Mam mały problem a mianowcie zakupiłem sobie licznik z obrotomierzem do golfa 2 TD, gdzieś wyczytałem że wystarczy go tylko podmienić. Ale co się pózniej okazało że nie dokońca bo mam alternator motoroli bez wyjścia " W " Czy jest jakaś możliwość wyprowdzenia ze środka tego alternatora tego dodatkowego wyjścia. Byłbym wdzięczny za porade
Witam! Mam 2 alternatory do auta i przy jednym jest kondensator jak na zdjeciu a przy drugim go nie ma. Mam też pewne zakłócenia w instalacji audio. Chciałbym się dowiedzieć do czego może on służyc i ewentualnie jak sprawdzić czy jest sprawny. Parametry kondensatora to 2,2uF i 110V. Z góry bardzo dziękuje za wszelką pomoc.
prosze o wytumaczenie podłączenia alternatora gdyż w starym alternatorze miałem dwa podłączenia na pod śrube B+ i D+ a w nowym mam kostke na trzy wsuwki ( 2 szerokie i jedna wąska) i nie wiem jak to teraz po sklejac do kupy
Witek 1952 nie obraź się z każdego alternatora 13.7V robię grubo ponad 14V, i nie ważne czy dzisiaj czy 20 lat temu.P
Golf II 1,6 benz 55kw/75km 83r. Bosch: 0 120 489 195 # 196 K1>14V 65A 21 Jakie do tego alt. kupic łożyska?
Dzięki za pomoc. Dodam teraz zdjęcie poprawione może komuś pomoże jak będzie miał taki sam alternator
Czyli padnięty akumulator lub uszkodzony przewód od ładowania ,co chyba łatwo sprawdzić w golfie. Miałem taki przypadek, przetarło przewód ład. do masy i na wybojach stykał się z kabiną aż spalił altka ,chociaż sygnalizował brzęczykiem brak ładowania przy wyboistych połaczeniach.Nie wiem czy golf tak ma .
Kondensator nie za wiele zdziałał, ale świsty cą cichsze. Wymieniając łożyska musiałem rozebrać go na części pierwsze ( Valeo 70A ). Rozlutować uzwojenie, mostek itp. Czyściłem go, przeglądałem i niczego podejrzanego nie zauważyłem, ale robiłem to "na oko". Grzebać kolejny raz w nim nie bardzo mi się widzi, bo i tak poszukuję najlepiej alternatora 120A,...
Tak alternator jest "walnięty" jeśli podłączyłeś jak piszesz. Odkręć regulator zobacz czy są szczotki nic więcej sam i tak nie zrobisz.
posiadam alternator od golfa. Na wtyczce są 2 wyprowadzenia +B do akumulatora zacisk dodatni i +D do kontrolki ładowania. No i tu mam pytanie chciałbym aby ktoś mi wytłumaczył jakie napięcie pojawia się tam w czasie pracy alternatora, i czy jest tam jakieś napięcie gdy alternator nie pracuje. konkretnie chciałbym żeby jako kontrolka ładowania pracowała...
I napinacz żeby nim nie telepało. Co do pracy alternatora. Jedynie chłodzenie ucierpi przy pracy w lewą stronę (straci trochę na wydajności) i o ile nie będziesz cały czas potrzebował z niego 100 % prądu to nic mu się nie stanie. Druga sprawa to sprzęgiełko ale spokojnie można je odkręcić i dać sztywną szajbę nawet na pasek V 17mm bądź 19 mm. Ale trzeba...
Wzrost napięcia,lub szpilki z alternatora.
sprawdź kabel od zegarów do alternatora.
Ciągnik służy do pracy a nie do stania w korkach w mieście na wolnych obrotach 1550 RPM to początek zalecanych obrotów pracy (1600 - 2000) Wracamy do myślenia polskich konstruktorów, którzy zafundowali nam prądnice w tych ciągnikach. Tylko że wtedy nie było obowiązku jazdy na światłach mijania po drogach publicznych. Nie łam sobie głowy podjedź na...
Witam, rozsypał mi się alternator, z konieczności wrzuciłem z Golfa, ten sam, ale o mniejszej wydajności prądowej, 70A, oryginalnie był 90A - czy na takim alternatorze może jeździć, czy jednak konieczny jest 90A? Napięcie ładowania nieco spada po włączeniu odbiorników, ale utrzymuje się w granicach 13,5V Dodatkowo, w tym alternatorze z golfa jest wpięty...
