17,6 V to bardzo dużo. Nie wiemy wprawdzie czy na wolnych obrotach , czy na wysokich oraz czy pod obciążeniem. Zakładając poprawność twego postępowania należy sądzić, że zmienna składowa na zasilaniu wzbudzenia załatwiła regulator. Nawiązując do póżniejszej wypowiedzi to niestety nie rozumujesz dobrze. Spora część regulatorów reguluje "-" a więc podawaniem...
Sprawdż połączenia do alternatora cienkie przewody.
To dopuszczalne ,ale sprawdź jak obciążysz alternator(włączone odbiorniki).
Jak nie ma w ogóle kontrolki mógł paść regulator. Sprawdz na krótko czy kontrolka zaświeci się
Ciężko określić gdzie dokładnie on może być. Wg schematu ten przewód zasilający idzie od alternatora do stacyjki ale ja bym szukał tego przekaźnika pod kierownicą za bezpiecznikami.
To wycie to może być łożysko alternatora do wymiany. Przyczyną braku mocy - przyczyn może być wiele. Mogą być związane z układem paliwowym i elektrycznym. Któryś układ trzeba wyeliminować pierwszy, może to być np. elektryczny. Sprawdź czy przewody wysokiego napięcia nie mają przebicia. Zaczęły się chłodne i wilgotne poranki i takie objawy mogą mieć...
przy diodzie ok.3v opornik ok.650-1000 ohm w zależności od diody. Dodano po 8 możesz też dać samomrugającą diodę 12v,ale trzeba dać jakiś niewielki opornik bo napięcie w instalacji samochodu podczas pracy alternatora wynosi prawie 14v,co prawda twoja dioda będzie pracować raczej przy zamknietym samochodzie.
https://obrazki.elektroda.pl/5544033600_... https://obrazki.elektroda.pl/2010211500_... https://obrazki.elektroda.pl/7671572300_... https://obrazki.elektroda.pl/6226525300_... Dzień Dobry Wieczór, Chciałbym kolegom zaprezentować mój projekt. Opis podzieliłem na kilka części, także...
6203 i 6201. P
Albo w alternatorze padła jedna z trzech diod od wzbudzenia (małe), albo regulator napięcia chyba również zamontowany w alternatorze.
witam Mam dość nietypowy problem z alternatorem Cinquecento 700 firmy Magneti Mirelli Odrazu pisze że z elektryki nigdy nie byłem jakimś orłem dlatego sprawa mnie zainteresowała. Alternetor ten mam mieć zainstalowany w moim Junaku nie jest duży dodatkowo samowzbudny co jest dużym plusem tylko mam problem z kierunkiem obrotu tegoż alternatora. Strzałka...
Regulator lub wirnik. Tak 50 na 50. Nie rozbierzesz, pomierzysz, to się nie dowiesz.
Odłącz przewód plusowy od alternator (czerwony grubszy) i sprawdź pobór prądu na akumulatorze. A następnie między przewodem zasilania alternatora i alternatorem. Dopuszczalny pobór prądu przy wyłączonych wszystkich odbiornikach to 0,03 Ampera. A jak wyglądały pierścienie na wirniku ? Może coś w samochodzie pobiera tyle prądu?
Panowie, a nie wiecie czasem jaki sterownik zrobić do 2 tyrystorów T142-80? Czy nie przeszkadza, że jeden jest na 800V, a drugi na 1000? Macie może jakieś informacje o nich? Np, prąd załączenia, którego nie mogę znaleźć, a nie wiem, jaki sterownik przez to? Czy układ z pierwszej strony nadawałby się do sterowania tymi tyrystorami? Można sterować obydwa...
Ściągnij pasek alternatora i zobacz czy nie zginie ten hałas
silnik to 900, mam pytanie da radę wymienić diody bez demontażu alternatora
Łożysko alternatora do wymiany.
