Nie rozumiem w czym tkwi problem?? Auto zapala poprawnie a świece grzeją troszkę dłużej to raczej nie wpływa na komfort jazdy. . .Po co się w koszty ładować skoro wszystko jest ok?
Jak nie podłączysz L, to alternator nie ma wzbudzenia, zaczyna ładować dopiero z magnetyzmu szczątkowego wirnika, jak pisałeś po przekroczeniu 4k rpm
Obniżone napięcie może świadczyć o zwarciu w jednym z ogniw tej baterii. Bateria nie osiągnie znamionowego napięcia 14.4V pod koniec ładowania. Jeśli tak jest i będzie kolega używał to w samochodzie to dojdzie do wygazowania elektrolitu z pozostałych ogniw i może dojść do spływu masy czynnej i kolejnych zwarć. Może kolega ładować tę baterię prądem 4.5A,...
Nie szukaj winy w kontrolce i liczniku - są potrzebne tylko do wzbudzenia alternatora. Jak już zacznie ładować to ten obwód nie jest do niczego potrzebny. Wymień regulator jeśli są fluktuacje napięcia i po sprawie.
https://obrazki.elektroda.pl/8893711500_... Witam , przedstawiam vivisekcję wbudowanej ładowarki/przetwornicy napięcia stałego samochodu Peugeot 308 III T10 1.6 Hybrid Plug in (PHEV) . Temat podobny do opisywanej niedawno przeze mnie ładowarki wbudowanej samochodu w pełni elektrycznego . Urządzenie te pełni funkcję : Przekształcanie...
Panowie dziękuje za pomoc. Powierzyłem jeszcze trochę, na przewodzie od wzbudzenia pojawia się po przekręceniu stacyjki napięcie zbliżone do napięcia akumulatora. Alternator zaczyna ładować napięciem 14,5v po przygazowanu. Dodatkowo muszę się uporać ze spoczynkowym poborem prądu 0,4A. Czy coś w kontekście sytuacji z ładowaniem jesteście jeszcze w stanie...
Witam, mam problem z peugeot 208 z 2015 roku. Brak odpowiedniego ładowania. Wymieniłem już akumulator, bo myślałem, że to jego wina. Później został sprawdzony alternator i zostały wymienione szczotki, ale problem niestety nie zniknął. Prąd ładowania ok 12V. Po odpięciu kostki od alternatora, zaczyna ładować normalnie. Czy ktoś miał taki problem z tym...
jeszcze jedno, lampy przestają mrugać, kiedy odłączę na chwilę wtyczkę od alternatora com/lin i podłączę ponownie. Tylko wtedy zaczyna ładować ok. 13,7v
Jakbym miał elektryka, to nie byłoby tu pytania na forum. I przez chwilę się zawahałem, bo był do kupienia peugeot 206 w wersji elektrycznej (!) za około 10k zł. Może pewnie mały zasięg, bo to leciwe auto, ale myślę, że dużo mniej udziwnień niż w obecnych cackach, ale bardziej możliwe do modyfikacji.
(at)arturheise Dziękuję :) Nie od razu zaskoczyłem, patrząc na te schematy, ale tak, wszystko się zgadza. To było to. Przewód zmienia po drodze kolor, przy akumulatorze jest kremowo-żółty wpadający lekko w brąz, a przy BSI jest zielony wpadający w lekko szary odcień. (Musiałem ogarnąć, że BSI to cała "deska" z kostkami i bezpiecznikami nad pedałami,...
Witam, nie chce Tworzyc nowego wątku więc się podłącze. Mam problem także z ładowaniem z tym,że u mnie padło podejrzenie na kabel wzbudzenia. Brak na nim napięcia po włączeniu zapłonu czy silnika. Jest ale 0.2V i skacze na chwile (1/2s) do 9V. Dobrałem się do kabla, okazało się,że wychodzi z BSM po przez 1 pin z wtyczki 5 pinowej (mam jeszcze na tym...
Od majówki 2024 (rok) auto ma humorki. Wyrzuca błędy na desce: - Uszkodzony moduł ABS/ESP (od majówki 2025 wyrzuca go od zapłonu, wraz z komunikatem o uszkodzonym układzie hamulcowym) Wyrzuca błędy w komputerze: - świeczki - turbo (już sprawdzone, turbo jest sprawne, gruszka sterująca też, to musi być fałszywy alarm spowodowany odcinaniem zapłonu) -...