Witam. Mam alternator boscha, nie ładuje mi akumulatora , na zaciskach jest 11,96V przy większych obrotach jest to samo ale kontrolka ładowanie gaśnie. Rozebrałem dzisiaj go i sprawdziłem uzwojenie wirnika i stojana przewodzą i do obudowy nie ma przebicia, stwierdzam że jest to sprawne. Diody rozebrałem i pojedynczo sprawdziłem i przewodzą w jednym...
Witam. Mam taki problem z moim alternatorem w Golfie V 1.9 tdi 105 koni Jak temperatura otoczenia jest niska ..powiedzmy +10 to napięcie na stykach od akumulatora jest 14,2-14,4 V .( 14,4 bez obciążenia ) Jak temp podskoczy do 30 stopni tak jak dziś to napięcie bez obciążenia wynosi 13,9 a jak włączę światła i klime to spada do 13,6 .Na wolnych obrotach....
Albo alternator jakieś zakłócenia sieje i jeśli tak to co mi przychodzi na myśl to można zastosować [url=]stabilizator liniowy 12V aby kamerce stałe 12V filtrowane dostarczyć. Ewentualnie sprawdź regulator napięcia przy alternatorze.
Mam już kupiony alternator z golfa mam nadzieje że pociągnie te silniki, Ciekawe też jaki opór bedzie dawać silnikowi kosiarki? a po co mam montować akumulator??? nie wystarczy alternator???
pamietaj tez o podlaczeniu wzbudzenia od alternatora
Alternator.
kolego masz prawdopodobnie uszkodzony przełącznik w kierownicy a ładowanie musisz zmierzyc na akumulatorze na odpalonym silniku sprawdz naciąg paska alternatora
Może być wiele przyczyn- mnie nasuwa się alternator...
W lampach jest przekaźnik ok ale czy poza przekaźnikiem jest jakaś dodatkowa linia zasilająca prosto z akumulatora lub alternatora?
Sprawdzałem poduszki i wyglądają na dobre. A może filtr paliwa? Albo sprzęgiełko alternatora?
Czy tam jest LPG i czy na LPG jest normalnie? Jeśli tak to jaka instalacja i jakie obroty? Jakie ma te wolne obroty na benzynie? Problemy z rozruchem to osobna kwestia - nie powinien słabo kręcić wałem, tu albo usterka elektryczna (akumulator, ładowanie), rozrusznika, albo przytarty silnik lub osprzęt silnika (rolki, pompy, alternator).
Kolego jesli jest uszkodzony to przyodlaczonym przeplywomiezu auto bedzie chodzic nawet przy uszkodzonym przeczytaj kolegi post przy koncowym etapie i powraca do normy. Pomysl logicznie jest takie cos jak sprzeglo alternatora
A ładowanie masz? Kontrolka powinna świecić, jeśli nie świeci, to możliwe że skończyły się szczotki w alternatorze.
Na forum był układ, który oszukiwał czujnik temperatury na kilka stopni w zależności jaki rezystor zastosujesz przez przekaźnik zasilany i rozłączany z alternatora
Wymieniaj regulator w alternatorze.
baterie utrzymywane przy napięciu buforowym lub nieznacznie niższym ulegają zasiarczeniu. Tak, tylko ze napiecie przechowywania ma byc nizsze od buforowego a nie wyzsze. Akumulator przechowywany przy napieciu 13,8 v po 2 latach jest suchy i warny 2zł kg. Po naladowaniu akumulator nalezy odlaczyc od ładowania! Kolega zaprzestanie tych manipulacji! Napięcie...
Witam Mam problem i nie wiem jak go rozwiązać więc może znajdzie sie ktoś mądrzejszy i spróbuje mi pomóc Mam Golfa3 Diesel96 rok , słabo kręcił mi rozrusznik więc postanowiłem go wymienic , kupiłem oryg uzywke ale po wymianie zaczął głupieć mi akumulator. po 3-4 odpaleniach całkowicie rozładował sie - myslałem że był słaby - naładowałem go na maxa ale...
