrusznik nie startował. Radio grało, szyby chodziły, parę razy odpalał za 2-3 razem aż padł i rozruch na nim nie był możliwy. Mechanik...
Witam wszystkich.Wyładował mi się się akumulator napięcie na starym aku zawsze było między 14.0V a 14.4V kupiłem nowy po czym zaobserwowałem że po odpaleniu mam 14.4 a gdy tyło ruszę spada do 12.3 i np jadąc 90km/h puszczam gaz i wraca do normy czyli 14.4 no i gdy znów dodałem gazu to 12.3. Oddałem auto do warsztatu powiedzieli, że szczotki w alternatorze...
Jeśli miernik pokazuje w miarę dokładnie - oznacza to, że w akumulatorze "padła" jedna z cel. Wszystko byłoby dobrze, gdyby alternator nie chciał go ładować do 14,4V. Ale ponieważ chce, a jedna z cel ma zwarcie - skutkować to będzie przeładowywaniem pozostałych cel - dlatego akumulator pewnie niedługo nie da rady odpalić auta. Druga kwestia: regulator...
Witam, termostat raczej ok, następna rzecz która biorę pod uwagę to akumulator, możliwe ze ma za słabe napięcie, a gdy ma zbyt duży opór wewnętrzny i przez to alternator jest obciążony który z kolei stawia opór na pasku i ostatecznie silnik musi ciężej pracować, a co za tym idzie więcej spalać. Co myślicie o tej tezie...? A Twojej wypowiedzi ukouko...
Sprawdź napięcie na nim podczas pracy samochodu i porównaj z głównym.
Uszkodzony regulator napięcia, o ile pomiary są prawidłowe (temperatura).
Pin 1 impulsy wzbudzenia generowane przez BSI, 2 -informacja o obciążeniu dla sterownika silnika (w Dieslu tego przewodu nie ma).
Rozebrałem i naprawiłem. Skończyły się szczotki, przelutowałem szczotki na inne żeby dojechać jutro do pracy i wrócić. Szukam tego regulatora ale wszędzie go brak, a nt alternatora to A 14 VI 41 a nie 35
Tutaj tylko braku masy/zasilania szukać. Chyba, że alternator nabroił i ładowanie poszło za wysoko. Ewentualnie palony z jakiegoś wynalazku. Raczej akumulator odwrotnie zapięty nie był, nie te byki.
alternator nie ładuje ;p
rozbierz alternator i sprawdź diody
Prąd przez takie urządzenia pobierany jest najpierw z alternatora, a jeśli to nie wystarcza to z akumulatora? Niezupełnie. Alternator i akumulator połączone są równolegle, występuje na nich takie samo napięcie. Akumulator jest ładowany jeżeli napięcie jest równe lub wyższe niż 13,8V.
jeszcze jedno, lampy przestają mrugać, kiedy odłączę na chwilę wtyczkę od alternatora com/lin i podłączę ponownie. Tylko wtedy zaczyna ładować ok. 13,7v
Dzięki za odpodwiedzi. Problemem był Padnięty alternator. W pewnym momencie przestał już wogóle ładować. Szybka wymiana na nowy (brak czasu na rozbieranie) - rozwiązała problem.
Jakie mogą być powody " łapania oporu " przez alternator ? To jest zupełnie normalne, alternator ładuje więc stawia opór mechaniczny.
Jeśli w tym Peugocie jest ten sam alternator ( jak pamiętam Valeo 150A) co w Volvo to 140-150 tyś to normą jest że pada ładowanie.
Odnawiam temat nowozałożony akternator (choć nie nowy) wskazuje 11,5 a po zgaszebiu silnika na akumulatorze jest 12,5 czy to znaczy ,że alternator w ogóle nie ładuje?
alternator bez przewodu prądowego nie będzie ładował poza tym każdy alternator się nagrzewa ważne żeby dobrze ładował i nie hałasował :D :D :D
emperatura oleju -39 stopni, i mimo, że bryka stoi na placu to wskazanie "pojazd jest w ruchu" jest na tak. Jeżeli diagnozujesz to czymkolwiek innym niż tester serwisowy, nie wierz parametrom. Miałem kilka z uszkodzonym BSI (nie napisałeś rocznika, ale w peugeocie to właśnie on odpowiadał za wzbudzenie) na ładowanie, działo się to po tym, jak ugotował...