Witam, chciałbym mieć prąd w garażu i ładować samochód hybrydowy Peugeot 308 SW 2022 (Pojemność baterii brutto 13.2 kWh) ile kW mam wpisać w formularzu z taurona? (at)ElektrodaBot
Zresetuj sobie nazewnictwo, to Ci się ułatwi znajdowanie informacji. Ok. Ogniwo wtórne (elektrochemiczne źródło napięcia0 to takie, które można naładować po rozładowaniu - akumulator. Dwa akumulatory połączone szeregowo lub równolegle tworzą baterię. Czyli masz baterię o napięciu 200V i pojemności 5,5Ah. Akumulatory połączone są szeregowo w mniejsze...
Witam, piszę tutaj bo już rwę włosy z głowy i nie mam już kompletnie pomysłu gdzie szukać przyczyny. Samochód to Peugeot 307 1.6 16V benzyna z 2002 roku w wersji break (kombi bez szklanego dachu). Jak w tytule - na niskich obrotach auto nie ładuje akumulatora, spada napięcie aż wywala po kolei błędy problemu ładowania akumulatora itd. Podczas jazdy...
Przez zarówkę wzbudz alternator, jak zacznie ładować to na cienkim zacisku pojawi sie +14V, i alternator zacznie ładować, sprawdz miernikiem.
Kolego jest to alternator valeo, tylko jeśli to byłby regulator to czego po wzbudzeniu z akumulatora sprawdzając miernikiem ładowanie jest a kontrolka nadal świeci a sam nie jest w stanie sie wzbudzić, a raczej wzbudza się tylko na chwile i po paru minutach przestaje ładować co nie ma miejsca po wzbudzeniu go żarówką.
Dziękuje za zainteresowanie tematem. Po odpaleniu alternator zaczyna ładować po 10-15 sek. Wygląda, że komunikacja z komputerem działa prawidłowo. Usterka jest zanikająca i trudna do zlokalizowania. Czy to wina regulatora czy COM odcina ładowanie. Z zakupem regulatora są problemy. Nawet zamiennika trudno znaleźć. Montując nowy regulator wykluczył bym...
ok, bardzo dziękuję wszystkim za pomoc, nie będę ładować dłużej . dziękuję wszystkim jeszcze raz
No dobra ale czy jest sens próbować ładować ten akumulator czy już jest pewne że się nie nadaje bo czekam na prostownik i się zastanawiam czy już myśleć o nowym czy może jeszcze jest cień szansy
Proszę o podpowiedz - mam problem z peugeotem 1007 2005 1.5 8v benzyna alternator VALEO 70A z linią COM . Alternator dostał zwarcia na stojanie i wymagał naprawy. Poszedł do regeneracji i przy testach na stole trzymał wszystkie parametry ale po włożeniu i przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów przestał ładować - uszkodzeniu uległ regulator napięcia...
Witam, Woltomierz na akumulator i sprawdzić czy jest i jakie, czy nie ma tego ładowania i jak to wygląda kiedy się świeci kontrolka, a jak kiedy już zgaśnie. Można jeszcze sprawdzić czy jest wzbudzenie na alternatorze. Może nie ma wzbudzania, dochodzi do samowzbudzenia alternatora i zaczyna ładować dopiero wtedy kiedy silnik wejdzie na wyższe obroty.
A tam. Czasem nie jest "inteligentny" alternator jak w renault że zaczyna nawet ładować pod 15,5V a i spada czasem i do 12V miałem podobny przypadek że Scenic 3 wadliwą była bateria zużyta
Nie ma sensu. Alternator ma ładować czy jest na wolnych obrotach czy na wysokich. A jak ładuje tylko na wysokich to znaczy że alternator nie domaga. A sprawdziłeś pobór prądu? Bo nigdzie nie wyczytałem.
Witam. Zakupiłem niedawno Peugeota 206 z silnikiem 1.4 75 km. Z 1999r. Pojawił się problem z masą tak mi się wydaje, że z masą a mianowicie. Po przekręceniu stacyjki powinna się świecić kontrolka ładowania lecz się nie świeci. Po odpaleniu samochodu alternator nie ładuje od razu, bo zwiększeniu obrotów zaczyna ładować i od razu na przykład zaczyna świecić...