Oto wyniki pomiarów : - włączone dmuchawa i światła na luzie 11.5 jest gorzej - włączone dmuchawa i światła na wyższych obrotach 14.0 - 14.4 i włączyłem ogrzewanie tylnej szyby spadło na 13.8 zdaje się że jest lepiej. Efekty są dokładnie takie jak opisane na forum którego adres Ci podałem. Ludzie tak jeździli latami i nic się nie działo. W trakcie...
Przyszedł mi do głowy inny pomysł. Nie do końca wiem, czy się sprawdzi. Można zrobić to tak, jak było to robione w dieslach w golfie mk2 - pobrać sygnał z alternatora. Wymaga to zastosowania innego alternatora i innego licznika. Alternator powinien posiadać wyjście W - w golfie mk3 był taki alternator montowany do silnika 1.9 D o oznaczeniu 1Y. Nie...
Moja historia z altkiem w 126p była taka: Najpierw w 1978 miał alternator (wersja 650K!) tego typu o którym piszemy, zaczynał pracować od 900obr/min silnika bo tak był nawinięty - żywcem wzięty z Zastavy, tylko mocowanie inne. W desperacji zleciłem tokarzowi wykonanie sporo mniejszego, aluminiowego kóła pasowego, naturalnie też dwuczęściowego (by została...
Witam, mam pewen problem z golfem 5. Mianowicie czasem mrugnie mi kontrolka od ładowania akumulatora czasem tylko mrugnie a czasem swieci pare sekund. Odpiąłem kabel ten co idzie do alternatora czyli samochód nie ma ladowania alernator nie jest połączony. Po przekreceniu zaplonu kontrolka akumulatora nie zapala sie (tsk jakby jej w ogole nie bylo)....
Ja zrobiłem to w ten sposób. Elektrozawór w szereg z przewodem zasilającym nie da rady zatrzymać paliwa tak szybko jak by się chciało. Dochodzi jeszcze powrót i dodatkowy problem. W AUDI B4 1,9TD na przewodzie paliwowym ze zbiornika na silnik dałem trójnóg. Paliwo przez niego płynie, a do trzeciej odnogi dałem elektrozawór który przez filtr łapie powietrze....
Witam. Wpasowałem go golfa 2 deskę rozdzielczą ze Skody Octavi wraz z zestawem wskaźników. Problem jaki nie daje mi spać to zgranie obrotomierza z sygnałem z wyjścia W alternatora. Znalazłem na necie schemat dzielnika który jednak sprawiał że obrotomierz był strasznie niestabilny i pokazywał zupełnie inne obroty niż rzeczywiste. Przerobiłem go troszkę...
Schemat schematem, a praktyka - praktyką. Podejrzewam, że o takie coś Ci chodzi. Znalezione tutaj na forum. Ogólnie schemat nic mi nie dał, bo rozumiem zasadę działania, ale problem polega na tym, że nie działa :D Posiadasz może schemat i opis pinów licznika ? Dodam, że licznik posiada 28 pinów jeżeli ma to jakieś znaczenie. Szukam aktualnie sam, ale...
Witam wszystkich. Parę dni temu miałem następujący problem z samochodem: podczas jazdy wyładował się akumulator, wszystko po kolei zaczęło wysiadać - światła, zegary, elektryczne szyby itd., auto miało tak słabą moc, że ledwo dotoczyło się do celu. Okazało się, że to mostek alternatora. Usterka została już naprawiona. Samochód odpala normalnie, akumulator...
Witam. Mam problem tego typu, że dziś jeździlem autem zgasiłem wsiadam po 10 min. chcę odpalić i lipa. Brak kontrolek na chwilkę zapala się tylko świeca żarowa i tyle. Posiadam nowy akumulator i nowy alternator. Po wyciągnięciu kluczyków ze stacyjki wskazówki sie ruszają i slychac pykanie z alternatora. Proszę o porade.
Golf 4 i pochodne miały Boscha 120 A z regulatorem wbudowanym, można je nabyć nawet za 50 PLN, tylko koło pasowe do zmiany bo tam były na pasek 6pk. Z doświadczenia z montażem alternatora w C360 jest problem z obrotami niestety te silniki pracują normalnie na obrotach około 1600 RPM a to są za małe obroty aby uzyskać nominalne prądy z alternatora. Czasem...
Przecież napisałem gdzie szukać wtyczki : na plastiku na rozrusznika , po lewej stronie ,na końcu , na pierwszym zdjęciu , szukaj a znajdziesz! Podpowiem ,że jest to przewód idący do alternatora.
