Po pierwsze nie wiemy czy układ kiedykolwiek funkcjonował poprawnie. Nie wiemy z jakim typem urządzenia mamy do czynienia. Zakładając jednak że działał i jest typowy dla tego pojazdu to dawno należało wymontować regulator i ocenić stan szczotek. Tutaj mamy do czynienia z silnym zapyleniem więc mogą dziać się różne rzeczy.
R=U^2 / P R=144 / 5 = 28,8 :-)
nie potrzeba schematu,podłączasz akumulator "+" do zacisku ładowania(z reguły śruba ósemka lub końcówka pod gruby knektor), minus na korpus.Żarówkę włączasz pomiędzy plus aku a zacisk od lamki ładowania i układ gotowy.Przy sprawnym alternatorze żarówka zgaśnie jeżeli żarzy może być uszkodzona dioda.Można je sprawdzić ale najpewniej rozlutowując końcówki...
Ale myślę że dioda musi być między stacyjką a żarówką bo jeśli będzie między żarówką a alternatorem wtedy żarówka nie będzie gasnąć.? To źle myślisz, dioda tylko określi kierunek prądu i nie wazne czy bedzie przed czy za. bo masz połączyć szeregowo w obwód. Dioda wystarczy najzwyklejsza 1N4007 za parę groszy, nawet z wylutu coś podobnego. Taka dioda...
Nie tak. Żarówka pomiędzy zielony a żółty i żółty jednocześnie do plusa. Zgadza się, moja pomyłka. Dwie szczotki izolowane. Sprawdzone przed chwilą w tej konfiguracji - od 10 do ok 14,6V żarówka rozświetla się coraz bardziej. Przy 14,7 gaśnie całkowicie. Ponowne obniżenie napięcia zapala żarówkę. Żarówka 4W 12V. No to regulator masz sprawny. Diody...
no to albo masz przerwę w odwodzie alternator -> kontrolka albo żarówka się w niej spaliła i tym sposobem alternator nie ma wzbudzenia.
Obudowa alternatora ,,-" D+ przez żaróweczkę 3W do Plusa zasilania , B+ wyjście na dowolny odbiornik (żarówka , przekaźnik itp.). Wiedz tylko , że przekręcenie koła pasowego alternatora dłonią nie wytworzy Ci 12V proponuje nałożyć nasadke na wiertarkę i nasadkę założyć na śrubę koła pasowego alternatora. W ten sposób jakieś tam napięcie uzyskasz. Żeby...
Na początek załadować akumulator odłączyć gruby plus z alternatora zabezpieczyć przed zwarciem i zostawić do rana aby wykluczyć alternator albo wpiąć żarówkę na kleme i obserwować jak świeci z alternatorem i bez to na początek
Kabelek może się trzymać już tylko na izolacji. Trzeba by sprawdzić czy wzbudzenia po zapłonie jest na kostce do alternatora. Najlepiej małą żarówką 5W 12V. Bo to może być alternator (dokładnie regulator w nim lub szczotki regulatora) albo przewód wzbudzenia. Dodatkową podpowiedzią że raczej przewód jest przerwany jest brak kontrolki ładowania (czerwony...
Z pewnością ma śrubę M8 lub podobną. Z niej idzie ok +13,5V i ładuje akumulator. Biegun ujemny jest na obudowie. Dodatkowo alternator potrzebuje tzw. napięcia wzbudzenia. Zazwyczaj robi się to tak, że styk wzbudzenia podpina się przez żarówkę powiedzmy 5W 12V do dodatniej klemy akumulatora. Gdy alternator się wzbudzi i zacznie ładować wtedy ta żarówka...
Przy alternatorze są dwa kable gruby do aku i cienki na wsuwkę zdejmij go z alter. kluczyk na zapłon i dotknij do masy jak zaświeci to żarówka/instalacja ok a alternator do roboty Objawy o których piszesz wskazują na brak ładowania Alternator wzbudzany jest właśnie przez żarówkę Jak jej niema alter.nie ruszy
Kabel ze stacyjki (plus po kluczyku) - żarówka - kabel do alternatora tak w skrócie to ma wyglądać (bo nie rozumiem tego razem jeśli do dwóch biegunów kontrolki to ok).
