Naprawa tego Lucasa to 30min. Sprawdaj wszystko żarówką 55W. ;)
Ja patrzę to jeden to kl 15 a drugi to żarówka.
Przewód zasilający lampkę kontrolną jest połączony z uzwojeniem wzbudzającym WEWNĄTRZ alternatora, co oznacza, że D+ powinno być podłączone TYLKO do żarówki.
Tak styk 2 pod żarówkę a ona do plusa.
Żarówka 12V, 2W wystarczy.
Poprawić. Ign to plus po stacyjce, a L to żarówka na tablicy (kontrolka ładowania).
Przy odpowiednio dużych obrotach wzbudzi się na namagnesowaniu szczątkowym, ale bez akumulatora, jako źródła odniesienia, będzie miał dziko duże napięcie, i sfajczy Ci żarówki . Pozdrawiam.
To 72 A alternator więc o wydajność możesz być spokojny, natomiast albo źle podpinasz 15 regulatora do której masz podłączyć żarówkę i diody wzbudzenia albo źle to opisałeś.P
no i trafiłeś pewnie, bo to są objawy źle podłączonych żarówek
Tak sobie poczytałem i mogę powiedzieć że ten alternator nawet jeśli jest 24V to i tak jest zepsuty bo: - żarówka nie świeci - nawet 24V altek podłączony do 12V zacznie ładować, tyle że żarówka na moment zgaśnie w tracie rozpędzania alternatora a jak już altek osiągnie napięcie znamionowe będzie świecić - jak mocno to już zależy od źródła prądu czyli...
Silnik gaśnie, jak wyłączę stacyjkę i odepnę kabel od żarówki.
Chyba że możesz mnie oświecić jeszcze jak to wzmocnić żeby nie było takiego oporu Podłączyć słabszą żarówkę, np. 21 lub 6 W.
Tak, zaciski L i D+ służą do podłączenia lampki kontrolnej ładowania. W przypadku Twojego alternatora wzbudzenie następuje nie przez żarówkę, ta pełni tylko rolę informacyjną, od tego masz osobny zacisk IG (od ignition, zapłon), musisz na niego podać + po stacyjce Prądnica jest maszyną samowzbudną, nie potrzebuje do działania wzbudzenia przez zewnętrzne...
Uzwojenia są łączone w gwiazdę , możesz użyć żarówek dwuwłóknowych 12V podłączonych tak aby włokna były szeregowo, alternator ma moc w okolicy 300W więc musi być odpowiednie obciążenie aby napięcie nie poszło za wysoko i żarówki się nie popaliły. Więcej info masz tutaj https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1...
Dokładnie od Dafa. Ale chodziło mi głównie o opis problemu z wzbudzeniem alternatora, większość alternatorów w ciężarówkach działa podobnie. W Dafie zasilanie pin L jest z VIC, a w Manie ZBR i taka jest różnica. Myślę, że jeżeli zastosuje się schemat od Mana, to kolega poradzi sobie z tym problemem. Ja mam schemat Mana. Jak pisałem - alternator działa...
Gruba wsuwka (B+) do rozrusznika lub klemy + akumulatora. Cieńsza wsuwka (d+) do żarówki a drugi styk żarówki do prądu po stacyjce (lub klema +, ale będzie świecic się cały czas) Styk + to miejsce na kondensator, ale jest to zbędne.
W - sygnał obrotomierza B+ - kabel prądowy, stały, do rozrusznika D+ - kontrolka, do żarówki, zamyka obwód do kabla prądowego po zapłonie.
Przecież diodą nie wzbudzisz alternatora, musi być żarówka 4W.P
Kolego nie masz miernika ani wiedzy. Jak sprawdzisz czy ładuje?, Pozatym drugie akumulatory w ciągu 2 tygodni, to kiepski żart dla sprzedawcy. Po 7-me sprawdz w ciągniku czy masz napięcie na cienkim przewodzie dochodzącym do alternatora żarówką.