Dzisiaj zauważyłem taką samą sytuację. Po wyłączeniu zapłonu nie wyłączył się wyświetlacz z przebiegiem. Już sam nie jestem pewien czy wcześniej zegar wyłączał się ale przebieg na pewno nie był widoczny po wyłączeniu silnika. Włączał się dopiero po przekręceniu kluczyka i podaniu zasilania. Jakby tego było mało to dopóki nie odpalę silnika to nie gaśnie...
Jest to tak skomplikowane, że nie warto. W tym VW jak wiesz możesz skorzystać zacisku W alternatora, tylko ten obrotomierz tego nie obsłuży. On korzystał z "prostokątów" z zapłonu, których ilość dzielił przez 2. Na W masz sinusoidę, która zależna jest między innymi od przełożenia mechanicznego pomiędzy kołem pasowym wału a kołem pasowym alternatora....
Wracając do problemu, skorzystałem z rady jaką było sprawdzenie alternatora. Nowe szczotki zastąpilem starymi i jak narazie żaden brzęczyk sie nie włącza mam nadzieje że ten problem nie wróci. Dzieki wszystkim za info! Post uważam za zamknięty.
Czy mruganie jest proporcjonalne do obrotow silnika? Ja bym proponowal spraswdzic lozyska alternatora.
Akurat dido napisał trochę nie do końca dobrze. Przewód trzeba zdjąć z czujnika przy filtrze i zewrzeć do masy i wtedy buzer ucichnie pod warunkiem dobrego licznika. Mogło też nie być sygnału z alternatora. No ale jak kolega napisał "próbowali z mechanikiem wielu rzeczy"
Wybrać coś z tego, z dodatkowym przekaźnikiem tzw. "od świateł" blokującym układ gdy silnik pracuje - mozna wykorzystać D+ alternatora.
Witam. Nie wiem, czy temat wrzucam do dobrego działu. ale dział ,,Szukam,, raczej by nie był odpowiedni, więc jakby co to niech moderator zdecyduje. Teraz do tematu. Otóż, szukam numeru tulejki ( o ile istnieje taki numer ) Chodzi o tulejkę wspornika napinacza paska alternatora. W zaznaczonym na foto miejscu jest osadzona tulejka blaszana przez którą...
W tym roczniku do jednego z uzwojeń alternatora. Obrotomierz, w Golfach II i nie tylko, posiadających silnik Diesla na pokładzie, pobiera impulsy z zacisku W na alternatorze, który to zacisk NIE JEST podłączony do żadnego uzwojenia, tylko poprzez dodatkową diodę do mostka prostowniczego. V.
Blok silnika pasuje...zależy jakie plany masz z osprzętem :) tzn zalezy jaki ty masz układ zasilania w swojej dwójeczce (gaźnik,jednopunkt,K-jetronic). Golfik 3 ma inne mocowanie alternatora...jest na rowkowy pasek a nie na klinowy...:) także myślę ze bez małych przeróbek się nie obędzie :)
Witam ponownie problem z wariujaca kontrolka ładowania opanowałem. Był przerwany kabel od alternatora. I myślałem że to było powodem falowania obrotów i gasniecia auta. Ale nie stety. Nie wiem co jest grane w końcu. Zatankowalem do pełna gazu po przejechaniu z 15 km auto się nagrzalo i dalej faluja i gaśnie. Ja już nie wiem co mam szukać co wymienić....
Nic to nie da. Zakłócenia są od alternatora. Kończą się szczotki i/lub pierścienie.
Prawie każda wtyczka da się trochę rozebrać. Napewno piny mają zaczepy źeby nie wypadały same. Przewód zaciska się w konektorze,może w tym miejscu jest uszkodzony. Wiem że w TD sygnał na obrotomierz idzie z alternatora.
napinacz skacze Może jeszcze być zblokowane koło alternatora.
Coś się koledze adamek pomyliło. Silniki gdzie aparat zapłonowy był z boku (kolektor ssący z tyłu a wydechowy z przodu) mają kod pod aparatem zapłonowym. Jak aparat jest z przodu silnika (oba kolektory z tyłu silnika) to kod jest też z przodu, koło alternatora. Zdjęcie od innego silnika ale widać kod silnika i jego nr seryjny - u Ciebie powinno być...