I jeszcze jedna zagwózdka- w tych zegarach nie ma żarówek :D
Naprawa tego Lucasa to 30min. Sprawdaj wszystko żarówką 55W. ;)
Ciągłość przewodu wzbudzenia pewnie miernikiem sprawdzana? Sprawdź przewód ECU-Alternator tylko pod obciążeniem żarówką, najlepiej 21 W.
Witam . Jakie masz oznaczenia zacisków na obudowie B+ ,L ,W, i co jeszcze.Jeżeli jest zacisk wzbudzenia(+ po kluczyku),to zasilanie jest cały czas w momencie pracy alternatora(silnika).
Chyba, że wsadził diodę z cokołem żarówki, wtedy alternator nie będzie działał. Musi być żarówka o mocy 2 W. Żarówka o mocy 5 W stopi obudowę kontrolki. Takich ulepszaczy też widziałem.
widzisz zabawa polega na tym że jeśli nie ma ładowania, to prąd biegnie przez żarówkę od strony akumulatora i żarówka świeci zamykajać obwód przez alternator czy pradnicę, podczas ładowania żarówka dostaje z 2 strony taki sam potęciał nie świeci.
https://obrazki.elektroda.pl/7563905000_... Od zasilania we wtyczce alternatora. Pin S żarówką. L to kontrolka
Najlepszym miernikiem jest żarówka.
Buduje rowerowy generator prądu. Rower na stojaku, na tylnym kole długi pasek klinowy napędza alternator. Alternator wzbudzam żarówką 5W, dodatkowo założyłem na obwodzie przełącznik. Alternator podaje prąd do małego akumulatora, ten z kolei do prądnicy. Zaczynam kręcić kołem, odpalam obód przełącznikiem, żarówka gaśnie – alternator łąduje, po...
bo będzie prościej - podłączasz do alternatora tylko kontrolkę wzbudzenia (druga noga żarówki do + po stacyjce) i gruby plus do akumulatora i tyle
Kiedy się nauczycie że w motocyklu jest zupełnie inny alternator i regulator jak w samochodach. Po pierwsze nie wolno odpalać silnika jeżeli przewody z alternatora sa odłączone, napięcie skacze wtedy do kilkuset volt i przebija izolacje cewek. Regulatory stratne są celowo tak konstruowane że nawet w razie uszkodzenia stanowi on obciążenie. Trzeba pomierzyć...
Masz 3 kable więc jeden pewnie idzie na obrotomierz. Sprawdź czy nie spaliła się kontrolka ładowania, bo przez tą żarówkę alternator dostaje sygnał do działania. Zobacz czy do kontrolki dochodzi +12V. Jak po zapłonie będzie świeciła kontrolka to pójdziemy dalej.
A żeby żarówka się zaświeciła to należy podpiąć do kabelka brązowego L i on jest minusem ? Twoja żarówka czy ta opisywana przez kolegów? Ta w opisie kolegów to kontrolka ładowania (to co normalnie jest gdzieś przy wskaźnikach w samochodzie). Kontrolka ładowania ma poza zadaniem informacyjnym ma zadanie zasilania wzbudzenie alternatora na początku -...
Wczoraj sprawdziłem cienki kabel na alternatorze do masy kontrolka nie zaswiecila Brak plusa po zapłonie na żarówce, albo przerwany przewód żarówka - alternator. Piszesz, że żarówka sprawna, rozumiem, że oprawka także, tzn. łączy prawidłowo.
No to dobra czyli teraz podsumowując. Żarówka od wzbudzenia żeby świeciła musi być podpięta pod plus i masę. Czyli na wzbudzenie mogę zrobić wzbudzenie na krótko żeby zobaczyć czy alternator zaczyna ładować. Biorę z zacisku plusa alternatora przewód i podłączam do plusa żarówki a minus żarówki do D+ wtedy żarówka świeci a gdy alternator się kręci na...
