6303-2RS/C3 6203-2RS/C3
Może być dużo przyczyn i nikt tego nie napisze bez dodatkowych informacji. - łożysko alternatora - łożysko sprężarki klimatyzacji - wirnik turbosprężarki - napinacz paska klinowego wielorowkowego lub coś w silniku...
W tych alternatorach łożyska rzadko kiedy padają. Sprawdź osadzenie wału na łożysku oraz osadzenie samego łożyska. W poniedziałek miałem "reklamację" na wyjący alternator w pandzie (miesiąc temu naprawa + wymiana łożysk). Jak się okazało wirnik był chu..wo wykonany, łożysko chodziło po nim jak chciało. Co do oznaczeń C3 - łożysko z powiększonym luzem...
Napisałem, że regenerowałem. Akurat w megane iii 1.5 jest bardzo dobry dostęp do alternatora. A łożysko jest za pierścieniami.
Alternator Bosch, więc regulator napięcia również firmy BOSCH. Tylko i wyłącznie oryginał. Jak wyciągniesz alternator to koniecznie sprawdź diody prostownicze w nim - miałem przypadek, że "chińczyk) ubił mostek prostowniczy.
Fajne, proponowałbym moderatorom umieścić gdzieś w podwieszonych tematach.
To nie wchodź na inne strony, tylko tak jak napisałem na stronę AS. https://as-pl.com/pl/p/A6067
Mogą być C3 z luzem.
Według katalogu ABE9004 i ABE9027.
6303 i 6003
Oba łozyska takie same.
6203 ZZ i 6201 ZZ
Wirnik powinien zejść razem z łożyskiem jeśli mnie pamięć nie myli. Pobierz sobie tą instrukcję na str. 140 jest przekrój. http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
Nie potrzeba zdejmować belki, pierwsze to zwalasz pasek, dokręcasz dmuchawę i sprawdzasz czy wirnik ma luz góra dół i na boki, trzymając za koło pasowe. jeśli dmuchawa była nie dokręcona to masz przyczynę. Jeśli wyczujesz luz to odkręcasz dmuchawę z tyłu, kable odpinasz od alternatora, cztery śruby mocujące wykręcasz, wyjmujesz alternator. Łożyska wymienisz...
Takich szczegółów jest dużo. -specjalny klucz do odkręcania koła wolnobieżnego -czasami kostka przyłączeniowa zasłania jedną ze śrub -potrzebny odpowiedni ściągacz do zdjęcia tylnego łożyska -potrzebny śrubokręt udarowy do odkręcenia śrub tarczy oporowej łozyska przedniego
Sprawdzałeś łożyska pompy, alternator łożyska kręcą się swobodnie,mocowanie koła pasowego na wale głównym.Nie obstawiał bym wadliwych kół pompy.Właściwy naciąg paska. Zobacz pracę koła pasowego na wale głównym czy naciąg paska jest taki sam kręcąc po woli na całym obrocie wału. Mocowanie alternatora czy nie urwana podstawa alternatora.
Może coś wpadło do alternatora podczas jego remontu. Sprawdź stan łożysk oraz "sprzęgiełko" alternatora.
Aż jedno łożysko? To jak się sypnie drugie, to znów będziesz rozbierać? Gratuluję "oszczędności". Alternator to coś więcej niż ŁOŻYSKO i szczotki. Po co podajesz maile i gadulce? To forum publiczne i publicznie się tutaj odpowiada.
A nie jest to BB1 3036?
Moim zdaniem nie jest to hałas od alternatora. Może on pochodzić od łożysk rolek, napinacza paska rozrządu, pompy wodnej lub pompy wspomagania (jeśli auto posiada).
Wymienię również szczotki, Typ JX42 http://www.mada-czesci.pl/oferta.html?pa...
Takie: ABE9006 http://www.as-pl.com/p,lozyska,produkt_A...
6303 -przód 6201-tył
ZVL-nie znam ,ale cena mówi sama za siebie a FAG to jednak marka.P
Jak Valeo to 6203 i 6200
6203ZZ,6201ZZ
Może pasek rozrządu za mocno naciągnięty
Cześć, panowie czy w mondeo mk3 2.0 TDCI (2002) siedział tylko jeden rodzaj alternatora (prawdopodobnie visteon). Szukam numerów łożysk ale alternator nie ma żadnych naklejek- prawdopodobnie czynniki atmosferyczne ją usunęły. Pacjent rozebrany- 6303 czyli standard w sumie.