Najpierw sprawdż czy żyje akumulator , jak tam przewody te grube od niego wyglądają . Czy ma przejście ten czerwony przewód co prowadzi od akumulatora do alternatora. Włącznik zapłonu - kostka stacyjki też sprawdż. Pomocny będzie najprostszy miernik co by sprawdzić przejścia i napięcie.
Trezba sprawdzić kostkę od alternatora.
Te stuki terkotanie to może powodować jeszcze sprzęgło jednokierunkowe alternatora. Zdejmij pasek i sprawdź. Powinno działać w jedną stronę. W drugą obmykać. Dwumas ogólnie na jałowym nie terkocze. Bardziej szarpie podczas ruszania. Dużo na ten temat jest na forum oktawia pl. Ale przeważnie jest tak że jak nie rozbierzesz to nie ma pewnosci. Z zamianą...
Mam rozumieć ze pin 1 to ten z dużej kości a te zielone to ops z modułu Bi mk? Dodano po 3 Na kompresor nie dochodzi plus, w kostce przy sprężarce masę mam. Nie ma zasilania i jest jeszcze jedna kostka na której tez nic nie ma. 2 przewody idą do sprężarki, jeden do alternatora. Jak odłączę tą kostkę to pokazuje brak ładowania. Kompresor na krótko chodzi...
na allegro można poszukać fajny włącznik świateł, działa dopiero po kilku sekundach od odpalenia to i delikatnie dla alternatora..
spalanie w granicach normy czyli 7-8l/100km bo w zimie to nawet z 9 połknie... wczoraj wyczyscilem ten palec pod kopulka i wymieniłem kable wysokiego napiecia, i jak na razie jest ok tylko nie wiem czy problem juz zniknie na zawsze czy sie powtorzy... ale dodam ze jak z podniesiona maska na zapalonym silniku sie wsluchac w prace silnika to slychac tak...
Witam serdecznie.Zamontuj zwykły przekaźnik 541 i podłącz zacisk 85 do masy 86 do niebieskiego kabelka od alternatora,30 do akumulatora 87 do świateł.Pozdrawiam.
A jaki masz alternator? Alternator ze zintegrowanym regulatorem napięcia (np od golfaII) powinien mieć zaciski B+ do którego podłacza się akumulator D+ (wzbudzenie) do którego podłacza się kontrolkę ładowania (jeden koniec lampki do zacisku "+" akumulatora, a drugi do zacisku wzbudzenia alternatora - owego D+) O masie nie trzeba chyba mówić.
Witam. Sporo szukałem tu i ówdzie i niestety nic konkretnego nie znalazłem. Mam taki problem, iż posiadam liczniki z golfa II z benzyny z MFA i włożyłem tam sam obrotomierz diesla z golfa II. W samochodzie jest obecnie silnik AAZ z pasata z alternatorem na szeroki pasek klinowy. Obrotomierz działa ale na wolnych obrotach pokazuje ok 1,2tys. obrotów....
Witam ,rok temu kupiłam VW Golfa IV ,oczywiście sprzedawca zapewniał ,że wszystko gra prywaciarz nie handlarz ,tylko wsiadać i jeździć oczywiście oględzinki autka wskazywały na jego dobry stan, Pan nawet znizył stowke na nowy aku blacharsko bez zarzutów ocynkowany w srodku stan bdb .Po pewnym juz czasie trzeba było ... wymienic prawie wszystko nie bede...
Mam licznik bez obrotomierza i chcę zamontować z obrotomierzem zamiast zegarka ale im więcej szukam tym bardziej nie wiem co myśleć. Podłącza sie go pod alternator czy pod cewkę zapłonową czy może wystarczy tylko podmienić liczniki i będzie działać ? Mam licznik z 2 wtyczkami. Golf II silnik 1.6 benzyna/gaz rocznik 87 Następnego dnia: No zaryzykowałem...
Witam jestem posiadaczem tego golfika od 3 miesiecy i cos jest nie tak . Auto jest slabsze niz bylo sprawia wrazenie ociezalego trubo wylancza sie na 4 biegu przy przekroczeniu 4 tys obrotow, przy przyspieszaniu wydobywa sie czarny dym z rury wydechowej . dodam ze wyminiany juz byc alternator, przeplywomierz i czujnik temperatury , mechanik powiedzial...
ale przy wiązsce od licznika zostały mi Co to znaczy? Nic ma nie zostać, bo wiązki się daje w całości - najwyżej w Volkswagenie niektóre przewody są niewykorzystane. Oto tzw. pinout czyli rozpiska licznika za stroną: choć pozbawiona istniejących tam błędów ortograficznych (bo nie tylko brak polskich znaków diakrytycznych - więcej starannosci "Golfiarze"!!!)...