Nie bardzo, alternator musi dostać poprzez żarówkę lub rezystor(y) niewielki prąd wzbudzenia żeby zaczął ładować
To w skrócie na obudowie gdzie masz gruby czerwony przewod pod nakretka podłączasz plus z akumulatora ( musi być w obwodzie żeby alternator mógł się wzbudzić i działać prawidłowo) zaś byle gdzie do aluminiowej obudowy alternatora podłączasz masę czyli minus akumulatora. Żeby całość zaczęła działać musisz jeszcze pomiędzy plusem akumulatora a bialoczerwonym...
Przewody naperwno nie są pozamieniane tej kostki nie mam popękanej Sprawdzając sam alternator po podłączeniu żarówki nie wytwarza napięcia.
Z tego co pamiętam tam gdzie masz wsuwkę z regulatora podłączoną to było podwójny "samczyk" i tam podłączało się kontrolkę (żarówka 2 W drugim końcem przez stacyjkę do plusa). I to by było wszystko.
Kolego. UAZ jako pojazd o długiej historii miał przeróżne rozwiązania konstrukcyjne w tym alternatory. Spróbuj zidentyfikować to urządzenie lub przynajmiej dokładniej opisać. Ja nie wiem, czy ten regulator jest zintegrowany z alternatorem, czy zewnętrzny. Podejrzewając, że chodzi o zewnętrzny widzę konieczność zamontowania przekaźnika (trochę specjalizowanego)...
Wybacz,ale nie doczytałem czy podczas prób na stole masz podłączony akumulator czy tylko jako obciążenie żarówkę.Jeśli tylko żarówkę,to amperomierz nie będzie wychylał się na "minus".Wystarczy przy zamontowanym alternatorze i podłączonym akumulatorze spojrzeć na amperomierz.Jeśli nawet przy zatrzymanym silniku amperomierz wychyla się na "minus" masz...
L do jednego styku żarówki do drugiego styku żarówki prąd stały jeśli na próbę po zapłonie jeśli w pojeździe
Skąd wniosek że powinno być osobne wyjście na kontrolkę? Łączysz żarówkę 12V 2W szeregowo ze stacyjką do zacisku D+ i tyle.
witam dwa źródła ubytku z akumulatora urządzenia typu alarm lub zwarta dioda na prostowniku alternatora, podłącz przy wyłączonym kluczyku (żarówki oświetlenia też nie powinny świecić) miernik z zakresem do 10A DC prąd płynie od plusa akumulatora i dokonaj pomiaru podczas pomiaru np. odłącz B+ od alternatora i zobacz reakcję czyli wielkość prądu jak...
Podłączyłem 3 żarówki 55w pod fazy alternatora i jedną 21w pod df zasilaną z aku.Wszystkie żarówki świecą a intensywność trzech zależy od obrotów,czyli alternator jest ok.Cały problem jest z zasilaniem wzbudzenia.Zauważyłem,że jak podłącze wszystkie przewody do alternatora którego mam wyjętego to pojawia się napięcie wzbudzenia na df regulatora a w...
Buduję awaryjne zasilanie z alternatora TG14c011 i silnika od kosy spalinowej. Czy musi być przez żarówkę? Co się stanie jak podłączę bez żarówki B+ do D+/L? Czy bez podłączonego akumulatora alternator sam się wzbudzi przy odpowiednich obrotach? Ewentualnie jakich?
Do zacisku 15 regulatora dajesz napięcie po kluczyku zacisk 15 lub 54 stacyjki. Zacisk 67 regulatora łączysz z zaciskiem szczotek zacisk 67 alternatora. regulator oczywiście musi być przykręcony do masy. Dodano po 5 Sprawdź jakie masz napięcie, po opaleniu silnika (średnie obroty)na zacisku konektorowym w białej obudowie. Jeżeli tyle samo co na zacisku...
Witam !! W zasadzie powinien wystarczyć zasilacz regulowany w zakresie 10V - 16V i żarówka 12V / 21W. W przypadku regulatora zespolonego (wszystkie zachodnie) żarówkę podłączyć do szczotek, minus zasilacza do śrubki masowej a plus do "języczka" który styka się z blaszką wewnątrz alternatora. Przy regulacji napięcia w zasilaczu żarówka powinna zapalać...