Żarówka 12V, 2W wystarczy.
Poprawić. Ign to plus po stacyjce, a L to żarówka na tablicy (kontrolka ładowania).
W alternatorze nie ma komutatora. Sprawdzić na krótko alternator, żarówkę podpiąć jeden koniec do plusa akumulatora, a drugi do śruby D+. Powinien się wzbudzić alternator i żarówka powinna zgasnąć.
skoro kontrolka świeci jak jest odłączona od alternatora to wzbudź go przez zwykłą probówkę z żarówką i szukaj usterki w instalacji :D
Diody sprawdzaliśmy wszystkie. Alternator wzbudziłem poprzez żarówkę bezpośrednio z kabla wyjściowego alternatora (połączony z rozrusznikiem i akumulatorem bezpośrednio). Schemat wstawię za chwilę.
Przewód zasilający lampkę kontrolną jest połączony z uzwojeniem wzbudzającym WEWNĄTRZ alternatora, co oznacza, że D+ powinno być podłączone TYLKO do żarówki.
Nie wiem jak tutaj jest ze schematem ładowania ale zamień z powrotem żarówkę od ładowania na zwyklą , bo przez nią jest zapewne prąd wzbudzenia alternatora.
ale będzie problem przy następnej przepalonej. Jeśli bardzo chcesz zostawić sobie to oświetlenie to można usunąć 1, 2 a nawet 3 żarówki z łańcucha. 230÷27 = 8,5 V ps. Żarówki samochodowe mają opis np. 12V21W a alternator podczas pracy utrzymuje napięcie 14 V.
Tak więc tylko dla potwierdzenia proszę o opinie. Podłączyłem wg. Schematu plus z akumulatora do b+ masę z akumulatora do masy alternatora, żarówkę wspiąłem między b+ a d+, miernik do klem akumulatora. Kręciłem wirnikiem alternatora za pomocą wiertarki i z tego co się orientuję żarówka powinna gasnąć a prąd na mierniki powinien rosnąć. Niestety wartość...
Nie bardzo, alternator musi dostać poprzez żarówkę lub rezystor(y) niewielki prąd wzbudzenia żeby zaczął ładować
Witam !! W zasadzie powinien wystarczyć zasilacz regulowany w zakresie 10V - 16V i żarówka 12V / 21W. W przypadku regulatora zespolonego (wszystkie zachodnie) żarówkę podłączyć do szczotek, minus zasilacza do śrubki masowej a plus do "języczka" który styka się z blaszką wewnątrz alternatora. Przy regulacji napięcia w zasilaczu żarówka powinna zapalać...
Nie widziałem alternatora 6 V nigdy, a co da się wstawić to patrz na następne modele wyposażone w 12 V alternator. Do wymiany kilka żarówek, cewka WN i akumulator. Nie wiem czy tam nie podejdzie alternator z Jawy. Ale to musisz sam sprawdzić, ja naprawiałem to około 27 lat temu więc średnio pamiętam :D
minus na obudowę, +12V na wyjście alternatora (szpilka). +12V przez żarówkę na pin L na zdjęciu
Odkręć gruby ( plusowy ) kabel od alternatora, podepnij go przez żarówkę np od przedniego reflektora ( szeregowo ) do alternatora, podepnij klemę, jak żarówka będzie się świecić, to świadczy o uszkodzeniu alternatora.
Zważ tylko, bo z reguły nie uruchamia się alternatora beż obciążenia na wyjściu choćby żarówką bo jego regulator może nie wytrzymać.
Czyszczenie klem i punktów masowych oraz sprawdzenie czy dobrze jest przykręcony gruby przewód do alternatora.
Jaką żarówkę masz założoną na wzbudzenie i czy alternator był w 100% sprawny?
Każda rzecz się popsuje.