WITAM Mam problem z obrotami, przy włączonych światłach lub włączonym nawiewie falują obroty, bez świateł i nawiewu obroty normalne. Moje auto Vw golf 3 1,4 60km AEX Przepustnica wymieniona na inną używaną wyczyszczona i zrobiona adaptacja, sonda sprawna. Nie wiem w czym jest problem. Czy problem leży w przepustnica(wymienić na nową)? czy problem leży...
Mam zamontowane w swoim golfie krociec z 3 swiecami dogrzewajacymi plyn. W zwiazku z tym ze grzalka z35 z passata jest duzo wydajniejsza na krotkie odcinki to postanowilem ja zamontowac u siebie. Jednak oba uklady swiec i grzalki elektycznej nie moga razem funkcjonowac gdyz generuja zbyt wysokie obciazenie dla silnika. Czy jest mozliwosc przerobienia...
Witam! Jestem szczesliwym posiadaczem golfa diesla i nie dawno kupiłem licznik z obrotomierzem do niego. Problem tkwi jednak w tym ze nie mam wyjscia z alternatora do obrotomierza:( w poprzednim poscie wyczytalem, ze kolega mial ten sam problem tylko, że on ma alternator Motoroli a u mnie zamontowany jest firmy Bosh. Czy tobedzie takie same wyprowadzenie?...
Witam serdecznie wszystkich. Mam problem odnoście VW Golfa III GTD. Podczas przekroczenia 2800 obr/min prędkościomierz i obrotomierz spadają do zera a kontrolka ciśnienia oleju zaczyna świecić. Ciśnienie oleju jest w porządku sprawdzone manometrem. Zmieniłem alternator na dokładnie ten sam typ, nawet nr Seri pasował. Przy przekroczeniu tych obrotów...
Witam. Od Panu dni mam problem z ładowaniem w moim golfiku. Jechałem jak codziennie do Pracy a tu nagle zapala sie czerwona kontrolka ładowania i ie chce zgasnąć. Dojechałem do pracy, wróciłem do domu. Po paru min chciałem ponownie odpalić auto i ... lipa (rozrusznik nie kręcił). Postanowiłem wymienic regulator napięcia. Nic nie pomogło. Dostałem od...
Witam!! Mam pytanie do posiadaczy wyżej wymienionego auta jaki siedzi u was alternator chodzi mi o oznaczenie. Mam problem z obrotomierzem a mianowicie zamyka mi skale. Poprzedni właściciel wymienił pewnie alternator na inny niż powinnien być skąd to wiem a mianowicie myślałem że to wina zegarów i podłanczałem od innej cordoby diesel i dzieje się to...
Przepraszam że dokładam zapytanie w ten sposób. Golf 3 1.9 tdi alternator Bosch 120 A do alternatora przychodzą 2 przewody czerwony i niebieski. Chciałem z kolegą zmierzyć napięcie na nich, odpięliśmy niebieska kostkę która jest przymocowana do rozrusznika, pomiary wykonywaliśmy ok. 15 min. W czasie pomiaru nagle alternator przestał ładować, założyliśmy...
Podejrzewam, ze twoj alternator jest zgodny ze schematem, ktory ci podalem. Posle zdjecia mego alernatora i nowy schemat, i oznaczenia uzywane przez rozne firmy, aby mozna bylo zrozumiec jak dziala twoj alternator. Ale to za pare dni. Dodam tylko, ze ten żółty kabelek łączy dodatkowe diody D+ z regulatoram napiecia oraz podaje napiecie alternatora na...
Nie! Dwa duże to B+ i to są prądowe, jeden mały konektorek to D+ i tam idzie jeden kabelek od żaróweczki kontrolnej ładowania. Na drugiej fortce zamiast dwóch dużych konektorów jest śruba, i jakby Kolega się przyjrzał to też widać oznazenie B+. Te dwa duże konektory w pierwszym alternatorze są ze sobą połączone: można brać prąd z jednego lub drugiego...