Kolego romulus73, proszę zauważ, że chciałem tylko obalić mity podane przez poprzednika. Nie chcę w tym wątku bronić samochodów elektrycznych bo ich zastosowanie jest inne od spalinowych przynajmniej na tym etapie rozwoju. Pozwolę sobie zamieścić kilka odpowiedzi na Twoje słowa. Dalej proponuję nie wprowadzać więcej off-topu a skupić się ewentualnie...
Zgłębiwszy sprawę mam tam zamontowany akumulator wapniowo-srebrowy Tokohama 52 Ah. Dobry akumulator i można go normalnie ładować ( prostownikiem ze stabilizacją elektroniczną), to też uczyniłem. Po ładowaniu wzrosło mu napięcie spoczynkowe z 12,5 V na 12,9 V.
hmmm alternator??? ale co ten gruby przewód mam odłaczyć?? on ma ładować a nie rozładowywać ale sprawdze to jutro
Okazuje się jednak, że Peugeot, technologicznie wyprzedził Fiata. Nie mi to oceniać ale wiele kłopotów jest i było z tymi belkami począwszy od 106 206 itd czyli od lat ok 80-tych zresztą nie wiem kiedy pierwszy raz to zamontowali. Kłopot w tym że łożyska wymieniać się powinno po odpowiedniej dla modelu ilości kilometrów a nie dopiero jak się wywali...
Standardowo z jednej strony żarówki przychodzi + (kl15) a z drugiej masa poprzez właśnie szczotki. Gdy dynamo zacznie ładować napięcia się wyrównują i kontrolka przestaje świecić. Jeśli kontrolka nie świeci po włączeniu stacyjki, a zaczyna żarzyć po odpaleniu silnika świadczy to tylko o krótkich szczotkach i jaju na komutatorze, lub luzie na łożyskach.
Niestety i mnie zima zaskoczyła musiałem usunąć zamarzniętą wodę ze spryskiwaczy szyb udało mi się ją rozmrozić i mało męczącą metodą wylałem ją za pomocą sprzyskiwacza jakże było przykro gdy wieczorem moje autko odmówiło Trzeba było ładować akumulator niestety jak się okazało z nieuwagi zapomniałem wyłąjąć klucze ze stacyjki po naładowaniu silnik pracował...
Tak, na pewno to jest jego rolą, fizycznie ten element to czujnik temp z lusterka zewnętrznego (po prostu rezystancja), a zaczęli to ładować w momencie stwierdzenia nadmiernego wypalania styków złącz stycznika stopu.
Tak jak kolega wyżej pisze - jeżeli po odjęciu plusa z przewodu wzbudzenia alternator przestaje ładować to znak, że trzeba go wyjąć i naprawić/wymienić
A więc tak jak w temacie. Jechałem z zakupów. Nagle samochód zaczął zwalniać. Pod koniec jechałem na jedynce i nagle zgasł. Kilka razy próbowałem go odpalić, ale to zdało się na nic i przy okazji mi akumulator się rozładował. Gdy kolega mnie do domu przeholował to podłączyłem laptopa przez złącze diagnostyczne do samochodu. Pokazały mi się dwa błędy:...
że powinien mieć sekwencję to ja wiem, tylko że klientka kupila już takie autko, no i chciałaby żeby coś z tym zrobić a nie ładować kasy, tylko ja ka gwarancja że ten emulator zalatwi sprawę
Bardzo proszę o podpowiedź,nie mam w tym aucie katalizatora. Ktoś wymontował go i zastąpił ala strumienicą, teraz to wszystko już się rozpadło i muszę to wymienić na nowe. Nie chcę się ładować w koszty i kupować nowego kata, resztę wydechu mam już wymienione na nowe i chciałbym wstawić jakąś normalną strumienicę. Może ktoś z was wie gdzie kupić taką...
Jeśli miernik pokazuje w miarę dokładnie - oznacza to, że w akumulatorze "padła" jedna z cel. Wszystko byłoby dobrze, gdyby alternator nie chciał go ładować do 14,4V. Ale ponieważ chce, a jedna z cel ma zwarcie - skutkować to będzie przeładowywaniem pozostałych cel - dlatego akumulator pewnie niedługo nie da rady odpalić auta. Druga kwestia: regulator...