Kolego nie masz miernika ani wiedzy. Jak sprawdzisz czy ładuje?, Pozatym drugie akumulatory w ciągu 2 tygodni, to kiepski żart dla sprzedawcy. Po 7-me sprawdz w ciągniku czy masz napięcie na cienkim przewodzie dochodzącym do alternatora żarówką.
Żarówka mocniejsza o 2 waty stopi plastikową obudowę licznika. Żarówki do liczników są niestety dość trudno dostępne. Ledowe zamienników nie można zastosować w instalacji zasilanej prądem przemiennym - a często podświetlenie licznika w skuterach jest zasilane z alternatora.
Witam. Rozumiem że silnik uruchamiany jest szarpanką i nie ma akumulatora. Zamontuj alternator,złącze od grubego kabla do żarówki. Drugi kabel z żarówki(ten z cokołu) do masy silnika(a więc i alternatora).Mysle że możesz sobie podarowac kabelek kontrolki ładowania. Bez bateri jest zbędny a czy ładuje będziesz wiedział bo jak nie, to reflektor nie będzie...
Do żarówki ma dochodzić + po stacyjce a drugi idzie na alternator
Temat już pewnie nieaktualny ale będzie dla innych. Jak wyżej sprawdzamy na żarówkę. Podajemy 12V na B+ i poprzez żarówkę łączymy z L. Na postoju żarówka powinna świecić, po napędzeniu alternatora żarówka zgaśnie co oznacza że jest ładowanie, można dla pewności sprawdzić multimetrem. Proponuje sprawdzić jeszcze kabel w instalacji samochodu B+, idzie...
Wtyczka alternatora L kontrolka , IG zasilanie po zapłonie. Sprawdz żarówką , i zasilanie na śrubie alternatora równiez żarówką.
Ja patrzę to jeden to kl 15 a drugi to żarówka.
Przy lampce 3W powinno być ok.
Rolą tego rezystora jest wzbudzenie alternatora na wypadek spalonej żarówki w liczniku? Jeżeli tak to zastanawiam się jak się wzbudza alternator skoro rezystor jest wypięty a żarówka się nie świeci?
Tak sobie poczytałem i mogę powiedzieć że ten alternator nawet jeśli jest 24V to i tak jest zepsuty bo: - żarówka nie świeci - nawet 24V altek podłączony do 12V zacznie ładować, tyle że żarówka na moment zgaśnie w tracie rozpędzania alternatora a jak już altek osiągnie napięcie znamionowe będzie świecić - jak mocno to już zależy od źródła prądu czyli...
Do sprawdzenia pozostały jeszcze stojan i wirnik czy nie są zwarte zwoje ale do tego potrzebny miernik. Niektóre regulatory można sprawdzić bez testera. Potrzebny zasilacz regulowany 10-16V żarówka 12V 3W i miernik.
Witam! Trzeba wzbudzić alternator żarówką lub opornikiem! Wszystko sie zgadza - ruszył i ładuje! Nie ma to jak elektroda! Dzięki Panowie za pomoc! Pozdrawiam.
Żarówkę ładowania alternatora podpina się pod zapłon czy pod akcesoria?
Tak styk 2 pod żarówkę a ona do plusa.
Dokładnie od Dafa. Ale chodziło mi głównie o opis problemu z wzbudzeniem alternatora, większość alternatorów w ciężarówkach działa podobnie. W Dafie zasilanie pin L jest z VIC, a w Manie ZBR i taka jest różnica. Myślę, że jeżeli zastosuje się schemat od Mana, to kolega poradzi sobie z tym problemem. Ja mam schemat Mana. Jak pisałem - alternator działa...
Niech kolega spróbuje tak jak pisałem, chyba że nie ma opornic w maszynie, to żarówki w to miejsce.
Musisz podłączyć tester. Prawdopodobnie będzie błąd coś o napięciu zasilania. Wątpię by był to bezpiecznik ale sprawdzić nie zaszkodzi.