6203ZZ
6203 i 6201
Pasek alternatora się pali. Wymień łożyska w alternatorze, pasek ewentualnie kolo pasowe.
Oczywiście, że można. Jedyny problem jaki możesz napotkać to rozebranie alternatora. Często są zapieczone długie śruby skręcające obudowę (trzeba je zruszyć). No i oczywiście zdjęcie łożysk - jak masz ściągacze to 10 minut roboty, a jak nie to jest trochę zabawy. Nie kupuj tylko łożysk przed rozebraniem alternatora, ponieważ w różnych wersjach były...
6202 oraz 6303
Witam Duże 6203 małe 6201 najlepsze KOYO,NTN,SKF
Wpis omyłkowy, usunąć.
Łożyska 40zł. Jak sam zrobi...
Łożyska 6303 2Rs/C3 6003 2Rs/C3
Kiedyś miałem podobnie z Corsą. Objawy słabego akumulatora, no to doładowałem. W końcu zakręcił ale na podwórku kupa dymu i smrodu gumy. Okazało się, że przyłapało łożyska alternatora i zakręcił z poślizgiem paska. Może zdjąć pasek i próbować?
6303 2RS 6202 2RS
Wszystko się zgadza.P
Przyczyną okazał się nowy napinacz. Wymiana na gwarancji. Po drugim ściąganiu paska od alternatora doszło jeszcze po miesiącu do dziwnych odgłosów - regeneracja alternatora - łożyska.
Łożysko przednie 6203 łożysko tylne 6201.Łożysko przednie znajduje się w przedniej pokrywie alternatora z obu stron pokrywy zabezpieczone blachami i zanitowane w obudowie.Łożysko tylne znajduje się na tylnej osi wirnika alternatora.Użyteczne uwagi.Kupuję łożyska do alternatora wyłącznie zamykane plastykowymi zabezpieczeniami bocznymi.Po zakupie jedno...
Witam. Posiadam Toyotę Yaris II, benzyna 1.0 z 2007r., która niedawno zaczęła wydawać niepokojące dźwięki z komory silnika - obecnie jest to już wyraźnie słyszalne i trzeba coś z tym zrobić. Obstawiam, że padło łożysko alternatora Pozdrawiam To nie jest dźwięk uszkodzonych/zużytych łożysk alternatora.... Czy przy tym czujesz zapach spalenizny lub przegrzania,...
6303 i 6203 oba 2RS C3
całe łożysko latało w gnieździe " To niedobrze, tylne łożysko jest w plastikowej wkładce, jeżeli się wybiła to masz problem, wkładka jest niedostpna.
6003 i 6303
Łożysko ma symbol 6303-2RS 140093 oraz 60032RSC3 HC -CARGO
witam; www.bendiks.rzeszow.pl/ tam znajdziejsz kontakt, zadzwoń, powinni podać
6303 i 6202
6203 i 6201. Dwustronnie kryte.
To nie stary diesel, w którym jedyną częścią pobierającą prąd był elektrozawór gaszący. Tu trzeba zasilic sterownik, nastawnik i resztę osprzętu. Moze braknąć akumulatora. Drugie, przy mechanicznym uszkodzeniu alternatora (np. łożyska) może dojść do zerwania paska napędu osprzętu lub trwałego uszkodzenia alternatora, o ile już nie jest uszkodzony.
Witam! po odpaleniu silnika nie zapala się kontrolka ładowania Po uruchomieniu silnika kontrolka ładowania powinna gasnąć. To normalny objaw.
Witam Jakie łozyska do alternatora Denso DAN1061- TOYOTA 27060-0T010 ? Dziekuje.
Łożysko od strony koła pasowego 6203 , tył -łożysko igiełkowe 56769 rozmiar 11/17.5×16.5.P
Wymień regulator napięcia, dodatkowo jeśli chcesz możesz zrobić przegląd alternatora szczotek łożysk raczej zalecam to bo będziesz miał wszystko sprawdzone od razu co do zawieszania szczotek jak się zawiesza to nie będzie wcale ładował bo się nie wzbudzi.
Tak, te same.
Witam wszystkich, naprawiał ktoś może alternator w tym modelu? Opisze objawy. Jak silnik chodzi jest ogromny, głośny nawet pisk. Nie wiem czy jest to łożysko na tym kole co jest przy alternatorze czy w alternatorze jest jakieś łożysko czy można tam wymienić tylko szczotki. A może macie też schemat alternatora. Dzięki i pozdrawiam
Witam, potrzebuję wymienić łożyska wirnika alternatora Ford Mondeo MK5 2.0 TDCI. Problem jest taki, że nie znam wymiarów ich, chciałbym najpierw kupić te łożyska i dopiero alternator demontować. Czy zna ktoś wielkość tych łożysk? Pozdrawiam, Robert.