Witam! Mam problem z wzbudzeniem alternatora. Alternator nie chce się wzbudzić przez żarówkę 3W, 5W. Dopiero po podłączeniu żarówki 21W alternator się wzbudza i jest ładowanie. Przy żarówce 5W, wyższe obroty także nie powodują wzbudzenia alternatora. Jest to alternator starego typu, gdzie regulator jest pod obudowa, na obudowie są zaciski L, W itd....
Wymień diodę na właściwą żarówkę.
Z pewnością ma śrubę M8 lub podobną. Z niej idzie ok +13,5V i ładuje akumulator. Biegun ujemny jest na obudowie. Dodatkowo alternator potrzebuje tzw. napięcia wzbudzenia. Zazwyczaj robi się to tak, że styk wzbudzenia podpina się przez żarówkę powiedzmy 5W 12V do dodatniej klemy akumulatora. Gdy alternator się wzbudzi i zacznie ładować wtedy ta żarówka...
Alternator masz dobrze podłączony, ale środkowy pin złącza, czyli IG oraz żarówka kontrolna ładowania powinny być podłączone przez stacyjkę. Jak podłączyłeś bezpośrednio do + akumulatora to płynie stały prąd magnesowania wirnika, który będzie rozładowywał akumulator
Z tym alternatorem chyba jednak coś jest nie tak. Podłączyłem żarówkę 60W pomiędzy +12V a zaciskiem wzbudzenia. Żarówka świeciła pełną mocą, a ładowania nie było.
Alternator prosty, bez żadnej komunikacji. Ostatnio testowany przy samochodzie poprzez podłączenie do akumulatora w samochodzie i wzbudzenie przez żarówkę (nie tę na desce rozdzielczej).
Weź żarówkę 5W/12V i silniczek od samochodziku zdalnie sterowanego. Sprawdź, czy silniczek od zabawki wygeneruje Ci tyle prądu, żeby zaświecić żarówkę 5W/12V. Jeśli uda się, przyłącz ten silniczek do wirnika alternatora i podłącz wzbudzenie.
Lampy nie działały ale po wymianie alternatora ruszyły. A co wzbudzą alternator, czy jest jakiś przekaznik. Do czego podłączony jest zacisk D+. W liczniku nie ma żarówki tylko.
Światła z akumulatora czy z alternatora? Odłącz regulator i podłącz bezpośrednio żarówkę 24V 60W do alternatora i wtedy mierz napięcie (AC). To wiele wyjaśni.
Żarówka świeci po podłączeniu masy, więc gniazdo żarówki jest ok. Zamówię nowy regulator i sprawdzę, czy to coś pomoże.
Temat rozwiązany przez człowieka z forum Jawy. Zrobił kontrolkę na tranzystorze i upchał to w oprawkę oryginalnej żarówki.
Kabel ze stacyjki (plus po kluczyku) - żarówka - kabel do alternatora tak w skrócie to ma wyglądać (bo nie rozumiem tego razem jeśli do dwóch biegunów kontrolki to ok).
B+ do akumulatora a D- do żarówki drugie wyjście żarówki do +
Żeby wykluczyć problem z modułem akumulatora lub instalacją podłącz "na krótko" żarówkę pod D+ alternatora, jak nie będzie ładował, to go na stół
Zrobiłem tak: Podstawa została czyli wzbudzenie: "+" stacyjki ->bezpiecznik ->żarówka 4W -> zacisk wzbudzenia zacisk ładowania alternatora podłączony do zacisku "+" akumulatora, następnie dołożyłem przekaźnik ,na styk stały przekaźnika (30)napięcie stałe z aku ,wyjście przekaźnika (87) do wzbudzenia alternatora i cewka przekaźnika pod "+' stacyjki....
Pod dobry pin podłączyłeś? żarówka świeciła? Wiertarka może mieć za małe obroty.