Przy takim stanie instalacji, zrobiłbym nowy fragment do ładowania. Grubym przewodem łączysz alternator z plusem akumulatora, ideałem byłoby zastosowanie bezpiecznika 100A. Następnie cienkim przewodem, łączysz wyprowadzenie alternatora z żarówką kontrolki, drugi przewód od żaróweczki podłączasz do plusa pojawiającego się po przekręceniu stacyjki w pozycję...
Uzwojenia są łączone w gwiazdę , możesz użyć żarówek dwuwłóknowych 12V podłączonych tak aby włokna były szeregowo, alternator ma moc w okolicy 300W więc musi być odpowiednie obciążenie aby napięcie nie poszło za wysoko i żarówki się nie popaliły. Więcej info masz tutaj https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1...
Jak działają takie małe wiatraki że wiatr tym chula bez oporu? Nawet te małe chińskie. Nie są do niczego podłączone. Ostatnio był wątek o tym i rok temu była też bardzo dluga dyskusja. Chiński wiatrak miał problem z zasileniem żarówki samochodowej.
Tak, zaciski L i D+ służą do podłączenia lampki kontrolnej ładowania. W przypadku Twojego alternatora wzbudzenie następuje nie przez żarówkę, ta pełni tylko rolę informacyjną, od tego masz osobny zacisk IG (od ignition, zapłon), musisz na niego podać + po stacyjce Prądnica jest maszyną samowzbudną, nie potrzebuje do działania wzbudzenia przez zewnętrzne...
Witam, posiadam przekaźnik sterownia elektrycznymi szybami, który najprawdopodobniej potrzebuje informacji o uruchomionym silniku. Ten sygnał idzie od alternatora. Pytanie z jakim się zwracam, czy po podłączeniu do tego przewodu żarówki i włączeniu zapłonu, żarówka miga słabym światłem. Po uruchomieniu silnika świeci mocnym, ciągłym światłem. Czy takie...
Przepraszam, myślałem o seicento, w Twoim aucie nie ma nic poza kontrolką i kabelkiem łączącym ją z alternatorem, jeśli po zdjęciu konektora z alternatora żarówka świeci, to kabel musi mieć gdzieś zwarcie do masy, nie ma innej możliwości
Tutaj już ktoś przerabiał wzbudzenie alternatora z żarówki na układ z diodą LED. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
Żarówka kontrolna nie ma 5W -taka jest w światłach pozycyjnych. Żarówka kontrolki ma 2W. Założenie żarówki 5W powoduje wytopienie gniazda kontrolki. Poza tym ten schemat dla sześciu diod będzie inny.
Nie ma skoków napięcia? Lampa sztywna w srodku? Alternator i drżenie lampy najczęściej przyczynia się do awarii. Często pomaga montaż żarówek typowo do motocykli.
G107R z informacji jakie podałeś i ja jeśli dobrze odczytałem rysunek to muszę wyjąć plus z kostki która wychodzi z alternatora. Nie, nie wyjmujesz, a podpinasz się do tego przewodu, jak alternator będzie ładował, na przewodzie pojawi się plus. Bez ładowania alternator "wystawia" masę, a że żarówka dostaje z licznika plus - więc świeci. Gdy alternator...
To 72 A alternator więc o wydajność możesz być spokojny, natomiast albo źle podpinasz 15 regulatora do której masz podłączyć żarówkę i diody wzbudzenia albo źle to opisałeś.P
Oświetlenie tył: Żarówka(10W), dwie malutkie żarówki po bokach, Rozwiń to, skąd się wzięła żarówka 10W do światła pozycyjnego? Wolne obroty ze światłami: 11.4V (tył + dwie żarówki 18W przód) Średnie obroty ze światłami: 12.2V (tył + dwie żarówki 18W przód) Taki duży spadek napięcia może wskazywać na akumulator o niezbyt dobrej kondycji. Poza tym wskazuje...
Silnik ma dobry kontakt z masą budy i baterii? Wszystko Ci świruje przez zbyt wysokie ładowanie. Jak dojdzie do 18v, to popali Ci całą elektronikę, zrób porządek z alternatorem. Żarówka od wzbudzenia jakiej mocy?