Wspomaganie startuje po zapłonie z tego co pamiętam. Nie, szary przekaźnik z jednej strony (cewka) idzie do masy a z drugiej do D+ alternatora. Jak zacznie ładować to wtedy zwiera. Ale on ma pewnie problem ze szczotkami w silniku pompy i sam sobie z tym nie poradzi.
Włącz wszystkie odbiorniki w samochodzie i sprawdź jakie jest wtedy ładowanie.
Choroba ;/ jednak się nie uporałem z problemem ale co zauważyłem to to że gdy auto postoi dłużej jak 11 h to ma problemy z odpaleniem. Czym to może być spowodowane ?? Sprawdziłem miernikiem aku podczas rozruchu. Oto odczyt z miernika: 1. Aku w spoczynku 12,5V 2. Po przekręceniu na zapłon gwałtownie spada do 11,8V i ciągle leci w dół. 3. Po przełączeniu...
Podłączyłem główny akumulator do ładowania i podczas ładowania napięcie wynosi na akumulatorze 14,4 V. Zmierz na odpalonym samochodzie.!!!!
Silniki 1.9tdi są silnikami praktycznie nie do zajechania (jeśli były dobrze eksploatowane) Ano właśnie. A jaką masz gwarancję, że TDI było u nas dobrze eksploatowane? Niestety, ale żadną. Większość VW/Audi TDI jest z Zachodu, z niewiadomą przeszłością. Najczęściej opisane jako "od 1 właściciela, dziadek rocznik 1939". Kupując Punto/206/Clio łatwiej...
.tylko ile można ładować kasy i wymieniać?! Tyle ile trzeba, żeby w końcu działało. Porządna diagnostyka - skoro obroty spadają po odpaleniu, to możliwości są dwie, może trzy: - silnik jest zalewany paliwem, - silnik jest dławiony - nie sprawny układ IACV, bądź nie następuje wzbogacenie mieszanki pozwalające na równomierną pracę zimnego silnika. W...
Witam, termostat raczej ok, następna rzecz która biorę pod uwagę to akumulator, możliwe ze ma za słabe napięcie, a gdy ma zbyt duży opór wewnętrzny i przez to alternator jest obciążony który z kolei stawia opór na pasku i ostatecznie silnik musi ciężej pracować, a co za tym idzie więcej spalać. Co myślicie o tej tezie...? A Twojej wypowiedzi ukouko...
Przeszperałem większość internetu dotycząca Webasto i nie znalazłem tego co mnie interesuje. Zainstalowałem w garażu Webasto Thermo Top 5kW z Peugeot 807. Woda przepływa przez chłodnicę i wiatrak goni powietrze ogrzewając garaż. Jest też timer, który będzie automatycznie włączał ogrzewanie na określoną godziną. W chwili obecnej prąd dostarczany jest...
Witam emule można znaleźć taki oto plik: diag2000 tep92 obd peugeot actia mise a jour image clonecd –jest to obraz płyty . Prawdopodobnie to program diagnostyczny do peugeota "słynny" diag2000 .Niestety nie wiem do końca jak to uruchomić ,przede wszystkim nie wiem z jakim interfejsem pracuje ale i tak nie mam pod ręką ani żadnego z OBD2 ani interfejsu...
Na początek ładowanie akumulatora sprawdź.
może obrotomierz który nie działa wpływa jakoś na kontrolkę ładowania? Dziękujemy, że w końcu zdecydowałeś się nam o tym napisać.
Rób immo off a potem sprawdź ładowanie.
Jeśli w tym Peugocie jest ten sam alternator ( jak pamiętam Valeo 150A) co w Volvo to 140-150 tyś to normą jest że pada ładowanie.
alternator ładować peugeot peugeot ładować akumulator peugeot napiąć ładować
zmywarka esl499 schemat rozrząd trafić urządzenia kontrolno pomiarowe
spawarka technolit naprawa udaru makita
Renault Laguna 2 UCH (BSI) – funkcje, objawy uszkodzeń, diagnostyka Fluke 289 - Czy to dobry wybór dla profesjonalistów?