Szanowny kolego, nie bardzo wiem o co Ci chodzi, co ma koło pasowe do zastąpienia żarówki 4 Watowej od kontrolki ładowania, żarówką led.
Altetnator nie ma nic do rzeczy. Plus z akumulatora idzie grubym kalem do rozrusznika to jeden obwód. Drugi przewód z akumulatora idzie do alternatora i jest do niego przykręcony śrubą M6 (klucz 10). Do tego miejsca podłączony jest jeszcze jeden przewód który idzie w kierunku stacyjki. Weź żarówkę i zobacz czy jest napięcie pomiędzy masą a tym zaciskiem...
Witam . Ważne przed podłączeniem nowego alternatora jest sprawdzenie , czy ten z Żuka jest 6-cio ,czy 9-cio diodowy ,w celu właściwego podłączenia kontrolki ładowania.Czy jak odłączysz przewód od kontrolki przy starym alternatorze ,to kontrolka nadal świeci?, czy do zacisku (15) regulatora dochodzą dwa,czy jeden przewód.Nawet gdyby były dwa ,to sprawdź...
Chyba raczej tak, tylko na wyłączonym silniku nie wiem czy nie popłynie za duży prąd wzbudzenia... http://obrazki.elektroda.pl/5748012600_1... Żeby sprawdzić regulator, potrzebujesz żarówkę 12V/2W i zasilacz regulowany - podłączasz + zasilacza do zacisku 15 regulatora, - na masę regulatora, a żarówkę włączasz między masę a zacisk 67...
Musisz podłączyć tester. Prawdopodobnie będzie błąd coś o napięciu zasilania. Wątpię by był to bezpiecznik ale sprawdzić nie zaszkodzi.
Tylko małej mocy ta żarówka. Max 4W
Czyli rozumiem, że bez tego ustrojstwa do wzbudzenia nic się nie da sprawdzić... Bo jak w schemacie żarówka była podpięta, ale nie świeciła. ?
Witam Mam problem z połączeniem wentylatora nagrzewnicy w Zetor 6011 oraz nie wiem jak powinno wyglądać połączenie od stacyjki do rozrusznika i nowego alternatora z wbudowanym regulatorem napięcia. Jest ktoś w stanie napisać lub namalować jak to ma dokładnie być. Dodam że mam dwa wentylatory. I jeszcze pytanko podłączyłem pływak baku paliwa chciałem...
Cześć. Oprócz wymienionych przez Ciebie narzędzi, konieczny będzie jeszcze akumulator. Bez niego alternator się nie wzbudzi. Podłączenie: Oczywiście minus akumulatora do obudowy alternatora, a plus do śruby prądowej na alternatorze. W kostce IG do plusa akumulatora L do żarówki, a drugi koniec żarówki do plusa akumulatora. Wiertarka na maksa i wtedy...
Weź żarówkę 5W i podłącz pomiędzy + aku a L alternatora, jak zacznie ładować to problem w instalacji, jak nie zacznie, to w nim samym
Jeśli problem jeszcze nie rozwiązany, to proponuję lampkę kontrolną ładowania (żarówka 4W; 12V) podłączyć tak jak na obrazku poniżej: http://obrazki.elektroda.pl/1355974400_1... natomiast oryginalną lampkę kontrolną ładowania zostawić bez podłączenia. Uruchomić silnik i zobaczyć jak zachowuje się nasza zastępcza lampka kontrolna, jeśli...
https://motoplat.nl/tech-info/connection... podłącz bez dfm tylko L sprawdź miernikiem czy masz ok14,6V jak nie będzie to podłącz D+ szeregowo przez żarówkę 2W do + po zapłonie przy obciążeniu prądowym nie zgaśnie
rozumiem , ale chciałem dać bezpiecznik przed przyciskiem start który odpala rozrusznik i podłączyć pod to żarówkę która wzbudzi alternator
Hmmm... Pod ręką kolega miałby jeszcze 170A z Subaru Legacy/Forester 2.0D. Ten byłby lepszy i bez problemu z podłączeniem?