Alternator będzie ładował i bez żarówki w obwodzie, więc żarówka nie jest obowiązkowa do wzbudzania alternatora, a nie świecenie żarówki nie znaczy, że alternator ładuje. Pozdrawiam.
Przy odpowiednio dużych obrotach wzbudzi się na namagnesowaniu szczątkowym, ale bez akumulatora, jako źródła odniesienia, będzie miał dziko duże napięcie, i sfajczy Ci żarówki . Pozdrawiam.
A pasek dobry? Podaj mu masę i plus od akumulatora kablami i zbudzenie przez żarówkę.
Masm pytanie czy w tym samochodzie była instalacja 24V fabryczna. Bo mam takie coś i alternator 12v a żarówki 24V akumulatory połączone szeregowo.
Przy prądnicy w większości przypadków "plus" był na masie, więc trzeba będzie inaczej podłączyć akumulatory, tak aby na masie był minus. Dla rozrusznika obojętnie czy jest zasilany plusem czy minusem, to szeregowy silnik prądu stałego. Jeżeli to będzie alternator z wbudowanym regulatorem napięcia to żarówkę od ładowania podłączasz do wyprowadzenia na...
Jak chcesz sprawdzać alternator bez podłączania regulatora?
Sprawdż napięcie na żarówkach,na alternatorze, może być do wymiany regulator alternatora.
Napiecie spada mo taka jest charakterystyka maluchowskiego alternatora (że o pradnicy nie wspomnę). Może byc wina regulatora bo przez jego zacisk jest porównywany potencjał na akumulatorze z tym na wyjściu alternatora (żarówka świeci się jak na akumulatorze jest wyższy potencjał)
Przecież diodą nie wzbudzisz alternatora, musi być żarówka 4W.P
Mnie wiem czy powinienem się wtrącać, ale moim zdaniem to sposób na żarówkę jest wystarczający do sprawdzenia diod prostowniczych alternatora, ale jeśli chodzi o diody wzbudzenia to miernik jest konieczny.
ok Panowie dzięki za rady Chciałem się dodatkowo jeszcze upewnić czy na pewno nie działa przekaźnik. W tym celu podłączyłem alternator normalnie do kostek 4 pin oraz B+, w miejscu przekaźnika podłączyłem pod wyjście L z alternatora żarówkę 5W i popiołem do masy. Takie rozwiązanie podpowiedział mi schemat z przekaźnika albowiem kabel L z alternatora...
Po teście żarówki alternator wystartował od razu, znaczy to że próbówka się nie nadaje Zawsze działała bez problemów. A masz probówkę z żarówką czy jakiś wynalazek z diodą? Zapomniałem o tym napisać i potraktowałem wszystkie na równi,ale tych z diodami się nie używa bo po prostu Cię uszukają tak samo jak miernik w wielu przypadkach.
Raczej najpierw padł regulator napięcia , potem spaliły się żarówki . Coś dzieje się z alternatorem . W japończykach niech cię nie dziwi napięcie z alternatora bez regulatora . Może przekroczyć grubo powyżej 100V .
Bo są różne moce, raczej powinno być ile WAT niż napięcia. Jakiej mocy wstawiłeś? Wymieniając żarówki w radiach samochodowych po pierwsze zwraca się uwagę na napięcie pracy. W starszych Alpinach do podświetlenia wyświetlacza stosowano żarówki 9V/85 mA (wg SM). Klawisze podświetlały żarówki 6V łączone szeregowo po dwie. W każdym z obwodów był dodatkowo...
Sorry napięcia podałem dla instalacji 12V dla 24V jak już się zorientowałeś, wszystkie podane wartości x2. Z tego co piszesz alternator nie ładuje i może to być bezpiecznik, oby, następne uszkodzenia to regulator, diody 6 dużych lub 3 małe, no i najgorsze uszkodzenie uzwojenia wzbudzenia alternatora, lub uzwojeń głównych. Dodano po 1 Ja jak mam wyciągnięty...