Tam co jest prąd jak altek zacznie ładować.
Witam, mam problem z Peugeotem 2008 z 2013r z systemem start stop. Problem polega na ciągłym błędzie ładowania akumulatora, alternator wymieniony na nowy. A problem nadal jest, ładowanie jest tylko samochód tego nie widzi. Miał ktoś taki przypadek? Błędów w komputerze nie pokazuje.
Najpierw należałoby sprawdzić napięcie na akumulatorze miernikiem aby mieć wiedzę w jakim jest stanie. Tygodniowe nieodpalanie sprawnego auta nie powinno być problemem chyba, że akumulator ma już kilka lat i alternator go ładuje niedostatecznie co przekłada się na mniejszą pojemność a przy obecnych temperaturach jego pojemność jest kilka % mniejsza....
Raczej wykluczone, ładowanie na poziomie 14.1V. Zastanawiam się nad wtyczką Lin tylko nie mogę jej namierzyć.
Zgadza sie okazało się, że alternator prawidłowo nie ładuje :) Takżę problem rozwiązany.
Albo uszkodzone kable albo regulator napięcia. Daj nr alternatora.
Sprawdź jakie masz ładowanie na alternatorze. Możliwe że poleciał Ci regulator napięcia i masz za duże napięcie. Często właśnie przy walniętym regulatorze padają żarówki.
Prawdopodobnie alternator do regeneracji. Co do wiązki to przewody o takim samym przekroju jak fabryczne.
Nie wiem jak Peugeot ale w wielu przypadkach sterownik silnika bierze informację o obciążeniu silnika z alternatora. Tylko nie wymieniaj alternatora na pał..... Najlepiej by bylo zrobić test drogowy i patrzec w parametry na kompie: obroty, dawka paliwa, kwz, otwarcie przepustnicy, obciążenie silnika. Możesz też w sumie zdjąć pasek pk i przegazować...
No najlepiej zrób jak napisałeś. Tylko jeden kabel ten co jest połączony alternator z akumulatorem. Ten drugi to i tak nie powinien być zbyt gruby bo nie potrzebuje tyle napięcia bo tylko załącza alternator żeby zaczął ładować.
Może być uszkodzony regulator napięcia tzw szczotkotrzymacz w alternatorów. I wtedy było by ładowanie?
Instalacja. Alternator może gubić masę. Rok i pojemność?
Witam, Woltomierz na akumulator i sprawdzić czy jest i jakie, czy nie ma tego ładowania i jak to wygląda kiedy się świeci kontrolka, a jak kiedy już zgaśnie. Można jeszcze sprawdzić czy jest wzbudzenie na alternatorze. Może nie ma wzbudzania, dochodzi do samowzbudzenia alternatora i zaczyna ładować dopiero wtedy kiedy silnik wejdzie na wyższe obroty.
Więc sprawdź te kable od akumulatora wszystkie połączenia, może być też uszkodzony akumulator, albo alternator się już "kończy". Sprawdź akumulator i ładowanie.
Różnica napięcia OBD2 a fizycznie mierzonym to 0,1 V. Ładuję aku i jutro mierzę te spadki napięć na + i -. Udało się z odpalaniem to teraz ładowanie... bez tego daleko nie zajadę. Nie wiem czy to ogarnę do piątku. Czy ewentualne podpięcie dodatkowych kabli alternator do aku bezpośrednio może uratować ładowanie? ...bez włączania odbiorników prądu......
peugeot ładować kontrolka alternator peugeot ładować peugeot alternator
agregat napięcie przerwania arduino modem simlock orange
amica fk3356 interfejs diagbox
Suzuki XF 650 Freewind – brak iskry po wymianie modułu CDI, diagnostyka zapłonu Grzyb na ścianie – czujniki wilgotności, SHT35, Si7021, osuszacze, farby antygrzybiczne