Oświetlenie tył: Żarówka(10W), dwie malutkie żarówki po bokach, Rozwiń to, skąd się wzięła żarówka 10W do światła pozycyjnego? Wolne obroty ze światłami: 11.4V (tył + dwie żarówki 18W przód) Średnie obroty ze światłami: 12.2V (tył + dwie żarówki 18W przód) Taki duży spadek napięcia może wskazywać na akumulator o niezbyt dobrej kondycji. Poza tym wskazuje...
Na IG plus za stacyjką, żarówka w sam raz.
Kolego wyżej - schemat został podany wyżej też w tym temacie a dokładnie: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic10... I prościej się nie da - pokazane łopatologicznie obrazek: http://obrazki.elektroda.net/29_12197780... Żeby akumulator ładował musi być żarówka sprawna (chyba)
Na koło pasowe nawiń mocny sznur (ja nawijałem elektryczną taśmę bawełnianą) około metra w kierunku przeciwnym niż zaznaczone na obudowie. Między śrubę plusową a obudowę podłącz żarówkę (wolty jak alternator 12 lub 24V około 21W). Pociągnij energicznie za sznur. Żarówka powinna zaświecić.
Wyjście jest ale kabelka nie ma (nie było) , bezpiecznik ok, jak podłączę wzbudzenie przez żarówkę 2W to ładuje
Zielony przewód idzie do stacyjki, a żółty, wpięty pojedynczo, idzie do alternatora. Zielony + ze stacyjki. Żółty do alternatora. Ten drugi żółty (wolny) zaizoluj dobrze bo jak gdzieś dotknie masy to też będzie świecić. To na zdjęciu to raczej żarówka tylko okopcona jakaś.
Podłączyłem żarówkę pod szczotki i zasilacz regulowany do zacisków + i -. Kontrolkę zostawiłem wolną. I jak ma wystartować bez wzbudzenia początkowego? Ma być +,-, D+.
czyli kupić alternator podłączyć do silnika i do żarówek Nie zapomnij o tym że alternator potrzebuje prądu na wzbudzenie!!
A jak ma gasnąć skoro podłączyłeś ją na stałe pod plus i minus? Jeden koniec żarówki ma iść do plusa po stacyjce a drugi koniec żarówki do styku D+ w alternatorze lub regulatorze napięcia zależnie od tego jaki masz tam alternator. Po odpaleniu ciągnika na styku D+ zamiast "masy" pojawia Ci się napięcie zasilana dlatego kontrolka gaśnie. W twoim przypadku...
Podłącz D+ z alternatora przez żarówkę 4W( szereg) do +akumulatora i sprawdź jak będzie ładował. Jaki masz silnik, diesel czy benzyna ?
Możesz tak sprawdzić diody, ale musisz odlutować mostek od końców uzwojeń stojana, inaczej pomiar nie będzie miarodajny, chyba, że któraś dioda ma przebicie/zwarcie, wtedy żarówka zaświeci w obu przypadkach podłączenia akumulatora, i tak cały mostek jest do wymiany
Możesz ominąć zegary. Z zacisku wzbudzenia podajesz na żarówkę najlepiej 1,2 W i do zacisku +. Po podłączeniu ma się świecić, a po odpaleniu (w trakcie pracy silnika) ma zgasnąć.
Musisz mieć zgodność połączeń początków i końców uzwojeń, podłączone odwrotnie będą generowały zerowe napięcie. Bez sensu trochę ta przeróbka. W platyniarzu zakładasz dwie cewki świetlne 12V, łączysz końce ze sobą i masz alternator który podobno uciągnie nawet H4. Stosując żarówkę przedniego reflektora o mniejszej mocy, regulator napięcia ze skutera,...
Był regenerowany lucas lra03457 Kupiłem używany TG15C211 Valeo to jest chyba identyczny nie wiem jak regulator. Jak sprawdzić alternator poza samochodem. Czy można podłączyć 12 V do D+ poprzez żarówkę 55W 12V i przy kręceniu ręką ma czuć opór? Montaż kłopotliwy i gdyby nie działał to ponowna robota.