Na schemacie masz błąd żarówka do +12V i do alternatora na zacisk wzbudzenia. Ale jak wyżej silnik trochę za słaby by uciągnąć ładowanie i pobór mocy na zasilenie sinika kosiska. Nie lepiej dać duży panel PV (lub dwa) na górę z dobrym regulatorem i przetwornica do ładowania akumulatorów. W słoneczny dzień byłoby to dodatkowe 300-450 W. Bo silnikiem...
Alternator ma przez regulator zasilany wirnik,więc to normalne że robi pole. Ładowanie jest bo żarówka gaśnie po uruchomieniu alternatora, To nie oznacza że ładowanie jest.
Patrząc na obecne twoje problemy z tym to szybciej nie będzie. Masz raczej na pewno zepsuty regulator, te elektroniczne łatwo spalić, gdyby był mechaniczny to inna sprawa Zrób najprostszą czynność. Pomiędzy 67 w alternatorze i plus ze stacyjki wepnij szeregowo żarówkę H4 (55/60W). Powinno ładować a żarówka słabiej lub mocniej świecić. Druga sprawa...
To nie żuk z 1970r, zegary po can'ie to gdzie te żarówki, alternator chyba też sterowany z ecu. Szukaj innego sposobu.
Witam. Jak podłączyć regulator do alternatora, i żarówkę ładowania? http://obrazki.elektroda.pl/3559216300_1...
https://obrazki.elektroda.pl/5567570800_... sachema instalacji alternatora jak sprawdzić żarówkę bez wyjmowania z deski rozdzielczej. Gdy odepniemy przewód o regulatora napięcia w miejscu D i złączymy go z masą powinna zaświecić. jeżeni nie prawdopodobnie jest przepalona
Zrobiłem tak: Podstawa została czyli wzbudzenie: "+" stacyjki ->bezpiecznik ->żarówka 4W -> zacisk wzbudzenia zacisk ładowania alternatora podłączony do zacisku "+" akumulatora, następnie dołożyłem przekaźnik ,na styk stały przekaźnika (30)napięcie stałe z aku ,wyjście przekaźnika (87) do wzbudzenia alternatora i cewka przekaźnika pod "+' stacyjki....
Możesz próbować, ale wg. mnie lepiej zainwestować w nowy odbłyśnik z gniazdem żarówki H4 i zamontować żarówkę HS1 (ten sam trzonek). A najlepiej byłoby zamontować alternator od Jawy TS. Jest to możliwe. Poszukaj info na jawacz.pl
a odpowiednio połączyłeś kable? bezpiecznik jest dobry? zrób tak- odczep ten przewód który idzie na wskaźnik i podłącz pod zacisk z alternatora żarówkę, a drugi biegun żarówki złap gdzieś z ,,+,,. zobacz jak wtedy zachowa się żarówka. u mnie była podobna sytuacja. jak już tak zrobisz to napisz i powiem Ci co dalej masz sprawdzić
Bezpiecznik zostaw. On w zasadzie zabezpiecza przed zwarciem. Co do tego napięcia, sprawdź stabilizatory na 12V 2A, 78T12 chyba wytrzymuje do 3A, z tego co pamiętam. O ile w ogóle jest tam niezbędna stabilizacja. Czy to są żarówki przeznaczone do auta ? Jeśli tak, to powinny wytrzymywać nieco wyższe napięcie występujące w instalacji podczas pracy alternatora.
podłączyć żarówka alternator żarówka ładować alternator żarówka wzbudzić alternator
przekrecam kluczyk gasna kontrolki płytka stykowa atmega8 peavey głośnik
napęd bramy przesuwnej napęd bramy przesuwnej
Termostat W3001 - stopniowe gaśnięcie wyświetlacza: przyczyny i rozwiązania Przekładnia kątowa w kantówce 125 mm: zastosowanie i konserwacja