Łapa nie będzie pasować, ponadto ten silnik ma szerszy pasek rozrządu i koło zmiennych faz na wałku rozrządu. Pasek osprzętu w związku z tym jest odsunięty od płaszczyzny bloku silnika, będzie problem z mocowaniem starszego alternatora
Witam. Ostatnio wymieniałem w alternatorze (Fiat Cinquecento 704ccm) łożyska, szczotki oraz mostek prostowniczy z diodami. Zaciekawił mnie jeden element, który jest montowany do alternatora i podłączany do mostka. W żadnym innym cieniasie tego nie widziałem, dodatkowo podobny element jest podpięty pod cewkę. Fiacik jest po dziadku, ale auto miało jeszcze...
U mnie nie ma stabilizatora napięcia. Co to jest? W samochodzie cc 700 alternator ma wbudowany regulator napięcia, w związku z czym podłączasz go tak: B+ bezpośrednio do akumulatora, D+ przez kontrolkę ładowania, do zasilania po stacyjce. Masa pojazdu na obudowę alternatora. I ma działać. Jakie obroty uzyskujesz na alternatorze? Jaką masz przekładnię...
nadal nic konkretnego się nie dowiedziałem ... a co myślicie o daniu tam podwójnego alternatora od volvo ?
Od strony elektrycznej nie ma żadnych przeszkód żeby taki alternator pracował w T-25. Na pewno sobie poradzi.
(at)lizzard A dlaczego nie pomyślisz o wykorzystaniu dużego alternatora samochodowego? Można mu przyłożyć stałe napięcie na uzwojenie wirnika, albo nawet zamienić je na porządny neodymowy magnes pierścieniowy o stosownych wymiarach, usunąć diody, dodać hallotrony oraz sterownik. Masz wtedy duży, niskonapięciowy silnik BLDC małym kosztem. :D z wszystkimi...
Pomiar napięcia wykonywany na akumulatorze? Jakie jest napięcie mierzone pomiędzy zaciskiem B+ alternatora i masą? Możliwa przerwa w przewodzie alternator-akumulator
Mi się wydaje, że własnie amperomierz z zerem na środku jest najlepszy, bo pokazuje czy prąd idzie do akumulatora czy z niego. A z tego co wiem to taki amperomierz najlepiej wstawić w ten gruby, czerwony kabel co do alternatora idzie.
Może macie rację a czy mogę + wziąć od wyjścia alternatora czy lepiej od akumulatora. Dziś przejechałem około godzin z włączonym laptopem i przed miałem napięcie 12,8. a jutro zmierzę jakie mam teraz po jedzie. A co proponujecie do wielkości kabli moim zdaniem 4mm2 wystarczy i może zastosować zabezpieczanie mniejsze niż 25A Kiedyś pod tą przetwornice...
Zbyt krótkie lub zawieszone szczotki alternatora
A tam gadanie, kiedyś musiałem wracać 100km bez ładowania i silnik pracował normalnie. Akumulator jak będzie na tyle słaby że nie wytworzy iskry to tym bardziej nie zakręci rozrusznikiem. Niektóre samochody rajdowe wcale nie mają alternatora a się ścigają.
Do alternatora jest wpiety podobny i nie widzę innych wolnnych gniazd gdzie bym mógł to wpiąć. Do alternatora jest wpiety taki sam tylko kabelek ma inny kolor. Ladowanie świeci się przy stacyjce ale jak zapalisz autko to gaśnie i już sie nie pojawia. Jakie wartości powinien mieć ten czujnik temp?
jeszcze spróbuję pogrzebac w alternatorze ... jednak mimo to bardzo bym prosiła o jakieś wskazówki.... z góry dziękuję :) sama chcesz to zrobić? to zajęcie raczej dla męszczyzny -z całym szacunkiem dla kobiet, ale pewnie, zawsze można spróbować odłącz napięcie od alternatora i zobacz, czy uspokoi się lampka i wskazówka
adamekamator zrób prosty test - odłącz kabel od tej kontrolki (może być przy alternatorze) i zobaczysz że ładowanie będzie takie samo nadal. Wiem na pewno że to tak działa bo jeździłem tak wiele lat bo mi się nie chciało naprawić tej wsuwki do alternatora i przewód wisiał zaizolowany obok. PS. A co do wzbudzania to alternator jest zespolony z regulatorem...