Bardzo dziękuję za pomoc ,oraz za cenną wskazówkę ,o której bym nie pomyślał aby uruchamiać alternator z obciążeniem.Dziękuje Pozdrawiam Dodano po 15 Dioda nie była konieczna,przewód zasilający podłączyłem przez żarówkę do wejścia wzbudzenia alternator,co zabezpieczyło wzbudzenie przez cały czas pracy alternatora.
Sterownik widzi takie samo napięcie,wyjście bodajże na cienkim zielonym kablu. 14,5 v - jednak po podłączeniu żarówki 21w nie zapali jej ... Alternator sprawdzany 2 razy,regulator wymieniony na nowy profilaktycznie
Napisz dokładnie jak podłączyłeś tą kontrolke. Jeden koniec żarówki ma być podłączony pod + a drugi pod końcówke kontrolki na alternatorze.
Witam, posiadam Zetora 12145 z racji tego, że stary alternator się rozleciał to kupiłem nowy. Na nowym alternatorze mam zaciski: 30, 67, DW. Natomiast regulator jest taki: https://obrazki.elektroda.pl/1261342100_... Do regulatora dochodzi kostka, którą się wpina. Może mi ktoś podpowiedzieć jak to podłączyć? Zacisk 30 - daję na rozrusznik...
Przekaźnik jest zbędny. Skoro podłączyłeś D+ do kontrolki, to drugą stronę kontrolki podłącz do zacisku ,, 15 " stacyjki. Po włączeniu stacyjki, na zacisku ,, 15 " pojawia się + 12V i przez żarówkę kontrolki płynie do zacisku D+ alternatora powodując jego wzbudzenie. Po wzbudzeniu się alternatora, na zacisku D+ poprzez diody wzbudzenia również pojawia...
nie udało się mi sprawdzić patentu bozo86 z podłączeniem bezpośredniego napięcia z akumulatora do wzbudzenia, bo wcześniej wymontowałem alternator niż przeczytałem wypowiedź . Zanim go wymontowałem podłączyłem jeden koniec żarówki do minusowego pinu wyjścia z alternatora (drugi jest plusowy ) a drugi koniec żarówki do plusa. żarówka zaświeciła się ,...
Możesz napisać co było powodem wymiany części, które były uszkodzone? Czy wymieniony stator ma tyle samo cewek do oryginał? Bo jeśli inne, to sprawa jest oczywista. Zaproponowałbym wykonanie testu obciążeniowego samego alternatora. Dwie metody. Pierwsza to zwarcie wyjścia i pomiar prądu (najlepiej miernikiem cęgowym). Druga to podłączenie ok. 100W w...
W to zazwyczaj wyjście do obrotomierza, prąd zmienny z jednej z faz uzwojeń stojana. Podłącz + po stacyjce poprzez żarówkę 3W do cienkiej śruby alternatora, jak się okaże, że to nie jest D+, to do tego konektora W, nic nie uszkodzisz
Nic tam nie trzeba kasować ani przyuczać. Sprawdź czy niebieski cienki przewód jest podłączony do alternatora, czy się nie urwał. Jeżeli jest podłączony to czy w momencie kręcenia rozrusznikiem jest na nim +12V, podłącz żarówkę między niego a masę. Wygląda na to jakby niebieski przewód idący z licznika do alternatora był przerwany przez co licznik nie...
Witam Potrzebuje pomocy z podłączeniem dwukolorowej diody Led pod bezpiecznik w mieszkaniu, Posiadam schemat podłączenia jednej jednokolorowej diody pod 230V. Ja planuje podłączyć dwukolorową np. czerwono\zieloną w taki sposób aby kolor zielony sygnalizował załączony bezpiecznik, kolor czerwony bezpiecznik wyłączony ewentualnie, wyłączony po zwarciu...