Podzielę się z wami moją przeróbka alternatora akurat od Isuzu Midi, bo jakieś 12 lat temu na szortach w Polsce tego nie było a diody były tam nisko-profilowe, więc od Poloneza się nie zmieściły a te, które wchodziły miały max 5A więc lipa.. Wymiana alternatora nie wchodziła w rachubę ze względu na wakupompę. U mnie poszły diody, a regulator też szwankował,...
Zastanawiam się teraz bo w moim silniku 1.6 d CR była robiona pompa paliwa Teraz ten silnik znajduję się w Golfie MK III Alternator jest od MK II i na biegu jałowym bez włączonych odbiorników prądu obroty oscylują w granicach 750-800 obrotów wg wskazania obrotomierza elektronicznego natomiast najwyższe obroty jakie uzyskałem po wciśnięciu pedału gazu...
cześć koledzy, dzięki wielkie za zainteresowanie tematem, kilka rad jest naprawdę dobrych. Wczoraj do samego wieczora siedziałem w tym traktorze i spadek napięcia jest gdzieś pomiędzy bezpiecznikiem szklanym a dojściem do rozrusznika, ale nie dałem rady dociec jak to wygląda. W każdym razie cała instalacja od alternatora nie jest oryginalna. Jakieś...
Brat miał podobnie też w Golfie 3 1.6. - obrotomierz wariował, silnik gasł kiedy chciał. zapalały się kontrolki i włączał Piszczyk od oleju. Okazało się że przyczyna były tego dwie przyczyny: Za gaśniecie silnika to był odpowiedzialny zaśniedziały styk bezpiecznika (tak jakby coś akurat w tym miejscu kapało z podszybia/szyby). Odłączało pompę paliwa....
Witam według mojej wiedzy, diesel czy benzyna bez znaczenia winny jest tranzystor TCA 700 Y przykręcony do radiatora/blaszki jedną śrubką ten z 3 nóżkami wsuwany w taśmę VDO z tyłu licznika nad prędkościomierzem. U mnie powodem uszkodzenia tranzystora był uszkodzony regulator napięcia alternatora zmieniłem alternator z VALEO na BOSCH i z ładowaniem...
To ile weźmie prądu akumulator nie zależy od tego czy alternator ma 70A czy 180A. Np w Golfie 4 AKL montowane były alternatory: 70, 90 i 120A oczywiście w zależności od wyposażenia auta. Jak mam alternator 120A to mam włączać wszystkie odbiorniki elektryczne zaraz po rozruchu by ograniczyć ładowanie a w przypadku alternatora 70A nic nie muszę włączać?...
Witam poszukuję informacji o elektryce alternatora z seata cordoby 1.9sdi mianowicie wychodzą dwa kabelki i nad rozrusznikiem jest wtyczka do wtyczki ida dwa kable z niej wychodzi tylko jeden a druga dziurka jest zaślepiona... wiem ze jeden kabel idzie do prędkościomierza o ile dobrze wyczytałem ale no drugi?? siostra w golfie 3 tez ma takie dwa ale...
Golf 3 AAM 1.8 benz Rozrusznik - nowy szczotkotrzymacz, nowy elektro magnes, tulejki, bendix. Aku - nie nowy ale ok warta 50ah lub bosch s4 60ah - podmieniane aby wykluczyć aku. Na obydwu akumulatorach ta sama sytuacja - rozrusznik czasami nie kreci - tak jak by blokuje sie po pół obrotu, przy 2 zakreceniu zapala normalnie. Gdy auto zapali alternator...
Witam, Jak wielu użytkowników mam ogromny problem z tym alternatorem. Nie jestem w stanie odczytać modelu ale jest to oryginalny alternator od MF 255. Problem polega na tym, że ładuje bardzo słabo i słabo się wzbudza. Napięcie na zacisku B+ wynosi 12,8V (napięcie akumulatora na tym zacisku przy zgaszonym silniku to ok 12,4V). Problem zaczął się kiedy...
Witam, tak jak w temacie. W golfie nie działa prędkościomierz, obrotomierz, oraz świeci się olej. Wszystko jest elektoroniczne (podobno). Po odpaleniu samochodu nie działa nic, ale gdy wezmę na wysokie obroty zgaszę i odpalę, obrotomierz się włącza. Prędkościomierz i olej bez zmian. Stan oleju itd sprawdzany na bieżąco nie bierze oleju. Wcześniejszy...