Przepraszam, myślałem o seicento, w Twoim aucie nie ma nic poza kontrolką i kabelkiem łączącym ją z alternatorem, jeśli po zdjęciu konektora z alternatora żarówka świeci, to kabel musi mieć gdzieś zwarcie do masy, nie ma innej możliwości
Witam. Od kilku dni siedzę i czytam posty na forum i zrobiłem wiele rzeczy które radziliście innym w tych postach ale nadal nic. Więc zacznę od początku: Posiadam autko Cinquecento 700 z 96 roku. Autko nie jest idealne gdyż ma straszne drgania jak się jedzie. Ale nie o tym mowa. Ostatnio jadąc fiacikiem stwierdziłem że nie działają światła. Zgasiłem...
Cmoże za krótko żyję ale nie widziałem jeszcze silnika który by kręcił się w lewą stronę. A np cinquecento 700. Co do tych lewych obrotów alternatora to też sprawa niejednoznaczna. I wentylator i węzeł szczotkowy mają znaczenie. Temat podłączenia Valeo był ostatnio omawiany, ten alternator nie jest z Astry.
Kurna, Panowie.... mam. Dzisiaj wrocilem z pracy i odpalilem, co sie okazuje to z alternatora sie kopci... :/ a kupilem go w zime. Malo tego, zapodzialem gdzies karte gwarancyjna :(
A nagrałem filmik jak się zachowuje płyn po dodaniu gazu na postoju, silnik nagrzany do 90st. Widać też odległość alternatora od chłodnicy :) Tak to wygląda drodzy Panowie :) [youtube]https://youtu.be/xW3VF4DURYE[/y... Jak widać, bąbli nie ma.. Że zestawy są, to wiem. Ale ile kosztują?
Poruszałem kablem od alternatora i dioda zgasła.. Ładowanie jest 14,8v wiec diody są sprawne.. Cuda normalnie cuda. Jak mi znowu zaświeci to wymienię te diody i będzie spokój. Dziękuję za pomoc.
Witam, mam pewien problem, otóż przy włączonym silniku na wolnych obrotach, gdy dorzuce więcej db zaczynają przygasać światła. Mój sprzęt to CP HPB 1502, Infinity REF 1250 i reszta glosniczków nie podpiętych pod wzmacniacz (Elipsy, clarion 10cm, tweetery). Chciałbym się poradzić, co byłoby najlepszym posunięciem. Mianowicie zakup kondensatora, wymiana...
Witam Dzieki za sugestie, wczoraj wieczorem obejrzałem okolice czujnika wału, ładnie czysto jednak nie moge go zdjąć. Zapiekł się w tym mocowaniu a za mocne ono sie nie wydaje Nie chce czegoś uszkodzić. Ale gdyby ścięło ten klin to koło miałoby wyczuwalny luz ? Jak to sprawdzić? Ustawieniem rozrzadu? Koło alternatora ma nieznaczne bicie może 0,5mm ale...
Sprawdz na poczatku jak naciagniety jest pasek klinowy. Bywa ,ze ludzie przyjezdzaja do mnie na naprawe alternatora ,a okazuje sie ,ze pasek luzny jak szmata (wbrew powszechnej opinii wcale nie musi byc slychac ,ze piszczy). Zlap za kolo pasowe alternatora i sprobuj czy da sie obrocic wzgledem paska. Po odpaleniu kontrolka gasnie gdy wzbudzi sie alternator...
Kolego Viper, chyba mialeś racje z tymi diodami. Otóż głębiej zbadałem sprawem i tak: Chociaż na zaciskach aku/alternatora napięcie jest ok (14,2), to o tyle napięcie między konektorem wzbudzenia na alternatorze (tym cienkim kabelkiem) a minusem na akumulatorze wynosi coś koło 11,V. I chyba stąd jest ta różnica potencjałów z której bierze sie świecenie...