Dzień dobry. Potrzebuję pomocy, jakie dobrać łożyska alternatora 120 A-0123 510 009?
uszkodzony wirnik
W tych alternatorach prawie nie siadają łożyska, chyba że dostanie się do nich woda itp. Uszkodzony jest mostek prostowniczy, konkretnie to jedna z diod ma zwarcie lub przerwę i przez to obciąża alternator powodując hałas. Najczęściej wymieniam na mostek arc6020, wymienić trzeba jedynie śrubę b+.
Chce Ci się tak rzeźbić? Wyczyściłeś jak powiedział przeczyść te nadlewki Jak alternator jęczy, nie na łożyskach, nie wróżę długiej jazdy... A jeszcze elektronikę rozwali.
Słyczalne było wycie alternatora. Zostały wymienione łożyska i problem nie ustąpił. Typ alternatora: Delphi. Proszę o podanie co może być inną przyczyną.Podejrzewam że może być to uzwojenie.
TOYOTA YARIS 2004-wersja francuska, alternator włoski. Łożyska: 6303, 6003.
Albo łożysko zatarte w alternatorze.
Zgubiłeś plastikowe gniazdo łożyska.
6303 i 6202
6203 ZZ lub 2RS i 6201ZZ lub 2RS
Cena powala trochę 70zł
Mogą. Ale bardzie stawiał bym na alternator (dwa łożyska) i pompę wody. Ale gdyby był luz na pompie to byłyby wycieki. Z tym, że wiesz jak to jest radzić na odległość.
..że nie wspomnę o zatartych łożyskach...
Jest ok ale słychać jakby coś tam łożysko nie domagało. Pryśnij WD na pasek, jak nie będzie ciszej to zdemontuj pasek i zobacz czy nie szumią łożyska w alternatorze i czy nie szumi ta nowa rolka jak nią zakręcisz.
Witam, łożyska alternatora spokojnie wytrzymają, to nie tokarka, obciążeń wzdłużnych nie ma (poza wagą wirnika), więc i łożyska oporowego nie trzeba.
Po wyjęciu regulatora sprawdź jak wyglądają pierścienie wirnika bo może się okazać że nie ma sensu wymieniać samych szczotek. Dość często trafia się że pierścienie są już blisko końca swojego żywotu. Gdyby co to tutaj będzie pasowało z firmy AS: - szczotki PX60 - pierścienie alternatora ASL9015 - regulator ARE3010 - łożyska 6303 oraz 6202 oczywiście...
to może być wina alternatora, może mieć łożyska do wymiany, ja tak miałem w lanosie 1,6 16V jak włączałem światła, nawiew i chciałem otworzyć szybę to miałem takie objawy że obroty spadały i szarpało autem i jeszcze pasek piszczał
Czy mógłby ktoś podać oznaczenia łożysk do alternatora 1.1 mpi seicento?
Kolego czy sprawdzileś pasek alternatora, łożyska alternatora i napinacza?
Co do luzów bocznych to raczej lipa. Natomiast napewno powinny być obustronnie zasłoniete (uszczelnione). Alternatorów jest masa i każdy ma swoje szczególne wymagania. W niektórych przypadkach da się zastosować z jednostronnym uszczelnieniem.
Dobrze pooglądaj ten alternator bo lubiały tam pękać obudowy i sama wymiana łożysk nic nie da
W swoim mam Bosch 140A i wymieniłem: Łożysko alternatora 17*52*17 FAG806078 Łożysko alternatora 17*35*10 6003-2RS
Pasek ok. Napięcie ładowania też ok. Te chwilowe spadki napięcia to albo kiepski miernik i to po prostu zakłócenia, albo wirnik alternatora ociera o obudowę z powodu rozwalonych łożysk. Chyba nic nie poradzimy, trzeba oddać alternator do zakładu, albo kupić używany. Osobiście rozebrałbym go, wymienił łożyska, szczotki i regulator, sprawdził diody i...
Sprawdź alternator czy łożyska się na nim nie kończą.
Jednak się okazało, że rozrząd w porządku. Zablokował alternator-łożyska.
Sprawdź szczotki i komutator a przy okazji łożyska
też miałem krótkotrwałe objawy piszczenia paska ,szczególnie po odpaleniu samochodu . Myślałem że to zużyte koła pasowe i nic z tym nie robiłem ,tylko wymiana raz paska .Po pół roku sprawa się wyjaśniła ,zatarte tylne łożysko alternatora ( powrót do domu na holu ).Sam wirnik alternatora też nieźle ucierpiał ,nadawał się tylko do wymiany.