Przy prądnicy w większości przypadków "plus" był na masie, więc trzeba będzie inaczej podłączyć akumulatory, tak aby na masie był minus. Dla rozrusznika obojętnie czy jest zasilany plusem czy minusem, to szeregowy silnik prądu stałego. Jeżeli to będzie alternator z wbudowanym regulatorem napięcia to żarówkę od ładowania podłączasz do wyprowadzenia na...
Diody sprawdź żarówką 21W, pomiar miernikiem jest niemiarodajny Przekaźnik kontrolki służy tylko do jej działania, alternator będzie pracował bez niego Podłącz żarówkę małej mocy pomiędzy 67 a masę, po włączeniu stacyjki powinna się żarzyć
Kolego zapalonymajsterkowicz . Żeby być pewnym, że na wzbudzenie podajesz prąd to możesz podłączyć, na stałe (na dłuższą chwilę) żarówkę bezpośrednio blisko alternatora, tak jak na fotografii. Oczywiście konektor od oryginalnej kontrolki ładowania zdejmij. Przez kilka minut 4W żarówka nie rozładuje akumulatora. Po uruchomieniu silnika powinna zgasnąć....
Masz skok napięcia w instalacji. Miałem kiedyś taki przypadek v Volvo V70. Notorycznie paliło żarówki świateł mijania. Podłączyłem oscyloskop i po uruchomieniu silnika i wzbudzeniu się alternatora napięcie wzrosło pięknie na 14,3V ,no i po kilkunastu sekundach zonk, skok na 18V trwający kilka sekund ,potem spadek na 14,3. Dodano po 2 Światła zapalały...
Niebieski przewód idzie do rozrusznika/akumulatora. Ten urwany zółto-zielony jest od wzbudzenia, idzie na żarówkę i "+" po stacyjce.
Jeżeli jest to alternator 9 diodowy to potrzebuje wzbudzenia żeby ładował. Do wyjścia diod wzbudzenia podłączasz żarówkę (kontrolkę ładowania). Druga strona żarówki do plusa (15).
Kolega dość niejasno wyraża swoje poglądy więc istnieje możliwość niezrozumienia. Ponadto zagadnienie łączenia alternatorów ma długa historię więc można sobie coś podebrać. Trochę dziwne, że skoro jest tam regulator tego typu i nie znajdujesz przekaźnika, ale różnie mogli rozwiązywać zagadnienie kolejni modyfikatorzy. Obecnie, skoro nie masz i nie chcesz...
Chwilowo by sprawdzić czy alternator ładuje, należy bezpośrednio podać napięcie na zacisk 67 alternatora. Nie ma potrzeby stosowania żarówki 55W.
Tak ja wnioskuje 3 powinno być podłączone przez żarówkę dając tym nap. wzbudzenia i ta żarówka jest kontrolką ładowania .
Sprawdż kontrolkę ładowania (odłącz kabel od alternatora ten cieńszy i końcówkę podłącz do masy; sprawna kontrolka powinna świecić po przekręceniu kluczyka). A może do (+)? Chciałbym zauważyć, że w maluchach było montowanych kilka rodzajów alternatorów i różne regulatory. Istotnie beż żarówki alternator się nie wzbudzi Więc trzeba zacząć od żarówki,...
Dokładnie tak było jak piszesz. Żarówka świeci cały czas.
No masz jeden przewód od żarówki do D+ alternatora, a drugi do plusa po zapłonie.
czyli zwykła żarówka ? pytam bo robię wiązkę od nowa
A to ponów próbę , podłączając żarówkę nie do masy lecz do ( + ).
alternator podłączyć żarówka alternator żarówka żarówka ładować alternator
wiertarko wkrętarki excel losować liczba eagle zasilanie układu
harman kardon avr350 wzmacniacz odwracający
TomTom GO 520 World 5 – układ zarządzania baterią: MediaTek MT6351/MT6357N czy TI BQ24032A? Nissan Micra K13 K14 – gdzie podłączyć zewnętrzny GPS, antena Fakra, SATEL MICRA, aftermarket radio