Witam Od jakiegoś czasu mam problem z moim "bolidem" - Cinquecento 700 aisan. Wszystko zaczęło się od tego, że w dni deszczowe cienias zaczął mieć problemy z odpalaniem rozładowywał się od dwóch prób akumulator, jakiś czas później po prostu w takie dni akumulator sam z siebie się rozładowywał. Wymieniłem rozrusznik i alternator ale problem się utrzymywał...
Witajcie, mój problem polega na tym ze wymieniony przeze mnie rozrusznik nadal w ogóle nie kręci ,był on przełożony z innego maluszka i tam działał bez zarzutów.Z niewiadomych mi przyczyn rozładował się też akumulator w kilka dni bez jego używania. Po przełożeniu rozrusznika postanowiliśmy podłączyć się pod akumulator kolegi cinquecento ,nagle kłęby...
Witam. posiadam samochodzik cinquecento 704cm na gazniku fos, z roku 98. auto trzyma sie calkiem dobrze , ale mam jeden problem, na zaplonie nie pali sie kontrolka oleju(smarowania) wiem ze to niby błahostka ,ale czasem moze uratowac zycie. ostatnio odlaczyl mi sie przewod od alternatora do kontrolk, i kontrolka od aku tez sie nie swiecila, i myslalem...
Mialem cos takiego w polonezie, juz nawet kupilem nowe diody do alternatora (koszt jakies 15, oczywiscie zabudowanie w obudowie do altka) zabieram sie za wymienie ale cos mi nie pasuje z tym nowym mostkiem, wiec ide oddac, skrecam na nowo wszystkie kable i problem znika!!! popraw styki i polacznia.
Witam, tak obstawiam, że to regulator. W zasadzie nic innego nie spowoduje nadmiernego wzrostu napięcia w instalacji. Można się jeszcze upewnić dokonując pomiaru napięcia ładowania w zależności od obrotów (oczywiście na postoju). Nie bardzo w tej chwili pamiętam dokładną konstrukcję alternatora w cc, ale zdaje się, że jest bardzo podobna do tej w maluchu....
Witam Wszystkich bardzo serdecznie ;) Z góry chciałbym przeprosić, jeśli umieściłem ten post "nie tam gdzie trzeba" ale naprawdę potrzebuję Waszej fachowej pomocy. Otóż : Mam Fiata Cinquecento i mam problem z ładowaniem. Pewnego dnia zauważyłem, że "żarzy się" kontrolka od ładowania. To żarzenie przeszło dzisiaj w całkowite świecenie się kontrolki od...
Witam, wczoraj gdy odpaliłem auto to spod maski słychać było takie stukanie jakby coś metalowego stukało o drugi metal.. myślałem że może wiatrak alternatora albo coś o koło pasowe ale po dokładniejszym osłuchaniu okazało się że gdzieś w okolicach gaźnika, pompy i niżej.. dokładnie to się nie wyzna.. ale co najciekawsze po pewnym czasie stukanie minęło...
Witam, Jestem posiadaczem znanego wszystkim Fiata Cinquecento 900 z gaźnikiem. Typ silnika to ben-gaz z 93r. Mój problem wygląda następująco: Od 2 dni nie działają mi wolne obroty na gazie. Jeśli tylko puszcze ssanie to obroty spadają wręcz natychmiast i silnik gaśnie. Sprawa wygląda tak, że miałem takie problemy, że cienias chodził dobrze dobrze, a...
Witam mam problem z moim Cinquecento 900 z jednopunktowym wtryskiem. Auto jeździło cały czas bez awaryjnie, aż do momentu w którym zachciało mi się po przejechanych 7500 km sprawdzić czy czyszczenie świec, i ustawianie szczeliny w świecach (według książki oczywiście) coś daje. Po wyczyszczeniu elektrod zestawem zakupionym na feuvert (szczoteczka druciana)...
półoś cinquecento cinquecento cinquecento chłodzić cinquecento immobilizer
awaria ekspresu philips tigra alarm duval opalia
MAN TGS 18.440 ADR DC Circuit Breaker Specs, Faults, and Replacement Zamiennik TPA3130D2 – TPA3110D2, TPA3116D2, MA12070, SSM3582 – porównanie wzmacniaczy klasy D