Łożysko kompresora klimatyzacji lub alternatora. Demontaż paska PK i będzie odpowiedź.
Posiadam fieste 92r. z silnikiem 1,3 na gaźniku.Czy może ktoś wie jakie są wymiary łożysk alternatora? Chciałbym je wymienić bo zaczyna mi głośno pracować alternator.
Witam wszystkich czy ktoś może wie jakie są łożyska alternatora w lanosie 1.6 16v., chodzi mi o Polskie rozmiary z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam.
Piszczy mi alternator - trzeba mu wymienić szczotki oraz łożyska. Nie robiłem tego jeszcze w Matizie; proszę kogoś o podanie nr. łożysk oraz coś o szczotkach - alternator DAC. Z góry dziękuję!
Witajcie, kilka dni temu dobiegł mnie bardzo niepokojący pisk z okolic silnika a dokładniej z okolic rozrządu. Pierwsze co przyszło mi na myśl to to że albo to rolka/łożysko jednokierunkowe alternatora, łożyska alternatora w ogóle - choć łożyska alternatora wydają mniej przeraźliwy dźwięk, na koniec pomyślałem o łożyskach pompy wody. Po chwili problem...
ale wysiada łozysko?? czy moze wirnik cofa sie do tyłu bo brakuje mu jakiegos dystansu od strony szczotek.a wirnik dostałes orginał moze to jakies rzemiosło.
Przed wymianą też tak szarpało paskiem i było piszczenie, rolki wymienione, koło pasowe wału nowe Ina, napinacz nowy, pasek nowy i nadal to samo. Wszystko wskazuje na to, że silnik napędza pasek, ale tak jakby go blokowało na alternatorze i zaczyna nim szarpać. Łożyska w alternatorze wymienione. Dodano po 1 Alternator może stawiać opór i dawać taki...
Komputer stwierdza duże obciążenie silnika i podnosi obroty - automatyka działa. Miałem podobnie wina była z łożyskiem alternatora - po wymianie łożyska nie było takich zmian obrotów.
Nie rozbierałem nigdy alternatora. Są tam łożyska stożkowe? Bo teraz oś będzie obciążona masą wirnika.
Tutaj znajdziesz odpowiedź: http://www.pandaclubpolska.pl/forum/view...
Pamiętaj żeby poinformować sprzedawcę że chcesz łożyska do alternatora - powinny być z oznaczeniem C3.
Sprawdż czy alternator ma rolkę z łożyskiem kierunkowym . Jesli ma to zobacz czy nie jest zapieczone tzn. powinno sie w jedną stronę ruszac z całym wirnikiem a w drugą sama rolka. Jeśli nie puszcza to jest zapieczone i ono powoduje drgania paska PK . Koszt rolki ok. 250 zł .Mechanik żeby wymienic musi mieć specjalny klucz o 33 zębach.
To jest łożysko które nie ma ma podanego standardowego oznaczenia a jakiś inny, nie wiem jaki, ja je po prostu kupuję całą paczką. To łożysko kosztuje około pół stówy. Łożysko zewnętrznym wymiarem zbliżone do 6303, ale wewnętrzny jest inny, no i jego szerokość to 15 mm. Zjęcie klucza mam, bo mam i klucz.
Witam . Łożysko jest do zdobycia bez problemu . Koszt ok. 40zł. + koszt wysyłki . Posiada je hurtownia w Poznaniu . Mają je na stanie , przed chwilą sprawdziłem . Prowadzą sprzedaż wysyłkową . Jeśli sprawa nadal aktualna to mogę podać adres i nr telefonu . Pozdrawiam .
całkiem możliwe że jest to wina układu prostowniczego w alternatorze, ieśli kontrolka pali się słabo to być może siadła jedna dioda, albo jeśli powiadasz że głośniej chodzi to może siadły Ci łożyska w ów alternatorze i jego praca jest zbyt mało efektywna. Pozdro
wymiana łożysk alternator wklejanie łożysk uszkodzonych łożysk
gniazdo ładowania tomtom płyta gazowa bezpiecznik urwany kabel cewki
Schemat wzmacniacza m.cz. tranzystorowego RADMOR FM3011 – płytka 3011-1500/B708, naprawa i modernizacja NE646 Dolby – konfiguracja pinu 8, tryby pracy, efekty redukcji szumów