Witam. Wymieniłem już regulator napięcia alternatora, za który dałem 19zł, rzekomo taki sam siedzi również w starszych bmw, audi, corsach, vw golfach i polo. Po wymianie na wolnych obrotach (950obr)żaróweczka 1.2W się delikatnie rzarzy a przy obrotach powyżej 1100 miga cały czas, więc teraz już wiem, że wina nie leżała w regulatorze napięcia, a leży...
Witam, jestem tu nowy. Mam golfa 4 1.4 16v i od pewnego czasu zaczęło się z nim dziać coś dziwnego z elektroniką. Na początku samochodem nie dało się jechać bo cala elektronika wariowała, kontrolki się zapalały, gasły. Sprawdziłem napięcie alternatora, było za wysokie. Po regeneracji alternatora dzieje się coś dziwnego, podczas ostrzejszego skrętu w...
A co w swoim golfie III nie masz wspomagania?? Z tego co wiem to kazda wersja golfa trojki miala wpome. Nie jest to proste, tak jak mowi KAR26, chodzi o kolo pasowe na rozrzadzie, ktore napedza alternator+pompe wodna oraz oddzielny pasek na pompe wspomagania. Jesli masz odpowiednie kolo, to chyba nie problemu. Co do plastikow to zobacz na allegro, ostatnio...
A czy z alternatorem masz wszystko w porządku? Napięcie ładowania jest dobre? Bo być może upływ prądu jest spowodowany zwarciem lub częściowym uszkodzeniem diod alternatora! Weź to tez pod uwagę i w miare możliwości sprawdź tę opcje. Powodzenia!
ten blad dotyczy alternatora, ladowania lub braku syganlu ladowania. sprawdz ladowanie, polaczenia z alternatorem te na samym alternatorze i przy rozriszniku. zobacz tez bo parametrow mierzonych bo moze przeplywomierz siedzi lub sterowanie turbina. Dodano po 11 ten blad dotyczy alternatora, ladowania lub braku syganlu ladowania. sprawdz ladowanie, polaczenia...
o zmianie kółka tez myslalem!!ale obawiam sie ze alternator moze za slabo ladowac (trzeba zalozyc wieksze kółko przez co alternator bedzie sie obracal wolniej) a mozna cos zrobic z sygnalem z alternatora??nie znam sie na tym kompletnie
witam mam VW GOLF'a II, jest w nim alternator firmy valeo. kiedyś znikło całkiem ładowanie, pierwsza diagnoza - regulator, został zmieniony na zamiennik firmy HELLA, po niecałym tygodniu zaczey pulsować światła, po "ekspertyzie" mechanika ta sama diagnoza ze znów zaczął szwankować, został zmieniony na regulator firmy MOTOROLA, po raptem dwóch tygodniach...
Witam mam golfa 3 podpinałem dzisiaj światłą na przekaźniku ale nie moge dojść do tego gdzie idzie przewód od alternatora do kontrolki ponieważ od alternatora wychodzi niebieski a przy wtyczce do zegarów są same białe z wyjątkiem 2 czarnych. a bez podpięcia zegarów napięcia na alternatorze na niebieskim nie ma. Prosze o poragę gdzie w środku w ałcie...
to teraz nie wiem o co chodzi. Na początku pisałeś że nie działa prędkościomierz a teraz mowa o obrotach. Jeżeli chodzi o obroty to sygnał brany jest z alternatora. Jeżeli nie ma wskazań obrotomierza to sprawdź czy jest ładowanie
Poszukuje do zakupienia diód prostowniczych do alternatora do tzw mostka prostowniczego . Szukałem w necie i na allegro ale nic nie znalazłem . Witaj . Potrzebuje do alternatora boshowskiego do VW golfa 3 1.8 ABS 92r . Pozdrawiam
siemka Buduje mały sterownik do samochodu (VW golf mk2 1.6 TD) jednym z jego elementów ma być obrotomierz cyfrowy który jest już na ukończeniu. Mam jednak problem z wyskalowaniem obrotomierza. Obrotek do swojej pracy analizuje sygnał "W" z alternatora ( firmy BOSH ). Moim pytaniem jest, jaki jest charakter tego sygnału, a dokładniej ile impulsów sygnału...